Švédsko

Země EU kromě Česka
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Švédsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Švédsko je lídrem ve vytváření chytrých dopravních řešení :arrow:

https://www.businessinfo.cz/clanky/sved ... ch-reseni/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Švédsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Švédská elektrifikace silničního provozu ...

Sweden to need 1,200 EV truck stations by 2030

Power Circle, along with Dansk Elbil Alliance and IUC SYD, has set up the ScandELivery project to help the electrification of heavy and light goods vehicles.

Sweden will require 1,200 EV charging stations by 2030 to accommodate an increasing number of heavy electrified trucks, according to a new report by Power Circle.

Many of the charging stations will likely be at logistics centres, sea ports and alongside major Swedish roads used by long-distance vehicles.

Power Circle, a Swedish non-profit organisation focused on electrification and power system transition, estimates that Sweden will have 12,500 EV trucks on the road by 2030, equivalent to 15% of the country’s total fleet. Some of the heavy electric trucks will be modified from their original internal combustion systems.

Power Circle brings together experts and stakeholders from trade, research and development, the academic and legal world as well as government energy to stimulate investment for research and development into electrification of vehicles.

Power Circle, along with Dansk Elbil Alliance and IUC SYD, has set up the ScandELivery project to help in the transition to the electrification of heavy and light goods vehicles.

The project is part-financed by the EU program Interreg-ÖKS and has been operating in Sweden’s southern Öresund-Kattegatt-Skagerrak region since last year and will run until next year. Network meetings are published regularly on the project 's website.

The aims are to examine the best ways to set up a EV system, which also includes how to encourage vehicle manufacturers to develop and transport companies to purchase EVs. A final report will be delivered that that deals with opportunities for electrifying goods and freight transport, alternatives for charging as well as mapping of electricity networks and transport nodes.

Importantly, there will be “concrete examples” of good solutions to prevent the electricity supply network’s capacity from slowing down the switch to electrified transport.

The Dansk Elbil Alliance consists of member companies from the entire value chain for electric cars, including energy companies, component suppliers, charging infrastructure operators, electric car manufacturers, knowledge institutions and companies that use electric cars.

IUC Syd is a cluster operation for manufacturing companies that is supported by Sweden’s Skåne Region council that includes the city of Malmo. IUC Syd has been backing e-mobility projects since 2005.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Švédsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Již brzo se zahájí renovace mostu Strömsund na tahu E45. Hotovo má být v roce 2023. V provozu je od roku 1956.

https://www.trafikverket.se/nara-dig/Ja ... sundsbron/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Švédsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Je dokončen plán pro výstavbu 10,2 km dlouhého západního obchvatu Söderköping. Obchvat půjde v převážném uspořádání 2+1 silnice, přičemž nejsevernější úsek bude postaven ve 4- pruhu. Obchvat v sobě zahrnuje i akvadukt pod kanálem Göta. Jde o součást trasy E22.

Výstavba se má zahájit v roce 2024.

https://www.trafikverket.se/nara-dig/os ... derkoping/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Švédsko

Příspěvek od Diaľničiar »

psáno v 2018:
Diaľničiar píše:Švédsko zahájí v prosinci ceremoniál k dostavbě 2+1 E4 Ljungby - Toftanäs v délce 32 km na 4-pruhovou dálnici. Výstavba se rozběhne v roce 2019 a trvat má 4 roky.
tady je video z výstavby z 06/2021:


Objevila se informace, že stavební společnosti mají finanční problémy ( https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smala ... -i-konkurs ) , což se jeví i stavem z výstavby v době, kdy se stavělo již 2,5 roku. Tyto informace se stavem výstavby dodávají nejistotu v tom, jestli se povede uvést stavba do provozu v roce 2022.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Švédsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 20.12. se do provozu odevzdal 5 km úsek E20 na západě státu mezi Tollered a Ingared, asi 30 km východně od města Göteborg. Stalo se tak upgradem ze silnice a jedná se o poslední úsek přestavby silnice na trase mezi Göteborg a Alingsås.

