Čína

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Wushi Bridge Township Interchange na tahu Ehan Expressway se skládá z přestupního uzlu a super velkého mostu o celkové délce 2 138 metrů na hlavní trati. Je hlavní součástí Wushi Daqiao Township Interconnection, řídicího projektu Ehan Expressway.

Obrázek

:arrow: Pohled na Tianba Expressway; meziprovinční pasáž spojující Guangxi s Guizhou:

Obrázek

Obrázek

:arrow: Další plány pro výstavbu: zakázky jsou udělené, nyní v objemu 15,2 mld. USD

* Jeden projekt bude zahrnovat výstavbu nové rychlostní silnice spojující Jiangjin s Luzhou a Yibin. Výstavba 134 km dlouhé rychlostní silnice bude stát 2,83 miliardy USD a práce byly zadány konsorciu v čele s China Railway Construction Kunlun Investment Group. Trasa bude postavena s návrhovou rychlostí 120 km/h se čtyřmi jízdními pruhy v obou směrech.

* Mezitím modernizační práce na 70 kilometrové dálnici mezi Ningbo a Jinhua budou stát odhadem 2,82 miliardy dolarů. Na trase bude přidána nová mimoúrovňová křižovatka, zatímco 12 stávajících křižovatek bude těžit z významných úprav. Na trase přibude nový 2 km úsek.

* Kromě toho zakázku na projekt nové rychlostní silnice v provincii S'-čchuan bude řešit konsorcium v čele se Sichuan Expressway Construction & Development Group Corp. 140,5 km dlouhá rychlostní silnice spojí Panzhihua a Yanyuan a práce budou stát 5,14 miliardy dolarů.

* YCIC Highway Construction Co vede konsorcium, které postaví dálnici Yunlong-Lushui v provincii Yunnan. Projekt bude stát odhadem 2,74 miliardy dolarů a jedná se o koncesní balíček.

* Kontrakt byl udělen v provincii Guangdong na 30,6 km dlouhou rychlostní silnici spojující Huizhou Huicheng s Shengzhen Pingshan. Práce budou stát 1,64 miliardy dolarů a potrvají 42 měsíců. Stavbu bude provádět konsorcium složené z pěti dodavatelů. Trasa spojí silnici č. 1 s okresem Longgang ve městě Shenzhen.

:arrow: Probíhající výběrové řízení: zakázky za asi 2 mld. USD

* Probíhá výběrové řízení na úsek dálnice Wencheng o délce 20,5 km, jehož výstavba by měla stát 780,3 milionu dolarů. Výběrové řízení zpracovává Wenzhou Public Resources Trading Network. Úsek silnice bude tvořit součást rychlostní silnice spojující Wencheng a Qingtian.

* Probíhá také výběrové řízení na projektové práce pro projekt Penglai Road, Hefei Zipeng Mountain Road Project, Xiyou Road Project a Mengcheng North Road Project v provincii Hefei. Výběrové řízení řídí Anhui Hefei Public Resources Trading Centre. Projekty mají celkovou hodnotu 962 milionů $.

:arrow: DEMOGRAFIE, téma, které se v ČLR věnuji pravidelněji

Čína zahájí projekty ve více než 20 městech na vytvoření kultury manželství a plození dětí "nové doby", což je nejnovější krok úřadů ke zvýšení porodnosti.

Asociace pro plánování rodiny, národní orgán, který provádí vládní populační opatření, zahájí projekty zaměřené na povzbuzení žen, aby se vdávaly a rodily, uvedl v pondělí Global Times.

Důraz je kladen na podporu manželství, porodu dětí ve vhodném věku, povzbuzování rodičů, aby se rovným dílem podíleli na výchově svých potomků, a potlačování zastaralých zvyků, jako je „kupování mladých“, uvádí list.

"Společnost musí důrazněji vést mladé lidi ke konceptu manželství a mít děti," řekl demograf He Yafu.

