Francie všeobecně

Odpovědět
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Takže jak jsem psal, A51 je mrtvý projekt. Škoda. Aspoň po Gap to mohli dotáhnout a udělat jeho obchvat. Jsem jezdil spíše tam, bylo to lepší naž přeplněná A7.
Jako bonus to bylo i levnější.
R48 -> D48 se podařilo!
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 8.4. se do provozu odevzdal most nad řekou Têt River na tahu D900 západního obchvatu Perpignan. D900 je ex N9. Je to silnice obsluhující Perpignan, zatímco A9 nezajišťuje lokální provoz. Nachází se vpravo od A9, ale jde jen o 2- pruhový most.

https://www.facebook.com/perpignan.medi ... 1804617699

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Koncem 06/2021 se má do provozu odevzdat poslední úsek na rychlostní silnici Rennes - Angers v departementu Ille-et-Vilaine a to u Martigné-Ferchaud. Výstavba se zahájila v roce 2004 a trvá tak neuvěřitelných 17 let ... https://actu.fr/bretagne/martigne-ferch ... 84967.html

Poslední úsek je dlouhý 3,3 km, celý tah pak 48 km. Proto, že se výstavba vleče, tak se tady ukázal problém se spodní vodou a ten se musí ještě finálně odstranit. Proto se přesný termín nezná, ale je to již jen otázka několika týdnů.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Lokální silnice D912 Route de la Corniche čelí rozsáhlé erozi pobřeží. Nachází se na krajním JZ okraji, nedaleko A63 u hranic se Španělskem. Tah je po nalezení řešení pro zajištění tělesa silnice uzatvořen pro dopravu. Tohle není 1., co se to tady stalo. Naposled se tak stalo v 4.Q 2020. Situace se opakovala znovu na jar letošního roku.

Od roku 2019 se tady realizuje rozsáhlá studie eroze celého pobřeží.

poloha: https://www.google.com/maps/place/Route ... -1.7234607

video:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 26.7. se odevzdá do provozu poslední úsek 4- pruhu na D173 v departmentu Ille-et-Vilaine. D176 formuje západní os Axe Rennes-Angers, tedy 4- pruhovou rychlostní silnici, která spojí Rennes a Angers. V tomto koridoru nevede dálnice.

Tento úsek bude měřit 3,8 km a je u města Martigné-Ferchaud.

poloha na mapě: https://www.openstreetmap.org/?mlat=47. ... 86/-1.3292

https://actu.fr/bretagne/martigne-ferch ... 58290.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Při bleskové povodni náhle zatopilo dálnici A9 v departementu Gard. (nachází se zde třeba město Nimes) Nasazen musel být k vyproštění osob z vozidel i vrtulník a další složky. Nastalo tak přerušení provozu na důležitém mezistáním spojení. Ve stejné chvíli jsou lokální silnice poškozené. Povodeň zasáhla větší počet měst, k zásahu nakonec povolávají širší složky (800 hasičů atd.) a ke slovu se dostalo mnoho vrtulníků. Škody nejsou vyčíslené, ale již první odhady mluví o mnoha mil. €.

https://actu.fr/societe/l-autoroute-a9- ... 76632.html

A jak to vzniklo? Dne 14.9. během asi 3h spadlo na 244m srážek. Doposud se 1 osoba pohřešuje.

Konkrétně dálnice A9 byla uzavřena mezi městy Nîmes a Montpellier. To stejné postihlo i železniční trať, která byla poškozená.

Hasiči tady mají od 14.9. do 15.9. na 450 zásahů jenom na samotné dálnici A9. Vrtulník zachraňoval společně s další speciální technikou schopnou dostat se do zvýšené hladiny kolem 30 osob. Nezvěstná osoba spadla do řeky.

Vrtulníky mají nasazení taky v municipalitě Aigues-Vives a dalších městech, kde došlo ke zřícení nebo poškození mnoha budov. Tyto škody se obejdou nakonec bez jakýchkoliv zranění.