lokalita na mapě: https://www.openstreetmap.org/?mlat=57. ... 98/12.4309

foto úseku: https://i.imgur.com/LICPW0L.jpeg , https://i.imgur.com/LJXWerq.jpeg

https://www.trafikverket.se/nara-dig/Va ... -till-jul/

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Švédsko

Příspěvek od Diaľničiar »

hlavní město s okolím

:arrow: Mega projekt obchvatu hlavního města má další posun: 80% tunelů je vyraženo. V 03/2019 to bylo 40%.

https://www.trafikverket.se/nara-dig/St ... lm-ute-nu/

Proražení tunelů má nastat v roce 2023. Celý obchvat se má plně dokončit v roce 2030, což bylo krajní datum této megainvestice.

:arrow: Byl schválený plán pro Södertörn tangent (Tvärrförbindelse Södertörn). Jedná se o jižní prodloužení Stockholm Bypass:

https://www.trafikverket.se/nara-dig/St ... s-vagplan/

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Švédsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Elektrifikace silniční sítě: 1. elektrifikovaná silnice půjde do realizace :arrow:

Dopravní úřad Trafikverket si v roce 2020 vytypoval pilotní projekt a do roku 2025 ho hodlá realizovat. Prozatím se ještě nerozhodlo o přesné technologii, ale 21 km dlouhý úsek E20 mezi Hallsberg a Örebro bude tím 1.

Bude to tak 1. permanentní elektrická silnice ve Švédsku. :idea:

Pro lepší představu bylo schváleno tohle: https://www.trafikverket.se/en/startpag ... ergorebro/

Proč právě tento úsek :?:

Většina nákladu mezi severem a jihem Švédska prochází přes region Örebro. Existuje předpoklad, že kamionová přeprava nákladu vzroste o 46% do roku 2040 s ročním přírůstkem 1,1% a dalších 0,8% v období 2040 - 2065.

Region Örebro se stane základnou pro logistický segment a to díky centrální poloze v zemi.

Samotný kraj jedná s dodavateli elektrické energie, jaká bude nejlepší pro tuto silnici. Mezičasem švédská konfederace pro dopravní společnosti vyzvala vládu, aby urychlila akční plán pro elektrifikaci silnic a provozu zvýšením podpory pro používání e- vozidel.

I z pohledu emisí: Elektrifikace silnic vyjde dle propočtů mnohem levněji než výstavba nových železničních tratí. Silniční evoluce byla nedávno schválená ( http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 44#p236144 ) a mj. běží 2. fáze instalace elektrické silnice do města Lund.

PROZATÍM ZRUŠENO (08/2023): viewtopic.php?p=279604#p279604

Česká společnost řídí nabíjení elektromobilů ve švédském Göteborgu :arrow:

Platforma českého Unicornu pokračuje ve svých úspěšných aktivitách ve Švédsku. Prostřednictvím své platformy ChargeUp ovládá řízení nabíjení elektrických vozidel ve švédském Göteborgu.

25.01.2022 / Zastupitelský úřad České republiky

V roce 2022 by 60 % osobních automobilů prodaných ve Švédsku mělo být dobíjecími automobily. Současně s výrazným růstem počtu dobíjecích vozidel je zároveň třeba zvyšovat tempo rozšiřování dobíjecí infrastruktury. Unicorn a případně další české firmy by se mohly do tohoto procesu ještě více zapojit. Unicorn by rád své řešení nabídl i pro další švédská města.

Více zde: https://www.businessinfo.cz/clanky/cesk ... goteborgu/ .
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.8.2023 16:23:07, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace obsahu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Švédsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Pro krach zhotovitele E4 u Ljungby se posune dostavba tohoto úseku. Nový termín bude až podzim 2023.

https://www.trafikverket.se/om-oss/nyhe ... bergs-lan/

Jedná se o upgrade 2+1 silnice na 4- pruh v celkové délce 32 km; http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 32#p245532 .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Švédsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Megaprojekt obchvatu hlavního města bude v omeškání a prodraží se. Nejen, že je tady vysoká inflace, ale hlavní tunelový segment je netěsný a tudíž budou nutné další nadpráce a ty se nyní odhadují na 487 až 877 mil. €. :!: Prodlouží se i zprovoznění a to odhadem o maximálně 4 roky. Technická řešení jsou k dispozici, nyní se vyhodnocuje, které budou nejlepší. Jistá forma zapečetění se jeví jako nejlepší.

