Mezinárodní koutek

Návrh na zlepšení, připomínky a stížnosti
Odpovědět

Jste spokojeni se sekcemi, které se dotýkají států mimo České republiky

Ano
96
94%
Ne
6
6%
 
Celkem hlasů: 102

Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Honey72 »

Rusko se nároků na Krym smluvně vzdalo v roce 1994 na Budapešťském memorandu. Bylo to něco za něco. Putin si se smlouvami vytírá zadnici stejně jako Hitler a tuto z Budapešti před pár dny porušil v dalším bodě.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

Přeskupení příspěvků mezi Ruskem a Ukrajinou je dokončeno. Stejně tak organizační informace v jejich úvodních příspěvcích s odkazama na provedené změny a proč je tomu tak. Stejně tak jsem obě vlákna přečetl a aktualizoval, což jsem rovněž zmínil. Jde o fakt, že mnoho servrů zcela odstranilo fotky, videa a informace k Rusku, čímž jsem mnoho příspěvků v Rusku "aktualizoval" nebo obnovil odkazy na jiná média. Vládní weby v obou státech mají výpadky, ale jináč ty weby relevantně existují.

Mj. jsem doplnil ještě i jiné moje rozhodnutí a to zase ve vztahu k Číně: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 34#p252034 . Je to pro mě cca. 1,5h za měsíc jen ve vztahu k tomuto fóru. To, že se tam staví, tak to vidí snad všichni. Občas shrnu tak jak k jiným státům to činím častěji než jednou za rok, tak občas tam něco napíšu. Ukončuji to při rozsahu jejich dálniční sítě asi 170 tis. km. (cíl je cca. 1/4 mil. do 2035, nyní se staví nebo těsně před tímto stavem 40 tis.) De facto jejich zásluhou se staví masivně v desítkách zemí, čemu vlastně ten čas dávám.

Priorita je vše ve vztahu k cestování z ČR, k tranzitu navázaného na ČR ... vše další zůstane řekněme o "zajímavostech" nebo nějakých dopadech na fungování nebo ve smyslu "hle, podívejte se". Občas se pokusím něco shrnout ... souvisí to se snižováním mojí přítomnosti zde :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Lynx »

Diaľničiar píše:
Lynx píše:Takže anexi Krymu Ruskem, která proběhla navíc bez násilí a na přání většiny místních ...
Ruská propaganda jako vyšitá. Všude armáda a jakože referendum. Následovat mohlo město a region KV a bude to jakože to samé, že ano?
Opět od vás demagogie jako vyšitá. S Karlovými Vary to opravdu není srovnatelné ani trochu. Jak píšu, Krym patřil Rusku od 18. století, předtím to byl Krymský Chanát (nikoliv Ukrajina či Kyjevská Rus). Pod Ukrajinu byl přesunut v době hluboké totality Chruščovem, zdcela uměle. Kde vidíte jakoukoliv analogii ke Kalovým Varům ? Já tedy nikde. Mimochodem referenda se tam konala už předtím a všechny dopadla pro nezávislost Krymu na UA.
Paul1 píše:Máš hodně omezené vidění. Stejnou "logikou" bys mohl Rusku nárokovat i Ajlašku, která ji patřila asi 2. století, obývali ji sibiřští kozáci a pak ji za pár šupů rozhodnutím jednoho člověka prodali USA.
Když už používáte invektivy, tak napište alespoň v čem mám to vidění podle vás omezené ? Vaše přirovnání k Aljašce nesedí. Ta byla USA prodána carským Ruskem. To s opravdu nedá srovnávat s Chruščovem za SSSR, kdy šlo jen o úřední přesun v rámci jednoho státu - SSSR.
Honey72 píše:Rusko se nároků na Krym smluvně vzdalo v roce 1994 na Budapešťském memorandu. Bylo to něco za něco. Putin si se smlouvami vytírá zadnici stejně jako Hitler a tuto z Budapešti před pár dny porušil v dalším bodě.
Díky že alespoň vy argumentuje seriozně a bez nějákých osobních útoků a podobně, to oceňuji. Máte pravdu s tou Budapeští. Rusové tenkrát byli slabí, ekonomika zcela v rozvratu, politika taky, SSSR se rozpadl, vládl věčně opilý Jelcin a tenkrát podepsali defacto cokoliv a později toho litovali. Později se to snažili napravovat, ale pozdě.
Naposledy upravil(a) Lynx dne 27.2.2022 21:25:58, celkem upraveno 1 x.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

Ano, pane Lynxi, divte se nad tím jak jen chcete, ale tohle si nemáte jak obhájit. A že jsem ve vašich očích a vám podobním jako demagog je mi šumák. De facto je to pro mě čest, protože vás to nenechává chladným a to je dobře jakkoliv pro vás ne.

V podstatě dle vašeho názoru každý stát, který neexistuje alespoň kolik, 100 let?, tak nemá právo na existenci. Že ano. Takže co kdysi kde bylo, tak již neplatí, protože tomu dejme správnou propagandistickou reakci. Doopravdy to dlouho šlo, ale již to nepůjde.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 27.2.2022 21:30:12, celkem upraveno 1 x.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Lynx »

Ale já to mám jak obhájit a a také jsem to obhájil. Já jsem to obhájil argumenty, které jste vy nedokázal niják vyvrátit. Zatímco vy reagujete osobními útoky tj, obviňoováním z ruské propagandy a těžkou demagogiií, tedy přirovnáním ke Karlovým Varům, které je absolutně mimo. Což jsem vyragumentoval taky.

Zneužíváte akorát toho že tady máte moc nad fórem, jako takový "malý Putin" této diskuze.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

Malý Putin. :lol:

Ne, doopravdy mě tímto nenaštvete. A doopravdy tím nezměním rozhodnutí, které jsem učinil a kterým jsem napravil stav v roce 2014 a sice, že Krym a Ukrajina budou v Ukrajině a nikoliv v Rusku. A já neobviňuju, vy si to dokládáte sám právě těma "argumentama". Je fakt, že vy to možná tak vnímáte, že moderátor = malý Putin, protože vám dělají špatně v mnoha tématech D8 počínajíc atd. Ale to je váš problém. Vašeho chování problém. Ale to je vaše tradiční téma, když není jak pokračovat tak si hrajete na ublíženého. Nic nové pod sluncem.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Lynx »

Mě je jedno kam to zařazujete, jen jsem polemizoval s Honeym o tom, že Krym je podle mě speciální případ, dost zásadně odlišný od všech ostatních akcí Ruska vůči Ukrajině.

Mimochodem, když už byste chtěl být rovný a zásadový, tak byste zde nemohl mít sekci Kosovo, ale měl byste jí zařadit pod Srbsko. Protože to je principiálně daleko horší případ, než Rusko a Krym. Tedy území, které historicky po staletí patřilo Srbsku a bylo mu uzmuto zcela nemravně, bez jakéhokoliv podkladu. Tam mimochodem podle mě začaly dnešní problémy s Ukrajinou, tímhle nehorázným precedentem z naší strany (tedy ze strany západu)

To Kosovo by se dalo k těm Karlovým Varům přirovnat, ale tam vám to bůhví proč nevadí ? ! Zajímavý mravní relativismus.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

Evidentně vám to zase až tak jedno není, stačí sledovat ty vaše reakce a výlevy.

