Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Mohelnice (D35) – Šumperk (I/11) – Jeseník (I/60) – Polsko
Odpovědět
RedBaron
Příspěvky: 372
Registrován: 16.5.2019 22:39:50
Bydliště: Doubravice u ČB

Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Příspěvek od RedBaron »

Podobně jak to líčíte, je na tom třeba Novohradsko. Jen s tím rozdílem že v Jižních Čechách i když jsou silnice v nevyhovujících úhlech, horizontech atd. tak jsou z většiny pěkně hladké. A když vidím že to na Šumavě z Čeňkovy Pily na Kvildu leckdy vypadá s hustotou lidí podobně jako na Václavském náměstí, tak jsem za tu "zaostalost" Novohradska moc rád. Dalším takovým místem je Horní Planá u Lipna, tam se změnám a pokroku za každou cenu brání zuby nehty. Ve srovnání s tím doslova cirkusem na druhé straně jezera, který se neustále dostavuje od Frymburka k Lipnu, je to veliký rozdíl, prakticky se tam až na Novou Pec zastavil čas. A je dost těch, kteří to ocení.
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Příspěvek od Trupman »

To jste s tím porovnáním trochu přestřelil, nemyslíte?

Z Novohradska to je do krajského města cca 30 km. Z okresu Jeseník cca 100 km.

A nějaké městečko u Lipna, kolik tam žije lidí? Okres Jeseník sice není z nejlidnatějších, ale stále se bavíme o oblasti cca 40 tisíc obyvatel a samozřejmě mnoha dalších ekonomických zájmů a cílů.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Lynx
Příspěvky: 3702
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Příspěvek od Lynx »

Stát by měl mít pro tyhle odlehlé oblasti speciální programy podpory, ve více oblastech (doprava, zdravotnictví, školství, cestovní ruch ...) což spadá především pod ministerstvo pro místní rozvoj, ale i pod dopravu a další úřady. A mělo by to jít z vládní úrovně. Je chyba, že nic moc takového pokud vím neexistuje. Tedy kromě obecných dotačních programů EU, ale chybí vládní koordinace a pobídky + státní peníze na tyhle věci vyčleněné. Kraje na tohle samy o sobě nemají.
KarelLer
Příspěvky: 699
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Příspěvek od KarelLer »

Už jsme to tady řešili, ale pro mě pořád zůstává záhadou, proč hlavní spojení na Jeseník vede přes Červenohorské sedlo (1013 m n. m.), když bylo možné nějak zkapacitnit II/369 přes Ramzovou, která je 763 m n. m. Myslel bych, že z hlediska nákladů by to vyšlo skoro nastejno, protože současná silnice přes hřeben má šířku zhruba jako 2+1 s hromadou opěrných zdí, muselo to stát hromadu peněz.
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Příspěvek od Trupman »

KarelLer píše: 3.4.2023 10:20:06 Už jsme to tady řešili, ale pro mě pořád zůstává záhadou, proč hlavní spojení na Jeseník vede přes Červenohorské sedlo (1013 m n. m.), když bylo možné nějak zkapacitnit II/369 přes Ramzovou, která je 763 m n. m. Myslel bych, že z hlediska nákladů by to vyšlo skoro nastejno, protože současná silnice přes hřeben má šířku zhruba jako 2+1 s hromadou opěrných zdí, muselo to stát hromadu peněz.
Cesta přes ČHS je poměrně "novodobou" záležitostí, která má původ v druhé polovině 19. století a v industrializaci obcí v údolí Desné, které si dělaly cestu pro odbytiště ve Slezsku (a také přístup pro zdejší surovinovou základnu). Zásluhy na vybudování silnice má zejména rod Kleinů. Tím vznikla na tu dobu kvalitní spojnice skrz Hrubý Jeseník.

Důvod dalšího rozvoje cesty jako jediné hlavní silnice na Jeseník bych viděl v nových správních poměrech 60. let 20. století, kdy se dostal Jeseník do okresu Šumperk.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
kyk
Příspěvky: 958
Registrován: 22.7.2011 10:54:46
Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
Kontaktovat uživatele:

Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Příspěvek od kyk »

Zkapacitnit 369 (jezdím přes Hanušovice na Jeseník) si nedokážu představit. Ta cesta je jak rallye Silesia.
Tohle nemá jednoduché řešení.
Lynx
Příspěvky: 3702
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Příspěvek od Lynx »

Začal bych realističtějšími věcmi než rovnou tunelem. Teď se staví obchvat Bludova, což pomůže i při cestách z Jeseníku směrem např. do Olomouce. Co takhle obchvat Šumperka a pokračování údolím Desné směrem l ČH sedlu? To by pomohlo, no ne? A nebylo by to zdaleka tak náročné.
kyk
Příspěvky: 958
Registrován: 22.7.2011 10:54:46
Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
Kontaktovat uživatele:

Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Příspěvek od kyk »

To dává smysl.
Na obchvatu Šumperka "se pracuje" a pokračování dál bylo mj. předmětem územní studie Petrova nad Desnou v r. 2014.
"...Úkolem územní studie „Posouzení polohy koridorů I/44 a I/11 na území obce Petrov n.D.“ bylo
prověření možnosti vedení přeložky silnice I/44 v poloze, která by znamenala menší dopad na
obytné území. Výsledné řešení navrhuje trasování přeložky v souběhu s železniční tratí na Kouty
nad Desnou..."
KarelLer
Příspěvky: 699
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Příspěvek od KarelLer »

Trupman: díky za info, teď už to dává větší smysl.
kot
Příspěvky: 10543
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Příspěvek od kot »

Každopádně je to území sakra komplikované. To co potěší jednoho, naštve jiného...
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Příspěvek od Trupman »

Doplním kolegu Vochomůrku a pro náročného čtenáře, který ale nechce proklikávat odkazy a PDF, přikládám odkaz na jednu mapovou aplikaci kde jsou územní plány obcí OLK pěkně pohromadě v jedné vrstvě vedle sebe:

http://uap.olkraj.cz/mapa/?base=blank&o ... FFFxFFFTTT
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
KarelLer
Příspěvky: 699
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Příspěvek od KarelLer »

Petrov nad Desnou nemá schválený územní plán? Na tom portálu je místo něho bílá plocha. Ostatní v trase se načtou v pořádku.

Jinak díky za odkaz, to jsem neznal.
kot
Příspěvky: 10543
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Příspěvek od kot »

Trupmane díky :D
ttc
Příspěvky: 431
Registrován: 9.2.2012 14:50:39

Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Příspěvek od ttc »

Myslím, že bych tunel(-y) nechal klidně spát. Region znám dobře.... ale silnice I/44 je mimo ČHS děs a I/60 mimo Javorník spíš připomíná III.třídu....

Má-li ten region fungovat a být spojen pak bych dělal obchvaty na I/44 kterékoliv obce co ho nemá (samozřejmě ty levnější - samotný Jeseník má planovaný obchvat tunelem :-) a Hodně bych se věnoval i I/60 - Poláci investují a my směrem na Náchod také, takže cesta Jeseník-Praha se může vést přes Polsko....

Jinak s těma dvojkama co psal Aranep_01 souhlasím....

... Hejtmana bych poslal orodovat za ty dvě I.třídy a kritizoval za stav II. tříd
Odpovědět

Zpět na „I/44“