D3 (SK) všeobecně
Re: D3 a R5
Anebo na 80, jako tunely na A17.
Jen abych předešel spekulacím o něčem, co jsem tu nepsal: taky bych tam uvítal nějaké vyšší číslo, ale že by mi to nějak extra trhalo žíly...
Jen abych předešel spekulacím o něčem, co jsem tu nepsal: taky bych tam uvítal nějaké vyšší číslo, ale že by mi to nějak extra trhalo žíly...
Království a půl princezny za 511.
Re: D3 a R5
Třeba v tom Valíku by úspora byla spíše v řádech vteřin než minut, ale víc člověku vadí, že se musí při návratu z dlouhé cesty soustředit na NEPŘEKROČENÍ té dementní 80ky kvůli fotkám a bodům. To mě vytáčí. Hřebeč je asi krapítko delší, ale pro mě je problém identický.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3 a R5
Tak hlavně, musíš měnit zbytečně rychlost, což znamená zbytečné brzdění a zbytečná akcelerace. A je to totální diskomfort, na D3 u nás pak nebude člověk dělat nic jiného.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: D3 a R5
Chlapi, fakt mi netvrďte, že vám jeden blbej tunel působí takovej stres.
K argumentům:
- Mimo se teda řidič soustředit na rychlost nemusí? A musí opravdu hypnotizovat 80,0 km/h, nebo stačí tak nějak +-75?
- Jinde než u tunelu se "brzdit" (= zpravidla noha z plynu) nemusí? Krom toho 130 rozhodně nehrozí, takže...
I na té D3 bych vsadil botky, že řidič cestou zažije víc změn rychlosti z jiného titulu, než zrovna výskytu tunelu. Ostatně řada tunelů na 0301+2 má být tak blízko u sebe, že by se ta omezení určitě nějak seskupila.
Jó, kéž by tohle byl největší problém naší silniční sítě...
(A jsme tady poněkud mimo téma, tož pardon.)
K argumentům:
- Mimo se teda řidič soustředit na rychlost nemusí? A musí opravdu hypnotizovat 80,0 km/h, nebo stačí tak nějak +-75?
- Jinde než u tunelu se "brzdit" (= zpravidla noha z plynu) nemusí? Krom toho 130 rozhodně nehrozí, takže...
I na té D3 bych vsadil botky, že řidič cestou zažije víc změn rychlosti z jiného titulu, než zrovna výskytu tunelu. Ostatně řada tunelů na 0301+2 má být tak blízko u sebe, že by se ta omezení určitě nějak seskupila.
Jó, kéž by tohle byl největší problém naší silniční sítě...
(A jsme tady poněkud mimo téma, tož pardon.)
Království a půl princezny za 511.
Re: D3 a R5
To jsem ještě zapomněl zmínit osazení značky z autíčkem na přivaděči Púchov s rychlostí 100 km/h na dvoupruhu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D3 všeobecně
D3 dnes, stručná fakta
celková délka: cca. 60 km
v provozu: 8,7 km + 4,3 km na 1/2 profil
ve výstavbě: 19 km (4,25 km přes Žilinu, 15 km Svrčinovec - Skalité - Polsko)
zbytek je v přípravách, takže nezdá se to a i když dominují 1/2 profily, 50% délky trasy je hotovo anebo se staví
celková délka: cca. 60 km
v provozu: 8,7 km + 4,3 km na 1/2 profil
ve výstavbě: 19 km (4,25 km přes Žilinu, 15 km Svrčinovec - Skalité - Polsko)
zbytek je v přípravách, takže nezdá se to a i když dominují 1/2 profily, 50% délky trasy je hotovo anebo se staví
-
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: D3 všeobecně
Které úseky budou jen jako 1/2 profil? Po křižovatku s R5 plný a zbytek jenom dvoupruh, nebo se to dostaví celé?
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D3 všeobecně
Je záměr, aby se úseky dále od Žiliny, tedy již i dalším, který se staví (Žilina, Strážov - Žilina, Brodno) budovali na plný profil až po Svrčinovec. I proto se plánuje dobudovat na plný profil to co stojí kolem tunelu Horelica.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D3 všeobecně
Nejbližší výstavba dalších úseků D3 je v plném proudě: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=201&t=4681
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D3 všeobecně
Hydrolog mluví o vlivu dálnic na životní prostředí
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5413
*o dopadu D3 na povodně, sucho atd.
*na odkazu několik fotek
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5413
*o dopadu D3 na povodně, sucho atd.
*na odkazu několik fotek
Re: D3 všeobecně
Možná by to chtělo dát oponentní názor.