Čekal jsem, který stát vytáhnete. Kosovo a uvádím to po nevím kolikrát, uznala vaše země. Tím není co dál dodat. ;) České fórum, české principy a české pilíře. Nelíbí se to, já vím a zrovna to Kosovo a to Srbsko a to Rusko a ta Ukrajina, ale tak to je. Ale ne, doopravdy jak mě to vůbec může napadnout si vás spojovat s ruskou propagandou.

Takže ne, Kosovo doopravdy není pod Srbskem. A ani nebude, pokud se nezmění přístup vaší země v této otázce.

Všechny státy mají jasné uvedení proč jsou jak označené. A to po domluvě s mapmanem a dalšíma. Není to z mé vůle ani se závorkama v mnoha z nich ... Když už se obracíte na pána boha, že jak to vlastně je ...

Jsem doopravdy potěšen, že vám to tak moc překáží i ten Krym i to ostatní. O to víc mě to utvrzuje ve správnosti těchto kroků a chybách z let minulých, které de facto napravuju.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Lynx »

Diaľničiar píše:Evidentně vám to zase až tak jedno není, stačí sledovat ty vaše reakce a výlevy.
Z mé strany je to vyargumentovaná polemika, výlevy přicházejí z vaší strany.
Diaľničiar píše:Ale ne, doopravdy jak mě to vůbec může napadnout si vás spojovat s ruskou propagandou.
Nechte si ty invektivy. To že má někdo názory odlišné od mainstreamové západní propagandy ještě neznamená, že má cokoliv společného s ruskou propagandou. Já se to naopak snažím vnímat objektivně, bez jakékoliv propagandy kohokoliv.
Diaľničiar píše:Takže ne, Kosovo doopravdy není pod Srbskem. A ani nebude, pokud se nezmění přístup vaší země v této otázce.
Tak Krym taky není pod Ukrajinou a ani nebude. Z hlediska reality - real politiky. A přesto máte rozdílný přístup. Přitom Kosovo je jak jsem již uvedl ,mohem horší případ, než Krym.
A naše země na to nemá prakticky žádný vliv, stejně jako ta vaše. Takže na to se nevymlouvejte. My o samostatnosti Kosova nebo Krymu opravdu nerozhodujeme.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

To není výmluva, to je fak pane Lynxi. Já se řídím tím, co vaše země. Slovensko Kosovo tehdy neuznalo, takže docela jiná situace. To si dostudujte, protože to zbytečně takhle zase omotáváte, co s tím nic nemá. Ale je to možné, když pro vás je cizí argument výmluvou a pro vás je vaše blbost argumentem. :lol:

Není co dál napsat, opakujete se. Ano, reál je, že Rusko je agresor, který bere, co chce, svévolně a lže na všechny strany, to je fakt. Koná tak historicky. To je ten reál. No a ta virtualita je zase virtualita, která jakž takž kopíruje právo. Mj. i na existenci názoru, že ano, dokonce i toho vašeho, propagandistického za Rusko atd., ale umožňuje. Je zbytečné, abych dál pokračoval, takže pouze závěrem:

Krym a vše co je dnes Ukrajina, tak se bude o tom psát v Ukrajině. Ubezpečuji vás o tom, že tomu tak bude. Já jsem tak jak vidíte rozhodl. Jak jste napsal, jsem malý Putin a tak jsem si to mohl dovolit. ;) A zrovna tak i o tom Kosovu, které není pod Srbskem. A ano, váš stát, suverénní stát, to Kosovo akceptoval jako další suverénní stát. Bylo to vaše národní rozhodnutí a já taky tak rozhodl. Možná je to zvláštní, ale je to již tak. Bez ohledu na to co dalšího na to napíšete, tak tomu tak bude. Klidně to berte jako nespravedlnost ... vnímejte to jak jen chcete. Je tady dostatek uživatelů i u vedení, co to vítají, že ten obrat nastal. Protože to rozhodnutí vyjmout ten Krym jsem tehdy učinil já, aby se to zjednodušilo. Muselo uběhnout 8 let, abych ten názor přehodnotil. Takže tak.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Lynx »

Diaľničiar píše:Slovensko Kosovo tehdy neuznalo, takže docela jiná situace. To si dostudujte, protože to zbytečně takhle zase omotáváte, co s tím nic nemá.
Já to vím, že Slovensko Kosovo neuznalo, především asi kvůli svojí maďarské menšině, takže ty řeči o dostudování si nechte od cesty. Beru to jako další vaší zbytečnou bezdůvodnou invektivu. Jestli se tady do toho někdo zamotává, tak jste to vy, nikoliv já. Vaše argumentace je dílem zcestná, dílem si protiřečí, dílem jsou to jen urážky oponenta v diskuzi.
Diaľničiar píše:Ale je to možné, když pro vás je cizí argument výmluvou a pro vás je vaše blbost argumentem. :lol:
Žádal jsem vás abyste alespoň zanechal těch urážek, jak vidno marně. Zřejmě se slušně bavit neumíte a nahrazujete tím svojí neschopnost předložit jakékoliv relevantní argumenty do diskuze.
Diaľničiar píše: Mj. i na existenci názoru, že ano, dokonce i toho vašeho, propagandistického za Rusko atd.,
A další urážka. Opakuji vám, že můj názor není za nikoho, ani za Rusko, ani za kohokoliv jiného. Tak mě tím opakovaně neurážejte. Snažím se narozdíl od vás soudit objektivně a argumentačně to podložit.
Diaľničiar píše:............ Ubezpečuji vás o tom, že tomu tak bude. Já jsem tak jak vidíte rozhodl. ..............Bez ohledu na to co dalšího na to napíšete, tak tomu tak bude. Klidně to berte jako nespravedlnost ... vnímejte to jak jen chcete. Je tady dostatek uživatelů i u vedení, co to vítají,......
Jak jsem napsal, jste tady takový malý diktátor co ostatní uráží, jakmile se odváží s vámi nesouhlasit a vám dojdou argumenty. Což je většinou hned na začátku. :-) A z pozice moci nad diskuzí si diktuje, že musí být po jeho a nikdy jinak. Já vám paradoxně ani nepředepisuji, že by to mělo být jinak, jen polemizuji s rozporností vašich stanovisek k různým státům. A že měříte různými metry.
Nevím jestli to ostatní vedení vítá, jak tvrdíte, každopádně je smutné, že vám tohle maximálně sprosté a neodůvodněně nepřátelské chování ostatní ve vedení tolerují.
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od vaclav »

lynxi, anichž bych to tady četl, ale vidím, jak zase naříkáš... ty jsi vážně mimo.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Honey72 »

S odstupem času se vždy přehodnocuje, že to či ono mělo být jinak. To, že mělo tenkrát Rusko z jejich dnešního pohledu slabého prezidenta Jelcina neznamená, že když mají dnes silného, mohou říct, rozmysleli jsme si to, Jelcin byl blb, Krym chceme jednostranně zpátky. Jelcin v porovnání s ostatními diktátory v Rusku byl slabý, ale hlavně proto, že byl prvním a zároveň posledním demokratickým prezidentem federace. Naopak, za jeho vlády Rusko stouplo na mezinárodním žebříčku. Bylo sice na ekonomicky na dně, ale už to nebyl nepřítel. Pamatuji si, jak se vedly úvahy o zrušení NATO a dokonce i v době, když jsme do NATO vstupovali, nikdy by mě nenapadlo, že jednou bude zase muset být paktem proti Rusku.