Za normálních okolností takový objem srážek naprší za 2 měsíce. Francouzská vláda zde vyhlásila stav nouze a označila situaci za přírodní katastrofu, díky čemu se regionu bude věnovat větší pozornost.

Výše uvedený objem srážek je historickým rekordem pro tuto oblast. Vyjma uzavřené dálnice se ve stejné chvíli podmylo mnoho silnic, došlo k narušení stability mnoha mostních objektů. Některé svahy mají viditelný posun ve směru na tělesa dopravních tepen. Železniční doprava byla prozatím pozastavena, trať je ve větším rozsahu poškozená.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Stavební uskupení NGE bylo vybráno pro koncesi na výstavbu nové dálnice A69 v jižní Francii. :arrow:

*půjde o 62 km dálniční spojení oblasti Toulouse s Castres na východ; postaví se 54 km dálnice
- trasa půjde od A680 na západě a tato část A680 se stane součástí nové A69
*výstavba má proběhnout v letech 2022 až 2025
*nyní jde o největší dálniční projekt, který se začne od 0

mapa, informace: https://france3-regions.francetvinfo.fr ... 65160.html

Informace k NGE: https://www.nge.fr/en/ (nová generace)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 25.10. se do provozu odevzdá 8 km obchvat Port-sur-Saône v rámci RN19 ve východní Francii. Výstavba trvala 5 let a vyšla na 130 mil. €. Jde o 4- pruhovou rychlostní silnici, voie express.

https://www.estrepublicain.fr/transport ... ent=359907
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 3.11.2021 16:24:14, celkem upraveno 1 x.
Důvod: stalo se
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 5.11. se do provozu odevzdal 4 km úsek N17 mezi Vimy a Avion, jižně u města Lens. Nyní jde o 4- pruhový tah.

poloha na mapě: https://www.openstreetmap.org/?mlat=50. ... 929/2.8173

https://www.lavoixdunord.fr/1094046/art ... ouvrent-ce
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 15.12. se do provozu odevzdává poslední 4- pruh (Axe Rennes - Redon) D177 v západní Francii. Jde o 7 km úsek mezi Saint-Just a Renac. Značí to, že asi 60 km této trasy by mělo být ve 4- pruhu.

https://www.ouest-france.fr/bretagne/il ... c18da22c05

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Státní rada (nejvyšší F soud) dne 30.12. zamítla odvolání proti výstavbě dálnice A412 Machilly - Thonon (16,5 km), která se má postavit v Alpách východně od Genève. (již Švýcarsko) Protestujícím tak zbývá již jen poslední instance a sice Evropský soud pro lidská práva.

V roce 2019, kdy byl dálniční projekt označen za veřejně prospěšný jako již A412. Usnadní obchod mezi Chablais s dalšími částmi regionu, což uleví fondu zaměstnanosti zde. Dálnice má mít 2x2 jízdní pruhy a její náklady na výstavbu se pohybují kolem 200 mil. €. Očekává se, že v roce 2025 (tady lze předpokládat posun o 2 roky) jí bude využívat 10-15 tis. vozidel za den.

25 let trvající spory o realizaci dálnice do Chablais, zde je její příběh: https://fr.wikipedia.org/wiki/Autoroute_A412_(France)

https://www.ledauphine.com/transport/20 ... ent=359907

poloha na mapě:
Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Ale pojďme ještě dál. :arrow:

tady je město Rouen: pokud vám to město něco připomíná, tak i zde se nachází katedrála Notre Dame známá jako Rouenská katedrála
Obrázek

Francouzská vláda schválila projekt obchvatu města Rouen (asi 110 tis. obyv., hl. město regionu Normandie). Plán počítá s obchvatem, který spojí dálnice A28 a A13 na východní straně města.

Příprava se zahájí v letošním roce. Pokud vše půjde hladce, tak s výstavbou se začne v letech 2027-2028 a dokončí se v 2030-2031.

