D3 (SK) všeobecně

Vše o výstavbě, provozu a údržbě této slovenské dálnice.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D3 a R5

Příspěvek od Diaľničiar »

Michel: tak máte pravdu, úsek D3 Čadca - Oščadnica (I/11A) je zpoplatněný i pro os. auta do 3,5t.

Jinak, do příspěvků s popisem úseků jsem přidal mapky. 8-)

A závěrem informace o úseku Žilina, Strážov - Žilina, Brodno :arrow:

Úřad pro VO nakonec tendr zrušil úplně. Skanska podala na ÚVO žalobu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Michel
Příspěvky: 203
Registrován: 22.3.2009 9:50:35
Bydliště: Havířov

Re: D3 a R5

Příspěvek od Michel »

Diaľničiar: Ne, že bych z toho měl radost, že mám pravdu...upřímně zpoplatnění tohoto úseku pro osobní automobily mě celkem nemile překvapilo a ještě víc mě překvapilo, že na stránkách NDS mají zastaralé informace. A co už vůbec nehcápu, je, kde se má dozvědět běžný řidič, že je tento úsek zpoplatněn. Minulý týden jsem tamtudy jel (s rodiči na dovolenou) a tento úsek jsme radši objeli po staré cestě (původní I/11). Schválně jsem se cestou tam i zpět bedlivě díval a nikde - ani u odbočky z Čadce k tunelu Horelica, ani v opačném směru - od Žiliny, kde je poslední možnost sjet na starou cestu (na dopravní značce je Čadca (E75) rovně, Čadca (11) doprava), není nic, co by připomínalo značku "začátek zpoplatněného úseku". Tak opravdu nevím, jestli jsem se špatně díval a nebo jestli ten úsek přece jen zpoplatněn není...
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: D3 a R5

Příspěvek od viky »

Michel píše:Diaľničiar: Ne, že bych z toho měl radost, že mám pravdu...upřímně zpoplatnění tohoto úseku pro osobní automobily mě celkem nemile překvapilo a ještě víc mě překvapilo, že na stránkách NDS mají zastaralé informace. A co už vůbec nehcápu, je, kde se má dozvědět běžný řidič, že je tento úsek zpoplatněn. Minulý týden jsem tamtudy jel (s rodiči na dovolenou) a tento úsek jsme radši objeli po staré cestě (původní I/11). Schválně jsem se cestou tam i zpět bedlivě díval a nikde - ani u odbočky z Čadce k tunelu Horelica, ani v opačném směru - od Žiliny, kde je poslední možnost sjet na starou cestu (na dopravní značce je Čadca (E75) rovně, Čadca (11) doprava), není nic, co by připomínalo značku "začátek zpoplatněného úseku". Tak opravdu nevím, jestli jsem se špatně díval a nebo jestli ten úsek přece jen zpoplatněn není...
Já jsem tama jel a skutečně tam žádná značka není,tudíž nemám důvod sjíždět na starou.Spíš si myslím,že ji do toho seznamu někdo dopsal omylem.
robin
Příspěvky: 13
Registrován: 18.1.2010 14:40:00

Re: D3 a R5

Příspěvek od robin »

Úsek D3 Skalité - štátna hranica SR/PR je stále ve stavbě od roku 1997? Nejde provizorně napojit na stávající silnice? Nebo se čeká na výstavbu Svrčinovec - Skalité. Při stavu státních financí je asi v nedohlednu. Nemáte někdo nějaké informace? Díky za odpověď.
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: D3 a R5

Příspěvek od viky »

Myslím si,že to zdržují naschvál.Protože kdyby se tento úsek zprovoznil,přitáhne to tranzitní dopravu a to je nežádoucí pro obce,kterými se projíždí do Svrčinovce.Ta cesta není dimenzovaná na takové kapacity :kladivo:
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: D3 a R5

Příspěvek od martini »