V otázce Kosova se opět musí přihlédnout k dané době. Uměle jej odtrhnout od Srbska nebylo dobrým řešením, ale zřejmě jediným v té době rychle, či vůbec realizovatelným. Bylo po dlouholeté občanské válce v Jugoslávii. Evropa už měla dost konfliktů na Balkáně, byla obava z rozhoření konfliktu do dalších zemí okolo a hlavně, každý viděl, že soužití etnik v sousední Bosně stejně nefunguje. Jistě by nefungovala ani autonomie či federace Srbska s Kosovem. Když se za federace handrkovalo o drobnostech Česko se Slovenském, jak by se dokázali domluvit, navzájem se vraždící Srbové s Kosovci? Česko se Slovenskem se sice rozdělili, ale po čase se k sobě zase vrátili nejen v rámci EU, ale i jako největší přátelé. Třeba k něčemu podobnému jednou dojde i na Balkáně. I po II. světové by každý Čech nejraději podřízl každého Němce a kde jsme dnes?
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Lynx »

vaclav píše:lynxi, anichž bych to tady četl, ale vidím, jak zase naříkáš... ty jsi vážně mimo.
Když nečteš, tak proč hodnotíš a píšeš invektivy ? Fakt si to nemůžeš odpustit ? Nevíš o co jde, ale kopneš si ....
Honey72 píše:S odstupem času se vždy přehodnocuje, že to či ono mělo být jinak.........
Díky za názor. Ono je to celé na delší diskuzi, která sem ani nepatří a jsou na to rozdílné názory. Navíc na to nemáme (nebo alespoň já nemám) zas takovou kvalifikaci, abychom byli znalci poměrů, jak na Balkáně, tak v Rusku a podobně.

S čím ale moc nesouhlasím je toto:
Honey72 píše:V otázce Kosova se opět musí přihlédnout k dané době. Uměle jej odtrhnout od Srbska nebylo dobrým řešením, ale zřejmě jediným v té době rychle, či vůbec realizovatelným. Bylo po dlouholeté občanské válce v Jugoslávii. Evropa už měla dost konfliktů na Balkáně, byla obava z rozhoření konfliktu do dalších zemí okolo a hlavně, každý viděl, že soužití etnik v sousední Bosně stejně nefunguje. Jistě by nefungovala ani autonomie či federace Srbska s Kosovem.
Soužití v Bosně sice něják zvlášť nefunguje, ale ten stát existuje dodnes bez toho, aby do toho nějáká cizí moc násilně zasahovala vytržením nějákého území ve prospěch někoho ze stran sporu.
Schválení Kosova podle mě také spíš přililo olej do ohně a ožily plány na Velkou Albánii a dodnes to úplně neutichlo ani v Makedonii, Srbsku mimo Kosovo (Preševo, Bujanovac) atd.
A hlavně je to šílený precedens, protože teď lze obhájit jakékoukoliv invazi a zcizení území, právě odkazem na tuhle akci USA. Mimochodem USA si v Kosovu vybudovali velkou základnu Camp Bondsteel, takže krádež území se vším všudy ....
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Lynx »

Jen pro zajímavost , takhle ta US základna vypadá:

https://mapy.cz/letecka?x=21.2287134&y=42.3669802&z=14

No Srbsko by jim to těžko dovolilio, tak si to území prostě ukradli a narkomafiáni z Kosova jdou jim vděční a jsou jim na ruku, ti jim základnu zakazovat nebudou. Takže tihle teď těžko můžou kritizovat Rusy, jakkoliv je kritika agrese Ruska jinak zcela oprávněná. A to že to schválil i Schwarzenberg a Topolánkova vláda, považuji za největší ostudu v novodobých dějinách ČR.
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od JirkaS »

Lynx píše:A hlavně je to šílený precedens, protože teď lze obhájit jakékoukoliv invazi a zcizení území, právě odkazem na tuhle akci USA. Mimochodem USA si v Kosovu vybudovali velkou základnu Camp Bondsteel, takže krádež území se vším všudy ....
Tohle je taky vytrhávání z kontextu. Rusko už dávno předtím vyrobilo tři takové precedenty - Podněstří, Osetii a Abcházii. Ze všech vytvořilo podivné státy, které uznává jen ono samo. A to dokonce hned začátkem 90. let. Když se tedy Rusové donekonečna ohánějí Kosovem, mají sami máslo na hlavě. Od té doby navíc vytvořili 3 další - Krym a ty dvě podivné donbaské republiky. Takže 6 Kosov vůči jednomu.
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od ML90 »

Lynx píše:Pod Ukrajinu byl přesunut v době hluboké totality Chruščovem, zdcela uměle. Kde vidíte jakoukoliv analogii ke Kalovým Varům ? Já tedy nikde. Mimochodem referenda se tam konala už předtím a všechny dopadla pro nezávislost Krymu na UA.
Zjistěte si o tom prosím alespoň základní fakta, ať se neztrapňujete. Těmhle věcem se věnuji docela dlouho, takže si troufám tvrdit, že o tom něco málo vím.

1) Od první anexe Krymu Ruskem (1783) do vzniku SSSR (1922) Krym nebyl samostatnou administrativní jednotkou, ale byl součástí gubernie, která zahrnovala i okolní ukrajinské území. Čistě administrativní jednotkou v rámci Ruska (RSFSR) byl Krym jen v letech 1922-1954.
2) Po smrti Stalina nenastoupil žádný všemocný diktátor, ale vládlo kolektivní politbyro a až s postupem času po XX. sjezdu KSSS v roce 1956 si Chruščov upevnil moc (a stejně ji nikdy neměl takovou jako Stalin). V roce 1954 se ještě vedl tvrdý boj o moc hlavně s Georgijem Malenkovem a opravdu o ničem samostatně rozhodovat nemohl. Ten administrativní přesun byl čistě z praktických důvodů (infrastruktura napojená na Ukrajinu, devastace a depopulace po 2. světové válce - tzn. někdo to musel obnovovat a hodilo se to na Ukrajinu atd.). Poté bylo tohle uspořádání součástí všech sovětských ústav.
3) 1. prosince 1991 se konalo referendum o nezávislosti Ukrajiny a na Krymu byla nadpoloviční většina voličů pro (54,19 % v Autonomní republice Krym a 57,07 % v Sevastopolu).
Honey72 píše:Rusko se nároků na Krym smluvně vzdalo v roce 1994 na Budapešťském memorandu. Bylo to něco za něco. Putin si se smlouvami vytírá zadnici stejně jako Hitler a tuto z Budapešti před pár dny porušil v dalším bodě.
Kdyby jenom. Bod o vzájemném respektování územní integrity byl součástí i dalších dvou klíčových dokumentů - Bělověžské dohody z prosince 1991, kterou byl rozpuštěn SSSR a vzniklo SNS a Smlouvy o přátelství, spolupráci a partnerství mezi Ukrajinou a Ruskou federací z roku 1997, která byla základním dokumentem, který upravoval vzájemné vztahy.
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Jirka L »