Celý okruh má být v provozu v roce 2030, ale hrozí, že se tedy oddálí do roku 2034. Předběžně se schvaluje protáhnutí procesu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Švédsko

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Švédsko upgraduje 25 km E18 na dálniční úsek a to mezi Köping a Västjädra (asi 100 km západně od hl. města). Práce se zahájí v 08/2022 a dokončit se mají v roce 2025. Bude se jednat o jeden z největších dálničních projektů výstavby v těchto letech.

mapa: https://i.imgur.com/ekCMSsb.png

https://www.trafikverket.se/vara-projek ... otorvagen/

:arrow: Dalších 33 km Highway 56 mezi Katrineholm a Alberga se upgraduje na 2+1 silnici se středovou bariérou. Postaví se i 3 km obchvat Äs. Po dokončení se zvedne MPR na 100 km/h. Dokončení se očekává v roce 2024. Denní intenzity činí 4-6 tis. vozidel za 24h.

https://www.trafikverket.se/om-oss/nyhe ... h-alberga/

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Švédsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Tah E20 severně u Skara byl upgradován na 4- pruh. Asi 7 km úsek byl otevřen 15.6. mezi Vilan a Dalaån. Další 3 km budou v 09/2022.

lokalita na mapě: https://www.openstreetmap.org/?mlat=58. ... 30/13.4662

https://www.trafikverket.se/vara-projek ... esfri-vag/

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Švédsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Byly schváleny plány silnic pro "Tvärförbindelse Södertörn" (křížové propojení Södertörn), což je 21 km dlouhá čtyřproudá rychlostní silnice s řízeným přístupem. Propojí předměstské komunity jižně od Stockholmu, od E4 po Riksväg 73. Jde o jeden z největších silničních projektů ve Švédsku.

Financování je zajištěno a stavba by měla začít příští rok.

trasa: https://i.imgur.com/tEbDEYl.jpg

https://www.trafikverket.se/vara-projek ... sodertorn/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Švédsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Předběžné údaje švédské dopravní agentury (Transportstyrelsen) odhalují, že v roce 2022 došlo na silnicích země k 220 úmrtím, což je o 10 více než v roce 2021. Pokud se však podíváme na průměrný počet úmrtí na silnicích za pětileté období, výsledek za rok 2022 představuje 10% pokles. Z incidentů zahrnujících osobní automobily, nákladní automobily a autobusy bylo 46 úmrtí způsobeno čelními srážkami, zatímco 36 bylo způsobeno nehodami jednoho vozidla. U motorových dvoukolových jezdců bylo 15 úmrtí způsobeno nehodami s jedním vozidlem. Celkem bylo v roce 2022 ve Švédsku způsobeno 15 437 zraněními při dopravních nehodách, přičemž 1 929 lidí utrpělo vážná zranění. Švédsko zůstává jednou z nejbezpečnějších zemí na světě pro silniční dopravu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Švédsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Švédská vláda schválila plány na výstavbu zkratky E45 ve Svegu.

V současné době tah E45 dělá objížďku přes Sveg, aby překročil řeku Ljusnan. Tato objížďka je tak významná, že Mapy Google vypočítávají buď vedlejší silnice, nebo dokonce štěrkové cesty, které považují za rychlejší trasy.

Cestovní doba pro průjezdnou dopravu může být zkrácena o 20 minut. Zkrátí vzdálenost na E45 o 22 kilometrů.

Stavba by mohla začít v roce 2024.

