Řecko

Země EU kromě Česka
Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dále, Řecko sestavilo souhrn velkých dopravních a infrastrukturních projektů. To jsou všechny, kde je investice nad hodnotou 10 mil. €. Nyní jich Řecko realizuje 45 v hodnotě 7 mld. €.

Projects of over 7 bln euros all over Greece are under way at the moment

More than 7 billion euros in projects will be auctioned or have just started at the moment in Greece. Scattered in Implementing Bodies from the Ministry of Infrastructure to Universities, DEYA and others, dozens of projects are either at the beginning or in an advanced phase of tenders. This new generation of projects promises better days across the industry and thousands of new jobs.

The types of projects also vary. From Metro projects and electromechanical systems to building projects, water supply-sewerage projects, railways, they cover almost everything. A total of 45 large projects are included with a cost of over 10 million euros.

Also one of the positives is that we find projects all over Greece, although we must admit that Attica is again the protagonist. However, we see important projects both on the islands and in the other regions of the country.

The emblematic works
Of these 7 billion euros, the scepters holds Line 4 of the Athens Metro with almost 1.8 billion euros and the double tender of BOAK with 1.45 billion euros. Also together with Patras-Pyrgos and the underwater road of Salamis, these are the projects that collect more than half (approximately 4 billion euros) of the above amount.

The very big projects
From there on we have the Flyover in the Thessaloniki Ring Road (462m euros), the northern part of the E65 Trikala-Egnatia (400m euros), the extension of the sixth pier to the OLTH (170m euros), the Kalamata-Pylos-Methoni axis (255 million euros), the student dormitories at the University of Thrace (250 million euros), the student dormitories at the University of Thrace (110 million euros), the student dormitories at the University of Thessaly (110 million euros), the Havria Dam (110 million euros), and the extensions of the natural gas network of DEDA (8 contracts-110 million euros) are in general the projects that surpass the over 100 million euros landmark.

The great works
In the projects between 30 and 100 million euros we find the Research Center of the Academy of Athens (89 million euros), the electric drive in Kiato-Rododafni (83 million euros), the electric drive in the railway section Larissa-Volos (83 million euros) the sewers in Spata-Artemida (86 million euros), Rafina-Pikermi (79 million euros) and in Pallini (71 million euros), the road connection PATHE – Egnatia with the Port of Thessaloniki (74 million euros), the signalization project at the railway station Thessaloniki-Eidomeni (56 million euros), the Megaron HVAC (53 million euros), the preliminary works of Line 4 (48 million euros), the Waste Treatment Plant in Heraklion (48 million euros), the flood protection works on the Erasinos River , the Waste Treatment Unit of Western Thessaly (45 million euros), the new building on the University Campus of Thrace (38 million euros), the Waste Treatment Unit of Western Thessaly (40 million euros).

In the projects between 18 and 40 million euros we have the sewerage in Pikermi-Drafi-Dioni (40 million euros), the Settlement of the Kanapitsa Stream (23 million euros), the Prespa irrigation networks (24 million euros), the Waste Units in Sitia , the flood control projects in Vari-Voula-Vouliagmeni, the sewerage networks in Patras, Chortiatis, Aigialeia, and the connection of Igoumenitsa with the Egnatia Odos etc.

Zdroj: ministerstvo infrastruktury a dopravy
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Central Greece Motorway E-65: the Lamia-Xyniada section (32,5 km) ready by the end of 2021

stav výstavby úseku (hotovo je ze 2/3), prezentace celého tahu v základech:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací. Byl proveden i upgrade mapy pro úpravu názvu jednoho ze sousedů. 1 vlastní příspěvek jsem odstranil pro neplatnost odkazu na již neexistující instituci (hospodářská souvislost při krizi v Řecku, která pomáhala transformovat silniční sektor).

Populace Řecka se za uplynulých 10 let snížila o 400 tis na 10,5 mil. (-4%) Populace zaznamenává snižování růstu od r. 1993 a klesá od r. 2005 (11,2 mil.) bez ohledu na dluhovou krizi zde. Až 85% obyvatelstva žije v urbanizovaném prostředí a průměrný věk je nyní 46 let. Predikce pro další vývoj je, že v roce 2030 klesne počet obyvatel pod hranici 10 mil., urbanizace 90% a průměrný věk bude 50 let. V metropolích 3 největších měst žije 1/2 obyvatelstva; Atény 36%, Soluň 10% a Patras 3%.

V témto tématu je opravdu hodně informací k rozvoji dálniční sítě. Nebudu se proto zásadně opakovat, tady jsou 2 souhrny:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 49#p146249 (graf vývoje výstavby a stav)
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 52#p158852 (rozsah dálniční sítě)

Chronologie rozšiřování dálniční sítě:
GR1.JPG
GR1.JPG (69.94 KiB) Zobrazeno 11026 x
Rozhodně stojí za zmínku dostavba A1 (spojnice 2 největších měst), když se povedlo dobudovat tunelový úsek: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 66#p145466 , tak to pro hezké připomenutí, na co třeba takové Slovensko ještě čeká a je tam hezky popsané, co ta 25 km chybějící trasa obnášela.

Dálnice v Řecku všechny zpoplatněné, hlavně koncesní model. Síť zpoplatněných sdružuje, jak jsem ve vlákně psal Asociace Hellastron od r. 2014: spodná část příspěvku , kde je tedy i mapa.

V roce 2019 byl rozsah dálnic v provozu pod touto Asociací v celkové délce 2133 km a tohle číslo se nezměnilo od roku 2017. (rozdíl v grafu jsou data ministerstva (politika) Na této síti je k nalezení 163 tunelů, z toho 122 je delších než 500m.

Pokud by jsme se zajímali o budoucnost, tak se ještě plánuje postavit nebo staví ke konci roku 2019 113,7 km dálnic. Celá síť má být o rozsahu bezmála 2250 km. Prozatím je tedy z 95% hotovo. Proto taky v nové dekádě budou dominovat investice do metra, železnic a spíš rychlostních silnic a silnic aneb veřejných dálnic. Záleží od modelů a tendrování. To, co chybí do té sítě, tak to je hlavně dokončení Central Greece Motorway aneb E65 aneb Kentriki Odos. Dávám tady k tomu pravidelné (zrovna i o příspěvek výše) informace. A ještě chybí 11 km Schimatari – Chalkida aneb Nea Odos.

Obrázek

Každý se ptá, jak to dokázalo Řecko během dluhové krize řešit. V tématu lze dohledat informace i o pomoci EU, její fondů, když se na konkrétní projekty uvolnila částka bezmála 3 mld. €; http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 940#p89940 . Tyto nástroje nahrazují bankovní sektor, který limitoval peníze na projekty do výše 100 mil. €, což by tedy rozhodně nestačilo. Pokud měl mít smysl záchranný program Řecka, tak při oživení ekonomiky se musel využít potenciál dostavby dopravních projektů. Ty 3 mld. €, to nejsou peníze na důchody a sociální dávky. Ta schéma financování byla následující:
GR2.JPG
GR2.JPG (24.02 KiB) Zobrazeno 11026 x
*bavíme se o investiční částke ve výši 8,5 mld. €

Třeba v roce 2018 již po této masivní dostavbě se investovalo do přípravy a výstavby zbylých dálnic jen 46,85 mil. €. A 42,37€ šlo na opravy a práce kolem dosavadní sítě včetně tech- prvků. Rozdíl mýta mezi 2018 a 2017 představuje nárůst pro osobní vozidla 10%, pro nákladní 17%. (tarify a skutečný provoz); samozřejmě za letošní rok 2020 nemám přesná data.

Na mýtném se v roce 2018 vybralo celkem 659,61 mil. € bez DPH. Jak se jde v tématu dočíst, tak se investuje do společného e- systému výběru. Usnadní se ten provoz a vybrané peníze se rozdělí mezi jednotlivé provozovatele; https://www.amoweb.gr/grits/en/index.html .

V roce 2019 se na mýtě vybralo celkem 687,3 mil. €.

Doplňující informace k dálniční síti:
O dálniční síť se staralo koncem roku 2018 celkem 4537 stálých zaměstnanců.
V roce 2018 se otevřelo 10 ČSPH, celkem jich bylo na síti 54.
V roce 2018 se otevřelo 6 odpočívek, celkem jich bylo na síti 167. V roce 2019 již 169.
V roce 2018 se otevřelo 8 restaurací, celkem jich bylo na síti 53. V roce 2019 již 55.

