Řecko

Země EU kromě Česka
Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dálnice Elefsina - Yliki: Obchvat Attica vychází ze šuplíků

Plány na novou dálnici, která by obcházela athénskou metropolitní oblast jsou opět na stole

Představte si, o kolik lepší by to bylo v Kifissu, kdyby autobusy přijíždějící řekněme z Patrasu a chtěly jet do severního Řecka vůbec nezajížděly do Athén a mohly tak obejít tzv. pánev. Takových představ lze uvést hromady. Uváděl je samotný premiér.

Jedná se o projekt s dlouhou historií. Před více než deseti lety, v roce 2013, to posledně oznámilo uprostřed vážné krize ministerstvo infrastruktury. Během téměř dvou let pak dostal přes sedm prodloužení. Nakonec je v roce 2015 rozhodnutím Ministerstva infrastruktury a dopravy výběrové řízení zrušeno a vstupuje do historie.

V roce 2019 to má Nová demokracie jako vlajkový projekt ve svém infrastrukturním programu, ale ve čtyřletém období 2019–2023 dále nepostoupila. Od včerejška ji premiér opět postavil do centra plánování potřebné infrastruktury pro Attiku, která se musí znovu potýkat s vážnými dopravními problémy.
  • Dálnice začínající na křižovatce s Attiki Odos a Olympia Odos v Elefsině (na křižovatce Agios Loukas) dosahuje oblasti Ylikis přes Théby a obchází celý městský komplex Atén a Severní Attiky. Provoz nové silniční osy by automaticky znamenal odlehčení Kifissosu, alespoň z průjezdných (tj. ne městských silnic) pohybů na sever.

    Návrh zahrnoval výstavbu tzv. uzavřené dálnice se 2 jízdními pruhy na dopravní proud, která by zcela objela Attiku a zisk řidičů by dosáhl 50 km. V okamžiku, kdy se nyní nacházíme, a vzhledem k plánování další generace projektů (Attika Road, prodloužení metra atd.) je jisté, že silniční obchvat Attiky nás bude v příštích letech velmi znepokojovat. z důvodu vážného dopravního problému v urbanistickém komplexu hl. města.

    Dálnice bude dlouhá 50 kilometrů a přímo spojí Elefsinu s Thébami a Illiki. Propojí dvě národní dálnice (Athény-Thessaloniki a Atény-Patras), v podstatě obejde Atény a Attiku a zlepší kvalitu života, jde o mimořádně důležitý a symbolický projekt.

    Tento silniční obchvat, pokud by byl realizován, by mohl prospěšně fungovat pro komerční dopravu především z přístavů Pireus a Elefsina a zkrátit vzdálenost ze středního a severního Řecka o 50 km, tedy minimálně o 30 minut.

    Velký rozdíl je především u nákladní dopravy. Vznik přístavu Pireus jako brány pro čínské zboží do Evropy přinesl další nadnárodní společnosti, které zaznamenaly výrazné zkrácení konečného času přes Řecko. Tato doprava může být vedena přes dálnici Elefsina-Thebes-Yliki.

    Pro srovnání musíme říci, že z jednoho mola bylo v roce 2010 odbaveno 660 000 kontejnerů, přičemž v roce 2022 se toto číslo zdesetinásobí a dosáhne téměř 5,5 milionu kontejnerů.
Ve stávající době je mnoho projektů ve fázi tendrování nebo výstavby. Tento se tak zařazuje mezi ty, které se budou posuzovat, hodnotit a formovat. Možná se po roce 2027 dočkáme prvních výsledků. :)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Ionia Odos: 22. června nová soutěž pro Ioannina - Kakavia. Ministerstvo infrastruktury a dopravy přistoupilo k novému výběrovému řízení na projekt prodloužení Jónské silnice v úseku Ioannina-Kakavia . Nové termíny jsou 22. června pro odevzdání spisů a 26. června pro otevírání nabídek. Původní proces z března bude tedy restartovaný, protože došlo k úpravě podmínek.

:arrow: Výběrové řízení na nový silniční projekt ve středním Řecku za 200 milionů eur. Osa Lamia-Karpenisi, velký silniční projekt pro úsek Makrakomi-Tymfristos, byla zadána do výběrového řízení. Jedná se o projekt, který exponenciálně zlepší spojení Karpenisi s Lamií a dálniční síť země. Zadavatelem je Ministerstvo infrastruktury a dopravy. :ok:

Náklady na projekt včetně DPH činí 200 milionů eur (částka bez DPH 161,29 milionů eur). Termín pro vyjádření zájmu o projekt je 15. června 2023. Předpokládaný počet zájemců je až šest konsorcií. Poté bude následovat fáze B', ze které nakonec vzejde dodavatel projektu.

Délka prací je stanovena na 54 měsíců od podpisu smlouvy o výstavbě. Financování projektu bude probíhat z národních zdrojů a je tedy možné, že bude financován ze strukturálních programů Evropské unie.

Nová silniční osa vyvede Karpenissi a okolní oblasti ze zvláštní silniční izolace, protože jejím hlavním účelem je odstranit obtížný přístup do Evrytanie a západní hornaté části Fthiotidy. Zároveň zlepšuje bezpečnostní podmínky pro návštěvníky a obyvatele tím, že přispívá k omezení dopravy.

Dojezdové časy se zkrátí přibližně o 30 minut, zvýší se atraktivita a dostupnost oblasti a zároveň se vytvoří podmínky pro posílení cestovního ruchu a obchodu.

Předmětem smlouvy je projekt a výstavba „silniční osy Lamia – Karpenisi, úsek spojující konec obchvatu Makrakomi s východní frontou tunelu Tymfristos“.

Celková délka projektu je přibližně 30 km. Skoro celá trasa je vedená v nové linii. Tah je navržen jako silnice kategorie AII s návrhovou rychlostí 70 km/h a standardním průřezem b2 (celková šířka vozovky 8 m, která zahrnuje jízdní pruh šířky 3,75 m a vnější naváděcí pruh 0,25 m v každém směru). Po úsecích je plánován přídavný jízdní pruh, zejména ve stoupání. V úsecích s doplněním ATL je celková šířka komunikace 11,5m.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: progres výstavby severní části dálnice A3, v současné době ve výstavbě: E65 Central Motorway



:arrow: Egnatia Road: proces pro projekt silnice Igoumenitsa – Sayada – Mavromati pokračuje

Obrázek

volně přeloženo
  • Konkrétně studie dopadu na životní prostředí a zvláštní posouzení pro silniční úsek „IGOUMENITSA – SAGIADA – MAVROMATI“ VERTIKÁLNÍ OSY 30 EGNATIAS ROAD byly předloženy k veřejné konzultaci ministerstvem životního prostředí a územního plánování Epiru.

    Projekt se týká zlepšení stávající státní silnice 19 „N. Seleukia-Sayada Hraniční stanice Mavromati“, za účelem dosažení projektované rychlosti 80 km/h a obchvatu osad N. Seleukia, Asprokklisiou Saiada a Skaloma. Ve spojení se studií obchvatu Igoumenitsa tak bude dokončeno propojení Egnatia Road s hraniční stanicí Mavromatio.

    Kolem X.Th.8+030 se buduje meziúrovňová křižovatka, která spojuje osadu Smerts s ulicemi Egnatia a Ionio (osy TEN-T) se systémem silničních os jižních oblastí Albánie a západního Balkánu obecně přes panevropská osa VIII. Je třeba poznamenat, že část této přeshraniční osy v Albánii, z Mavromati do Saint Sarandy, dlouhá 40 km, byla z velké části (85 %) realizována s financováním z Národního plánu pro hospodářskou obnovu Balkánu (ESOAB / HiPERB).

    Konečně stojí za zmínku, že tato osa jako spojovací větev řecké transevropské silniční sítě s hlavní silniční sítí Albánie přispívá k multimodalitě dopravních sítí obou zemí prostřednictvím možnosti propojení přístavů Igoumenitsa, Ag. Saranda, Avlona ale také letiště Ioannina, Kastoria a Tirana.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

pro zajímavost

Občané budou moci volně cestovat po všech dálnicích v zemi bez placení mýtného, ​​aby se jim usnadnil pohyb v parlamentních volbách konaných 21. května 2023, jak předpokládá rozhodnutí náměstka ministra infrastruktury a dopravy, odpovědného za infrastrukturu, p. Giorgos Karagiannis .

