Francie všeobecně

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Protesty proti zvednutí daní za PHM od ledna 2019 ochromují již několik dní i provoz na dálnicích. Je nutno sledovat situaci v médiích. Zvýšení daní má být o 6,5c na naftu a 2,9c za benzín a to každý další rok od ledna až do nějakého období. Vláda nehodlá z tohoto záměru prozatím odstoupit, takže se to již odráží na intenzitě protestů. :idea: Problém přesáhl i evropskou Francii. Protesty ochromují i ostrov Reunion.

Tady je problematika zdaňování paliv rozepsaná i jinak: https://www.euronews.com/2018/11/16/wha ... ws-answers

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 13.12. se do provozu odevzdal 5,8 km dlouhý úsek na D173 v departementu Ille-et-Vilaine v západní Francii a to mezi Martigné-Ferchaud a Saint-Morand. Jde o klasickou 4-pruhovou voie express a MÚK. Je součástí Axe Rennes - Angers, upgrade silnice na 4-pruhovou rychlostní silnici.

Zdroj: https://www.ouest-france.fr/bretagne/re ... ne-6128620


Ještě doplním, že vláda prozatím odložila plánované několikaroční zvedání daní na PHM. A to pro masivní a násilní protesty v uplynulých týdnech. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

V týdnu se zahájila přestavba dálnice A630 v rámci Bordeaux Ring Road. Úsek exit 4 - exit 5 bude v 6-pruhu a to v nákladech 31 mil. € v roce 2020. Celkově se od exitu 4 po exit 10 plánuje takto jezdit v roce 2022. Je to rozdělené na vícero etap. Od exitu 9 po exit 10 se již v 6-pruhu jezdí od 09/2018.

Zdroj: https://www.sudouest.fr/2019/01/07/elar ... 2-2780.php

Dále se před týdnem zahájila přestavba dálnice A620 v Toulouse. Na jižní straně města mezi exitem 20 a 23 v délce 2,4 km na 6-pruh. Hotovo má být v roce 2022. Investice činí 48,5 mil. €. Postaví se tady 2,9 km PHS.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Výše zmíněné jsou takové menší státní investice, ale stát uvažuje i o veliké investici. Plánuje rozšířit A31 Nancy - Thionville :arrow:

*a to ke hranicím s Lucemburskem v celkové délce 115 km
*projekt se pohybuje v nákladech 1,4 - 1,6 mld. € a má se rozdělit na 3 etapy
*hlavně v letním období již tato část dálnice absolutně kapacitně nepostačuje
*tato dálnice má i jméno l'Autoroute de Lorraine-Bourgogne; slouží jako spojení z Belgie, Lucemburska a Německa dál na jih Francie, severní část A31 je nezpoplatněná

Prozatím je zde vícero variant včetně tunelových řešení. První práce chce stát zahájit v roce 2023 a celou trasu dobudovat do roku 2030.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

psáno začátkem 2018:
Diaľničiar píše:Francouzská vláda schválila snížení rychlosti na místních silnicích z 90 km/h na 80 km/h. Zde v článku pouze plánovaný záměr: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=218&t=6207 , ale již od 1.7. to vstupuje to platnosti. Důvodem je, že nejvíce mrtvých je právě na silnicích nižších kategorií.
I díky této změně se snížil počet mrtvých o 116 osob na vedlejších silnicích. Celkem zemřelo v roce 2018 ve Francii 3259 osob, o -5,5% méně oproti roku 2017. Počet zraněných, kteří končí v nemocnicích klesl dokonce o -25%.