Hospodářská situace:

*HDP v roce 2019 dosáhlo hodnoty 210 mld. USD (2010 - 300 mld. USD, 2015 - 197 mld. USD)
- hry s účetnictvím, kdy do HDP šla i hodnota "černého trhu" a umělý růst ve spojení LOH 2004
*nezaměstnanost byla v 09/2020 v úrovni 16% (mladí lidé 33%)
*vládní dluh byl v roce 2019 v úrovni 177% HDP

Letošní pandemie nemoci COVID-19 dopadla na řecké hospodářství až tak, že HDP se letos propadlo o asi 10%. V roce 2021 má vykázat růst ve výši 4,8%. Když se to propočítá, tak vládní dluh bude v úrovni 208,9% a v roce 2021 má klesnout na 199,6%. Vláda letos napumpovala do ekonomiky na její podporu celkem 23,9 mld. € a v roce 2021 to má být dalších 7,5 mld. €.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

EK schválila finanční příspěvek pro severní část dálnice (central) E65 v její severní části v úseku Trikala - Egnatia. Celkem EK schválila veřejné financování ve výši 442 mil. € na stavební náklady. Dále se schválil příspěvek ve výši 38 mil. € pro případné doplácení za nedostatečnou výší výběru mýta. Nyní je na řadě ratifikace řeckým parlamentem a může se zahájit samozřejmě ještě letos výstavba, kterou pravděpodobně bude realizovat TERNA stejně jako jižní úsek tahu.

Zdroj: ministerstvo infrastruktury a dopravy

Doplním, že E65 Central Motorway je Motorway 3, součást PATHE.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Výběr mýta v roce 2020 na mostě Rion-Antirion dosáhlo hodnoty 33 mil. €, což je meziroční pokles o 22%.

Jen připomenu: https://www.vinci-construction-projets. ... on-bridge/ .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

novinky z Řecka; část přeložena:

Ministerstvo rozvoje a obstaravání předložilo do parlamentu návrh na zavedení "známky" ve smyslu ostatních evropských států. Ministerstvo infrastruktury a dopravy by v případě schválení pak zavedlo tzv. Prepaid toll Card, která bude umístněná na vozidle. Tento typ zpoplatnění sítě zajistí proporcionalitu placení v rámci celonárodní dálniční sítě ať již jako celku nebo jen její části. Dále se plánuje obnovit zrušené tendrování na jistou elektronizaci služeb z r. 2019. Tato předplacená karta bude 1. krokem pro zavedení analogového zpoplatnění, které je dalším cílem ministerstva infr. a dopravy. Mýto se neustále upgraduje. Doposud se uceluje způsob sjednocení plateb napříč stát a různé koncesionářů, o čemž jsem tady psal. Nyní je záměr se podívat na samotné zpoplatnění pro uživatele.


Attica Ring Road: tender for Kymis Avenue extension to take place during 2021

The extension of Kimi Avenue, through which Attiki Odos will be connected to PATHE, will be a public project and therefore without tolls, announced the Minister of Infrastructure and Transport, Mr. Costas Karamanlis, answering a relevant question of the New Democracy MP Mr. George Koumoutsakos.

Mr. Karamanlis stressed that this project is a priority for the Ministry of Infrastructure and Transport and for this reason it was decided to unblock the extension of Kymi Avenue, from the wider concession contract of Attiki Odos, which is handled by the HRDH. That is, the project became public and not part of the concession.

Thus, the extension of Kymi Avenue will be able to be auctioned within 2021, while the concession contract of Attiki Odos expires in 2024.
“We chose the solution that is faster, because the contract of Attiki Odos does not end in 2021, it ends in 2024 at the latest. So we brought this project three years ahead and quickly proceeded with the studies, so that we can auction it in 2021”, stressed Mr. Karamanlis.

“From the moment it is done as a public project, we will not put tolls on a 3.8 km long road”, he added, pointing out that if it was included in the concession contract of Attiki Odos, the concessionaire would put tolls.

Regarding the financing of the project, Mr. Karamanlis stated that its inclusion in the Recovery Fund has been requested, in order to achieve its faster implementation, but its co-financing from European Union funds has been ensured in any case.

The Ministry of Infrastructure and Transport has also included the work of expanding Kymi Avenue both in the National Strategic Transport Plan (ESSM) and – mainly – in the planning for the new Programming Period 2021-2027.

Mr. Karamanlis stated that the design of the project includes:

*The extension that will start from the junction of Attiki Odos and will end at the junction of Kaliftaki in Kato Kifissia.
*A 1,260-meter-long underground mining tunnel and a 1,160-meter tunnel, with an open Cut & Cover type excavation.

And he spoke of a “very important project”, which will upgrade Northern Athens, and reshape the entire Northeastern Attica, decongest the already congested traffic within the Basin, but will also provide a solution to the issue of traffic at the Metamorfosi Junction.


40. výročí vstupu Řecka do EU a v Řecku je co slavit, i když se vývoj neobešel s problémama. Z problematické uzavřené společnosti se stala demokratičtější společnost. Vstup do EHS a později do EU ale zrovna v infrastruktuře přinesel zásadní rozvoj:
*zastaralá silniční síť s téměř 0 dálniční sítí
*zastaralé metro s jedinou linkou pro Atény s populací již tehdy 3 mil. lidí
*zastaralá železniční síť
*zastaralá síť letisť a přístavů

Řecko dnes po 5 programovacích období EU:
*síť uzavřených moderních dálnic s délkou 2200 km, zajištěn provoz mezi všemi velkými městy, v napojení na dopravní uzly jako přístavy a letiště, ale i ke hranicím
*další 2 nové linky metra, které se během 21 let postavili, celkem 40 km metra a 44 stanic
*radikální obnova 1. linky metra i se stanicemi
*již modernizováno na 700 km železničních tratí, z čeho 630 km elektrických včetně příměstských železnic pro Atény a Soluň
*nové mezinárodní letiště v Aténách + 14 modernizovaných letišť v zemi
*velké modernizace přístavů v: Piresu, Soluň, Igoumenitsa
*tramvajové trať v délce 30 km v Aténých, čímž se spojilo centrum Atén s předměstím Pireus na jihu
*perfektní mostní spojení Rio-Antirio
*již 2 linky metra v délce 14,5 km v rozestavěnosti v Solúni s 18 stanici s provozem postupně od roku 2023
*nespočetné množstvé projektů kolem ohledně dodávek vody, kanalizace, přehrady, regenerace měst, dodávka vlaků atd.

Řecko budoucnosti: dnes jsou v realizaci projekty za další 4 mld. €:
*staví se 4. linka metra v Aténách
*rozšiřuje Olympia Odos - Pyrgos
*železniční projekty vlaků do Patrasu, kompletizace Aktio-Amvrakia atd.

Před Řeckem ale stojí další a další projekty v rámci dalšího období 2021-2027.

Tohle vše by nebylo možno bez vstupu do EU realizovat, protože by na to nebylo dost peněz a nebyla zajištěná důvěra investorů u realizace formou PPP.


The future of the Attica Ring Road concession to be decided in 2022

The tender for the new concession period of Attiki Odos will start in 2022. According to reliable information, even though the competition was originally scheduled to start in 2021, a number of factors are definitively postponing for the next year the competition for the most popular axis in the country.

More specifically, from the side of HRDH, at this time the procedures for the selection of consultants who will “run” the competition are completed. It is to be reminded that the competition concerns Technical, Financial-Financial and Legal Advisor who will mature the framework of the new competition. The relevant competitions ran last December.

However, in order to complete the preparation and to “launch” the new tender, we have a key point and this concerns the study that Hill International is conducting on behalf of the Ministry of Infrastructure and Transport.

The result that will judge the course of the new competition
What the company has been asked to consider, is -based on the concession contract- first of all whether in 2024 the conditions concerning both profitability, maintenance and consequently the coverage of all the technical and financial parameters that are connected will have been fulfilled in their entirety with provision for fulfillment of specific obligations by the Concessionaire.

From the result that will come out, the timing of the competition will be judged to a large extent. Sources with knowledge on the subject note that nothing should be taken for granted in relation to the current contract and what from time to time have seen the light of day. According to information, the study has just started and the conclusion is expected to be delivered to the Ministry of Infrastructure and Transport in the summer (officially it has a deadline of 4 months from the signing of the contract).

The tender for the new concession period starts after the expiration of the current contract, which is placed in the Fall of 2024 and has been characterized as the most commercially successful. All the big technical groups will show up in a new “battle” for the golden contract.

The extensions

In Papagou, in the “headquarters” of the Infrastructure and Transport, they are preparing feverishly for the extensions of Attiki Odos. It has been clarified since last autumn that the HRDH will run the tender for the existing axis for the period after 2024 and the Ministry of Infrastructure will be responsible for the extensions.

The 3 extensions that have received the green light are:

-the extension of L. Kymi to the National Road, a project that is planned to be auctioned within 2021.

Zdroj: Ministerstvo infrastruktury a dopravy
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

informace k metru dávám výjimečně v rámci států; zde žije podstatná část obyvatelstva a metro se po projektování již aktivně staví a prodlužuje díky zajišťování financování; odlehčí tak nakonec i ostatní segmenty dopravy

Aténské metro se rozšíří a počítá až se 100 stanicemi. Nejblíže o dalších 6, které to jsou se lze dočíst níže.
At.JPG
At.JPG (182.21 KiB) Zobrazeno 10250 x
After a decade where the Metro projects had been concentrated on the expansion of line 3 in Piraeus and the effort to start the implementation of line 4, new goals seem to be set for the coming years. The goal is the interconnection with other means, the expansion of the network, and the creation of new development poles in the capital.

