Čína

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Financování silniční sítě

Financování silniční výstavby a údržby v Číne je zajištěno díky kombinaci vládních a komerčních výdajů. Jen malý podíl má přímo centrální vláda ve smyslu centrálního rozpočtu. Na prodej vozidel je uvalená daň ve výši 10%, která směruje do výstavby silnic. Dalším pilířem je mýto, které předpokládalo při reformě systému financování v roce 2009, že bude hlavním nástrojem pohánění výstavby dálniční infrastruktury během 2 dekád. Tato reforma obnášela změny v utrácení příjmů ze zdanění PHM do údržby silnic, když se tyto příjmy stávají stabilním zdrojem pro silniční údržbu. Navíc se samotná daň zvedla a nesměruje jen na silnice.

Čína budovala dálnice i před reformami v 2000-2010, ale pomaleji bez možnosti růstu a udržení tempa. Zde třeba je k nalezení postup odevzdávání počtu km do provozu.

V roce 2013 bylo oznámeno jaká je představa rozsahu státní sítě silnic a dálnic a kolik si to ještě vyžádá peněz s cílem v 2030 (reforma z 2009 na +2 dekády je do 2030). Zde více. My dnes máme 2019 a je vidět ten progres vývoje.

Systém výstavby státní silniční sítě

Systém podléhá zákonu o silnicích; Highway Law, který specifikuje strukturu financování silniční výstavby. Tím je dáno, že to platí od Pekingu přes jednotlivé provincie až po metropolitní oblasti a autonomie.

*financování je možno zajistit příspěvky centrální vlády, ale i provinčních vlád (jejich fondy, které se plní z vyčleněných podílů daní)
*financování je možno zajistit úvěry z domácích i cizích bank nebo z finančních institucí cizích států
*financování je možno zajistit z domácích a zahraničních organizací
*financování je možno zajistit i umožněním vstoupení velikých společností nebo i jednotlivců, formou fondů, v regulaci Státní Rady
*financování se zajistí příjmy z mýta, tedy poplatků za užívání infrastraktury, slouží i jako záruka pro braní si úvěrů z bank nebo fondů a to záruka pro ekonomické organizace a firmy, mimo tedy prostoru vlády centrální nebo provinční, co zajišťuje jistotu investicí do výstavby

Třeba v roce 2012 se do výstavby silniční infrastruktury vložila dle Ministerstva dopravy centrální vlády částka ve výši v propočtu 183,93 mld. USD, ale jen 1,8% z toho poskytl přímo Peking formou vyčlenění ze státního rozpočtu. Až 17% pocházelo ze zdanění prodeje vozidel, 33% je pak příspěvek provinčních vlád, 36,4% jsou domácí úvěry a 0,4% zahraniční úvěry. Zbytek je mýto a další zdroje.

Mýto

Mýto podléhá regulaci Administrace zpoplatněných silnic. Ja v tématu píšu i o nezpoplatněném rozsahu dálnic nebo silnic v mnohapruhových parametrech. Mýto totiž slouží na zplácení projektů výstavby, které potřebují k výstavbě úvěry. Když ne, tak je to bez mýta. Údržbu totiž jak jsem uvedl financují z příjmů z prodeje PHM. Jsou na to složité propočty dle ujetých km, dle prodeje dle regionů. A zase i samotná výstavba jednotlivých projektů je v různé náročnosti a aby se co nejvíce vyplácel každý projekt, tak se prodlužuje tak, aby náročnější objekt (dlouhé tunely, vysoké a dlouhé mosty, veliké MÚK) byl v rovnováze a aby byl cenově akceptovatelný poplatek za přejezd, tak se spojuje s jednoduchšími úseky, takže se pak platí i za ně, protože tak je poskytnuto financování. Všechny dálnice jsou ekonomickými projekty, ale dlouhodobě jsou ve ztrátách, ale to jsou místní ztráty vzhledem ke strukturě financování. Umí se udělat výjimka a Peking dofinancuje náročnější projekty, aby se to vyplatilo. Vnímá se to i jako ekonomický stimul, ale to je jen doplněk, není to základní zdroj financování. Ale může se do toho zapojit i důchodový fond veliké firmy nebo provincie. Ono se počítá s tím, že tyto projekty přinesou peníze až během délky koncese/PPP/úvěru a ne ihned, takže můžou být účtovně z roka na rok ve ztrátách, což ale i jsou.

