D3 (SK) všeobecně

Vše o výstavbě, provozu a údržbě této slovenské dálnice.
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: D3 a R5

Příspěvek od FlakY` »

a ty 3000 je tranzit a nebo to jede jenom do Skalité? Nevím kolik bude sjezdů z D3, ale aby ty intenzity opravdu nebyly okolo 5000/24hod (s velkým počtem nad 7,5tuny). Polský úsek má taky nějaké omezení v úseku Wigierska Górka?
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: D3 a R5

Příspěvek od viky »

Jel jsem tam loni na podzim a žádného omezení jsem si nevšiml
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D3 a R5

Příspěvek od Diaľničiar »

Na Kysuciach sa začne výstavba diaľnice D3, NDS podpísala zmluvu :arrow:

kompletní informace k úseku Svrčinovec - Skalité: ZDE

Stavět se bude na 1/2 profil. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: D3 a R5

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Tak sláva, akorát nevím, jestli to brát v případě R5 jako další dálniční spojení s ČR, když na naší straně žádné R či D nebude, aspoň ne v současné době. Ta R5 bude taky předpokládám 1/2 profil?
R48 -> D48 se podařilo!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D3 a R5

Příspěvek od Lenny »

R5 se nestaví, to je samostatná stavba, s jejím zahájením se počítá v roce 2015.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: D3 a R5

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Však neříkám, že se staví, jen se ptám na některé okolnosti této stavby, neb toto vlákno je i o R5.
R48 -> D48 se podařilo!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D3 a R5

Příspěvek od Lenny »

R5 bude v polovičním profilu, a jak je na Slovensku zvykem, bude zřejmě označena jako silnice pro motorová vozidla s max. rychlostí 100 km/h. Ovlivní dokončení úseku Svrčinovec - Polsko nějakým způsobem tranzitní dopravu na E75?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
hiob
Příspěvky: 783
Registrován: 15.3.2009 19:13:36

Re: D3 a R5

Příspěvek od hiob »

Lenny píše: Ovlivní dokončení úseku Svrčinovec - Polsko nějakým způsobem tranzitní dopravu na E75?
asi nijak, dokud poláci nedodělají úsek S69 obchvat Węgierskiej Górki (długość: 2 km, wartość projektu: 176 mln zł, brak perspektywy) tak NA tam neprojedou, tj. jedině pro OA s cílem na severní slovensko, ostatní trasy jsou výhodnější

https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/art ... 202012.pdf
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 15.6.2021 14:42:04, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by narušilo smysl debaty
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D3 a R5

Příspěvek od Diaľničiar »

Než bude D3 na 1/2 profil, tak bude i vše na PL straně. A doufám, že i z české strany. :lol: Teď bylo důležité konečně se tady pohnout, zapojit EU fondy vzhledem na to, že jde o koridor EU. To se konečně podařilo. Co se týče R5, uvidíme, co bude v roce 2015. Já nějak na ty fixní termíny povídané několik let předem již zkrátka nevěřím v zemi jako Slovensko.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: D3 a R5

Příspěvek od FlakY` »

Žilina potřebuje kvalitní dopravní síť na propojení ČR a PL. Aglomerace Hornoslezská metropolitní oblast má 5,3mil. obyvatel. Určitě to pomůže, ale čas ukáže. Největší vazba bude stejně s ČR.
Čadca, Bukov - Svrčinovec je plánována v jakém termínu a pořád se uvažuje o plném profilu? Tvoje staré informace: denní intenzita byla v roce 2005 až 18175 vozidel za 24h. Dnešní intenzita vozidel je silnější?
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
GiuseppeS
Příspěvky: 560
Registrován: 10.5.2009 14:41:32

Re: D3 a R5

Příspěvek od GiuseppeS »

Mám asi mimoběžný dotaz, ale proč se vlastně nestaví úsek, kde to má největší význam (obchvat Čadce a Svrčinovce resp. R5), ale řeší se, co postavit někde v polích nad Skalitým? Křižovatka I/11 a I/12 má parametry křížení dvou okrsek a přitom zde projedou mraky kamionů ... I/11 na české straně je místy také utrpení, ale aspoň se něco dělá ...
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: D3 a R5

Příspěvek od pp21 »

Protože celá I/12 je pro kamiony nesjízdá (max 12t), kdežto ta I/11 nic moc, ale sjízdná je. Smysl to má, a hlavně spolu s polskou S69 to má i smysl pro českou I/11.