In the last 12 months, we have heard the announcement of a series of new Metro projects, which with their prioritization will make Athens a city more friendly to the citizen and its visitor. It is estimated that with the expansion of line 3 and the new stations of line 4 the Athenian network will reach approximately 86 stations. With the new expansions that have now been nominated, Athens now aims to exceed 100 stations.

The 6 extensions that are prioritized are the extensions of line 2 to Ilion with three stations and to Glyfada with two others. These are the extensions of line 4 to Maroussi-National Road with 11 stations in the north and to the west to Perissos with two other stations. It is also the connection of the Stavros Niarchos Foundation Cultural Center with the Metro (from Petralona or via line 4) and the undergrounding of line 1 in the Faliro-Piraeus section with another station.

Line 2 goes to Ilion, Glyfada is also examined

The Ministry of Infrastructure and the Attiko Metro targeted the north-western extension from Anthoupolis (Peristeri) to reach Agios Nikolaos station in Ilion. The 3 stations create even better transport conditions in the crowded areas of Petroupoli, Ilio and Kamatero. The goal is to bid in about a year from today. The project has been pre-included in the NSRF 2021-2027.

To the south, the final extension of the medium to the center of Glyfada with two stations is being examined. Strange as it may seem, in 2000, when the first sections of lines 2 and 3 were operational, the goal was for the medium to be extended to Glyfada in 2006. This was not achieved and having in mind the large investment in Elliniko, the extension of line 2 came to the surface again. The project needs design and financial maturity.

The extensions of line 4

The news is “fresh” for future line 4 extensions. According to the Minister of Infrastructure and Transport, Costas Karamanlis, the first extension will be to the north-west up to Perissos with two stations to connect with line 1. The big news comes from the minister’s statement that the first studies have started (topographic ) for the large extension of line 4 to the north. It will reach Maroussi via Kifissia and from there via Pefki and Lykovrisi it will reach Ethniki Odos.

This is a large extension with 11 new stations that will complete the connection of the northern suburbs with the Metro network of the city. For the first time, areas such as Pefki and Lykovrisi will be connected and the metro will “touch” the Athens-Lamia National Road where it will become a large hub for those who will have a route to the city.

These two projects currently need maturation. If the studies run it is a project that we will see evolving in the next decade. The conditional extension to Perissos could run even earlier due to a smaller object.

The Niarchos Cultural Center and the undergrounding

In the plans of the Ministry of Infrastructure and the Attiko Metro, however, there are two more projects. The first is the undergrounding of line 1 from Faliro to Piraeus. It is a great request of the Municipality of Piraeus to improve the traffic connection with the port and the surrounding areas. The object also includes the addition of a station. The studies need updating for the project that has been pre-included in the NSRF 2021-2027.

The second goal is for the Metro to reach the Stavros Niarchos Foundation Cultural Center. This is a commitment of the Greek state to the foundation, a constant request from the start of construction of the complex which today is one of the most important parts of the city for residents and visitors.

In this case, according to the same sources, there are several alternative routes being considered. The first is to make a branch from Line 1 and specifically from Petralona station that will serve the densely populated neighborhoods of Kallithea and will end at the Stavros Niarchos Foundation Cultural Center.

The second is the descent of the Metro, at Stavros Niarchos Foundation Cultural Center with another line, either of Line 2 (with a branch from Syggrou-Fix) or with the descent of the future line 5 that starts from Ano Ilioupoli passes through Pagrati, will have common stations with line 4 to the Academy. A scenario wants her to go down to Piraeus Street and from there further south to the Stavros Niarchos Foundation Cultural Center.

Zdroj: ministerstvo infrastruktury a dopravy
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

novinky ze sledovaných projektů a staveb v zemi

:arrow: Proces "odprodeje dálnice Egnatia Odos" aneb převedení státní dálnice do koncesní správy :arrow:

O zakázku soupeří 3 velké společností v zemi, protože mj. jde o velký balík km co do rozsahu (nejen dálnice, ale i 3 osy na ní napojené včetně napojení na sousední státy). Nabídky se budou předkládat již tedy jen ve 3 uskupeních k 04/2021 a sice: AKTOR Concessions-Roadis Transportation Holding, Vinci Highways s Vinci Concessions (včetně Mytilineos Holdings - kde se objevuje i AVAX) a GEK TERNA-Egis.

Egnatia Odos se napojuje na 3 další dálnice (Ionian Road, Aegean Highway a v budoucnu (částečně stojí) Ethniki Odos - E65), napojení na Sev. Makedonii, Albánii a Bulharsko.

Egnatia Odos, do koncese se převede 658 km dálnice, tedy prakticky celá dálnice. K tomu jsou 3 osy: Siatista – Krystallopigi, Chalastra – Evzoni a Thessaloniki – Promachonas v celkové délce 225 km. Kdo ovládne "tohle", tak ovládne silniční síť severního Řecka v rozsahu 883 km.

Pokud to ovládne GEK Terna, tak by spravovala 4 dálnice v celkové délce 1700 km.
Pokud to ovládne AKTOR, tak bude v Řecku spravovat 5 dálnic v celkové délce 1600 km.
Pokud to ovládne VINCI, tak bude spravovat 4 dálnice (5 pro AVAX) v celkové délce 1450 km.

Koncese se dává na 40 let. Její součástí jsou i plánované investice ve výši 1,5 mld. €, ze kterých 1/2 má směrovat na vylepšení stávající sítě a druhá 1/2 na upgrade, dostavbu osí atd. Od vítěze se očekává i realizace modernizace spojení Thessaloniki - Evzoni, na hranice se Skopje.

Koncese Egnatia Odos byla podmínkou dosavadní finanční podpory Řecka. Mj. přinese peníze do rozpočtu. Řecko nemusí litovat; Egnatia Odos byla zrealizována díky masivní podpoře ze strany fondů EU.


:arrow: Dále se sestavil seznam projektů pro čerpání peněz z Fondu obnovy

*z Fondu obnovy se dá do podpory infrastruktury celkem 15% objemu peněz, tedy 2,5 mld. €
*jde jen o projekty ve vysokém stadiu připravenosti, aby je tedy šlo co nejdříve realizovat, což taky byla hlavní podmínka zařazení
- Řecko má ve vysokém stadiu připravenosti celou řadu projektů; financování se pak řeší následně vzhledem na napnuté rozpočty a jiné plánování výstavby
*na silniční infrastrukturu půjde 1,15 mld. €, jinak řečeno 3 projekty ze silnic mají již zajištěné financování díky Fondu obnovy
* asi 450 mil. € půjde na severní část dálnice E65, Trikala - Egnatia
* asi 455 mil. € půjde na pokračování projektu dálnice VOAK (Kréta), což zvedne ufinancovatelnost celého projektu
- z toho 200 mil. € půjde na koncesní úsek Chania - Hersonissos, 90 mil. € na koncesní úsek Hersonissos - Neapoli a 165 mil. € na Neapoli - Agios Nikolaos
*zbytek peněz, tedy asi 250 mil. € půjde na zásadní investici na odstranění bodových závad v celé zemi včetně zvýšení bezpečnosti provozu a to v rozsahu 7000 lokalit v celkových nákladech 450 mil. €, což zastřešuje EIB; příslušné soutěže jsou připravené do zahájení, stálo to na dofinancování a tyto závady jsou mj. důsledkem sníženého financování oprav silniční sítě (projekty tohoto typu jsou v realizaci i v rámci států V4 již slabou dekádu)

To, co již nespadá pod silnice, ale bude z tohoto Fondu obnovy ihned realizováno jsou projekty jako:

*zlepšení stavu železničních tratí v nákladech 500 mil. €, kde z Fondu obnovy půjde potřebných 150 mil. €, což jsou peníze co chybí do zahájení prací
*nákup 800 autobusů za 100 mil. €
*oprava a výstavba hrází a protipovodňových systémů za 300 mil. €
...

Až 70% Fondu obnovy v Řecku půjde na projekty související se ŽP a digitalizací. Řecko celkem dostane 16 mld. €, tedy do těchto 2 segmentů půjde až 11 mld. €. Zbytek jde "všude jinde" a tedy doprava z toho dostane zásadní část.

Zdroj: ministerstvo infrastruktury a dopravy
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

1. část úseku Lamia - Xiniada na tahu Central Motorway E65 se dokončí v květnu. Jde o západní obchvat Lamia, který je dlouhý 14,2 km a v květnu by měl být taky odevzdaný do provozu. :jidlo:

Původně se měl odevzdat před Velkou nocí, co ale nebylo umožněno kvůli COVID-19. Úsek nebude plnohodnotně napojen; stane se tak až s dostavbou celého úseku, co se stane v roce 2022. Náklady na celý úsek činí 310 mil. €. Respektivě snad, protože v 2. části jsou menší stavební problémy. Na 1. části proto nebude do konce roku určitě ani mýto, protože to navazuje na dokončení plnohodnotní MÚK, co se ale stane dříve, než se dokončí 2. část úseku.