Účtovní ztráta a rozsah je třeba za rok 2013 k nalezení tady.

Čína zná komerčně provozované dálnice a silnice. Místními kapacitami, ale komerčně. Tyto projekty si lépe naceňují zpoplatnění a mají lepší výchozí pozici vůči Pekingu než místní provinční vlády, protože ale mají i jinak stavěné úvěry pro tuto výstavbu. Zároveň ale dokáží zbudovat opravdu náročná veledíla, na které by jinak musel Peking uvolnit veliké peníze navíc. Peking umí poskytnout provinčním vládám půjčky a tak směruje mýto i na splácení těchto půjček, a proto i některé jednoduchší trasy jsou zpoplatněné. Třeba tam v době výstavby nejsou adekvátní intenzity dalších +10 let a nejsou projektované a aby se ale napojil region na dálnici, co je zase politický program tak to jinak nejde.

Vláda reguluje i délku zpoplatnění mýtem. Je maximální perioda. Pro vládní zplácení půjček je možnost maximálně 15 let, co může být prodlouženo na 20 let, pokud jde o centrální a západní provincie, kde je nižší hustota obyvatelstva a slabší hospodářství. Pro komerční projekty/úvěry je maximální délka 25 let a opětovně pro uvedení oblasti až 30 let.

Zdanění vozidel

Daň z prodeje vozidel je osobitá daň pro výstavbu silničních projektů. Zajišťuje stabilní příjem pro výstavbu a jak jsem uvedl třeba v roce 2012 až 17%. Statistiku a dohled vede Ministerstvo financí. V roce 2012 to bylo tedy 31,3 mld. USD no a pro rok 2013 již 42,9 mld. USD. Extra daň, která se vybere z celého území a následně použije dle klíče zpátky pro výstavbu státní silniční sítě. Daň je stejná na všechna vozidla a to 10%. Byla zavedená v roce 1985 a vztahuje se na vozidla, motorky, elektrická vozidla, nákladní vozidla, zemědělská vozidla a přívěsy. Rokem 1985 to byl příjem pro celkový infrastrukturní rozvoj země. Později jen pilíř výstavby dálniční sítě, který má zajistit zvýšení mobility, snížení logistických nákladů a tak docílit zcela zásadní proměnu hospodářského profilu Číny a to během co nejrychlejší doby a tedy během 2 dekád vybudovat kostru, která byla již několikrát doplněná, přečíslená a která se stále zahušťuje.

Daň se platí jednorázově a to nejpozději 60d od zakoupení vozidla a před jeho registrací. Daň se vybírá jen jednou, takže když je vozidlo znovu prodáváné, tak se znovu již neplatí. Vztahuje se tedy jen na nová vozidla.

Z této daně se financují silniční projekty centrální vlády v alokaci i pro provinční vlády a tedy slouží na výstavbu silnic, mostů, tunelů, ale někdy i pro realizaci nákladních terminálů v rámci průmyslných a logistických parků. Kromě toho směruje část peněz i na vnitřní lodní dopravu a to vzhledem k propojenosti těchto typů dopravy v návaznosti na hospodářství. V roce 2000 a to jen pro představu byl výnos z dani ve výši 331 mil. USD. V roce 2009 již 17,8 mld. USD. V roce 2012 jak jsem uvedl 31,3 mld. USD atd. Až 90% peněz jde na výstavbu dálniční infrastruktury.

Reforma zdanění PHM

Před reformou byl systém financování silniční infrastruktury náročnější, protože byla celá paleta prvků daní a poplatků provinčních a místních vlád a byl v tom chaos. I to co se plánovalo na lokální úrovni bylo často v rozporu s centrálním plánem. Proto se celý systém zreformoval a mj. se zrušilo 5 poplatků za užívání silnic v různé úrovni. Vláda navíc zavedla nové zdanění vozidel, tedy nová pravidla v tomto systému a to samo o sobě zcela nahradilo dřívější příjmy z prodeje PHM. Tyto peníze se proto nasměrují do údržby a jiných segmentů země. Ovšem s tím, že základní daň se zvedla.

