II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/47 Severní spoj (Ostrava)
Díky, to bude určitě velká sláva!
Bude i ohňostroj?
Bude i ohňostroj?
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Příspěvky: 123
- Registrován: 15.3.2009 14:12:09
- Bydliště: Praha 4
Re: I/47 Severní spoj (Ostrava)
Můj dotaz se týká hlavně Severního spoje, I/47 a I/58 v Ostravě a případně přilehlých komunikací, ale nechci zakládat nové téma.
Jak jsou v současnosti značeny silnice v Ostravě po otevření D1? Mapy ŘSD nejsou aktualizované vůbec, něco jiného říkají fotky a něco jiného různé úrovně přiblížení map na mapy.cz. Jde mi hlavně o případnou degradaci I/47 a I/58 v Ostravě a u Bohumína na II/647, II/???, ... atp. Prostě, jaká je situace v reálu?
Díky.
Jak jsou v současnosti značeny silnice v Ostravě po otevření D1? Mapy ŘSD nejsou aktualizované vůbec, něco jiného říkají fotky a něco jiného různé úrovně přiblížení map na mapy.cz. Jde mi hlavně o případnou degradaci I/47 a I/58 v Ostravě a u Bohumína na II/647, II/???, ... atp. Prostě, jaká je situace v reálu?
Díky.
Re: I/47 Severní spoj (Ostrava)
Nevíte někdo jak to vypadá s II. stavbou??
Ford S-Max MK 2
VW Golf VII variant
VW Golf VII variant
Re: I/47 Severní spoj (Ostrava)
No, vzhledem k aktuální finanční situaci a k tomu, že jsou momentálně zastavený i stavby už v běhu, tak na dalších několik let určitě naprosto bledě.pedros píše:Nevíte někdo jak to vypadá s II. stavbou??
Re: I/47 Severní spoj (Ostrava)
Asi by se téma mělo přejmenovat na II/470 Severní spoj
Je to II třída, asi to bude financovat kraj/město (nebo má ŘSD závazek to zaplatit?)
A kraj to měl v plánu z roku 2008 v letech 2014-2018
http://www.kr-moravskoslezsky.cz/zip/do ... e_2014.pdf
V novějších zásadách územního rozvoje z 22. 12. 2010
http://verejna-sprava.kr-moravskoslezsk ... _0151.html
tato stavba vůbec není ...
Je to II třída, asi to bude financovat kraj/město (nebo má ŘSD závazek to zaplatit?)
A kraj to měl v plánu z roku 2008 v letech 2014-2018
http://www.kr-moravskoslezsky.cz/zip/do ... e_2014.pdf
V novějších zásadách územního rozvoje z 22. 12. 2010
http://verejna-sprava.kr-moravskoslezsk ... _0151.html
tato stavba vůbec není ...
Re: I/47 Severní spoj (Ostrava)
Taky si právě myslím, že to financuje kraj, případně město. Proto ten dotaz, vím totiž jaká je finanční situace na MD respektive ŘSD...
Ford S-Max MK 2
VW Golf VII variant
VW Golf VII variant
Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)
Aha, předpokládal jsem to jako akci ŘSD stejně jako I. stavba. Můj hrubý laický odhad nákladů je 2,5 mld Kč (přirovnáním k Prodloužené Rudné -2,7 mld, taky nějaké přemostění, estakáda, terénní náročnost, délka tahu). Takže ani při financování kraj/město tomu na následující roky moc šancí nedávám.....Jestli jsme se zásadně spletl, tak mě opravte
Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)
Proč se vůbec stavěl Severní spoj rovnou jako čtyřpruh? Dle mě, bez pokračování je to naprosto drahá stavba.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)
A především zbytečná - troufám si říct, že nejzbytečnější v ČR.Lenny píše:Dle mě, bez pokračování je to naprosto drahá stavba.
Ale už nemá cenu to řešit, napsáno o tom bylo dost.
Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)
ŘSD/MD by mělo na kraj zatlačit, aby dostavěl v rozumné době i II. etapu. Jinak by měl požadovat částečné zaplacení této stavby krajem.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)
No, kdyby se stavělo jenom podle toho co dává smysl, to by bylo krásný
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)
Původní vedení trasy se muselo změnit kvůli ochraně přírody. Nevím jak daleko je příprava jiné trasy... Ale tohle všechno může za zdržení. V původním plánu se počítalo s dalším pokračováním výstavby do 2 let.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)
Rozhodně lepší smysl by bylo počkat a ty peníze investovat na celou Prodlouženou Místeckou ulici.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)
No, vzhledem k tomu, jak je samotná prodloužená Místecká zprzněná, tomu kruháči co se chystá na Místecké a pravděpodobně trvalé absenci III.stavby, se jedná o zbytečnou investici.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)
Snad se mýlíš
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: Ostravské přivaděče
Stavba Severního spoje je zatím v nedohlednuX236K píše:Mel jsem za to, ze trasa Severniho spoje je uz finalni... uzemni plan se tak tvari.
01.03.2012 12:33
Ostrava - Částečná uzávěra Svinovských mostů naplno ukázala, jak Porubě, druhému největšímu ostravskému obvodu, chybí další důležité napojení na centrum města. S dokončením Severního spoje se ale hned tak nezačne.
„Každý den prožívám horké chvíle, než se dostanu se svou dodávkou do centra Ostravy.“
To jsou slova pana Dejmala, který bydlí v ostravské části Martinov. Upozorňuje tak na čím dál žhavější problém, který mají s postupným růstem dopravy řidiči z celé Poruby. Zkrátka a jednoduše chybí jim další silniční propojení se zbytkem města, a sice Severní spoj!
„Je smutné, že Poruba, druhý největší obvod v Ostravě, je závislá na jediné komunikaci vedoucí do centra města, ulici Opavské. Severní spoj už je přitom ze dvou třetin hotový, stačilo by ho dotáhnout od dálnice do Poruby,“ dodává pan Dejmal.
Jaká je tedy aktuální situace kolem další výstavby této důležité komunikace, která se před lety zasekla na sporech o to, kde přesně má ústit?
Podle náměstka primátora pro dopravu Aleše Boháče by město chtělo Severní spoj dotáhnout až do ulice Průběžné. To je ale zhruba všechno, v čem je aspoň trochu jasno. To nejdůležitější pro zahájení stavby totiž stále chybí...
„Ostrava nemá na to, aby financovala silnici za 1,2 miliardy korun, a tuto částku nyní nelze získat ani ze státního rozpočtu. Nechceme ale o Severní spoj přijít, takže bychom se chtěli domluvit s krajem, aby nám se stavbou této cesty pomohl,“ přibližuje současnou situaci Boháč.
Podle jeho slov by se tím pádem Severní spoj nestavěl jako čtyřpruhová komunikace, ale pouze jako levnější dvoupruh s tím, že by ho bylo možné v budoucnu rozšířit. Diskuse s krajem o této zúžené variantě přijde na přetřes v nejbližších měsících, až bude známo, jestli se otevře další operační program, ze kterého by bylo možné tento typ cesty financovat.
http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_ ... 20301.html
Re: Ostravské přivaděče
Jaká je ted aktuální trasa?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)
Reakce odsud
I/11 Prodloužená rudná
II/470 Severní spoj
I/56 Přívoz - Opava,
... a logicky mi z toho vyplývá, že prostřední II/470 má pouze místní význam (Pustkovec, Martinov, Poruba). Nejsem si jistý, jestli je ideální obklíčit tyto části 4-pruhem vedoucím navíc přes zbytky lesa a rekreační zóny...
Nejsem ostravák, ale zdá se mi, že minimálně jedna realizace z těchto je zbytečná:harmonica píše:Flaky: myslím tím (podle mého) jednu z nejdůležitějších staveb pro ostravský obvod Porubu. Nyní když z marianskohorské sjíždíš na D1 (Exit 357) měla být udělaný obchvat až na okraj Ostravy (za Globusem) jak se bude stavět I/11 na mokré lazce. Tedy ve finále pak tranzit na Opavu měli pokrýt tyto dvě tepny a svinovské mosty pak měli sloužit pro spojení centrum - poruba. Bouhžel tato stavba není zatím ani plánovaná. Je tam nějaký boj s pozemky a s ekofaš**** tuším.
I/11 Prodloužená rudná
II/470 Severní spoj
I/56 Přívoz - Opava,
... a logicky mi z toho vyplývá, že prostřední II/470 má pouze místní význam (Pustkovec, Martinov, Poruba). Nejsem si jistý, jestli je ideální obklíčit tyto části 4-pruhem vedoucím navíc přes zbytky lesa a rekreační zóny...
Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)
Přívoz - Opava je podle mě zbytečnost -> pokud se dostaví minimálně I/11 Mokré lazce.