Bezplatná doprava začne v sobotu 20. května 2023 v 00:00 a potrvá do pondělí 22. května 2023 do 8:00 ráno. Je to opatření, které se provádí v každém volebním procesu, aby se usnadnilo uživatelům os. Mělo by být vyjasněno, že bezplatná služba se týká uživatelů, nikoli státu. Otevřené mýtné bude na základě koncesních smluv znamenat i výplatu předepsaných kompenzací pro ty, kdo jej realizují. Proces je jednoduchý, koncesionáři zašlou dopravní data (kolik vozidel a do jaké kategorie patří a na základě toho bude zaslána žádost o kompenzaci na Ministerstvo infrastruktury a dopravy).

Půjde zejména o bezpoplatkové přejezdy pro soukromé cestující a dvoukolová vozidla (kategorie 1 a 2) ze všech hlavních dálnic v zemi:

Dálnice Elefsina – Korint – Patras – obchvat Patras, dálnice Korint – Tripolis – Kalamata a Lefktro – Sparta,
most Rio – Antirrio,
Ionia Odos
Dálniční úsek PATHE Metamorfosi – Skarfeia,
Dálnice středního Řecka a úsek PATHE Scarfeia – Rahes, dálnice Rahes – Kliidi,
Egnatia Odos
Attiki Odos

Zdroj: Ministerstvo infrastruktury a dopravy
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Řecké volby ovládla Nová demokracie premiéra Mitsotakise. Opakované volby by se měly konat 25. června, ale vše bude záležet na tom, jak rychle se podaří naplnit ústavou předepsanou konzultační proceduru k sestavení vlády po nynějších volbách.
https://www.iportal24.cz/zahranici/tsip ... h-volbach/

:arrow: Rozšíření silničního okruhu v Attice na východ a jih od Attiky je velkou prioritou pro příští vládu. Jednou z prvních priorit příštího vedení ministerstva infrastruktury a dopravy je rozšíření dálnice Attiki do Rafiny, Lavrio a tunelu Ilioupoli.

Obrázek

:arrow: 11 nových velkých dálničních a silničních projektů, které mají být dokončeny po celém Řecku do roku 2030

4 dálniční, 4 velké regionální silniční/dálniční, 3 propojení s přístavama

Velké silniční projekty a nové dálnice jsou zahrnuty do plánování pro nový NSRR 2021-2027 s dokončením do roku 2030. Velké projekty jako VOAK, Patra - Pyrgos, rozšíření Kymi Avenue a prodloužení dálnice Attiki do Rafiny jsou jen některé z nich. Navrhované projekty je potřeba zařadit do nového programového období do operačního programu „Doprava“. Projekty podporuje Ministerstvo infrastruktury a dopravy jako ministerstvo odpovědné za jejich realizaci.

Důležitým rysem návrhů na přistoupení je jejich relativně vyvážené geografické rozložení. Takto vidíme projekty z Evrosu – s napojením dálnice Egnatia do přístavu Alexandroupolis –, Epiru – s Ioanninou – Kakavií –, západního Řecka – s Patras - Pyrgosem až po Evii a Krétu.

Důraz byl kladen na dokončení výstavby chybějících úseků podrobné transevropské silniční sítě pevninských a ostrovních zemí. Při současném plánování se do konce nového NSRR výrazně rozšíří dálniční síť země.

Sekce Chania - Hersonissos VOAK. Je to hlavní část dálnice na Krétě, která bude realizována koncesní metodou. Výběrové řízení je v pokročilé fázi a v letošním roce se očekává podání závazných nabídek účastníků. Zahájení projektů se odhaduje v roce 2024 s horizontem dokončení 2028–2029.

Výstavba dálnice Patras – Pyrgos na Olympia Motorway. Stavba byla zahájena již v březnu 2022. Zpočátku je financován z NSRR 2014-2020 a poté bude dokončen v NSRR 2021-2027. Spolu s projektem je plánována modernizace napojení vedlejší silniční sítě s dálnicí. Projekt vyrábí TERNA, AKTOR, AVAX.

Třetím významným projektem, který bude navržen a zařazen do nového NSRR, je výstavba silničního spojení Ioannina – Kakkavia. Prodloužení Jónské dálnice má pro společnost Epiru zásadní význam, protože bude sloužit kritickým sektorům místní ekonomiky, jako je průmysl a cestovní ruch. Výběrové řízení je v počáteční fázi s náklady 310 milionů eur. Silnice zároveň přispěje ke stimulaci obchodu / exportní aktivity prostřednictvím spojení se západním Balkánem. Přeshraniční spojení rovněž slouží Makroregionální Jadransko-Jónské strategii (EUSAIR) a konkrétně pilíři „Jadransko-Jónské multimodální trasy“, protože je součástí Jadranské silnice.

A konečně v oblasti dálnic je dalším projektem, o který má Ministerstvo infrastruktury a dopravy zájem připojit se k novému NSRR, prodloužení Kymi Avenue (tunely) z Attiki Odos do U/J Kalyftaki s národní dálnicí (PATHE). Dotyčný projekt byl vypsán ve výběrovém řízení a výběrové řízení je v závěrečné fázi, zatímco uvízlo v odvolání ke Státní radě. Dodavatelem je konsorcium TERNA-AKTOR- INTRAKAT . Je to první prodloužení dálnice Attiki a výrazně ulehčí dopravnímu chaosu v Attice. Zejména pro Attiki Odos je projekt zásadní pro usnadnění provozu v úseku Metamorfosi-Plakentia. Jeho cena včetně DPH činí 350 milionů eur.

Velké regionální silniční projekty

Velké silniční projekty mohou zahrnovat nové dálnice, ale jsou to také velké regionální projekty, které se budou snažit začlenit do nového NSRR 2021-2027. Jsou to projekty, které buď doplňují silniční osy, nebo zahajují nějaké nové.

Prvním projektem je dokončení výstavby podúseku Melivoia – Dimario úseku Dimario – řecko-bulharská hranice, který je součástí vertikální osy Egnatia Road, Xanthi – Echinos – řecko-bulharské hranice a patří do Trans-Evropská silniční síť. Projekt je ve výstavbě s financováním z NSRR 2014-2020 a bude dokončen jako mostní projekt.

Druhý se týká výstavby úseku Bralos – Amfissa v diagonální ose Lamia-Itea-Antirrio. Díky projektu se výrazně zlepšila úroveň bezpečnosti silničního provozu, protože většina z nich je postavena v horském terénu. Projekt se začal stavět se zhotovitelem AVAX. Jeho cena s DPH dosahuje 285 milionů eur.

Třetím projektem je výstavba obchvatu Chalkida - Psachni. Projekt vytváří lepší podmínky pro jízdu při objíždění hlavního města Evia a zbavuje ho dopravy. A tento projekt byl podepsán a stavební proces začal s Mytileneos jako dodavatelem. S opcí jeho náklady dosahují 210 milionů eur.

Čtvrtým je projekt Makrakomi-Tymfristos na silniční ose Lamia - Karpenisi. Projekt je důležitý, protože z velké části dokončuje upgrade této osy. Výběrové řízení je v počáteční fázi a očekává se, že přitáhne zájem velkých stavebních skupin, protože má rozpočet přesahující 250 milionů eur.

Silniční spojení s přístavy

Projekty navrhované k zařazení se týkají investic do posílení multimodality dopravy prostřednictvím propojení silniční sítě s přístavy. Jde o významné projekty, neboť propojení přístavů s dálniční sítí země vytváří důležité podmínky rozvoje. Projekty jsou:

Dokončení připojení PATh.E. a dálnice Egnatia s 6. molem přístavu Soluň a silniční sítí regionu Kalochori. Projekt je v pokročilé výstavbě, začal s financováním z NSRR 2014-2020 a bude dokončen do začátku roku 2024.