Nové projekty vycházejí z řady stávajících opatření zavedených čínskými provinciemi s cílem povzbudit občany, aby se stali rodiči, jako jsou daňové úlevy, dotované bydlení a bezplatné vzdělání pro třetí dítě.

V letech 1980 až 2015 Čína zavedla politiku „jednoho dítěte“, což vedlo k demografickým změnám a vyústilo v to, že se Indie stává nejvíce lidnatou zemí na světě. Limit se od té doby zvýšil na tři děti.

Vládní poradci, kteří se obávají prvního úbytku populace za 60 let a stárnutí populace, v březnu navrhli, aby neprovdaným ženám bylo umožněno zmrazení vajíček a umělé oplodnění, což jsou některá z opatření, která mají zvýšit míru plodnosti.

Mnoho žen nechce mít děti kvůli vysokým nákladům na dětskou výbavu nebo kvůli tomu, že by musely ukončit kariéru, a diskriminace na základě pohlaví je stále velkým problém.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

V Číně bude postaveno nové dálniční spojení, které spojí Qingyun s Zhangqiu. Zakázka byla udělena pěti dodavatelům a dvěma z nich jsou Shandong High-Speed Engineering Construction Group Co a China Construction Eighth Engineering Division Corp. Trasa bude mít téměř 107 km.

https://www.seetao.com/details/212159.html (po anglicky i technické parametry)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Chudá provincie Guizhou v Číně utrácela na mostech a silnicích. Nyní čelí zúčtování dluhů. Není sama a není to prvně. Nyní chybí jednotky miliard USD. Problém je v desítkách ... Aby se splácel dluh včas, musela provincie pozastavit nebo odložit základní platby. Všem bez výjimky. A snížila příspěvky důchodcům. Ani to ale nestačí a problém je na světě. Tento problém tady bobtná od 2021.

https://edition.cnn.com/2023/04/27/econ ... index.html
https://www.wsj.com/articles/one-of-chi ... m-5ca1becf

Guizhou vysílá prosby o pomoc se svými financemi a investoři si myslí, že Peking bude muset zasáhnout.
  • Lidé byli vždy ohromeni, jak zaostalá provincie dokázala financovat tak drahou infrastrukturu. Provincie Guizhou má 35 milionů obyvatel a přes 8 000 kilometrů dálnic, které vedou jedním z nejdrsnějších terénů na světě.

    Díky tomu vypadají italské nebo řecké dluhové problémy jako dětská hra ...
Faktem je a já to opakovaně uvedl, že Peking vícekrát nařídil provinciím zintenzivnit investice do dopravní infrastruktury a z vícero kriz se mají prostavat. Zadlužují se provincie - zadlužují se jejich dálniční firmy.Peking dává injekce, ale nefinancuje všechno. Peking až zachraňuje, ale vidíme u developerských problémů s bydlením, že to má limity.

Problémům se věnuje i katarské médium Al Jazeera: https://www.aljazeera.com/economy/2023/ ... rs-on-time

Čínské místní vlády nedokážou platit zaměstnancům včas - to je přímý důsledek prázdných pokladen. :shock:

Čínské místní samosprávy jsou silně zadlužené, přičemž všech 31 s výjimkou Šanghaje vykazuje v roce 2022 deficity.

V Evropě se o tom mluví málo, v Asii hodně. Nemít 3 měsíce plat na státním úřadě ...

Provincie Guizhou nekomunikuje a Peking prozatím nereaguje. Ovšem dálniční firmy vlastní celá řada investorů svět a ČLR stojí na půjčkách ... ČLR nepomáhá ani situace ve světě; je to již více než 1 rok, co má polovina států světa, které dluží ČLR miliardy dolarů, problémy se splátkami. Protože je inflace, protože je válka na UA (kde měla i ČLR své zájmy), protože se musí nasytit hladné krky a ne řešit korupční úvěry pro Peking. Nové vlády v Africe, Asii, Latinské Americe totiž odmítají splácet a dokonce hrozí znárodněním infrastruktury. To oslabuje ty obrovské čínské státní podniky - které najednou nemají tolik práce. A tu pak nemají ani čínské ocelárny. A na to navazující řetězec. :idea:

Guizhou dostala pomoc již roky zpátky: https://worldview.stratfor.com/article/ ... -s-economy .

