Francie všeobecně

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 21.4. byl zprovozněn tah na východní straně La Roche-sur-Yon jako 2x2 rychlostní silnice.

foto: https://twitter.com/i/web/status/1649352902882779137

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Francie posiluje železnice

Francie plánuje do roku 2040 vynaložit 100 miliard eur na železniční dopravu. Investice souvisí se snahou země snížit svoji uhlíkovou stopu. Plán zaměřený na rozšíření a modernizaci železniční sítě zahrnuje zavedení příměstských rychlovlaků ve velkých městech po vzoru pařížského systému RER.

Cílem investičního plánu je zmírnit pociťovanou nerovnost mezi Paříží a ostatními částmi země ohledně veřejné infrastruktury. Rozdíly se prohloubily v důsledku prudkého růstu cen energií, které zdražily dopravu pro miliony dojíždějících. „Nedostupnost dopravy někdy znamená, že se člověk musí vzdát pracovní nabídky, nemůže se vzdělávat nebo se setkat se svými blízkými,“ uvedla francouzská premiérka Élisabeth Borneová. Na investici se podle ní bude podílet i státní dopravce SNCF, Evropská unie a místní samosprávy.

Prezident Emmanuel Macron loni v listopadu prohlásil, že chce, aby byly regionální vlakové sítě zavedeny přibližně v deseti velkých městech. Financování ani časový harmonogram tehdy nesdělil. Přístup k cenově dostupné dopravě je ve Francii citlivým politickým tématem. Macronovo první funkční období bylo poznamenáno hnutím takzvaných žlutých vest, které vypuklo kvůli cenám pohonných hmot a odráželo frustraci ve venkovských oblastech.

Ile-de-France v okolí Paříže je jednou z nejhustěji obydlených oblastí na světě, která již má rozsáhlý příměstský železniční systém, Rapid Regional Express nebo RER. Investice do železnic ve Francii povzbuzují i ​​dobré hospodářské výsledky SNCF. Státem kontrolovaný železniční operátor SNCF v roce 2022 vykázal rekordní příjmy ve výši 41,35 miliardy eur, což je o 19 % více než v roce 2021, a čistý zisk 2,4 miliardy eur.

TGV odhaluje vysokorychlostní vlaky budoucnosti

TGV je zkratka Train à Grand Vitesse, což znamená vysokorychlostní vlak. Francouzská železniční společnost SNCF a výrobce vlaků Alstom odhalili v závodě Alstomu v La Rochelle v západní Francii první dokončený TGV M, vysokorychlostní dvoupatrový vlak nové generace, který se vyznačuje delším a aerodynamičtějším nosem – ideálním pro sprint po francouzském venkově rychlostí 320 km/h.
Alstom nazval nový vlak „TGV budoucnosti“. Tento elegantní nový design bude mít premiéru na pařížské železniční síti v roce 2024 a po celé zemi během příštích 10 let.
0a.JPG
0a.JPG (63.54 KiB) Zobrazeno 1191 x
TGV je jednou z nejznámějších značek vysokorychlostních vlaků na světě a od začátku 80. let je základem evropské železniční dopravy. V roce 2018 si SNCF, státní francouzská železniční společnost, která kontroluje TGV, objednala 100 vlaků TGV M (známých také jako vlaky Avelia Horizon) za cenu 2,7 miliardy eur. Dalších 15 vlaků bylo objednáno v srpnu 2022. TGV M bude jezdit stejnou maximální rychlostí jako předchozí generace vlaků TGV – 350 kilometrů za hodinu.
1a.JPG
1a.JPG (93.94 KiB) Zobrazeno 1190 x
„V roce 2022 nechceme jezdit rychleji,“řekl mluvčí Alstomu Philippe Molitor pro CNN Travel a vysvětlil, že cílem jsou vysokorychlostní vlaky, které pojmou více lidí a zároveň spotřebují méně energie. Nový vlak TGV M nemá jen o 40,5 cm delší nos než předchůdci, ale je celkově větší. Do prostornějších interiérů vozů se vejde až 740 míst k sezení v porovnání se současným maximem 634.