Snížení MPR je ovšem terčem veliké kritiky a debat. Jsou proto i úvahy, že se na některých úsecích silnic nižších kategoriích povolí MPR navýšit, aby se odsledoval bezpečnostní dosah tohoto opatření snížení MPR. Celkově se opatření dotklo klasických lokálnich silnic v parametrech 1+1.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Prosím odkaz na danou statisku, dost by mě zajímalo, jak prokázali souvislost se snížením MPR a klesajícím počtem obětí.
Navíc počet klesající počet obětí DN je obecným trendem, takže ten závěr, že "i díky této změně" je dost odvážný.
R48 -> D48 se podařilo!
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Není to obecným trendem, vícero států posledním rokem nebo i roky nedokáže snížit dané cíle pro rok 2020 a úmrtnost je vyšší. Ale ostatně propojenost a výklad jsou věcí kritiky jak jsem i uvedl, ale nic to nezměnilo na výsledku. Proto i díky a nejen že jen proto. :idea: Obecně ty jsi zaměřený proti snižování MPR, tudíž ty si můžeš myslet i to co předtím a tedy že do Francie kvůli tomu třeba nepojedeš. :arrow:
Martin z Ostravy píše:Nicméně opět to ukazuje, jak je na tom Francie špatně. Už ani nemám chuť tam jet, a že se mi tam moc líbilo :(
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Ale ani proto "i díky" tu nevidím ani kousek tvrdých dat, jen nějaká domněnka, nevím jestli tvoje či odkud (zdrojovaní chybí).
Proto jsem chtěl tu souvztažnost mít čísly podloženou.

To jaký vztah mám či nemám k nastavení MPR je zde zcela irrelevantní, respektive nevím proč by to mělo snižovat váhu takového dotazu.
R48 -> D48 se podařilo!
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Ne, není to irelevantní (a u tebe obzvlášť, protože to je vidět jak o tom píšeš zcela všude kde se to jen mihne snížením MPR), protože čísla se dají vždy vyložit různě. Já je vyložil takhle respektivě přeložil a poupravil do podoby "i díky tomu", protože to bylo přesně naopak, že je to hlavně kvůli tomu a ty klidně můžeš napsat, že kdyby tam byla neomezená rychlost tak by to bylo stejné.

a jsou toho plná média, stačí si to dohledat :)

https://www.thelocal.fr/20190128/france ... oad-deaths
https://www.connexionfrance.com/French- ... -116-lives

Já to nemám ani z jednoho ale z uzamčeného vstupu z jedné ze silničářských organizací. Více méně se ale o tom nehodlám dál dohadovat. Vždyť si věř čemu chceš a klidně si i jezdi jak rychle chceš.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Slušně jsem se zeptal, jestli je k tomu nějaká statistika, ze které to vyplývá a na základě které je to tvrzen "i díky tomu". Bez nějakého svého osobního hodnocení daného tvrzení.

Místo odpovědi se dočkám osobní narážky, že "na co to potřebuju vědět, stejně jsem proti snižování rychlosti a citace nějakého příspěvku z loňského roku".

Takto si seriozní diskusi nepředstavuji.

Ok, takže mě budeš kádrovat. Beru na vědomí...

A ani to nezkoušej tady mazat.
R48 -> D48 se podařilo!
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

A namísto analýzy čísel přichází co? Nic. Respektivě najednou osobní vztahovačnost. :D To, že na sekundárních silnicích zemřelo meziročně najednou jen tak o 116 osob méně o život je prostě fakt, i když se to snažíš všemožně zpochybňovat od dob zavedení snížení MPR. Kádrování si tady píšeš sám a to všude co se rychlosti týče, do toho mě netahej. Nevšiml jsem si ani, že bych ti nějak neslušně nadával ... nebo se neslušně bavil. Ale klidně to ber na vědomí, že tam těch 116 lidí navíc na živu je. I díky té MPR. A dožadovat se zdroje jako kdybych to snad vycucal z prstu zase uráží mě. To si lze snadno dohledat v dnešní době. Ale pokud se tě to nějak dotklo, tak se omlouvám.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
mstitek
Příspěvky: 336
Registrován: 15.8.2017 22:28:46

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od mstitek »

