Parkoviště P+R a systém ZPS

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Odpovědět
Mosquit
Příspěvky: 922
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Parkoviště P+R a systém ZPS

Příspěvek od Mosquit »

Než se P+R Mstětice dostaví, obchvat Záp bude zprovozněný a už to tak daleko od D10 nebude.
Pro křížení kousku od D11 k II/611 (a dále přeložka směr Mstětice přes nový nadjezd trati) je taky řešení připravené, ale tam to bude trvat ještě dlouho
Mroz
Příspěvky: 317
Registrován: 13.9.2016 22:04:48

Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála

Příspěvek od Mroz »

MPMP píše: Takže tam (možná) nudou jezdit nějací místní,. Ale pochybuji, že jich bude 300. :(
Nehvizdy budou mit reálně už cca přes 4000 a drtivá většina jede denně do Prahy. Vezmu-li i Jirny, Zápy, možná Toušeň tak to na 500 lidí (300 aut) dá vpohodě. Problém bude spíš ten 5 podlažní dům vzdálený 200m od zastávky. Pokud by tam udělali obyč parkoviště na pozemcích obce a Českých Drah, vedle FastFood, tak mají min na 10let plno, než se postaví VRT nádraží v Nehvizdech.
Ještě levnější by byl kyvadlový autobus z okolních obcí.
Mosquit
Příspěvky: 922
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Parkoviště P+R a systém ZPS

Příspěvek od Mosquit »

Ona tam obec těch pozemků moc nemá, i ten pozemek pro parkovací dům se musel handlovat s developerem, který tam vlastní skoro všechno (obec směnila za jiný pozemek)
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Parkoviště P+R a systém ZPS

Příspěvek od krtek700 »

Mroz: Ještě k tomu připočítat právě výstavbu ve Mstěticích. Jestli se nepletu, tak to má mít něco přes 3K obyvatel a jak známe, i když to je blízko, tak autem jede stejně dost lidí :D A Nehvizdy se budou pravděpodobně stále rozšiřovat a bez normálního napojení do Čelákovic to bude po úpravách co popisoval Mosquit jasná cesta.
MPMP
Příspěvky: 3307
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Parkoviště P+R a systém ZPS

Příspěvek od MPMP »

Fakt si myslíte, že někdo bude ze satelitu "poopojíždět" 1-2 km k P+R kolem dálnice, která vede rovnou do Prahy? Fakt?
MPMP
Příspěvky: 3307
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Parkoviště P+R a systém ZPS

Příspěvek od MPMP »

Mosquit píše:Než se P+R Mstětice dostaví, obchvat Záp bude zprovozněný a už to tak daleko od D10 nebude.
Pro křížení kousku od D11 k II/611 (a dále přeložka směr Mstětice přes nový nadjezd trati) je taky řešení připravené, ale tam to bude trvat ještě dlouho
No, daleko to sice nebude, ale lidi tam jezdit nebudou. Proč? To nevím, ale beru to jako analogii P+R Ládví a Lteňany. Na obě se přijíždělo z D8, Ládví narvané, Letňany prázdné - byly stranou (asi tak stejně daleko jako Mstětice od D10).
jozka
Příspěvky: 2785
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Parkoviště P+R a systém ZPS

Příspěvek od jozka »

Kdy byly Letnany prazdne? Pouzivam je jen parkrat do roka a nepamatuji je jinak nez narvane.
Lynx
Příspěvky: 3698
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Parkoviště P+R a systém ZPS

Příspěvek od Lynx »

jožka byl rychlejší .... taky si myslím že jsou Letńany využívané docela hodně. To co popisuje MPMP bylo možná na úplném začátku, když se metro nově zprovoznilo a lidé ještě byli zvyklí jezdit na Ládví a Letňany ještě plně neobjevili.
Navíc teď už je kolem Ládví taky parkovací zóna, takže když se nevejdete na P+R, které je plné asi chvilku po ranním otevření, tak nezaparkujete v té oblasti vůbec. Takže Vám nic jiného než ty Letňany stejně nezbude.
Mroz
Příspěvky: 317
Registrován: 13.9.2016 22:04:48

Re: Parkoviště P+R a systém ZPS

Příspěvek od Mroz »

MPMP píše:Fakt si myslíte, že někdo bude ze satelitu "poopojíždět" 1-2 km k P+R kolem dálnice, která vede rovnou do Prahy? Fakt?
Nemyslim, vim :-) Par lidi z Nehvizd znam a ti co pracuji v centru jezdi prave autem na vlakem. Ti co delaji v Parku na Chodove, nebo maji parkovani u prace jezdi samozrejme celou cestu autem. Proto muj odhad byl, ze z tech 10000 lidi pro ktere to P+R pripada v uvahu by tech 500 mohlo v centru pracovat a 300 mist na parkovisti vyuzit.

