D35 obecně + aktuální stav

Hradec Králové – Moravská Třebová – Mohelnice – Olomouc – Lipník nad Bečvou
Odpovědět
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D35 Úlibice – Hořice

Příspěvek od Aram96 »

Paul1 píše:Půjdu proti proudu, protože bych byl radši, kdyby se úsilí, čas a peníze věnovaly napřed dostavění úseku na Olomouc, který je mnohem důležitější. Takové salámování úseků, kdy máme rozestavěnou většinu dálnic a skoro žádné dokončené hlavní tahy, je mi proti srsti.
Nesouhlasím. Je mnoho úseků dálnic, které jsou ještě méně potřeba než tyto. Takže kdyby se mělo šetřit, tak prvně určitě jinde. ;) V první řadě to bude D6 a D7, pak asi D55. Pak až tyto úseky, když si to tak narychlo promítnu v hlavě. Já si zase troufám říct, že tyto úseky D35 jsou potřebnější i než třeba příhraniční úseky D3.

Svým způsobem jsou tyto úseky D35 i potřebnější než třeba úseky Opatovec-Staré Město-Mohelnice, protože tyto tvoří i obchvaty hromady obcí. Úseky k Mohelnici zase dokončí paralelní dálniční spojení, to samozřejmě nezpochybňuju.

Je to pořád dokola kdyby kdyby .. kdyby se stavělo jen podle potřebnosti, tak se nestaví ani metr třeba na D4. Tam to mělo smysl zase kvůli vyzkoušení PPP.

Tady navíc nejde v žádném případě o nějaký salám, naopak tady je příprava všech úseků dost podobná. Vyjma samotného obchvatu Úlibic.

Stavět v každém kousku republiky něco má velké výhody ve využití tuzemských stavebních kapacit.
Paul1
Příspěvky: 347
Registrován: 4.1.2021 16:16:05

Re: D35 Úlibice – Hořice

Příspěvek od Paul1 »

Já to ale neposuzuji z hlediska intenzit, ale z hlediska ucelenosti dálniční sítě. Kdy po většině jedeš po dálnici v kombinaci se silnicí 1. třídy ve dvoupruhu, což je otrava. D1, D3, D4, D6, D7, D11, D35 (Hradec - Olomouc), D48, D52, D55.

Právě tento úsek z hlediska dálniční sítě nic neřeší, protože bude končit v Jičíně. Ano, intezity tady jsou jsou, ale takové nebo i větší jsou i na jiných jedničkách, kde se o dálnicích ani neuvažuje. Takže i zde se klidně mohlo počkat ve prospěch už napsaného úseku D35 (Hradec - Olomouc), aby se tím zlepšil i stav na D1.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D35 Úlibice – Hořice

Příspěvek od Aram96 »

Intenzity provozu, bezpečnost provozu a zatížení obcí NA je rozhodně důležitější než jen komfort v podobě "dojetí někam po dálnici". Z tohoto důvodu je i třeba zkapacitnění D1 u Brna mnohem potřebnější než kdejaký úsek nové dálnice.

Z hlediska ucelenosti sítě má tato část D35 naopak mnohem větší smysl než spousta jiných dálnic. Ne, nekončí u Jičína, ale povede naopak souvisle (byť na části jen v 3-pruhu :( ) až ke křížení s D10 a S35 na Liberec, takže právě dotáhne propojení dálnic v celorepublikovém významu. Je to jako napsat, že byla hloupost stavět D11 k Jaroměři, protože dál dálnice dalších 6 let nepovede. :crazy: :ko:

Neříkám, Hradec-Olomouc je z hlediska ucelenosti určitě potřebnější, nicméně nikdo jej neupozaďuje kvůli této části D35, proto je tato diskuse naprosto zbytečná. Až to nastane, tak to tady kritizujme. :) Opatovec-Mohelnice je tak drahý, že by se musela odložit realizace opravdu hromady kilometrů jinde. A vzhledem k tomu, že ty další kilometry jsou převážně D11, hraniční úseky D3, D1 0136 a právě D35 Hradec-Opatovec, tak se musí přistoupit k PPP.

