D3 (SK) všeobecně
Re: D3 a R5
a ty 3000 je tranzit a nebo to jede jenom do Skalité? Nevím kolik bude sjezdů z D3, ale aby ty intenzity opravdu nebyly okolo 5000/24hod (s velkým počtem nad 7,5tuny). Polský úsek má taky nějaké omezení v úseku Wigierska Górka?
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: D3 a R5
Jel jsem tam loni na podzim a žádného omezení jsem si nevšiml
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D3 a R5
Na Kysuciach sa začne výstavba diaľnice D3, NDS podpísala zmluvu
kompletní informace k úseku Svrčinovec - Skalité: ZDE
Stavět se bude na 1/2 profil.
kompletní informace k úseku Svrčinovec - Skalité: ZDE
Stavět se bude na 1/2 profil.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3 a R5
Tak sláva, akorát nevím, jestli to brát v případě R5 jako další dálniční spojení s ČR, když na naší straně žádné R či D nebude, aspoň ne v současné době. Ta R5 bude taky předpokládám 1/2 profil?
R48 -> D48 se podařilo!
Re: D3 a R5
R5 se nestaví, to je samostatná stavba, s jejím zahájením se počítá v roce 2015.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3 a R5
Však neříkám, že se staví, jen se ptám na některé okolnosti této stavby, neb toto vlákno je i o R5.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: D3 a R5
R5 bude v polovičním profilu, a jak je na Slovensku zvykem, bude zřejmě označena jako silnice pro motorová vozidla s max. rychlostí 100 km/h. Ovlivní dokončení úseku Svrčinovec - Polsko nějakým způsobem tranzitní dopravu na E75?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D3 a R5
asi nijak, dokud poláci nedodělají úsek S69 obchvat Węgierskiej Górki (długość: 2 km, wartość projektu: 176 mln zł, brak perspektywy) tak NA tam neprojedou, tj. jedině pro OA s cílem na severní slovensko, ostatní trasy jsou výhodnějšíLenny píše: Ovlivní dokončení úseku Svrčinovec - Polsko nějakým způsobem tranzitní dopravu na E75?
https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/art ... 202012.pdf
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 15.6.2021 14:42:04, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by narušilo smysl debaty
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by narušilo smysl debaty
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D3 a R5
Než bude D3 na 1/2 profil, tak bude i vše na PL straně. A doufám, že i z české strany. Teď bylo důležité konečně se tady pohnout, zapojit EU fondy vzhledem na to, že jde o koridor EU. To se konečně podařilo. Co se týče R5, uvidíme, co bude v roce 2015. Já nějak na ty fixní termíny povídané několik let předem již zkrátka nevěřím v zemi jako Slovensko.
Re: D3 a R5
Žilina potřebuje kvalitní dopravní síť na propojení ČR a PL. Aglomerace Hornoslezská metropolitní oblast má 5,3mil. obyvatel. Určitě to pomůže, ale čas ukáže. Největší vazba bude stejně s ČR.
Čadca, Bukov - Svrčinovec je plánována v jakém termínu a pořád se uvažuje o plném profilu? Tvoje staré informace: denní intenzita byla v roce 2005 až 18175 vozidel za 24h. Dnešní intenzita vozidel je silnější?
Čadca, Bukov - Svrčinovec je plánována v jakém termínu a pořád se uvažuje o plném profilu? Tvoje staré informace: denní intenzita byla v roce 2005 až 18175 vozidel za 24h. Dnešní intenzita vozidel je silnější?
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: D3 a R5
Mám asi mimoběžný dotaz, ale proč se vlastně nestaví úsek, kde to má největší význam (obchvat Čadce a Svrčinovce resp. R5), ale řeší se, co postavit někde v polích nad Skalitým? Křižovatka I/11 a I/12 má parametry křížení dvou okrsek a přitom zde projedou mraky kamionů ... I/11 na české straně je místy také utrpení, ale aspoň se něco dělá ...
Re: D3 a R5
Protože celá I/12 je pro kamiony nesjízdá (max 12t), kdežto ta I/11 nic moc, ale sjízdná je. Smysl to má, a hlavně spolu s polskou S69 to má i smysl pro českou I/11.
PS: Na Skalitým moc polí není, spíš horské svahy tam jsou
PS: Na Skalitým moc polí není, spíš horské svahy tam jsou
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 20.6.2016 14:57:48, celkem upraveno 1 x.
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Re: D3 a R5
Tak ani výběrem vítězné firmy ve výběrovém řízení na stavbu D3 v úseku Svrčinovec - Skalité kolotoč schvalovacích procedur nekončí. Není divu, že to trvá tolik let.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 20.6.2016 14:58:18, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Re: D3 a R5
Jaspers poslední dobou hodně blbne
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: D3 a R5
O.K. cesta na Skalité má bezpochybu velký význam (viz i příspěvek v jiném vlákně o nedostatku přechodů SK-PL pro kamiony), ale dokončený obchvat Čadce by pomohl přece zabil dvě mouchy jednou ranou. Ale končím téma, šlo jen o jednu osobní zkušenost, a možná jsme měl jen smůlu a průjezd Čadcou je pohodička ...pp21 píše:Protože celá I/12 je pro kamiony nesjízdá (max 12t), kdežto ta I/11 nic moc, ale sjízdná je. Smysl to má, a hlavně spolu s polskou S69 to má i smysl pro českou I/11.GiuseppeS píše:Mám asi mimoběžný dotaz, ale proč se vlastně nestaví úsek, kde to má největší význam (obchvat Čadce a Svrčinovce resp. R5), ale řeší se, co postavit někde v polích nad Skalitým? Křižovatka I/11 a I/12 má parametry křížení dvou okrsek a přitom zde projedou mraky kamionů ... I/11 na české straně je místy také utrpení, ale aspoň se něco dělá ...
PS: Na Skalitým moc polí není, spíš horské svahy tam jsou
Ad PS: nepodceňoval bych, co vše se v Beskydech obdělává
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D3 a R5
Zahájila se výstavba úseku D3, Svrčinovec - Skalité.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=198&t=4226
*jde tedy o 1/2 profil, Slovensko upřednostňuje s Polskem prozatím pouze 1/2 profily: i na D3 i na R3 i na R4 (třeba že Maďarsko má na Bratislavu taky pouze 1/2 profil), ovšem MÚK Svrčinovec se postaví na "maximální" parametry.
Po dostavbě se zprovozní celý 15 km tah včetně Skalité - st. hranice s Polskem.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=198&t=4226
*jde tedy o 1/2 profil, Slovensko upřednostňuje s Polskem prozatím pouze 1/2 profily: i na D3 i na R3 i na R4 (třeba že Maďarsko má na Bratislavu taky pouze 1/2 profil), ovšem MÚK Svrčinovec se postaví na "maximální" parametry.
Po dostavbě se zprovozní celý 15 km tah včetně Skalité - st. hranice s Polskem.
Re: D3 a R5
Cena za úsek Svr-Ska neklesla na očekávanou částku - zdůvodnění: http://www.webnoviny.sk/ekonomika/stavb ... p_articles
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D3 a R5
výsledky soutěže na výstavbu 4 km úseku D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno:
Skanska nabídla 190 mil. €
Eurovia nabídla 255 mil. €
sdružení firem Váhostav-SK + Doprastav + Strabag nabídlo 259 mil. €
stát odhadoval náklady na výstavbu na 284 mil. € a dálnice by se měla stavět 3 roky
detaily k tomuto úseku naleznete ZDE
Skanska nabídla 190 mil. €
Eurovia nabídla 255 mil. €
sdružení firem Váhostav-SK + Doprastav + Strabag nabídlo 259 mil. €
stát odhadoval náklady na výstavbu na 284 mil. € a dálnice by se měla stavět 3 roky
detaily k tomuto úseku naleznete ZDE
Re: D3 a R5
Jak vidím, tak se pohnuly ledy, ale bude to dále pokračovat a nebo se pojede ve vlažném tempu? Rozumím, že SK nemá dost peněz na rozhazování, ale snad to zlepší dopravní dostupnost v zemi.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D3 a R5
TENTO úsek se může začít brzo stavět. Může se totiž konečně podepsat smlouva: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=201&t=4487
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D3 a R5
a tedy navazuji na předchozí příspěvek, 4,25 km dlouhý úsek při Žiline za 1/4 mld. € postaví Eurovia, Hochtief a SMS
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=201&t=4493
*všechny informace (cena, délka výstavby, objekty, historie) jsou v článku
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=201&t=4493
*všechny informace (cena, délka výstavby, objekty, historie) jsou v článku
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D3 a R5
Na tunelu Horelica se má začít stavět 2. tunelová roura a to již v roce 2018, přičemž v roce 2020 má být hotovo. Více informací: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=201&t=4509
D3 Skalité - PL se má odevzdat do provozu v roce 2019: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=201&t=4513
*vinou opoždění zahájení výstavby D3 Svrčinovec - Skalité se tento hraniční úsek staví již 17 let
D3 Skalité - PL se má odevzdat do provozu v roce 2019: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=201&t=4513
*vinou opoždění zahájení výstavby D3 Svrčinovec - Skalité se tento hraniční úsek staví již 17 let
Re: D3 a R5
V tunelu Čadca je povoleno 90 km/h. Při srovnání s našim tunelem Hřebeč, nevím kde je chyba a proč to taky nejde tady.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3 a R5
Nejen Hřebeč, nýbrž jakýkoliv tunel v ČR je rychlostně brutálně omezen, např. Valík tak jak je by byl v německu určitě omezen na 120 nebo 130.........................
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.