I/43 obecně
Re: I/43 obecně
Dnes došlo k aktualizaci snad všech ŘSD letáků I/43, ale nevím, jestli se někde změnilo něco podstatného.
Re: I/43 obecně
Hlavně ale už přibyl leták na kruháč I/43 x II/150. Realizace v 2023. Jen nevím, co na tom bude trvat půl roku.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/651 ... 8:33:23.38
Ale dostávají mě termíny u některých těch úprav. Třeba Krhov-Voděrady 2026-2027. V roce 2018 byla tahle stavba ve skupině "v horizontu 2020". Snad se stihne zahájit stavba dálnice dřív než tady tato zbytečná úprava.
Nebo Letovice-Rozhrání - tato stavba je posledních 5 let v plánu zahájit pořád za 4 roky. Fakt k smíchu už tohle ..
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/651 ... 8:33:23.38
Ale dostávají mě termíny u některých těch úprav. Třeba Krhov-Voděrady 2026-2027. V roce 2018 byla tahle stavba ve skupině "v horizontu 2020". Snad se stihne zahájit stavba dálnice dřív než tady tato zbytečná úprava.
Nebo Letovice-Rozhrání - tato stavba je posledních 5 let v plánu zahájit pořád za 4 roky. Fakt k smíchu už tohle ..
Re: I/43 obecně
Arame, 5 etap je pět etap. Nemůžeš přece chtít etapu krátkou...
Re: I/43 Lanškroun - obchvat
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 43#p258243
Já nevím, ale nebylo by smysluplnější snažit se dostat ten polský tranzit na I/44 a dál na Olomouc a Brno? I/44 není zas tak ve hvězdách, zato D43 a všechny její odnože jsou podle mě spíš nereálné... Tím spíš s tím dopravním gordickým uzlem Brno, jak je naplánovaný...JakubMD píše:Nádhera, pěkně S 9.5 a za 15 let budeme předělávat na čtyřpruh...
- Přílohy
-
- kraliky.jpg (88.34 KiB) Zobrazeno 4969 x
Re: I/43 Lanškroun - obchvat
Jestli je to reálné "tudyma" protáhnout 4-pruh, tak se rovněž čím dál více přikláním k řešení to od Lipky napojit do S44. Jestli Poláci opravdu prásknou do koní v přípravě 4-pruhu až na hranice, tak pro nás by toto mělo být lepší řešení - alespoň se zvýší dopravní účinnost S44 a nemusí se stavět komplet nová přeložka od D35 až na hranice.
Nicméně část přeložky, kterou má v plánu ŘSD - to jest D35-Lanškroun - ta by zase dávala dost smysl i tak, nehledě na tranzit na Polsko. Potom už by zase vycházela lépe tato trasa.
Každopádně by se měla zadat studie, kudy lze protáhnout 4-pruh a to klidně jen jako silnice první třídy s horšími parametry než dálnice. Tady by to bohatě stačilo a vzhledem k terénu to ušetří určitě dost peněz. Stejně se to tam pravděpodobně neobejde bez nějakého tunelu, od S44 především.
Nicméně část přeložky, kterou má v plánu ŘSD - to jest D35-Lanškroun - ta by zase dávala dost smysl i tak, nehledě na tranzit na Polsko. Potom už by zase vycházela lépe tato trasa.
Každopádně by se měla zadat studie, kudy lze protáhnout 4-pruh a to klidně jen jako silnice první třídy s horšími parametry než dálnice. Tady by to bohatě stačilo a vzhledem k terénu to ušetří určitě dost peněz. Stejně se to tam pravděpodobně neobejde bez nějakého tunelu, od S44 především.
Re: I/43 Lanškroun - obchvat
michal: V tomhle smyslu asi není potřeba něco plánovat, dostavba I/11 Postřelmov-Chromeč a stavba obchvatu Zábřehu je hotová věc, takže pro tranzit z Polska to bude tak jak jako tak zajímavá varianta. Další vylepšování téhle cesty dost naráží na průchod I/11 přes Bušín atd., tam by musel být nějaký tunel (který finančně nevyjde).
Ale je potřeba vzít ještě v úvahu přeložku I/43 Mladějov-Lanškroun. Spolu s přeložkou I/43 dál na sever by to měla být slušná spojka na D35 (samozřejmě kategorie S 9,5 se mi nelíbí).
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... skroun.pdf
Ale je potřeba vzít ještě v úvahu přeložku I/43 Mladějov-Lanškroun. Spolu s přeložkou I/43 dál na sever by to měla být slušná spojka na D35 (samozřejmě kategorie S 9,5 se mi nelíbí).
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... skroun.pdf
Re: I/43 Lanškroun - obchvat
No o tom právě píšu já. Jestli kdyby tam měl být někdy 4-pruh, jestli nebude lepší to trasovat (byť s tunelem) rovnou k S44.
Jde o to, jak hodně je potřeba samotná přeložka D35-Lanškroun. Napojení směr Hradec tam je slušné už teď. Ta přeložka bude dávat větší smysl až po zprovoznění S73.