Jasně je to 50km zpevněné plochy, ale bylo by zajímavé kdyby se rozepsal pan ing., jak k tomu číslu 50m3/sec došel. Kolik % dělá dálnice ze zpevněných ploch celého toho povodí. Jaká je kapacita všech těch sedimentačních nádrží? Jak tyto nádrže zpomalí odtok a rozloží jej do delší doby.
Jasně je to 50km zpevněné plochy, ale bylo by zajímavé kdyby se rozepsal pan ing., jak k tomu číslu 50m3/sec došel. Kolik % dělá dálnice ze zpevněných ploch celého toho povodí. Jaká je kapacita všech těch sedimentačních nádrží? Jak tyto nádrže zpomalí odtok a rozloží jej do delší doby.
-
- Příspěvky: 957
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3 všeobecně
Co silnice/dálnice, ty mají odvodnění, sedimentační nádrže určitý objem vody zadrží a nechají i vsáknout.
Nepíše ale o standardní zastavěné ploše v obcích a zejména ve městech, kdy jde voda přímo do kanalizace (a přes ČOV pokud je) rovnou do povodí. Také tepelné ostrovy mají v zastavěné oblasti daleko větší intenzitu než u silnic/dálnic ve volné přírodě.
Nepíše ale o standardní zastavěné ploše v obcích a zejména ve městech, kdy jde voda přímo do kanalizace (a přes ČOV pokud je) rovnou do povodí. Také tepelné ostrovy mají v zastavěné oblasti daleko větší intenzitu než u silnic/dálnic ve volné přírodě.
Re: D3 všeobecně
A ekoteroristi mají čím mávat proti výstavbě.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D3 všeobecně
Dálnice D3 se dokončí nejdříve v roce 2023 a i to na mnohých úsecích pouze v 1/2 profilu. Více zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewforum.php?f=210 .
Ten článek je ovšem nepřesný, protože společně s úsekem Svrčinovec - SKalité se odevzdá i již stavebně dokončený úsek Skalité - st. hranice s PL.
Ten článek je ovšem nepřesný, protože společně s úsekem Svrčinovec - SKalité se odevzdá i již stavebně dokončený úsek Skalité - st. hranice s PL.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D3 všeobecně
Kysuce se stále hlasitěji dožadují výstavby dalších úseků na D3: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5583 .
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D3 všeobecně
Dle vzoru D1 a R2 jsem upgradoval úvodní příspěvek a lépe rozčlenil úseky dle toho zda jsou v provozu nebo se staví či připravují.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D3 (SK) všeobecně
D3 je pro vládu priorita pro propojení Baltu a Jadranu: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5644 . Je to již dlouho deklarované bez ohledu na to, kdo zastává post ministra dopravy.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D3 (SK) všeobecně
Dálnice D3 se namísto roku 2023/2024 dokončí souvisle až v roce 2026. Více pak zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewforum.php?f=210 .
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D3 (SK) všeobecně
ohledně výše zmíněného:
když si sebereme statistiku DN za rok 2016, kdy se jich celkem stalo 13 507 a zemřelo při nich 242 lidí, tak nám vychází průměr 56 DN na 1 mrtvého. silnice I/11, která spojuje Žilinu s Polskem, tedy mezinárodní tah (v rámci EU koridor) je silnicí, na které se stalo 85 DN, ale zemřelo při nich 5 lidí (dalších 11 se těžce a 20 lehce zranilo) a tedy zde je ten průměr 17 DN na 1 mrtvého, tedy I/11 je 5x smrtelnější silnicí, než celoslovenský průměr
bohužel, ačkoliv KIA a další podniky na celé trase, Žilinský samosprávní kraj, ale i další města a obce požadují zrychlení výstavby dálnice D3, tak se to zásadně nemůže zrychlit, protože ty nejvzdálenější úseky ani nemůžou jít okamžitě do realizace, i kdyby byl dostatek peněz (jakože není)
když si sebereme statistiku DN za rok 2016, kdy se jich celkem stalo 13 507 a zemřelo při nich 242 lidí, tak nám vychází průměr 56 DN na 1 mrtvého. silnice I/11, která spojuje Žilinu s Polskem, tedy mezinárodní tah (v rámci EU koridor) je silnicí, na které se stalo 85 DN, ale zemřelo při nich 5 lidí (dalších 11 se těžce a 20 lehce zranilo) a tedy zde je ten průměr 17 DN na 1 mrtvého, tedy I/11 je 5x smrtelnější silnicí, než celoslovenský průměr
bohužel, ačkoliv KIA a další podniky na celé trase, Žilinský samosprávní kraj, ale i další města a obce požadují zrychlení výstavby dálnice D3, tak se to zásadně nemůže zrychlit, protože ty nejvzdálenější úseky ani nemůžou jít okamžitě do realizace, i kdyby byl dostatek peněz (jakože není)