Tragická legislativa a defakto všechny polistopadové vlády zapříčinily to, že realizace většiny těch stěžejních dálnic má přijít na řadu (resp. příprava doběhla) teď v nejbližších letech a to velká část těchto úseků úplně naráz. To se nedá nic dělat. Vybírat z nutných úseků, který je potřeba méně a který více, je blbost. Zatím peníze nejspíš jsou nebo budou, tak ať se staví co to jde. :mrgreen: Jestli se má někde začít šetřit, tak jsou to zatím nezahájené úseky D6 a D7. Pak asi D3 u hranic. Pak teprve tato část D35. :?
cawez
Příspěvky: 92
Registrován: 15.2.2019 0:28:09

Re: D35 Úlibice – Hořice

Příspěvek od cawez »

Paul1 píše:Půjdu proti proudu, protože bych byl radši, kdyby se úsilí, čas a peníze věnovaly napřed dostavění úseku na Olomouc, který je mnohem důležitější. Takové salámování úseků, kdy máme rozestavěnou většinu dálnic a skoro žádné dokončené hlavní tahy, je mi proti srsti.
Sorry, ale tyhle řeči jsou takový evergreen některých jedinců. Je to blbost ... a proč? Protože nějaký smysl by to dávalo pouze ve chvíli, kdy by se ty "méně potřebné" úseky stavěly na úkor těch více potřebných - tzn. např. by byl nějaký budget a ten by se utratil a ve chvíli, kdy by přišla řada na ty prioritní, tak by se řeklo: "nejdeme stavět, nejsou peníze". Nic takového se ale absolutně neděje. A ani 10 miliard a tisíc úředníků alokovaných na přípravu jednoho "prioritního" úseku přípravu nijak neurychlí, pokud je prostě problém s povolovacími procesy a debilní českou legislativou. Podle té Vaší logiky by to na světě mělo vypadat tak, že dokud se nevyřeší ten nejpalčivější problém světa, tak by zbytek lidí, kteří se zrovna na onom řešení nepodílí, mělo stát a nečinně čumět, protože se nebudou věnovat přece něčemu, co je "méně" potřebné?
Paul1
Příspěvky: 347
Registrován: 4.1.2021 16:16:05

Re: D35 Úlibice – Hořice

Příspěvek od Paul1 »

cawez píše:
Paul1 píše:Půjdu proti proudu, protože bych byl radši, kdyby se úsilí, čas a peníze věnovaly napřed dostavění úseku na Olomouc, který je mnohem důležitější. Takové salámování úseků, kdy máme rozestavěnou většinu dálnic a skoro žádné dokončené hlavní tahy, je mi proti srsti.
Sorry, ale tyhle řeči jsou takový evergreen některých jedinců. Je to blbost ... a proč? Protože nějaký smysl by to dávalo pouze ve chvíli, kdy by se ty "méně potřebné" úseky stavěly na úkor těch více potřebných - tzn. např. by byl nějaký budget a ten by se utratil a ve chvíli, kdy by přišla řada na ty prioritní, tak by se řeklo: "nejdeme stavět, nejsou peníze". Nic takového se ale absolutně neděje. A ani 10 miliard a tisíc úředníků alokovaných na přípravu jednoho "prioritního" úseku přípravu nijak neurychlí, pokud je prostě problém s povolovacími procesy a debilní českou legislativou. Podle té Vaší logiky by to na světě mělo vypadat tak, že dokud se nevyřeší ten nejpalčivější problém světa, tak by zbytek lidí, kteří se zrovna na onom řešení nepodílí, mělo stát a nečinně čumět, protože se nebudou věnovat přece něčemu, co je "méně" potřebné?
To sis tu moji logiku hodně upravil. Já jen píšu, že bysme v prvé řadě měli vybudovat základní dálniční síť a pak stavět alternativy nebo úseky, které nebudou dál pokračovat. Tak, jak je to na západě Evropy běžné, ale my tam výstavbou rozhodně nepatříme, takže na toto téma končím.
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: D35 Úlibice – Hořice

Příspěvek od Anonym »

Také by se měl brát pohled cena/výkon.
D35 Úlibice - Plotiště měří 34,3 km a mělo by stát podle letáků 9,5 mld Kč.
D35 Opatovec - Mohelnice měří podobně - 34,8 km, ale podle letáků bude stát 29 mld Kč.
Intenzity jsou hodně podobné, na D35 Úlibice - Plotiště je dokonce více obcí.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D35 Úlibice – Hořice

Příspěvek od kot »

Anonyme, zajímavý pohled na věc . :ok:
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D35 Úlibice – Hořice

Příspěvek od Honey72 »