Co jsem koukal do katastru obec tam pozemek pro 100-150 aut ma hned u nadrazi, dalsich 150 by slo dat okolo koleji. Parkovat v 5. patre parkovaciho domu 5 minut daleko uz nezni ale moc lakave.
MPMP
Příspěvky: 3307
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Parkoviště P+R a systém ZPS

Příspěvek od MPMP »

Lynx píše:jožka byl rychlejší .... taky si myslím že jsou Letńany využívané docela hodně. To co popisuje MPMP bylo možná na úplném začátku, když se metro nově zprovoznilo a lidé ještě byli zvyklí jezdit na Ládví a Letňany ještě plně neobjevili.
Ano, bylo to na začátku zprovoznění, cca prvních 5 - 7 let. :)
Mike
Příspěvky: 4994
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Parkoviště P+R a systém ZPS

Příspěvek od Mike »

MPMP píše:Fakt si myslíte, že někdo bude ze satelitu "poopojíždět" 1-2 km k P+R kolem dálnice, která vede rovnou do Prahy? Fakt?
fakt
3x-4x si odstojí kolonu na štěrboholské nebo na poděbradské nebo už u nájezdu
a pak jako ostatní pojedou vlakem
než vypukla čínská chřipka, tak ranní dvousouprava elefantů bývala pěkně plná
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Lynx
Příspěvky: 3698
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Parkoviště P+R a systém ZPS

Příspěvek od Lynx »

MPMP píše:
Lynx píše:jožka byl rychlejší .... taky si myslím že jsou Letńany využívané docela hodně. To co popisuje MPMP bylo možná na úplném začátku, když se metro nově zprovoznilo a lidé ještě byli zvyklí jezdit na Ládví a Letňany ještě plně neobjevili.
Ano, bylo to na začátku zprovoznění, cca prvních 5 - 7 let. :)
Možná tak 5-7 týdnů. Maximálně měsíců. Ale let určitě ne.
MPMP
Příspěvky: 3307
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Parkoviště P+R a systém ZPS

Příspěvek od MPMP »

Dobrá, jsem ochoten nějaký ten rok slevit, ale roky to byly. Metro bylo zprovozněno v roce 2008 a v zimě 2011-2012 jsem tam pravidelně stával v téměř prázdném parkovišti. Tedy 4 roky po zprovoznění bylo stále ještě prázdné. Potom jsem tam přestal jezdit, takže těch 5 - 7 let byl už pouze můj odhad. Přesná pozorování říkají: 4 roky minimálně. Za nepřesnost se omlouvám. ;)
Mosquit
Příspěvky: 922
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Parkoviště P+R a systém ZPS

Příspěvek od Mosquit »

Hodně pomohlo taky zrušení pásmového provozu na =C= (2018)
MPMP
Příspěvky: 3307
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Parkoviště P+R a systém ZPS

Příspěvek od MPMP »

Mosquit píše:Hodně pomohlo taky zrušení pásmového provozu na =C= (2018)
Může být, ale to je od zprovoznění dokonce 10 let. ;)
A pokud by "každá druhá souprava metra" měla být problém pro používání P+R, tak potom jezdit k vlaku do Mstětic s intervalem 1/2 hodiny by nejspíš nedávalo smysl vůbec. :)
Lynx
Příspěvky: 3698
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Parkoviště P+R a systém ZPS

Příspěvek od Lynx »

Ad Letńany - na minulosti se úplně neshodneme, třeba máte i pravdu, ale dnes si myslím je to parkoviště využívané. Na tom bychom se shodnout mohli - že dnes smysl má.

Ad Mstětice - absolovoval jsem párkrát cestu přes Horní Počernice a trochu jižněji po I/11 přes Běchovice, Újezd na Lesy atd. a to jsou strašlivé cesty na dojíždění do Prahy. Zejména I/11 je horor. Ucpaná je skoro celý den, nejen ve špičkách. Horní Počernice atd. to je taky dopravní špunt.
Takže si myslím, že dost lidí zvolí radši parkování u vlaku s půlhodinovými intervaly celý den, než aby stálo v hodinu v koloně .- spotřebovávali benzin, opotřebovávali auto i svoje nervy a nakonec je to časově vyšlo možná tím autem i hůře než vlakem.
Mike
Příspěvky: 4994
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Parkoviště P+R a systém ZPS

Příspěvek od Mike »

ve špičce tam jsou intervaly čtvrthodinové
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Mosquit
Příspěvky: 922
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Parkoviště P+R a systém ZPS

Příspěvek od Mosquit »

Teď je tam interval 30 minut, protože tam nestaví všechny vlaky - není tam poptávka.
O trochu častěji začaly zastavovat se zavedením autobusové linky Nehvizdy - Mstětice.