TGV M dostal od výrobce Alstom také „bezprecedentní modularitu“, což znamená, že konfiguraci interiéru vlaku lze snadno upravit. Vůz lze přestavět z druhé třídy na první třídu a zpět, nebo přizpůsobit tak, aby poskytoval prostor pro nadrozměrná zavazadla nebo kola. Na palubě budou také vyhrazeny sociální prostory pro cestující, které nabídnou variaci a flexibilitu na delších cestách.
Podle Alstomy tento design zlepšuje současnou energetickou účinnost a uhlíkovou stopu TGV, přičemž 97 % komponentů vlaku je nyní recyklovatelných.

Může se pochlubit i lepší dostupností - k dispozici bude zvedací plošina, díky které budou moci vozičkáři samostatně nastoupit do vlaku, a palubní zvukový systém na pomoc cestujícím se zrakovým postižením. Větší okna umožní maximální využití výhledu, zatímco osvětlení TGV se bude přizpůsobovat v závislosti na přirozeném světle venku. Futuristické prvky TGV M si vyžádají určité změny infrastruktury na francouzské železniční síti – například bude třeba posunout některá návěstidla zastávky tak, aby je nezakrýval delší nos nového vlaku.

Po odhalení prvního dokončeného vlaku je dalším krokem to, co Alstom popisuje jako „dlouhé období testování“ – první testovací fáze začala v České republice koncem roku 2022. První zkušební vlak 5. generace TGV dorazil na stanici Velím v Česku, a to na testy rychlostí 200 km/h. V dané testovací lokalitě probíhá šestiměsíční kampaň ve vyhrazené a uzavřené smyčce.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Šestipruhové rozšíření A630 kolem Bordeaux bylo dokončeno a nedávno se konala i slavnostní inauguraci.

https://www.sudouest.fr/economie/transp ... 014985.php

Obrázek

Obrázek

:arrow: Modernizace RN7 v Chantenay-Saint-Imbert byla oficiálně inaugurována 5. května na nový standard voie express.. Článek uvádí, že se jedná o předposlední inauguraci RN7 v departementu Nièvre. K hranici Allier zbývá pouze jeden úsek (5,5 km).

poloha na mapě: https://www.openstreetmap.org/?mlat=46. ... 389/3.1617

https://www.lejdc.fr/chantenay-saint-im ... _14305308/

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info

:arrow: Na přelomu měsíců se otevřel obchvat Rostren v západní Francii. Je to 4- pruhová rychlostní silnice.

Jedná se o úsek dlouhý 5,2 km. Satelitní snímek ukazuje, že to zahrnuje obchvat, ale ne celý chybějící článek, protože úsek západně od Rostrenenu je mnohem méně pokročilý.

Obrázek

:arrow: Dne 25. května se konalo slavnostní zahájení posledního úseku rychlostní silnice N124 2x2 mezi Toulouse a Auch: 13 km úsek L’Isle-Jourdain – Gimont. Tento projekt má být dokončen nejpozději začátkem roku 2027.

Jedná se o relativně velký jednotlivý projekt prorychlostní silnici ve Francii, protože většina projektů jsou pouze krátké úseky v rozsahu 3-6 km.

Obrázek

:arrow: Obchvat města Caudry v severní Francii (východně od Cambrai) byl dne 2.6. zprovozněn.

https://twitter.com/PatrickKanner/statu ... 8932519937

Obrázek

:arrow: 1000 lidí protestovalo proti zastavení prací na obchvatu N59 u Châtenois po soudním sporu:

https://twitter.com/F3Alsace/status/1665037166055944200
https://twitter.com/i/web/status/1665033738395197440
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Proti této dálnici uvedené v citacích níže je soustavní velký odpor proti její realizaci.
Diaľničiar píše: 20.3.2022 10:32:49 psáno v 09/2021:
Diaľničiar píše:Stavební uskupení NGE bylo vybráno pro koncesi na výstavbu nové dálnice A69 v jižní Francii. :arrow:

*půjde o 62 km dálniční spojení oblasti Toulouse s Castres na východ; postaví se 54 km dálnice
- trasa půjde od A680 na západě a tato část A680 se stane součástí nové A69
*výstavba má proběhnout v letech 2022 až 2025
*nyní jde o největší dálniční projekt, který se začne od 0

mapa, informace: https://france3-regions.francetvinfo.fr ... 65160.html

Informace k NGE: https://www.nge.fr/en/ (nová generace)
harmonogram:

01-02/2022: průzkum pozemků, které budou vyvlastněné a environmentální povolení
1. polovina 2022: potvrzení platnosti koncesní smlouvy: https://actu.fr/societe/tarn-l-autorout ... 07363.html
polovina 2022: archeologické práce
druhá polovina 2022: další administrativní postup, technické studie
první polovina 2023 - konec roku 2025: výstavba
do provozu se má uvést v roce 2025

https://actu.fr/occitanie/castres_81065 ... 95715.html

Koncesionářem bude ATOSCA (jakože Autoroute Toulouse - Castres. Spadá pod NGE, kteří tohle mají jako 1. dálniční koncesi.

https://www.legifrance.gouv.fr/jorf/id/ ... 0045632418
A69 Toulouse - Castres

https://www.lemonde.fr/en/france/articl ... 855_7.html

Vláda v 05/2023 reagovala ve smyslu, že tento projekt byl schválený, podepsaný a buď bude v této podobě nebo nebude žádná dálnice. Prý "menšina žijící na stromech" musí ustoupit. ... Ekologičtí aktivisté tvrdí, že plán silnic zničí 2500 stromů a okolních stanovišť.

https://france3-regions.francetvinfo.fr ... 81838.html

Projekt má být znovu přezkoumán.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Po zastřelení mladého člověka policistou pár dnů zpátky jsou ve Francii rozsáhlé nepokoje, resp. typicky se opakující vlna násilí a rabování. Respektivě, některá média to označují jasně: Muslimové Imigranti vypalují všechna města ve Francii a nejsou daleko od uvedeného. Platí ale i to, že francouzská policie má problém s chováním ve vztahu k vybraným skupinám obyvatelstva a to již dekády.
  • *Sedmnáctiletá oběť, identifikovaná pouze jako Nahel M., byla v úterý ráno na pařížském předměstí Nanterre zastřelena policistou na místě. Jel ve žlutém Mercedesu, když ho zastavili kvůli dopravním přestupkům.

    *Policie původně informovala, že byl zastřelen poté, co namířil své auto na policii, ale to bylo v rozporu s videem, které se rychle rozšířilo po sociálních sítích a později bylo ověřeno agenturou AFP. Na záběrech jsou dva policisté stojící u stojícího auta, přičemž jeden míří zbraní na řidiče. Je slyšet hlas, který říká: "Dostaneš kulku do hlavy."

    *Poté se zdá, že policista vystřelí, když auto náhle odjede, než se postupně zastaví.

    *Incident vyvolal čtyři noci násilných nepokojů v hlavním městě a městech po celé Francii, kdy se demonstranty střetly s policií.
Poškozený je veřejný a soukromý majetek za několik miliard eur.

Vláda před pár hodinama přišla s několika poznámkama. První je, že rodič, kteří nechá "venku v noci" bez kontroly svoje děti, které páchají bezprecedentní násilí, tak bude čelit sankcím ve výši 30 tisíc eur a vězení po dobu 2 let. Je to mj. běžné "u západní bílé civilizace" tento nástroj a zároveň jasná snaha o snížení rozsahu násilí. U některých rodin by to znamenalo vyhoštění.

Je poškozený i silniční majetek a zařízení, ale to je zbytečné vypisovat. Na to existují pojistky. Tím pádem si za to ale Francouzi připlatí do dalších let, protože takhle pojišťovny žijí.

takhle dopadla (budova) historická lékárna v Paříži: https://video.twimg.com/ext_tw_video/16 ... mp4?tag=12

tady jsou nejvíce exponovaná místa v daném období den zpátky:

Obrázek

Macron prozatím nasazuje na potláčení násilí do 50 tisíc policistů. Stále nebyl vyhlášen mimořádný stav.

Doposud existují snahy o základní obnovení pořádku na základě sice výjimečných, ale běžných schémat.