Provizorní napojení není možné, dálnice je v kopci nad obcí. Musí se dostavět celý úsek po Čadcu, jinak to nemá valného smyslu. Podle mého, když se uzavře PPP na D1, tak se D3 zahrne do eurofondů a pojede to. Jinak ano, od roku 1997 je oficiálně stále ve stavbě.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Robert
Příspěvky: 257
Registrován: 17.12.2009 19:40:38
Bydliště: Jablunkovsko

Re: D3 a R5

Příspěvek od Robert »

martini píše:Provizorní napojení není možné, dálnice je v kopci nad obcí. Musí se dostavět celý úsek po Čadcu, jinak to nemá valného smyslu. Podle mého, když se uzavře PPP na D1, tak se D3 zahrne do eurofondů a pojede to. Jinak ano, od roku 1997 je oficiálně stále ve stavbě.
No jo, ale v programovém prohlášení vlády paní Radičové není ani slovo o D3, jsou tam vyjmenovány různé jiné R-ky a D-čka.

Až se postaví D3, tak tranzit Gdańsk-Balkán se přesune na S69+D3 a naše šílená cesta I/11 se konečně trochu zklidní.
multi
Příspěvky: 575
Registrován: 17.3.2009 16:46:54

Re: D3 a R5

Příspěvek od multi »

Má někdo nějaké nové informace ohledně úseku Skalité-Čadca?
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: D3 a R5

Příspěvek od martini »

Realizace pouze polovičního profilu a to až poté, co se D3 napojí od jihu na R5 směrem na naší I/11, což ukazuje i potřebu realizace našich staveb na I/11.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: D3 a R5

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Neuvažovalo se, že by se zhruba v těchto místech doprojektovala MÚK, čímž by se umožnilo zprovoznění toho 3km úseku?
R48 -> D48 se podařilo!
hiob
Příspěvky: 783
Registrován: 15.3.2009 19:13:36

Re: D3 a R5

Příspěvek od hiob »

tam je na 300m minimálně výškový rozdíl 30m ...
http://turistika.freemap.sk/#p=49.49867|18.92699|16|T

a po dokončení celé D3 by to téměř nikdo nevyužíval
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: D3 a R5

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Tak to je blbost no, na turistickou jsem si vskutku nepřepnul a na foto to tak brutálně nevypadalo. Je to prostě zabité, aspoň tam mohli pořádat v létě závody na kolečkových a v zimě na běžkách.
R48 -> D48 se podařilo!
Robert
Příspěvky: 257
Registrován: 17.12.2009 19:40:38
Bydliště: Jablunkovsko

Re: D3 a R5

Příspěvek od Robert »

Jak jsem pochopil z tohoto zápisu, tak NDS už vyhlásila tendr na úsek D3 Svrčinovec - Skalité v 1/2 profilu.
http://www.ndsas.sk/useky-svrcinovec--- ... 44222s272c

Nikde se to veřejně neobjevilo ...
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 15.6.2021 14:41:26, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by narušilo smysl debaty
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D3 a R5

Příspěvek od Diaľničiar »

Soutěž byla vyhlášena v těchto dnech, tak proto jste to nikde neviděl. :arrow:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=187&t=3590
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D3 a R5

Příspěvek od Diaľničiar »

D3, Svrčinovec - Skalité, obálky otevřeny: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=187&t=3659
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D3 a R5

Příspěvek od Diaľničiar »

Měla to být ukázka propojení Slovenska s Polskem. Je z teho dálniční telenovela. :arrow:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=187&t=3669
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: D3 a R5

Příspěvek od viky »

No píší tam,že jsou tam intenzity tak nízké,že to postačí obsloužit v pohodě půlrofil.No já o tom zas tak přesvědčený nejsem,bo jsem měl tu čest prožít si popojíždění v kolonách okolo Třince a sledoval jsem,kolik je tam intenzity,která by tam vůbec být neměla (SK <=>PL )Spíš si myslím,že postačí půlprofil I/11 Třanovice-Mosty u J.,až odtud zmizí tato zátěž.
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: D3 a R5