Proč čínským provinciím chybí peníze :?:

* politika COVID-0 vyčerpala ve 3 ekonomicky největších provinciích 20 mld. USD navíc (testy, lockdowny)
- stejná politika odčerpala příjmy
* světová krize - válka na Ukrajině a nejistota způsobují cenové šoky u partnerů Číny, kteří neplatí včas půjčky pro Peking
* pokračující obchodní válka s USA zpomaluje plány expanze z roku 2018
* developeři jsou v problémech - snižuje se cena bytů, půdy, tudíž jsou nížší příjmy z prodejů a lidé stále nemají kde bydlet, byty jsou prázdné
- to váže na sebe nesplácené hypotéky, které jsou již vydané
*roste frustrace pracujícího obyvatelstva
- zavedla se nová rodinná politika na margo demografie (to jsem v tématu nedávno vícekrát rozepsal), to ale odčerpává velké peníze Pekingu, protože to je de facto nový sociální program, který tady nikdy nebyl
* provincie mají zintenzivnit výstavbu infrastruktury - to se děje, ale jde výhradně na nový dluh

Peking oznámil, že letos zvedne deficit z 3,2% HDP na 3,8% HDP. Je to dle premiéra nevyhnutnost - poskytnout ekonomice fiskální stimul. Oznámeno to bylo v březnu.

Hlavní ekonomové ze Šanghaje zpochybňují schopnost čínské vlády kontrolovat situaci a ta tak zůstává nejistá. Problém s dluhem narůstá už léta, a přestože vládní opatření mohou poskytnout určitou dočasnou úlevu, neřeší základní příčiny problému.

V samotném regionu pak ČLR čelí konkurenčním politikám Japonska, Indie, Austrálie. ČLR tím stále nevyužívá vlastního potenciálu a v důsledku rostoucích mzdových nákladů, které jdou rychleji, než se uvažovalo v důsledku zvedajících se životních nákladů a problémů s udržením spotřeby začíná ztrácet zahraniční investice, které naopak začíná zabírat Indie - která masivně buduje expressways, investuje do školství a má mnohem mladší a daleko širší populaci schopnou zaplnit mezery.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Čínská silniční síť se nadále rozšiřuje a zlepšuje a plánují se další práce na přidání nových rychlostních silnic a rozšíření kapacity na stávajících silnicích. Údržbové práce jsou plánovány i na klíčových trasách.

:arrow: Smlouvu v hodnotě 4,7 miliardy USD na úsek dálnice Xichang do Shangri-La provede Sichuan Road and Bridge Group. Projekt byl oceněn společností Sichuan Xixiang Expressway Construction and Development Co. Práce by měly trvat 54 měsíců a posílí konektivitu pro provincie Sichuan a Yunnan.

:arrow: Pro Vnitřní Mongolsko je plánován program rozvoje dopravy. To bude zahrnovat výstavbu 10 000 km hlavních silnic a 4 200 km venkovských silnic. V plánu jsou i údržbové práce. Na práci byl stanoven rozpočet 5,09 miliardy dolarů. Program naplánoval dopravní úřad autonomní oblasti Vnitřní Mongolsko. Plánovaná nová síť silnic posílí konektivitu a pomůže rozvoji místní ekonomiky. To zlepší napojení na východo-západní kanálovou rychlostní komunikaci, jejíž dokončení je plánováno na rok 2024.