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: D3 (SK) všeobecně
Na stránkách NDS je jako rok zahájení výstavby posledních dvou úseků, které nestojí, nestaví se a ani nemají poloviční profil pořád ještě 2016. Pokud někdo čerpá informace odtamtud, tak se možná diví, že se ještě nezačalo
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D3 (SK) všeobecně
Z NDS se nedájí čerpat relevantní informace. NDS sice plánuje stavět za miliardy (6-10) v rozmezí příští dekády, ale vzhledem k tomu, že nerozhoduje samostatně o financování této výstavby, tak se tomu nedá věřit. Tak tomu je od jejího vzniku, i když za ten čas se mnohé na těch stránkách zlepšilo. Věřit se dá třeba tomu stavu přípravy těch úseků a samozřejmě stávající síti a co je na ní. Je to největší státní investiční společnost, z hlediska dopravy největší, z hlediska silniční infrastruktury zcela dominantní, ale informační objem stále nedosahuje této formulaci. Stále to nemá tu úroveň ostatních dálničních společností ve světě. Chybí jakási pravidelná aktualizace informací, stav ze všech kamer, větší fotogalerie techniky a středisek, záběry na dálnice a rychlostní silnice a obsáhlé výroční zprávy. A vše co se staví v řádu nějakých větších peněz by mohlo mít vlastní informační web stránky, kde by se dalo dohledat všechno co se dělá, kolik lidí to dělá, záběry ze živé kamery, fotogalerie. V rámci D3 nepochybně úsek Žilina, Strážov - Žilina, Brodno už tu stránku mít mohl, na D1 úsek s tunelem Višňové atd. A když se to dostaví, tak se infostránka zruší, ale část objemu dat se přenese na hlavní stránku. Často není ani opraven údaj o zprovoznění, když se ví že se to neodevzdá, přitom to je jen minimální práce informatika. To je ta správná prezentace a ne vyrábět dekorační předměty a vkládat masivní prostředky do reklamních kampaní. V dnešní době internetu to dávno tak jinde není. No to bych mohl psát do rána ...
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D3 (SK) všeobecně
Za urychlení výstavby dalších úseků na D3 obyvatelstvo Kysúc i se starostami zahájilo včerejším dnem blokády hlavního tahu I/11. Důsledky včerejšího zablokování tahu na pár desítek minut přetrvali ještě 2 hodiny v podobě rozplynutí vytvořených kolon.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=5805
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=5805
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D3 (SK) všeobecně
Zítra znovu pozor na v pořadí již 2. blokádu hlavního tahu ... http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=5837 , za rychlejší dostavbu D3.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D3 (SK) všeobecně
V Kysuckom Lieskovci stála na 40 minút doprava. Cestu opäť zablokovali demonštranti (+fotogalerie)Diaľničiar píše:Zítra znovu pozor na v pořadí již 2. blokádu hlavního tahu ... http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=5837 , za rychlejší dostavbu D3.
Další blokáda je naplánovaná na 4.4. v obci Budatínska Lehota a trvat má 1 hodinu.
Finančně nákladná dálnice D3 se staví na etapy, ale vždy úsek před/za novým ještě více trpí. Z 1,5 mld. € nákladu na úseky ve výstavbě a úseky zbývající chybí zajistit ještě asi 0,5 mld. € na 2 úseky, které se nestaví. Více pak zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=5852 a to s tím přímo souvisí, protože dokud se nenajde způsob výstavby po roce 2020, tak se nedá garantovat žádné urychlení realizace D3. Úseky ve výstavbě za cca. 1 mld. € jsou pak 4: Žilina, Strážov - Žilina, Brodno + Čadca, Bukov - Svrčinovec + Svrčinovec - Skalité + Skalité - PL.
D3 navzdory terénu je koridor a jakožto ke koridoru k němu vzhlíží i EU, která jej masivně financuje ze všech možných fondů. Dnes není problémem postavít jakýkoliv technický objekt, který by se ale bez těchto finančních prostředků zřejmě realizoval jen velmi těžko. Formální dostavba na rok 2026 je obyvateli kritizována, ale realitou bude, že bude úspěch pokud to v ten rok bude.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D3 (SK) všeobecně
NDS po tlaku Kysučanů napsala list, ve kterém přislíbila zkrácení délky celkové dostavby D3 o 3 roky, protože slíbila dřívější realizaci 2 úseků o 3 roky. Je to ale jenom list a sliby, jaké tady jsou neustále odkazují obyvatelé Kysúc a v protestních blokádách hodlají pokračovat: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=5869 .