Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy
Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy
Podobně jak to líčíte, je na tom třeba Novohradsko. Jen s tím rozdílem že v Jižních Čechách i když jsou silnice v nevyhovujících úhlech, horizontech atd. tak jsou z většiny pěkně hladké. A když vidím že to na Šumavě z Čeňkovy Pily na Kvildu leckdy vypadá s hustotou lidí podobně jako na Václavském náměstí, tak jsem za tu "zaostalost" Novohradska moc rád. Dalším takovým místem je Horní Planá u Lipna, tam se změnám a pokroku za každou cenu brání zuby nehty. Ve srovnání s tím doslova cirkusem na druhé straně jezera, který se neustále dostavuje od Frymburka k Lipnu, je to veliký rozdíl, prakticky se tam až na Novou Pec zastavil čas. A je dost těch, kteří to ocení.
Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy
To jste s tím porovnáním trochu přestřelil, nemyslíte?
Z Novohradska to je do krajského města cca 30 km. Z okresu Jeseník cca 100 km.
A nějaké městečko u Lipna, kolik tam žije lidí? Okres Jeseník sice není z nejlidnatějších, ale stále se bavíme o oblasti cca 40 tisíc obyvatel a samozřejmě mnoha dalších ekonomických zájmů a cílů.
Z Novohradska to je do krajského města cca 30 km. Z okresu Jeseník cca 100 km.
A nějaké městečko u Lipna, kolik tam žije lidí? Okres Jeseník sice není z nejlidnatějších, ale stále se bavíme o oblasti cca 40 tisíc obyvatel a samozřejmě mnoha dalších ekonomických zájmů a cílů.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy
Stát by měl mít pro tyhle odlehlé oblasti speciální programy podpory, ve více oblastech (doprava, zdravotnictví, školství, cestovní ruch ...) což spadá především pod ministerstvo pro místní rozvoj, ale i pod dopravu a další úřady. A mělo by to jít z vládní úrovně. Je chyba, že nic moc takového pokud vím neexistuje. Tedy kromě obecných dotačních programů EU, ale chybí vládní koordinace a pobídky + státní peníze na tyhle věci vyčleněné. Kraje na tohle samy o sobě nemají.
Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy
Už jsme to tady řešili, ale pro mě pořád zůstává záhadou, proč hlavní spojení na Jeseník vede přes Červenohorské sedlo (1013 m n. m.), když bylo možné nějak zkapacitnit II/369 přes Ramzovou, která je 763 m n. m. Myslel bych, že z hlediska nákladů by to vyšlo skoro nastejno, protože současná silnice přes hřeben má šířku zhruba jako 2+1 s hromadou opěrných zdí, muselo to stát hromadu peněz.
Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy
Cesta přes ČHS je poměrně "novodobou" záležitostí, která má původ v druhé polovině 19. století a v industrializaci obcí v údolí Desné, které si dělaly cestu pro odbytiště ve Slezsku (a také přístup pro zdejší surovinovou základnu). Zásluhy na vybudování silnice má zejména rod Kleinů. Tím vznikla na tu dobu kvalitní spojnice skrz Hrubý Jeseník.KarelLer píše: ↑3.4.2023 10:20:06 Už jsme to tady řešili, ale pro mě pořád zůstává záhadou, proč hlavní spojení na Jeseník vede přes Červenohorské sedlo (1013 m n. m.), když bylo možné nějak zkapacitnit II/369 přes Ramzovou, která je 763 m n. m. Myslel bych, že z hlediska nákladů by to vyšlo skoro nastejno, protože současná silnice přes hřeben má šířku zhruba jako 2+1 s hromadou opěrných zdí, muselo to stát hromadu peněz.
Důvod dalšího rozvoje cesty jako jediné hlavní silnice na Jeseník bych viděl v nových správních poměrech 60. let 20. století, kdy se dostal Jeseník do okresu Šumperk.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
-
- Příspěvky: 958
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy
Zkapacitnit 369 (jezdím přes Hanušovice na Jeseník) si nedokážu představit. Ta cesta je jak rallye Silesia.
Tohle nemá jednoduché řešení.
Tohle nemá jednoduché řešení.
Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy
Začal bych realističtějšími věcmi než rovnou tunelem. Teď se staví obchvat Bludova, což pomůže i při cestách z Jeseníku směrem např. do Olomouce. Co takhle obchvat Šumperka a pokračování údolím Desné směrem l ČH sedlu? To by pomohlo, no ne? A nebylo by to zdaleka tak náročné.
-
- Příspěvky: 958
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy
To dává smysl.
Na obchvatu Šumperka "se pracuje" a pokračování dál bylo mj. předmětem územní studie Petrova nad Desnou v r. 2014.
"...Úkolem územní studie „Posouzení polohy koridorů I/44 a I/11 na území obce Petrov n.D.“ bylo
prověření možnosti vedení přeložky silnice I/44 v poloze, která by znamenala menší dopad na
obytné území. Výsledné řešení navrhuje trasování přeložky v souběhu s železniční tratí na Kouty
nad Desnou..."
Na obchvatu Šumperka "se pracuje" a pokračování dál bylo mj. předmětem územní studie Petrova nad Desnou v r. 2014.
"...Úkolem územní studie „Posouzení polohy koridorů I/44 a I/11 na území obce Petrov n.D.“ bylo
prověření možnosti vedení přeložky silnice I/44 v poloze, která by znamenala menší dopad na
obytné území. Výsledné řešení navrhuje trasování přeložky v souběhu s železniční tratí na Kouty
nad Desnou..."
Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy
Trupman: díky za info, teď už to dává větší smysl.
Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy
Každopádně je to území sakra komplikované. To co potěší jednoho, naštve jiného...
-
- Příspěvky: 128
- Registrován: 11.10.2019 15:58:00
Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy
Pro náročného čtenáře přikládám aktuální územní plány obcí, kterých by se dotýkala nová I/44 včetně tunelu, kde je územní rezerva krásně vidět:
Šumperk:
https://www.sumperk.cz/filemanager/files/2199880.pdf
Vikýřovice:
https://www.sumperk.cz/filemanager/files/299238.pdf
Sobotín:
https://www.petrovnaddesnou.cz/assets/F ... menty=1402
Velké Losiny:
https://www.losiny.cz/assets/File.ashx? ... menty=7731
Loučná nad Desnou:
https://www.loucna-nad-desnou.cz/assets ... menty=5638
Bělá pod Pradědem:
https://jesenik.cz/storage/hanulik/Stav ... _2_HLV.pdf
Jeseník I.:
https://jesenik.cz/storage/hanulik/UP/J ... avni_A.pdf
Jeseník II.
https://jesenik.cz/storage/hanulik/UP/J ... avni_B.pdf
Česká Ves:
http://m.cves.cz/assets/File.ashx?id_or ... menty=7498
Písečná:
https://pisecna.cz/assets/File.ashx?id_ ... menty=1247
Šumperk:
https://www.sumperk.cz/filemanager/files/2199880.pdf
Vikýřovice:
https://www.sumperk.cz/filemanager/files/299238.pdf
Sobotín:
https://www.petrovnaddesnou.cz/assets/F ... menty=1402
Velké Losiny:
https://www.losiny.cz/assets/File.ashx? ... menty=7731
Loučná nad Desnou:
https://www.loucna-nad-desnou.cz/assets ... menty=5638
Bělá pod Pradědem:
https://jesenik.cz/storage/hanulik/Stav ... _2_HLV.pdf
Jeseník I.:
https://jesenik.cz/storage/hanulik/UP/J ... avni_A.pdf
Jeseník II.
https://jesenik.cz/storage/hanulik/UP/J ... avni_B.pdf
Česká Ves:
http://m.cves.cz/assets/File.ashx?id_or ... menty=7498
Písečná:
https://pisecna.cz/assets/File.ashx?id_ ... menty=1247
Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy
Doplním kolegu Vochomůrku a pro náročného čtenáře, který ale nechce proklikávat odkazy a PDF, přikládám odkaz na jednu mapovou aplikaci kde jsou územní plány obcí OLK pěkně pohromadě v jedné vrstvě vedle sebe:
http://uap.olkraj.cz/mapa/?base=blank&o ... FFFxFFFTTT
http://uap.olkraj.cz/mapa/?base=blank&o ... FFFxFFFTTT
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy
Petrov nad Desnou nemá schválený územní plán? Na tom portálu je místo něho bílá plocha. Ostatní v trase se načtou v pořádku.
Jinak díky za odkaz, to jsem neznal.
Jinak díky za odkaz, to jsem neznal.
Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy
Trupmane díky
Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy
Myslím, že bych tunel(-y) nechal klidně spát. Region znám dobře.... ale silnice I/44 je mimo ČHS děs a I/60 mimo Javorník spíš připomíná III.třídu....
Má-li ten region fungovat a být spojen pak bych dělal obchvaty na I/44 kterékoliv obce co ho nemá (samozřejmě ty levnější - samotný Jeseník má planovaný obchvat tunelem a Hodně bych se věnoval i I/60 - Poláci investují a my směrem na Náchod také, takže cesta Jeseník-Praha se může vést přes Polsko....
Jinak s těma dvojkama co psal Aranep_01 souhlasím....
... Hejtmana bych poslal orodovat za ty dvě I.třídy a kritizoval za stav II. tříd
Má-li ten region fungovat a být spojen pak bych dělal obchvaty na I/44 kterékoliv obce co ho nemá (samozřejmě ty levnější - samotný Jeseník má planovaný obchvat tunelem a Hodně bych se věnoval i I/60 - Poláci investují a my směrem na Náchod také, takže cesta Jeseník-Praha se může vést přes Polsko....
Jinak s těma dvojkama co psal Aranep_01 souhlasím....
... Hejtmana bych poslal orodovat za ty dvě I.třídy a kritizoval za stav II. tříd