Sveg je nejvýznamnější město na 330 kilometrovém úseku E45 z Mory do Östersundu. Dá se předpokládat, že to znamená, že některé služby, jako je palivo, nabíjení, jídlo atd., se budou muset přemístit, aby zajistily provoz.

mapa: https://i.imgur.com/T0KdHPR.jpeg

https://www.trafikverket.se/om-oss/nyhe ... arjedalen/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Švédsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Samostatná kapitola by byla asi taková: Národní dopravní plán počítá s investicemi ve výši 70 mld. € do roku 2029, přitom ještě schéma 14-25 počítala s investicemi ve výši 35 mld. €

Investiční příležitosti: 2022/2023, aktualizace velkých projektů k 02/2022 - to mi tady schází

https://bransch.trafikverket.se/en/star ... -planning/
http://trafikverket.diva-portal.org/sma ... TEXT01.pdf
https://www.government.se/4a5455/conten ... e-2022.pdf

Tedy sestavované priority a investice do dopravní infrastruktury nabírají na intenzitě a stačí se aktualizovat o inflaci.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Švédsko

Příspěvek od Diaľničiar »

silniční reportáž v originálu

AFRY Helps Scania Drive Toward Sustainable Transport with New Autonomous Vehicle Test Track

With the rapid development of autonomous and electrified vehicles, Swedish heavy truck and bus manufacturer Scania is developing a new test track in Södertälje, 40 kilometers southwest of Stockholm. To design the track to simulate multiple scenarios, Scania hired AFRY for their design and engineering expertise. The test track includes 19 kilometers of roads with more than 60 intersections and junctions, though complex, hilly ground conditions that will make layout difficult. Since changing any single element would impact numerous others, AFRY needed a flexible, accessible design environment.

Obrázek

March 10, 2023

AFRY selected Bentley technology to implement a federated design approach, establishing a collaborative, model-centric, digital project context. The software also provided dynamic relationships between 3D elements so that numerous track design alternatives could be evaluated and modified to ensure constructability. Having 3D models of the different track areas in multiple CAD files, with dynamic relationships maintained, streamlined workflows and analysis of multiple design options.

Utilizing Bentley’s dynamic OpenRoads environment allowed AFRY to perform optioneering and analyze multiple options to determine one with minimal impact to the environment while considering project budget at the same time. With accurate geotechnical data and LiDAR-based digital terrain models, AFRY minimized wastage and optimized mass-balancing and constructability. Compared to updating static 3D elements, progressive digital modeling saved AFRY 30% in time evaluating alternative design solutions. The model-centric approach also reduced drawing production time by 20%, ensured full data consistency, and saved approximately 80 hours on quantities calculations by extracting bill of quantities directly from the models.

Detailed studies of 3D models and animated visualizations in LumenRT digitally revealed few infrastructure clashes and mismatches in road connections during the design stage, eliminating costly errors and rework during construction to save potentially millions of Swedish crowns. AFRY’s dynamic digital approach also balanced earthworks, reducing environmental impact, consistent with the ultimate project goal of lowering the carbon footprint through sustainable transportation. The in-depth testing of vehicles on test tracks prior to manufacturing ensures transport safety and sustainability. The investment in Södertälje will bring direct economic benefits to local and regional Swedish communities. Through innovative digital engineering, AFRY contributed to Scania’s mission of developing autonomous and electrified vehicles to be used globally to improve the environment.

https://www.worldhighways.com/products/ ... test-track
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Švédsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dále, byl schválen další projekt, když vláda zamítla všechna odvolání na obchvat E22 Söderköping.

Je to 10 km obchvat Söderköpingu, kde v současnosti E22 prochází přímo městem a také protíná kanál Göta s častými mosty a v létě způsobují kilometry kolon. Silnice bude 2+1/2+2 se 4 přestupními uzly a rychlostním limitem 100 km/h.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/e ... regeringen
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Švédsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Svevia renovuje švédský most Smögen

Sedmipilířový komorový most zůstane po dobu oprav otevřený, ale s omezeným provozem.

Stavební společnost Svevia provede v následujících třech letech rozsáhlé opravy mostu na 400m dlouhém mostě Smögen v jižním Švédsku.