Na velkém shromáždění dnes přes den prohlásil jeden z mnoha nezpokojených muslimů, že jsou muslimové. Když se snaží někdo zabít je, tak zabijí první oni. Tak se píše v Koránu. Na to se dnes ozvala silná skupina věřících v islám, že se nikde nepíše o tom co část těchto lidí činí.

Situace ve Francii je ale nyní velmi nebezpečná; to je konstatováno 50+ MZV světa. Nebo je lepší nechodit ven v pozdějších nočních hodinách + nechodit na náměstí atd.

Toulouse, hořící jeřáb: https://video.twimg.com/ext_tw_video/16 ... mp4?tag=12

Ale takových videí by šlo nahodit hromady.

V noci na dnes policie zatkla na 1300 osob.

Dva dny zpátky byl ve městě Marseille vyrabován policejní sklad munice a zbraní na Rue Dupin. :idea:


Francouzský ministr vnitra Gérald Darmanin v sobotu oznámil mobilizaci 45 000 policistů, kteří budou v sobotu večer rozmístěni po celé Francii. Oběť byla pohřbena v sobotu ve svém rodném městě Nanterre, kde se rodina a přátelé shromáždili, aby truchlili.

Extra pozornost se dostane i městům Lyon a Marseille, kde policie použije těžkou techniku.

Autobusová a tramvajová doprava končí ve 21:00 v pařížském regionu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info

:arrow: Část D932 (bývalá N132) byla rozšířena na 2x2 jízdní pruhy mezi Arrauntz a Ustaritz, což je jižně od Bayonne.

Toto není pravá rychlostní silnice, protože většina křižovatek je kruhových. Je založena na původním obchvatu Arrauntz z roku 1979 a úpravách silnic v této oblasti až do roku 1982.

První modernizace čtyř jízdních pruhů byla otevřena v roce 1995, v průběhu let postupovala na jih od Bayonne a nyní dosáhla Ustaritz.

https://le64.fr/lactualite-du-departeme ... x-ustaritz

poloha na mapě: https://www.openstreetmap.org/?mlat=43. ... 40/-1.4749

Obrázek

Obrázek

:arrow: Odklon (přeložka) Locminé: Poslední úsek předán do provozu úterý 11. července

Dne 7.7. byla slavnostně inaugurována závěrečná etapa obchvatu Locminé 2x2 v departementu Morbihan. Zahájení provozu je údajně 11. července. (neověřoval jsem, zda se tak stalo)

Tento projekt je součástí D767 (ex-N167), známé také jako „Axe Triskell“, rychlostní silnice se třemi „nohami“, která má spojovat Saint-Brieuc, Vannes a Lorient.

https://actu.fr/bretagne/locmine_56117/ ... 32427.html
https://twitter.com/i/web/status/1677377889547739154

poloha na mapě: https://www.openstreetmap.org/?mlat=47. ... 76/-2.8568

:arrow: Západní obchvat Mende v departementu Lozère se 15.7. otevřel pro provoz (na mapě označen jako Rocade Ouest).

Zatím napojí pouze N88 na D806, další etapou je východní obchvat, který je stále v plánování a měl by zajistit úplný obchvat Mende.

Na rozdíl od většiny ostatních segmentů modernizace N88 se nejedná o nadstandardní silnici nebo rychlostní silnici, ale o dvouproudou silnici s kruhovými objezdy. Departement Lozère je velmi řídce osídlený. Je to nejméně obydlený department Francie se 76 000 obyvateli. Hustota obyvatelstva je pouze 15 na km². Mende je jeho prefektura.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Ústavní rada schválila plány na A412, což je plánovaná dálnice východně od Ženevy, jižně od Ženevského jezera.

Plány byly dříve schváleny Státní radou v prosinci 2021.