Pardon, ale jestli Polák potáhne na hranice 4-pruh, tak na naší straně nemůže být o nižší kategorii ani řeč.
Jde o to, jak hodně je potřeba samotná přeložka D35-Lanškroun. Napojení směr Hradec tam je slušné už teď. Ta přeložka bude dávat větší smysl až po zprovoznění S73.
Pardon, ale jestli Polák potáhne na hranice 4-pruh, tak na naší straně nemůže být o nižší kategorii ani řeč.
Re: I/43 Lanškroun - obchvat
Ta přeložka vychází z existence D43, která nebude. Takže pak fakt nechápu, proč by měla být i ta nová přeložka Lanškroun-D35. Celé to tady je špatně...
Re: I/43 Lanškroun - obchvat
Aram96: napsali jsme to ve stejnou chvíli, takže jsem reagoval jenom na michala.
michal: "nebude D43" jakože znamená "nebude I/73"?
Podle zkušeností z minulosti, pokud by se teď začal plánovat tunel na I/11, tak stejně nebude dřív než I/73.
Ohledně toho 4pruhu v Polsku, dokud to nebude oficiální vládní plán, tak se s ním prostě počítat nedá. Pokud vím, zatím je to jenom přání kladských politiků, nic víc.
A další věc, která už nepatří do tohoto vlákna: já si moc nedokážu představit, jak se bude po zprovoznění I/73 na D1 míchat silná místní doprava se silným polským a kdovíjakým tranzitem, přejížděním z pruhu do pruhu v tom budoucím šesti/osmipruhu. Takže kdo ví, jestli nebude nakonec výhodnější do Rakouska svištět po D35 a (v té době dokončené) D55 a díky tomu se Brnu vyhnout.
michal: "nebude D43" jakože znamená "nebude I/73"?
Podle zkušeností z minulosti, pokud by se teď začal plánovat tunel na I/11, tak stejně nebude dřív než I/73.
Ohledně toho 4pruhu v Polsku, dokud to nebude oficiální vládní plán, tak se s ním prostě počítat nedá. Pokud vím, zatím je to jenom přání kladských politiků, nic víc.
A další věc, která už nepatří do tohoto vlákna: já si moc nedokážu představit, jak se bude po zprovoznění I/73 na D1 míchat silná místní doprava se silným polským a kdovíjakým tranzitem, přejížděním z pruhu do pruhu v tom budoucím šesti/osmipruhu. Takže kdo ví, jestli nebude nakonec výhodnější do Rakouska svištět po D35 a (v té době dokončené) D55 a díky tomu se Brnu vyhnout.
Re: I/43 Lanškroun - obchvat
Aha, to jsem si nevšiml.
Ano, trasování tahu z Polska k S44 má vedlejší výhodu v tom, že pak na jih povedou dvě prakticky "rovnocené" trasy a bude se moci vybírat podle aktuálního provozu. Kdežto po trase nyní plánované (I/43) je volba víceméně jasná -> S73+Brno.
A s tím 4-pruhem samozřejmě souhlas, že nějaká příprava u nás musí začít až kdyby Poláci dali tu dálnici na hranice do oficiálních plánů. Třeba se to nestane. Osobně bych byl radši, kdyby tudy dálnice nikdy nevedla, ale pokud ji budou plánovat Poláci, tak jsem za neotálet a připravovat rovněž 4-pruh až na čáru, protože ta auta se tam pak stejně vyrojí.
Ano, trasování tahu z Polska k S44 má vedlejší výhodu v tom, že pak na jih povedou dvě prakticky "rovnocené" trasy a bude se moci vybírat podle aktuálního provozu. Kdežto po trase nyní plánované (I/43) je volba víceméně jasná -> S73+Brno.
A s tím 4-pruhem samozřejmě souhlas, že nějaká příprava u nás musí začít až kdyby Poláci dali tu dálnici na hranice do oficiálních plánů. Třeba se to nestane. Osobně bych byl radši, kdyby tudy dálnice nikdy nevedla, ale pokud ji budou plánovat Poláci, tak jsem za neotálet a připravovat rovněž 4-pruh až na čáru, protože ta auta se tam pak stejně vyrojí.
Re: I/43 Lanškroun - obchvat
Neznám situaci v Polsku, ale uvidíme, jestli Vratislavi bude do budoucna stačit jako spojení na jih jenom budoucí S5+S3 a S8 "na půl cesty". Přecejen je to ekonomicky druhé nejvýznamnější centrum v Polsku a je větší a zřejmě z evropského pohledu významější než třeba Brno.
Re: I/43 obecně
Karle, že ty nejsi ani z Moravy, co ? ( natož z Brna )
Re: I/43 obecně
Brno je objektivně jedno z nejlepších měst k životu (to nemyslím ironicky). Taky je to ekonomické centrum a tomu odpovídají plány na napojení na silniční síť. Právě proto mě překvapuje, že si Vratislav ještě nevylobbovala dálnici na jih až na hranice. Přes S5 to bude pořád docela zajížďka.
