Svrčinovec - Skalité (v provozu 1/2 profil)

Vše o výstavbě, provozu a údržbě této slovenské dálnice.
Odpovědět
_jan91
Příspěvky: 973
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: 7. úsek: Svrčinovec - Skalité

Příspěvek od _jan91 »

Ví se, proč Slovensko přistoupilo k zpevněným SDP? Jaké jsou vlastně argumenty pro a proti? A platí to i pro D26,5?
eric987
Příspěvky: 75
Registrován: 18.1.2016 21:22:12

Re: 7. úsek: Svrčinovec - Skalité

Příspěvek od eric987 »

Prakticky vsetko sa to odvija od pouzitych zvodidiel, to zakladne:
-
1) obstaravacia cena (nespevneny SDP+ocelove zvodidla vyjdu lacnejsie nez spevneny+betonove "New Jersey")
2) narocnejsie odvodnenie v zakrutach

+
1) bezpecnost - spevneny SDP + NJ zvodidla su robene tak, ze by ich nemal prerazit ani plne nalozeny kamion v plnej rychlosti
2) podstatne nizsie naklady na udrzbu + dlhsia zivotnost betonovych zvodidiel
3) podstatne mensi rozsah poskodenia pri dopravnych nehodach (ak naburas do klasickeho zvodidla, je na odpis cele; betonove znicis na odpis naozaj malokedy)
4) cez zivy plot v strede nespevneneho mozu presvitat svetla protiiducich aut (najma v zime), pri nespevnenom mas 1,5 m vysoke betonove zvodidlo takze to prakticky neprichadza do uvahy
5) cez spevneny sa v krizovych situaciach lahsie dostanu zachranne zlozky
_jan91 píše:A platí to i pro D26,5?
Posledny novy usek, kde sa pouzil nespevneny SDP a ocelove zvodidla, bol Jablonov-Beharovce na spisskej casti D1, odvtedy uz siel spevneny SDP a NJ zvodidla vsade bez ohladu na to, ci to bolo R22,5, R(D)24,5 alebo D26,5. SDP sa na spevneny tiez prerobil v ramci "zbezbezpecnenia" niektorych najstarsich usekov D1 (Trnava-Luka, Ivachnova-Vazec ci PO-Budimir). Naopak, pri vymene zvodidiel na R1 ci stvorpruhu Novaky-Prievidza (I/9; zrejme buduca R2) sa pouzili nove ocelove zvodidla ale s vyssou urovnou zachytenia H2.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 20.6.2016 13:41:53, celkem upraveno 1 x.
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Rio13zm
Příspěvky: 458
Registrován: 21.1.2015 19:34:41

Re: 7. úsek: Svrčinovec - Skalité

Příspěvek od Rio13zm »

Eric: pravdu mas iba z casti, lebo nie svade su prefabrikovane betonove zvodidla, na R1 cez PPP to betonoval stroj, tam nevies hocikde prejst na druhu stranu. Ale ako pises, problem nie je, okrem mostov, preto sa bude prechadzat cez SDP pred tunelom.
Jan: neviem ake su proti. Spevneny SDP sa pouziva na vsetkych novo postavenych usekoch (otvorenych za posledne 2-3 roky), a pouzivaju sa betonove zvodidla. Zacalo to pri rozsirovani useku Bratislava-Trnava na trojpruh (stvorpruh), kde vytrhali zvodidla, opravili kanalizaciu, pouzili CB kryt a postavil New Jersey zvodidla. Bola to taka nulta etapa trojpruhu, aby vedeli na D26,5 umiestnit 3 pruhy zuzenim stredoveho pasu. Cela R1 PPP ma SDP s NJ. Dalej vsetky zrekonstruovane useky na D1 ktore sa opravovali v roku 2015 cez OPD, ale tu je AB kryt. (na R1 Trmava-Nitra sa davali ocelove)
Klady spevneneho SDP sa prezentuju ako lepsia bezpecnost. A moj nazor je aj taky, ze sa tymto snazia zuzit o meter stredovy pas zo 4 na 3m a usetrene miesto dat pre odstavny pruh.
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: 7. úsek: Svrčinovec - Skalité

Příspěvek od kot »

Pánové, máte někdo srovnání, co stojí metr svodidla NJ a na co přijde metr svodidla H2. ( je mi jasné, že v délce metr neexistují, ale přiznám se, že nevím délku standartního NJ ani H2 a navíc předpokládám rozdílnou délku ) Díky
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: 7. úsek: Svrčinovec - Skalité

Příspěvek od Diaľničiar »

Fotografie na most Valy z nejvýchodnější české obce (přinejhorším 2. nejvýchodnější); Hrčavy:
1.PNG
1.PNG (1.29 MiB) Zobrazeno 7529 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 14.6.2021 14:42:48, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Robert
Příspěvky: 257
Registrován: 17.12.2009 19:40:38
Bydliště: Jablunkovsko

Re: 7. úsek: Svrčinovec - Skalité

Příspěvek od Robert »

Diaľničiare,

vím, že je to OT, ale máš můj obdiv v tom, že víš dokonce o sporu o nejvýchodnější obec ČR ... vždyť tam přece žádná dálnice nevede ...
Jsem z té nejvýchodnější obce; Bukovce. :-)
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: 7. úsek: Svrčinovec - Skalité

Příspěvek od dvs »

Bude na tom cca 14km úseku Svrčinovec - Skalité vyznačený nějaký ten třípruh aspoň v podobě stoupacího pruhu?