Více jsem napsal kdysi zde: viewtopic.php?p=248742#p248742

https://www.ledauphine.com/amp/transpor ... -autoroute
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Silnice: Auta v milionech urazí denně tisíce kilometrů a jsou propojena v rozsáhlé síti pokrývající celý národ. Dobře vyvinuté francouzské silnice jsou považovány za jedny z nejlepších na světě. Vezměte si A40, úžasný úspěch, který vyžadoval stavbu za extrémních okolností. Původně koncipovaný pařížský okruh se zdál být téměř odvážným a dobrodružným počinem. Jak se dělníkům podařilo vytesat cestu kolem vnitřního města Paříže? A jak postavili most nad železniční tratí uprostřed francouzské metropole? Nezapomínejme na další silnice ... Navíc máme dálnici A10, která se táhne mezi Paříží a Bordeaux. Tato dálnice si nárokuje titul jako nejdelší ve Francii, navržená tak, aby odolala všem povětrnostním podmínkám. A10, A40, ...

1h dokument:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Nové údaje ukazují, že úroveň bezpečnosti silničního provozu ve Francii se pro rok 2022 ve srovnání s rokem 2019 zastavila. Informace byly zpřístupněny z francouzské Národní meziministerské observatoře silniční bezpečnosti (Onisr). Zpráva ukazuje, že v roce 2022 došlo ve Francii k 3 267 úmrtím na silnicích, ve srovnání s 3 244 v roce 2019.

Srovnání mezi těmito roky je významné, protože rok 2019 byl rokem předcházejícím pandemii COVID-19 a poklesu úrovně dopravy, ke kterému došlo v letech 2020 a 2021 kvůli omezením cestování. Přestože mezi lety 2019 a 2022 došlo k poklesu smrtelných nehod na silnicích o 4 %, není to považováno za významné.

Za zmínku však stojí, že počet zabitých cyklistů na francouzských silnicích v roce 2022 vzrostl na 245, ve srovnání se 188 v roce 2019, což je dalších 57 úmrtí. Zatímco v roce 2022 bylo ve Francii zabito 718 lidí při jízdě na dvoukolkách, ve srovnání s rokem 2019 to byl pokles o 31.

Znepokojivé je také to, že 78 % zabitých na francouzských silnicích v roce 2022 byli muži. A 84 % viníků smrtelných dopravních nehod byli muži.

Francie učinila v posledním desetiletí obrovské kroky ke zlepšení bezpečnosti silničního provozu. Tvrdá opatření proti DUI a překročení rychlosti mají významný vliv na snížení počtu obětí na silnicích ve Francii.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

V Normandii Nuvia Access pracuje ve společném podniku s Freyssinet (oba VINCI Construction), Sade a Toffolutti na visutém mostě Tancarville, jako součást projektu opravy a zesílení jeho konstrukce.

https://en.wikipedia.org/wiki/Tancarville_Bridge



Nuvia Access navrhla a instaluje přístupové věže a kompletní zavěšenou konstrukci pro přístup ke spodní straně paluby. Pro ochranu pracovního prostředí Nuvia Access nasadila teplem smrštitelný film, který funguje jako obrazovka. Freyssinet, vedoucí společného podniku, posiluje strukturu několika různými způsoby, jako je přidání extra vnějšího předpětí a použití tkaniny z uhlíkových vláken (TFC®). Práce mají být dokončeny v létě 2024.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Dva mosty na D6204 (bývalý N204) v údolí Roya k tunelu Tende byly obnoveny po zničení způsobeném Storm Alex v roce 2020.

Jedná se o mosty Ambo a Caïros, jejichž přestavba přišla na 10,8 milionů €. Inaugurace se konala 5. července.

lokalita na mapě: https://www.openstreetmap.org/?mlat=43. ... 77/7.54708

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

A43 poblíž Saint-Michel-de-Maurienne uzavřena kvůli tomuto sesuvu půdy:

https://france3-regions.francetvinfo.fr ... 30403.html

Nejsou hlášena žádná zranění.

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Francouzská vláda plánuje zavést daň pro dálniční společnosti v roce 2024. To by nemělo mít dopad na cenu mýtného pro uživatele.

