Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Mohelnice (D35) – Šumperk (I/11) – Jeseník (I/60) – Polsko
Odpovědět
ttc
Příspěvky: 431
Registrován: 9.2.2012 14:50:39

Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Příspěvek od ttc »

A taky tady by se mělo měřit i v patek a v neděli a v sezone jak zimni tak letni....

... tady opravdu neni nejvetsi provoz v pracovni den mimo turistickou sezonu kdy se tyto data ziskaly.
HanesCZ
Příspěvky: 64
Registrován: 11.2.2017 0:51:26

Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Příspěvek od HanesCZ »

Podle mě nemá moc smysl se zabývat tím jaké intenzity jsou přes ČHS. Hodně jeseničáků tudy raději vůbec nejezdí a I/44 se objíždí kudy se dá.. A s tím i souvisí jak se region léta vylidňuje. Prostě odtud neexistuje žádná jednoznačně výhodná spojnice s vnitrozemím ČR. Trasa I/44 přes hlavní hřeben Jeseníků se spoustou serpentin a bez obchvatů obcí je pro mnohé velmi neoblíbená. Jsem jeseničák a z mojí rodiny tudy k nám / od nás nikdo nejezdí. Jezdí se přes Ramzovou, Vidly nebo Polsko.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Příspěvek od Aram96 »

Souhlasím, že u I/44 dál za Šumperkem se nemůže hledět na intenzity. Tohle je o něčem jiném. Myslím, že když se staví D6+D7, tak tady by se peníze do 2-pruhových obchvatů měly dát taky. Nejhorší je, že oblasti v severních Čechách ta lepší infrastruktura zatím moc ani nepomáhá, tam bude problém spíš v něčem jiném a přesto se staví o sto šest Tady se ani neplánuje a to je špatně. Je to něco jako jižní část kraje Vysočina, to je podobný problém, tam nevede dokonce ani žádná “parodie” na silnici první třídy.
Nějaký tunel by zde ve 30.letech vzniknout určitě měl a mělo by se pořádně promyslet jestli silniční nebo železniční (nebo nějaký kombinovaný). Postavit tunel pro spojení jinak odříznutého regionu je v mnoha zemích právě ten hlavní smysl stavby tunelů. Nebál bych se ani uspořádat referendum v tomto okresu, jestli tunel chtějí nebo ne. Třeba ho sami nechtějí, chtějí mít klid a nechtějí nárůst turistů, kdo ví. Stavět to tam proti vůli regionu by bylo taky nesmyslné.
Honzl
Příspěvky: 287
Registrován: 9.11.2017 23:11:08

Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Příspěvek od Honzl »

Prozatím by určitě pomohlo protáhnout čtyřproudovku za Rapotín k vidlici 44 A 11 a dostavět obchvat Zábřehu. Obě vylepšení jsou v nedohlednu!
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Příspěvek od Lynx »

Napadlo mě totéž co Honzla. Akorát jako důležitější mi připadá obchvat Šumperka, tedy ta silnice k Rapotínu. Zaplaťpámbů, že se už teď staví silnice k Šumperku, to zlepší i tohle napojení pro Jesenicko, i když jen vzdáleně. Bylo by skvělé protáhnout novou silnici i dál, za Rapotín, směrem k Červenohorskému sedlu.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Příspěvek od kot »

Každé prodloužení ve čtyřech pruzích je pozitivní. Už aby to k tomu Šumperku jezdilo. Mezitím se dají další stavby připravovat. Pokud to mám k něčemu přirovnat, tak např. k D11. Díky selce Havránkové se to zaseklo před Hradcem. Teď se KONEČNĚ jezdí za Jaroměř. Pro změnu se čeká na judříka a jeho pozemek, aby se začalo s obchvatem Jaroměře. A super potřebný obchvat Náchoda zatím čeká.
petsheny
Příspěvky: 331
Registrován: 25.12.2015 23:55:14
Bydliště: u Zubatých žab

Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Příspěvek od petsheny »

Papuanec
Příspěvky: 518
Registrován: 19.10.2018 0:16:37
Bydliště: Střed světa, zkráceně Praha

Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Příspěvek od Papuanec »

petsheny píše: 29.3.2023 12:48:38 Další pokus o tunel pod Sedlem?
https://zdopravy.cz/olomoucky-kraj-oziv ... em-151570/
Slušná fantasmagorie. Z Brna do Ostravy se vlaky z velké části pořád kodrcají po jednokolejce, kriticky chybí druhé železniční spojení s naším nejvýznamnějším obchodním partnerem Německem, cesta vlakem mezi dvěma největšími městy v ČR, vzdálenými od sebe 200 km, trvá ve 21. století tři hodiny, propojení Prahy s letištěm a kladenskou aglomerací prostřednictvím kvalitní železnice je stále daleko za horizontem a my budeme stavět za desítky miliard železniční tunel na Jesenicko, kde žije asi 35 tisíc lidí. Tak určitě :lol:
160kmh
Příspěvky: 144
Registrován: 20.10.2022 20:26:52

Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Příspěvek od 160kmh »

Ale taková zastávka pro lyžaře a sportovce pod sedlem by byla zajímavá. pak výtahem jak horníci :-)
U železnice by velkou část hradila EU, ale myšlenka, že trať budou využívat i kamiony se stane 5x ročně, když nasněží.
Hanes
Příspěvky: 1052
Registrován: 25.2.2014 11:34:01
Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
Kontaktovat uživatele:

Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Příspěvek od Hanes »

Papuanec píše: 29.3.2023 21:05:20
petsheny píše: 29.3.2023 12:48:38 Další pokus o tunel pod Sedlem?
https://zdopravy.cz/olomoucky-kraj-oziv ... em-151570/
Slušná fantasmagorie. Z Brna do Ostravy se vlaky z velké části pořád kodrcají po jednokolejce, kriticky chybí druhé železniční spojení s naším nejvýznamnějším obchodním partnerem Německem, cesta vlakem mezi dvěma největšími městy v ČR, vzdálenými od sebe 200 km, trvá ve 21. století tři hodiny, propojení Prahy s letištěm a kladenskou aglomerací prostřednictvím kvalitní železnice je stále daleko za horizontem a my budeme stavět za desítky miliard železniční tunel na Jesenicko, kde žije asi 35 tisíc lidí. Tak určitě :lol:
Však tam budete mít TGV a rychlodráhu na letiště, tak nám dopřej ten tunel ať se cítíme alespoň trochu jak ve Schweizu..... :)
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Příspěvek od Trupman »

Papuanec píše: 29.3.2023 21:05:20 propojení Prahy s letištěm a kladenskou aglomerací prostřednictvím kvalitní železnice je stále daleko za horizontem a my budeme stavět za desítky miliard železniční tunel na Jesenicko, kde žije asi 35 tisíc lidí. Tak určitě :lol:
Tak moment, to porovnání s tratí Praha-Kladno (ač kdekoliv prezentované jako rychlodráha, tak parametricky je to prakticky klasická elektrifikovaná příměstská dvojkolejka s nižšími rychlostmi) není úplně dokonalé.
Ta bude teprve stát hromady miliard, protože tam je nasázených spousta stanic a zastávek s velkými konstrukcemi typu stanice metra (akorát že to zaplatí stát a ne Praha) a hlavně několik dlouhých tunelů (letiště, Střešovice).
Jednokolejný tunel pod ČHS a navazující jednokolejka Šumperk-Jeseník s pár výhybnami, stavěná třeba na 100 km/h, by v tomto kontextu mohla klidně realisticky vyjít levněji. A pokud je vyhlášen "boj za klima", tak věřím tomu, že vytáhnout teď projektování zadrátované trati skrz CHKO není mimo kontext.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Příspěvek od kot »

Jinak jak hejtman mluví o "zjištění", zda je to technicky možné, tak technicky možné je kde co . Ale za kolik, to je oč tu běží...
kalanis
Příspěvky: 379
Registrován: 14.3.2009 17:05:07

Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Příspěvek od kalanis »

Železnice pod sedlem / hřebenem Jeseníků má jeden drobný problém. Kde začít hrabat tunel, aby se z toho jeden nezbláznil. Protože ze stanice Kouty k patě za Divokou Desnou potřebuje bez řečí aspoň 25 promile stoupání (40m délka, 1m nahoru). Na druhé straně je to tímto definované taky, ačkoliv to nemusí být takto "krvavé". Ale to stejně znamená, že budou nadávat nákladní dopravci, kteří na tomhle musí mít kratší soupravy, protože by to nevyškrábali. Takže pak otázka je velmi podobná stavu, kdy se hrabal Gotthard - jestli výš, ale musí se tam vyškrábat, nebo níž a je to ekonomická vražda. Navíc to kvůli bezpečnosti stejně už bude muset být dvouroura.

Můj naklikaný návrh je s danými omezeními a možnostmi +- 6,5km hlavní tunel a maximálně tenhle sklon, který prostě jeden neoddiskutuje. Dále je k tomu potřeba udělat obchvat kolem Glucholaz a možná i větev kolem Nysy z Glucholaz na Opole. To celé samozřejmě ve střídavých drátech. Jako plus by na tohle mohla jít pumpnout EU v rámci zelené politiky, přeshraniční spolupráce a rozvoje slabých regionů. Pak vznikne poměrně zajímavé alternativní kolejové spojení sever-jih.

Silnice by byla obdobně, ale na ní nikdo prachy nedá.
Likas
Příspěvky: 808
Registrován: 21.9.2011 10:08:48

Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Příspěvek od Likas »

Je potřeba vnímat kontext výroku. Hejtman vyráží na jednu z řídkých návštěv Jeseníka, tak musí dopředu udělat dojem, že mu na tomto regionu záleží.
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Příspěvek od Trupman »

Á, pozor, expert na politiku. Děkujeme za přínosný komentář do dopravní diskuze.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Příspěvek od Anonym »

kalanis píše: 31.3.2023 1:00:00 Železnice pod sedlem / hřebenem Jeseníků má jeden drobný problém. Kde začít hrabat tunel, aby se z toho jeden nezbláznil. Protože ze stanice Kouty k patě za Divokou Desnou potřebuje bez řečí aspoň 25 promile stoupání (40m délka, 1m nahoru). Na druhé straně je to tímto definované taky, ačkoliv to nemusí být takto "krvavé". Ale to stejně znamená, že budou nadávat nákladní dopravci, kteří na tomhle musí mít kratší soupravy, protože by to nevyškrábali. Takže pak otázka je velmi podobná stavu, kdy se hrabal Gotthard - jestli výš, ale musí se tam vyškrábat, nebo níž a je to ekonomická vražda. Navíc to kvůli bezpečnosti stejně už bude muset být dvouroura.
Silnice by byla obdobně, ale na ní nikdo prachy nedá.
Ještě trochu smysl dává tunel pro silnici, aby se ušetřilo 15 minut jízdy. Železnice nedává vůbec žádný smysl. Pro dálkovou železniční dopravu je nedaleký Lichkov a pak Ostrava, budovat železniční tunel jen pro desetitisícový Jeseník se nevyplatí. Navíc další železnice vede přes Ramzovou.
Likas
Příspěvky: 808
Registrován: 21.9.2011 10:08:48

Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Příspěvek od Likas »

Trupman píše: 31.3.2023 6:41:04 Á, pozor, expert na politiku. Děkujeme za přínosný komentář do dopravní diskuze.
No pracuji v podzemním stavitelství a jsem Šumperák. Nelze mě tedy podezírat, že bych nebyl pro tunel.
Nicméně toto nekonečné teoretizování o tunelu a nedejbože železničním tunelu se vrací jako bumerang a nikdy není zasazeno do reálného ekonomického rámce. A tím toto hypotetické "dopravní" téma opouštím do příští studie.
kyk
Příspěvky: 954
Registrován: 22.7.2011 10:54:46
Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
Kontaktovat uživatele:

Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Příspěvek od kyk »

Nejsem expert ale něco by se pro (za)Jesenicko mělo udělat. Je to fakt zapomenutý kraj.
Cesta vlakem do Jeseníka ze Zábřeha (i po reko) nebo z Olo do Krnova, je couračka. Cesta autem totéž. Možnosti podnikání bídné, pracovní příležitosti poskrovnu, i cestování za prací je na dlouhé lokte. Co zbývá je turismus, ale tím všechny nenakrmíš.
Bez dlouhodobé koncepce a jasného směru se budou veškeré úvahy odkládat na neurčito až z kraje zbyde jen skanzen bez lidí, sjezdovky a chalupy měšťáků.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Příspěvek od Lynx »

Likas píše: 31.3.2023 13:58:40No pracuji v podzemním stavitelství a jsem Šumperák.
Znám jednoho bývalého kolegu, co pracoval v podzemním stavitelství a je z Bludova - tedy hned vedle Šumperka. Nejste z Bludova? :-)
Aranep_01
Příspěvky: 230
Registrován: 1.4.2018 8:27:37

Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Příspěvek od Aranep_01 »

Přečetl jsem si názory výše.
Budu trochu OT, za to se předem omlouvám.
Byl to zajímavý týden pro Jeseník a okolí a jsem rád, že se o nás zase jednou mluví.
Nechci se moc opakovat, jen pár věcí doplnit pro kontext.
Ze čtvrtečních novin Mf DNES jsem se dočetl o půjčce z Evropské komise pro chudé regiony minimálně 2,9 miliardy euro, přičemž může vzrůst až na 11 miliard euro v závislosti na definitivně stanovených podmínkách EU.
Dále se tam píše o důležitosti budované I/44 a taky přípravě D35. "V okresech Bruntál, Jeseník a Šumperk letos stát investuje do dopravní infrastruktury 3,2 miliardy korun, dalších 21,5 mld. Kč pak do konce roku 2030". Díky p. Kupko, jsem rád, že se staví a ještě stavět bude, ale myslím si, že lidi stejně zdrhnou pryč, viz níže.
Souhlasím, že téma tunel se vrací jako bumerang. Železniční, případně i silniční tunel by byl super, ale za mě by bylo ještě lepší mít dneska o 500 km dálnic a obchvatů více a také hotové VRT. Bez tohoto se momentálně nemůžeme bavit.
Pokud si dobře vzpomínám, tak současný místostarosta Jeseník Urban říkal na prvním zastupitelstvu loni v říjnu/listopadu, že silniční tunel je prakticky nemožné postavit, protože s ním úzce souvisí postavení i navazujících obchvatů silnice I/44 od Šumperka po Kouty a dále z Bělé p. Pradědem do Polska (kvůli tranzitu) a tyto obchvaty prý nemají podporu z jižní strany ČHS. Krátce jsem se o tom ním bavil i osobně. Železniční je dle jeho slov zatím v plenkách.
Dle mého názoru, z krátkodobého, střednědobého i dlouhodobého hlediska Jeseníku nejvíce pomůžou investice do zkvalitnění služeb a dopravní obslužnosti.
Co se týká služeb, je to několik věcí:
1) zdravotnictví - hlavně obvoďáci, zubaři a díky Agelu udržení nemocnice, větší věci se stejně musí řešit za kopcem;
2) školství a sportoviště - sportovní gympl a přitom tu nemáme žadný atletický areál, krytý bazén z roku 1973 (děs a hrůza), nekvalitní střední školy a stejně tak studijní obory; dále chybí nějaký multifunkční sportovní areál (squash, tenis, apod.);
a taky dopravní spojení - zadotovat neboli vrátit bus linku do Prahy, zachovat vlak. spojení ze Zábřehu a tlačit na Poláky, ať opraví železnici z Glucholaz do Jindřichova ve Slezsku. Železnice přes Ramzovou je vyhlídková jízda. Pokud se udělá elektrifikace železnice ze Zábřehu do Hanušovic, tak to zase zrychlí o pár minut, ale návratnost prakticky žádná.
Co se týká dopravy v okrese, silnice, tak úzkou I/60 pár lidí z fóra dobře zná. Je velmi důležité, že se o ni stará stát, protože být to na kraji, tak jezdíme po šrotu. Zázraky tady čekat nemůžeme, obchvat Javorníku by dnes prošel asi neprošel, obchvat Žulové anebo přeložka silnice I/60 z Lipová-Lázně na Pomezí (dle ZUR) je asi utopie.
Silnici I/44 a napojení a jsem trochu nakousl. Starostka sama několikrát nakousla, že by ráda zrušila koridor I/44 v ZURce, ale stát (aka MD) to nechce udělat ze strategických důvodů, prý. Městu Jeseník a obcím by se tak rozvolnily ruce např. pro stavbu domů. Dle sčítání dopravy tranzit momentálně problém není, ale kdyby se postavil tunel, tak by doprava určitě vzrostla. Jestli by to stačilo na obchvaty a tunely, toť velká otázka.
Na co bych se zaměřil je kvalita krajských cest vedoucí z nebo do okresu.
Silnice II/312 z Králik do Hanušovic - nejkratší spojka s Jesenickem na V Čech a do Prahy. Úsek od odbočky na D. Moravu až po křiž. s II/446 u Hanušovic je ve strašném stavu. Šrot, samá díra. Od roku 2015 se dělá příprava rekonstrukce pod investičním oddělením Ol.kraje a až loni bylo zažádano o stavební povolení. Pardubický kraj na tom už taky pracuje. Schválně, jestli se začne opravovat v roce 2024, respektive 2025.
Silnice II/451 z Videlského sedla do Vrbna pod Pradědem, pod Moravskoslezským krajem - spojka do Bruntálu a na Opavsko. Taky na odpis. A přitom se dva roky zpět na několik měsíců zavřela cesta z Bělé p. Pradědem, aby se opravila II/450 z jesenické strany na Vidly. Koordinace krajů neexistuje, škoda.
Silnice II/369 z Hanušovic do Lipové-Lázní je už taky dost opotřebovaná.
Silnice II/445 ze Zlatých Hor do Heřmanovic. Část silnice pod Ol. krajem opět na šrot.
Vyjmenoval jsem většinu hlavních tahů, kterými se dostanete do okresu z vnitrozemí.
Ostatní silnice uvnitř okresu jsou jakž takž s přimhouřeným okem, některé se v posledních letech opravily, ať nekřivdím.
Máme i železnici v okrese, ale prakticky o tom není nic vidět ani slyšet.
Upřímně si myslím, že by pro dalších 30 let bohatě stačilo, ať se tyto výše uvedené silnice pravidelně opravují a udržují v dobrém stavu.
Červenohorské sedlo po rekonstrukcích z obou stran funguje, pravidelně se opravuje. Proč to nejde i na II/XXX? Od vzniku krajů (r. 2000) se na některé cesty ani nesáhlo.
Nicméně, pro udržení mladých lidí tu chybí hlavně práce a taky služby. A i turisti bohužel nemají příliš mnoho vyžití ve městě a okolí kromě hor.
Když to shrnu, nemyslím si, že jakýkoli tunel je schopen strukturálně pomoci. Nejenže bude postavený nejdříve za 30 let, ale nevyřeší to podstatné.
Musí se začít u právě u lepších služeb a ruku v ruce je potřeba vytvořit lepší pracovní možnosti a nabídky. Bez nich nám sebelepší tunel nepomůže. Myslím si, že se tím jen vyhodí peníze, které by se daly využít mnohem lépe. A přitom potenciál je obrovský.
Velmi se těším a budu se ptát, jaké návrhy na pomoc Jeseníku vláda řešila, jak je realizuje a velmi mě bude zajímat, jak se do budoucna využije půjčka od Evropské komise. Co se za ni koupí, respektive postaví. A velmi si přeji, aby to nebyly žádné kraviny.
Nejvíce se právě bojím toho co psal kyk, že zbyde skanzen bez lidí a sjezdovky, které časem zarostou, protože sníh bude jen na historických fotkách.
Kdo dočetl až sem, klobouk dolů.
Ještě jednou se omlouvám za OT. Téma ČHS tunel a Jeseník mě vždy zvedne ze židle. :)
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Příspěvek od kot »

Aranepe, poctivě jsem vše přečetl a v podstatě obsahu nelze nic namítnout. Určité připomínky bych měl " k službám, pracovním příležitostem a nabídkám ". Kdo by to měl rozjet ? Předpokládám, že stát = kraj jsi asi nemyslel...
kyk
Příspěvky: 954
Registrován: 22.7.2011 10:54:46
Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
Kontaktovat uživatele:

Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Příspěvek od kyk »

Částečně kraj spoluprací při vyhledávání pozemků a příp. dotace do dopravy zaměstnanců u větších investorů, částečně stát cíleným programem čerpající z EU, či investičními pobídkami, nebo např. refundací daní pro nové podnikatele s novými zaměstnanci. Samozřejmě by to bylo podmíněno smysluplností a dlouhodobostí projektů. I obce a města by mohli pomoci podnikatelům vyšší aktivitou s vyřizováním formalit.
Je toho dost co se dá dělat změnou přístupu, pomocí, a samozřejmě i penězi. Vůle státní správy a samosprávy je zásadní.
Když to nejde, ok, ale když se nechce...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Příspěvek od Aram96 »

Mně se rovněž tvůj pohled líbí, musím souhlasit, že samotný tunel problém celého regionu nevyřeší.
Dokonce jsem kdysi psal, že pro dopravní obslužnost jako takovou, by vyšlo lépe postavit právě zmiňované obchvaty obcí než jeden tunel. Tunel nicméně řeší velké problémy v zimě, to bez debat.
Jsme v době, kdy dávám bohužel ale větší šanci určitě tomu železničnímu tunelu, ať už dává smysl nebo ne. :?

A k tvému příspěvku mám ale jednu poznámku.. kromě zdravotnictví (a samozřejmě krajských silnic) jsou to všechno záležitosti soukromého sektoru. Jak jej donutit, aby tam investoval ? Jak správně píšeš, turisti to tam nevytrhnou a mimojiné to bude jen horší a horší kvůli méně a méně sněhu, co si budem .. navíc (sice je to jiná oblast) když tě stojí skipas na Dolní Moravě téměř stejně jako na Stuhlecku, tak je to docela jasná volba.
Jediné, co mě napadá, je snad nějaký krajem postavený bazén či jiné sportoviště. A tím to tak nějak hasne, ne ?
Dotace jako takové nejsou podle mě až tak řešením. Ten kapitál tam prostě nejde, nevím, jestli tomu pomohou úplně dotace. To by to musely být dotace 50+ %. Ale samozřejmě lepší asi než nic. Jen nevím, zda to může zastavit vylidňování.
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Příspěvek od Anonym »

Jeseník je bohužel daleko od nějakého velkého města, kam by se dalo dojíždět za prací. Ani tunel to nezmění. Prostě je celosvětový trend stěhování do velkých měst a jejich okolí.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Příspěvek od Aram96 »

Kvalitní a “rychlá” dopravní infra tento odliv však dosti zpomaluje. Proto jsem rád, že se k Šumperku táhne 4-pruh. A měly by následovat další přeložky, od I/11 dál do hor už samozřejmě jen 2-pruh.
Odpovědět

Zpět na „I/44“