Silniční spojení mezi Egnatií a přístavem Alexandroupolis. Projekt v hodnotě 50 milionů EUR byl podepsán v prosinci 2021 a začíná s financováním z NSRR 2014–2020. Bude také dokončen jako mostní projekt.

Jak je uvedeno v programu pro nový NSRR, zároveň dozrává projekt rozšíření západní oblasti Ymittos směrem k přístavu Rafina, aby mohl být zařazen do programu. Toto je projekt, který je součástí rozšiřujícího balíčku Attiki Odos.

Je to zvláště důležité, protože propojí druhý největší osobní přístav Attica s Attiki Odos a potažmo s Aténami, což usnadní a zkrátí přístup do az něj.

Zdroj: MInisterstvo infrastruktury a dopravy
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

pro zajímavost

Vysoký most Servia se znovu otevírá pro osobní vozidla pouze od soboty 3. června 2023 v poledne.

Podle zprávy kompetentních profesorů Panagiotise Panetsose a Constantinose Katakalose daly závěry zprávy o zkušebních testech zaslané ve čtvrtek odpoledne „zelenou“ bezpečnému průjezdu osobních vozidel.

Rozhodlo se o tom na plánované schůzce konané Regionem Střední Makedonie v pátek 2. června 2023 v místnosti „Megas Alexandros“ ve 2. patře budovy ZEP za přítomnosti regionálního guvernéra Západní Makedonie Georgiose. Kasapidis, ředitel technických služeb regionu Severní Makedonie Kostas Anagnostou, policejní ředitel policejního oddělení Kozani, Ilias Tsiotsias, velitel dopravního oddělení Kozani Eleftherios Karadisoglou a úředníci.

Na Servijském mostě bude dopravní policie kontrolovat plynulost vozidel, v provozu budou i semafory.

Regionální guvernér Západní Makedonie Georgios Kasapidis po skončení jednání a během tiskové konference pro média apeloval na projíždějící řidiče, aby při přejezdu mostu dodržovali bezpečnostní opatření a pokyny Dopravního podniku.

jedná se o tento most: https://en.wikipedia.org/wiki/Lake_Polyfytos_Bridge

aneb: https://www.google.com/maps/@40.2287191 ... ?entry=ttu

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

v souvislostech ... jak se Řecko dostává z krize, co to značí i mimo dálnic a na čem se rozhodně nešetří ...

Projekty začínají v 5 hlavních ulicích Atén

Dne 30.05.2023 byla uzavřena smlouva na projekt s názvem "Údržba - zlepšení - rekonstrukce povrchu vozovky , vodorovného a svislého značení", silničních os ul. Sygrou, ul. Piraeus, Vas. Sophia, Feidipidou a Mesogeia.

Z 11 nabídek byl jako dodavatel projektu vybrán ZITAKAT ATEBE. Dodavatel se projektu ujal s nabídkou 6,2 milionu eur. Původní rozpočet projektu je 10,5 mil. Zadavatelem je kraj Atika a smlouva bude trvat 9 měsíců.

Předmětem projektu je systematická údržba-rekonstrukce částí dopravního povrchu silničních os vybraných ulic.

Tady: viewtopic.php?p=256859#p256859 jsem v roce 2022 psal o masivních opravách ulic. Tyto plány pokračují dál i touto smlouvou.

V Řecku i nadále vládne historicky největší stavební boom dopravní infrastruktury, který je silnější, než v epoše před LOH 2004.

Asfaltovací práce se realizují napříč Řecko, jen se nedovedu věnovat všemu a vybírám spíš různé zajímavosti, jak lze občas postŕehnout.

Samozřejmě, i v Řecku se modernizuji vozovky + svodidla + LED osvětlení.

Stav hospodářství :arrow:

Řecký vládní dluh se dostává pod kontrolu. Je sice i nadále obrovský, ale má klesající tendenci. Ještě v 09/2022 byl 176% HDP, kvartál předtím 183% HDP. Pro rok 2024 vláda počítá s výší 163% HDP.

Vláda de facto hospodaří s vyrovnaným rozpočtem. Buď s mírným deficitem (kolem -1,5% HDP v roce 2022) až po +0,5% primární přebytek v roce 2023. Růst hospodářství je projektován kolem 2% pro letošní rok.

Počet lidí bez práce činil v dubnu 11%. Je to sice 2x EU, ale zdaleka již ne 20-30%.

Řecko i nadále patří k nejvíce zbrojícím státům v NATO a EU. Přesněji v roce 2022 dle NATO utratilo Řecko na obranu asi 7,44 mld. € což odppvídalo 3,54% HDP. Samotné USA mají propočet na HDP nižší a sice 3,46% HDP. :idea:

Proti roku 2014 je to razantní obnovení řeckých ozbrojených sil. V tom roce byla v Řecku hluboká rozpočtová krize a na armádní výdaje putovalo 2,2% HDP.

Co se rozsahu modernizace týče, tak si Řecko pořizuje širokou škálu komplexních obranných systémů za účelem modernizace svých ozbrojených sil a posílení svého armádního potenciálu v souladu s hrozbou, kterou představuje Turecko. I když je v NATO. Tato situace je všem dobře známá.

Řecko podepsalo smlouvy na nákup 3 námořních fregat Belharra (Belh@rra) a 24 stíhaček Rafale z Francie. V příštích pěti letech také modernizuje 83 stíhaček F-16 na konfiguraci VIPER. Americké ministerstvo zahraničí také schválilo možný zahraniční vojenský prodej Řecku na modernizaci čtyř fregat třídy MEKO za odhadované náklady 2,5 miliardy dolarů.

Řecko také podepsalo s Izraelem dohodu o spolupráci na zřízení letecké školy pro řecké letectvo, která zahrnuje 10 letounů Leonardo M-346 Lavi pro výcvik řeckých pilotů a také nákup simulátorů a dalších prvků logistické podpory.

Nedávno Řecko oznámilo, že koupí desítky amerických obojživelných vozidel z USA.

Atd.

Konzervativní vláda, která vládne od roku 2019 a která i nyní vyhrála volby, ale chtěla by vládnout sama (bude další dohlasování) zvládla jednak obnovit masivní stavební výdaje ze všech nástrojů, zvedla armádní výdaje a snížila deficity.

V nedávném období proběhlo modernizací na 80+ vojenských letounů určených pro hašení lesních požárů. Vzhledem k rozloze se to každým rokem jeví jako nedostatečný počet. Armáda v tomto ohledu svádí válku o finance s ostatníma složkama v zemi.

Dnešní řecká armáda čítá na 150 tisíc členů s dalším 1/4 milionem v zálohách.

Když jsem psal i o masivní sněhové nadílce, která paralyzovala aténské dálnice, tak i tady byla nakonec nasazená řecká armáda, která pomohla vyřešit situaci.
https://hellenicnews.com/greek-army-dep ... tiki-odos/

Existují základní dokumenty, ve kterých se přesně specifikuje úloha řecké armády pro ochranu Řecka jako státu. Jedna z pěti oblastí je i klíčová silniční infrastruktura. Třeba historická Via Egnatia, dnes moderní Egnatia Odos, byla kdysi vystavěná armádou a na její trase byla stovka pevností. Dnes je v jejím dosahu na 15 strategických míst (ne všechno jsou výslovně základny), které se vzájemně doplňují. Na vícero dálnic připadá inženýrská brigáda - tato byla nasazená v Aghánistánu a postavila tam desítky mostů. Řecká armáda pravidelně trénuje přesuny po silniční síti, dálnice nevyjímaje. Včetně určených ploch pro výsadek vojska z vrtulníků. Na vyhrazených prostranstvích existuje možnost rychlé demontáže bariér a umožní se tím přistávání letounů. V Československu běžná praxe. :idea:

Až kolem 500 ks základní 4x4 techniky je nasazeno v dosahu 2 tisíc km dálnic. Rychlá mobilita ozbrojených složek státu zajišťuje v Řecku také účinný boj proti krajní levici, anarchistickým stranám atp. Právě u dálnic lze totiž provést základní operace "odchytu" a zajištění bezpečného provozu.