Obchvat má být zpoplatněný a bude měřit 41,5 km, pokud se vybere preferovaná trasa. Náklady na výstavbu dosahují skoro 890 mil. € a rozdělí se mezi vícero partnerů: francouzská vláda přispěje 245 mil. €. Region dá dalších 205 mil. €, department dalších 40 mil. €. Zdroj zbytku peněz ještě není určený. Jináč řečeno 45% plánovaných zdrojů se ještě zadefinuje. Je ovšem hezké, že více než polovina zdrojů se zajistila již nyní.

Proti stavbě se vynořila menší lokální skupina protestujících, ovšem ti spíš požadují ještě několik vyvolaných investicí, kterým se město nevěnuje a taky se jim nelíbí, že samotné město neřeší ani možné environmentální dopady projektu. Není tady ovšem silná skupina, která by byla proti celému projektu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

2 novinky

:arrow: Dne 8.1. se do provozu odevzdá JV část obchvatu Locminé na D767 v Bretagne v délce 3 km. Jde to součást velkého projektu s názvem "Axe Triskell", což je transformace silnice na 4- pruhovou rychlostní silnici z Vannes do Saint-Brieuc.

mapa: https://www.openstreetmap.org/?mlat=47. ... 90/-2.8116

https://actu.fr/bretagne/locmine_56117/ ... 96506.html

Obrázek

:arrow: Dále se zahájila veřejná přerokování upgradu N147 Poitiers - Limoges na dálnici: https://www.francebleu.fr/infos/transpo ... 1641235179 .

Dnes tyto města dělí od sebe 110 km. Náklady na výstavbu dálnice se odhadují na 1 mld. €. Mýto není vyloučeno. Úspora času by činila touto realizací 1h. Silnice je přetížená a je na ní hodně nehod, ze kterých je 1/5 s těžkými vozidly, což dává další předpoklady pro projekt.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Dne 12.1. se do provozu odevzdal obchvat Locminé v západní Francii. Má 4- pruhy a je ve formě rychlostní silnice, voie express. Je to prozatím jen 1. jižní část, další sekce jsou ve výstavbě. Stavba se odevzdala do provozu o rok později pro blokády/námitky ekologů.

Obrázek

Obrázek


:arrow: Dále, jsou zajištěné finance na výstavbu 4- pruhu N124 Toulouse - Ach. Poslední úsek mezi Gimont a L’Isle-Jourdain dostane 27,5 mil. €. Obchvat Gimont je nyní ve výstavbě a má se za pár měsíců odevzdat do provozu.

https://www.ladepeche.fr/2022/01/12/ger ... 042151.php
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Ve Francii v roce 2021 dle dat z Sécurité Routière zemřelo na silnicích 2947 lidí aneb o -9% proti roku 2019. :P

V roce 2020 to bylo 2550, ale to byl rok plný lockdownů a omezení.

Počet cyklistů stoupl o 39 na 226. Počet mrtvých uživatelů elektrických skůtrů stoupl o 12 na 22.
Z hlediska člen posádky vozidla (tedy ne řidič) zemřelo v roce 2021 1411 osob, což je taky pokles.
A dále zemřelo 670 osob na motorkách, což je ale taky pokles.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 14.2. se do provozu odevzdal 4- pruhový obchvat kolem Gimont na jihu Francie, v rámci N124. Jedná se o parametry rychlostní silnice, přičemž úsek měří 9 km. :idea: Eliminovala se tak předposlední zastavaná oblast mezi Toulouse - Auch, co se dopravy a kongescí týče.

https://www.ladepeche.fr/2022/02/14/ger ... 109876.php

Obrázek

Obrázek
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 24.2.2022 23:07:56, celkem upraveno 1 x.
Důvod: + foto
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

psáno v 09/2021:
Diaľničiar píše:Stavební uskupení NGE bylo vybráno pro koncesi na výstavbu nové dálnice A69 v jižní Francii. :arrow:

*půjde o 62 km dálniční spojení oblasti Toulouse s Castres na východ; postaví se 54 km dálnice
- trasa půjde od A680 na západě a tato část A680 se stane součástí nové A69
*výstavba má proběhnout v letech 2022 až 2025
*nyní jde o největší dálniční projekt, který se začne od 0

mapa, informace: https://france3-regions.francetvinfo.fr ... 65160.html

Informace k NGE: https://www.nge.fr/en/ (nová generace)
harmonogram:

01-02/2022: průzkum pozemků, které budou vyvlastněné a environmentální povolení
1. polovina 2022: potvrzení platnosti koncesní smlouvy: https://actu.fr/societe/tarn-l-autorout ... 07363.html
polovina 2022: archeologické práce
druhá polovina 2022: další administrativní postup, technické studie
první polovina 2023 - konec roku 2025: výstavba
do provozu se má uvést v roce 2025

https://actu.fr/occitanie/castres_81065 ... 95715.html

Koncesionářem bude ATOSCA (jakože Autoroute Toulouse - Castres. Spadá pod NGE, kteří tohle mají jako 1. dálniční koncesi.

https://www.legifrance.gouv.fr/jorf/id/ ... 0045632418
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 29.4.2022 21:52:29, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Dne 10.5. se do provozu uvedl upgrade RN 52 na 4- pruhovou rychlostní silnici mezi Marange-Silvange a Rombas, který leží mezi Metz a Thionville na SV Francie. Je zde i tunelová sekce v Marange-Silvange. Projekt se jmenuje i VR52 (voie rapide). Čekalo se na to 30 let.

https://www.republicain-lorrain.fr/amp/ ... ent=359907

https://twitter.com/i/web/status/1524046531279609856


:arrow: psáno v 10/2019:
Diaľničiar píše:Dne 14.10. se odevzdal do provozu 7,3 km dlouhý úsek N88 mezi Baraqueville a Calmont v departementě Aveyron v jižní Francii v parametrech 4-pruhové rychlostní silnice. Kdysi jsem tady měl vlákno k výstavbě tohoto úseku, ale později jsem ho v rámci trasformace této sekce zrušil. Jde jinak o 1. etapu obchvatu Baraqueville. Výstavba trvala 5 let. Poloha: https://www.openstreetmap.org/?mlat=44. ... 889/2.4640 .

Zdroj: https://www.ladepeche.fr/2019/10/14/les ... 478282.php

Obrázek
Dne 11.5. byl do provozu odevzdán poslední úsek RN 88, což je rychlostní, 4- pruhová, silnice, která vytvořila obchvat Baraqueville na jihu Francie. Kdysi jsem tady měl vlákno k výstavbě tohoto obchvatu, ale tato etapa pak uvázla v dostavbě, tak jsem ho zrušil. Nyní je taky dokončená 4- pruhový komunikace mezi městama Albi a Rodez.

Tento úsek měří 6,7 km a jde od La Mothe po západní stranu Baraqueville.

Původní termín byl pak až pro rok 2023. Pak se zkrátil na 07/2022 a nakonec je již v provozu. :P

lokalita na mapě: https://www.openstreetmap.org/?mlat=44. ... 632/2.4139

https://www.centrepresseaveyron.fr/amp/ ... 287013.php

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Na 4- pruhovou rychlostní silnici byl zmodernizován okruh Béziers (Rocade de Béziers). V uplynulých letech se výstavba soustředila na SV stranu města. Číslo silnice je D612 (ex N-112). Na východní straně byl dnes dokončen 1,3 km dlouhý úsek.

Město Béziers je JZ směrem od města Montpellier. V Béziers žije kolem 80 tis. obyvatel.

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 7.6. se do provozu odevzdal 4,6 km dlouhý 4- pruhový úsek rychlostní silnice D948 v departmentu Vendeé. Je mezi La Vie a Bel Air.

poloha na mapě: https://www.openstreetmap.org/?mlat=46. ... 15/-1.6888

https://www.francebleu.fr/infos/transpo ... 1654525154

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 13.7.2022 10:19:35, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info

:arrow: Dne 30.6. se do provozu odevzdalo 7,5 km dlouhé prodloužení N27 nedaleko Dieppe mezi Manéhouville a Arques-la-Bataille. Je to včetně 500m dlouhého mostu nad řekou Scie. Investice státu zde činila 100,5 mil. €. Silnice je v parametrech 2x2, ale most je 2- pruhový.

https://www.paris-normandie.fr/id320669 ... pe-pour-le
https://twitter.com/i/web/status/1542515714249990144

Obrázek

:arrow: Dne 1.7. se do provozu odevzdalo 30 km v rámci přestavby N79 na A79 v Centrální Francii mezi Montmarault a Chemilly, nedaleko Moulins. Více informací je zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 97#p257697 .

:arrow: Dne 6.7. se do provozu odevzdal 3. a poslední úsek obchvatu Mayenne na RN 162. Je to malé město v Západní Francii.

mapa: https://www.openstreetmap.org/?mlat=48. ... 21/-0.5845

https://twitter.com/i/web/status/1544675127891222529

:arrow: Dne 6.7. se do provozu odevzdala 2. etapa obchvatu Locminé v departementu Morbihan v Bretagne. Je součástí D757 nebo "Axe Triskell", která ve formě Y spájí Vannes a Lorient do St. Brieuc. Tento projekt je součástí východní tranže mezi Vannes a Pontivy.

lokalita: https://www.openstreetmap.org/?mlat=47. ... 91/-2.8365

https://twitter.com/i/web/status/1544727007317164033

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Francie je lokálně v plamenech. Tolik zemí je v plamenech, že to ani nestačím sám číst. Turisticky z pohledu ČR a řízení alespoň to Chorvatsko tady v tomto fóru.

Třeba dnešním dnem dálnice A8 u Brignoles v odpoledních hodinách požár vegetace rovnou u dálnice, dopravní informace a všechna řešení jednoduše nezabrání toku vozidel. Stačila změna foukání a řidiči jsou svědky náletu vrtulníků ... u zásahu již byl v dosahu tohoto místa hasičský vůz a proto i omezení s přejezdem jízdního pruhu, ale ne uzavření úseku. Povedlo se uhasit do pár hodin a bez omezení průjezdnosti úseku, i když se zadymením, na které pak byla informace i za jízdy, aby řidič "nebyl v šoku".

Obrázek

Počasí, které se v 90. letech předpovídalo pro rok 2050 a dál se stalo realitou těchto dnů. Není to ani prvně, ale tohle je předpověď pro 18.7. a s tím spojeno mnoho rizik, včetně těch požárních:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info

:arrow: Koná se veřejná konzultace o rozšíření čtyřproudé silnice N19 mezi Héricourt a A36 v Sevenans ve východní Francii.

přehledná situace: https://i.imgur.com/Bu7Nyrh.jpg

:arrow: Existuje dálnice jménem "Rocade de Bordeaux" aneb A630: https://en.wikipedia.org/wiki/Rocade_de_Bordeaux

Obrázek

projížďka okruhem v roce 2017 ukazuje část v 6- i více pruhu:



Koncem 06/2022 bylo dokončeno rozšíření na 6- pruh mezi exitem 7 a 9. Již pouze úsek mezi exity 5 a 7 je 4- pruhová dálnice. Zde je termín pro upgrade do konce budoucího roku. Pak bude celý půlokruh v parametrech 6- pruhu.

Obrázek

rozšířený úsek:
Obrázek

:arrow: Byly zavedeny nové dopravní značky, které označují plně elektronické zpoplatněné silnice / zpoplatněné silnice s volným průjezdem (péage flux libre)

https://www.legifrance.gouv.fr/jorf/id/ ... 0046114739
CybsJor.jpeg
CybsJor.jpeg (426.19 KiB) Zobrazeno 5324 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 15.9. byl zprovozněn obchvat Cossé-le Vivien v departementu Mayenne v západní Francii. Jedná se o obchvat D771 (ex-N171) jižně od Lavalu.

N171 bývala 172 km dlouhá národní trasa z Lavalu přes St. Nazaire do Le Croisic na pobřeží Atlantiku. To bylo většinou vyřazeno z tété klasifikace v roce 2006, přičemž segment Mayenne se stal D771. Pro regionální dopravu je to stále dost důležitá komunikace, protože v tomto koridoru není dálnice.