Příspěvek od Jarda Š. »

Část kamionů z české I/11 (Svrčinovec - Třinec) se tam přesune, ale rozhodně to nebude tolik, aby 1/2 profil nestačil (zdaleka tam nebude denně jezdit 5000 kamionů a 10 000 lehčích vozidel, což je tak zhruba kapacita 1/2 profilu, aby se netvořily pravidelně kolony).
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D3 a R5

Příspěvek od Diaľničiar »

Začala sa súťaž na D3 Žilina (Strážov) – Žilina (Brodno)

tato vláda chce ve stavbě D3 pokračovat, i když někde pouze na 1/2 profil, budu se tomu ještě věnovat
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: D3 a R5

Příspěvek od martini »

Problém je opět hodnocení ekonomiky. Nevychází ani ten 1/2 profil, neboť obtížná geologie, náklady jsou cca 600 mil. Kč / km při polovičním profilu!!! SK se dohodlo co vím s EK, že se cenu pokusí srazit výběrovým řízením, čímž by ekonomika vyšla. Bohužel nabídkové ceny výrazný posun oproti předpokladům NDS nevykázaly a tak je s touto stavbou stále nejasné co bude. Dialničiar možná napoví více. Že by byla potřebná, o tom není třeba pochybovat. Naše I/11 však v ekonomickém hodnocením se zprovozněním D3 do 2020 počítají a i tak se (byť na hraně) ve čtyřpruhu obhájily.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: D3 a R5

Příspěvek od FlakY` »

Žádné velké sídla na trase nejsou krom Žilina a Bielsko-BiaŁa. Zaráží mě, že Poláci s S69 pěkně pohli a kromě pár náročných úseků už budou mít celou trasu v polovičním profilu a v úseku Bielsko dokonce v plném. Z Čadce do Žiliny se jede docela luxusně, ale na druhou stranu k Polsku to musí být katastrofa (neznám, jel jsem podobný úsek Turzovka-Čadca).
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: D3 a R5

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Do té ekonomiky by se mělo, a snad se i započítává to, co již bylo pro investováno, a nechat 3km silnice jen tak, mi moc ekonomické nepřijde. Aspoň po ten Svrčinovec to dotáhnout ať je cena jakákoliv. Už jen proto, aby se tam konečně přesunula relace PL <-> SK od nás.
R48 -> D48 se podařilo!
poljaq
Příspěvky: 171
Registrován: 25.3.2010 21:24:56
Bydliště: Karlovy Vary

Re: D3 a R5

Příspěvek od poljaq »

Nevím, asi jsme jeli jinou trasu. My tedy jeli směr Žilina - Čadca a byla to tragedie. Průměrná rychlost tak 50 km/h. Kamiony, obce...
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D3 a R5

Příspěvek od Diaľničiar »

pouze v bodech:

*plný profil by se nestavěl ani kdyby to studie dovolila, ani na druhé straně není plný
*problémem je intenzita - Brusel chce mít jistotu že bude dálnice využita, ale rozhodne o podíle až když SR formálně zažádá
*ano, i cena na 1/2 profil je poměrně vysoká

k těm intenzitám: KNM-CA je to přes 20.000 vozidel za 24h, přes Svrčinovec-Skalité pouze 3.000, ovšem proto že je tady omezení do 7,5t...

uvidíme, ještě není tendr definitivně uzavřen :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: D3 a R5

Příspěvek od viky »

Diaľničiar píše:pouze v bodech:

přes Svrčinovec-Skalité pouze 3.000, ovšem proto že je tady omezení do 7,5t...

:idea:
Pokud budeme počítat "výnosnost" daného úseku.tak můžeme směle přičíst minimálně 50% hodnoty intenzity úseku I/11 Svrčinovec - Mosty u J
Odpovědět

Zpět na „D3 (SK)“