Třeba známou Attiki Odos "chrání" 15 tisíc osob, pokud je to potřeba aktivovat. To značí 1 tisíc hasičů, 2,5 tis. policistů, 1 tisíc technických pracovníků (silničáři, instalatéři atp.), 2 tis. členů civilní ochrany a 6 tisíc vojáků, z toho 1/2 "dočasné síly". Jednají ve vymezených situacích - tedy, když nastanou podmínky pro zásah. Nebo když o tom rozhodne vláda nebo generální tajemník pro civilní ochranu.

Armáda je i nadále vyjmuta ze systémů vážení vozidel. A z dalších, které jináč monitorují bezpečnost provozu. Bere se to jako neoprávněný zásah policie do armády. Armáda tím ale přebírá řízení vyšetřování u nehod aneb má tuto pravomoc.

Hellénská armáda je rovněž účastná u přírodních katastrof. Distribuuje humanitární pomoc.

Tedy z velké části nahrazuje to, co jinde řeší všichni ostatní. Řecký stát se od krize zásadně zmenšil, ale institucionálně zachoval rozložení. K zmenšení došlo i u vojska, ale kompetence armády je nadále obrovská a i když je mír, tak se činí v celé škále situací, ke kterým má i potřebnou techniku, když nepostačuje lidská síla.

Právě díky budované dálniční síti a novým silničním osám se dále zrychlují logistické možnosti řecké armády, čím se zlepšuje dostupnost pro obranu země. V nejlepším případě se to nebude muset nikdy uplatnit, ale na tohle se Řecko nespoléhá.

Vztahy s Tureckem jsou na bodě mrazu od imigrantské krize. Řecká armáda mj. vystavěla nové zdi na hranicích s Tureckem a má výhradní pravomoc kontrolovat vozidla i desítky km ve vnitrozemí. To je další aspekt, který tady Řecko plní i pro samotnou EU. Brusel proto často "neslyší, nevidí" organizace, které kritizují podmínky utečenců v Řecku. Koho by to zajímalo více, tak řecká armáda zajistila asi 3x zvednutí plotů u řeky Evros a rozmístnila s rozestupem na dohled patřičný počet vojáků tak, že imigranti tehdy zůstávají v tzv. pásmu lesa mezi Tureckem a Řeckem, ale na straně Turecka, resp. bez možnosti se do Řecka dostat. Následně Erdogan zabral část hraniční řeky, aby zabránil pokračování výstavby bariéry dál, což málem způsobilo konflikt, protože Turecko vstoupilo na řecké území ... i když je to sporná řeka. Tohle období způsobilo nevůli Ankary, protože jim nevyšel jistý plán jak vydírat Brusel na miliardách eur, resp. na jeho prodloužení.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info

:arrow: Podívejte se na první část nového obousměrného spojení Lefkada:



První úsek nového obousměrného spojení Lefkady se týká osy Aktio - Agios Nikolaos v délce 5 kilometrů, která byla vybudována v rámci projektu obousměrného spojení Lefkady s Vonitsou a Aktio.

Projekt za 48,1 milionu eur, jehož dodavatelem je AKTOR , se začal stavět 9. září 2020, kdy byla podepsána smlouva s Ministerstvem infrastruktury a dopravy, které je zároveň zadavatelem projektu.

Stále probíhá dostavba úseku Vonitsa - Lefkada v délce přibližně 16 kilometrů a instalace vodovodního potrubí o délce 7,85 km, které je plánováno napojení na velký plynovod Preveza - Arta - Lefkada za účelem zlepšení ostrovní zásobování vodou .

Projekty byly financovány z Operačního programu NSRR 2014-2020 „Západní Řecko 2014-2020“. Projekt usnadní a zkrátí cestování na az Lefkady a také spojení s Ionií a Amvrakia Odos.

:arrow: Amvrakia Odos: Práce na posledním úseku Drymos-Vonitsa jsou v poslední fázi:

Práce na dokončení dálnice Amvrakia Odos dospěly do finále, protože již probíhají práce na asfaltové dlažbě v celé délce posledního rozestavěného úseku, který spojí obchvat Amfilochie s oblastí Vonitsa. Podle harmonogramu projektu se dodávka odhaduje na konec podzimu, což znamená, že odpočítávání již začalo.

Po dokončení tohoto úseku bude celá 48 km dlouhá osa silnice Amvrakia z Aktio na jižní konec jezera Amvrakia otevřena pro provoz. Připomeňme, že projekty od konce roku 2020 převzala společnost Mytilineos.

Projekty probíhají podle harmonogramu a na základě příslušné legislativy přistupuje Ministerstvo infrastruktury a dopravy k úhradě stanoveného příplatku za včasnou dodávku za dodávku obchvatu Amfilochia, která proběhla loni 31. července.

Dodávka 17 km úseku výrazně zlepšila dostupnost, bezpečnost silničního provozu a zvýšila komfort a rychlost.

:arrow: Prodloužení výběrového řízení na novou koncesní smlouvu Attiki Odos: lhůta pro podání závazných nabídek v rámci výběrového řízení na novou koncesní smlouvu na služby týkající se financování, provozu, údržby a provozu Attica Road na 25 let se prodlužuje do 17. července 2023.

:arrow: V Ioannině probíhá projekt nové silnice – která osa bude napojena na Jónskou cestu:

Postupy pro silnici, která spojí křižovatku Terovo na Jónské silnici s 2. provinční silnicí Ioannina – most Plaka, pokračují.

Projekt byl předložen k veřejné konzultaci Ministerstvem životního prostředí a územního plánování Epiru, týkající se studie vlivu na životní prostředí. Realizátorem projektu je region Epirus.

Projekt se týká výstavby a provozu nové silniční osy mezi areály Ag. Triáda Obce Dodoni a Pigadion Obce V. Tzoumerka pro propojení Jónské silnice s 2. Ioanninskou regionální silnicí - most Plaka, délka bude 9,8 km.

Zdroj: ministerstvo infrastruktury a dopravy
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Egnatia Road: Na konci června výběrové řízení na velký silniční projekt v Xanthi

Velký silniční projekt v Xanthi, který dokončuje vertikální osu mezi Xanthi a řecko-bulharskou hranicí, se dočkal prvního rozšíření. Přesněji řečeno, výběrové řízení probíhá od 12. do 26. června a rozpečetění nabídek od 16. do 30. téhož měsíce.

Náklady na projekt s DPH činí 13,26 mil. eur (částka bez DPH 10,7 mil. eur). Délka prací projektu je stanovena na pouhých 7 měsíců. Zadavatelem je Egnatia Odos SA.

Projekt se týká dokončení projektu „Dimario – řecko-bulharská hranice“ v délce cca 8 km a konkrétně dokončení technického objektu zakázky „Svislá osa 70 Egnatia Road: Úsek: „Melivia – řecko-bulharská hranice“ Podsekce: "Dimario-řecko-bulharská hranice ( kód 70.2.2/srov. 5526)".

Tato vertikální osa spojuje silnici Egnatia s řecko-bulharskou hranicí v místě nové pohraniční stanice. Je součástí transevropské silniční sítě a svou výstavbou propojí Smolyan a Rudozem v Bulharsku se silniční osou do Xanthi, přes stávající silnici a rozšířením se silnicí Egnatia přes A.K. Vanianou a A.K. z Bafeikonu.