Tím bych téma historie Krymu uzavřel. V případě pokračování budou příspěvky přesunuty do koše.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Chorvatsko je územně tematicky upraveno, aby i do budoucna došlo k odlehčení některých témat. A aby se také snadněji dalo orientovat v tom, kdo co přibližně hledá. Týká se to výhradně celého pobřeží. Do vnitrozemí nezasahuji, tedy tam i nadále platí buď konkrétní dálnice nebo-li všeobecní vlákno nebo téma státních silnic resp. samotná oblast hlavního města. Nikdy jsem se neodhodlal rozparcelovat vnitrozemí nebo vypíchnout Osijek jako jedno z největších chorvatských měst a pro tranzit koridorem postačuje právě ten koridor A5/A10. I když právě pro to, že se zesiluje výstavba i tam a to do nových silničních osí, tak je lepší to již oddělit od extra zajímavého pobřeží tady v podmínkách tohoto fóra.
  • Černým písmem je dosavadní název tématu, zeleným stav "po novém". :arrow:

    Dálnice A8 a A9 (Istrijský Y) + Istrie
    Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk (zůstává)
    Severní Dalmácie (obsah zahrne: Ličko-senjská župa, župa Zadar, župa Šibenik)
    Splitsko-dalmatská župa (zůstává)
    Dubrovnicko-neretvanská župa (+ Pelješki most) (zůstává)
Značí to, že ze všeobecních témat jako státní silnice, všeobecní vlákno ... budu poukazovat na některé stavby již do přejměnovaných témat. Zároveň je cíleno, aby došlo k jejich odlehčení a k lepšímu rozepsání stavu "víc na sever od Splitu". A to jsme u toho, že Split získává již první investice z asi 1 mld. €. Stejně tak státní investice na Istrii směruji do státních silnic a není to již vyhovující. Do minulosti byl proveden posledně upgrade, když jsem město Rijeka s mostem Krk přidal k dálnici A7.

Do "regionálních" témat lze snadněji psát i regionální investice a zkušenosti, na což jinde není mnoho prostoru. :idea:

Důvod provedení této organizační úpravy je ten, že nejvíce občanů ČR směruje právě do Chorvatska, největší podíl osobní automobilové dopravy resp. vlastní dopravou, a proto na to kladu důraz již delší dobu i co se týče samotných informací k dopravním informacím, ne jen co se staveb týče. :ok:

Formální obsah provedených úprav bude doplněn v co možná nejkratší době.

:arrow: Upgrade a doplnění vl. fóra k Německu byl proveden ve velké aktualizaci zahraniční sekce v roce 2021. To stejné Francie. Vše nechávám tak jak je.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

V 09/2022 jsem odstranil několik témat, které již nedovedu dál zpracovávat (časově, ale i tematicky nevhodné pro danou dobu a všeobecně můj cíl snížit zde přítomnost) a protože vím, že jsou v jiných tématech i všeob. vlákna pro ČR, tak je zbytečné na ně čekat nebo dál odkazovat, vždy tam byl max 1-2 příspěvky a výhradně ode mě:

* Eko-dopady (klima, infrastruktura, recyklace materiálů - udržitelnost civilizace atd.)
* E-silnice (elektrické silnice, zázemí odpočívek s nabíječkama atp.)
* SK - u čeho jsem stál a byl přítomen

Technické aktualizace již nevypisuju, vyjma hlavní fórum EU. V této části jsem přítomen více.
I nadále ale lze nalézt v rámci příspěvků "aktualizace, odstranění neplatného odkazu atp.".

Celkově jsem se zaměřil více na Balkán, Turecko (hotovo), některé turisticky blízké destinace, kde zacházím do hloubky z hlediska silnic a mýta z více uživatelského hlediska, než stavebního hlediska. Do této podoby ještě zrealizuju 1 tému v Chorvatsku. Samozřejmě SK.

Nemám již pro následující dobu v plánu žádnou rozsáhlou aktualizaci pro státy. Byla v období podzimu 2020 až jara 2021. A nyní poslední měsíce jsem některé státy na tuto aktualizaci navázal a rozvedl, doplnil. Ale již výhradně pro konkrétní zájmy z pohledu ČR nebo toho čeho jsem dotazován v SZ. Mám takové pravidlo, že když se ptá jeden, dalších 100 se nezeptá, ale rádo si přečte, což je vidět často u čtenosti stránek.

U některých států jsem zrušil pravidlo informování o odevzdávání do provozu: Čína, Rusko. Občas něco napíšu, ale nemůžu již všechno z pohledu zkapacitněné silniční sítě; v Číně ani extra jen dálnice.
Ve všech je to vždy zdůrazněno. Může se činit někdo další.

Časově jsem (odhaduji) 80% jen v prostoru Evropy. Zbytek nejsou jen zahraniční fóra, ale čtu i dění v ČR. :)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

Činnost v 11-12/2022 & Důležité postřehy

nejdříve ta činnost ...

:arrow: Rozhodl jsem se letos, po 2 letech od velké aktualizace pročtení všech témat, že aktualizuju informace všude dle států mimo EU, kde jsou poslední informace starší, než 1 rok. Původně než 2 roky, ale upravil jsem to až po toto období. Kontrola vládních linek, prolezení vlákna a aktualizace o nějaké ty "silniční - dálniční stavby". :P Není to rovněž snadný úkol, ale prozatím je vyjma Asii skoro hotovo. (EU samotná má nejvyšší prostor a tam jsou novinky vícekrát ročně, rovněž se nejméně v intervalech mění/ruší vládní weby)

počet aktualizací států, kontinent, % ze všech ve fóru (K - komplet)
29 Afrika (59%), 13 Amerika (K-39%), 7 Aus+Oc (K-78%), Evropa mimo EU: 6 (K-32%)

Tedy cca. 55 států zde uvedených má nějaký lepší stupeň aktualizací linek a nové informace za asi 1 měsíc. Z nich více, než polovina neměla informaci od toho posledního pročtení v ´20 navzdory třeba i dálniční výstavbě. Tato činnost pokračuje do konce roku. Pak to vyhodnotím. Samotnou Asii budu takto aktualizovat patrně až v prosinci. :idea:

:arrow: V rámci pravidelných intervalů po asi 10-14 dnech tady nárazově ve 2 dnech k nějakému datumu informuji o novinkách, důraz je kladen na prostor Evropy. (třeba včera ze 40 příspěvků což byl snad denní rekord dopadlo do Evropy 3/4 obsahu). Tuto činnost nemůžu uskutečňovat častěji; takovou prioritu tady má jen Slovensko, i když vlastně není moc o čem psát.