Státní rada nakonec připravovala změny skoro dekádu a tedy platí až od 1.1.2009. Do té doby tam byla neustále obava o to, jak se to povede všechno administrativně dořešit a přenastavit. Tato daň pochází i z prodeje paliva pro lodě, a i proto je ta návaznost, že daň z vozidel směruje i do lodní dopravy co je fajn vzhledem ke geografii Číny. Z 1l benzínu 13c USD byla daň, z 1l nafty pak 12c USD a všechny další ropní produkty. Ta daň předtím byla na úrovni 0,03c a 0,02c, takže nové zdaněné přineslo zásadní zdroje. A ty postačují vzhledem k nárůstu prodeje vozidel udržovat stále rostoucí síť dálnic. Jde to ruka v ruce s růstem hospodářství.

Před reformou byla daň vybíraná provinčními vládami. Nyní je centrální vládou nebo celním úřadem v případě dovozu. Zdanění se týká jak výrobců tak dovozců ropních produktů.

Nová daň byla reformním prvkem i v plánu zpoplatnění státních silnic tzv. II. kategorie. Na nich se mohlo zcela zrušit mýto, protože ze začátku ty příjmy jsou mnohem vyšší než síť, která měla být udržována. Tím, že se odstranilo mýto, tak se podpořila lokálně, ale napříč východní polovinu ekonomika a vícero fondů mělo najednou další volné peníze na nové projekty. Tím se odstartovala masivní výstavba dálniční sítě a najednou projektanti nestačí plnit úlohy. Aby se to zvládalo tak nastupují i obří stavební firmy železničních podniků, ale to by byla již kapitola výstavby. Tím pádem sice stouplo zdanění PHM, ale zase se snížují sociální dopady ze zpoplatnění mnoha silnic a dálnic tím, že se za ně neplatí. A to platí dodnes, že přebytky těchto zdrojů se směrují na odstraňování mýta u nižších kategorií důležitých státních silnic. Mj. se tím dotuje i agrární sektor, který je motivován převážet obilí a jiné produkty na nákladních vozidlech po dálnicích a státních silnicích.

zdroje pro další čtení: dají se dohledat ve vláknu (vládní odkazy na jednotlivé položky nemají smysl; jsou dostupné jen v čínštině)

中华人民共和国公路法 Highway Law of the People’s Republic of China ... http://www.lawinfochina.com/display.asp ... 63&lib=law
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 1.12.2020 18:06:12, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Nejvýše položený dálniční tunel na světě je v oblasti Tibetu a od 26.4.2019 v provozu. Nový tunel Milashan je součástí tahu G318 od Linzhi do Lhasa. Tunelové roury jsou dlouhé 5727m a 5720m. Portály jsou ve výši 4752m a 4774m nad mořem. poloha
2b9135c089904aaea4a34c05c2ff2d9a.jpeg
2b9135c089904aaea4a34c05c2ff2d9a.jpeg (48.22 KiB) Zobrazeno 17617 x
9efa294772bd4a51a7d31787c1b96b76.jpeg
9efa294772bd4a51a7d31787c1b96b76.jpeg (42.77 KiB) Zobrazeno 17617 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

další rozsahem náročný projekt je 172 km Wenchuan Maerkang expressway (Wenma expressway)

dne 17.5. se několik úseků z budované části dlouhé 105 km stavebně ukončilo a je ve fázi testování

Až 86,5% délky trasy totiž vede v tunelech nebo po vysokých mostech. Nejdelším tunelem je Zhegushan a je v n.v. kolem 3200m.

http://scnews.newssc.org/system/2019051 ... 0.3.wJTxko

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Vlakom rýchlejšie, než lietadlom. Revolúcia v železničnej doprave, tvrdí Čína

Cesta z Pekingu do Šanghaja by sa vďaka nemu mala skrátiť o niekoľko hodín.

Vo štvrtok zišiel z továrenskej linky v čínskom meste Čching-tao prototyp vlaku, ktorý by mal byť schopný ísť rýchlosťou až 600 kilometrov za hodinu.

Cesta z Pekingu do Šanghaja by sa vďaka nemu mala skrátiť o niekoľko hodín. Dokonca by mala byť rýchlejšia, než lietadlom. Komerčne by sa mal začať vyrábať v roku 2021.