:arrow: Pro úsek dálnice spojující Macheng a Yangxin v provincii Chu-pej se má uskutečnit projekt v hodnotě 677 milionů dolarů. Nyní se otevírá výběrové řízení na projekt a trasa se prodlouží o 32 km.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Byl dokončen další velký most: Guizhou Tongxin Expressway, Bajiao Bay Bridge
  • On June 9, the construction of the Bajiao Bay Bridge, a key control project of the expressway from Tongzi County to Xinpu New District, Zunyi City, Guizhou Province, undertaken by China Railway First Bureau, was completed, and the left and right sides of the bridge were completely connected. Bajiao Bay Bridge is located in Jianba Town, Suiyang County, Guizhou Province, with a total length of 569 meters and a maximum pier height of 135 meters.
Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Čína neustále nalévá peníze do dálnic, železnic a letišť 05/2023

5letý plán počítá s dvouciferným rozšířením dopravních sítí

Čína sestavila pětiletý investiční plán dopravní infrastruktury, který bude pokračovat ve vysokých výdajích na dálnice, vysokorychlostní železnice a letiště i po rekordním roce 2022.

Plán by měl do posledního roku 2027 rozšířit rychlostní silnice v gesci centrální vlády na 130 000 kilometrů, což je o 11 % více než na konci roku 2021, čímž se přidá k již tak největší síti na světě.

Čínská vysokorychlostní železniční síť, provozovaná jako monopol státní skupinou China State Railway Group, měla na konci roku 2022 délku 42 000 km – nejdelší na světě. Pětiletý plán by ji v roce 2027 rozšířil o dalších 26 % na 53 000 km.

Postaví se také další letiště, celkový počet se tak zvýší na přibližně 280 z 254 ke konci loňského roku.

Plán pokrývá střední úsek dlouhodobého plánu vydaného v roce 2021, který běží do roku 2035. Za poslední tři roky rostly centrálně řízené dálnice ročním tempem asi 3 až 4 %, vysokorychlostní železnice o 5 % na 21 % a letiště o 1 % na 3 %.

Celostátní investice do fixních aktiv v dopravě dosáhly v roce 2022 rekordních 3,8 bilionu jüanů (537 miliard dolarů) a podle pětiletého plánu by měly letos zůstat vysoké.

"Investice do dopravní infrastruktury zahrnují velké výdaje, které přinášejí rychlé ekonomické výhody a mohou vytvářet pracovní místa," řekl v únoru náměstek ministra dopravy Xu Chengguang. "Rozšíříme investice, abychom podpořili ekonomický obrat."

Provozování této infrastruktury se ukázalo jako náročnější.

Čínské zpoplatněné silnice jako celek jsou hluboko v červených číslech, splácení dluhů a náklady na údržbu převyšují příjmy z mýtného. Dluh související s dálnicemi dosáhl na konci roku 2021 7,49 bilionu juanů. Na straně železnic měla China Railway, která na mnoha svých trasách ztrácí peníze, na konci roku 2022 dluh ve výši 6,11 bilionu juanů.

Celkové závazky obou dosahují 13,6 bilionu juanů – což odpovídá 11 % loňského hrubého domácího produktu.
(u tohoto čísla začal problém zadluženosti silničního sektoru Chorvatska před více než 10 lety (tento problém byl vyřešen))

Mnoho čínských regionálních letišť je také nerentabilních, kromě těch poblíž velkých městských center, jako je Šanghaj. Přibližně 70 % až 80 % malých a středně velkých letišť bylo v letech 2018 a 2019 podle místních médií v červených číslech. I když se letos poptávka po cestování po zrušení omezení COVID-19 oživuje, zůstává nejasné, zda tato zařízení mohou začít vydělávat.