:arrow: Nový stát Libérie, Afrika: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=99&t=7568 Mělo by tady být 186 států světa včetně ČR.

:arrow: Zrušil jsem vícero témat, okruhů informací. To jsem psal již v příspěvku nad tímto. Nejsou to důležité informace, ale nemohu tady dál rozvíjet vícero věcí. Rozsah čičatelů by se našel, ale není to adekvátní času. (zůstávám v tomto ohledu třeba na F foru). Co ale naopak transformuji, tak to je téma v HR: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=119&t=6713 , tento obsah je moje priorita do konce 1.Q 2023.

a takové nej postřehy resp. problémy "pro budoucnost" ...

:arrow: Čína (dnes 329 příspěvků)
Problém v CHN
Jedna informace technického charakteru: Byl ukončen kanál Chinese Bridge(s) na YT, čímž se stalo, že řada odkazů v rámci mnoha příspěvků ve vláknu je na tom obsahově špatně. (náprava stavu, je v nedohlednu).

Část jsem upravil v rámci příspěvku "odstranění neplatného odkazu", v mnoha to ale naruší texty. Několik příspěvků jsem smazal zcela. Prozatím určitě nemůžu procházet celé vlákno ... pokud bude možnost, pak v rámci nějaké širšího pročtení v 2024/2025 :D nebo extra ale jindy.

Již jsem zcela ustoupil v rámci Číny do úzadí. Změnilo se tam násobně číslování, takže leccos v provozu dnes nenajdete pod tehdejším označením. A jednak nejsem schopen se tomu rozsahu dálniční sítě již aktivně věnovat. Geograficky to není již v mém zájmu pro toto forum. O tom jsem psal v 02/2022 a je to v úvodu vlákna zdůrazněno: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?p=45#p45 Nejsem jednoduše schopen se dál věnovat tomuto státu ani v těch základech, co se kde doopravdy odevzdalo.

:arrow: Rusko (dnes 369 příspěvků)

Pokračují problémy s informovaností. Část stránek je pro západní svět v blokaci, část vládních informací není důvěryhodná (opakovaně se odstraňují nepravdy i na jiných webech, na které upozorňují samotní Rusové, že to není dobře přeloženo nebo že to není jednoduše pravda). Pokud lze, tak uvádím do provozu nebo ve výstavbě zajímavé, důležité stavby.

V tomto vztahu Ukrajina: platí status quo, uvedené od zahájení ruské ofenzivy na Ukrajinu (co o čem kde psát, bez ohledu na fanatiky na obou stranách), ale stejně tak neupravuji počet obyvatel na UA, i když je situace jaká je ...

:arrow: USA (dnes 877 příspěvků)

Tady je problémem zavedení GDPR v EU. Tedy jistá opatření ve vztahu k osobním údajům, na které mají pamatovat (třeba) mediální weby. To ale způsobuje, že některé články, i vládní agentury U.S. států, nejsou třeba zobrazitelné do prostoru EU, nebo ČR a dalších zemí. Nezobrazí se, protože neplní pravidla a omezují "vysílání obsahu" dle geolokace. (z USA omezují, ne že by EU omezovala). Jak jde čas, tak některá média v USA mají 2 obsahové weby s nastavením webů, jeden extra pro EU, ale to je menšina. Takže já zdroj uvedu, ale nemohu garantovat, že se zobrazí. Lze ale dohledat jiný zdroj dle názvu. :idea:

Nejblíže uvedu hodnotící příspěvek na přelomu let.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

na dlouhou dobu zde v tomto prostoru poslední slova ...

Co přinesl rok 2022 :?: čtení tohoto "2-příspěvku" zabere 12-17 minut času dle toho jestli na všechno kliknete

I tak jako po minulé roky si dovolím, ovšem trošku jinak, napsat shrnutí. :arrow:

1. v roce 2022 jsem se soustředil na aktualizaci informací ve státech světa, kde byla poslední informace do 06/2022 (včetně) s tím, že jsem tyto státy prolistoval, aktualizoval odkazy a doplnil co je kde nové + jsem se soustředil na doplnění vývoje v preferovaných státech světa; asi 100 států (asi 60 se týkala aktualizace po 2 letech, 40 po 1 roce, ve výsledku je většina fóra po 2 letech doplněná o silniční vývoj dle jejich členění a dosavadního vývoje)

2. zaměřil jsem pozornost na aktualizaci vývoje investicí v USA (zákon IIJA) s tím, že tam jsou chronologické informace již i k sítím Interstate, ke stavu mostů a nyní k prvním investicím včetně lokálně mnoha projektů, bude se dát ke konci platnosti tohoto zákonu lépe zase shrnout skutečný účinek tohoto mega balíku + v mnoha státech jsou rekordní investiční rozpočty (veřejnost si odhlasovala změny a zvednutí daní na tyto účely, dostavuje se efekt jako v Austrálii a Kanadě, kde federální balíky doplňují masivní státní a komunitní)

3. byl přidán nový stát: Libérie, jak jsem se zmínil posledně, tak je tady 186 států světa včetně ČR a skoro všude je opravdový zkapacitněný min. 4- pruh; jsou formální výjimky jako třeba Vatikán, kde se snažím postupně doplnit silniční zajímavosti jako takové. Proč jsou 4- pruhy v Samoa, PNG atd.? Vyjma RR a ekonomických přínosů to má i další důvody.

Žijeme v době klimatické změny (neplést si s EU politikou Green Deal) a je nevyhnutností propojit hlavní/největší město s letištěm/přístavem pro zajištění přísunu rychlé pomoci. Vybudovat základní okruh kolem centra a propojit regionální centra ve státě s napojením na souseda. Děje se to masivně v mnoha afrických státech, Latinská Amerika co mohla, to zdualizovala ... některé opravdové mega projekty (přechod And atp.) ale prozatím "čekají" stejně jako výzva mostu na Sicílii atp., ale některé překračují představivost sotva třeba 50 let zpátky. Tak jak lze postavit 1 km mrakodrap, tak zrovna lze postavit skoro cokoliv v dopravní infrastruktuře a je jedno jestli to obnáší výstavbu desítek km mostů, tunelů a 4- patrových MÚK. Ovšem neustále jen pro zajímavost ... nemohu zacházet do detailů. Jakýkoliv master plan za desítky mld. USD pro 5-10 mil. zemi vím, že nemohu zachytit ani jen ty dálniční tahy tak jak bych chtěl. Proto se často až zpětně vracím k vývoji ... lze pozorovat, že i ta PNG staví dálnice v horách uprostřed ničeho a komunity, které žijí odjakživa odděleně (dostupnost jen letecky nebo obloukem přístavů) se navštíví po zemi. Staví se rozvážně, takže to neseberou první deště, protože to prvoplánově slouží na údržbu plynové infrastruktury. Lze se rozhlédnout na hlavní města po masivních povodních od států GCC po Afriku, ale i tady se zaměřuji výhradně na silniční infrastrukturu. V první řadě se staví, aby něco spojila a byla bezpečná a síla přírody nás přesvědčuje, že dovede za pár hodin zničit co si zamane a lidé mají co dělat to vůbec přežít. Jsou ale země, které se pravidelně vyhrabou, obnoví a postaví znova a jináč.