"Keď započítame aj prípravu na cestu, trvá lietadlom 4,5 hodiny a rýchlovlakom 5,5 hodiny. Vďaka tomuto Maglevu by sa skrátila na 3,5 hodiny," dodal.

celý článek: https://finweb.hnonline.sk/zahranicna-e ... tvrdi-cina
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 8.12.2022 14:30:19, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Za uplynulý týden šlo do provozu dalších asi 150 km dálniční sítě, ale já zmíním pouze nejdelší úsek a to k dnešnímu dni 75 km úsek G22 Qingdao - Lanzhou (Qinglan) Expressway v provincii Shandong na východě Číny. Jde od G3 u Ta´ian do Pingyin.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 10.7. se do provozu dostal 228 km dlouhý tah Guilong (Guigang - Long'an) Expressway v provincii Guangxi. Jde o V-Z silnici, která prochází severně u Nanning, tedy kolem hl. města provincie s asi 7 mil. populací.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

pro zajímavost:



Beijing Daxing International Airport:
https://en.wikipedia.org/wiki/Beijing_D ... al_Airport

a zde nově vybudovaná Daxing Airport Expressway
http://www.chinadaily.com.cn/a/201906/1 ... 28acd.html
jsou tady i dvě tratě a to Beijing -Xiong'an HSR a Daxing Airport Rapid Rail:
a0d8e8c75b034f13a390538d66ae52c1.jpeg
a0d8e8c75b034f13a390538d66ae52c1.jpeg (260.69 KiB) Zobrazeno 19038 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Znovu se do provozu odevzdávají desítky až stovky nových dálničních km, ale se tomu již tak detailně nevěnuji. Další stovky km se zásadně rozšiřují (ze 4- na 8- pruhy atd.). Pouze uvedu:

Dne 31.7. se do provozu dostal poslední zbývající úsek na tahu G3012 Turpan - Hotan (Tulufan - Hetian) Expressway v autonomním regionu Xinjiang. Jde o 223 km dlouhou sekci mezi Kargilik (Yecheng) a Karakax (Moyu). Úsek prochází skrt pouštní charakter země paralelně s Himalájemi převážně v n.v. 1400 m.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 8.12.2022 14:30:52, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

záběry z výstavby Yunfu - Maoming expressway v provincii Guangdong

https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=3864
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 8.12.2022 14:31:16, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

alespoň něco z nových km dálniční sítě v provozu za poslední období ...

Dne 2.8. se do provozu dostal 113,5 km úsek mezi Daban a Jingpeng ve Vnitřním Mongolsku. Úsek je součástí tahu G16 Dandong - Xilinhot Expressway.

Dne 23.8. se do provozu dostal mj. 1,69 km dlouhý most Yellow River Bridge, který spojuje Yuncheng v provincii Shanxi s Lingbao v provincii Henan v rámci tahu G59 Hohhot - Beihai Expressway. Nový úsek zahrnuje mj. i 5,3 km dálnice v provincii Henan.

Dne 26.8. se do provozu dostal 15,206 km dlouhý most Changyuan-Dongming Yellow River bridge v rámci 23,5 km dlouhého úseku na tahu G3511, Heze - Baoji Expressway a most spojuje provincie Henan a Shandong v rámci tohoto tahu. Fotogalerie: https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=3891

Dne 30.8. byla odevzdaná do provozu 30,4 km dlouhá dálnice Meizhou - Pingyuan Expressway. Spojuje oblasti oblasti Meijiang, Meixian a Pingyuan ve městě Meizhou a Meipang Expressway je tak celá v provozu. Jde o provincii Guangdond. Ve městě žije kolem 4,5 mil. obyvatel.

Dne 30.8. se přebudovala národní silnice NH 218 do nové linie a vznikl de facto tah G218 Dangmazha - Nalati Expressway. Od Yining City po Nalati se zkrátilo cestování z 5h na 3h. Celková délka realizované sekce je 203 km. Výstavba si vyžádala výstavbu 19 mostů, desítky MÚK, 4 odpočívky a desítky přejezdů, nadjezdů atd.