Co tvrdí argumentačně předkladatelé: Francouzské dálnice jsou pro své koncesionáře velmi ziskové (čistý zisk 3,9 miliardy eur v roce 2021). Které může indexovat sazby každý 1. únor. V roce 2023 se tak ceny dálnic zvýšily v průměru o 4,75 %. Jednatel rychle hledal řešení, jak tento zisk dálničních společností snížit. Projekt, který drží provaz, je projektem daně pro koncesionáře dálnic. Toto zdanění musí financovat „ekologický přechod“ a „železniční infrastrukturu“. Delegát francouzského ministra odpovědný za dopravu Clément Beaune v tisku vysvětlil, že tato daň, která bude uvedena v rozpočtu, „nebude mít žádný dopad na cenu“ pro uživatele, protože „mýtné “jsou stanoveny v dlouhodobých smlouvách“ mezi společnostmi a francouzským státem. To lze ověřit od 1. února 2024 roční indexací mýtného.

Faktem je, že vláda připravila balíček úspor a nových daní pro rok 2024 ve výši 15 mld. €. Kromě zdanění dálničních firem se mají více zdanit i letenky. Tedy vše co jde proti "zelenému proudu". Clément Beaune také potvrdil podobné „diskuze“ o dodatečné dani z letenek, která by mohla přinést 100 milionů eur, zatímco letos v létě několik tiskových dotazů a zpráva Greenpeace ukázaly, že jízdenky na vlak byly někdy mnohem dražší než letenky.

U dálniční daně je to takhle: Taková daň – která by mohla přinést 500 až 600 milionů eur – by neměla „žádný dopad“ na mýtné, varoval zmocněnec ministra dopravy. Clément Beaune. "Diskutuje se o zdanění dálničních společností" pro financování ekologické transformace a zejména investic do železniční infrastruktury, vysvětlil na franceinfo ministr, který v minulosti řekl, že je pro takové opatření. Ve všech případech však platí, že „mýtné je zajištěno dlouhodobými smlouvami“ mezi společnostmi a státem a „pokud existuje daň, nemá žádný dopad na mýtné“ a umožní „zachovat kupní sílu“ motoristy, vysvětlil. "Není to dobrý úmysl nebo prázdné prohlášení, je to tak právně zamýšleno," řekl.

https://www.ladepeche.fr/2023/08/23/bud ... 409363.php
https://www.moniteurautomobile.be/actu- ... -2024.html

Tady je cenové srovnávní mýta 2022 vs. 2023: https://www.francetvinfo.fr/economie/au ... 17970.html (mapový i tabulkový přehled)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

O něco výše jsem psal o ohrožení dálnice A43. Doplním vývoj.

Sesuv půdy v Savojsku: A43 se znovu otevírá, obyvatelům údolí se ulevilo

Dálnice A43 byla znovu otevřena dnem 8.9. na jedné vozovce poté (1/2 profil), co byly na druhou vozovku umístěny tři řady kontejnerů, aby byla vozidla chráněna před padajícími kameny. Je zde omezena rychlost na 50 km/h. Silnice D1006 a železnice zůstávají uzavřeny. Během uzavírky byl provoz přesměrován po D215 přes St. André, severně od A43, ale byl omezen pouze na lehká vozidla (kromě místního provozu do 19 tun, který měl povolen průjezd s policejním doprovodem čtyřikrát denně).

https://www.openstreetmap.org/#map=18/45.19833/6.60139

Tunel Fréjus byl tedy propagován jako uzavřený pro kamionovou dopravu, s možnými výjimkami.

15 týdenní uzavření tunelu Mont Blanc bylo odloženo a zkráceno na 7 týdnů po tomto sesuvu půdy. :idea:

https://www.tf1.fr/tf1/jt-we/videos/ebo ... 11217.html
https://www.francetvinfo.fr/france/auve ... 5-%5Bshare

doplnění:

Tunel Mont Blanc měl být zcela uzavřen od 4. září do 18. prosince kvůli rekonstrukcím.

Tato uzavírka však byla na poslední chvíli zrušena kvůli sesuvu půdy A43, který také uzavřel tunel Fréjus pro kamiony a nezbyla tak žádná alternativní trasa pro kamionovou dopravu přes Západní Alpy. :idea:

Není jasné, jaké práce lze ještě provést, poslední tisková zpráva uvádí několik nočních uzavírek a že je plánována 7týdenní uzavírka, ale není jasné kdy.