Rok 2022 byl ve znamení mé intenzivní přítomnosti. Vypracoval jsem si plán a toho jsem se držel. V dnešní době dobře dohledatelných dat, možností které mám z mnoha úřadů a ministerstev se umím i zpětně vrátit k mnoha dotazům a občasně přidat vlastní pohled na situaci mi umožnil zásadním způsobem pozvednout skoro všechna vlákna. :P Občas se dozvím něco nové i sám, jako třeba další reforma silniční sítě ve Francii, kde stát jako centrální vláda pomalu nebude vlastnit silnice/dálnice, kdy ale tento proces trvá dekády; zákon 3DS a tomuto vývoji se budu ještě věnovat. Povedlo se mi rozepsat všechny (!) dálnice a regionální dálnice ve státě Izrael, tedy především skoro celá strana 8; dálniční síť státu dnes tvoří 1/3 zkapacitněné silniční sítě státu Izrael. Takhle bych mohl ale pokračovat, protože je toho opravdu hodně na co jsem soustředil detailnější pohled; mnoho občanů z ex federace bylo pracovat v Iráku a nejen tam, takže jsem se zaměřil již nejen na hlavní kdysi vybudovanou páteřní dálnici, ale i na další investice a je jich rovněž vícero. Nelze opomenout ani válečné silniční postupy na Ukrajině, již je to "jaksi blíž", než když jsem o tom psal v jiných státech a stejně tak nutno pamatovat na výstavbu v Rusku, alespoň to co lze hodnověrně ověřit. Upustil jsem od Číny, kde budu psát výjimečně o tom kolik km se postavilo ale již nerozepisuji všechny odevzdáváné úseky/tahy. Tento časový prostor věnuji Indii, která masivně staví tisícovky km nových "expressways" a dalším zemím světa.

Prioritně se ale věnuji státům EU a Balkánu. Tady všude se snažím zintenzivnit svojí přítomnost a zaměřit se i na praktické rady k cestování; jak platit mýto, jak se vyvíjí obnova mostů v Německu, jaké modely jsou pro koncepty odpočívek atd. Dostal jsem se až po Turecko, když hodně lidí jezdí autem až tam.

Hlavně poslední kvartál se setkávám s přáním, ať tady jsem tak jako doposud. Nelze tomu vyhovět. Ale i nadále platí, že neplánuji zcela z fóra odejít. Jednou odejdu, to vím na 100%. (nakonec jsem překonal i novou nemoc, tak se přidala k sérii těch dosavadních a možná právě tato zkušenost mě nakopla tady v ten prosinec trávit mnoho času, protože stejně jsem neměl na nic jiné sílu)
  • statisticky jsem tady byl snad nejvíce přítomen právě v prosinci, ale jak jsem uvedl, tak za celý rok to vypadalo přibližně takto: vysvětlivky k níže uvedenému jsou: výchozí stav s počtem příspěvků, k uvedenému období, v závorkách sledované období v počtě dnů od předchozího stavu, kdy to není tedy přesně 1 rok, je to o něco více a není to skutečný stav příspěvků, které jsem napsal do zahraniční sekce, protože jsem psal i jinde po celém fóru (a několik desítek příspěvků jsem pro změnu odstranil s již 0 obsahem jak jsem četl ty státy) ... průměr příspěvků za sledované období za den odpovídá ale času, který jsem tomuto fóru věnoval, ovšem tady zdůrazním, že polovinu roku jen nárazově 3 dny v měsícu, až 11-12/2022 jsem byl tady intenzivněji přítomen; shrnutí materiálů a přehled vláken a poté aktivní psaní - tedy je to možné to napsat bez větší námahy (tady je nepatrná výhoda znalosti, že vím co kde hledat a co ještě chci)
  • 16645 13.12.2021
    17000 9.1.2022 +355 (37d, 9.6)
    17423 12.3. +423 (62d, 6.8)
    17987 28.5. +564 (77d, 7.3)
    18395 27.7. +408 (60d, 6.8)
    18722 25.9. +327 (60d, 5.5)
    19269 24.11. +547 (60d, 9.1)
    19860 1.1.2023 +591 (38d, 15.6)
Celoroční průměr činí 8 příspěvků za den. Tedy statisticky asi 2,5x násobek dosavadního přispívaní. V tom jsou doby, kdy jsem tady i 6 měsíců nebyl vůbec. A bylo jich mnoho ... Nemám cíl 20k atp. Těch 8 příspěvků nebo ten 1 den je běžně 1h čtení co je kde nové, co dělám jako hobby. Když to tady chci napsat, tak to zabere další čas. Rozdíl je v tom, že si odkládám, co bych sem mohl napsat a pak toho uvedu více najednou. Disponuji ale několika pravomocema, takže proto občas reportáže v originálu atp. Některé sám tvořím jako zmapování některých oblastí. Jsem zde a jsem ve F stavebním foru, jinde jsem ale tam všude již jenom čtu ... tisk se nezapočítává do počtu příspěvků, to jen dodatek.

Občas jsem nucen rozseknout příspěvky, občas se snažím naopak psát do tzv. "bloku info". Prvním cílem je přehlednost. Druhým je informační hodnota a tyto dva cíle jsou u mě 50/50. Málokdy vím předem jak dlouhý bude příspěvek, třeba reforma silniční sítě ve Francii byla přeložená a doplněná do srozumitelné formy a vyšlo to do 3 celků. Proto 1/3, 2/3, 3/3.

4. Dostáváme se k Manuálu, který jsem chtěl vypracovat. Slíbil jsem to v lednu ´22 Prozatím jsem ho odložil stranou. Důvodem je, že sice mám mnoho příspěvku označeno ve formě "sledovaný projekt/stavba", "pro zajímavost", "sledovaný megaprojekt", a další nadpisy, ale ve fóru nelze hledat v rámci jednotlivých vlastních fór nebo sekcí. Nebo dokonce v tématech. Jen na celém fóru a to komplikuje reálné možnosti dohledat informaci rychle. :arrow: Opravdu je pak mnohem snadnější ve 3/4 státech si prolistovat vlákno. ;) Takže od manuálu pro zahraniční sekci jsem upustil, ale lze se s tím možná výhledově pohrát, když by se fórum mělo vylepšit na jinou verzii. Proto jsem nežádal nikoho o odstranění dodatku pod nadpisem: je to jako když vjedete do slepé uličky, ale je vidět aktivita, že se staví dál a víte, že jednou nebude slepá :P
Obrázek

5. Zrušil, smazal, odstranil jsem vícero témat. E-silnice, eko dopady na recyklaci materiálů ze staveb atd. Stejně tak jsem touto aktualizací států uvedenou v bodě 1.) vytvořil předpoklad, že další podobnou budu činit zase za 1,5-2 roky. Rád bych tady netrávil tolik času, plánuji několik změn, resp. učinil jsem několik změn v životě. V této souvislosti jsem nakonec přečetl celé vlákno k Číně a odstranil jsem z toho tématu 40 příspěvků (36 mojich) pro ztracenou platnost odkazů na YT kanál jak jsem o tom psal o příspěvek výše. Bylo to nezbytné. Disponoval jsem tím časem a tak jsem to uskutečnil. Vše co jsem v 12/2022 zrealizoval, tak slouží i do dalších let. Dnes vím, že tady nejsou staré informace nebo masivně neplatné odkazy. Tohle riskuji vždy, když se spolehnu celé roky na jeden zdroj, ale nedělá mi problém nárazově to promazat.