Obrázek


Dne 31.8. se odevzdala do provozu 41 km část tahu S23 Jinan - Qimen Expressway v provincii Anhui. Dominantním objektem na úseku je stavba Chizhou Yangtze River Bridge, co je 5,725 km dlouhý mostní objekt. Hlavní most překlenuje 1,5 km širokou řeku. Hlavní věž na mostě je 237m vysoká a hlavní rozpětí je 828m. Podobných mostů je v Číne vícero, prozatím 4, ale v provincii Anhui jde o 1. typ.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 8.12.2022 14:22:53, celkem upraveno 6 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

V tomto měsíci se dostane do provozu 66 km dlouhý tah Wenchang - Qionghai expressway na ostrově Hainan. Začíná na Wengiong Expressway a končí na Haiwen Expressway, přičemž prochází přes: Wenchang Town, Wenwen Town u Wenchang City, dále pak vstupuje do Changpo Town, Tayang Town a Lishui Office v rámci Qionghai City a spojuje G98 Hainan Roundabout Expressway (East) Line Expressway) Qionghai Boao International Airport, které je v provozu od 11/2016. Je to tedy důležitá součást ostrovní sítě dálnic.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek


Dále, jedna vizualizace z dálnice Leshan - Xichang expressway v provincii Sichuan (2 ohromné mosty a 1 dlouhý tunel):

Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 8.12.2022 14:32:08, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odkaz je nefunkční, ale jeho odstranění by narušilo smysl vlákna/debaty
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Ono je to ve vztahu k rozsahu obyvatelstva, ekonomiky a rozlohy stále ještě málo, ale to tempo a ten fakt, že se to staví 30 let je udivující pro nás, pro západní svět, který trpí krizemi a výstavba zpomaluje navzdory fakt, že kongesce tady jsou a stoupají a i pro ten fakt, že ten terén v Číně je opravdu náročný. Je co závidět, je se na co dívat a lze to tak hodnotit, že to je div světa. Navíc Čína staví (i financuje) mnoho dalších projektů v mnoha státech světa. A rovněž se je na co dívat, protože ano: není tady problém postavit vysoké nebo dlouhé tunely, mosty či viadukty. Poradí si se vším.

znovu se pokusím za poslední období zmapovat to, co se dostalo do provozu ve druhé polovině 09/2019, přičemž se zaměřím na ty delší úseky:

Dne 21.9. se do provozu dostal tah Wenchang - Qionghai Expressway v délce 66 km. Je v parametrech 4-pruhu, začíná na konci G9812 Haiwen Expressway a končí na G98 Hainan Ring Expressway (East Line Expressway) Qionghai Boao International Airport. To jsem psal o něco výše, že se do provozu dostane.

Dne 28.9. se do provozu dostal 131 km dlouhý úsek na S28 Qidong - Yangzhou Expressway. Jde od G40 u Qidong po Hai´an.

Dále se 28.9. do provozu dostal 22 km dlouhý úsek na S19 Nantong - Wuxi Expressway. Úsek jde mezi G15 severně u Nantong a západem Nantong. Nezahrnuje most Hutong ponad Yangtze.

Dne 28.9. se do provozu dostal i 95 km úsek na S13 Wuhan - Jianli (Wujian) Expressway v provincii Hubei. Jde od Xitanzhen do Jiangli. Zahrnuje i 38 km dlouhý viadukt, který je jedním z nejdelších na světě. :jidlo:

Dnem 28.9. se odevzdal do provozu i 40 km úsek na tahu S53 Tanghe - Shishou (Tangshi) Expressway. Ten je v jižní části provincie Hubei a jde od Jiangling po S88 nedaleko Shishou. Ten zahrnuje i veliký most ponad Yangtze.

Dále se 28.9. odevzdal do provozu 82 km úsek na tahu G1112 Ji'an - Shuangliao (Jishuang) Expressway v provincii Jilin. Jde od Ji´an na hranicích s KLDR po Tonghua. Zahrnuje i 7,9 km dlouhý tunel Wunufeng, který je nejdelším na SV Číny. :jidlo:

Dne 29.9. se do provozu dostal 54 km úsek na tahu Hezhou - Bama Expressway. Jde od oblasti Zhongshan po oblast Zhaoping. Do provozu se dostal více než 1 rok před plánem. Fotogalerie: https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=3950 .

Dne 29.9. se do provozu dostal i 2.028m dlouhý most Fuchimen a 50 km tahu Zhoushan East-West Rapid Road k tomu. Fuchimen má hlavní rozpětí 340m.

Dne 29.9. se do provozu dostal i 92 km dlouhý JV úsek na tahu Fuzhou City Bypass. Je v parametrech 6-pruhu a jde kolem Fuzhou se stávajícími dálnicemi. Fotogalerie: https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=3930 .

Dne 30.9. se do provozu dostal 183 km dálniční tah mezi Yushu a Songyuan v provincii Jilin.

Dále se dne 30.9. do provozu dostalo 47 km dálnice mezi oblastemi Suiyang a Zheng´an v provincii Guizhou. Vzniklo tak spojení dálnic Suiyang - Zunyi expressway a Wuchuan - Zheng'an expressway a přejměnovalo se to na Wuchuan - Zunyi expressway. Fotogalerie: https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=3949 .

Dne 30.9. se do provozu uvedl i JV úsek na tahu Kunming City Bypass Expressway v délce 33 km v provincii Yunnan.

Rovněž se 30.9. uvedl do provozu tah Jiangchuan - Tonghai expressway v délce 34 km v provincii Yunnan.

tak a to jsem na 930 km nové dálniční sítě ... :ok:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Nechtěl jsem to psát dohromady, ale když už mám tyto dny ten čas, tak uvedu ještě i ty delší a větší projekty za 10/2019:

Dne 8.10. se do provozu dostal mostní objekt Yangsigang Yangtze River Bridge ve městě Wuhan v provincii Hubei. Je to velmi velký most s 12 jízdními pruhy, rozdělenými ve 2 patrech. Na tom vrchním vede trasa 2. Ring Road se 6 pruhy a na tom spodním je 6 pruhů místní silnice. Hlavní rozpětí je 1700m a je to tak 2. největší most tohoto typu ve světě z hlediska konstrukce zavěšení a 1. nejdelším 2-patrovým rozpětím.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Dne 15.10. se do provozu dostalo 226 km tahu nového tahu G216 mezi Fuyun a Wucaiwan. Je to 4-pruhová vysoce kvalitní silnice I. třídy, ale není to klasifikováno jako expressway. Jde paralelně se starou G216. Nový tah byl již ve zkušebním provozu od 30.8.2019. Fotogalerie: https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=3973 .

Dne 16.10. se do provozu odevzdalo 87 km dálnice v provincii Shandong mezi Dong´e a Liaocheng na hranici provincie Hebei.


Koncem tohoto měsíce bude do provozu uvedená nová MÚK Beihong na Severním Horizontálním koridoru ve městě Shanghai.

Obrázek
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 8.12.2022 14:25:02, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 29.10. se do provozu odevzdal poslední úsek na tahu Lingqiu - Hequ Expressway. Jde o 4,865 km dlouhý most ponad Žlutou řeku; LingHe JinMeng Yellow River. Most je nad hranicí Shanxi a Vnitřním Mongolskem. Napájí se na S31 Hohhot - Hegu Expressway ve Vnitřním Mongolsku, přičemž tento tah je stále ve výstavbě. :arrow:

lokalita: https://www.openstreetmap.org/?mlat=39. ... 4/111.1928

Obrázek

Obrázek


tady je záběr na MÚK Qianchun v Guiyang (hl. město Guizhou) a přelet dronem nad ní :arrow:

Obrázek

Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 8.12.2022 14:25:30, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

zde je ukázka na výstavbu mostů v těch výšinách, práce snů, kdo miluje výšky :D

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 1.11. se do provozu odevzdalo 70 km 8-pruhové dálnice, která prochází Yinchuan v Ningxia. Práce dále zahrnují rozšíření a přetrasování 284 km G6 Beijing - Lhasa expressway v provincii Ningxia, z čeho je 212 km v 8-pruhu a 72 km v 6-pruhu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Čína

Příspěvek od Aram96 »

To je mazec, co ti Číňani staví a postaví, oni prostě namalujou čáru na mapě a tak to postaví, hory nehory, řeka neřeka, moře nemoře :D , mazec, klobouček ve stavitelství ... :ok:
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Ano, asi tak. Když se to plánovalo, tak málokdo tomu věřil. Když se ta výstavba zahájila a bylo vidět co a kde staví, tak stále tomu mnoho lidí nevěřilo, ale to bylo nutno již brát vážně. Jejich prvotní cíle o rozsahu dálnic i o rozsahu zpoplatněné sítě jsou překonané. Aktualizované a pokračuje se dle toho. Takže se mj. i přečíslilo. Teď je 3. etapa, kdy se část stávajících již hotových dálnic rozšiřuje na 6- až 8- pruhy a stále se staví další a další úseky. Systém financování i výstavby je ve vláknu k dispozici do detailů. A to, co dokáží zrealizovat u sebe, tak to dokáží postavit již kdekoliv ve světě. Stačí, když někde vyhrají tendr.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 8.12.2022 14:26:02, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Mnoho km dálniční sítě se tady uvedlo do provozu za uplynulé 2 měsíce. Nejvíce pak znovu na přelomu roků. Odhadem asi 3000 km, z čeho 2-2,5 tisíce uplynulé 2 týdny. Nechce se mi to přesně počítat. Pouze takto:

https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=2193
https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=2195

V Číne je tak v provozu něco kolem 150.000 km dálniční sítě, ale toto číslo je jen odhadem. Upřesněno bude znovu během roku. Čína mezičasem překlasifikovala značný rozsah silnic i dálnic, včetně přečíslení. Ale v provozu zde ve fóru je toho za rok 2019 uvedeno jen málo vzhledem k nedostatku času.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 8.12.2022 14:26:33, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Diaľničiar píše:Prosinec opět "boduje" jako každý rok poslední roky. Výše napsaný příspěvek pravidelně aktualizuji, aby to bylo v jednom. Ovšem letos jak jsem tam i doplnil neuvádím opravdu mnoho kratších úseků (nechce se mi :D ). Za letošní rok jsem uvedl přibližně 75% toho co se opravdu otevřelo.

Zde jsem uvedl odevzdání km za rok 2017 a cíl pro rok 2018: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 91#p171291 a nyní mohu napsat, že Čína již překonala rozsahem 140.000 km dálniční síť. Za 30 let 141-142 tisíc km v provozu, což přepisuje i základní původní plány, což se dá ve vláknu opakovaně dohledat. A mnoho z toho se z původních parametrů rozšířilo. Tato masivní výstavba zpomaluje, ale pokračuje, i když priorita do další dekády je zesílit rozvoj VRT.
  • China expressway mileage exceeded 140,000 kilometers in 2018

    2017 expressway mileage: 136,500 kilometers

    2018 expressway mileage: 142,500 kilometers
Za rok 2018 je tady rozpis km rozsahu za jednotlivé provincie a části Číny:

Guangdong: 9002km
Hebei: 7279km
Sichuan: 7238km
Hunan: 6724km
Inner Mongolia 6630km
Henan: 6600km
Guizhou: 6450km
Hubei 6368km
Shandong: 6058km
Jiangxi: 5931km
Shanxi: 5605km
Guangxi: 5563km
Shaanxi: 5475km
Fujian: 5344km
Xijiang: 5234km
Yunnan: 5198km
Anhui: 4836km
Jiangsu: 4710km
Heilongjiang: 4512km
Zhejiang: 4421km
Liaoning: 4331km
Gansu: 4242km
Qinghai: 3328km
Jilin: 3298km
Chongqing: 3096km
Ningxia: 1719km
Tianjin: 1262km
Beijing: 1147km
Hainan: 932km
Shanghai: 830km
Xizang: 622km

https://new.qq.com/omn/20191104/20191104A0098U00.html


Pro zajímavost: Provincie Guangdong má mít na konci r. 2020 síť dálnic o rozsahu více než 10.000 km. Za rok 2019 má provincie Guizhou již 7004 km (+554 km), provincie Sichuan 7500 km (+262 km). Přesnější detailní data za rok 2019 budou k dispozici později.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Při stavbě metra v Číně se propadla silnice, v díře zmizeli tři lidé :arrow:
https://www.novinky.cz/zahranicni/svet/ ... e-40305677
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

speciální tahy v provozu; pro nedostatek času jen některé:

Hefei Urban Rapid Roads, Anhui :arrow:
https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=2214

Huai'an and Yancheng City Inner Ring Rapid Road, Jiangsu :arrow:
https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=2216

Ganzhou Urban Rapid Roads, Jiangxi :arrow:
https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=2228
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Asie“