Měli v plánu uzavřít tunel na maximální dobu: hned po letních prázdninách až těsně před Vánocemi. Je jasné, že nemohou provést práce, které si naplánovali, možná budou muset být odloženy o celý rok, protože neexistují žádná jiná období, která by umožňovala 15 týdenní uzavírku, která by nebyla v zimě a během víkendů a sezón ve špičce.

Vzhledem k nejasnosti v tiskové zprávě pravděpodobně vymýšlejí, jak rozdělit díla, která plánovali. 7 týdnů je zjevně příliš málo na to, aby zvládli vše, co si naplánovali na 15 týdnů, zatímco některé práce mohou vyžadovat dlouhodobé uzavření, takže 7 týdnů nemusí být dostačujících.

https://tunnelmb.net/en-US/news/night-t ... nance-work


:arrow: A to vše v době paralyzovaného tunelu Gotthard ve Švýcarsku: viewtopic.php?p=280514#p280514 , resp. kdy hrozila jeho delší odstávka, tedy opravdu pro nákladní dopravu je čím dále tím více obtížné se spolehnout na tunely v Alpách. Nemluvě o nákladných rekonstrukcích v Itálii nebo dostavbě 2. tubusu mezi A a SLO atd. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Francie zaznamenala v létě 2023 nárůst bezpečnosti silničního provozu ve srovnání s létem 2022. :ok: Údaje ukazují, že úmrtnost na silnicích byla v červenci a srpnu 2023 o 7,8 % nižší než v roce 2022. Podle údajů shromážděných společností Sécurité Routière došlo během července a srpna 2023 k 591 úmrtím na silnicích. (Bezpečnost na silnicích). Vážná zranění při dopravních nehodách klesla za červenec a srpen 2023 o 3 % na 1 386.

Přestože počet úmrtí na silnicích vzrostl o 4 % v městských oblastech, poklesl o 11 % v mimoměstských oblastech a o 22 % na dálničních trasách. Počet úmrtí uživatelů dvoukolových motorových vozidel se však v červenci a srpnu 2023 zvýšil o 30–31 % ve srovnání se stejným obdobím roku 2022. U jezdců na elektrických skútrech došlo k 17 úmrtím na silnicích.

Údaje ukazují, že bezpečnost pro cyklisty a řidiče se během července a srpna 2023 ve srovnání se stejným obdobím roku 2022 zlepšila.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Ačkoliv to více spadá pod VINCI Autoroutes, tak je to meteorologie a dám to tady.

Dálnice A7 čelila záplavám a stejně tak státní silnice N7. Způsobilo to 5h zdržení, rozsáhlé kolony. Již je zprovozněná.

povodně, tornádo, sesuvy: https://www.ledauphine.com/faits-divers ... s-de-boues
https://radio.vinci-autoroutes.com/arti ... -lyon-9753
https://actu.fr/auvergne-rhone-alpes/ly ... 96085.html

stav ze dne 18.9.:
  • A7 je uzavřena ve Valence-Sud, veškerá doprava musí sjíždět přes Grenoble. Existuje však staveniště na A49 poblíž Voreppe, které není navrženo tak, aby zvládlo veškerý provoz na A7 (pravděpodobně jednoproudý provoz).

    K malému sesuvu půdy došlo také na A7 u Col du Grand Bœuf, což je menší horský průsmyk, ale dobře známý útvar na A7 mezi Orange a Lyonem.

    N7 je také zablokována kvůli záplavám ve městech.
Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Společnost VINCI vzala na vědomí návrh finančního zákona pro rok 2024 (PLF 2024), který byl dne 27.9. předložen Radě ministrů.

Článek 15 tohoto návrhu plánuje zavedení daně z provozu některých dálkových dopravních infrastruktur ve Francii s účinností od roku 2024.

Na první pohled a na základě příjmů dotčených subjektů v roce 2022 (ASF, Cofiroute, Escota a Aéroports de Lyon) by jeho dopad na skupinu VINCI představoval dodatečný poplatek ve výši asi 260 milionů EUR za fiskální rok, což je částka téměř výhradně pro dálniční koncesionářské společnosti.

VINCI s tímto návrhem nesouhlasí, který je v rozporu s duchem i literou koncesních smluv, zejména těch, které byly podepsány mezi státem jako poskytovatelem a dálničními koncesními společnostmi (které obsahují doložky o daňové neutralitě), a hodlá využít všech dostupných možnosti odvolání.