Obchvat zahrnuje úsek o délce 1,8 km s 2x2 jízdními pruhy. Jinak je to dvouproudá silnice s kruhovými objezdy.

mapa: https://www.openstreetmap.org/?mlat=47. ... 46/-0.9261

https://www.ouest-france.fr/pays-de-la- ... da9c919702

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Exploze cen mýtného (8%)? Ne, zvýšení bude "rozumné" v roce 2023, chce ujistit Clément Beaune

24.9.2022

Dálniční poplatky se každoročně o něco zvyšují, obvykle 1. února, ale letos prý koncesionáři infrastruktury žádali velmi výrazné zvýšení o 8%. Ministerský delegát pro dopravu se navzdory silným reakcím zejména ze strany opozice LR, které dokonce opět rozproudily diskusi o situaci dálničních koncesí, snažil ujistit o výsledku probíhajících jednání.

„A především, žádná exploze mýtných sazeb na začátku roku 2023, to je to, co nás znepokojuje“, tvrdil koncem července ministr dopravy Clément Beaune v CNews, když ohlásil jednání o návratu s koncesionáři dálnic.

Jednání se však rozjela a to, co uniklo, už podpálilo prach. Předevčírem by podle deníku Le Monde dálniční společnosti během jednání, která začala s ministerstvem dopravy, požadovala zvýšení sazeb mýta až o 8%. Toto číslo se má porovnat s nárůstem v průměru o 2% v roce 2022.

Ministerský delegát pro dopravu chtěl v pátek, tváří v tvář protestům, které vyvolaly zejména opoziční strany, Francouze ujistit vysvětlením do mikrofonu FranceInfo, že každoroční zvyšování cen za dálnice by mělo zůstat na začátku roku 2023 jako "rozumné".

Mechanismus „automatického“ zvyšování založený na inflaci

I když Clément Beaune uznal, že „pokud bychom věci aplikovali automaticky, potenciálně bychom dosáhli velmi vysokého nárůstu“, v této řádové hodnotě (8%) přiznal v rádiu, že by to bylo vnímáno jako „neudržitelné“. Na uklidnění motoristů řekl:

„Chci rozumné zvýšení, ale nebude to řádově 7-8 %.

„Automatický“ mechanismus zvyšování cen dálničních známek se obecně spouští 1. února a částka vyplývá z výpočtu zohledňujícího jak míru inflace, tak i práci koncesionářských společností.

Inflace, která letos dosáhla 5,8%, by se však podle projekcí měla v roce 2023 vyvíjet v rozmezí od 4,2% do 6,9%.

Obrana kupní síly nebo bezpečnosti na cestách?

Na vzbuzující reakce se však zdá, že argument inflace ani zdaleka nepostačuje k ospravedlnění takového zvýšení ze strany dálničních koncesionářů.

K připomenutí, pokud jde o probíhající jednání, noviny Le Monde neváhaly od začátku ve svém článku zmínit „hru bláznů“, přičemž vysvětlili, že toto číslo 8% bylo „uměle nafouknuto [prodejci], aby bylo akceptováno smluvní přehodnocení ve výši přibližně 5% .

V podobném duchu v pátek předseda senátorů LR Bruno Retailleau řekl, že ho v roce 2023 „zarazila neslušnost dálničních společností, které požadují zvýšení mýta o 8% .

"Uprostřed krize kupní síly Francouzů, kteří jsou již udušení cenou benzinu (...) je tento požadavek skandální," odhadl pan Retailleau v tiskové zprávě.

Clément Beaune chtěl být pragmatický, když prohlásil, že „používání auta bude v následujících letech stát více, je to nevyhnutelné“, a částečně zdůvodnil požadavek prodejců tímto důvodem:

„To, co platíme dálnicím, jsou investice, nechci, aby přestali investovat do bezpečnosti [na cestách],“ řekl.

________________________________________________________________

Největším správcem dálnic ve Francii je VINCI Autoroutes s jejich 4443 km dálnic. (1/2 koncesních dálnic resp. 1/3 všech dálnic) Reakce na vývoj mýtného pro letošní rok 2022 s tím, že již tento rok udělal koncesionář obrovský ústupek a další bude znamenat propad služeb, resp. je to vyjednávání o koncesním právu a povinnostech.