Kdo tedy pocestuje do Domoko nebo Thessaly, tak by měl jít po stávající trase z Lamie a náhorní plošiny Othrios.

Řecká dálniční síť je z 95% dokončená. Právě tato E65 schází nejvíce. V provozu je méně než polovina, ale v květnu to již bude za polovinou. :P Schází tam řešit severní část, ale když si přečtete ex příspěvek, tak je zahrnut do plánů jak ho financovat. Možná to Řecku vyjde.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Co bude s 2. dálnicí do Albánska :?:
ik.JPG
ik.JPG (123.26 KiB) Zobrazeno 9584 x
Prozatím zřejmě nic. Dálnice Ioannina - Kakavia, která se nepripojila k projektu Ionia Odos, pak vypadla z období 07-13 a taky 14-20 nebyla jako projekt pro slabou připravenost pro okamžitou výstavbu přihlášena ani do Fondu obnovu. Na zařazení do konceptu PPP se musí snížit parametry tahu. Odhadované náklady na výstavbu jsou nyní ve výši 400 mil. € a projekt jednoduše ekonomicky nevychází. Tento postup ale Řecko nechce připustit.

Nyní se zvažuje návrat tohoto projektu zpátky na Ministerstvo infrastruktury ve smyslu návratu do plánů výstavby. Je možno zařadit dálnici pod financování 21-27, ale i tak se budou muset upravit parametry plánovaného tahu.

Než se tak stane, nedá se očekávat ani posun příprav směrujících k výstavbě. Další dálniční napojení na Albánii tak Řecko tak skoro nepostaví.

Od roku 2014-2015 se upravila pravidla pro financování infrastruktury v Řecku, aby byla zachována finanční stabilita země. Stejným problémům se zajištěním peněz "zápasí" projekt Patra - Pyrgos a severní část dálnice E65 (Central Motorway). Ty mají ale větší štěstí, protože jsou více ekonomicky průchodnější.

S výhradně státními zdroji se toho v Řecku staví minimum.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Ačkoliv tedy Řecko v této dekádě hodlá napumpovat do železnic a metra více než 7 mld. €, tak se staví i dálnice.

Dne 16.7. se do provozu odevzdal tolik očekáváný nejjižnější úsek v délce 14,2 km na A3 aneb E65 dálnici. Je nedaleko Lamia, formuje jeho obchvat. Z hlediska jižní sekce jde přitom o 1. fázi, ta další se ještě staví.

poloha na mapě: https://www.openstreetmap.org/?mlat=38. ... 63/22.4858

video z průjezdu: https://www.youtube.com/watch?v=ZVK9XYfr11s

https://www.thenationalherald.com/archi ... e-2899052/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 19.7.2021 11:16:42, celkem upraveno 1 x.
Důvod: +video
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Situace u Atén je velmi špatná, co se požárů týče. Hoří již na severních předměstích hlavního města. V nasazení tam bylo 4.8. již 500 hasičů, policie, armáda. Během 5.8. byla odříznutá dálnice A1.

https://twitter.com/i/status/1423740063033307136
AT.JPG
AT.JPG (89.15 KiB) Zobrazeno 8274 x
Již 4.8. se evakuovalo 20 km pásmo severně od Atén. Požár na snímku byl z 5.8. z odpoledních hodin. Ve čtvrtek bylo v Aténách 42 st. C. Video: https://www.ruptly.tv/en/videos/2021080 ... ens-suburb .


Další, velký požár je asi 100 km severně od Atén, tady záběry k 4.8.
https://video.twimg.com/amplify_video/1 ... mp4?tag=14
Evakuováno bylo na 15 vesnic nedaleko města Limni. Stovky domů lehlo popelem.

S plameny kolem Atén zápasí ve vzduchu 5 letadel, 5 vrtulníků a 1 ruský mega stroj Beriev Be-200.

Řecku s plameny pomáhá i letectvo z Francie a Švédska. Hasiči v Řecku se snaží mobilizovat a přeskupovat síly dle potřeb, ale hoří na mnoha místech.

Nevětrat je první rada.
Zbytečně nejezdit je další rada. Řada uzavírek silnic i dálnic.
Extrémní vlna vedra, nejhorší za posledních 30 let tuto situaci ještě umocňuje.

Plameny u Atén mají i 40m výši, což nelze hasit ze země tak účinně, jak by si kdo představoval. Řecké min. financí ohlásilo, že každý kdo dojde o majetek dostane od vlády ihned nouzovou platbu ve výši 6000€.

Region Attica dnešním dnem navíc hlásí výpadky elektrické energie. A tak lidé nevětrají a nejde ani klimatizace. :shock:

Pomoc Řecku posílá ale i Švýcarsko a Rumunsko.

Dva největší požáry hasí po přibližně 160 hasičů. Celkem ale hoří nebo hořelo 150 lesních požárů v uplynulých dnech. Mnoho je stále mimo kontroly.

Řecká armáda, která patří k největším v Evropě dnes ohlásila masivní účast: rozmístní na území hlídky, které budou hlásit nové požáry. Nasadí se na rozmístňování příslušenství na územi v lesích, pomůže chránit evakuovaný majetek a bude držet dohled nad uzavírkama silnic, aby se tak odlehčila ostatní nouzová pomoc státu. Do kontrol vzniku nových požárů nasadí taky letectvo. :ok: Mimo toho se uvolní síly do zvýšení prevence, vypilování suchých porostů, čištění okolí domů a obalování památek specielními foliemi. (kanadská metoda ochrany starých srubů). Armáda pro tento účel vyčlení rekordní počet jednotek s technikou ve svojí historii, protože označuje tyto požáry za ohrožení národních zájmů a je nevyhnutností podpořit tento nekonečný boj. To vše po událostech od 4.8. po vzniku požáru na severu hl. města a ohrožení vícero vzácných památek.

Za 3 dny shořelo v Řecku tolik km2 lesní plochy kolik odpovídá 50% celoročnímu průměru za poslední roky. :shock: Řecké hasičské služby mají v terénu většinu vozidel a cisteren.

https://www.aljazeera.com/gallery/2021/ ... -wildfires

Atény mají v živé paměti rok 2018, kdy zemřeli desítky lidí, protože nestačili ani ujet a jakkoliv utéct. Ti šťastní šli do moře; http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 09#p167909 .

Pomoc EU pro Řecko:
Francie: 83 hasičů, 2 letadla
Kypr: 40 hasičů a 2 letadla
Rumunsko: 112 hasičů
Švédsko: 2 letadla
Švýcarsko: 3 vrtulníky

EU vyslala ale již ve stejné době i další pomoc jinam: Turecko, Albánie, Severní Makedonie a Itálie.

Situace kolem 19:00 ze dne 5.8. byla kritická, plameny dosahují důležité silniční tepny:
At2.JPG
At2.JPG (98.48 KiB) Zobrazeno 8274 x
To je Afidnes tolls, na E75/A1

Video z této dálnice z tohoto místa: https://www.facebook.com/706452862/vide ... 280370211/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dnešním dnem mají dostat požár severně od Atén pod kontrolu. Pokud se tak nestane, tak plameny již zasáhnou jednotlivé ulice na severu metropoly. Do Řecka míří větší pomoc ze zahraničí; ČR nevyjímaje. Existuje nyní velké lidské úsilí, aby se povedlo docílit požadovaného cíle. Civilní ochrana Řecka, která tyto práce koordinuje tomu věří, že se to povede, a proto není nařízená masivní evakuace severních částí metropoly.

Severní dálnice, tedy A1 je uzavřená již v rekordní délce a taky na vícero místech (rozděleno na 2 úseky, kde na jednom je provoz částečně v jednom směru povolen a na druhém je zcela uzavřen pro provoz). Do Atén se nyní nedá prakticky ze severu v této linii dostat. Zůstává tak Atiiki Odos aneb A6.
Ath.JPG
Ath.JPG (63.28 KiB) Zobrazeno 8144 x
Dále, v této souvislosti je Attiki Odos zdarma. Atény jsou ve stavu ohrožení a v takových situacích se mýto nevybírá.

psáno během noci až do rána, časově uspořádáno:
7.8. nad ránem: požár u Atén se neustále přibližuje k městu, kopíruje polohu dálnice A1, ze které se hasiči snaží částečně vytlačit plameny, aby postupem dál na jih nebyla dálnice požárem přesáhnutá
A1.JPG
A1.JPG (59.07 KiB) Zobrazeno 8144 x
neuvěřitelné záběry z vrtulníku: https://video.twimg.com/ext_tw_video/14 ... mp4?tag=12

7.8. ráno: většina hasičského letectva v Řecku je nasazená do požáru, který olizuje severní předměstí hlavního města a to i za cenu rozšíření ostatních požárů, které neohrozují více domů; cílenými nálety s vodou se snaží zastavit požár v konkrétních místech
GR5.JPG
GR5.JPG (44.27 KiB) Zobrazeno 8144 x
Další požár vypukl na severu kopce, kde hoří v rámci požáru u Atén, v oblasti Malakasa. Evakuováno bylo 2 tisíc lidí. Přesunula se sem další část letadel. Dá se říct, že dálnice A1 je kolem tohoto pohoří prakticky obklopená vícero požáry.
GR6.JPG
GR6.JPG (96 KiB) Zobrazeno 8144 x
Tady je video zachycené z dálnice A1 (uzavřená část) na tento požár ve složitě přístupném terénu: https://video.twimg.com/ext_tw_video/14 ... mp4?tag=12 .