Už to tu někde na fóru bylo také řečeno a je to velice důležité. Všichni občané našeho státu platí stejné daně a těmi přispívají na infrastrukturu. Proč by měli občané někde u Šumperka šedesát let platit daně a celý život trpně koukat, jak se staví a pak zase rozšiřují dálnice někde v centru země, protože jsou důležitější a k nim stále vede jen bídná okreska. To by se pak všichni museli buď sestěhovat do centra země či k jeho tepnám anebo svrhnout politiky.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: D35 Úlibice – Hořice

Příspěvek od Anonym »

Ano, občané platí daně. Nicméně rozpočet je omezený. Také se musí porovnávat přínosy. Tj. například jestli je přínosnější 34 km (D35 Opatovec - Mohelnice) nebo 100 km jinde (D35 Úlibice - Plotiště+část D6, D7, D3 k hranicím, ...)
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D35 Úlibice – Hořice

Příspěvek od Aram96 »

Přesně tak. Je potřeba (alespoň v rámci možností) rovnoměrně rozlívat peníze po republice. Nebo spíše bych řekl, že centra by měly rozpočtově sanovat venkov (což se samozřejmě i děje). Proto nevidím jako problém to, že se staví tam kus tam kus a tam kus, byť ta dálnice není objektivně úplně nejvíc potřeba.
Pokud to nejsou nějaké 3-5 km frcky dálnice, které řeší jednu obec a šlus (takové případy téměř vymizely), tak to salámování až tak nevadí. Teď se na všech dálnicích staví (díky souběhu úseků) velmi pěkné kousky, snad s výjimkou D7.

Anonym: souhlas. Svým způsobem jsou úseky k Úlibicím důležitější než ty drahé před Mohelnicí. Ty jsou právě potřeba kvůli té ucelenosti sítě (jednoduše řečeno dokud ta čára v mapě nebude celá zelená, tak tam spousta aut nepojede a zůstane na D1). Můžeme být rádi, že prošlo PPP a snad se připraví, protože jinak se na ně v rozpočtu opravdu peníze nenajdou, protože bude připraveno spousta dalších úseků, a to i těch velmi důležitých.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: D35 obecně + aktuální stav

Příspěvek od Mike »

šetření na dálnicích už tu proběhlo
za Bárty
vzpamatováváme se z toho dosud
jestli chcete hledat úspory, zvolte něco jiného, než dopravní infrastrukturu
železnici a letiště nevyjímaje
nebo jo :?: ;)
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: D35 obecně + aktuální stav

Příspěvek od Anonym »

Mike píše:šetření na dálnicích už tu proběhlo
za Bárty
vzpamatováváme se z toho dosud
jestli chcete hledat úspory, zvolte něco jiného, než dopravní infrastrukturu
železnici a letiště nevyjímaje
nebo jo :?: ;)
To není o šetření, ale o prioritizaci staveb. Finance jsou omezené, kapacity stavebních a projekčních firem jsou také omezené, všechno nejde postavit naráz.
Navíc D35 k Mohelnici bude drahá a už se rozhodlo, že bude PPP. Tzn. až po vyhodnocení PPP D4, která má být hotova 2024. Navíc v tu dobu už by měly úrokové sazby klesnout.
Samorost
Příspěvky: 92
Registrován: 4.12.2021 20:11:01

Re: D35 obecně + aktuální stav

Příspěvek od Samorost »

Barvičky úseků podle plánované doby realizace se u některých úseků změnily, bohužel k horšímu.

https://www.dalnice-d35.cz/#useky-dalnice
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D35 obecně + aktuální stav

Příspěvek od kot »

Aktuality nahoře aktuální... Mapa stará minimálně více jak rok. Nechtělo se mi to zkoumat podrobně. :mrgreen:
Samorost
Příspěvky: 92
Registrován: 4.12.2021 20:11:01

Re: D35 obecně + aktuální stav

Příspěvek od Samorost »

Mapa je opravdu aktualizovaná.
Ještě včera tam bylo Sadová-Plotiště modře, Opatovec-Staré Město okrově, Ostrov-VM byl termín zprovoznění 2026, teď už 2027 atd...
martas
Příspěvky: 2466
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: D35 obecně + aktuální stav

Příspěvek od martas »

Samorost píše:Mapa je opravdu aktualizovaná.
Ještě včera tam bylo Sadová-Plotiště modře, Opatovec-Staré Město okrově, Ostrov-VM byl termín zprovoznění 2026, teď už 2027 atd...
Potvrzuji, že je aktuální. A aby nebyly jen zmíněné posuny vzad, tak u Hořice-Sadová se zprovoznění posunulo na rok 2025 (předtím 2026).
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D35 obecně + aktuální stav

