Vietnam

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Vietnam

Příspěvek od Diaľničiar »

Formou PPP se tady postaví dálniční tah Ho Chi Minh City - Moc Bai (hranice s Kambodží) :arrow:

*náklady na výstavbu budou 458,2 mil. USD
*postaví se 53,5 km rychlostního tahu
*výstavba se má zahájit v roce 2021 a dokončit v roce 2025

Nyní se ještě řeší financování. Tohle je ale dosáhnutá dohoda k výstavbě. Finance hodlají zajistit místní provincie a velké město.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Vietnam

Příspěvek od Diaľničiar »

Vietnam postaví i 225 km dlouhou dálnici, která pomůže zlepšit spojení mezi Mekong Delta area na JV státu a provincií Ha Tien. Projekt nese jméno Ha Tien-Rach Gia-Bac Lieu expressway a 1. fáze vyjde na 1,4 mld. USD. Parametry budou 2x2 jízdní pruhy a bude mj. bude napojená i s NH 1A.

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Vietnam

Příspěvek od Diaľničiar »

Ve městě Hanoj se plánuje postavit 5,5 km dlouhý mostní objekt, který spojí Long Bien a Hoan Kiem nadRed River. Most má mít parametry 2x3 jízdních pruhů a má stát 386 mil. USD. Odlehčí se tak stávající dopravní tok mezi distriktama Long Bien a Hoan Kiem.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Vietnam

Příspěvek od Diaľničiar »

Ve Vietnamu se pro finanční problémy zastavují práce na výstavbě Ben Luc-Long Thanh expressway. První úvěr ve výši 350 mil. USD dostal Vietnam od ADB, ale 2. úvěr od stejné banky ve výši 286 mil. USD prozatím vláda neobdržela a rychlostní tah, který se staví od roku 2015 trpí nedostatkem peněz, takže zhotovitelé zastavují práce. Výstavbu má na starost Vietnam Expressway Corporation.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Vietnam

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací.

Za posledních 10 let stoupl počet obyvatel o více než 10 mil. a atakuje prakticky hranici 100 mil. lidí. V tématu jsou informace o vývoji rozvoje dálniční sítě a taky je patrné, že se budují bez problémů regionální dálniční sítě, ale jen s obtížemi plánované spojení sever - jih. Proč je tomu tak? Na to je jednoduchá odpověď: regiony jsou 2 města, jedno na severu a jedno na jihu, kde prakticky v rámci širší metropole v každém z nich žije kolem 20 mil. lidí. Tady je prostor pro budování dálniční sítě. Tady je ekonomický potenciál i možnosti PPP výstavby. Daleké propojení ze severu na jih, které je v řádu tisíců km je dnes dobře spojené železnicemi i silnicemi (které sice nepostačují a mají své nedostatky) a dálnice pak nemá až takový ekonomický smysl, takže se nenašlo dost zájemců stavět to najednou. A ze světa není dost zdrojů ještě i na celou dálnici S-J. Proto se o výstavbě mluví, ale dekádu se formovalo jak vlastně na to jít. Vietnamské ministerstvo financí nemá problém uvolnit zdroje na mosty a dálnice, ale v rámci 2 metropolitních území. A pro postup ve výstavbě napříč stát se musel Vietnam naučit plánovat, vykoupit pozemky a udělat patřičné studie, aby sehnal i zájemce ze zahraničí: ať už úvěry a finance ve formě PPP aneb i jinak a již tohle stálo při tom rozsahu dost peněz, takže nakonec se musí i tato výstavba rozfázovat na několik sto- km částí.

Dynamika výstavby dálniční sítě je k nalezení tady: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 21#p143221 a širší plány pak tady: https://www.unescap.org/sites/default/f ... tNam_0.pdf .

Mapu vietnamské silniční sítě nemá smysl přidávat, protože Vietnam má vícero tahů ze severu na jih a neustále hustější silniční síť v rámci metropolitních území na severu i jihu a formuje se stále vícero hraničních napojení. Vietnam dobře organizuje silnice i přes nový silniční úřad, i ministerstva. Rozvoj pokročil tak daleko, že většina státní silniční sítě je zpevněná a je v dostatečním rozsahu, který se zvětšuje a taky se tedy budují expresní tahy.