Tady by mohl být konec a dál pokračovat další příspěvek. 8-)

Co si představuju pro rok 2023 :?:

1. Pokud bude dotaz na cokoliv, tak ho tak jak doposud zodpovím (když nebude zodpovězen nebo bude ale dle mojeho názoru nesprávně nebo nekompletně)
2. Dokončím informační vlákno s radama pro cestování v Chorvatsku (do nejpozději začátku léta)
3. Za maximální prioritu považuji i nadále několik států světa i dle počtu příspěvků v nich + Evropu, ale nemohu zaručit, že se tomu budu věnovat tak intenzivně jako tomu bylo v roce 2022

DODATKY

:arrow: Rozsáhlou aktualizaci celé zahraniční sekce jsem realizoval v období od podzimu 2020 do jara 2021. Takovou aktualizaci těchto rozměrů určitě nemá smysl uskutečnit v letošním roce. Politické změny (hlavních měst, režimů a výjimečně aktualizaci počtu obyvatel) realizuji přůběžně, ale pročtení všeho všude nevidím na "tak brzo", dle mojeho názoru to má smysl zase v 2024/2025. I proto ta aktivita v tomto roce a obzvláště v jeho závěru.

:arrow: Ve fóru je sice technická chyba (viz záznamy ), ale já jsem od té doby učinil alespoň tedy v zahr. sekci "fixaci stavu" a založil nové témy (Německo všeobecně a i tam proběhla dálniční reforma v tom období), takže se daří udržet stav jaký je. Neuvádím ale proto již detailní statistiky příspěvků. Statisticky lze uvést, že zahraniční sekce je k dnešnímu dni tvořená takhle:
  • * příspěvky: 27.164 (10,6% obsahu fóra), přičemž sekce EU tvoří 18.196 příspěvků (67% zahraniční sekce)
    - vl. fórum ke Slovensku: 7214 příspěvků v celkem 90 tématech (tady je zřejmě i největší zapojení z fóra)
    - vl. fórum k Polsku: 2660 příspěvků v celkem 14 tématech (dle mojeho názoru 2. nejdebatovanější část této sekce)
    - vl. fórum k Chorvatsku: 2370 příspěvků v celkem 22 tématech (zájem o chorvatské (nejen) moře je nadále silný)
    tyto 3 státy tvoří 45% všeho co je v zahraniční sekci resp. 67% prostoru EU
:arrow: Nová verze je sice slíbená, ale není zavedená. To není výmluva ani omluva, pouze konstatování, proč nemá smysl některé věci rozvíjet dál. (manuál a další) Buďme rádi, že to funguje a existuje obsah, který vždy lze doplnit/obnovit, i když se technicky nezobrazují bez detailnějšího vyhledání některé příspěvky (tisíce příspěvků), i když tady existují. Ani tento fakt mě neodradil od letošního psaní zde. (i fórum SSC mělo existenční komplikace i Fr. stavební)

Chci poděkovat všem, kdo i nadále aktivně příspívají a povzbudit další. Komu jsem nenapsal SZ na přelomu let, tak přeji Hezký Rok 2023. Nedožijeme se žádné hrůzy, pokud tam nebudeme řadit materiální ztráty.

Nutno vnímat fakt, že minimálně já jsem tady spíš ze zájmu ve spojení s hobby, sám mám tady "knihovnu" vývoje. Lze dohledat finanční pravidla financování silničních sítí, lze dohledat koncepce rozvoje silnic a dálnic v mnoha státech světa, lze dohledat detailní schémata privatizací dálnic jak ve Francii tak v Japonsku, seznamy PPP dálnic v Německu, modely financování státních dálnic na rakouském principu, převzetí dálnic zpátky pod stát v Itálii po pádu mostu v Janově, veškeré procesy atd. atd., tedy zdaleka to není jen o tom co se kde postavilo nebo, že se to odevzdává do provozu. Chorvatsko je jako výstavní síň pro ty co tam míří, ať ví, co je tam čeká v budoucnu a jak se o ty stavby v provozu starají, jak je to bezpečné atd. Taky o tom vím více než dost, ale to tam je dávno uvedené. Čeština se dostala na nějaké maximum, občas se záměrně vyhýbám skloňování/pádům a kde jaké i/y, pomáhám si slovníkem a překladačem, který ale čtu a opravuju jak nejlépe umím, ale stejně děkuju mapmanovi, který formuluje alespoň nadpisy a mění některé konstrukce vět. :P Zintenzivnil jsem informování z Maďarska, Rumunska, Řecka, díky mnoha spolupracovníkům z tamních úřadů, takže nejsem odkázán na maďarštinu, řečtinu ... to bych daleko nedošel.

Za tuto činnost psaní/čtení zde nejsem placený. Veškeré zájmy do minulosti jsem bez problémů zpřístupnil; NACG (Kanada; kdysi silnice v lomech), VINCI, EBRD, asociace LoH (seskupení firem, bank se zájmem pro dálnice a vybavení), sekce MM NATO, poradce vícero organizací, člen komise poradců EK u nastupující stavební inflace, lokálně UNRA atd., tudíž samozřejmě, že jsem v mnoha ohledech zaujatý, ale infrastruktuře si dovolím tvrdit rozumím a od bodu uvedení do provozu začíná nikdy nekončící proces oprav a rekonstrukce, který když se zanedbá, tak namísto 60 let nevydrží ani 10 - viz Venezuela nebo DRK. Nejsem člověk, který mění názory jak jde čas a který bude populisticky psát něco co nemá hlavu a patu. Stejně tak platí, že dálnice je jistý status a všechno další jsou jen náhražky ve smyslu silnic dálničního typu. Jestli dálnice highway, motorway, expressway, freeway záleží spíš od základních parametrů, než názvů. Rozhodně nerozepisuji lokální (uliční) boje o pozemek nebo kde který starosta proti něčemu bojuje a že bych se toho tématu držel celé měsíce, protože nemám tendenci "protlačovat" lokální pohledy na vývoj. Zdaleka né všechno o čem uvedu názor výkladu co se bude realizovat a proč a jak značí, že s tím souhlasím. To ale neznamená, že to neuvedu. Nepotřebuji souhlas k tomu, abych to uvedl stejně jak nepotřebuji být milován za daný výklad. Jiná věc je, když jasně formuluji "další vývoj" a připojím "vlastní pohled na situaci", tam lze spatřit osobní pohled/postoj.