Loni bylo otevřeno nové letiště ve vnitřním Mongolsku v Jalaid Banner, divizi na úrovni okresu s přibližně 320 000 obyvateli. Je však omezena na malá letadla cestující do a ze sousedních měst, což znamená, že nemá velké využití.

https://asia.nikkei.com/Politics/China- ... d-airports

:arrow: V Číně probíhá výstavba klíčového úseku dálnice G109 spojující Peking a Lhasu. Práce na úseku dálnice G109 mezi Shuiquan a Fanjiayao stojí 767 milionů USD.

Očekává se, že výstavba tohoto 71 km dlouhého úseku dálnice G109 potrvá tři roky. Na dálnici bude návrhová rychlost na 80 km/h.

https://www.seetao.com/details/217979.html

:arrow: Projekt dálnice Sichuan Panzhihua Yanyuan byl úspěšně podepsán.

Hlavní trať projektu Panzhihua Yanyuan Expressway je dlouhá 141 kilometrů s odhadovanou celkovou investicí přibližně 4,9 miliardy USD.

https://www.seetao.com/details/220070.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Dokončeno spojení mostu Xilamulun na dálnici Uzbekistán - autonomní oblasti Vnitřní Mongolsko - dávám hrubší písmo, ale není v provozu, ale je to další "impozantní kousek".

Časně ráno 25. července, kdy bylo dokončeno poslední lití betonu, byl spojen klíčový inženýrský projekt autonomní oblasti Vnitřní Mongolsko, dálnice Jing (Shed) Wu (Lanbutong), důležitý kontrolní projekt supermostu Xilamulun. Další krok se přenese na konstrukci mostovky. Očekává se, že bude dokončena v říjnu 2023, což může položit pevný základ pro brzké otevření dálnice Jingwu. :jidlo:

Obrázek

Xilamulun Super Bridge se nachází v Hexigten Banner, Chifeng City, Vnitřní Mongolsko. Most je dlouhý 2064 metrů. Všech šest lanových věží hlavního mostu je vysokých 38 metrů a věže s trámovým mostem jsou vysoké 210 metrů. V současné době je to první velký most postavený v oblasti Liparského pískového kaňonu. Celková investiční cena projektu je 904 milionů juanů. To dnes odpovídá cca. 130 mil. USD.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

pro zajímavost

Rekordní podzemní parkoviště pro Šanghaj

CRCHI pomáhá budovat rekordní podzemní parkoviště v Šanghaji

SBM postavený CRCHI láme stavební rekordy v Šanghaji

Obrázek

V Šanghaji se staví rekordní inovativní inteligentní parkoviště s pomocí radikálního zařízení vyvinutého společností CRCHI. Firma říká, že poskytla největší šachtový vrták na světě (SBM) pro výstavbu podzemních inteligentních parkovacích garáží v Šanghaji.

Tento impozantní vertikální tunelovací stroj váží 230 tun a má průměr 23,02 m s výškou 10 m. SBM s názvem Dream byl spuštěn v projektu podzemních inteligentních parkovacích garáží v okrese Jing'an v Šanghaji, kde nedávno sestoupil na dno základové jámy.

SBM integruje hloubicí, struskové, podpůrné a naváděcí funkce pro stavbu šachet supervelkého průměru v měkké půdě a měkkých horninových vrstvách. Inteligentní parkovací garáž v okrese Jing'an v Šanghaji se rozkládá na ploše pouhých 286 m2.

Výstavba podzemních inteligentních parkovacích garáží je po celém světě stále běžnější. Použití masivního SBM dělá tento druh projektu rychlejší a efektivnější. SBM s průměry 13m a 14m byly v minulosti použity pro různé práce, ale toto je poprvé, co byl vyvinut SBM s extra velkým průměrem o průměru větším než 15m.

Pro splnění potřeb tohoto velkoprůměrového výkopu vyvinul tým CRCHI kompletní balíček mechanických šachtových zařízení. Firma říká, že vyřešila problémy s ovládáním u konvenčních šachtových metod. Masivní stroj Dream firmy nyní může podle CRCHI ušetřit stavební náklady o více než 50 % a učinit stavební operace bezpečnější.