Projekt je obecně vyvíjen v hornatém až velmi horském terénu. Vychází ze stávající silnice (X.Th. 8+172,35), která dnes končí uvnitř osady Dimarios, a obchází osadu na východ od ní severoseverovýchodním kurzem tak, aby končila na dohodnutém místě. na řecko-bulharské hranici (X. čt. 16+147.00).
  • Identita projektu
    Předmětem předmětného projektu je:

    Stavba příkopu

    Kompletní výstavba zpevněných násypů
    Výstavba zbývajících dlažebních prací

    Konstrukce dilatačních spár mostů

     Kompletní provedení hydroizolace speciálními membránami mostovky C11, C12, C13 a C14.
     Kompletní výstavba opěr mezi příkopy O20 a O26 z X.Th. 13+500,00 do X.Th. 16+147,00.
     Kompletní výstavba asfaltových vrstev mezi příkopy O20 a O26 z X.Th. 13+500,00 do X.Th. 16+147,00.
     Kompletní výstavba 25mm silné protiskluzové vrstvy z modifikovaného asfaltu mezi příkopy O20 a O26 od X.Th. 13+500,00 do X.Th. 16+147,00.
     Kompletní výstavba značení - zajišťovací práce mezi příkopy O20 a O26 z X.Th. 13+500,00 do X.Th. 16+147,00.  Kompletní výstavba ostění svahů a vodních násypů mezi příkopy O20 a O26 z X.Th. 13+500,00 do X.Th. 16+147,00.
    V rámci stavebních prací projektu si kromě výše uvedených prací mohou vyžádat další práce na zlepšení místní zemědělsko-lesnické sítě.
Zdroj: ministerstvo infrastruktury a dopravy
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

blok "menších" info

:arrow: Na severu Korfu probíhá 15,5 milionu € v rámci silničních prací – kterých oblastí se to týká

1. program: Zlepšení základní silniční sítě Severní Korfu
(asfaltování, výstavba chodníků, značení, malá protipovodňová ochrana)

Rozpočet projektu: 3 837 850 €

2. program: Rekonstrukce provinční silniční sítě Oros a Severozápadní Korfu

(asfaltování, výstavba chodníků, značení, malá protipovodňová ochrana)

Rozpočet projektu: 4 512 500 €
Zdroj financování projektu: Okresní program veřejných investic
Fáze realizace projektu: nasmlouváno / pracuje na 40 %

3. program: Údržba silniční sítě (každoročně)
(čištění, sekání trávy, kontrola značení atd.)

Rozpočet projektu: 1 000 000 €
Zdroj financování projektu: Okresní program veřejných investic
Fáze realizace projektu: Zakázáno / Práce zahájeny (omezení jsou v souvislosti se sezonou)

4. program: Zlepšení Tzavros Road Paleokastritsa - spojovací silnice a střední Korfu

Rozpočet projektu: 4 577 400 EUR
Fáze realizace projektu: Nasmlouváno / 50 % prací

5. program: Oprava výtluků v silniční síti Severního, Středního a Jižního Korfu

Rozpočet projektu: 223 200 EUR
Fáze realizace projektu: prakticky hotovo

6. program: Zlepšení silniční sítě a vodorovného/svislého značení

Rozpočet projektu: 148 800 EUR

7. program: Údržba a obnova protipovodňových prací a čištění severních, středních a jižních toků Korfu

Rozpočet projektu: 1 278 000 EUR
Fáze realizace projektu: Dokončeno

:arrow: Na Lesbosu začíná nový silniční projekt – které silnice se týká?

Dne 15.6. byla podpesaná smlouva na silniční projekt, který nese název: Zlepšení bezpečnosti silničního provozu a geometrických vlastností na silnici Napis - Pelopis v severní části Lesbosu.

Financování je zajištěno z Fondu Obnovy. Projekt byl dlouhé roky sice označován za nezbytný provinční projekt, ale neustále pro napjatý rozpočet odkládán.

Investice činí 4 mil. €.

:arrow: Velký program údržby na Attiki Odos začíná

Obrázek

Počínaje pondělím 19.06.2023 budou probíhat rozsáhlé těžké údržbářské práce na povrchu vozovky a další techniky po celé délce Attiki Odos, které budou probíhat po úsecích převážně v nočních hodinách s cílem způsobit co nejmenší nepříjemnosti co nejvíce provozu na dálnici.

Attiki Odos se odjakživa hrdí tím, že si zakládá na kvalitní infrastruktuře, a proto jsou tyto činnosti nezbytné. Na jaro probíhalo čištění, pak za krátko začíná hlavní sezona a následně bude nevyhovující počasí, takže právě nyní je to nejlepší období. Vzhledem k hektickému provozu se uskutečňuje hlavně v noci, kdy ale provoz není nulový. Z tohoto důvodu Attiki Odos vyzvala řidiče ke sledování jejich dopravních stránek + twitteru.

Zdroj: ministerstvo infrastruktury a dopravy
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Kréta. Nezíská jen kompletní dálnici VOAK/BOAK, ale i modernizaci letiště.

Plány na rozšíření nového krétského mezinárodního letiště v Heraklionu již probíhají



Studie vlivu na životní prostředí (EIA) pro nové mezinárodní letiště v Heraklionu spolu se změnami, které jej „zvětšily“, byla nedávno předložena k veřejné konzultaci.

Připomínáme, že jeho stavba (která již začala) postupuje s novým designem, větším terminálem a jiným architektonickým vzhledem.

Jak je známo od prosince 2022, objem terminálu vzrostl o 32 % na 91 000 m2. místo 68 000 m2. uvedeno v původní smlouvě.

Tento velký nárůst přinesl i nový design terminálu, který bude architektonicky záchytným bodem pro Krétu. Není náhodou, že předseda vlády Kyriakos Mitsotakis při své návštěvě v lednu 2023 hovořil o „architektonickém klenotu“.

Je třeba poznamenat, že podle studie osobní doprava, kterou bude nové letiště řídit , dosáhne 11,7 milionu cestujících (ve 20. roce provozu). :idea:

Projekt stavby převzalo konsorcium GEK TERNA – GMR po příslušném výběrovém řízení. Indická GMR má ve svém portfoliu jedny z největších letišť v Asii, jako je to v Novém Dillí.

Jaké změny na novém letišti proběhnou?

Zjištěné rozdíly mezi ekologicky licencovaným projektem a aktualizovaným navrženým projektem se týkají výhradně změn souvisejících s umístěním a oblastmi různých využití v rámci limitu vyvlastnění letiště, z nichž nejzákladnější jsou tyto:

* Navýšení velikosti budovy letiště (ze 71 618,64 m2 v ekologickém projektu na 93 572 m2 v navrhovaném řešení)
* Navýšení plochy pro komerční využití (údržba ekologické komerční zóny o výměře 443 000 m2 a doplnění plochy pro budoucí využití o výměře 282 000 m2)
* Zvýšení obsazené plochy jednotlivých činností letiště z cca 1158 m2 (v ekologickém licencovaném provedení) na 1499 m2 (v navrženém provedení)
* Změny parkovacích ploch pro vozidla a letadla
* Změny silničního spojení mezi letištěm a VOAK
* Změna rozměrů a vnitřních posunů a přemístění jednotlivých budov (např. severozápadní posun budovy stravování, východní posun policejní stanice a izolované koleje atd.)

Co bude nové letiště obsahovat?

Podle aktualizovaného EIA bude nové letiště mimo jiné zahrnovat:

Dráha: jedna (1)
Délka dráhy: 3 200 m
Šířka dráhy: 45m
Pojezdové dráhy:

* „Jedna (1) pojezdová dráha rovnoběžná s dráhou pro letadla třídy E a ve vzdálenosti 190 m v souladu s normami pro třídu F, o rozměrech 3 200 x 23 m / 2 spojující pojezdové dráhy s vojenským letištěm, pro letadla třídy C
* Parkovací podlaží pro letadla: 39 obchodních osobních letadel třídy C nebo 27 parkovacích míst třídy C a 6 parkovacích míst třídy E / 16 třídy B pro soukromá letadla a 3 parkovací místa pro vrtulníky. 7 z těchto parkovacích míst třídy B umožňuje obsluhu 4 letadel třídy C
* Letištní budova: 93 572 m2
* Policejní služebna s kapacitou 110 policistů
* Hasičská zbrojnice s kapacitou 10 velkých vozidel
* Odstavné plochy o celkové kapacitě cca 1100-1300 míst pro auta a 110-120 turistických autobusů s možností rozdělení podle kategorií, tj. orientačně:

* Dlouhodobé parkování cca 400 míst
* Krátkodobé parkování cca 200 míst
* Taxi čekárna s kapacitou 168 vozidel
* Parkoviště pro pronájem vozidel s kapacitou cca 500 vozidel s potřebným pomocným zázemím (kanceláře, prádelna atd.)
* Čekárna na turistické autobusy s kapacitou 110 vozidel
* Parkoviště pro zaměstnance letiště s kapacitou cca 600 vozidel
* Vnitřní silniční síť: silnice o šířce 5 – 10 m, v celkové délce cca 17 km v oblasti Air a 5 – 10 m široké silnice o celkové délce cca 6 km v oblasti města
* Obchodní zóna 725 m2.