Obrázek

Švédský dodavatel uvedl, že došlo k vážnému poškození betonu, a to i v podmořských částech. Kolem jednoho pilíře bude vytvořena kazetová hráz umožňující opravy. Další práce zahrnují nové osvětlení, povrch vozovky, vylepšené zóny pro cyklisty a pěší a další

Sedmipilířový most – tyčící se 35 m nad mořem – zůstane podle zadavatele, švédské dopravní správy – Trafikverket, během doby opravy otevřený, ale s omezeným provozem. Náklady na práci se pohybují kolem 8,6 milionů €.

Malé jižní pobřežní město Smögen je v jedné z nejoblíbenějších letních útočišť v zemi a most, starý více než 50 let, spojuje ostrov Smögen s Kungshamnem na pevnině.

Svevia byla původně divizí údržby první, dříve divizí Švédské správy silnic (Vägverket) až do roku 2009, kdy byla vyčleněna. Vägverket se později sloučil s vládní licenční agenturou, aby se stal Trafikverket.

Svevia je s přibližně 1 900 zaměstnanci čtvrtou největší stavební společností podle obratu a největší společností provozující a údržbářské silnice ve Švédsku.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Švédsko

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Svevia ve Fjälkinge a dálniční dohoda Gualöv

V rámci dohody v hodnotě přibližně 45 milionů eur švédská státní stavební společnost postaví šest mostů, z nichž dva budou průchody pro faunu. Stavba ve Skåne, nejjižnějším hrabství Švédska, začne letos na jaře a dokončení je naplánováno na podzim 2025.

Nová dálnice bude začínat tam, kde končí stávající dálnice, jen východně od mimoúrovňové křižovatky ve Fjälkinge. Stávající E22 se stane součástí místní silniční sítě, která spojuje Gamla vägen. Východně od Bäckaskogu a západně od Gualöv se dálnice opět napojí na stávající trasu.

Dálnice E22:
Obrázek

Dálnice bude široká 21,5 m a část stávající sítě stezek pro pěší a cyklisty bude přesunuta na nové místo. Po celé trase bude také ochranné oplocení zvířat, které má odradit zvířata od vstupu na dálnici. Dva průchody pro faunu půjdou pod E22 a blízkou železniční trať.

Předběžné zemní práce objevily artefakty z doby bronzové, uvádí Trafikverket.

Svevia nedávno převzala zakázku na rozsáhlé opravy 400 m dlouhého mostu Smögen v jižním Švédsku během příštích tří let. Viz o příspěvek výše.

:arrow: Nira a Univrses ve švédském projektu silničních dat

NIRA Dynamics a Univrses pracují na analýze stavu vozovky pomocí dat z připojených vozidel, RWIS, radarových/satelitních snímků a předpovědí počasí, aby poskytly obraz o stavu vozovky v reálném čase.

Obrázek

Švédská správa dopravy (Trafikverket) uzavřela smlouvu se třemi společnostmi na vývoj řešení pro využití osobních automobilů ke shromažďování informací o stavu silnic.

Mercedes-Benz Sweden, NIRA Dynamics a Univrses zahájí projekt studiem oblastí poškození, které nelze zachytit běžným měřením povrchu vozovky, například výmoly, poškození mrazem a další poškození v zimě. V současné době Správa shromažďuje informace o stavu vozovek pouze sporadicky a prostřednictvím specializované měřicí techniky.

Fredrik Lindström, národní koordinátor pro měření povrchu silnic ve společnosti Trafikverket, uvedl, že anonymizovaná data o vozidlech z připojených osobních automobilů umožňují získat lepší informace pro rozhodování, což zase může vést k lepší údržbě silnic.

Projekt je realizován jako strategická spolupráce mezi správou a vládní agenturou Vinnova strategického inovačního programu Infra Sweden. Vinnova spravuje státní finance na výzkum a vývoj.

NIRA Dynamics je švédská společnost se sídlem v n Linköping, která se zaměřuje na výzkum a vývoj systémů pro zpracování signálů a řízení pro automobilový průmysl. Zásobuje svými produkty a systémy výrobce a dodavatele automobilového originálního vybavení v Evropě, Severní Americe, Latinské Americe a Asii.