Společnost Eiffage (dálnice APRR a AREA) se připojila k VINCI. Tady by došlo ke snížení provozního příjmu o 127 mil. €.

https://www.lemoniteur.fr/article/taxe- ... es.2302307
https://www.vinci.com/vinci.nsf/fr/comm ... 7-2015.htm

Nový fr. zákon - ohrožuje samotné akcionáře, kterým je mj. i franc. stát a občané.

Je to v pořadí další "anti-silniční" zákon franc. vlády ... resp. francouzských politiků. :!: (vytlačování aut z měst, zákaz budování silnic, okruhů, snižování MPR kam oko dohlédne, extra nucení firem k eko- investicím na účet firem, omezení nové výstavby a posledně přesun státních silnic pod regiony - o tom jsem psal tady: viewtopic.php?p=267071#p267071 tedy zákon 3DS a nyní tohle pod zkratkou PLF 2024). Vše na účet jiných (samosprávy, firmy, koncesionáři) - jen ať to neplatí vláda. Ani údržbu ani výstavbu a po novém ještě extra zdaňování. A samozřejmě - slibuje se, že mýto se nezvedne. Přitom již ani letos nekopíruje původní vzorce.


psal jsem to o něco výše:
Diaľničiar píše: 4.9.2023 17:19:11 Francouzská vláda plánuje zavést daň pro dálniční společnosti v roce 2024. To by nemělo mít dopad na cenu mýtného pro uživatele.

Co tvrdí argumentačně předkladatelé: Francouzské dálnice jsou pro své koncesionáře velmi ziskové (čistý zisk 3,9 miliardy eur v roce 2021). Které může indexovat sazby každý 1. únor. V roce 2023 se tak ceny dálnic zvýšily v průměru o 4,75 %. Jednatel rychle hledal řešení, jak tento zisk dálničních společností snížit. Projekt, který drží provaz, je projektem daně pro koncesionáře dálnic. Toto zdanění musí financovat „ekologický přechod“ a „železniční infrastrukturu“. Delegát francouzského ministra odpovědný za dopravu Clément Beaune v tisku vysvětlil, že tato daň, která bude uvedena v rozpočtu, „nebude mít žádný dopad na cenu“ pro uživatele, protože „mýtné “jsou stanoveny v dlouhodobých smlouvách“ mezi společnostmi a francouzským státem. To lze ověřit od 1. února 2024 roční indexací mýtného.

Faktem je, že vláda připravila balíček úspor a nových daní pro rok 2024 ve výši 15 mld. €. Kromě zdanění dálničních firem se mají více zdanit i letenky. Tedy vše co jde proti "zelenému proudu". Clément Beaune také potvrdil podobné „diskuze“ o dodatečné dani z letenek, která by mohla přinést 100 milionů eur, zatímco letos v létě několik tiskových dotazů a zpráva Greenpeace ukázaly, že jízdenky na vlak byly někdy mnohem dražší než letenky.

U dálniční daně je to takhle: Taková daň – která by mohla přinést 500 až 600 milionů eur – by neměla „žádný dopad“ na mýtné, varoval zmocněnec ministra dopravy. Clément Beaune. "Diskutuje se o zdanění dálničních společností" pro financování ekologické transformace a zejména investic do železniční infrastruktury, vysvětlil na franceinfo ministr, který v minulosti řekl, že je pro takové opatření. Ve všech případech však platí, že „mýtné je zajištěno dlouhodobými smlouvami“ mezi společnostmi a státem a „pokud existuje daň, nemá žádný dopad na mýtné“ a umožní „zachovat kupní sílu“ motoristy, vysvětlil. "Není to dobrý úmysl nebo prázdné prohlášení, je to tak právně zamýšleno," řekl.

https://www.ladepeche.fr/2023/08/23/bud ... 409363.php
https://www.moniteurautomobile.be/actu- ... -2024.html

Tady je cenové srovnávní mýta 2022 vs. 2023: https://www.francetvinfo.fr/economie/au ... 17970.html (mapový i tabulkový přehled)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Francie“