Příspěvek od kot »

martasi + samoroste musím se ŘSD plně omluvit. Teď se mi to krásně otevřelo na D35. Předtím jsem tam měl celou republiku, neaktuální již otevřené stavby / např.D11, D35... / a ani jeden barevný proužek. Čekal jsem fakt 3 - 4 minuty a nic. Ale za to může neděle, všichni doma a u internetu. Zkrátka a dobře Afrika. Stránka A4 s bankovním výpisem se mi otevírá skoro 2 minuty. :mrgreen: Ale zase tu nemusím topit ! :D
butes
Příspěvky: 67
Registrován: 16.12.2018 0:36:40

Re: D35 obecně + aktuální stav

Příspěvek od butes »

Jak se aktuálně věci mají, popisuje článek zde: https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/d ... pravy_lati
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D35 obecně + aktuální stav

Příspěvek od kot »

Kdyby se podařilo plán výstavby na 2023 splnit, tak by to bylo super. 3 úseky plus Homole. Velmi ambiciozní...
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: D35 obecně + aktuální stav

Příspěvek od Trupman »

Ví tu někdo jaký je legální status "exitu" u Kocourovce?

Sjíždí se zde do vojenského útvaru Přáslavice a k odpočívce s ČS a autoservisem. Mimoto je ale do exitu přivedena také MK z II/437. Je to služební sjezd, nebo odpočívka?

Napojení odpočívky do veřejných komunikací mimo dálnici bylo třeba také u Rohlenky, ale tam to bylo kompenzované nějakým zákazem vjezdu.
Naopak u Kocourovce je na II/437 směrovka na "autoservis", čímž se řidič vlastně legálně dostává do "sféry dálnice". Záměrně to píšu takto, protože osazenými DZ je autoservis už mimo dálnici, je tam označení pomocí IZ1a a IZ1b.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D35 obecně + aktuální stav

Příspěvek od Honey72 »

Servis patří k benzínce a třeba na Rohlence je také. Sám jsem v něm tenkrát skončil a byl rád, že tam je .-)

Ale celé je to pozůstatek z dob silnice pro motorová vozidla R35, podobně jakou autobusové zastávky na D4 či D10. Akorát, že tady se jim ten služební sjezd dost zvrtnul :-)

Nejlepší by bylo ten exit zlegalizovat a upravit všechna ta napojení na jižní straně do kruhového objezdu, protože dnes je to absolutně nepřehledný chaos. Už to, že odpočívka je dálniční, ale ve skutečnosti opouštíte dálnici. Značky hlavní silnice, i když nejste v obci...

Samozřejmě, legalizací exitu bych zrušil symboly odpočívky značené z dálnice. Už ta vyznačená restaurace a hotel je hrůza. Cizinec čeká něco jako obří odpočívku německého typu a realita o dost jiná.


Příspěvky o napojení odpočívek k obcím přesunuty sem. Jirka L.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Pizzaman
Příspěvky: 36
Registrován: 8.3.2023 10:25:56

Re: D35 obecně + aktuální stav

Příspěvek od Pizzaman »

Aktualizovaná mapa D35 vč. odpočívek.
https://kraje.rsd.cz/kralovehradecky/ak ... lnice-d35/
NullDeVoid
Příspěvky: 351
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: D35 obecně + aktuální stav

Příspěvek od NullDeVoid »

Zajímalo by mě, bude se převádět ten úsek od D10 do Liberce na dálnici? Šlo by to?
A co od D10 na Jičín?
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Pizzaman
Příspěvky: 36
Registrován: 8.3.2023 10:25:56

Re: D35 obecně + aktuální stav

Příspěvek od Pizzaman »

Mohl by Kupka, stejně jako v případě I/73, zasáhnout a udělat celou D35 jako 4 pruh. Druhá nejvýznamnější spojnice Čech a Moravy po D1 by neměla disponovat paskvilem v podobě střídavého 3 pruhu.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D35 obecně + aktuální stav

Příspěvek od Honey72 »

Jste asi celou dobu žili v jeskyni, ne? :-) Od 90. let se bojuje, aby z Turnova do Jičína vůbec nějaká komunikace vést mohla, natož dálnice. Zatímco u 73 jsou protesty spíše od periférních Brňanů, u D35 u Českého ráje protestuje snad celý svět .-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Odpovědět

Zpět na „D35“