Podzemní inteligentní parkovací garáž v okrese Shanghai Jing'an se rozkládá na ploše 286 ms na zemi a celkem 1 408 m2 pod zemí, protože má 19 podlaží. Počítá se s vybudováním dvou hlubinných základových šachet o průměru 23m a hloubce zasypání 53m. Každá šachta má 152 mechanických parkovacích stání a půda je pro příjezdové patro garáže a místnost pro vybavení. Z parkovacího domu se po dokončení stane podzemní inteligentní parkovací garáž s největším průměrem vertikálního tunelování na světě.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

V Číně se plánují práce na nových rychlostních silnicích, které dále rozšíří a zlepší silniční síť země.

V provincii Yunnan se plánují dva velké projekty. Nová rychlostní silnice o délce 181 km spojí Shangri-La a autonomní okres Ninglang Yi s odhadovanými náklady 7,52 miliardy USD. Balíček je na 35letou koncesi, přičemž výstavba by měla trvat pět let a dohoda zahrnuje 30letou dobu provozu. Výběrovým řízením se zabývá Yunnan Transportation Development Investment. Probíhá také výběrové řízení na projekt silnice Zhenyuan-Ning'er v provincii Yunnan. 92 km dlouhá trasa spojí autonomní kraj Zhenyuan Yi, Hani a Lahu s autonomním krajem Ning'er Hani a Yi. Očekává se, že práce budou stát 2,92 miliardy dolarů a budou řešeny podle modelu EPC.

Probíhá výběrové řízení na nový projekt Zhuji-Shengzhou Expressway, který se nachází v Shaoxingu. Rychlostní silnice bude měřit 65 km a její výstavba by měla stát 3,23 miliardy dolarů. Proces výběrového řízení zpracovává platforma Shaoxing Public Resources Trading Platform.

A probíhá výběrové řízení na dálnici Yinzhou-Ninghai. Projekt má na starosti Shaoxing Public Resource Trading Network a očekává se, že bude stát 1,39 miliardy dolarů.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Ráno 18. srpna na staveništi Shuangbao Super Bridge bylo zvednutí sloupů na oblouku úspěšně dokončeno. Toto zvedání se provádí tak, že se celá zdvihací plocha zvedne vodorovně, vertikálně se převrátí a poté se přepraví. Dvouramenný sloup jedné šířky se současně zvedá pomocí rozpěrky.
7a.JPG
7a.JPG (72.78 KiB) Zobrazeno 570 x
Shuangbao Super Bridge je jedním z klíčových kontrolních projektů tahu Chongqing - Xiangsu. Nachází se v okrese Wulong, s celkovou délkou 1 620 metrů a konstrukční rychlostí 80 km/h.

Jako dvoupolohový souvislý obloukový most s největším rozestavěným rozpětím na světě dosáhl Shuangbao Super Bridge tří světových prvenství – první na světě s dvojitým obloukovým rozpětím, první na světě zavěšené kabelové rozpětí nezávislých zavěšených věží a největší na světě most se stejnou konstrukcí. Lankový kladkostroj je světově první z hlediska hmotnosti.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: zase je tady hromada nových úseků dálniční sítě v provozu: https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... 7/page-278

:arrow: Hong Kong: 835 mm srážek za 24h - město se intenzivně na tuto nepřízeň počasí připravovalo, evakuace ohrožených oblastí byla samozřejmostí. (tajfun Saola a pak tohle)

tak asi takhle: https://twitter.com/yangyubin1998/statu ... 0937333012

https://www.reuters.com/world/asia-paci ... 023-08-31/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Zaostřeno na investiční náskok Číny

Čína investuje v obrovském měřítku

Čína dlouhodobě dominuje globálním investicím do dopravní infrastruktury. Její gigantický náskok opět potvrzují nejnovější údaje, které zaručují bližší pohled na faktory formující dominanci Číny a důsledky pro budoucnost globální dopravy.