Letiště zahrnuje nebo má k dispozici následující systémy:

* Zařízení pro všeobecné letectví
* Zdravotnická zařízení
* Agenturní kanceláře leteckých společností a společností pozemního odbavování
* Topení, větrání a klimatizace (HVAC)
* Letový informační systém
* Drobná změna umístění budovy letiště je navržena jejím posunutím o 115 m severně.
* Obchodní prostory nového letiště

Plocha komerčního využití má rozlohu 443 000 m2. K této ploše je přidána komerční budoucí zóna o rozloze 282 000 m2.

Pokud jde o využití komerčních zón, budou zahrnovat následující:

* komerční obchody, servisy, supermarkety, obchodní domy, nákupní centra,
* úřady, banky, pojišťovny, neziskové organizace,
* stravovací, zábavní a volnočasová centra,
* kulturní zařízení,
* náboženská místa,
* zdravotní péče,
* prostory pro veřejné shromažďování,
* sklady/zařízení,
* parkoviště (budovy, pole) sloužící zóně komerčního využití,
* čerpací stanice, autoservisy, parkoviště

Zdroj: Ministerstvo infrastruktury a dopravy
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministrem dopravy je i nadále člen Nové Demokracie (ale již nikoliv K. Karamanlis který tomuto investičnímu ministerstvu velel od ´19 do ´23 - ten kdysi i řecký premiér) a sice Christos Staikours.

Ministr dopravy informoval, že a začátku roku 2024 bude v provozu úsek Lamia - Xyniada na E65 (Central Motorway)

Průběh prací na jižním úseku dálnice E65 kontroloval ministr infrastruktury a dopravy pan Christos Staikouras v doprovodu generální tajemnice infrastruktury pí. Maria – Elli Gerardi, generální ředitel dopravní infrastruktury pan Ioannis Karnesis a ředitel EYDE-KSESP pan Akis Christopoulos. O průběhu prací bylo politické vedení ministerstva na místě informováno ředitelem projektu panem Theodorosem Tagou.

Sekce Lamia – Xyniada má být dodána do začátku roku 2024.

Tato část je již dokončena z 94 %.

"Budujeme Řecko, které spojuje a spojuje, které nevylučuje ani neizoluje“.

Jižní úsek E65 má celkovou délku 32,5 km.

o dálnici: https://en.wikipedia.org/wiki/Central_Greece_Motorway

Zdroj: ministerstvo infrastruktury a dopravy
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

pro zajímavost, z regionu:

Zahájení prací na obnově a ochraně mostu Vistriza

Obrázek

Ochranné práce na starém mostě Vistriza již začaly. Jedná se o dílčí projekt s názvem: „Výstavba nového odpočívadla proti proudu od mostu Vistriza a obnova poškození stávajícího“ s rozpočtem 700 000 eur, který financoval, zadal a uzavřel smlouvu Region Střední Řecko. Předmětem projektu je ochrana stávajícího starého mostu Vistriza s výstavbou nového stupně, ale také s obnovou poškození stávajícího stupně.

Projekt se nachází v oblasti „Natura 2000“ a pro jeho výstavbu bylo vydáno potřebné rozhodnutí o schválení environmentálních projektů (EAPO). Připomíná se, že od roku 2022 probíhá projekt s rozpočtem 1 300 000 eur na obnovu provozu na silnici Sperchiadas – Ypatis s výstavbou provizorního mostu a na dosídlení řeky Inachos, přičemž bude probíhat výběrové řízení na postupuje také třetí dílčí projekt: Obnova poškození nosné konstrukce stávajícího mostu Vistriza, na zemské komunikaci Sykas - Ag. Sostis“, s rozpočtem 600 000 eur.

Po zahájení prací řekl regionální guvernér středního Řecka Fanis Spanos: „Zajistili jsme potřebné finanční prostředky ve výši 2 600 000 eur na realizaci komplexního zásahu na ochranu starého mostu Vistriza, který je reprezentativní vzorek silničního stavitelství z meziválečného období. »V roce 2022 jsme zahájili práce na osídlení řeky a vybudování provizorního mostu.

Nyní byly zahájeny práce na obnově poškození a ochraně starého mostu Vistriza, zatímco probíhá výběrové řízení na další dodatečné práce. Naším cílem je zachovat beze změny moderní kulturní památku naší země“. Náměstek hejtmana P.E. Fthiotidas Ilias Sanidas zdůraznil: „Starý most Vistriza utrpěl značné poškození podstavců, a jakmile bylo zjištěno, že existuje riziko zřícení, rozhodli jsme se zasáhnout. Máme zajištěno veškeré financování a práce na ochraně mostu již probíhají. Bude následovat realizace druhého projektu, aby se napravily všechny škody a škody, které byly způsobeny.“

Zdroj: ministerstvo infrastruktury a dopravy

________________________________

poloha mostu: https://www.google.com/maps/place/Bridg ... BJ6BAhNEAg
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Na dosah předměstí Atén hoří dva požáry.

Jeden požár zuří v pondělí v Kouvaras, asi 50 km jihovýchodně od Atén. "Je to těžký oheň." Vítr je opravdu silný,“ řekl mluvčí řeckých hasičů Ioannis Artopoios. Dodal, že plameny poháněné vichřicí se snažilo dostat pod kontrolu až 150 hasičů, z toho 31 z Rumunska, 40 hasičských vozů, sedm letadel a čtyři vrtulníky. "Vzhledem k silnému větru se požár během dvou hodin rozšířil na 12 kilometrů," řekl Artopoios na televizním briefingu později během dne a dodal, že policie zadržela osobu podezřelou ze žhářství. Ohroženo je několik vesnic, evakuováni lidé.

Hasiči ohlásili druhý velký požár v zalesněné oblasti poblíž letoviska Loutraki, asi 90 km západně od Atén. Tady jsou v evakuacích tisíce lidí (jen dětský tábor s 1200 účastniky).

Celkem tyto požáry hasí asi 600 hasičů, část ze zahraničí, včetně armády a armádních letadel a vrtulníků pro tyto účely určené. Jak jsem v minulých letech, tak řecká armáda investovala a hromada vrtulníků disponuje bambi vakama.



https://www.youtube.com/shorts/RUwdA2i3rHg

Řecko má neblahé zkušenosti s požárama. S mrtvými civilisty a velkýma škodama. V jednom roce se utíkalo po dálnicích, v jiném nezbyl čas ani na to, kdo mohl skákal do moře a plul člunama pryč. A dalo by se vrátit o staletí zpátky.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Obrovský požár na Rhodosu si v posledních dnech vyžádal nejméně 30 000 evakuovaných

Proces evakuace se za posledních 24 hodin zrychlil a stal se největším u lesních požárů v novodobé historii země.
Požár se vyvíjí 6 dnů.
Z 30 tisíc činí 19 tisíc od soboty dodnes. (obyvatelé a turisti z 12 sídel ostrova)
Požár hasilo dnes 270 hasičů, 20 vojáků s 50 ks techniky a 7 letadlami.
Minulou noc opustilo 2 tis. turistů ostrov za pomoci člunů - exodus do moře. Řecká armáda sem vyslala i lodě.

Tak jak mnohokrát a všude, kde jde o ohrožení lidí. Nejdůležitější je silnice. Jednak pro udržení evakuační tepny, jednak pro nejsnadnější dostupnost pro techniku. A tím je rozhodující zamezit plamenům přeskočit silnici. Skoro nikdy se to nepovede zcela - ale dlouhé hodiny se daří zpomalit tento nepřiznívý vývoj situace. Vysekáním keřů, pokropením okolí, shozením vody/zpomalovače hoření. Jak se plameny přibližují, stoupá vedro, kouř a špatně se dýchá, takže evakuace musí proběhnout dříve. V obtížných podmínkách, kde není alternativa, se pak dělí evakuovaní s hasičema o stejnou silnici ...