Diaľničiar píše:A namísto analýzy čísel přichází co? Nic. Respektivě najednou osobní vztahovačnost. :D To, že na sekundárních silnicích zemřelo meziročně najednou jen tak o 116 osob méně o život je prostě fakt, i když se to snažíš všemožně zpochybňovat od dob zavedení snížení MPR. Kádrování si tady píšeš sám a to všude co se rychlosti týče, do toho mě netahej. Nevšiml jsem si ani, že bych ti nějak neslušně nadával ... nebo se neslušně bavil. Ale klidně to ber na vědomí, že tam těch 116 lidí navíc na živu je. I díky té MPR. A dožadovat se zdroje jako kdybych to snad vycucal z prstu zase uráží mě. To si lze snadno dohledat v dnešní době. Ale pokud se tě to nějak dotklo, tak se omlouvám.
Musím se v tomhle zastat Martina. Samotné číslo -116 osob nevypovídá vůbec nic. Jak to vypadá třeba ve srovnání s předchozímy léty? Pokud byl rozdíl mrtvých osob v předchozích létech taky kolem stovky, pak lze naopak říct, že snížení MPR nepřineslo vůnec nic. Takže to srovnání s kontrolní skupinou dat je naprosto zásadní a je to to na co se Martin ptal.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Klidně se zastávajte koho chcete. On nic další nenapsal, jen že s tím nesouhlasí. Chtěl zdroj - má ho. Vyhledat data se nikomu nechce, ale i kdyby se vyhledala další data, tak se to dá kritizovat, že zrovna tohle opatření se na tom nijak nepodepsalo. A to já tam uvedl - že to je pod palbou kritiky. Flameware ze strany MzO, protože někdo si dovolil napsat že snížení MPR k něčemu dopomohlo. A neodůvodněné invektivy. A najednou hrá uraženého, i když je známý postojem k rychlosti. Ale to nevadí. Ohledně bezpečnosti provozu ve Francii se tomu věnuje celá agenda: https://www.securite-routiere.gouv.fr/ . Tam si vyhledejte a srovnávejte co jen chcete, pokud chcete. Já se tomu dál věnovat nehodlám. I díky snížení MPR je na sekundárních silnicích méně mrtvých za rok 2018, citoval jsem vrcholní politiky a ty další instituce. Vy pánové nemusíte souhlasit, no ale to je tak všechno.

Ve Francii probíhá vícero stavebních aktivit. Třeba přeložka RD 723 de Vue.

Obrázek

stav z 12/2018

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Na dálnici A43 nedaleko Modane se instalovala bariéra složená z kontejnerů, aby stabilizovala bezpečnost provozu skalní stěny. D1006 je uzatvořená a doprava přesměrovaná na A43 bez placení mýta. Takto to bude trvat několik měsíců. :idea:
xsGE17y.jpg
xsGE17y.jpg (138.1 KiB) Zobrazeno 30195 x
mur_fresney_de_loin-4136214.jpg
mur_fresney_de_loin-4136214.jpg (71.35 KiB) Zobrazeno 30195 x
Zdroj: https://france3-regions.francetvinfo.fr ... 38744.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 17.5. se inauguruje další úsek rychlostní silnice D924. D924 je nová 4-pruhová rychlostní silnice spojující malé město Flers s A88 nedaleko Argentan v západní Francii. Jde o podúsek 8 km sekce nedaleko Briouze. Přestavěla se původní silnice.

mapa: https://i.imgur.com/nWeLcbm.jpg

https://www.tendanceouest.com/actualite ... flers.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

stav z výstavby obchvatu Port-Sur-Saône (RN19), kde hlavním objektem je nejdelší most v délce 600m, s pilíři s výškou 25-30m ponad řeku Saône, práce mají být hotové koncem 2020

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 20.6. se odevzdal do provozu poslední úsek na rychlostní silnici N10 a to 4,8 km část severně u Chevanceaux na JZ Francie. Nyní je tedy N10 mezi Poitiers a Bordeaux ve 4-pruhu. Nový úsek je sice v parametrech voie express, ale je to již typická státní silnice s dálniční charakteristikou.

https://www.sudouest.fr/2019/06/19/mise ... 9-1179.php

https://www.charentelibre.fr/2019/06/19 ... 447606.php
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Diaľničiar píše:psáno začátkem 2018:
Diaľničiar píše:Francouzská vláda schválila snížení rychlosti na místních silnicích z 90 km/h na 80 km/h. Zde v článku pouze plánovaný záměr: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=218&t=6207 , ale již od 1.7. to vstupuje to platnosti. Důvodem je, že nejvíce mrtvých je právě na silnicích nižších kategorií.
I díky této změně se snížil počet mrtvých o 116 osob na vedlejších silnicích. Celkem zemřelo v roce 2018 ve Francii 3259 osob, o -5,5% méně oproti roku 2017. Počet zraněných, kteří končí v nemocnicích klesl dokonce o -25%.

Snížení MPR je ovšem terčem veliké kritiky a debat. Jsou proto i úvahy, že se na některých úsecích silnic nižších kategoriích povolí MPR navýšit, aby se odsledoval bezpečnostní dosah tohoto opatření snížení MPR. Celkově se opatření dotklo klasických lokálnich silnic v parametrech 1+1.
Státní orgán Sécurité Routière dále analyzoval bezpečnost silničního provozu.

Za rok 2018 došlo k celkem 3488 DN, což je pokles o -5,3% navzdory nárůstu objemu dopravy (intenzit) o 7% od roku 2013. Z hlediska úmrtnosti se stane 62% smrtelných DN na lokálních silnicích, respektivě 90% DN s fatálními následky jsou na silnicích bez střední bariéry. I proto je klíčovým faktorem úmrtnosti na silnicích především rychlost na nich. Právě proto se snížení MPR zavedené nedávno nejvýrazněji podepsalo na poklesu mrtvých na těchto silnicích.

Zda a jak se bude posuzovat tento efekt dál není zřejmé; úvahy směrují k lokálnímu zvýšení, ale i dalšímu snížení MPR na těchto vedlejších silnicích.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Honey72 »

Myslel jsem si bláhově, že ta 80 platí jen na vedlejších silnicích označených D, ale byl jsem na dovolené vyveden z omylu. Jedete desítky kilometrů 110 po čtyřpruhové silnici, dojedete k úseku, který ještě není rozšířen a najednou jste nuceni ploužit se 80 deset patnáct kilometrů po státní silnici označené N a ke všemu nesmíte předjíždět. Devadesát je povoleno pouze v místě, kde jsou směry odděleny svodidlem nebo máte ve svém směru alespoň dva jízdní pruhy. Mezi námi, na N silnicích se to jak takž dodržuje, na D se to valí běžně i stovkou.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

výměna vozovky na A352 u Molsheim 04/2019

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Diaľničiar píše:Také Francie realizovala inspekci mostů v zemi po pádu toho v Janově. Výsledkem je, že 23 mostů na síti státních silnic si budou vyžadovat větší pozornost a opravy. Inspekce se zaměřila na 164 klíčových mostů a všechny budou potřebovat nějaké stavební úpravy. Ve 122 případech za ně odpovídají provozovatelé, ale i práce na nich budou v minimálním rozsahu. Naproti tomu 42 mostů, o které se stará stát si vyžádají větší opravy. Z toho 2 mosty si vyžádují urychlené opravy. Francouzská vláda hodlá navýšit roční rozpočet pro udržení kvality sítě na 930 mil. € do roku 2023.
Francie zrealizovala další posouzení stavu mostních objektů. Došlo se k závěrům, že z celkového počtu všech mostních objektů, které dle klasifikace dle správců a vlastníků jsou v úrovni 200 až 250 tisíc pokud by se započítala každá lávka, která se jako most využívá i jen občasně ať už i zemědělskou technikou, tak je až 25000 mostů v kategorii nevyhovující - havarijní. Odpovídá to situaci ve zvyšku vyspělých státech, ale je o trochu lepší oproti třeba USA nebo Německu. Problémem stavu mostů je jednak nedostatek peněz na pravidelné prohlídky a jednak peníze na průběžné opravy, které jsou odsouvané. Stát hledá peníze a vyčleňuje větší balík na ty hlavní s vysokými intenzitami. Pokud by se měla řešit situace se zvyškem, tak by si to žádalo každoročně o 120 mil. € navíc příštích 10 let.