Základním produktem NIRA Dynamics je indikátor tlaku v pneumatikách, systém nepřímého monitorování tlaku v pneumatikách, který je schopen detekovat podhuštění současně až ve čtyřech pneumatikách. Společnost NIRA Dynamics však vyvíjí systémy založené na fúzi senzorů pro různé aplikace vozidel. Pracuje na analýze stavu vozovky pomocí dat z připojených vozidel, RWIS, radarových/satelitních snímků a předpovědí počasí, aby poskytla obraz o stavu vozovky v reálném čase.

Loni v říjnu na německém silničním a dopravním kongresu 2022 Nira oznámila, že spolupracuje s HELLER Ingenieurgesellschaf jménem německého dolnosaského státního úřadu pro výstavbu silnic a dopravu. Projekt se zaměřuje na nepřetržité monitorování stavu vozovky s údaji o vozidlech v reálném čase od koncernu VW.

Společnost HELLER Ingenieurgesellschaft se sídlem v Darmstadtu zajišťuje řízení údržby silnic. Podporuje silniční orgány zaznamenávání a hodnocení stavu dopravní infrastruktury a pomáhá vyvíjet strategie údržby, jako je upřednostňování oprav.

Se softwarovými moduly instalovanými v sériově vyráběných vozidlech koncernu Volkswagen - VW, Audi, Seat a Škoda - NIRA od začátku roku 2021 zaznamenává a vyhodnocuje stav vozovek v mnoha evropských zemích. V Německu jsou data dostupná celostátně a s vysokou rychlostí aktualizace.

Univrses je švédský tvůrce řešení pro analýzu dat chytrých měst, jako je 3DAI City, platforma umělé inteligence, která umožňuje shromažďovat data o městech a dálnicích v reálném čase. Škálovatelné živé mapy prostředí u silnic umožňují podnikům, obcím a úřadům rozhodovat se na základě dat, optimalizovat provoz a zvyšovat bezpečnost ve městech.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Švédsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Jak vojenské cvičení omezí provoz a jaké jiné pravidlo se uplatňuje u vojenských kolon na rozdíl od zbytku EU :?:

Švédsko od minulého týdne uskutečňuje nejrozsáhlejší vojenské cvičení za 30 let. Nese název Aurora 23. I když prozatím nebylo Švédsku umožněno vstoupit do NATO, tak se cvičení zůčastňuje mnoho států aliance. Cvičení se nese ve znamení možného napadení země. Armáda používá ke cvičení i těžkou techniku, která výrazně zasahuje do civilního spektra života v rámci logistických operací.

Obrázek

Cvičení se koná až do 11.5. Jeho součástí bude 26 tisíc lidí včetně armád ze 13 států; Německo, Francie, Dánsko, USA, UK, Finsko, Polsko, Norsko, Estonsko, Lotyšsko, Litva, Ukrajina a Rakousko. Ze zahraničí bude 3 tisíc vojáků, nejvíce pak z USA a Finska (odsud 1000). USA sem přesune vojáky z Norska. Součástí cvičení jsou všechny části armády: pozemní, letectvo a námořnictvo. Uskutečňuje se v celém Švédsku včetně baltu; ostrov Gotland.

Cvičit se bude třeba obranná strategie před simulovaným výsadkem tisíce vojáků.
Ochrana hranic.
Efektivní a rychlé rozmístnění sil a zajištění logistických uzlů.

Armáda vydala základní manuál, který byl uveřejen v masových komunikačních prostŕedcích. Psalo se tam třeba, že rozsah kolon bude až 8 km. Je zakázáno je předjíždět a je povinnost je pustit. Švédská policie upozornila, že bude dohlížet nad plynulostí provozu a jakékoliv omezování nebo vměšování se do kolon je protizákonné a bude řešeno. Je to třeba naopak oproti dosavadní praxi v mnoha státech, kde je povoleno se řadit mezi vozidla v koloně. Povinností je zde tedy předjet celou kolonu nebo ani jedno vozidlo armády.