Obrázek

Evakuace probíhala zrychleně v Lindos – kde se nachází jeho historická Akropole – Kalathos nebo Pefka. Další oblasti jako Kiotari nebo Gennari také zahájily tento proces v posledních několika hodinách. Další příkaz k evakuaci byl vydán ve 2:25 místního času pro východní města Massari, Malonas a Charaki.

Hlavní "fronta" je trojúhelník deset kilometrů na každé straně, který se táhne od moře k horám.

Na ostrově se nachází i hasiči ze Slovenska. Ti tady mají 31 hasičů s 5 ks techniky:

Obrázek

Obyvatelstvo obdrželo včasná varování prostřednictvím SMS. Turisti mají standardně možnost přes registrační portály v rámci svých MZV a čekat na alternativní výzvy nebo pak CK.

Obrázek

Vyjma slovenských hasičů jsou tady ze 7 dalších evropských zemí. Leteckou podporu posílají také zrael, Jordánsko a Turecko. :idea:

Situace v Řecku je obtížná i letošním rokem. Za uplynulý týden tady vzniklo na 300 lesních požárů. Vlna veder, kdy teploty se pohybují mezi 30 a 48, sucho ...
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Most A5 v Patrasu se zřítil během demolice. Bylo to součástí projektu výměny obou mostů. Vypadá to, že bourali severní most.

lokalita na mapě: https://www.google.com/maps/@38.282714, ... ?entry=ttu

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Zuřivý boj proti řeckým požárům - report z mnoha území ... a ostrovů, ve zkratce. (skoro 1/10 rozlohy ostrova Rhodos již shořela)

připomínám extrémně špatnou situaci z r. 2021, kdy pomáhala značná část Evropy a západní Asie, kdy v ohrožení bylo hlavní město: viewtopic.php?p=238994#p238994

Řecko má jednu z největších flotil letadel pro hašení - v roce 2021 to bylo 67 ks. I proto co požár, to i letecká podpora. Na druhou stranu, podmínky pro vznik extrémních požárů jsou letos "ideální" - vedro, vítr, sucho jsou ještě rozsáhlejší a silnější než roky zpátky.

Obyvatelé řeckého ostrova Rhodos se připojili k hasičům v zoufalé snaze uhasit zuřící lesní požáry, které zdevastovaly komunitu – a vyvolaly masový exodus turistů.

https://www.cbc.ca/player/play/2249030723880

Kanadské média se věnují i tragédii pádu hasičského letounu z Kanady: https://www.cbc.ca/news/world/plane-cra ... -1.6916911 . Smutek nad smrtí dvou pilotů má řecká armáda, 34 a 27 let. Od chvíle, kdy Canadair CL-215 narazil do stromu a ztratil jeden plovák, měli dva piloti na reakci pouhých devět sekund. Hasičské letadlo, které havarovalo, shazovalo s jiným Canadairem na tento konkrétní požár (protože vždy operují ve dvojicích). Vzlétli z Nea Aghialos, přeletěli Chalkidu a dorazili na Karystos, aby zaútočili na tento konkrétní bod. Předběžné vyjádření leteckého inženýra zní: Kromě plováku bylo pravděpodobně poškozeno i kormidlo.
  • Cestovní ruch představuje 18% řeckého hospodářského výkonu a jedno z pěti pracovních míst. Na Rhodosu a mnoha dalších řeckých ostrovech je závislost na cestovním ruchu ještě větší.
Požáry decimují řadu lokalit v Řecku. Za dnešek je i další mrtvý - pastýř. A další - žena z karavanu. A další mrtvý se nalezl v horách ... obětí přibývá.

Dnes došlo dokonce k odříznutí továrny se 45 zaměstnanci, co se ale povedlo naštěstí vyřešit a povedlo se provést evakuaci.

Obrázek

Za velmi vážný byl označen požár, který překročil silnici Lamia-Domokos a míří do čtvrti Nea Magnesia. Severní část města Lamia byla evakuována - 5 domů shořelo.

V oblasti jižního Rhodosu existují tři fronty oživení požárů. Téměř celý ostrov je ve stavu nouze.

satelitní snímek Rhodos:
Obrázek
Plameny na ostrově Rhodos byly zaznamenány pomocí dat z několika družic pro pozorování Země. Úředníci odhadují, že požáry zasáhly 11 000 hektarů půdy tedy asi 8% rozlohy ostrova. :!: :o

Boj o uhašení probíhá také na Korfu, kde neustále dochází k novým vzplanutím. K obavám vzbuzuje i skutečnost, že během dne se očekává, že na ostrově zesílí větry. Na Korfu dorazili hasiči z Bulharska. 50 hasičů s 19 vozidly posílí tamní posádky.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Lesní požáry: Evakuace v řeckém Volosu po výbuchu v muničním skladu letectva - areál skladu byl evakuován včas.

https://www.ekathimerini.com/news/12164 ... tion-dump/
https://greekcitytimes.com/2023/07/28/e ... warehouse/

EK mobilizuje pro Řecko 9 letounů určených pro hašení.

Evropská komise ve čtvrtek oznámila, že zmobilizovala celkem devět hasičských letadel, aby přispěla k úsilí o uhašení desítek požárů hořících v zemi.

„Jedna z největších mobilizací za poslední roky,“ uvedl na sociálních sítích mluvčí Evropské komise Balazs Ujvari.

________________________________________________

Srovnávací záběry "před - po": https://www.bbc.com/news/world-europe-66295972
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Nadjezd: Mobilita a přípravy před zahájením prací na periferii Soluně (sledovaný projekt v tématu)

Největší silniční projekt v Soluni, estakáda, je nyní problémem číslo jedna, který se města týká, protože zahájení prací se blíží. Předmětem projektu je nová, převážně nadzemní osa, na východní straně městského okruhu. Cílem projektu je zvládnout stále se zvyšující automobilovou dopravu, kterou představuje silniční okruh, který spojuje západní a východní Soluň, letiště a také prefekturu s Chalkidiki.

Důležitou otázkou však je, jak budou projekty realizovány bez dopravních zácp ve městě. Ministerstvo infrastruktury a dopravy projevilo velký zájem a od prvních schůzek nového vedení byli v Soluni k tomuto konkrétnímu problému. Byla také ustavena pracovní skupina, která má zjistit, jak lze projekt provést co nejspořádaněji, v maximální možné míře a jak může silniční okruh urbanistického celku adekvátně fungovat.

Očekává se, že nadjezd svým provozem ve spojení se stávajícím Regional dokáže obsloužit až 10 000 vozidel za hodinu. Ve své špičce by dnešní silnice zvládla až 150 000 vozidel denně (většinu z nich samozřejmě ve špičce). Flyover v podstatě slibuje výrazné zvýšení kapacity městské dálnice.

Proti projektu jsou samozřejmě protesty a odpor. Obavy z dopadů projektu vyjádřil kraj i magistrát Soluně, protože se očekává dopravní studie, která ukáže, jak bude region skutečně fungovat během prací, které byly vypočítány přibližně za 4 dny ode dne jejich zahájení. oficiálně.

Předevčírem také proběhl protest obyvatel proti kácení stromů pro potřeby projektu, apeluje i občané na ekologické podmínky. Debata byla stanovena na 4. října.

V této fázi studie probíhají a očekává se, že při zahájení projektů budou uživatelé informováni o jejich alternativních možnostech. Ve schválení Ministerstvem hospodářství a obchodu je studie dopravní regulace dodavatelského schématu AVAX-MYTILINEOS.

Dopravní studie obsadila před pár dny zřízený koordinační orgán. OSETH odpovídá za studii, která bude obohacena o aktualizované údaje.

Studie zaznamená pohyby, které se ve městě odehrávají, upozorní na skutečné potřeby dopravního projektu tak, jak se promítají do každodenního života nás všech a navrhne manažerské zásahy s časovým měřítkem.

:arrow: Dálnice: Ministerstvo infrastruktury nezvyšuje mýtné v roce 2023

Dálnice jsou opět v popředí, protože ministerstvo infrastruktury a dopravy říká ne zveřejnění záměru silničních koncesí na zvýšení cen mýtného od září. Nárůst v některých případech dosahuje 12 %.