Také tam bude "vyhlídková" malá odpočívka Čierné s vyhlídkou na most Vŕšok http://zilinskedialnice.sk/foto-odpocivadlo-cierne-2/ . Bude přístupná z obou směrů?
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: 7. úsek: Svrčinovec - Skalité

Příspěvek od Martin z Ostravy »

A proč to nejde u nás sakra :(

Myslím, že přístupná bude jen z jednoho směru, to levé odbočení by nedělalo dobrotu.
R48 -> D48 se podařilo!
musklin
Příspěvky: 459
Registrován: 10.11.2013 11:54:33

Re: 7. úsek: Svrčinovec - Skalité

Příspěvek od musklin »

eric987 píše: na SK sa uz uplne upustilo od nespevneneho SDP takze zriadit niekde prejazd nie je az taky zasadny problem.
eric987:
kdysi jsem na fóru položil otázku jak se Slováci poprali s tím, co vede pod zemí v SDP když ho "vybetonovali", kanalizace, kabely .... Předpokládám, že minimálně u staré D1 kolem L. Mikuláše něco vedlo.
Nedočkal jsem se odpovědi.
Neznáte ji ?
V ČR toto byl neřešitelný problém, proč se při opravě D1 nevyužil SDP....
Rio13zm
Příspěvky: 458
Registrován: 21.1.2015 19:34:41

Re: 7. úsek: Svrčinovec - Skalité

Příspěvek od Rio13zm »

logicky, ak SDP vybetonovali, nic stredom nemoze ist. neviem, ci na slovenskych usekoch isli stredom kable, ak ano, museli ich presunut. preto som sa minuly rok cudoval, ze na ceskej D1, ich opat davali do SDP, nieco sa pokazi a opat sa tam budu vrtat. je problem dat tie kable 5,10,15 metrov od dialnice?

kanalizacia, na useku Bratislava-Trnava sa pri betonovani SDP rekonstruovala, na inych usekoch, vacsinou novo postavenych sa to riesi zlabmi. nejake fotky v linku: http://www.asuan.sk/sk/o-nas/referencie ... mengusovce
je tam dobre vidiet, kolko miesta je medzi betonovy zvodidlom a jazdnym pasom. pri praci na ceste za znizenej rychlosti by sa aj tento priestor dal vyuzit.
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: 7. úsek: Svrčinovec - Skalité

Příspěvek od kot »

S těmi kabely NEDANÝMI do SDP bezpochyby souvisí potřeba vykoupit pozemky na jejich uložení. A to bude ten kámen úrazu. Navíc budoucí /teoretické/ rozšíření dálnice na 3 + 3, případná výstavba PHS atd.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: 7. úsek: Svrčinovec - Skalité

Příspěvek od Diaľničiar »





(není nutno znovu debatovat o tom, že v H je vyšší most atd.)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: 7. úsek: Svrčinovec - Skalité

Příspěvek od Diaľničiar »

MOST MARKOV NA DIAĽNICI D3 SVRČINOVEC – SKALITÉ V KM 23,995 NAD MARKOVÝM POTOKOM (odbornější článek včetně fotek)

Mostný objekt SO 240-00 sa nachádza na diaľnici D3 v km 23,995 na úseku Svrčinovec – Skalité, kde v polovičnom šírkovom usporiadaní prevádza diaľnicu D3 ponad údolie Markovho potoka. Momentálne sa na stavbe realizujú časti mostného príslušenstva. Stavbu realizuje spoločnosť STRABAG, s. r. o.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Svrčinovec - Skalité (ve výstavbě 1/2 profil)

Příspěvek od Diaľničiar »

PRÍPRAVA A REALIZÁCIA MOSTOV TECHNOLÓGIOU LETMEJ BETONÁŽE NA STAVBE D3 SVRČINOVEC – SKALITÉ (odbornější článek s fotkami)

Dominantnými objektmi stavby D3 Svrčinovec – Skalité sú mosty stavané technológiou letmej betonáže zvýraznené veľkými rozpätiami polí a vysokými piliermi. Vzhľadom na osadenie trasy diaľnice, ktorá vedie ponad hlboké a úzke údolia, tvarujú mosty zároveň panorámu hornatého regiónu. Ich výnimočnosť zdôrazňuje aj výška pilierov, ktorá je v jednom prípade až 76 m (obr. 1).
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Svrčinovec - Skalité (ve výstavbě 1/2 profil)

Příspěvek od Diaľničiar »