7.8. hasí lesní požáry 1450 řeckých hasičů. Hoří na 150+ místech, hasiči se zaměřují na 50-60 z nich, hlavní boj se vede letecky a pozemně na ostrově Evia a severně u Atén, ale taky v Olympii, kam v noci dorazilo 200 hasičů a 50 cisteren. Tady je soustřezená hlavní síla všech složek včetně obyvatelstva a dobrovolných sborů.

Počasí: dle satelitů EU a NASA, modelů situace: bude foukat celou sobotu vítr o síle 7 Beaf. stupnice, zítra se sníží na 2-4. Tedy dnes asi 70 km/h v praxi, zítra 40 km/h. Teploty dnes budou 30-40 st. C.

2 mrtví: dobrovolný hasič a prezident aténské hospodářské komory (nalezen v továrně)

Masivní evakuace z pátka na sobotu

Na ostrově Evia nad Aténama je zničeno 150-250 domů, bude se ještě znovu počítat. Zasaženo již 15 vesnic a evakuováno trajektama na 1300 lidí. (včerejší informace mluvila o 600). Opravdu ty scény připomínají hororové scény, lidi se sotva dostávají na trajekty. Pro toto obyvatelstvo probíhá první pomoc, protože mají jen to co mají se sebou. Nemají ani v čem spát ... místní autority se zlobí na nečinnost hasičů; ti ale bojují s větším požárem u Atén, který ohrožuje mnohonásobně více domů a mají silně limitované možnosti. Za půl dne milion sledování: https://video.twimg.com/ext_tw_video/14 ... mp4?tag=12 .

Z Peloponézu bylo evakuováno na 5000 turistů.

Z předměstí Atén dalších mnoho tisíc lidí opouštělo domovy nebo se snažilo na vozidlech, pick-upaceh atd. odvézt nábytek a další majetek dál do bezpečí, k přátelům do jižních části Atén.

Až 50% města East Mani na Peloponézu lehlo popelem. Starosta Eleni Drakoulakou kritizuje civilní ochranu Řecka za velmi slabou účast na hašení a koordinačních pracích.

Premiér Kyriakos Mitsotakis dnes především hájil práci hasičů a všech záchranních složek. Vysvětloval, že žádný stát na světě si nyní neumí poradit s těmato devastujícíma požárama. Vysoce ocenil zahraniční účast a děkuje za každé jedno letadlo nebo hasiče ze zahraničí. Slíbil, že všechny zasažené oblasti dá vláda do pořádku. Občané taky dostanou větší finanční náhradu, než první pomoc ve výši 6 tis €. "Jednou se tahle noční můra musí ukončit a pak začneme dávat zničená území do pořádku". Přislíbil taky větší prostŕedky pro hasiče. Premiér taky ujistil, že všechny poškozené lesy se budou znova zalesňovat. Žádná výstavba se nebude na poškozených územích realizovat. Územní plány se nebudou měnit.

Ve velké části hlavního města Atény nejde elektrická energie. Kvůli požárům a polohe města energetické společnosti neumějí jináč zásobit město a pro bezpečnost ohledně požárů bylo vypnuto několik distribučních uzlů. Nejde klimatizace, lednice atd., ale taky nefungují semafory. Obyvatelstvo by nemělo vycházet pro zvýšenou koncetraci nebezpečných látek, které lesní požáry způsobují, ale na druhou stranu je enormní snaha i teď v sobotu vyřešit zásoby, přesunout co lze atd. Řidičům se na křižovatkách nevěnují ani policisti, kteří naopak kontrolují uzavřené silnice a hlídají s armádou majetky lidí atd. Prozatím bez větších nehod, dle vzoru asijských měst.
https://video.twimg.com/ext_tw_video/14 ... mp4?tag=12
(to je video z centra města, lokalita Panormou)

Navzdory požárům i v dalších částech regionu je následující pomoc ze zahraničí stále větší: (část na cestě)

Česká republika: 36 hasičů, 15 hasičských vozidel
Egypt: 3 vrtulníky
Francie: 83 hasičů, 3 letadla
Chorvatsko: 1 letadlo
Izrael: 16 hasičů
Kypr: 50 hasičů, 2 letadla
Rumunsko: 120 hasičů, 23 hasičských vozidel
Polsko: 143 hasičů, 46 hasičských vozidel (hromada Poláků je v Řecku na dovolené)
Švédsko: 2 letadla
Švýcarsko: 3 vrtulníky a letecká pomoc nákladních letadel se specielním vybavením
Ukrajina: 100 hasičů

https://video.twimg.com/ext_tw_video/14 ... mp4?tag=12
odos.JPG
odos.JPG (67.53 KiB) Zobrazeno 8144 x
1% území Řecka je asi 1320 km2
asi 30% území Řecka tvoří lesy
tedy asi 40 tisíc km2

Za necelé 2 týdny jen ten 1 požár na ostrově Evia zničil 200 km2 a požár na severu Atén prozatím zničil 76 km2 lesa. Zasažené plochy jsou větší. Jináč řečeno jen tyto 2 požáry zlikvidovali 0,7% lesní plochy Řecka. Samozřejmě pokud se započtou všechny požáry, tak je evidentní jak ničivá síla tady nyní je. :idea:
Atény, Evia
Atény, Evia
GR7.JPG (97.96 KiB) Zobrazeno 8144 x
Dodatek k financování civilní ochrany a tedy i hasičů.

V roce 2021 je vyčleněná částka 616 mil. €, což je o 56% více proti roku 2018, kdy tady byla první vážná situace s požárama. Není tedy pravda, že to není priorita pro vlády v Řecku.

Počet letadel v tomto roce proti roku 2018 vzrostl o 45%.

https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... fires.html
https://www.protothema.gr/greece/articl ... kalupsis-/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

dálniční novinky

Řecko nedávno zahájilo stavební práce na poslední části Centrálni dálnice E65. Jde o poslední část, která se ani nestavěla. Za asi 450 mil. € se postaví 70 km dálnice. Práce realizuje Terna. Centrální část je v provozu, úsek jižní části taky a zbytek jižní části je ve výstavbě. Začátek této dálnice se datuje do roku 2007 a zřejmě nikdo si tehdy ani ve snu nepředstavoval, že bude trvat 14 let, než se vůbec jednotlivé úseky zahájí do výstavby.

Financování je zajištěno díky Fondu obnovy EU vzhledem k vysokému stadiu připravenosti do výstavby. Co tady na tyto projekty chybí, tak to jsou peníze.

Koncesionářem této osi je Kentriki Odos SA.

Co se tady bude nacházet:

*2 tunely v délkách 65m a 400m
*2 tzv. přesypané tunely v délkách 264m a 180m
*31 mostů a nadjezdů
*6 křižovatek: Vassiliki, Kalampaka, Grevena, Oxyneia, Agiofyllo – Carpero, Egnatia
*2 střediska koncesionáře pro údržbu a sledování provozu
*mýtní centrální bod se 3 lokacemi
*parkovací a odpočívkové zóny se postaví až po dokončení výstavby dálnice; k tomu navazuje taky dostavba a modernizace regionálních silničních tahů a spojovacích silnic

V této severní části jsou již některé práce hotové. Sumárně jde o 7% zhotovení. V úseku Trikala - Kalambaka až 25%. Vláda tady totižto investovala 30,9 mil. € do protipovodňových opatření, odvodnění a dalších menších stavebních činností.


Dále, vláda posunula ve 3 balících soutěžení o výstavbu dálnice VOAK na Krétě. Jde o mega projekt současnosti v hodnotě 1,8 mld. €. Na konci procesu je posouzení ŽP a další posudky a v tomto roce musí uchazeči již předložit závazné finanční nabídky.

nechce se mi to celé překládat:
The first section, the main section of the highway, is from Chania to the Hersonissos, 157.5 km long. It connects Chania, Rethymno and Heraklion and will have the largest daily traffic. The tender is in the form of a concession for 25 years and has a budget of 1.32 billion euros.

Today we are in the 2nd phase of the competition with 4 schemes: 1. AKTOR CONCESSIONS, 2. TERNA, 3. AVAX, 4. VINCI, 5. K / X MYTILINEOS-INTERTOLL. The EIA as mentioned has been submitted and is currently in the consultation phase.