Re: I/43 obecně
KarelLer: Na co "rourovat" Olšany a Bušín? Vedle je svah, kam se dá z boku zavrtat. Zase jeden nástřel. Možná to bude průchodnější, protože se zátěž rozloží. Pak samozřejmě I/43 a I/73. Co koukám na studie, tak to chtějí honit právě přes Lanškroun. Já jsem původně myslel, že ten tah na Brno bude spojitý a ne s dalšíma oklikama.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/43 obecně
Do Gdaňsku musí z Wroclawi také oklikou přes Poznaň a ne přímo Pokud by stála D43 aspoň od té D35, nebyla by zajížďka přes Trutnov zase tak hrozná. Kdyby měla Wroclaw zájem o lepší spojení na jih, asi by už lobovala dávno, ale zatím jí jde spíš o spojení s Kladskem.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/43 obecně
V pondělí bude projednávání v Kuřimi: https://www.kurim.cz/cs/obcan/aktuality ... puvky.html
Re: I/43 obecně
Co je to tam za paskvil u te MUK Kurim-vychod? Proc chybi primy smer na Brno? To se vse pohrne pres ty dva druhaky, aby se to k tomu jeste krizilo na tom druhem s dopravou Brno-Kurim? To bude labuzo v dopravnich spickach...Mj. ten druhej kruhac je tam naprosto zbytecnej...
Celkove je to pojato nedostatecne, melo byt az do Lipuvky 2+2 usporadani. Intenzity na to jsou, predelavat se to bude skoro cely, tak proc se to uz rovnou neudela poradne? Nechapu....
Celkove je to pojato nedostatecne, melo byt az do Lipuvky 2+2 usporadani. Intenzity na to jsou, predelavat se to bude skoro cely, tak proc se to uz rovnou neudela poradne? Nechapu....
Re: I/43 obecně
Se zbytečností druhého kruháče naprosto souhlasím.
Rampa pro přímé napojení Kuřím>Brno tam je. Ano, bude se "křížit" s dopravou Brno>Kuřim, nicméně bych řekl, že tu zase nebudou tak závratné intenzity, aby to vadilo.
2+2 to mělo být od Lipůvky až k České, souhlasím, ale lepší tohle než nic. 2+2 by se uživilo i po realizaci dálnice, ale politicky je to asi neprůchozí. Resp. byla by to voda na buben odpůrcům dálnice, byť je potřeba v celé délce kvůli hromadě dalších důvodů.
Rampa pro přímé napojení Kuřím>Brno tam je. Ano, bude se "křížit" s dopravou Brno>Kuřim, nicméně bych řekl, že tu zase nebudou tak závratné intenzity, aby to vadilo.
2+2 to mělo být od Lipůvky až k České, souhlasím, ale lepší tohle než nic. 2+2 by se uživilo i po realizaci dálnice, ale politicky je to asi neprůchozí. Resp. byla by to voda na buben odpůrcům dálnice, byť je potřeba v celé délce kvůli hromadě dalších důvodů.
Re: I/43 obecně
Rok od tohoto příspěvku doplnění, že trasa stavby Lom-Černá hora je zanesena na katastru. Výkupy zatím neběží.Aram96 píše:Tak dvě důležité stavby na staré I/43 získaly konečně územní rozhodnutí.
Jedná se o defakto ty stoupací pruhy u Závisti a Černé hory. Druhá zmíněná stavba je (snad kromě mimoúrovňových křižovatek před Brnem) podle mě tou nejdůležitější z plánovaných staveb.
https://eud.jmk.cz/Gordic/Ginis/App/UDE ... 54D1&por=0
V letáku je však plánované zahájení až 2024.
První zmíněná stavba má UR dokonce už i pravomocné, taktéž ZS 2024.
Věřím, že se začne dřív, koncepty DSP jsou hotové, takže v 2022 by měly určitě začít výkupy pozemků a ke konci roku požádat o SP. Někdy během 2023 by se mohlo začít stavět, pokud zde nebude šnečí tempo.
Re: I/43 obecně
Hodí sem někdo šikovný nový leták ? Starý nemaká, je z doby před napadením ŘSD...
Re: I/43 obecně
Tady jekot píše:Hodí sem někdo šikovný nový leták ? Starý nemaká, je z doby před napadením ŘSD...
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... elozka.pdf
Re: I/43 obecně
2 mindik : Pane kolego děkuji za osvěžení mé paměti o stavbě.
Re: I/43 obecně
Není rychlejší otevřít mapku staveb na ŘSD než sem psát příspěvek a čekat.
Re: I/43 obecně
Stav vykoupených pozemků pro stavbu I/43 Závist, stoupací pruh:
stav k 12.3.2023 (ve stejném rozlišení zobrazeno níže)
stav k 6.3.2022
stav k 12.3.2023 (ve stejném rozlišení zobrazeno níže)
stav k 6.3.2022
Re: I/43 obecně
U stavby I/43 Lom Černá Hora, přeložka se pozemky zatím jen oddělily.
plné rozlišení:
stav k 12.3.2023
stav k 6.3.2022
náhled:
plné rozlišení:
stav k 12.3.2023
stav k 6.3.2022
náhled: