No to určitě. ale teď tam žádná dálnice není. Myslel jsem to obecně pro D35 na tomto příkladu.. Nejnebezpečnější úsek (přehlednost a proměnlivé povětrnostní podmínky) mi přijde v okolí Gajeru a pak dál směrem k Sy... omlouvám se za OT.Martin96 píše:V tomto konkrétním případě problém vyřeší stavba Opatovice - Ostrov, která bude do 2 let zprovozněná. Mezi Holicemi a Zámrskem je silnice oproti zbytku trasy do Mohelnice dost úzká...
D35 obecně + aktuální stav
Re: D35 - Aktuální stav
Re: D35 - Aktuální stav
Takže to ty idi*ty pořád nepřešlo ?
Zeptám se .. je nějaká šance, že by se rozjelo PPP na D35 s tím, že se u Litomyšle stavět nebude a když by v průběhu výstavby dotáhly výkupy a povolení, tak by se to "dodělalo s opožděním" ? Protože pokud ne, můžeme se vzdát veškerých nadějí, že úseky od Ostrova dál k Mohelnici začnou v roce 2022. I kdyby mohly, tak myslím, že je na čase začít to PPP už naplno tedy plánovat, a ne o něm jen pořád mluvit.
https://mdcr.cz/Media/Media-a-tiskove-z ... bidek-na-dStejně jako pro dostavbu písecké D4 uvažujeme o využití PPP projektů i u dostavby středočeské D3 nebo dálnice D35 jako alternativní severní trasy spojující Čechy s Moravou a Slezskem,“ říká ministr dopravy Karel Havlíček.
Zeptám se .. je nějaká šance, že by se rozjelo PPP na D35 s tím, že se u Litomyšle stavět nebude a když by v průběhu výstavby dotáhly výkupy a povolení, tak by se to "dodělalo s opožděním" ? Protože pokud ne, můžeme se vzdát veškerých nadějí, že úseky od Ostrova dál k Mohelnici začnou v roce 2022. I kdyby mohly, tak myslím, že je na čase začít to PPP už naplno tedy plánovat, a ne o něm jen pořád mluvit.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: D35 - Aktuální stav
Můžeš to martinimu předvýst:o)
Re: D35 - Aktuální stav
Co ?
Jinak myslím, že Martini je "garantem" pro D4, nikoli, že vymyslel, že PPP bude i na D35, to je čistě Babišova práce (nebo ne osobně, ale z ANO), protože ví, že D35 je pálka, v žádném případě v tom nehledej jiný důvod.
Jinak myslím, že Martini je "garantem" pro D4, nikoli, že vymyslel, že PPP bude i na D35, to je čistě Babišova práce (nebo ne osobně, ale z ANO), protože ví, že D35 je pálka, v žádném případě v tom nehledej jiný důvod.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: D35 - Aktuální stav
...vy už toho Andreje vidíte fakt všude:o) z těch chybějících dálnic prostě D3 a D35 dávají největší smysl, pokud by se do nějakého dalšího PPP šlo - už to tu padlo.
čímž neříkám, že dávají větší smysl než klasický postup. Zvlášť u D35 o tom taky pochybuju, u D3 je ta příprava přeci jen "homogennější"...ale možná, že se v průběhu další přípravy taky "rozpadne na atomy".
čímž neříkám, že dávají větší smysl než klasický postup. Zvlášť u D35 o tom taky pochybuju, u D3 je ta příprava přeci jen "homogennější"...ale možná, že se v průběhu další přípravy taky "rozpadne na atomy".
Re: D35 - Aktuální stav
Ty zase stůj co stůj Andreje nepochopitelně obhajuješ... Sám Kremlík to přiznal, že potřebuje D35 na PPP, protože je to velký kus a hlavně drahý a zatížil by velmi citlivě rozpočet. To, že to celé může stát x let na jednom úseku, mu samozřejmě nedocházelo, pravděpodobně o tom neměl/nemá ani páru. Mě by spíš zajímalo, co by na to řekl pan Mátl. A čistě sám za sebe, ne názor, který "musí mít".
A podle tebe PPP na D35 nedává větší smysl, než klasika, ale přesto to obhajuješ .. Já nevím .. jde čistě o Litomyšl. Pokud by se aplikovalo PPP na část Úlibice-Plotiště, nebo Opatovec-Mohelnice, neměl bych nic proti, zahrnovat do toho však i úsek u Litomyšle je bojkot D35.
Co PPP na D11, ta bude stát přes 20 mld a je to 40 km .. tam se jim do toho asi nechce, když chtějí příhraniční úsek (byť jen) o rok dříve než ten jižní a mohl by se tím příhraniční opozdit.
Nevím, proč se nejde podobně jako Slovensko .. to by pak PPP mohlo být na D0+4-pruh na I/12 + zkapacitňování dálnic v okolí .. drahé stavby a hlavně více u sebe, ne roztáhlé přes půl republiky jako D35.
A podle tebe PPP na D35 nedává větší smysl, než klasika, ale přesto to obhajuješ .. Já nevím .. jde čistě o Litomyšl. Pokud by se aplikovalo PPP na část Úlibice-Plotiště, nebo Opatovec-Mohelnice, neměl bych nic proti, zahrnovat do toho však i úsek u Litomyšle je bojkot D35.
Co PPP na D11, ta bude stát přes 20 mld a je to 40 km .. tam se jim do toho asi nechce, když chtějí příhraniční úsek (byť jen) o rok dříve než ten jižní a mohl by se tím příhraniční opozdit.
Nevím, proč se nejde podobně jako Slovensko .. to by pak PPP mohlo být na D0+4-pruh na I/12 + zkapacitňování dálnic v okolí .. drahé stavby a hlavně více u sebe, ne roztáhlé přes půl republiky jako D35.
Re: D35 - Aktuální stav
debatovat o PPP v době, kdy si stát půjčuje tak, že mu za to věřitelé ještě platí je úchylné
koblihář to ví, ale stejně tak ví, že by ho "opozice" rozmázla, jak republiku zadlužil
tak to radši rozdá Venezuela od socanů a udělá se k tomu PR
koblihář to ví, ale stejně tak ví, že by ho "opozice" rozmázla, jak republiku zadlužil
tak to radši rozdá Venezuela od socanů a udělá se k tomu PR
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: D35 - Aktuální stav
Možná máte pravdu, ale mně to připadá celé dost úchylné.
Přeci kdyby začali stavět 2x tolik km dálnic a utrácelo by se třeba 150 mld. Kč / rok tak by poměrně logicky stát mohl vydat další dluhopisy a vzpomeňte jak se jmenovali ty první (povodňové), tak tyto bychom nazvali dalniční. Jak psal Mike, státu by půjčil kde kdo.
A myslím, že na to PR pro s tímto obsahem by Andrej nepotřeboval platit extra agenturu. A tvrzení opozice že zbytečně zadlužuje stát by stálo víc na vodě, než když dnes vyčítají to, že schodek neklesá, ačkoliv ekonomika velmi roste.
Myslím, že výše uvedený postup by ocenili nejen čtenáři tohoto fóra, ale i veřejnost, jež volá po dálnicích a silnicích.
Přeci kdyby začali stavět 2x tolik km dálnic a utrácelo by se třeba 150 mld. Kč / rok tak by poměrně logicky stát mohl vydat další dluhopisy a vzpomeňte jak se jmenovali ty první (povodňové), tak tyto bychom nazvali dalniční. Jak psal Mike, státu by půjčil kde kdo.
A myslím, že na to PR pro s tímto obsahem by Andrej nepotřeboval platit extra agenturu. A tvrzení opozice že zbytečně zadlužuje stát by stálo víc na vodě, než když dnes vyčítají to, že schodek neklesá, ačkoliv ekonomika velmi roste.
Myslím, že výše uvedený postup by ocenili nejen čtenáři tohoto fóra, ale i veřejnost, jež volá po dálnicích a silnicích.
Re: D35 - Aktuální stav
Tady je to takhle politický, jo? AB nemá peníze, no. Žádnej premiér před ním je na D35 neměl a žádnej jinej by je neměl ani teď. A do budoucna je zřejmě mít taky nebude. D35 bohužel není politicky atraktivní téma. Premiéra z Pce kraje a navíc silného asi taky nebudeme mít... Navíc Andrej má kdesi v hlavě akci D35 odškrtnutou. Vždyť ji přece část staví narozdíl od všech těch předchůdců a zbytek jede v přípravě v totálním nasazení! Takže fokýny...
Re: D35 - Aktuální stav
Dotaz:
Mátl:Dobrý den. Uvažuje se o tom, že by se stavby, které mají platné ÚR a které jsou v pokročilém stavu přípravy - např. úsek D35 Janov - Opatovec, začaly stavět dřív? Nebo bude celý zbývající úsek D35 po Staré Město stavěn najednou? Díky za odpověď.
Snahou je připravit jednotlivé úseky co nejdříve a podle stavu přípravy se rozhodne o způsobu realizace. Každopádně určitě uvažujeme o realizaci jednotlivých úseků postupně, jak se podaří dokončit jejich přípravu.
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: D35 - Aktuální stav
To je hezké, že to RM tvrdí, ale pokud vím, tak realita tomu moc neodpovídá. Nebo už nějaké pozemky na Janov - Opatovec vykoupili? Pravomocné ÚR mají rok a téměř 5 měsíců...
Re: D35 - Aktuální stav
Doplnil bych s dovolením ještě Tomášovi dotazy. Proběhla alespoň na příslušném katastru digitalizace ?
Re: D35 - Aktuální stav
Já bych popravdě tohle považoval za dobrou zprávu, protože připustil, že se bude stavět "až to bude připravené", což je (byť neobvykle) zpráva dobrá, protože se možná nebude muset čekat na zbytek a PPP.
Jinak souhlas, že to, že výkupy u Janov-Opatovec neběží, je trestuhodné. Nejsem si teď jistý, jestli to nepletu s něčím jiným, ale myslím, že se začne s výkupy až po DSP, což je taktéž nepochopitelné. Tenhle úsek má vydané rozhodnutí na konci 2018, s tempem některých jiných pracovišť bylo reálné letos na podzim vypisovat tendr a na jaře 2021 zahajovat, kdyby se nelelkovalo a nebyly by průtahy se SP.
Jinak souhlas, že to, že výkupy u Janov-Opatovec neběží, je trestuhodné. Nejsem si teď jistý, jestli to nepletu s něčím jiným, ale myslím, že se začne s výkupy až po DSP, což je taktéž nepochopitelné. Tenhle úsek má vydané rozhodnutí na konci 2018, s tempem některých jiných pracovišť bylo reálné letos na podzim vypisovat tendr a na jaře 2021 zahajovat, kdyby se nelelkovalo a nebyly by průtahy se SP.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: D35 - Aktuální stav
kot píše:Doplnil bych s dovolením ještě Tomášovi dotazy. Proběhla alespoň na příslušném katastru digitalizace ?
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 81#p209581kot píše: Ten pokud již má zdigitalizováno, tak připraví oddělení pozemků a pak mohou začít výkupy. Je tento postup reálný, či je to jinak ? Dále jsem žil v představě, že katastry digitalizují své území tak jako tak i bez potřeby pro výstavbu liniových staveb. I to není pravda ?
Kote, nějak nechápu ty úvahy o digitalizaci. Zkusíš to nějak přiblížit?
Re: D35 - Aktuální stav
Digitalizace katastrálních map nemá s výstavbou vůbec nic společného. Ta běží již mnoho let a jde se víceméně postupně z velkých sídel do neosídlených extravilánů. Probíhá po jednotlivých katastrálních územích, někdy na i na základě pozemkových úprav - to se pak někdy děsně vleče, když jsou komplikace s jejich schválením.
Zápis geometrického plánu pro oddělení pozemků a jejich výkup může klidně proběhnout i na papírové nedigitalizované mapě.
Zápis geometrického plánu pro oddělení pozemků a jejich výkup může klidně proběhnout i na papírové nedigitalizované mapě.
Re: D35 - Aktuální stav
Díky Likasi za vysvětlení. V několika vláknech (hledat konkrétní se mi teď nechce) jsem zde četl, že výkupy se nerozběhly, neb digitalizace katastru v konkrétní trase potřebné pro budoucí výstavbu dosud neproběhla. Takže jsem z této informace vycházel...
Re: D35 - Aktuální stav
No, někdy to tak může být. Protože zpracovatel ví o právě dobíhající digitalizaci či komplexních pozemkových úpravách a protože se při tom mění zákres katastrální mapy, tak počká až to doběhne. Ale to je případ kdy se to náhodou dostane do souběhu.
Re: D35 - Aktuální stav
Likasi, tak teď je to jasné úplně !
Re: D35 - Aktuální stav
Slibem nezarmoutíš. Kdoví, kde bude Mátl za rok, dva (i v kontextu životnosti GŘs ŘSD).....Tomáš Němec píše:To je hezké, že to RM tvrdí, ale pokud vím, tak realita tomu moc neodpovídá. Nebo už nějaké pozemky na Janov - Opatovec vykoupili? Pravomocné ÚR mají rok a téměř 5 měsíců...
Proč pořád tolik řešíte Janov - Opatovec? Jen z principu, že se to právě kvůli tomu údajně nakouskovalo? Já bych byl samozřejmě první pro stavbu (nejenom proto, že jsem ze Sy), ale naprosto zásadní jsou podle mě obchvaty měst VM a Lit.
Re: D35 - Aktuální stav
Ano, řeším to proto, že posledních 20 let je D35 totální priorita a realita je úplně opačná. Každý úsek je potřeba, protože je potřeba komplet celá dálnice. Některé části se rozkouskovaly už opravdu na malé části a teď mají některé čekat na jiné ? Některé úseky akorát zrychlí dopravu o něco více než jiné, potřeba jsou všechny, to není D6 kde postačí obchvaty obcí, na I/35 jsou intenzity vysoko převyšující i bezpečnost 2-pruhu, natož komfort Čili každý úsek dálnice pomůže, minimálně pro bezpečné předjíždění a dílčí zrychlení.
Re: D35 - Aktuální stav
Bezpečnost zcela určitě. To zrychlení je podle mě zanedbatelné. Je tam taky potřeba na ten odříznutý úsek najet a sjet.
Ještě by se taky mohli probudit na KÚ PK s těmi dovoláními kolem Lit. Nebo už má někdo nějaké info?
Ještě by se taky mohli probudit na KÚ PK s těmi dovoláními kolem Lit. Nebo už má někdo nějaké info?
Re: D35 - Aktuální stav
Ano to jsem samozřejmě myslel, když by nebylo zdlouhavé najíždění na dálnici, ale třeba jen provizorní napojení, ale to je jedno.
Kolem Litomyšle stejně bude ještě dlouho trvat vydání UR na první etapu, takže času dost
Kolem Litomyšle stejně bude ještě dlouho trvat vydání UR na první etapu, takže času dost
Re: D35 - Aktuální stav
Tak jsem se dnes ráno zaradoval, že úsek D35 Ostrov - Vysoké Mýto má konečně UR, poté co minulý týden UR dostal úsek VM - Džbánov. Tak jsem si ze samé radosti pročetl tohle vlákno a ty související a přešla mne. Kdyby se totiž také pohnul úsek Janov - Opatovec, který by se pohnout měl rychle, a také ten následující, tedy Opatovec - Staré Město (který už má UR od jara minulého roku), pak by na celé, pro vládu ,,prioritní'' D35, zbyly k postavení už jen dva úseky -- obchvat Litomyšle (jehož zpoždění si místní ,,zájmy'' zavinili sami) a pak úsek Staré Město - Mohelnice, takže D35 by mohla už téměř začít plnit roli, pro kterou je její dostavba pro vládu údajně ,,prioritní''.... Ví někdo proč jsou úseky Janov - Opatovec a Opatovec - Staré Město (řešící také dopravu v okolí Svitav) ministerstvem či samým ŘSD jakoby kopány do autu? Pokud to tak totiž je, vláda si sama protiřečí...
Re: D35 - Aktuální stav
Vypadá to na 2 hlavní důvody a to:
1) politici jen kecají a skutek utek
2) ŘSD má na D35 málo lidí a proto příprava běží velice vlažně - ne, není to jen kvůli politikům a platovým tabulkám - najdou se v ČR místa, kde ŘSD fungují o dost lépe !
(3)) Staví se po 20 letech 2 úseky, takže mají na dalších 20 let klid
1) politici jen kecají a skutek utek
2) ŘSD má na D35 málo lidí a proto příprava běží velice vlažně - ne, není to jen kvůli politikům a platovým tabulkám - najdou se v ČR místa, kde ŘSD fungují o dost lépe !
(3)) Staví se po 20 letech 2 úseky, takže mají na dalších 20 let klid
Re: D35 - Aktuální stav
Zdravím, dá se tomu všemu nějak pomoci z občanského hlediska? Myšleno urychlení výstavby všech úseků D35.