In the second section from Hersonissos to Napoli, 22.5 km long, the PPP method with a duration of 30 years was chosen. Its cost reaches 360 million euros. The Environmental Impact Assessment (EIA) has also been submitted and its approval is pending. In the 2nd phase of the competition have passed: 1. AKTOR CONCESSIONS, 2. TERNA, 3. AVAX (with the Marguerite fund), 4. K / X MYTILINEOS-INTERTOLL.

The third section Neapoli-Agios Nikolaos will be auctioned as a public project probably by the beginning of 2022. The project that completes the main body of VOAK has an estimated cost of 145 million euros. For the project, its extension to the west up to Kissamos and east to Sitia has been announced.

Project funding is the big bet. 427 million euros were secured from the Recovery Fund for the entire length of the highway, ie about 25-30% of the required funds. The remaining funds will be covered by joining the NSRF 2021-2027 and with the participation of private funds.


Kód: Vybrat vše

The anatomy of VOAK
The project includes the construction of a closed highway with 2 + 2 lanes in each direction and LEA. It will also have a central island with a safety railing.

According to the available information, VOAK will have 46 Level Nodes, 15 Tunnels with a length of 14.5 km and 40 Bridges with a length of 8.67 km. This is a large project that will remind many of the construction of Olympia Odos since a large part of the projects will involve the widening of the existing axis.

The projects also envisage the upgrading of the existing uneven junctions in Chania, Rethymno and Heraklion.

The identity per section

Kissamos-Chania (option in the concession contract):

-Length of highway: 37.5 km.

-The standard section of the highway has a road width of 21.5 meters with 2 lanes of traffic in each direction with LEA and central island. Estimated cost 180 million euros.

Chania-Heraklion (Hersonissos):

-Length of highway: 157.5 km and side / vertical network approximately 150 km.

-The standard section of the highway has a road width of 21.5 meters from 12.50 today with 2 traffic lanes in each direction with LEA.

-26 single branch tunnels with a total length of approximately 34 km.

-10.80 km new bridges, 23 of which exceed 100 meters in length.

-20 new uneven junctions and upgrading of the existing 18 uneven junctions in the bypasses of Chania, Rethymno and Heraklion.

Hersonissos-Neapoli

-Length of highway: 22.5 km.

-3 tunnels 4.3 km long

-5 uneven junctions (Hersonissos, Stalis, Malia, Sisi, Selinari)

-5 bridges 1.3 km long.

Neapoli-Agios Nikolaos

-Length of highway: 14.5 km while it also includes 11.2 km of side network.

-The standard section of the highway will have a road width of 21.5 meters with 2 traffic lanes in each direction with LEA.

-4 new uneven junctions in Neapoli, Limnes, Lakkonia and Agios Nikolaos.

-6 bridges 865 meters long.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Diaľničiar píše: :arrow: Proces "odprodeje dálnice Egnatia Odos" aneb převedení státní dálnice do koncesní správy :arrow:

O zakázku soupeří 3 velké společností v zemi, protože mj. jde o velký balík km co do rozsahu (nejen dálnice, ale i 3 osy na ní napojené včetně napojení na sousední státy). Nabídky se budou předkládat již tedy jen ve 3 uskupeních k 04/2021 a sice: AKTOR Concessions-Roadis Transportation Holding, Vinci Highways s Vinci Concessions (včetně Mytilineos Holdings - kde se objevuje i AVAX) a GEK TERNA-Egis.

Egnatia Odos se napojuje na 3 další dálnice (Ionian Road, Aegean Highway a v budoucnu (částečně stojí) Ethniki Odos - E65), napojení na Sev. Makedonii, Albánii a Bulharsko.

Egnatia Odos, do koncese se převede 658 km dálnice, tedy prakticky celá dálnice. K tomu jsou 3 osy: Siatista – Krystallopigi, Chalastra – Evzoni a Thessaloniki – Promachonas v celkové délce 225 km. Kdo ovládne "tohle", tak ovládne silniční síť severního Řecka v rozsahu 883 km.

Pokud to ovládne GEK Terna, tak by spravovala 4 dálnice v celkové délce 1700 km.
Pokud to ovládne AKTOR, tak bude v Řecku spravovat 5 dálnic v celkové délce 1600 km.
Pokud to ovládne VINCI, tak bude spravovat 4 dálnice (5 pro AVAX) v celkové délce 1450 km.

Koncese se dává na 40 let. Její součástí jsou i plánované investice ve výši 1,5 mld. €, ze kterých 1/2 má směrovat na vylepšení stávající sítě a druhá 1/2 na upgrade, dostavbu osí atd. Od vítěze se očekává i realizace modernizace spojení Thessaloniki - Evzoni, na hranice se Skopje.

Koncese Egnatia Odos byla podmínkou dosavadní finanční podpory Řecka. Mj. přinese peníze do rozpočtu. Řecko nemusí litovat; Egnatia Odos byla zrealizována díky masivní podpoře ze strany fondů EU.
Doplním vývoj této mnoha-roční události, resp. vývoj, který se očekával jako nevyhnutnost (privatizace dálnice ve smyslu zdrojů pro stát pro jeho tížovou fin. situaci):

GEK TERNA a EGIS zaplatí Řecku za koncesi částku 1,496 mld. € ve smyslu "ihned".

Hodnota smlouvy je 2,76 mld. €. Koncese je na dobu 35 let.

https://www.in.gr/2021/08/26/english-ed ... rojects-s/

GEK TERNA se tak stává hlavním provozovatelem řeckých dálnic.

Ve stávající asi 2200 km dálniční síti Řecka má tato řecká skupina 100% v koncesích Nea Odos a Central Odos a dalších 17% participuje v Olympia Odos. Nyní získává koncesi na Egnatia Odos.

Nea Odos zahrnuje sekci Metamorfosi Attikis - Skarfia Fthiotida, dále sekci Schimatari - Chalkida a Ionian Road vyjma sekci Antirrio - Ioannina. To je asi 380 km. Central Road zahrnuje sekce Skarfeia Fthiotida - Raches Fthiotida (vyjma the Gulf of Malia) a E65 vyjma Lamia - Trikala - Kipoureio Grevena. To je dalších 238 km.

Projekt Egnatia Odos je o 660 km hlavní trase a 3 vertikálních osí na ní napojených Thessaloniki - Evzoni, Siatista - Krystallopigi a Thessaloniki - Promachonas. To je již v úrovni 1503 km a když zahrneme i Olympia tak 1740 km.

GEK TERNA tak bude mít dosah na asi 80% vybraného mýta v Řecku v rámci dálniční sítě. Na samotnou koncesi EGNATIA má podíl 75%, zvyšných 25% má partner EGIS. Ovšem práva na 100% výstavby a hlavní údržby má jen GEK TERNA.

Pokud se opravdu tento tendr na 35- roční koncesi dotáhne do konce bez obtíží, tak GEK TERNA mj. zaplatí skoro 1,5 mld. €. Bankovní dům Alpha nacenil tohle "převzetí" na min. 1,2 mld. €.

Všechny další koncesní projekty jsou ještě na asi 2 dekády. GEK TERNA se nyní uchází i o odkoupení do koncese přístavy, které jsou i s využítím na Egnatia Odos a to: Igoumenitsa, Alexandroupolis a Kavala.

GEK TERNA sa dívá i na Krétu, tam má zájem o výstavbu a provozování letiště Kastelli v Heraklionu. A i na megaprojekt krétské dálnice VOAK (BOAK) se tam účastní 2 částí tendrů.

GEK TERNA plánuje investovat 3-5 mld. €, co vytvoří asi 20 tisíc pracovních míst. Vedoucí skupiny George Peristeris obeznámil řeckou veřejnost i se záujmem o energetickou infrastrukturu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Jak si stojí stávající rozvoj infrastruktury v 2. největším městě státu; Thessaloniki/Soluň:

1. dálnice: z pohledu tohoto faktoru je tady projekt http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 18#p218818 aneb Flyover of Peripheral Thessaloniki: jde o 9,5 km dlouhou vyvýšenou rychlostní komunikaci se 2x2 jízdními pruhy, což odlehčí jízdu mezi Pylaia-Panorama a územím nemocnice ​​Efkarpia-Papageorgiou. Má mít kapacitu 4 tis vozidel za 1h. Řešeno jako PPP projekt pod dohledem ministerstva infrastruktury a dopravy.

2. metro: hlavní trasa se 13 stanicemi v rámci New Railway Station až po předměstí New Switzerland a ve výstavbě je taky trasa s 5 stanicemi pro Kalamaria až terminál Mikra. Metro se dostane postupně do provozu v letech 2023 resp. 2024.

3. Přístav dostává investici ve výši 170 mil. € na realizaci 6. mola a taky se staví silniční napojení přístavu přímo na dálniční síť.

