R2 všeobecně
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R2 všeobecně
Premiér Fico jasně řekl a vysvětlil starostům a primátorům v regionech podél trasy R2, že nie je možné naháňať 10 zajacov, aktuálne je maximálna priorita diaľnica D1 (vysloveno v rámci výjezdů do regionů s nejvyšší nezaměstnaností). I tak to nic nemění na tom, že se na R2 leccos staví a leccos zrychluje v rámci příprav pro zařazení do další výstavby, ale bohužel není dořešena forma financování.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R2 všeobecně
Možná výstavba obchvatu Zvolena se odsouvá prakticky na začátek: Dialničiari dajú vypracovať štúdiu pre stavbu obchvatu Zvolena na R2
Re: R2 všeobecně
V ramci stavby D1 Budimír-Bidovce 14,4 km bude aj súčasť stavby R2 Hrašovík,križovatka-Košické Oľšany,križovatka v dlzke 1,061 km. Nieco podobne ako R3 pri Martine.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R2 všeobecně
Ohledně R2 doplním názor:
NDS intenzivně (na poměry na Slovensku) připravuje vícero úseků a to od Trenčína až po Košice do výstavby. Celkem je na výstavbu téměř připraveno cca. 60 km a další úseky se dotahují. Když se to vezme tak jak to bylo na úseku Pstruša - Kriváň, tak ten úsek se dokázal velmi rychle "dopřipravit", dořešit pozemky a taky za téměř 200 mil. € postavit ve velmi rychlém čase, což jsou 2 roky. Nyní se tedy intenzivně připravuje, ALE osobně nepřepokládám, že by se letos anebo i v roce 2017 nějaký úsek zahájil do výstavby. Již nyní by se musel vyhlásit tendr a to se neděje. Naopak již vyhlášené tendry na D1/D3 se kontrolují a prověřují a dá se očekávat, že i při tendrech na R2 se budou nějaké firmy vylučovat a ty se zas budou stěžovat atd., takže když se i nějaký tendr v roce 2017 rozběhne, tak smlouva s vítězem se podepíše v roce 2018. Za další na připravované úseky je nutno nalézt 1 mld. € jenom na výstavbu a to slovenská vláda momentálně nemá k dispozici. Ze stávajících možností je to tak 1/4, pokud nenastane změna v plánech (vyškrtnutí některého úseku na D1/D3 anebo přesunutí peněz v rámci OP). Nyní se naopak přehodnocují smlouvy, nastavují se nové priority a hledají se možnosti, kde ještě zapojit EU fondy (a které z nich a kam) a kde PPP. Pro rok 2017 je navíc situace i taková, že se ještě hledají vládní zdroje na PPP na D4/R7, protože to jde do deficitu st. rozpočtu a navíc na pozemky se vynakládají sta-miliony € a další investice (pro stát nyní zátěž) je 4. automobilka Jaguar Land Rover, takže pro rok 2017 hledat třeba 250 mil. € pouze pro výstavbu D/R a z toho vynaložit něco pro R2 vidím spíš jakože ne než že ano; vláda musí řešit napjatou situaci ve školství a zadlužené zdravotnictví (přes 500 mil. €), navíc pokud se naplní vize s plynovodem z Ruska, tak ještě Slovensko v dalších letech o příjmy dojde. A to chce vláda snižovat deficit st. rozpočtu, i když pomaleji, ale snižovat. Ve hře může být další zdroj financování; dálniční dluhopisy, ale i to jde do deficitu.
Budeme rádi, když se do roku 2020 rozestaví 2 úseky anebo se dokonce možná stane to, že se některé úseky rozčlení na vícero etap a zahájí se i samostatně. Tunel Soroška anebo úsek při Košicích jsou priority, ale stejně se tak intenzivně pokračuje v přípravách u Trenčína směrem na Prievidzu. Nová výstavba tak končí na financích. Další možnosti je i PPP, ale i kdyby se i vícero úseků šlo budovat touto formou, tak i tato možnost je s přípravou na rok, takže osobně bych začátek na výstavbu viděl až v roce 2018. To bude ostatně období, kdy se bude muset zahájit výstavba vícero úseků a tedy bude muset vzniknout i model financování. Současný model založený na EU fondech je vyčerpaný anebo zakontrahovaný, s PPP se nedá dostavět všechno a vládní výdaje na výstavbu jsou nyní minimální.