Mimo toho Francie připravuje založit další fond a to pro stárnoucí tunely a jejich renovace. S ročním rozpočtem 130 mil. €.

Francie z pozice státu provedla vícero úprav v majetku. 3/4 dálnic je v soukromých rukou na koncese, takže tam se stát nestará a uživatelé za to platí, aby se to opravovalo do 100% stavu použitelnosti. Státní silnice se před lety ve velikém rozsahu postupně převádějí na departementy a to i v zámořských územích, co znovu odlehčilo centrální pokladnu. Regiony ale více peněz na tyto činnosti nemají. Zvyšování daní na PHM neprochází obyvatelstvem. A tak stát již musí hledat zdroje celkově a navyšovat kapitolu údržbu a rekonstrukce, protože se síť již zmenšit nedá. A vytváří se tlak i na samosprávy a menší vlastníky, aby se se zastaralou infrastrukturou něco ve větším rozsahu začalo dělat. Regiony i stát jen pomalým tempem staví nové úseky a vzhledem k tvrdým koncesím nechce Francie ve velikém rozsahu umožnit nové koncese.

Stagnace v celém silničním sektoru tady přetrvává již dekádu, ale více méně se zhoršuje stav silnic jen nepatrně. Dle toho jak se nastaví systém do začátku další dekády se určí jaký to nabere směr ke konci té další.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 16.9. se do provozu dostane 5 km dlouhý obchvat Marcey-les-Grèves v rámci stavby D973. Jde o spojení A84 a D973 (ex N173) severně u Avranches v departementu Manche. V parametrech 2x2 rychlostní silnice.

Zdroj: https://www.ouest-france.fr/normandie/a ... te-6520147

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 14.10. se odevzdal do provozu 7,3 km dlouhý úsek N88 mezi Baraqueville a Calmont v departementě Aveyron v jižní Francii v parametrech 4-pruhové rychlostní silnice. Kdysi jsem tady měl vlákno k výstavbě tohoto úseku, ale později jsem ho v rámci trasformace této sekce zrušil. Jde jinak o 1. etapu obchvatu Baraqueville. Výstavba trvala 5 let. Poloha: https://www.openstreetmap.org/?mlat=44. ... 889/2.4640 .

Zdroj: https://www.ladepeche.fr/2019/10/14/les ... 478282.php

Obrázek
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 19.10.2019 9:32:28, celkem upraveno 1 x.
Důvod: +foto
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Ve Francii se staví také 5,5 km úsek N141 La Vigerie – Saint-Yrieix, který má být hotový v roce 2020.

zde je informační brožurka: http://www.nouvelle-aquitaine.developpe ... igerie.pdf

stav výstavby:

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

VINCI Autoroutes a provincie Alpes-Côte d’Azur podepisují dokument, ve kterém chtějí dosáhnout vyrovnanou uhlíkovou stopu v roce 2050. Na pohled to nic neznamená, ale dálnice se podílí na emisích 6% podílem z celé dopravy, na CO2 pak 20%. Řešení bude vícero, ale z hlediska uživatelů to nebude nic extra dobré a bude si na to potřeba začít zvykat. Prozatím jen dílčí část. A prozatím mimo nějaké snížení MPR.

VINCI Autoroutes 2x nabíjecí stanice pro elektromobily ze současných 219 na 411 v roce 2020. Dále se vybudují parkoviště blízko dálnic tak, aby se dala sdílet jízda po nich a zařídí se samosprávou takt pro spojení s MHD i pro ty, co ani autem až k dálnici nedojedou. Dále se budou nahrazovat zdroje energie v rámci vybavení dálniční sítě na solární pohon. Zvýší se podíl recyklace při obnovách vozovek, ostatně Eurovia už recykluje i na 100%: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 84#p175984 . Musí se zahájit proces jak v rámci užívání tak i stavebních zásahů na dálniční síti.

https://www.vinci-autoroutes.com/fr/act ... as-carbone

Nizozemsko rovněž hodlá snížit MPR na dálnicích a to až na 100 km/h z důvodu snížení emisí: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=220&t=6742 . A těch návrhů je napříč západní EU vícero.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Francie“