TECHNOLÓGIA VÝSTAVBY TUNELA SVRČINOVEC (odbornější článek + fotky)

Trojmedzie je miesto na Kysuciach v severnej časti Slovenska, kde sa stretávajú hranice troch štátov a kde sa koncom roka 2013 začala slávnostným poklepaním základového kameňa výstavba diaľnice D3 Svrčinovec – Skalité. V tomto náročnom kopcovitom teréne sa na začiatku úseku, hneď za diaľničnou križovatkou D3 a R5, nachádza jednorúrový diaľničný tunel Svrčinovec s celkovou dĺžkou 420 m. Cieľom článku je priblížiť technológiu jeho výstavby, ako aj súčasný stav prác, a najmä samotnú organizáciu pri razení tunela.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 14.6.2021 14:45:52, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Svrčinovec - Skalité (ve výstavbě 1/2 profil)

Příspěvek od Diaľničiar »

Tunel Poľana (video) :arrow:

https://vimeo.com/174202623
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Svrčinovec - Skalité (ve výstavbě 1/2 profil)

Příspěvek od kot »

Jedno hezký video za druhým... (D1 a teď D3) :D
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Svrčinovec - Skalité (ve výstavbě 1/2 profil)

Příspěvek od Lenny »

Už je známý termín zprovoznění?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Svrčinovec - Skalité (ve výstavbě 1/2 profil)

Příspěvek od Diaľničiar »

montáž větrolamu na nejvyšším mostě na Slovensku
montáž větrolamu na nejvyšším mostě na Slovensku
anti-air.PNG (671.14 KiB) Zobrazeno 8713 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Svrčinovec - Skalité (ve výstavbě 1/2 profil)

Příspěvek od Diaľničiar »

REALIZÁCIA MOSTOV Z DODATOČNE PREDPÄTÝCH PREFABRIKOVANÝCH NOSNÍKOV NA STAVBE D3 SVRČINOVEC SKALITÉ (odbornější článek)

Navrhovaná stavba v úseku Svrčinovec – Skalité je v Slovenskej republike súčasťou diaľničného ťahu D3 Žilina (Hričovské Podhradie) – Skalité – štátna hranica SR/PR. Po dobudovaní bude tento diaľničný ťah zároveň súčasťou medzinárodnej európskej cesty E 75. Geologická stavba v predmetnom území je pre túto náročnú líniovú stavbu veľmi nepriaznivá a pri výstavbe si vyžiadala mimoriadne náročné technické opatrenia. Hlboké priečne údolia si vyžiadali zase návrh niektorých pomerne náročných mostných objektov.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Svrčinovec - Skalité (ve výstavbě 1/2 profil)

Příspěvek od Diaľničiar »

Zhrnující článek zaměřený na mosty (včetně fotek na odkazu): http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5539 .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Svrčinovec - Skalité (ve výstavbě 1/2 profil)

Příspěvek od Diaľničiar »

Úsek se má odevzdat do provozu s půlročním omeškáním, letos to tedy nebude. Stát se tak má v 05/2017: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5589 . Je to potvrzení stavu z 03/2016, co je ale důležité je fakt, že se to dál neprotahuje.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Hanes
Příspěvky: 1052
Registrován: 25.2.2014 11:34:01
Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
Kontaktovat uživatele:

Re: Svrčinovec - Skalité (ve výstavbě 1/2 profil)

Příspěvek od Hanes »

I tak to trva nehorazne dlouho a mohlo by to konkurovat useku D8 Lovosice- Rehlovice a navic to bude jen pulprofil. :cry:
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Svrčinovec - Skalité (ve výstavbě 1/2 profil)

Příspěvek od Diaľničiar »

Nehorázně dlouho? Vždyť je ve výstavbě teprve 3. rokem. A co se týká 1/2 profilu už se o tom psalo vícekrát. Bohužel, nedá se nic dělat.

Nehorázně dlouho se buduje úsek Skalité - PL, ano to je opravdu nehorázně dlouho. Velmi dlouho se stavěl třeba úsek D1 Ladce - Sverepec nebo D1 Važec - Mengusovce, každý 10+ let. Ale zde kde jsou nejvyšší mosty v zemi a 2 tunely v délce 3 roky a bude to 3,5 roku nevím opravdu co by ste chtěl.

Nehorázně dlouho trvalo plánování a uvedení do výstavby, to nepochybně ano. :twisted:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Svrčinovec - Skalité (ve výstavbě 1/2 profil)

Příspěvek od kot »

Pánové čo bolo bolo... Přínos to bude mít pro dopravu nepochybně velký, o tom žádná. Ale co ti chudáci ve Svrčinovci ? Dokud nebude zprovozněn následujicí úsek, bude to pro ně sakra velké zhoršení situace... Bohužel pro Česko i Slovensko je systém "salámové výstavby" jedině možný. Ale jedná se každopádně o postup vpřed. Konkurence Makovu se jednoznačně blíží...
Odpovědět

Zpět na „D3 (SK)“