Po rekonstrukci tratě (právě probíhá) by měl být interval 15 minut.
Anonym
Příspěvky: 819
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Parkoviště P+R a systém ZPS

Příspěvek od Anonym »

Hned vedle v Nehvizdech má být lepší terminál. Obce v okolí mají většinou vlastní vlak. Neumím si moc představit kdo by do Mstěnic jezdil a pak čekal v 15 minut intervalech na vlak.
Mosquit
Příspěvky: 922
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Parkoviště P+R a systém ZPS

Příspěvek od Mosquit »

Nalejme si čistého vína, to P+R ve Mstěticích teď příliš smyslu nemá, ale je potřeba vykázat politickou aktivitu a utratit evropské peníze.

Nicméně modrozonizace Prahy pokračuje, většina dojížděčů dnes parkuje někde v ulicích (sídliště Čerňák, hlavně Rajská zahrada a okolí) a to je otázkou pár let, než modrý mor doputuje i tam.
Teď se přidávají Klánovice a Úvaly (bez vybudování alternativy v podobě P+R), těch míst pro dojíždění ubývá...

Takže do budoucna bude podle mě využívané.
Lynx
Příspěvky: 3698
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Parkoviště P+R a systém ZPS

Příspěvek od Lynx »

Já vám nevím. Já bych asi ten vlak zvolil, kdybych tam poblíž bydlel. Než poskakovat každé ráno v kolonách a cestou zpátky jakbysmet, tam mi přijde rychlejší i pohodlnější zastavit u vlaku, který je cca za půl hodiny v centru Prahy. Hodně samozřejmě záleží na tom, jestli pracujete někde, kde jsou dobré návazné dopravní vazby na ten vlak. Nebo dokonce přímo u stanice vlaku - to je pak jasná volba. V centru Prahy už stejně není kde zaparkovat, takže i když pojedete autem, tak Vám ve většině případů stejně nezbyde, než to nechat někde na okraji a podstatnou část cesty dojet MHD. Takže než poskakovat na Černý Most a tam přestupovat, tak může být lepší přestoupit rovnou třeba v těch Mstěticích.
MPMP
Příspěvky: 3307
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Parkoviště P+R a systém ZPS

Příspěvek od MPMP »

Lynx píše:Hodně samozřejmě záleží na tom, jestli pracujete někde, kde jsou dobré návazné dopravní vazby na ten vlak.
Naprostý souhlas, toto považuju za hodně důležitou podmínku, kterou splňuje možná 20-30% sídel firem ve městě. Nebo snad víc?

A když "doskáču" na ten Černý Most, mám po práci možnost nakoupit. Když budu stát ve Mstěticich, nekoupím si ani rohlík, to taky hraje roli.
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Parkoviště P+R a systém ZPS

Příspěvek od krtek700 »

MPMP píše:Naprostý souhlas, toto považuju za hodně důležitou podmínku, kterou splňuje možná 20-30% sídel firem ve městě. Nebo snad víc?

A když "doskáču" na ten Černý Most, mám po práci možnost nakoupit. Když budu stát ve Mstěticich, nekoupím si ani rohlík, to taky hraje roli.
Představa, že je to mimo Prahu, tak tam chcípl pes je vtipná :D. Bavili jsme se o Nehvizdech. Tam je po cestě LIDL. Ve Mstěticích zatím nic není, protože tam žije asi 20 lidí. V budoucnu s 3500 obyvateli to bude vypadat úplně jinak.

Je to vlastně jediné nádraží, které není uprostřed obce, pár kilometrů od D10 i D11. V blízkosti plánovaná výstavba. Je to jediné nádraží na této trase, které dává pro P+R pro jiné než místní obyvatele smysl.
Mike
Příspěvky: 4994
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Parkoviště P+R a systém ZPS

Příspěvek od Mike »

a nezapomeňte, že má vzniknout přestup Černý Most - což je dnes Rajská zahrada
bude-li to nějak inteligentně provedeno, tak využití vlaků ještě poroste
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Mosquit
Příspěvky: 922
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Parkoviště P+R a systém ZPS

Příspěvek od Mosquit »

Není to inteligentně provedeno. Z nástupiště po mnoha schodech nahoru, pak po lávce přes trať a Chlumeckou, a pak po mnoha mnoha mnoha schodech dolů...
Odpovědět

Zpět na „Praha“