Jedná se o cvičení, které má být vidět a slyšet.
  • Cvičení bude probíhat ve vzduchu, na zemi i na moři. Zapojí se složky po celém Švédsku, ale cvičení bude cítit především v jižním Švédsku a na Gotlandu a jeho okolí. K provedení Aurora 23 budou účastníci cvičení cvičit v prostorách, které jsou převážně vlastními výcvikovými a střelnicemi ozbrojených sil, ale také na soukromých pozemcích. V těchto oblastech budou majitelé pozemků a obyvatelé konkrétně informováni. Z pochopitelných důvodů se na transporty budou využívat veřejné pozemní komunikace.

    Scénář je takový, že Švédsko je vystaveno vojenskému ozbrojenému útoku v jižním Švédsku. Útok byl vyvolán sabotážními operacemi.

    Cvičení je založeno na scénáři s fiktivními nepřáteli, kde není určena žádná skutečná země. Cvičení má za cíl zvýšit kolektivní schopnost Švédska čelit ozbrojenému útoku proti Švédsku a být schopno spolu s ostatními přispět ke stabilitě v bezprostřední oblasti.

    Ruská útočná válka proti Ukrajině má přirozeně rozhodující dopad na švédskou a evropskou bezpečnost.
Je to především vojenská doprava, která ovlivní provoz civilního života. Silný vojenský provoz zaznamenáme hlavně mezi 3. a 11. květnem.

https://www.hoor.se/omsorg-stod/trygg-o ... aurora-23/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Švédsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Arctic Infra vyhrála smlouvu na Autio-Anttis Väg 395

Dohoda v hodnotě 16,21 milionu eur zahrnuje rozšíření a posílení 20 km silnice mezi Autio a Anttis v obci Pajala v severním Švédsku.

Obrázek

Specializovaný dodavatel zemních prací Arctic Infra získal práci na zakázce na modernizaci silnice Autio-Anttis Väg 395 v severovýchodním Švédsku.

Podle švédské dálniční agentury Trafikverket zahrnuje dohoda v hodnotě 16,21 milionů eur rozšíření a posílení struktury tělesa 20 km silnice mezi Autio a Anttis v obci Pajala. Smlouva je dosud největší pro společnost Arctic Infra se sídlem v nedalekém okrese Västerbotten s rozlehlými oblastmi divočiny a rozlohou větší než Dánsko, Nizozemsko a Švýcarsko dohromady.

Projekt je součástí většího projektu přepravy železné rudy Malmtransporter Kaunisvaara Svappavaara pro zvýšení dostupnosti a bezpečnosti provozu podél silnice mezi Kaunisvaara a Svappavaara. Součástí projektu je také vybudování stezek pro chodce a cyklisty a některá protihluková opatření.

Trafikverket konstatuje, že přestavěl 12 km z 16 km silnice mezi Kaunisvaarou a Svappavaara. Probíhá výstavba úseku Palokrova-Junosuando, u vesnice Junosuando a nového mostu přes řeku Tärendö. Plánuje se úsek Autio-Anttis, nový most přes řeku Torne u Autio, mimoúrovňová křižovatka Merasjärvi a oplocení zvěře a přechody pro faunu na silnici E45.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Švédsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Trafikverket zveřejnil fotografii nového mostu Skuru LV 222 východně od Stockholmu. Nový most se otevře v létě.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Švédsko

Příspěvek od Diaľničiar »

video z jízdy po dálnici, která spojuje západní části Linköpingu s E4, většina úseku je také součástí riksväg 34

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Švédsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Most Skuru se 1.6. otevřel pro provoz, prozatím v jedné polovině. Zbytek mostu bude otevřen později v létě (zatím není uvedeno datum). Mýtné („poplatek za infrastrukturu“) bude platit někdy po otevření celého mostu, 4 SEK za přejezd.

https://www.trafikverket.se/vara-projek ... k-osterut/

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Evropská unie“