Právě dnes vláda uvedla, že v roce 2030 bude Vietnam disponovat dálniční sítí o rozsahu 5000 km. Je to snížení oproti původním záměrům z r. 2016 o 1400 km. :idea: Více zde: https://drvn.gov.vn/tin-tuc/tin-tuc-su- ... site=20830 . Ministr dopravy informoval, že se pro období 2021-2030 musí dokázat alokovat zdroje potřebné pro realizaci tohoto cíle. Prozatím se to v uplynulých 10 letech nepovedlo. Což je taky pravda a taky se ministerstva financí a dopravy dostávají do konfliktů. Ve Vietnamu probíhá národní shromáždění v tomto období, které definuje politické priority na dalších 10 let. Období 2011-2020 je ale hodnoceno v oblasti dopravní infrastruktury jako oblast, která zaznamenala velký pokrok a já vyberu jen silniční infrastrukturu:

*Vietnam dokončil za 10 let celkem 1100 km rychlostních silnic
*do roku 2023 má být v provozu díky tomu co se staví, tendruje a plánuje stavět dalších 2000 km (aneb špatný překlad a míní se nárůst a tedy pak 2100 km, no ale tak nebo tak by to bylo hezké

Ministr dopravy není zpokojený se stavem realizace dálniční sítě ani se stavem železnic. Ty již mají přejít do 21. století a sice do postupného zrychlení formou VRT. Na margo roku 2020:

*dle ministra dopravy má být do konce roku 2020 politicky v provozu celkem 2000 km rychlostních tahů, ale stavební realita bude patrně 1400 km a tudíž politický cíl není naplněný a aby se povedlo naplnit politický cíl pro rok 2030, značí to, že se tempo realizace musí proti posledním 10 letům 3x, protože bude chybět něco nad 3000 km rychlostních tahů

Vláda je ale odhodlaná v jednom šíku tento cíl naplnit. Zásobník projektů je k dispozici, příprava postupuje dobře a záleží od alokace prostředků pro výstavbu. Ovšem tady se rozcházejí již politické představy financí a dopravy. Doprava upřednostňuje zvednout strop zadlužení a zavést tzv. dopravní dluhopisy. Rezort financí se obává o realizaci, protože jestli nebudou podmínky výhodné, tak nikdo tyto dluhopisy nekoupí. Shoda je ale v tom, že se musí inovovat i forma za co se má doprava financovat: letiště, přístavy, železnice i silniční síť.

Takže rozhodně to bude zajímavé do dalších let. Co a kolik se toho dostane do provozu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Vietnam

Příspěvek od Diaľničiar »

extra příspěvek k 2. a 3. okruhu v hlavním městě + bonus

odkážu pouze na odkazy na záběry z výstavby/provozu 2. a 3. ring roadu hlavního města :arrow:

3. RR sekce ve výstavbě: https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -168807186 , https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -169435490 , https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -170108019

2. RR sekce ve výstavbě: https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -169017356

Bonus, mapa progresu dálnice S-J :arrow:
modrá - v provozu<br />zelená - ve výstavbě<br />oranžová - plánování
modrá - v provozu
zelená - ve výstavbě
oranžová - plánování
td-2909-dien-mao-cao-toc-bac-nam-tto-16014267401711309628088.jpg (302.87 KiB) Zobrazeno 11257 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Vietnam

Příspěvek od Diaľničiar »

Vietnam approves construction of Rach Mieu 2 Bridge in Mekong Delta :arrow:

https://www.roadtraffic-technology.com/ ... -2-bridge/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Vietnam

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 12.1. se do provozu odevzdal jižní úsek tahu Cao Lanh - Rach Soi Expressway. Jde o 51 km část mezi Lộ Tẻ a Rạch Sỏi.

Zdroj: https://thanhnien.vn/thoi-su/kien-giang ... 28459.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Vietnam

Příspěvek od Diaľničiar »

fotogalerie

Thủ Thiêm 2 bridge (Saigon)
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -171601094

Hải Vân Tunnel - second tube
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -171497386
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Vietnam

Příspěvek od Diaľničiar »

potvrzení základních cílů

Vláda Vietnamu potvrdila závazek, že ve Vietnamu bude v roce 2030 dálniční síť o rozsahu 5000 km. Proti původnímu snížení rozsahu se tedy tento rozsah potvrzuje. Samozřejmě, že v plánech je toho více, ale Vietnam se snaží k tomuto cíli přistupovat realisticky. V periodě 2026-2030 se musí na to vynaložit 17,2 mld. USD. Tedy výstavba má akcelerovat v tomto období, protože do té doby se staví menší, ale důležité tahy a velké mosty, které zkracují cestování v hustě zastavěných oblastech a napojují se zóny a bydlením na průmyslové zóny.