Dominantní postavení Číny v investicích do dopravní infrastruktury je poháněno rostoucí ekonomikou, vysokým stupněm industrializace a rychlou urbanizací. Historicky byly čínské investice do dopravní infrastruktury nedostatečné k podpoře hospodářského rozvoje, ale domácí investice v posledním desetiletí značně vzrostly.

Jen v roce 2021 byla dokončena nebo byla téměř dokončena řada velkých infrastrukturních projektů. V roce 2021 bylo otevřeno více než 4 000 km nových železničních tratí a bylo postaveno více než 8 000 km nových dálnic. Bylo přidáno nebo vylepšeno přibližně 1 000 km vysoce kvalitních vodních cest. Certifikováno bylo sedm nových letišť civilní dopravy a nově přidaný provozní kilometrový výkon městské železniční dopravy přesáhl 1 000 km. Tyto příklady z 13. pětiletého plánu Číny (2016–2020) jsou součástí celkových investic do fixních aktiv ve výši více než 1,03 bilionu USD pro sektor dopravy. V průběhu plánu Čína vyčlenila 15 % svých celkových dopravních investic na železnice. Dálnice získaly 76 %, přičemž 3 % byla vyčleněna na vodní dopravu. Civilní letectví získalo přibližně 5 % investičního rozpočtu.
.
a.JPG
a.JPG (73.69 KiB) Zobrazeno 451 x
.
Iniciativa Belt and Road podporuje investice do dopravy

V roce 2013 Čína zahájila globální strategii rozvoje infrastruktury, iniciativu Belt and Road. Od té doby více než polovina investic čínských společností a finančních institucí v zemích, které podepsaly dohody o spolupráci s Čínou v rámci iniciativy Hedvábní stezka, směřovala do odvětví dopravy a energetiky. Investice do dopravy vzrostly z 16 % celkových investic do projektů Belt and Road v roce 2013 na 42 % v roce 2020, přičemž v první polovině roku 2021 mírně klesly na přibližně 32 %.

Infrastruktura pásové a silniční dopravy zahrnuje dálnice, železnice, mosty, letiště a přístavy. Podle údajů čínského ministerstva obchodu čínští dodavatelé v roce 2020 dokončili infrastrukturní projekty v hodnotě 33 miliard USD v zemích mimo Čínu, které se účastní iniciativy Hedvábní stezka, což představuje 25,5 % z celkové vynaložené částky. Jednalo se o největší oblast na základě celkových příjmů zahraničních nasmlouvaných projektů.

Význam pozemních vazeb a zásadní role dálnic

Relativně stará infrastruktura v mnoha vnitrozemských zemích a regionech střední Asie, které se účastní iniciativy Hedvábní stezka, podnítila velké investice do dálnic ve snaze urychlit hospodářský rozvoj. Investice do dálnic, které jsou považovány za poměrně účinný způsob, jak zlepšit fyzické spojení, jsou považovány za zásadní pro propojení podél pozemních tras systému Belt and Road.

Projekty infrastruktury pro dálnice podél pevninských koridorů iniciativy Belt and Road zahrnují ekonomický koridor Čína-Mongolsko-Rusko (viz mapa, koridor 1), ekonomický koridor Čína-Pákistán (2), Bangladéš-Čína-Indie- Myanmarský hospodářský koridor (3) a hospodářský koridor Čínsko-Indočínského poloostrova (4).
.
b.JPG
b.JPG (112.36 KiB) Zobrazeno 451 x
.
Zdroj: Výzkum OECD z více zdrojů, včetně: HKTDC, MERICS, Belt and Road Center, Foreign Policy, The Diplomat, Hedvábné stezky, Informační kancelář Státní rady Čínské lidové republiky, WWF Hong Kong (Čína).

zdroj: ITF-OECD
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Asie“