PS: Na Skalitým moc polí není, spíš horské svahy tam jsou :)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 20.6.2016 14:57:48, celkem upraveno 1 x.
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
expert
Příspěvky: 240
Registrován: 1.11.2012 9:18:18

Re: D3 a R5

Příspěvek od expert »

Tak ani výběrem vítězné firmy ve výběrovém řízení na stavbu D3 v úseku Svrčinovec - Skalité kolotoč schvalovacích procedur nekončí. Není divu, že to trvá tolik let.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 20.6.2016 14:58:18, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: D3 a R5

Příspěvek od martini »

Jaspers poslední dobou hodně blbne :-(
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
GiuseppeS
Příspěvky: 560
Registrován: 10.5.2009 14:41:32

Re: D3 a R5

Příspěvek od GiuseppeS »

pp21 píše:
GiuseppeS píše:Mám asi mimoběžný dotaz, ale proč se vlastně nestaví úsek, kde to má největší význam (obchvat Čadce a Svrčinovce resp. R5), ale řeší se, co postavit někde v polích nad Skalitým? Křižovatka I/11 a I/12 má parametry křížení dvou okrsek a přitom zde projedou mraky kamionů ... I/11 na české straně je místy také utrpení, ale aspoň se něco dělá ...
Protože celá I/12 je pro kamiony nesjízdá (max 12t), kdežto ta I/11 nic moc, ale sjízdná je. Smysl to má, a hlavně spolu s polskou S69 to má i smysl pro českou I/11.

PS: Na Skalitým moc polí není, spíš horské svahy tam jsou :)
O.K. cesta na Skalité má bezpochybu velký význam (viz i příspěvek v jiném vlákně o nedostatku přechodů SK-PL pro kamiony), ale dokončený obchvat Čadce by pomohl přece zabil dvě mouchy jednou ranou. Ale končím téma, šlo jen o jednu osobní zkušenost, a možná jsme měl jen smůlu a průjezd Čadcou je pohodička ...
Ad PS: nepodceňoval bych, co vše se v Beskydech obdělává :)
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D3 a R5

Příspěvek od Diaľničiar »

Zahájila se výstavba úseku D3, Svrčinovec - Skalité. :arrow:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=198&t=4226

*jde tedy o 1/2 profil, Slovensko upřednostňuje s Polskem prozatím pouze 1/2 profily: i na D3 i na R3 i na R4 (třeba že Maďarsko má na Bratislavu taky pouze 1/2 profil), ovšem MÚK Svrčinovec se postaví na "maximální" parametry.

Po dostavbě se zprovozní celý 15 km tah včetně Skalité - st. hranice s Polskem.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Robert
Příspěvky: 257
Registrován: 17.12.2009 19:40:38
Bydliště: Jablunkovsko

Re: D3 a R5

Příspěvek od Robert »

Cena za úsek Svr-Ska neklesla na očekávanou částku - zdůvodnění: http://www.webnoviny.sk/ekonomika/stavb ... p_articles
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D3 a R5

Příspěvek od Diaľničiar »

výsledky soutěže na výstavbu 4 km úseku D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno:

Skanska nabídla 190 mil. €
Eurovia nabídla 255 mil. €
sdružení firem Váhostav-SK + Doprastav + Strabag nabídlo 259 mil. €

stát odhadoval náklady na výstavbu na 284 mil. € a dálnice by se měla stavět 3 roky

detaily k tomuto úseku naleznete ZDE
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: D3 a R5

Příspěvek od FlakY` »

Jak vidím, tak se pohnuly ledy, ale bude to dále pokračovat a nebo se pojede ve vlažném tempu? Rozumím, že SK nemá dost peněz na rozhazování, ale snad to zlepší dopravní dostupnost v zemi.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D3 a R5

Příspěvek od Diaľničiar »

TENTO úsek se může začít brzo stavět. Může se totiž konečně podepsat smlouva: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=201&t=4487 :P
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D3 a R5

Příspěvek od Diaľničiar »

a tedy navazuji na předchozí příspěvek, 4,25 km dlouhý úsek při Žiline za 1/4 mld. € postaví Eurovia, Hochtief a SMS :arrow:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=201&t=4493

*všechny informace (cena, délka výstavby, objekty, historie) jsou v článku :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D3 a R5

Příspěvek od Diaľničiar »

Snímka1.PNG
Snímka1.PNG (38.78 KiB) Zobrazeno 8259 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D3 a R5

Příspěvek od Diaľničiar »

Na tunelu Horelica se má začít stavět 2. tunelová roura a to již v roce 2018, přičemž v roce 2020 má být hotovo. Více informací: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=201&t=4509

D3 Skalité - PL se má odevzdat do provozu v roce 2019: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=201&t=4513

*vinou opoždění zahájení výstavby D3 Svrčinovec - Skalité se tento hraniční úsek staví již 17 let :roll:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D3 a R5

Příspěvek od Lenny »

V tunelu Čadca je povoleno 90 km/h. Při srovnání s našim tunelem Hřebeč, nevím kde je chyba a proč to taky nejde tady.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Hanes
Příspěvky: 1052
Registrován: 25.2.2014 11:34:01
Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
Kontaktovat uživatele:

Re: D3 a R5

Příspěvek od Hanes »

Nejen Hřebeč, nýbrž jakýkoliv tunel v ČR je rychlostně brutálně omezen, např. Valík tak jak je by byl v německu určitě omezen na 120 nebo 130.........................
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Odpovědět

Zpět na „D3 (SK)“