4. Studie a příprava pro předměstí západní strany počítá s tzv. projektem City Train.

5. Finišuje výstavba nových silničních spojení Thessaloniki-Kassandra a Thessaloniki-Polygyros.

6. Náměstí Aristotle dostává zcela novou podobu a všechno se renovuje.

7. V tomto roce se začal projekt renovace 40 km pobřežního pásu Angelochori-Kalochori.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Greece’s Top-20 big infrastructure projects underway in 2021 (hrubým písmem jsou dopravní stavby)

Positions 20-16
20.KEL Koropi-Paiania: 113 million euros. In the advanced works phase. Possible operation in 2022. Contractor: J / V ROUTSIS-ERETVO-AGAGIS.

19. Kozani Photovoltaic Park: 127 million euros. This is a new green energy project with a view to the option of de-lignification of the country. It will be completed in 2024. It is manufactured by MYTILINEOS.

18. Sepolia Railway Tunnel: 150 million euros. This is a project that will be completed after 2024. It is being constructed by JSC INTRAKAT-RAILWAY PROJECTS SA.

17. Completion of the Aktio-Amvrakia highway: 150 million euros. This is a dilapidated project with previous contracts starting in 2010. The broom contract has been undertaken by MYTILINEOS since the end of 2020. It should be completed by the end of 2023.

16. Reconstruction works of Faliriko Bay: 150 million euros. It will be completed at the end of 2021 (a new contract is required for the creation of a coastal park). It is manufactured by AKTOR.

Positions 15-11
15. Peloponnese Waste Treatment Units: 160 million euros. The projects are in progress and if everything goes as planned, 3 new units will operate in 2022-2023. It is being built by TERNA ENERGIAKI.

14. Extension of the cruise pier of the Port of Piraeus: 160 million euros: The project is progressing with some individual issues. It is estimated that it will be completed at the beginning of 2023. It is being built by TEKAL.

13. Railway infrastructure project of Psathopyrgos-Rio section: 215 million euros. In the advanced construction phase. It is manufactured by DG INFRASTRUTTURE.

12.IGB: 240 million euros. Another major energy project, a gas pipeline connecting Greece and Bulgaria. Its completion is placed at the end of 2021. It is manufactured by AVAX.

11. Southern Section of the E65-Lamia-Xiniada Motorway: 300m euros: The works started at the beginning of 2019 and a 14km section has already been assigned. The first branch of the Othrios Tunnel was also opened. The project is estimated to be completed in 2022-2023. It is manufactured by TERNA.

The 10 largest projects in the country are the following:
10. Agios Nikolaos Power Plant of Viotia: 340 million euros. The project implemented by Mytilineos is in full swing and is nearing completion. Its completion is placed at the end of 2021. It is manufactured by MYTILINEOS.

9. Komotini Power Generation Unit: 375 million euros. A project signed this summer. It is manufactured by TERNA on behalf of J / V MOTOR OIL-GEK TERNA. It will be completed in 2024.

8. Northern Section of the Central Greece Highway E65 Trikala-Egnatia: Project signed before the summer. According to the schedule, it will be completed in 2024. 442 million euros. It is manufactured by TERNA.

7. New Kastelli Airport of Heraklion: 500 million euros: Now we are in the preliminary works. From 2021 we expect the start of the main project. It is estimated that it will be completed in 2025. It is being built by TERNA on behalf of JSC TERNA-GMR.

6. Thessaloniki Metro: Patrikios-Mikra Branch: 500 million euros: The project is in advanced construction. It is estimated that it will operate in 2024. It is manufactured by AKTOR.

The 5 biggest projects in the country are the following:
5. Athens Metro: Extension of Line 3 Agia Marina-Municipal Theater: 660 million euros: The first half is already in operation. The rest (Nice-Municipal Theater) is estimated to operate in the summer of 2022. It is being built by J / V AVAX-GHELLA-ALSTOM.

4. Electricity Interconnection Attica-Crete: 1 billion euros. The multiple contracts are in progress and the project as a whole is estimated to be completed in 2023. Contractors: NEXANS, PRYSMIAN, K / X HELLENIC CABLES-NCT, J / S SIEMENS-TERNA.

3. Thessaloniki Metro Baseline: 1.1 billion euros: It will operate in 2023. It is being built by J / V AKTOR-IMPREGILO-HITACHI.

2. New Ptolemaida Lignite Unit 5: 1.4 billion euros: It will be operational in 2021. It is being built by JSC TERNA-HITACHI.

1. New Line 4 Athens Metro: 1.8 billion euros. A new project that will keep us company for several years. For the coming years it will attract funding from the NSRF 2014-2020. According to the contract schedule, it will be completed in 2029. It is manufactured by J / V AVAX-GHELLA-ALSTOM.

Zdroj: ministerstvo infrastruktury a dopravy
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Řecko do provozu odevzdalo jižní část obchvatu města Larissa, kde žije skoro 150 tis. lidí:
GL.JPG
GL.JPG (172.33 KiB) Zobrazeno 8519 x
Jedná se o asi 2,4 km tepnu v jižní části Karamanlis Avenue v rámci Larissa ring road s celkovým rozpočtem ve výši 11,5 mil. €. Součástí projektu byla i modernizace boční sítě silnic vedoucích k firmám a nehnutelnostem, chodníků a 3 OK. Jde v širším smyslu o region Tesálie, mezi Soluní a Aténami.

video, kde lze vidět situaci prozatím zjevně nedořešeného pozemku s objektem, kde jednou bude procházet další silnice do budoucna:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info

Na ostrově Lesbos se dokončila největší rekonstrukce silnic od krize před dekádou. Celkem 200 km regionálních silnic prošlo obnovou. A to dokonce v nepřístupných lokalitách, kde se investovalo i do zemědělsko-vesnických silnic: Marmaro, Katsinia, Tsilia, Ligonari, Samiotika, Agrio Melissa, Kala Perivolia, Mesagro, Alygaropi, Kapasades, Paleokipo, Tialiani.

Thessaloniki:
*centrální třída Nikis Avenue má nový povrch; strategická pobřežní silnice, 1,5 km
*sledovaná stavba Estakáda Peripheral Thessaloniki vstupuje do závěrečné fáze soutěže; skoro 10 km vyvýšený tah: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 18#p218818

Egnatia Odos, sledovaná záležitost: odevzdání do koncese probíhá hladce, definitivně snad do léta 2022 po veškerém byrokratickém postupu; o několik příspěvků se tomu věnuju a brzo budu znova, protože se to spojuje i s novým upgradem, modernizací jedné z osí atd.

Řecko formuje prodloužení dálnice Schimatari - Chalkida, prozatím to EU považuje za nesmírně drahé, ale optimalizuje se to.
*obchvat Chalkidi vyjde na asi 200 mil. € (s DPH)
*N. Lampsakos - Psachna 165 mil. €, obchvat Psachna 10 mil. € a 30 mil. € má jít na vyvlastnění pozemků
*délka projektu bude 25,6 km; obchvat Psachnonu je 4,6 km (končí na silnici Psachnon-Istaia)
- jako jedna možnost, kterou lze vyloučit je úsek mostu Evrypou-Nea Lampsakos v délce asi 5 km a nákladech 25 mil. €

Ministr infrastruktury a dopravy hodnotí:
*koncem r. 2024 budou ukončené práce Patras - Pyrgos; čeká se na schválení procesu a projekt se začátkem roku 2022 začne realizovat
- realizátorem bude Olympia Odos
*Řecko má program velkých infra- projektů v nákladech 13 mld. €
- již 3,5 mld. € je zazmluvněno
- je to 10x více, než v krizi
*mýto se v centru Atén nezavede, nebudou žádné trazitní poplatky
- Atény získají zelenší dopravu jináč a sice přidávají se bus linky, v roce 2019 bylo ve městě 830 autobusů, nyní již 1300, což je 50% nárůst
- ministerstvo od roku 2019 spolupracuje se soukromým sektorem v tomto ohledu
*ve městě Soluň se od r. 2019 dodnes zmodernizovalo 90% flotily veř. dopravy
*nyní Řecko tendruje ve velkém mezinárodní soutěží 770 busů a další vlaky

Řecko je a bude v regionu lídrem pro zelenou dopravu právě díky zásadním investicím do veřejné dopravy a do tzv. "čistých autobusů". Nahrazovat se začnou i autobusy v regionech mimo největších měst, kde tak dojde k zásadní obnově a snižování emisí.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

zajímavost

Byla zahájen tendr na výstavbu tunelu Kleisouras
*celý projekt má stát 74 mil. €
*smlouva je mezi Záp. Mak. a Egnatia Odos SA
*tunel spojí města se zhoršeným přístupem, Kastoria a Ptolemaida
*délka tunelu: 1,37 km (1+1 pruh)
*délka výstavby: 36 měsíců
*odevzdání do provozu má být do konce roku 2025

Součástí projektu je modernizace 10,4 km úseku silnice. V nákladech jsou i peníze určené na vyvlastnění pozemků a projektovou dokumentaci.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info

Řecko za desítky mil. € zahajuje nebo uzavírá tendry na údržby a opravy silniční sítě. Jak regionální investice tak i státní silnice. Zanedbaná údržba z dob finanční krize si nyní žádá větší porce peněz, které se ale nalézají. Investuje se rovnoměrně po celé zemi. Nová vozovka je jen završením investicí, které často zahrňují úpravy svahů, rekonstrukce mostů, výměny svodidel a lokálně úpravy vedení silnic v nevyhovujících zákrutách atp.