V periodě 2021 - 2025, což je taky 1. uvedeno se má zahájit výstavba 1176 km rychlostních tahů, přičemž 871 km se má dokončit.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Vietnam

Příspěvek od Diaľničiar »

Vietnamské město Ho Chi Minh City představilo komplexní dopravní plán pro období 2021 - 2030. V propočtu se investuje 42,1 mld. USD. Asi 40% peněz bude z národních zdrojů, další z místních a taky formou PPP. Ze silniční infrastruktury se počítá s výstavbou okruhů Ring Road č. 2 a 3, dále s dálnicí Ho Chi Minh City - Bai Highway, dále s upgradem a výstavbou státních silnic č. 1, 22 a 13. Postaví se tady celá řada vyvýšených mostů, nové MÚK a nové mosty.

Tyto investice mají zlepšit stav silničního provozu: snížit rozsah kongescí, zatraktivnit další zóny města pro rozvoj a zesilnit celkový hospodářský růst.

Faktem je, že v rámci 2 největších měst se do provozu dostává do provozu stále něco, jen se tomu až tak nevěnuji. To, co chybí a je stavba na dekády, je právě S-J dálniční spojení.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Vietnam

Příspěvek od Diaľničiar »

záběry z výstavby Vĩnh Tuy 2 bridge on Hanoi's 2nd ring road:
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -174329536

a z výstavby Vĩnh Hảo - Phan Thiết expressway:
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -174086662

a z výstavby Mai Sơn - QL45 expressway:
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -174086761
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Vietnam

Příspěvek od Diaľničiar »

Přečíslení dálniční sítě.

Premiér země prezentoval mj. vládní záměry master plan silniční sítě 2021-2030 s vizí do roku 2050. A zahrnuje v sobě i záměr přečíslení dálniční sítě, takže já to tady již opravovat ve vláknu nebudu.

Ten politický cíl přetrvává a sice postavit do konce roku 2030 celkem 5000 km síť zkapacitněných rychlostních silnic. Je to stejný cíl jako k 11/2020. Jde o to, že již neklesl, protože původní plán byl 6400 km.

V roce 2016 tady bylo kolem 1150 km rychlostních tahů, dnes kolem 2-2,5 tis. km. Dynamika výstavby se udržuje z posledních let, takže lze ten politický cíl dosáhnout.

Pro stát sehrává větší význam i nadále rozvoj železnic, ale ta snaha provést změny i v silniční síti je enormní, ale na obojí není dostatek kapitálu jak státního tak PPP, ačkoliv se i PPP snaží zařadit jak do 2 největších měst, tak do S-J dálnice.

Dálniční síť má vizi na 41 trás v celkové délce 9041 km. Státní silniční síť počítá s dalšíma asi 30 tis. km.

https://luatvietnam.vn/giao-thong/quyet ... 60-d1.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Vietnam

Příspěvek od Diaľničiar »

Ho Chi Minh City dostane již brzo novou dálniční komunikaci. Připravuje se projekt vyvýšeného tahu v nákladech kolem 1,32 mld. USD jen ve stavební fázi. Bude v parametrech 4- pruhu v délce 14,1 km mezi Nguyen Van Linh Street a MÚK Truong a Cong Hoa.

Projekt je řešen ve formě PPP. Je v řízení místní vlády a realizovat jej bude HCMC Infrastructure Investment JSC (CII).
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Vietnam

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 19.1. se inauguroval 51 km úsek S-J dálnice CT.01. Je na jihu Ho Chi Minh City (Saigon) mezi Trung Lương a Mỹ Thuận.

https://vnexpress.net/cao-toc-trung-luo ... 17979.html

fotky:
https://znews-photo.zadn.vn/Uploaded/qx ... ing_3_.jpg
https://znews-photo.zadn.vn/Uploaded/qx ... ing_4_.jpg
https://znews-photo.zadn.vn/Uploaded/qx ... ing_1_.jpg
https://znews-photo.zadn.vn/Uploaded/qx ... ing_5_.jpg
https://znews-photo.zadn.vn/Uploaded/qx ... ing_6_.jpg


Dále: 3. největší město ve Vietnamu je Hai Phong. Před pár dnama se zde do provozu odevzdal nový 4- pruhový most Rao na řece Lach Tray. Žije tady něco přes 2 mil. lidí a je zde důležitý přístav. Město je kousek od hlavního města, které je vlastně ve vnitrozemí; vzdáleno od Hai Phong asi 100 km.

