Lucembursko
Re: Lucembursko
Když tam chtějí stavět tramvaj, tak to asi nebude klasická dálnice. Jedná se o přivaděč z upadajícího uhelného průmyslového regionu do cca 10-15 km vzdáleného hlavního města. Změna charakteru cestování za prací = nutnost reagovat na přetíženost ve špičkové časy.
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
Re: Lucembursko
Tak ono to především vypadá na liniové řízení, kde se to zrovna z dvoupruhu rozšířilo na třípruh využitím odstavného pruhu - při tom se zpravidla rychlost omezuje a víc se stejně ani jet nedá. Stejně tak tam asi při dvoupruhovém provozu nebude to omezení jen pro 3+ obsazené automobily - to by se nedalo ani předjíždět. Předpokládám, že tenhle režim tam bude pouze ve špičce (typicky třeba 7-10), možná se bude spínat automaticky podle aktuální intenzity. To mi přijde mnohem horší to, co se děje a chystá v Bruselu...
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Lucembursko
Dne 28.4. se inaugurovala MÚK Dudelange-Burange (A13/N31). MÚK se přebudovala, přičemž to trvalo 5 let.
https://gouvernement.lu/fr/actualites/t ... lange.html
lokalita na mapě: https://www.openstreetmap.org/?mlat=49. ... 999/6.0877
https://gouvernement.lu/fr/actualites/t ... lange.html
lokalita na mapě: https://www.openstreetmap.org/?mlat=49. ... 999/6.0877
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Lucembursko
Uplynulé dny tady a hlavně 14.7. spadlo na enormní srážky. Výsledkem bylo, že k 15.7. je v evidenci až více než 1000 volání o pomoc a více než 1200 výjezdů hasičů a záchranných složek. Materiální škody jdou dle vlády "podstatně větší". Nejsou hlášení mrtví ani zranění lidí. To je oproti třeba Německu či Belgii zásadní rozdíl. Ovšem tedy infrastruktura poškozená, vozidla pod vodou do výše střech, někde až nad, tím pádem bytové domy taky až do úrovně vchodů, mnoho sklepů pod vodou atd.
Jen pro zajímavost, tak ten objem srážek tady byl na letišti Luxembourg-Findel zaznamenán za 12h až 24h spadlo 74,2 a 79,4mm, což překonalo dosavadní rekord z r. 2016 (z 22.7.), kdy to bylo 60,4 - 70,6mm.
Jen pro zajímavost, tak ten objem srážek tady byl na letišti Luxembourg-Findel zaznamenán za 12h až 24h spadlo 74,2 a 79,4mm, což překonalo dosavadní rekord z r. 2016 (z 22.7.), kdy to bylo 60,4 - 70,6mm.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Lucembursko
jedna projížďka po dálnici:
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Lucembursko
Podél A4 se 15.12. odevzdává do úžvívání odpočívka Pontpierre. Její realizace zabrala 6 let. Kdysi tady byla jen menší ČSPH.
https://today.rtl.lu/news/luxembourg/a/1826671.html
https://today.rtl.lu/news/luxembourg/a/1826671.html
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Lucembursko
V tomto měsíci se odstartoval velký projekt rozšíření dálnice: A3 od Luxembourg po hranice s Francii. Celkem 12 km a v nákladech 356 mil. €. Upgrade potrvá 5 let. Vysoké náklady a délka prací odpovídá mj. i velkému upgradu MÚK Bettembourg (A3 x A13). Naopak na MÚK Gasperich (A3/A1/A6) se změny neprovedou.
Bettembourg interchange (A3/A13). The project does not include any changes to the Gasperich interchange (A3/A1/A6)
https://today.rtl.lu/news/luxembourg/a/1848572.html
http://www.lessentiel.lu/fr/luxembourg/story/16334409
Bettembourg interchange (A3/A13). The project does not include any changes to the Gasperich interchange (A3/A1/A6)
https://today.rtl.lu/news/luxembourg/a/1848572.html
http://www.lessentiel.lu/fr/luxembourg/story/16334409
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Lucembursko
k výše uvedenému rozšiřování A3 je i video z přejezdu po A3 pro lepší představu o provozu:
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Lucembursko
U města Lucemburk bude 7.-10.10. z jeho jižní strany přes A3 instalován nový silničně-železniční most.
Je 200 metrů dlouhý a 40 metrů vysoký. Váží 5850 tun.
https://www.lessentiel.lu/fr/story/le-p ... 3004931102
foto již připraveného mostu: https://i.imgur.com/RuLmKSx.jpeg
Je 200 metrů dlouhý a 40 metrů vysoký. Váží 5850 tun.
https://www.lessentiel.lu/fr/story/le-p ... 3004931102
foto již připraveného mostu: https://i.imgur.com/RuLmKSx.jpeg
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Lucembursko
Nová trasa pro N3 byla stanovena v Alzingenu, jihovýchodně od města Lucemburk. Bude tvořit obchvat Alzingenu a Hesperange. Je to 6 km nová silnice s 22 stavbami, včetně 250 metrů dlouhého zastřešeného úseku v lese a nového přechodu pro divokou zvěř přes přilehlou A3.
trasa: https://i.imgur.com/WGfySDF.jpg
https://gouvernement.lu/fr/actualites/t ... ingen.html
trasa: https://i.imgur.com/WGfySDF.jpg
https://gouvernement.lu/fr/actualites/t ... ingen.html
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Lucembursko
Brzy začne stavba obchvatu N7 Hosingen. Bude to silnice 2+1 s tunelem 2x2 pruhy.
trasa: https://i.imgur.com/GH5MHI7.jpeg
vizualizace: https://i.imgur.com/9cv7f3C.jpeg , https://i.imgur.com/HH9igNI.jpeg
trasa: https://i.imgur.com/GH5MHI7.jpeg
vizualizace: https://i.imgur.com/9cv7f3C.jpeg , https://i.imgur.com/HH9igNI.jpeg
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Lucembursko
blok info
Projekt v Esch-sur-Alzette. A4 bude přímo napojena na tunel pod Belvalem do Francie.
Belval je obrovský projekt průmyslové přestavby na francouzských hranicích.
https://i.imgur.com/kXoRTAn.jpeg
https://i.imgur.com/l7Btlgk.jpeg
Studuje se obchvat Bascharage v jihozápadním Lucembursku. Spojil by N5 na A13 ve směru na Esch-sur-Alzette.
https://twitter.com/i/web/status/1631376588766953473
Začala se výstavba na 2,2 km dlouhém obchvatu Dippach-Gare, části N13, jihozápadně od Lucemburku. Jeho součástí je krátký tunel a železniční podjezd.
https://i.imgur.com/dO6NdKO.jpeg
https://lequotidien.lu/a-la-une/les-tra ... ujourdhui/
Krátký obchvat CR122 u Lorentzweileru byl 9.3. zprovozněn. Jeho součástí je mimoúrovňový železniční přejezd.
poloha na mapě: https://www.openstreetmap.org/?mlat=49. ... 019/6.1369
https://mmtp.gouvernement.lu/fr/actuali ... sdorf.html
Projekt v Esch-sur-Alzette. A4 bude přímo napojena na tunel pod Belvalem do Francie.
Belval je obrovský projekt průmyslové přestavby na francouzských hranicích.
https://i.imgur.com/kXoRTAn.jpeg
https://i.imgur.com/l7Btlgk.jpeg
Studuje se obchvat Bascharage v jihozápadním Lucembursku. Spojil by N5 na A13 ve směru na Esch-sur-Alzette.
https://twitter.com/i/web/status/1631376588766953473
Začala se výstavba na 2,2 km dlouhém obchvatu Dippach-Gare, části N13, jihozápadně od Lucemburku. Jeho součástí je krátký tunel a železniční podjezd.
https://i.imgur.com/dO6NdKO.jpeg
https://lequotidien.lu/a-la-une/les-tra ... ujourdhui/
Krátký obchvat CR122 u Lorentzweileru byl 9.3. zprovozněn. Jeho součástí je mimoúrovňový železniční přejezd.
poloha na mapě: https://www.openstreetmap.org/?mlat=49. ... 019/6.1369
https://mmtp.gouvernement.lu/fr/actuali ... sdorf.html
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Lucembursko
První etapa nové N90 v Clervaux byla otevřena v červnu 2022. N90 je pravděpodobně dočasné číslo pro N18. Je postaven o něco dále na sever a obsahuje dominantnější viadukt.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Lucembursko
pro zajímavost
Schengenský viadukt je dálniční křížení údolí řeky Mosely mezi Lucemburskem a Německem. Nese lucemburskou A13 a německou A8, spojující Lucembursko se Saarbrückenem. Most byl dokončen v roce 2003. Je dlouhý 607 metrů, je postaven jako dvoupolový ocelový skříňový most s betonovými pilíři a betonovou mostovkou. Je 23 metrů nad řekou.
Komplexní značení na kruhovém objezdu Sandweiler (meziúrovňová křižovatka A1-N2).
Schengenský viadukt je dálniční křížení údolí řeky Mosely mezi Lucemburskem a Německem. Nese lucemburskou A13 a německou A8, spojující Lucembursko se Saarbrückenem. Most byl dokončen v roce 2003. Je dlouhý 607 metrů, je postaven jako dvoupolový ocelový skříňový most s betonovými pilíři a betonovou mostovkou. Je 23 metrů nad řekou.
Komplexní značení na kruhovém objezdu Sandweiler (meziúrovňová křižovatka A1-N2).
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Lucembursko
Z 29.5. na 30.5 se do provozu odevzdalo nové spojení A4 - B40 (Liaison Micheville).
Nová dálnice spojuje A4 přímo s B40, což je tunel pod přestastavěnou čtvrtí Belval v Esch-sur-Alzette. Jedná se o alternativní trasu z Lucemburska do Francie.
https://infos.rtl.lu/actu/luxembourg/a/2067794.html
Kvůli výstavbě této silnice došlo k opravě hranic mezi Lucemburskem a Francií, na jižní straně Belvalu by B40 vstoupila do Francie přímo u portálu tunelu, ale Francie postoupila pár hektarů Lucembursku, aby postavila jižní příjezdovou cestu a MÚK. Ve stejné době Lucembursko postoupilo část zemědělské půdy Francii, aby ji vyrovnalo. Stalo se tak již v roce 2005, takže nyní, o 18 let později, je projekt dokončen tak, jak se původně předpokládalo.
Zde na této holandské mapě: Země nalevo byla postoupena Lucemburskem Francii, zatímco země napravo byla postoupena Francií Lucembursku.
Nová dálnice spojuje A4 přímo s B40, což je tunel pod přestastavěnou čtvrtí Belval v Esch-sur-Alzette. Jedná se o alternativní trasu z Lucemburska do Francie.
https://infos.rtl.lu/actu/luxembourg/a/2067794.html
Kvůli výstavbě této silnice došlo k opravě hranic mezi Lucemburskem a Francií, na jižní straně Belvalu by B40 vstoupila do Francie přímo u portálu tunelu, ale Francie postoupila pár hektarů Lucembursku, aby postavila jižní příjezdovou cestu a MÚK. Ve stejné době Lucembursko postoupilo část zemědělské půdy Francii, aby ji vyrovnalo. Stalo se tak již v roce 2005, takže nyní, o 18 let později, je projekt dokončen tak, jak se původně předpokládalo.
Zde na této holandské mapě: Země nalevo byla postoupena Lucemburskem Francii, zatímco země napravo byla postoupena Francií Lucembursku.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Lucembursko
Dne 8.6. se konalo slavnostní zahájení 4,4 km dlouhého obchvatu Hosingenu (Housen) na severu Lucemburska. Je součástí N7 (E421). Náklady na výstavbu jsou poměrně vysoké 154 milionů EUR a výstavba potrvá 6 let.
https://twitter.com/i/web/status/1666806300947382277
https://gouvernement.lu/fr/actualites/t ... ingen.html
https://twitter.com/i/web/status/1666806300947382277
https://gouvernement.lu/fr/actualites/t ... ingen.html
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Lucembursko
Mimoúrovňová křižovatka A4 Raemerich v Esch-sur-Alzette se otevře příští pondělí 31. července.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Lucembursko
silniční reportáž: a učelová informace pro dopravce
Lucembursko se rozhodlo pro systém vážení za pohybu KiTraffic Plus společnosti Kistler, protože zavádí nové vymáhání užitkových vozidel, aby splnilo požadavky Evropské unie.
Instalace WIM se nachází na dálnici A6 asi 2 km od hranic s Belgií. Několik set metrů povrchu vozovky bylo obnoveno s předstihem, takže po několika letech nebude potřeba senzory vyměňovat kvůli plánované údržbě. Kompletní systém KiTraffic Plus váží kamiony a dodávky bez přerušení provozu na dálnici, což poskytuje základ pro efektivní vymáhání hmotnosti.
V provozu od loňského léta se podle výrobce osvědčil jako vysoce spolehlivý. Umožňuje efektivní předvolbu, automatickou detekci hmotnosti přetížených vozidel při vysokých rychlostech a podporuje zvládnutí celého procesu.
Weigh-in-motion od Kistler má automatické měření hmotnosti během jízdy a optická detekce a záznam vozidla zajišťují efektivní předvýběr nákladních a dodávkových vozidel. Ty jsou poté znovu staticky zváženy a kontrolovány na další porušení – pneumatiky, rozměry, platnost dokumentace a další.
Několik důvodů přimělo správu, aby se rozhodla pro KiTraffic Plus. V první řadě je tento systém certifikován podle OIML-R134. Je schopen spolehlivě měřit užitková vozidla pohybující se vysokou rychlostí - nákladní vozidla rychlostí 90 km/h a dodávky 130 km/h. Lucemburský systém dosahuje přesnosti 5 % celkové hmotnosti vozidla. Dělá to pomocí dvou řad senzorů Kistler Lineas WiM a indukčních smyček instalovaných v povrchu vozovky na každém ze dvou jízdních pruhů.
V neposlední řadě se KiTraffic Plus vyznačuje flexibilním modulárním systémem: kompletním měřicím řetězcem – od senzoru až po software – který lze přizpůsobit požadavkům zákazníka přidáním komponent, jako jsou snímače rozměrů, rozpoznávání SPZ (ANPR) a detekce pneumatik.
Další výhodou je, že statistická data získaná systémem WiM mohou optimalizovat načasování kontroly užitkových vozidel a vypočítat zbývající životnost silnic a mostů.
Lucemburské řešení využívá vedle senzorů WIM také přehledové kamery. Snímky, které zachycují, usnadňují kontrolujícím úředníkům identifikaci vozidel určených k předběžnému výběru. Tyto funkce v kombinaci s vysoce přesným vážením v jedoucím provozu vedou k vysoce efektivnímu vymáhání: policejní donucovací jednotka může vidět nadváhu a další přestupky přímo na svých tabletech. Důstojníci pak mohou zahájit pronásledování – což vede k vysoké úspěšnosti na kontrolním stanovišti.
Elektronické zařízení WiM, včetně Data Loggeru, může být na vyžádání dodáno předem zapojené a předkonfigurované a je umístěno v rozvaděči poblíž instalace senzoru. Na policejních tabletech připojených k systému WiM běží software Kistler's Checkpoint, který na první pohled zobrazí všechny informace o detekovaném vozidle.
Lucembursko se rozhodlo pro systém vážení za pohybu KiTraffic Plus společnosti Kistler, protože zavádí nové vymáhání užitkových vozidel, aby splnilo požadavky Evropské unie.
Instalace WIM se nachází na dálnici A6 asi 2 km od hranic s Belgií. Několik set metrů povrchu vozovky bylo obnoveno s předstihem, takže po několika letech nebude potřeba senzory vyměňovat kvůli plánované údržbě. Kompletní systém KiTraffic Plus váží kamiony a dodávky bez přerušení provozu na dálnici, což poskytuje základ pro efektivní vymáhání hmotnosti.
V provozu od loňského léta se podle výrobce osvědčil jako vysoce spolehlivý. Umožňuje efektivní předvolbu, automatickou detekci hmotnosti přetížených vozidel při vysokých rychlostech a podporuje zvládnutí celého procesu.
Weigh-in-motion od Kistler má automatické měření hmotnosti během jízdy a optická detekce a záznam vozidla zajišťují efektivní předvýběr nákladních a dodávkových vozidel. Ty jsou poté znovu staticky zváženy a kontrolovány na další porušení – pneumatiky, rozměry, platnost dokumentace a další.
Několik důvodů přimělo správu, aby se rozhodla pro KiTraffic Plus. V první řadě je tento systém certifikován podle OIML-R134. Je schopen spolehlivě měřit užitková vozidla pohybující se vysokou rychlostí - nákladní vozidla rychlostí 90 km/h a dodávky 130 km/h. Lucemburský systém dosahuje přesnosti 5 % celkové hmotnosti vozidla. Dělá to pomocí dvou řad senzorů Kistler Lineas WiM a indukčních smyček instalovaných v povrchu vozovky na každém ze dvou jízdních pruhů.
V neposlední řadě se KiTraffic Plus vyznačuje flexibilním modulárním systémem: kompletním měřicím řetězcem – od senzoru až po software – který lze přizpůsobit požadavkům zákazníka přidáním komponent, jako jsou snímače rozměrů, rozpoznávání SPZ (ANPR) a detekce pneumatik.
Další výhodou je, že statistická data získaná systémem WiM mohou optimalizovat načasování kontroly užitkových vozidel a vypočítat zbývající životnost silnic a mostů.
Lucemburské řešení využívá vedle senzorů WIM také přehledové kamery. Snímky, které zachycují, usnadňují kontrolujícím úředníkům identifikaci vozidel určených k předběžnému výběru. Tyto funkce v kombinaci s vysoce přesným vážením v jedoucím provozu vedou k vysoce efektivnímu vymáhání: policejní donucovací jednotka může vidět nadváhu a další přestupky přímo na svých tabletech. Důstojníci pak mohou zahájit pronásledování – což vede k vysoké úspěšnosti na kontrolním stanovišti.
Elektronické zařízení WiM, včetně Data Loggeru, může být na vyžádání dodáno předem zapojené a předkonfigurované a je umístěno v rozvaděči poblíž instalace senzoru. Na policejních tabletech připojených k systému WiM běží software Kistler's Checkpoint, který na první pohled zobrazí všechny informace o detekovaném vozidle.