Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy
Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy
Asi bych ani neřekl, že tunel pod sedlem nikdy nebude. Dle mě není stávající stav trvale udržitelný. Tuny soli v CHKO, neustálé opravy asfaltu po každé zimě, příšerný hluk rozléhající se z hlavního hřebene CHKO Jeseníky do širokého okolí. Všímají si toho turisté, lidé z ochrany přírody, politické strany. ( budou volby a letáčky už máme ve schránkách )
Říkejte si co chcete, ale není v pořádku, aby se jezdilo závodit do nejvyšších partií CHKO. Party lidí se silnými stroji zde běžně tráví svou dovolenou tak, že se na pár dní ubytují a pak od rána jezdí nahoru a dolů..
Říkejte si co chcete, ale není v pořádku, aby se jezdilo závodit do nejvyšších partií CHKO. Party lidí se silnými stroji zde běžně tráví svou dovolenou tak, že se na pár dní ubytují a pak od rána jezdí nahoru a dolů..
Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy
Tohle ale tunel stejně sám o sobě nevyřeší, ti motorkáři se nepůjdou prohánět tam a zpátky tunelem. A silnici přes hřeben by po stavbě tunelu nikdo neboural. Takže stejně i při hypotetické výstavbě tunelu by bylo k řešení "závodů" potřeba nějakých zákazů a aby zákaz k něčemu byl, tak by jej musel někdo kontrolovat. A zákazy a hlavně kontroly nejsou nic, co by nešlo udělat už dnes.HanesCZ píše:Party lidí se silnými stroji zde běžně tráví svou dovolenou tak, že se na pár dní ubytují a pak od rána jezdí nahoru a dolů..
Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy
Jediné co je odradí, je špatný stav vozovky. Pokud bude samá díra, tak se tam nikdo prohánět nebude. Je to lepší a účinnější než nějaké zákazy a radary.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy
Což ale není úplně reálné řešení... On by bohatě stačil VIDITELNÝ policejní dohled, všeobecně když je někde policejní auto, tak všichni jedou radši zcela nesmyslně 20 pod limit. Pokud by si policie stoupla na jednu z těch četných odstavných ploch a brala podstatnou část projíždějících motorkářů, tak by velice rychle vymizeli. Jakkoliv nejsem příznivcem nejrůznějších neopodstatněných represí a vlastně chápu, že to v určitých úsecích řidič prostě rozumně pustí přes limit, tak tady si myslím, že důvod k dohledu zcela jednoznačně je. Není to tak dlouho, co jsem šel ze Šeráku na Červenohorské sedlo a když už někde od půlky této trasy si po sluchu člověk připadá jak na závodním okruhu a ne v srdci CHKO...
Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy
Nebylo by jednodušší sem prostě umístit dopravní značku B7? (https://www.zakruta.cz/img/dopravni-znacky/velke/B7.jpg) ... nadsázka, ale možná by se dalo vyzkoušet třeba na měsíc
Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy
Nejsme jediný stát, který má takovéhle problémy.
Rakousko, B119 Greiner Strasse, omezení pro moto na 70 km/h na 15 km délce.
Odesláno z mého SM-G970F pomocí Tapatalk
Rakousko, B119 Greiner Strasse, omezení pro moto na 70 km/h na 15 km délce.
Odesláno z mého SM-G970F pomocí Tapatalk
Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy
Tak Rakousko
- Přílohy
-
- grndls.jpg (102.53 KiB) Zobrazeno 8583 x
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy
To ale zrovna nejsou případy kdy celý okres ( Jeseník ) leží od vnitrozemí oddělený bariérou hor a jediná silnice první třídy je s vnitrozemím vedená přes nejvyšší partie CHKO. Každé další restriktivní opatření tak jen dále zhoršují už tak špatnou dopravní dostupnost. Ve střední Evropě snad ani žádný další takový okres není ?
Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy
To netuším, nicméně v Rakousku ve Voralbergu je celé údolí Kleinwalsertal, které není s rakouským vnitrozemím spojeno vůbec: https://mapy.cz/zakladni?x=10.1637630&y=47.3443667&z=12. Předpokládám, že tunel se zde nerealizuje z obav z tranzitní dopravy (ale jako neněmčinář k tomu jen těžko něco najdu ).HanesCZ píše:To ale zrovna nejsou případy kdy celý okres ( Jeseník ) leží od vnitrozemí oddělený bariérou hor a jediná silnice první třídy je s vnitrozemím vedená přes nejvyšší partie CHKO. Každé další restriktivní opatření tak jen dále zhoršují už tak špatnou dopravní dostupnost. Ve střední Evropě snad ani žádný další takový okres není ?
Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy
@HanesCZ: Máte pravdu, že coby okres je Jeseník ve výjimečné situaci tím, že se zbytkem republiky jej spojuje jediná silnice 1. třídy. Když se ale podíváme na pohraniční výběžky, tak je to spíše pravidlem (Aš, Šluknov, Frýdlant v Č., Osoblaha, Sudice), do Broumova pak 1. třída nevede žádná. Pokud jde o silnici přes Červenohorské sedlo, tak pro drtivou většinu motorkářů to je atrakce, kterou si projíždějí sem a tam, o jejich potřebě cestovat na Jesenicko lze pochybovat.
Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy
Naše pohraničí obecně je jeden z nejslabších článků republiky. Za mě by v budoucnu kromě pár nových dálnic mělo vzniknout právě spíše více silnic první třídy vedoucích těmito vylidňovanými regiony. Nezdá se to na první pohled, ale podobná lokalita je i třeba Dačicko (jižně od Telče). Tam by také zajisté nějaká jednička V-Z z ČB na Brno neskutečně pomohla. Pardon za OT.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy
Je to jen číslo. A už to tu jednou bylo, že byla síť jedniček nakreslena spíš na mapě. Jedniček jsme měli na tak malou republiku hodně a právě v pohraničí či přes málo obydlené oblasti byly zrušeny. Jednička vedla třeba přes Praděd a i dnes do některých zapadlých konců vedou jen díky hraničnímu přechodu - symbolicky pro tranzit. Spíš se to přečíslování nedotáhlo do konce. Dvojek a trojek se reorganizace víceméně nedotkla. Dvojek máme extrémně mnoho a u trojek se bojíme čtyřciferné číslice Kdybychom ponechali "dvojky" výhradně jako síť důležitých spojnic, měly by větší váhu. Podobně jako v Německu 1-999.
A hlavně, navigacím je úplně jedno kudy vás táhnou. Nějaké číslo
A hlavně, navigacím je úplně jedno kudy vás táhnou. Nějaké číslo
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy
Dvojky by především měly být zárukou, že tam je správně a důsledně dodržováno značení. Některé jsou hlavnější, tam se budují obchvaty (někde dokonce souvisle - Vysočina), některé se toho nedočkají nikdy, nevadí. Ale když člověk jede po dvojce, měly by tam být všude značky a číslo té silnice. Bohužel tohle platí max tak z poloviny co se týče mých malých zkušeností.
Další level by mohlo být to, že dvojky by byly pouze ty silnice, kde je kategorie S 7,5 a lepší, prostě jsou všude na silnici čáry oddělující směry. To také zdaleka všude neplatí. Potom by jich i dost ubylo.
Další level by mohlo být to, že dvojky by byly pouze ty silnice, kde je kategorie S 7,5 a lepší, prostě jsou všude na silnici čáry oddělující směry. To také zdaleka všude neplatí. Potom by jich i dost ubylo.
-
- Příspěvky: 1052
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy
A na kolika kilometrech jedničky (I/60) je střední dělící čára? Jen na úsecích postavených od devadesátých let (Jeseník - Lipová, Uhelná - hranice), zbytek v určitých úsecích neodpovídá ani dvojce. Skutečnost versus byrokracie.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy
Tak o jedničkách a o tom, jak by měly asi vypadat, se tu bavit nemusíme. Polovina z celé republiky jsou jak významem, tak právě těmito náležitostmi ve skutečnosti spíš dvojkami. Ale nikomu se to nechce měnit. Ale vzhledem k tomu, jak v současné době funguje v ČR financování oprav jednotlivých tříd a financování krajů, tak je to spíš výhodou.
-
- Příspěvky: 1052
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy
A tak to dopadá:HanesCZ píše:Party lidí se silnými stroji zde běžně tráví svou dovolenou tak, že se na pár dní ubytují a pak od rána jezdí nahoru a dolů..
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/po- ... -internetu
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy
Předem upozorňuji, že příspěvek je "starý". Nečtěte ho tedy ti, kteří dělíte příspěvky na nové a staré.
Kolega rumpeak vyzdvihuje hodnoty, které obyvatele Jesenicka už ani nevnímají a nepovažují je za kompenzaci horší dopravní obslužnosti. Kolega rumpeak sice hovoří o dálnici, o občasných cestách a o Bruntálu, ale to není to hlavní sdělení.
Kolega rumpeak vyzdvihuje hodnoty, které obyvatele Jesenicka už ani nevnímají a nepovažují je za kompenzaci horší dopravní obslužnosti. Kolega rumpeak sice hovoří o dálnici, o občasných cestách a o Bruntálu, ale to není to hlavní sdělení.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 647#p14647rumpeak píše:Přidám jeden názor ze zaostalého Bruntálska: Rychlejší cesta do Prahy by se mi moc líbila, ale na Bruntálsko jsem přesídlil z vybetonovaného Ostravska a kdyby mé životní hodnoty (a to mě ta zaostalost, díky které jsou mzdy opravdu hodně ubohé nějak netěší) spočívali jen v půlhodinové úspoře při cestě do větších měst, tak už jsem asi zase zpět v Havířově.
Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy
Dopravní dostupnost Bruntálska / Jesenicka k dálnicím/železničním koridorům ČR je z některých míst neporovnatelná.
Bruntálsko / Jesenicko dělí bariéra hor a místy to je i více než 100 km vzdálená cesta horskými silničkami bez obchvatů obcí, tj. klidně alespoň 2 hodiny cesty autem.
Bruntálsko / Jesenicko dělí bariéra hor a místy to je i více než 100 km vzdálená cesta horskými silničkami bez obchvatů obcí, tj. klidně alespoň 2 hodiny cesty autem.
Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy
Po delší době jsem si projel celou I/44 od severu k jihu a tentokrát snad poprvé v zimním čase se vším tím sněhem, námrazou apod. Měl jsem obavy z ČHS, ale ty se ukázaly jako liché. I když je to samozřejmě časově náročnější úsek a tunel by byl neporovnatelně rychlejší, tak je zjevné, že silnice ČHS (mezi Kouty a Domašovem) je pro místní silničáře skutečně výkladní skříní, o kterou se ukázkově starají. Široká, uklizená, bezpečná silnice.
Bohužel to stejné se nedá říct o zbytku I/44 v údolích Bělé a Desné, kde 90 % silnice vede v obci a parametry mají místy průměrné až horší okresky. Nejméně uklizený byl paradoxně úsek skrz samotné město Jeseník a nejhorší byla křižovatka s I/60, kde to na uježděném sněhu před stop čarou pěkně klouzalo (kdo proboha vymyslel hlavní uhýbající doleva na Lipovou??)
Pokud se má napojení Jesenicka po I/44 zlepšit, pak tunel ČHS akorát zbytečně váže svou pozornost od opravdových problémů na této silnici mimo ČHS. Nová silnice v údolích by udělala více muziky za nižší cenu.
Příspěvky o stavbě Šumperk - Rapotín přesunuty sem. Jirka L.
Bohužel to stejné se nedá říct o zbytku I/44 v údolích Bělé a Desné, kde 90 % silnice vede v obci a parametry mají místy průměrné až horší okresky. Nejméně uklizený byl paradoxně úsek skrz samotné město Jeseník a nejhorší byla křižovatka s I/60, kde to na uježděném sněhu před stop čarou pěkně klouzalo (kdo proboha vymyslel hlavní uhýbající doleva na Lipovou??)
Pokud se má napojení Jesenicka po I/44 zlepšit, pak tunel ČHS akorát zbytečně váže svou pozornost od opravdových problémů na této silnici mimo ČHS. Nová silnice v údolích by udělala více muziky za nižší cenu.
Příspěvky o stavbě Šumperk - Rapotín přesunuty sem. Jirka L.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy
Nedávno jsem taky zavítal do údolí Desné, potvrdil si výše uvedené a přehodnotil názor na tunel. Ten je fakt pouze "nice to have". Úsek od Rapotína na sever je fakt okreska. Úzká, zatáčky a stav místy taky nic moc a prakticky celou dobu v obci. A to jsem jel v době kdy žádná pořádná doprava nebyla.
Bydlet v Jeseníku a dojíždět do Šumperka musí být za trest, jediný pořádný úsek je paradoxně ten na sedlo.
Trochu jsem hledal a v UP olomouckého kraje nějaká trasa je (více variant). Zajímalo by mně tedy proč se něco takového alespoň pomalu nepřipravuje. Teď je ideální čas - relativně za pár let bude D35, Bludov, snad Vikýřovice..a to se teprve pak někdo probudí?
Bydlet v Jeseníku a dojíždět do Šumperka musí být za trest, jediný pořádný úsek je paradoxně ten na sedlo.
Trochu jsem hledal a v UP olomouckého kraje nějaká trasa je (více variant). Zajímalo by mně tedy proč se něco takového alespoň pomalu nepřipravuje. Teď je ideální čas - relativně za pár let bude D35, Bludov, snad Vikýřovice..a to se teprve pak někdo probudí?
Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy
Tak podle sčítání dopravy budeme rádi, když se postaví aspoň pěkná jednička až na křížení I/44 a I/11.
https://www.rsd.cz/wps/wcm/connect/2a38 ... OD=AJPERES
https://www.rsd.cz/wps/wcm/connect/2a38 ... OD=AJPERES
Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy
Za prvé intenzita není všechno. Jsou i aspekty bezpečnostní, hospodářské, apod.
Za druhé, když ty intenzity porovnám třeba s I/43 u Svitav nebo u Lanškrouna, kde se chystají dálnice, nebo velké přeložky...
Za druhé, když ty intenzity porovnám třeba s I/43 u Svitav nebo u Lanškrouna, kde se chystají dálnice, nebo velké přeložky...
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy
Kdyby se hledělo jen na intenzitu, nevznikl by v Alpách či jinde skoro žádný tunel Dokonce ani nejdelší silniční tunel na světě intenzitou moc neoplývá, natož provoz silnice před jeho výstavbou - byl takřka nulový. Ale vysoké investice do tunelů se z části vrací ušetřenou údržbou náročných horkých průsmyků a dlouhých objížděk či samotnou ochranou přírody. Největším přínosem je ovšem úspora hospodářská, jak již bylo řečeno výše. Díky tunelům vždy ubude nehod, úspora paliva je značná, vázaná na emise a hluk kvůli vyšším výkonům vozidel. Díky lepší dostupnosti místa za tunelem je umožněn rozvoj místa i celých velkých oblastí. Dá se to přirovnat ostrovu, na kterém až po spojení mostem s pevninou přestane ubývat obyvatelstvo.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023