https://zingnews.vn/cay-cau-hon-2200-ty ... 92103.html

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Vietnam

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 4.2. se do provozu odevzdal 15 km úsek na Hanoi - Ninh Binh Expressway jakožto prodloužení původní trasy. Prodlužuje se stará dálnice z Cao Bo na severní straně Ninh Binh do Mai Son na jižní straně Ninh Binh. Tento úsek je součástí velkého projektu CT.01 anebo S-J dálnice Vietnamu. S výstavbou tohoto úseku se začalo v 12/2019 na začátku pandemie COVID-19.

začáteční bod úseku: https://www.openstreetmap.org/?mlat=20. ... 8/106.0129

anglicky: https://english.thesaigontimes.vn/cao-b ... o-traffic/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Vietnam

Příspěvek od Diaľničiar »

Vietnamská vlada aktualizovala dálniční cíle :arrow:

Pro periodu 2021-2030 platí cíl v roce 2030 dosáhnout rozsah dálniční sítě 5004 km.

Vietnam již určil i další rozvoj a sice rok 2050 zahrnuje v sobě i původních 1400 km pro cíl 2030 a další tahy a sice dohromady tady má stát 9014 km dálniční sítě. V rámci 41 hlavních tahů, z čeho 14 bude na severu v celkové délce 2305 km.

Ho Chi Min City bude mít základních 295 km v rámci 2 dálnic a Hanoi bude mít 3 dálniční tahy s délkou 425 km.

Vietnamská vláda zreálnila cíle pro rok 2030 a úspěšně již realizuje složitou S-J dálnici. Ta bude jednou měřit asi 2 tisíc km.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Vietnam

Příspěvek od Diaľničiar »

Ho Chi Minh City dostane v zrychlené podobě oproti dosavadnímu tempu dokončení Ring Road 3. Odhadované náklady jsou ve výši 3,32 mld. USD za asi 80 km chybějící trasy. Stavební práce se mají zahájit v 3.Q 2023 a dokončit do konce roku 2025. Jsou to odvážné cíle. Nyní probíhá studie proveditelnosti, ale tyto přípravy se považují jen za nutní nevyhnutnost pro získání financování.

Projekt byl schválen již v roce 2001. Musí se urychlit jeho dokončení, aby se propojilo území s klíčovou jižní ekonomickou zónou. Okruh má měřit 98 km, ale stojí z něj jen asi 20 km. Město pracuje od roku 2021 na vyklízení budov a jiných objektů z trasy obchvatu číslo 3, což není levná záležitost.

Obrázek

Doplním, že na obrázku výše je i Ring Road 4, který byl schválen v roce 2013 a má měřit 198 km.

Je to největší město v zemi, v metropoli žije přes 21 mil. obyvatel anebo 1/5 populace.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Vietnam

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 30.4. se inauguruje 51 km dlouhý úsek na tahu Trung Lương – Mỹ Thuận Expressway. V provozu je od 27.4.

Tento tah je součástí S-J tahu, CT.01, nachází se na jihu Ho Chi Minh City.

info, fotky: https://tuoitre.vn/khanh-thanh-cao-toc- ... 642603.htm

Dne 28.4. se do provozu odevzdal 2. most Thủ Thiêm v Ho Chi Minh City. Jedná se o 1,5 km dlouhý 6- pruhový most nad řekou Sài Gòn. Spojuje centrum a novou čtvrť Thủ Thiêm, která je označována za nové finanční centrum města.

info, foto: https://vietnamnews.vn/society/1176704/ ... affic.html



za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Vietnam

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 1.8. se do provozu odevzdala 16 km zkušební část z 97 km dlouhé dálnice CT.06 mezi Van Dong a Mong Cai u hranic s Čínou. Dokončení celé trasy je plánováno na 3.Q 2022, ale vláda neviděla důvod odkládat alespoň zkušební zprovoznění úseku. (CT.06 Hải Phòng – Hạ Long – Vân Đồn – Móng Cái Expressway)

Tato dálnice vede severně od velkých těžebních oblastí poblíž Ha Long a zjevně má velké množství mostů přes pobřežní zálivy a ústí řek. V Mong Cai vstupuje přímo do Číny a napojuje se na dálnici G7511 Qinzhou - Dongxing.

Trasa dálnice CT.06 právě zásadně zkracuje možnosti cestování.

https://laodong.vn/kinh-doanh/phai-dua- ... 075598.ldo
https://baoquangninh.com.vn/cao-toc-van ... 97327.html

Obrázek
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 6.9.2022 8:12:33, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Vietnam

Příspěvek od Diaľničiar »

Úřady ve vietnamském městě Hanoj ​​připravují nové plány rozvoje dopravy. Práce budou provedeny za účelem zlepšení dopravního systému města, přičemž plán bude trvat do roku 2030 a dále do roku 2045. Cílem programu bude zlepšit dopravní tok a také zajistit udržitelnější síť.