Ano I/11 a současně II/470 je nesmysl jako 4pruh a pokud bude I/11 v plné délce.
Dle mého by se však obě stavby využili dostatečně. Bouhžel tady jde především o to, že se nestaví ani jedna. Ale somořejmě souhlasím že stavby nemusí být postaveny současně.
Ano I/11 a současně II/470 je nesmysl jako 4pruh a pokud bude I/11 v plné délce.
Dle mého by se však obě stavby využili dostatečně. Bouhžel tady jde především o to, že se nestaví ani jedna. Ale somořejmě souhlasím že stavby nemusí být postaveny současně.
BMW E61 530d
Ex. Ford Mondeo 2.0 TDCI
Život je bahno a jen svině v něm umí chodit.
Ex. Ford Mondeo 2.0 TDCI
Život je bahno a jen svině v něm umí chodit.
Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)
I/11 je samozřejmostí, o tom, že měla stát už před 20 lety snad nikdo nepochybuje a I/56 je výhled po vyčerpání kapacity 1/11 (20+ let). Nevím v jaké kategorii je II/470 navrhována - S22,5? by bylo až moc.
Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)
Jelikož nikdy nebyl zveřejněn žáden plán jsou to jen dohady. Těžko říct jestli by nebyla i ekonomicky výhodnější varinata I/11 po globus a odtud II/470 třeba i jako dvoupruh -> něco jako je obchvat opavy (Globus -Kaufland). Ten náklad by možná nebyl tak vysoký a tranzit v porubě by klesl na polovinu. Ale těžko říct, dohaduji pouze ze stávající situace. Snad se dožiju alespoň jedné této tepny a konečně nebude páteční cesta z Ostravy horor
BMW E61 530d
Ex. Ford Mondeo 2.0 TDCI
Život je bahno a jen svině v něm umí chodit.
Ex. Ford Mondeo 2.0 TDCI
Život je bahno a jen svině v něm umí chodit.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)
Zásadní je dle mého Prodloužená Rudná, ta vyvede z Poruby veškerý tranzit, který nyní jezdí po ulici 17.listopadu.
Jako doplněk by to chtělo právě severní spoj, už jen proto, že stojí I.stavba, která bez pokračování je de facto k ničemu, navíc severní spoj umožní rychlou cestu z 5.obvodu do centra.
R56 do Opavy je píseň budoucnosti, která nikdy nevznikne.
Jako doplněk by to chtělo právě severní spoj, už jen proto, že stojí I.stavba, která bez pokračování je de facto k ničemu, navíc severní spoj umožní rychlou cestu z 5.obvodu do centra.
R56 do Opavy je píseň budoucnosti, která nikdy nevznikne.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)
Mám bouhžel dojem, že i Prodloužená Rudná je a bude stavba budoucnostiR56 do Opavy je píseň budoucnosti, která nikdy nevznikne.
BMW E61 530d
Ex. Ford Mondeo 2.0 TDCI
Život je bahno a jen svině v něm umí chodit.
Ex. Ford Mondeo 2.0 TDCI
Život je bahno a jen svině v něm umí chodit.
Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)
R56 vidím smysluplně zatím a asi dlouhodobě v polovičním profilu. Důvody - lepší napojení na D1, obchvaty Hlučína, D.Benešova a Kravař (jmenuji pouze města na trase). Místní provoz na Ostravu je dost silný, v r.2010 9-14tis./den.Martin z Ostravy píše:Zásadní je dle mého Prodloužená Rudná, ta vyvede z Poruby veškerý tranzit, který nyní jezdí po ulici 17.listopadu.
Jako doplněk by to chtělo právě severní spoj, už jen proto, že stojí I.stavba, která bez pokračování je de facto k ničemu, navíc severní spoj umožní rychlou cestu z 5.obvodu do centra.
R56 do Opavy je píseň budoucnosti, která nikdy nevznikne.
Severní spoj - jeho I.stavba je opravdu k ničemu, ale proto ho přece mermomocí nebudeme teď hned dostavovat, když jsou tu větší špunty - viz obchvat Hlučína.
Trocha fantazírování : Přímé větve 28.října-Mariánskohorská a zpět, bez nutnosti projiždět semaforovou křižovatku U vodárny .... Bez mostu do zatáčky pro směr z Poruby by se to neobešlo, ale troufám si tvrdit, že rozhodně levnější než celý Severní spoj (I.stavba hotová, peníze už jakoby hozené do studny).
Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...