Jak vypadal začátek roku 2022 u VINCI Autoroutes :?:

Vedoucí skupina dálničních koncesí ve Francii zmrazila – na většině krátkých tras ve své síti – zvýšení cen mýta, které vstoupí v platnost. Všechny ceny však ještě porostou. Což oživuje vzpomínku na krizi "žlutých vest", před kterou musel správce dálnice navrhnout podobnou nabídku na uklidnění hněvu motoristů.

Vinci uvádí, že toto zmrazení cen se bude vztahovat pouze na část jízd po dálnici.

Od 1. února se jako každý rok zvýší sazby dálničních známek v průměru o 2%. Toto automatické roční zvýšení, plánované státem, přichází v době, kdy inflace ve Francii během jednoho roku v prosinci dosáhla 2,8 %, což je nejvyšší míra od roku 2008. To proto výrazně zatěžuje rozpočet francouzských domácností. Aby se odlišily od ostatních společností, prodejce Vinci toto pondělí 31. ledna oznamuje, že toto zvýšení na části svých cest nepřenese.

"V zájmu zachování kupní síly motoristů se v roce 2022 v síti Vinci nezvýší sazby mýtného pro velkou většinu silnic na krátké vzdálenosti," uvedl ve své tiskové zprávě. Ceny se nezvýší při „4/5 výjezdech do 30 km“. Potom „dvě třetiny silnic kratších než 50 km, jakož i objížďkové trasy 34 aglomerací“ , specifikuje skupinu, která zahrnuje dálnice jižní Francie (ASF), Cofiroute a Escota.

Vinci odmítl dospět k závěru, že by se mýtné zvýšilo více na dlouhých cestách, aby kompenzovalo zamrznutí každodenních cest. "Je to případ od případu," odpověděl agentuře AFP.

V průměru se sazby mýta Vinci Autoroutes v roce 2022 ještě zvýší o 2,0 % – 2,19% pro ASF, 1,90% pro Cofiroute a 2,05% pro Escota-.

A toto celkové zvýšení sazeb mýta bude mít nutně vliv na kupní sílu Francouzů. Podle průzkumu společnosti Ipsos mezi 1 003 Francouzi pro Fabrique de la Cité (skupina Vinci) zveřejněného 6. Krize „žlutých vest“ se všude ve Francii v říjnu 2018 objevila díky nárůstu cen pohonných hmot.

Dálnice se svými 12 000 kilometry představují jen 1 % francouzské sítě, ale soustřeďují 30 % ujetých kilometrů.

Existují i ​​další koncesionáři, na kterých se zvýšení projeví (Autoroutes Paris-Rhin-Rhône, 2 323 km a Sanef 1 957 km).

Dálniční poplatky se každoročně zvyšují podle výpočtu, který zohledňuje míru inflace a práci koncesionářských společností. Věnují se také dekarbonizaci dálnic, zejména instalací nabíjecích stanic pro elektromobily.

________________________________________________________________

Jaký bude výsledek pro rok 02/2023 si dnes nikdo netroufá říct, ale tak jak to již bývá ve Francii zvykem, tak to bude velká politicko-občanská debata.

Okruhy, které se delší dobu politicky vedou:

1. Odkoupení koncesních dálnic do rukou státu. Naráží na nedostatek peněz ve státní kase.
2. Obyvatelstvo by rádo, aby stát budoval více ve vlastní réžii, aby neexistovalo mýto. Naráží na nedostatek peněz. I proto se uskutečnila reforma celé silniční sítě: dálnice na koncese, větší část státních silnic se dostala do departementů.
3. Část spektra naopak prosazuje, aby se do koncesí uvedl i zbytek státních dálnic. Tady je pak požadavek na speciální odvod do kasy, dle modelu Itálie. Problémem je aplikace do stávajících smluv/koncesí. Velká provázanost s bankovými institucemi, čímž pokud by došlo k nedohodě, tak by se narušila důvěra v investice.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Francie“