Součástí programu prací bude výstavba 10 nových mostů přes Červenou řeku. Mosty přes Red River budou zahrnovat stavby ve Van Phuc, Phu Xuyen, Tran Hung Dao a Ngoc Hoi. Budou také postaveny nové mosty přes řeku Duong. Kromě toho bude vybudováno také 7 nových tras, včetně silničních okruhů, rychlostních silnic a dálnic, o celkové délce 285 km.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Vietnam

Příspěvek od Diaľničiar »

Vietnamská vláda usiluje o vytvoření rozvojového programu pro oblast delty Mekongu. Plány připravuje vietnamské ministerstvo dopravy.

Vývojové práce budou probíhat do roku 2030 a doprava je jednou z prioritních oblastí. Po dokončení programu bude v provozu celková síť 1 166 km rychlostních silnic. Mezi klíčové plánované projekty patří dálnice My Thuan Can Tho, dálnice Can Tho Ca Mau a most My Thung 2.

Další budovaná infrastruktura kromě dopravy bude zahrnovat pitnou vodu a zavlažování.

Program má rozpočet 19,2 miliardy USD.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Vietnam

Příspěvek od Diaľničiar »

Vietnamské ministerstvo dopravy počítá s rozpočtem zdravých 5 miliard USD na práce na druhé etapě východní části projektu Severojižní dálnice. Z této částky jsou 3 miliardy dolarů poskytnuty ze státního rozpočtu na rozvoj investic do infrastruktury. Dalších 1,974 miliardy dolarů je poskytnuto z rozpočtu Vietnamu na období 2021–2025. Rozpočet 348,5 milionu USD byl stanoven na vyklízení staveniště, které má být provedeno v průběhu roku 2022.

Mezitím byl vietnamskému ministerstvu dopravy předložen návrh na rozšíření práce na dálnici Ho Či Minovo město (HCMC)-Long Thanh-Dau Giay. Navrhuje se rozšířit 22 km úsek trasy mezi HCMC a Long Thanh v provincii Dong Nai. A návrh předložila Vietnam Expressway Corporation (VEC), která by projekt za 610,7 milionů dolarů financovala z vlastních zdrojů. Pokud bude návrh přijat, práce podle harmonogramu budou zahájeny na konci roku 2022 s plánovaným dokončením v roce 2026.

Kromě toho se připravují plány na čtvrtý most přes řeku Saigon v HCMC, který má spojit s poloostrovem Thu Thiem. Projekt je plánován ministerstvem dopravy HCMC a bude realizován podle modelu build-provoz-transfer (BOT). Stavba 2,2 km dlouhého mostu by stála 220 milionů dolarů, přičemž práce na konstrukci by měly začít v roce 2024 a dokončení by trvalo do roku 2028. V plánu je stavba o šířce 28 m se třemi jízdními pruhy pro každý směr s návrhovou rychlostí 60 km/h, životností 100 let a schopností odolat zemětřesení o síle 7 stupňů Richterovy škály.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Vietnam

Příspěvek od Diaľničiar »

Ve Vietnamu se připravují plány na projekt mostu Dai Ngai, na který dohlíží ministerstvo dopravy. Most bude součástí 15 km dlouhé trasy National Highway 60 v deltě Mekongu. Tah bude mít pět křižovatek a také sedm mostů. Největší z mostů a klíčové součásti na trase bude most Dai Ngai. Stavba bude obsahovat dva jízdní pruhy v každém směru jízdy a očekává se, že vybudování spojení bude stát 321 milionů USD.

https://english.thesaigontimes.vn/work- ... arly-2023/
https://english.thesaigontimes.vn/over- ... ong-delta/

nevím jestli je tohle zamýšlená vizualizace, protože jich je vícero navázaných na tento projekt:
Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Vietnam

Příspěvek od Diaľničiar »

Dva projekty rychlostních silnic se opožďují. :ko:

Dálnice Ben Luc-Long Thanh (což je jižní obchvat HCMC) byla původně zahájena v roce 2014, ale datum otevření se neustále posouvalo dále, nejprve 2018, pak 2020, pak 2022 a nyní zřejmě koncem roku 2025. Tato rychlostní silnice vede přes říční deltu řeky Saigon a zahrnuje několik větších mostů.

Dálnice Cam Lo - La Son (součást severojižní dálnice) bude pravděpodobně otevřena začátkem roku 2023 namísto letošního roku.

https://www.sggpnews.org.vn/national/2- ... 03046.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Asie“