Ministerstvo připravuje tendr na nový mýtní systém. Po novém se bude platit za použité kilometry. Ukončí se metoda placení na mýtnicích. Tendr se má zahájit v roce 2022, realizace se má zahájit v roce 2023. Časová rezerva existuje, protože požadavek na plný provoz je na roky 2025 resp. nejpozději do roku 2026. Náklady se odhadují na 90-100 mil. €. Platit se takto po novém začne na sítích Moreas, Ionia Odos, Egnatia Odos, Central Odos 65, Egejská dálnice, Olympijská dálnice, Nea Odos a v budoucnu i VOAK (Kréta).

Olympia Odos od začátku roku provozuje hybridní systém, který umožňuje i to co bude požadovat stát na celonárodní úrovni.

Jen doplním, že dřívější tendr na instalaci e- mýta nebyl úspěšný. Ovšem nyní bude tento projekt financován hlavně Fondem obnovy a to až do výše 65 mil. €, což mění situaci pro napnuté řecké finance.

V 1.Q 2022 je od HRADF (ustanoven pro prodej/privatizaci národního majetku, výnosy z něj jdou na vykrytí potřeb, v opačném případě Řecko nedošlo k dohodám a zbankrotovalo) naplánován koncesní licenční tendr na Attiki Odos. Zároveň probíhá i nadále předsmluvní kontrola koncese do rukou soukromých investorů celou dálnici Egnatia Odos i s jejíma přivaděčema, což se má definitivně v roce 2022 podepsat. Nyní schvaluje Dvůr Auditorů.

Zdroj: ministerstvo infrastruktury a dopravy
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info z regionu 2. největšího města v Řecku, které má dostat prostor dostat se do popředí rozvoje

V provozu jsou první km silnice Thermi - Galatista, prozatím jde o 5 km úsek v rámci širšího tahu Thessaloniki – Polygyros.

Obrázek

Obrázek

Celková délka modernizované trasy činí 12,5 km a byla rozdělá do 2 etap: 7,6 km a 4,9 km. Původní datum dokončení bylo určeno pro rok 2023, ale ministr upřesnil, že celá silnice bude k dispozici v létě 2022 a dokonce část je v provozu 1 rok před termínem. Progres rozestavěné etapy je nyní v 60%. Modernizace zajišťuje odstranění nebezpečných zákrut atd. Mj. se ale provedla oprava všech 8 MÚK na trase resp. jejich dostavba. V rámci několika osad se tady realizovala výměna vodovodů a svodů pro dešťovou vodu.

Tato 2. etapa obnášla 3,2 km novou trasu a 1,7 km se rozšířilo na základě dosavadního tělesa silnice. Nahradil se tak nejnebezčnější silniční úsek v regionu, přičemž výstavba trvala 14 měsíců namísto původních 30 měsíců.

:arrow: V této souvislosti Soluň a Stř. Makedonie, kde se staví metro je posun již v plnění 80% a metro tak bude dodáno v roce 2023.

:arrow: Flyover v Soluni, který je zde mj. sledovanou stavbou bude taky stavbou, která nebude nikde jinde v zemi.

:arrow: Soluň s okolí dostane taky 1,5 mld. € na modernizaci železničních tratí.

:arrow: Dále se formou PPP postaví nová silniční os Thessaloniki - Edessa.

Zdroj: ministerstvo infrastruktury a dopravy
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

psáno v 10/2021 jako blok info:
Diaľničiar píše:Ministr infrastruktury a dopravy hodnotí:
*koncem r. 2024 budou ukončené práce Patras - Pyrgos; čeká se na schválení procesu a projekt se začátkem roku 2022 začne realizovat
- realizátorem bude Olympia Odos
Byl podepsán dodatek s Olympia Odos k projektu Patra - Pyrgos.

*v roce 2014 se rozpadl na 8 projektů, v roce 2019 se sjednotil zpátky
*projekt se zahájí v roce 2022 s dobou výstavby má lehotu 40 měsíců
*v roce 2024 se tedy občané Achaia, Ilia, Peloponézu a vůbec celého Řecka dočkají dalších km v provozu

Celkem se jedná o 75 km dálnice v nákladech ve výši 513 mil. €. EK přispěje částkou 217 mil. €.

Tato nová os bude mít konstrukční rychlost 120 km/h, 8 MÚK, 15 mostů a realizaci dalších 64 objektů. Dále bude vybaven střediskem pro údržbu a řízení provozu a taky tady bude policejní stanice.

Koncesionář se bude o tuto os starat 23 let.

Mapa pro představu:
0.JPG
0.JPG (23.48 KiB) Zobrazeno 7734 x
v tomto území dálniční tepna neexistuje

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

regionálnější informace

:arrow: Alexandroupolis. Tak ti více zdatní znají, že tohle město je na jednom konci dálnice Egnatia (Z-V na severu území od moře po hranice s Tureckem). Tak tohle město je jako poslední dominanta nedaleko hranic s Tureckem. Žije v něm asi 60 tis. obyv. Tak právě tohle město dostalo 23.12. dárek v podobě podepsané smlouvy na výstavbu východního obchvatu. Cílem projektu je nasměrovat místní dopravu až do přístavu, letiště nebo dálnice Egnatia Odos, bez vzniku dopravních kongescí ve městě.

De facto je to silniční spojení Egnatia Odos s přístavem městě.

Délka: 3,03 km městské dálnice + 0,5 km spojovací větvy s přístavem
Fiancování: 14-20, tedy do konce ´23 musí být hotovo; doba výstavby je do 12/2023
Náklady: 36 mil. € s DPH

:arrow: Kréta dostane nejen dálniční megaprojekt VOAK. O něm zase ještě jindy (a asi mnohokrát).

Region Kréta zadal vypracovat z EU fondů rozsáhlou multi- studii na realizaci nové silnice v délce 17,5 km mezi Panormo - Garazo. EU fondy tak zaplatí dopady na ŽP, topografickou studii, dopravní modely, geologický průzkum atd. A to vše za 0,9 mil. €.

Ten stejný region zadal tendrování pro stavební úpravu silnice Heraklion - Tylissos - Anogia v úseku Sisarcha. Tady v tomto místě se za 6,2 mil. € bez DPH postaví MÚK. V rámci této stavby se obnoví komunikace v okolí, dobuduje odvodnění a zajistí nové elektrické osvětlení a značení.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

jak si stojí projekt podmořského tunelu Salamina - Perama :?:

Obrázek

Věčný tendr. Ale postupuje ku předu. Soutěž se začala v roce 2016 a je na konci místní terminologie fázy B, takže se očekává schválení environmentální studie, čímž se uvolní proces pro podávání nabídek. Očekává se ještě stanovisko regionu Attika.

Nyní se připravují soutěžní podklady a pravidla pro návrh projektů. Existují 3 schémy pro řešení realizace projektu. Hledal se proto mj. asistent pro technickou konzultaci, který navrhl další opravu a optimalizoval několik prvků s cílem zajistit mj. lepší bezpečnost silničního provozu a projekt výstavby silnice. Do procesu se proto povolala i Univerzita v Pratrase, protože se řešil posudek vlastností a složení sedimentů ze dna moře.

Předběžný zájem o výstavby v 03/2016 předkládají 3 skupiny: 1. MYTILINEOS, 2. GEK TERNA, 3. VINCI - AKTOR.

Stát si představuje realizaci takhle: Má být udělená koncese na 35 let, z čeho 4 roky budou doba výstavby. Náklady se odhadují z té doby na 400-500 mil. €.

Dnes se odhaduje, že trajekty na trase Salamina - Perama využívá asi 4 mil. vozidel a 11 mil. cestujících za rok.

Díky realizaci tohoto projektu se sníží čas cestování na 2 minuty. Tunel má mít celkovou délku 1-1,1 km se zajištěním přístupů z obou stran.

Dle dalšího plánu se začne nová silniční os nedaleko třídy Schistos-Skaramaga v oblasti námořné pevnosti Skaramaga a bude se rozprostírat ať do koupaliště Perama naproti trajektu, kde je křižovatka. Vznikne propojení se silniční sítí.

Od tohoto bodu bude silniční os zapuštěná do moře vybudováním podmořského silničního tunelu, který bude založen na mořském dně.

Tunel pak bude vycházet z oblasti Perama v blízkosti areálu koupaliště, kde bude vytvořená příslušná křižovatka a bude končit v Salamině mezi ostrovem Agios Georgios a vjezdem do námořní zóny napravo od trajektů.

Poté bude vybudována nová obchvatová os Paloukie s dalším 700m tunelem, který bude končit na uzlu severně od Salaminy a tam bude napojení na místní silniční síť.

Zdroj: Ministerstvo infrastruktury a dopravy
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Evropská unie“