Proč nemohu "přebudovat" vlákna postupně do formy WIKI - nemůžu sjednotit vícero příspěvků do ucelené formy odkazů atp., protože na mnoho příspěvků jsou odkazy. Tím by se ztrácela návaznost a není to v mých silách to takto přeskupovat. To jde až do českých částí fóra, kdy uživatelé odkazují na mnoho příspěvků, které uvádím. Wiki z toho ale lze vytvořit, ale ne tady ve fóru. :idea: Spíš ale pozoruji, že veškeré "wikipedie" upadají nebo ve formě specializovaných stránek (na odpočívky, na mýto, na exity atd.) zanikají jakmile nemají 1-2 hlavní členové/vlastníci více času. Takže i já mohu maximálně věnovat čas na pročtení a aktualizací toho "co vypadne", ale nebudu již tvořit zcela nový design. Spíš se snažím usnadnit ten dosavadní vylepšováním nadpisů, grafického provedení atp. ;)

Na závěr: Každý kdo mě doposud kontaktoval s cílem o doplnění čehokoliv, pro zájem psaní "nějaké" práce atd. tak to letos nedělejte. Buď tady ty informace jsou nebo zadejte jasný dotaz do fóra.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

Na základě oznamu ze 17.2.: viewtopic.php?p=268976#p268976 a dalších příspěvků tam jen doplním stav i pro tuto část fóra a to i na základě výše uvedeného mega shrnutí, kde jsem právě poukazoval na jistou zastaralost původního fóra:

za mezinárodní koutek:

Nové fórum vítám, protože vylepšuje technické možnosti pro jeho ovládání ve smyslu třeba vyhledáni informací. Z jiných webů jsem si zvykl na lepší fóra, takže za mě je to jednoduše krok k lepšímu. Bohužel došlo k nesprávnému zobrazení resp. nezobrazení některých příloh nahraných v úvodních letech; nejvíce je to pozorovat na vlaječkách a mapách a i dalších "úvodních" příspěvcích, možná je to i napříč vícero vláken, to jsem nezkoumal. Nedovedu nyní říct, do kdy to opravím (znova nahraji), snad letos.

Nedošlo k obnově "neviditelných témat" jako staré téma Německo všeobecně a nedošlo ani k dalším "opravám" bugů, tedy chyb z dob minulých. To mi více méně nepřekáží. Stejně zrovna Německo transformovalo systém rozvoje dálnic a změnilo rozpočty na priority a jsou jiné než z dob minulých, ale schází debata k vícero aktivitám, ale to se nedá nic dělat.

Došlo k zhoršení viditelnosti/čitelnosti některých informací v příspěvcích, čo je možná dáno bílým pozadím, ale to je rovněž prozatím detail, který pokud opravím, tak s pročtením těch vláken. (třeba upravím možnosti písma) Číst jen 1. a 2. příspěvky nemá smysl sám o sobě, to bych už třeba přistoupil k aktualizaci populace. Ale na to navazují aktualizace linek atp.

Vnímejme rok 2023 jako horší pro viditelnost obsahu vzhledem k uvedenému, ale lepší pro budoucnost.

A především je web bezpečnostně zajištěn, což je velmi dobré pro ty z nás, co mají různé prvky k zamezení přístupu z některých adres.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

viewtopic.php?p=266472#p266472
Diaľničiar píše:Co si představuju pro rok 2023 :?:

1. Pokud bude dotaz na cokoliv, tak ho tak jak doposud zodpovím (když nebude zodpovězen nebo bude ale dle mojeho názoru nesprávně nebo nekompletně)
2. Dokončím informační vlákno s radama pro cestování v Chorvatsku (do nejpozději začátku léta)
3. Za maximální prioritu považuji i nadále několik států světa i dle počtu příspěvků v nich + Evropu, ale nemohu zaručit, že se tomu budu věnovat tak intenzivně jako tomu bylo v roce 2022
2. Dokončím informační vlákno s radama pro cestování v Chorvatsku (do nejpozději začátku léta) - HOTOVO: viewtopic.php?t=6713


Ze zdravotních důvodů se fóru nevěnuji již tak jak bych chtěl. Budu se pokoušet opravit chyby po nahraní nové verze, do konce roku (viz příspěvek ze 4.3.). Rozsah přispování do zahraniční sekce ponechávám v intenzitě 2-3 dny za 2-3 týdny nepravidelných návštěv. Tak mi to nejlépe vyhovuje, ačkoliv jsem skoro denně přítomen, tak si jen čtu jiné informace. aneb Diaľničiar rozhodně nemládne
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

Nový stát: Niger (Afrika) . Došlo na stát, o kterém bych v roce 2009, když vzniklo fórum, řekl, že tady opravdu nikdy nebude. "silniční izolace" se tomu stavu říká (nízká hustota silnic, vývoj z minulosti skoro žádný v rozsahu, degradace toho co se kdy postavilo, izolace od sousedů a žádný přístav, protože chybí moře, bez koncepce, bez politické vůle se modernizovat, chudoba a vysoká korupce donorských příspěvků)
  • Na přelomu dekád se zahájila a následně odevzdala první relevantní luxusní rychlostní silnice v jeho hlavním městě Niamey. V tom vzniklo již vícero zkapacitněných silnic, další jsou v dalších 150-200 tis. městech. Tam jsou to ale spíš takové bulváry s úrovňovými křižovatkami. Ale to něco podobného se staví třeba i v Černé Hoře. (ještě vyjma tu dálnici Bar - Boljare, ta je dálnicí)

    Mimo toho postavil nebo zásadně upgradoval 1/10 silniční sítě za 6 let.

    Centrální pozice v těžbě uranu. Nadstandardní význam pro EU (Francii), USA, ČLR.

    Stát, který donedávna neměl zpevněné silnice na většinu sousedů má dnes tohle spojení vyjma Čad, na který se zpevněná silnice již staví.

    Nigerem prochází 4,5 tis. km trans africký tah Lagos - Alžír, z 1/4 právě tímto územím a ještě začátkem ex dekády se jezdilo po prachu. Dnes se jezdí z 95% po asfalto betonové vozovce s velmi odolným podkladem. Zbytek je ve výstavbě.

    Niger je hezký důkaz toho, že se lze vymanit ze všech negativ navzdory relativní izolace. To tam skoro nic nebylo, jen ten potenciál.
Tímto je ve fóru 187 států světa, včetně ČR. Skoro všude je minimálně zkapacitněný tah (výjimky jako Vatikán existují, jsou tady "do počtu"), převážně již upgrade na rychlostní silnici. Ačkoliv někde je to již i dálnice a je označována jen jako rychlostní silnice. Typický standard s odstavním pruhem je lokálně již narušen - i v Evropě, viz snahy o proměnu odstavního na jízdní s vybudováním nouzových zálivů; DE, UK (tam prozatím tento program pozastaven), SK (jakože dočasný stav). První úvaha je v HR.

Nyní se zaměřím na postupný upgrade chybějících příloh po nahraní nového fóra v prvních příspěvcích napříč vlákna. Tato činnost bude dlouhodobá.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz“