D3 (SK) všeobecně

Vše o výstavbě, provozu a údržbě této slovenské dálnice.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

D3 (SK) všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

D3 je dálnice, která bude dlouhá cca. 60 km. Spojuje D1 u Žiliny (Hričovské Podhradie) s Polskem a bude to první dálniční spojení s Polskem vůbec. Prochází velmi složitým terénem, takže část se buduje v 1/2 profilu. V provozu je 18,5 km na plný profil a 19,5 km v 1/2 profilu.
d3_mapa.png
d3_mapa.png (21.07 KiB) Zobrazeno 11113 x
Dálnice D3 se člení na tyto úseky:

V provozu:
Hričovské Podhradie - Žilina, Strážov
Žilina, Strážov - Žilina, Brodno
Oščadnica - Čadca, Bukov - 1/2 profil
Čadca, Bukov - Svrčinovec
Svrčinovec - Skalité - 1/2 profil
Skalité - hranica SR/PR) - 1/2 profil

Ve výstavbě:


V přípravě:
Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto
Kysucké Nové Mesto - Oščadnica
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 15.6.2021 16:21:38, celkem upraveno 14 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
dubnickr
Příspěvky: 11
Registrován: 18.3.2009 16:31:14

Re: D3 a R5

Příspěvek od dubnickr »

Jak to vypadá se stavbou D3 a R5?
D3 povede dosti zalidněným údolím k jablunkovskému průsmyku, asi tam mají i problémy s pozemky, nebo se mýlím?

Jinak už aby to bylo postavené, doufám se propojíme okolo roku 2013, dva hodně rozvíjející regiony vedel sebe si to určitě zaslouží. 8-)

Držím Slovákům palce, mají to docela dobře nastartované, uvidíme, jak se PPP chytne a je škoda, že tu máme "krizi". Banky snad založí.
martin
Autor
Příspěvky: 834
Registrován: 25.2.2009 22:25:13
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28

Re: D3 a R5

Příspěvek od martin »

Právě proto, že krizi způsobila finanční krize a tudíž mnoho bank nebylo solventních, tak těžko založí banky. Leda stát.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: D3 a R5

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Je vůbec reálné tu D3 postavit v nejbližších 20 letech?
Podle té vizualizace co jsem viděl je to samý most a tunel.
Navíc ekologové na tom nenechají nit suchou, jak je vůbec daleko příprava?
R48 -> D48 se podařilo!
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: D3 a R5

Příspěvek od viky »

jel jsem tuhle z polska do sk přes Skalité.Něco jsem nafotil-je to v sekci Polsko.Nemůžu si pomoct,ale i z polské strany to vidím na půlprofil :cry:
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: D3 a R5

Příspěvek od mapman »

S69 se natuty staví v polovičním profilu, nicméně projekt počítá s rozšířením, konkrétně je to vidět na nadjezdech.

Můj osobní pohled je takový, že pokud by se měla stavět D3 od MÚK s R5 k Polsku (Svrčinovec - Skalité) tak opravdu jen v polovičním profilu s tím nejnutnějším pro případnou dostavbu druhého. Ale realita může být úplně jiná...
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: D3 a R5

Příspěvek od martini »

Když už se tam v těch horách bude stavět, tahat tam technika, mělo by se to rovnou postavit celé. Banky ve střední Evropě mají likviditu poměrně příznivou, takže PPP by to zachránit mohlo, pokud si budou Slováci chtít toto břímě uvázat. Ale každopádně to nebude prioritní stavba. Spíš se zatím bude jezdit po I/11 na naší R48 a dále do Polska. To zatím stačí a pak prosím rovnou plný profil :-)
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Thomas
Příspěvky: 101
Registrován: 16.4.2009 20:15:39

Re: D3 a R5

Příspěvek od Thomas »

to asi ne - jsou tam hodně nízké intenzity a je to v horách - i jako půlprofil to má být dost drahé.
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: D3 a R5

Příspěvek od viky »

martini píše:Když už se tam v těch horách bude stavět, tahat tam technika, mělo by se to rovnou postavit celé. Banky ve střední Evropě mají likviditu poměrně příznivou, takže PPP by to zachránit mohlo, pokud si budou Slováci chtít toto břímě uvázat. Ale každopádně to nebude prioritní stavba. Spíš se zatím bude jezdit po I/11 na naší R48 a dále do Polska. To zatím stačí a pak prosím rovnou plný profil :-)
Právě že nestačí-už teď.Úsek R48-Bystřice se taky stále odkládá.Kdyby si Slováci vyřešili pomocí D3 tranzit do Polska,tak intenzity spadnou o 50% minimálně a na dlouhou dobu by stačil půlprofil,jen aby byl v kuse od R48 až do Čadce
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D3 a R5

Příspěvek od Diaľničiar »

D3 se přes PPP neplánuje stavět. Pouze se plánují zapojit eurofondy.
D3 nebude na plný profil před 2015 a osobně nevidím jako zvládnutelné aní 1/2 profil souvisle do 2015.

R5 se plánuje začít stavět v roce 2018 a dostavět v roce 2019.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

D3 Všeobecne

Příspěvek od Diaľničiar »

Takže tímto je základní přehled úseků na dálnici D3 kompletně k dispozici. Takhle nějak chci postupovat i v ostatních tématech; jen to půjde asi pomaleji. 8-)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: D3 a R5

Příspěvek od martini »

A jaký je tedy současný stav věci? Plánuje se ještě u tohoto věčně stavěného úseku nějaké datum zprovoznění alespoň 1/2 profilu nebo stavba stále stojí?

Jinak zpracováno výborně, děkujeme.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D3 a R5

Příspěvek od Diaľničiar »

Úsek D3 Skalité-státní hranice s Polskem se stavebně dokončil v r. 2008. Tenhle rok pouze pokračovali poslední úpravy. Úsek není možné zprovoznit, protože chybí předcházející úsek. Když v r. 1998 přišla I. Dzurindova vláda, tak se výstavba dálnic a rychlostních silnic spomalila a některé úseky se konzervovali. Tenhle stav trval až do r. 2002, kdy se opět částečně výstavba rozběhla, ovšem mnohé úseky i na D1 (Ladce-Svěrepec aneb Važec-Mengusocvce) se budovali 10 let. Zde na D3 na to, aby se mohl úsek Skalité-PL zprovoznit chybí předcházející úsek, který nedokázal doposud nikdo rozestavět. Aktuálně se na dálnici D3 nestaví vůbec nic. Všechno se pouze připravuje. Jsou zde rozporuplné reakce: NDS tvrdí, že D3 bude nejpozději v 2013-2015 hotová, premiér Fico mluví o D3 jako o vzdušním zámku. :roll:
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 15.6.2021 14:48:59, celkem upraveno 1 x.
Důvod: oprava překlepů
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: D3 a R5

Příspěvek od viky »

Jezdím hodně často Kys.N.Mesto - Čadca - Třinec.Úsek Čadca-Svrčinovec už docela nenávidím.Mrzí mne,že budu nenávidět ještě hodně dlouho :cry: Škoda,že se to tehdy neudělalo zároveň s tunelem jako ucelený úsek Čadca obchvat
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D3 a R5

Příspěvek od Lenny »

to je stejně taková dalnice - nedálnice. Nebýt čtyřpruhové výpadovky z Žiliny, tak zde ani není čtyřpruh. V ČR by to, co je na SK označeno značkou SPMV, byla jen obyčejná jednička. To se mi na SK libí.

Vždyť se na D3 uvažovalo PPP, dále peníze z fondů EU, oboje padlo? Co brání výstavbě? A který úsek je nejblíže výstavbě?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: D3 a R5

Příspěvek od martini »

D3 pro zařazení do PPP nebyla, jak zde již Dialničiar psal na můj dotaz někdy minule. Už ony tři balíky byly velmi ambiciozní a díky velkému politickému zájmu se zdá, že se i zadaří (kromě III. balíku (tunel Višňové a spol.), kde byla podána jedniná nabídka). Teď se velmi často D3 zmiňuje v souvislosti s problémy, které Slovensko má s čerpáním evrofondů jako jedna ze staveb, která by těch peněz dokázala spolykat hodně a tudíž věřím, že i zde se konečně kopne do země v co nejvíce úsecích řekněme do 2011.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D3 a R5

Příspěvek od Diaľničiar »

Lenny píše:Vždyť se na D3 uvažovalo PPP, dále peníze z fondů EU, oboje padlo? Co brání výstavbě? A který úsek je nejblíže výstavbě?
1. Přes PPP nikoliv. Přes PPP se uvažuje kromě D1 po Košice ještě s R2 v úseku Trenčín-Prievidza a s D4 (od D2 po D1) s tím, že D4 je již samofinancovatelné a MDPT obdrželo již 2-4 (zdroje se liší) ponuky ze zahraničí bez stínového mýta.

2. Přes evrofondy je to plánováno. D3 je část evropské dopravní sítě, takže s tím nebude problém. Problémom jsou ovšem náklady, které prakticky dosahují všude 800 a více mil. SKK na 1 km. Slovensko prostě nemůže dát jenom na D3 na 75% spolufinancování 60% z evrofondů. :idea: Musí se vybrat 1-2 úseky do r. 2013.

3. Hodně se nyní mluví o všech úsecích. A když mluvím o všech, tak o všech: i o dostavbě I. etapy obchvatu Čadce na plný profil.

Takže nejblíže výstavbě bude ten úsek, na kterém se dohodne vláda. Jsou zde mohutní tlaky ze strany SNS, aby se reálně do voleb 2010 začalo něco na D3 aneb na III. balíku PPP.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D3 a R5

Příspěvek od Lenny »

A který úsek je tedy nejblíže k realizaci? Svrčinovec - Skalité? Informace, že se staví rovnou čtyřpruh stále platí?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D3 a R5

Příspěvek od Diaľničiar »

Tendr na D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno byl vyhlášen :arrow:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 274#p16274

Výstavba bude trvat 4 roky.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Robert
Příspěvky: 257
Registrován: 17.12.2009 19:40:38
Bydliště: Jablunkovsko

Re: D3 a R5

Příspěvek od Robert »

Robert
Příspěvky: 257
Registrován: 17.12.2009 19:40:38
Bydliště: Jablunkovsko

Re: D3 a R5

Příspěvek od Robert »

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D3 a R5

Příspěvek od Diaľničiar »

Diaľničiar píše:Tendr na D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno byl vyhlášen :arrow:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 274#p16274

Výstavba bude trvat 4 roky.
Tendr vyhrála Skanska za 163 mil. €. Stát jí chce vyhodit za dumping :arrow: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=135&t=1708 .

Státní expertiza: 280,8 mil. € bez DPH v cenové úrovni 2008


Aktualizoval jsem v této témě informace: spuštění výstavby úseků, aktuální státní expertízy (posun z r. 2006 na r. 2008), odstranění nefunkčních odkazů (zrušení stránky www.highways.sk) a ještě zde v dohlední době přidám nějaké mapky úseků.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Michel
Příspěvky: 203
Registrován: 22.3.2009 9:50:35
Bydliště: Havířov

I/11A (D3) Čadca - Oščadnica, zpoplatnění

Příspěvek od Michel »

(Dotaz na ty, kteří už tam letos jeli...nebo vědí, jak se věci mají :) )

Chápu správně podle této mapy a tohoto dokumentu (strana 9), že na obchvatu Čadce (nyní značený jako I/11, jinak poloviční profil D3) až po křižovatku s II/520 musí mít osobní auta do 3,5 tuny dálniční známku?

Jak je tento úsek vlastně značen? Jako silnice první třídy s nějakou dodatkovou tabulkou, která nařizuje povinnost mít dálniční známku a platit mýto? Nebo jako dvoupruhová rychlostní silnice?

A odkdy je tento úsek zpoplatněn pro osobní auta? Minulé léto jsem tam ještě normálně jel bez dálniční známky - žádné značky silnice pro motorová vozidla či povinnosti mít dálniční známku jsem si nevšiml...

Předem díky moc za odpovědi, letošní léto tamtudy pojedu zas :) , tak ať vím, na čem jsem :shock:
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 15.6.2021 14:46:25, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by narušilo smysl debaty
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D3 a R5

Příspěvek od Diaľničiar »

Osobně jsem toho názoru, že obchvat Čadce je pro vozidla do 3,5t i nadále zadarmo.

Obrázek

A i v tom dokumentu Cestní databanky není tento obchvat označený jako zpoplatněný; jsou tam pouze úsek do Žiliny od dálnice D1 (8,662 km) a krátký úsek při Skalitém (0,144 km)

Čadca de facto nemá obchvat: je to obchvat Oščadnice, právěže obchvat Čadce není dostavěný a je to pol profil dálnice D3 (i když se staví s parametry R-ky vzhledem k terénu); na silnici I/11 se má taky něco stavět, ale z fin. hlediska se to odkládá.

I/11 a další silnice I. třídy jsou ovšem zpoplatněné pro auta nad 3,5t systémem mýta, včetně autobusů, na co odkazuje i ten váš dokument (str. 10).

Na Slovensku je více úseků, kde os. auta do 3,5t neplatí nic, např. i na D1, R2. Platí se pouze zde: http://www.ndsas.sk/spoplatnene-koridory/10789s .
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 15.6.2021 14:46:12, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by narušilo smysl debaty
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Michel
Příspěvky: 203
Registrován: 22.3.2009 9:50:35
Bydliště: Havířov

Re: I/11A (D3) Čadca - Oščadnica, zpoplatnění

Příspěvek od Michel »

Aha, díky.
Já jsem se taky nejdřív díval na stránky Národnej dialničnej spoločnosti (jako se občas dívám na stránky ŘSD, kde by měly být oficiální a aktuální informace, co se týče zpoplatnění :) ), ale zarazilo mě, že dole je Copyright z roku 2005, tak jsem si nebyl jistý, nakolik je to aktuální, tak jsem hledal přes google radši ještě nějaký jiný zdroj informací a našlo mi to Cestnú databanku, odkud je taky odkazovaný dokument i mapa.
Diaľničiar píše:A i v tom dokumentu Cestní databanky není tento obchvat označený jako zpoplatněný; jsou tam pouze úsek do Žiliny od dálnice D1 (8,662 km) a krátký úsek při Skalitém (0,144 km)
No ale právě že v tom dokumentu úsek Čadca - Oščadnica JE označený jako zpoplatněný - resp. na mapce na str.8 (je totožná s odkazovanou mapou) je označený žlutozelenou barvou, která podle legendy značí "Spoplatněné úseky diaľnic, rýchlostných ciest, ciest I. triedy (úhrada/nálepka)". A stejně tak v tabulce na str. 9 - nadpis je "DĹŽKY SPOPLATNENÝCH ÚSEKOV CESTNÝCH KOMUNIKÁCIÍ - ÚHRADA (NÁLEPKY) (STAV SIETE CESTNÝCH KOMUNIKÁCIÍ K: 01.01.2010)" a je tam uvedeno "I/11A od križ. CK I/11, I/11A, Čadca - po križ. CK I/11A, I/11, kon.nevyb.úseku I/11A (tunel Horelica) 5,474"

Tak nevím - chápu špatně ten dokument nebo tam mají chybu?!
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 15.6.2021 14:45:55, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by narušilo smysl debaty
Odpovědět

Zpět na „D3 (SK)“