Ministerstvo včera odpoledne v tiskové zprávě sdělilo, že k problematice mýta došlo ke dvojímu jednání vedení se zástupci koncesionářů. Jak bylo uvedeno, „koncesionáři dálnic požádali dne 3. července 2023 svým dopisem Generální ředitelství dopravní infrastruktury s oznámením Úřadu náměstka ministra infrastruktury a dopravy, Generálnímu sekretariátu infrastruktury a odboru D17 ministerstva pracovní jednání s generálním ředitelem s cílem úpravy mýtného pro rok 2023 na základě stávajícího rámce koncesních smluv.

Jak je však vidět, se silničními koncesemi bude nadále otevřená linie s cílem nalézt kompromisní a obecně přijímané řešení otázky mýtného.

Zdražování mýtného se tradičně provádí určitým způsobem každý rok a stejně tomu bylo i na podzim 2022. Jakmile je vypočítán index spotřebitelských cen, novou cenu spočítají koncesionáři a následně příslušné generální ředitelství Ministerstva infrastruktury a dopravy. Od okamžiku, kdy pro tyto výpočty získá „dobro“, k 1. lednu následujícího roku se na základě tohoto výpočtu uplatní nová cena mýtného. Tento postup byl aplikován i letos.

Nakonec bylo rozhodnuto nezavést zvýšení k 1. 1. 23, ale uskutečnit nové kolo kontaktů v této záležitosti během roku.

Podle této logiky jsme v předchozích letech zaznamenali nárůsty i poklesy mýtného, ​​protože úvěrové smlouvy jsou navázány na cenový index. Je to praxe, která funguje již několik let.

Na druhou stranu inflace v loňském roce byla abnormálně vysoká a pravděpodobně vedla k výraznému nárůstu cen mýtného (zdroje hovoří o nárůstech o 12 %), což může přinést i reakce uživatelů.

Koncesionáři zase podle zdrojů hlásí, že sami čelí důsledkům inflace zvýšením energií, materiálů, když se například asfalt téměř zdvojnásobil.

Zdroj: ministerstvo infrastruktury a dopravy
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Projekt obchvatu Arachova bude realizován tunelem o délce 1,6 kilometru

TADY

Jedním z největších silničních projektů pro střední Řecko je projekt obchvatu Arachova. Dozrávání projektu probíhá, neboť s pomocí technických poradců se Ministerstvu infrastruktury a dopravy podaří dosáhnout startovací čáry jeho realizace.

Konečným cílem je dosáhnout jeho aukce nalezením financování. Náklady na projekt, včetně nezbytných vyvlastnění, se odhadují na 180 milionů eur, což je částka, která bude upřesněna po dokončení přípravy jeho výběrového řízení.

Projekt bude zahrnovat jeden obousměrný tunel pro automobilovou dopravu o délce cca 1,6 km, jeden podélný a čtyři příčné únikové tunely o celkové délce cca 1,4 km, dvě neúplné mimoúrovňové křižovatky, jednu mimoúrovňovou křižovatku, osm mostů a vedlejší silniční síť.

S výstavbou silničního tunelu se odhaduje, že kromě zřejmých výhod navíc během doby výstavby vznikne mnoho pracovních míst.

Arachova je „osvobozena“.

Po svém dokončení „vdechne život“ místní síti Arachova a bude nyní sloužit pouze pro potřeby místní dopravy, čímž přispěje k dalšímu rozvoji regionu jako špičkové zimní turistické destinace. Náklady na realizaci projektu obchvatu Arachova jsou obzvláště vysoké, protože vyžaduje výstavbu tunelu a důležité technické práce, přičemž jsou rovněž nutné vyvlastnění. Očekává se, že jeho financování bude hrazeno z NSRR 2021-2027.

Projektem obchvatu města Arachova se vyřeší významný dopravní problém, který ve městě vzniká zejména v zimních měsících provozu lyžařského střediska Parnas.

Stavební projekt obchvatu Arachova je součástí státní silnice „Théby-Livadia-Itea“ o celkové délce cca 3,7 km. Současně slouží Arachova i průjezdu vozidel do Delf (jedna z nejvýznamnějších starověké památky země), ale také do Itea-Amfissa. Veškerou tuto silniční dopravu vede úzká hlavní silnice Arachova, což má za následek často velké dopravní zatížení.

psal jsem o tom již před rokem, ja vidíte aktualizovala se cena a rozsah upgradů: viewtopic.php?p=258636#p258636
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Svatosp
Příspěvky: 464
Registrován: 10.9.2009 14:24:50

Re: Řecko

Příspěvek od Svatosp »

Vratil jsem se z Recka a musim vam rici, ze dalnicni sit na spickove urovni. Recko ma s nami srovnatelny pocet obyvatel ale km dalnic cca 2,5 x vice!! Zase jsem si uvedomil tu Ceskou malost a patos, ve kterem zde zijeme. A to maji ty dalnice stavebne slozitejsi nez my, same skaly a tunely, mosty apod..
Tady zacina ten patos hned na letisti v Ruzyni, ktere ani neni napojene funkcne na dalnicni nebo vlakovou sit...
I ty Rekove si plne uvedomili, ze bez funkcni infrastruktury neni mozny rust. :-(
Tomas Eybl
Příspěvky: 201
Registrován: 30.8.2016 21:30:15

Re: Řecko

Příspěvek od Tomas Eybl »

Zeptám se otázkou na tělo: A jak vy jste přispěl k rozšíření české dálniční sítě? Víc než jen placením daní? Já jen aby to nebylo jen klasické hospodské fňuky fňuk, kňoury kňour (neboli ukázka malosti a patosu).

A ještě jinak: Chtěl byste žít v Řecku celoročně a ne jen dva týdny?
Svatosp
Příspěvky: 464
Registrován: 10.9.2009 14:24:50

Re: Řecko

Příspěvek od Svatosp »

Tomas Eybl píše: 20.8.2023 14:01:33 Zeptám se otázkou na tělo: A jak vy jste přispěl k rozšíření české dálniční sítě? Víc než jen placením daní? Já jen aby to nebylo jen klasické hospodské fňuky fňuk, kňoury kňour (neboli ukázka malosti a patosu).
Snažil jsem se vždy volit ty strany, které měli prioritu výstavby infrastruktury, bohužel s předvolebních slibů vždy zbyly pouze keci. :shock: :shock:
To, že nás předstihli takové státy jako Chorvatsko, Slovinsko, Polsko, Maďarsko je známý fakt ale že i Řekové, které mají plno jiných problémů, že si toto uvědomili a dotáhli , to je opravdu šok . Naše země bohužel nevzkvétá a musíme si to přiznat.
kyk
Příspěvky: 954
Registrován: 22.7.2011 10:54:46
Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
Kontaktovat uživatele:

Re: Řecko

Příspěvek od kyk »

Svatosp píše: 20.8.2023 13:42:54 Vratil jsem se z Recka a musim vam rici, ze dalnicni sit na spickove urovni. Recko ma s nami srovnatelny pocet obyvatel ale km dalnic cca 2,5 x vice!! Zase jsem si uvedomil tu Ceskou malost a patos, ve kterem zde zijeme. A to maji ty dalnice stavebne slozitejsi nez my, same skaly a tunely, mosty apod..
Tady zacina ten patos hned na letisti v Ruzyni, ktere ani neni napojene funkcne na dalnicni nebo vlakovou sit...
I ty Rekove si plne uvedomili, ze bez funkcni infrastruktury neni mozny rust. :-(
Já se obávám jestli ty jejich dostavby dálnic nebyly jedním ze střípků ve skládačce následné řecké dluhové krize.
Možná kolega Dalnicar ví víc
Svatosp
Příspěvky: 464
Registrován: 10.9.2009 14:24:50

Re: Řecko

Příspěvek od Svatosp »

To myslím, ze asi moc nebylo, tam to jede hodně přes PPP nebo dotace z EU. A ono i kdyby se statni dluh zvedl z důsledku výstavby infastruktury, tak to je ta nejlepší investice, než to prožírání co panuje.
Odpovědět

Zpět na „Evropská unie“