Optimistický scénář, že se by se do roku 2020 zahájila výstavba 60 km na R2 vidím jako málo pravděpodobný variant, protože i když sa naleznou další zdroje, tak je tady stále chybějící 1 mld. € pro D1 a další stovky mil. € pro D3 a i další R-ky. Takže jediné co se dá považovat za optimizmus je stav příprav jednotlivých úseků. Rozhodně se nebude opakovat něco takové jako Pstruša - Kriváň, že by se to do roka vysoutěžilo a do dvou postavilo. Vláda je totiž krytá tím, že se na R2 budou úseky v tomto volebním období odevzdávat a tak stačí něco zahájit. A zda to bude něco o rozsahu 20 km anebo 40 km, tak to bude záležet na celkovém plánu rozvoje dálnic a rychlostních silnic a tedy i o tom, jestli i nadále bude R2 taková priorita jaká nyní beze sporu je v rámci přípravních prací.
NDS intenzivně (na poměry na Slovensku) připravuje vícero úseků a to od Trenčína až po Košice do výstavby. Celkem je na výstavbu téměř připraveno cca. 60 km a další úseky se dotahují. Když se to vezme tak jak to bylo na úseku Pstruša - Kriváň, tak ten úsek se dokázal velmi rychle "dopřipravit", dořešit pozemky a taky za téměř 200 mil. € postavit ve velmi rychlém čase, což jsou 2 roky. Nyní se tedy intenzivně připravuje, ALE osobně nepřepokládám, že by se letos anebo i v roce 2017 nějaký úsek zahájil do výstavby. Již nyní by se musel vyhlásit tendr a to se neděje. Naopak již vyhlášené tendry na D1/D3 se kontrolují a prověřují a dá se očekávat, že i při tendrech na R2 se budou nějaké firmy vylučovat a ty se zas budou stěžovat atd., takže když se i nějaký tendr v roce 2017 rozběhne, tak smlouva s vítězem se podepíše v roce 2018. Za další na připravované úseky je nutno nalézt 1 mld. € jenom na výstavbu a to slovenská vláda momentálně nemá k dispozici. Ze stávajících možností je to tak 1/4, pokud nenastane změna v plánech (vyškrtnutí některého úseku na D1/D3 anebo přesunutí peněz v rámci OP). Nyní se naopak přehodnocují smlouvy, nastavují se nové priority a hledají se možnosti, kde ještě zapojit EU fondy (a které z nich a kam) a kde PPP. Pro rok 2017 je navíc situace i taková, že se ještě hledají vládní zdroje na PPP na D4/R7, protože to jde do deficitu st. rozpočtu a navíc na pozemky se vynakládají sta-miliony € a další investice (pro stát nyní zátěž) je 4. automobilka Jaguar Land Rover, takže pro rok 2017 hledat třeba 250 mil. € pouze pro výstavbu D/R a z toho vynaložit něco pro R2 vidím spíš jakože ne než že ano; vláda musí řešit napjatou situaci ve školství a zadlužené zdravotnictví (přes 500 mil. €), navíc pokud se naplní vize s plynovodem z Ruska, tak ještě Slovensko v dalších letech o příjmy dojde. A to chce vláda snižovat deficit st. rozpočtu, i když pomaleji, ale snižovat. Ve hře může být další zdroj financování; dálniční dluhopisy, ale i to jde do deficitu.
Budeme rádi, když se do roku 2020 rozestaví 2 úseky anebo se dokonce možná stane to, že se některé úseky rozčlení na vícero etap a zahájí se i samostatně. Tunel Soroška anebo úsek při Košicích jsou priority, ale stejně se tak intenzivně pokračuje v přípravách u Trenčína směrem na Prievidzu. Nová výstavba tak končí na financích. Další možnosti je i PPP, ale i kdyby se i vícero úseků šlo budovat touto formou, tak i tato možnost je s přípravou na rok, takže osobně bych začátek na výstavbu viděl až v roce 2018. To bude ostatně období, kdy se bude muset zahájit výstavba vícero úseků a tedy bude muset vzniknout i model financování. Současný model založený na EU fondech je vyčerpaný anebo zakontrahovaný, s PPP se nedá dostavět všechno a vládní výdaje na výstavbu jsou nyní minimální.
Optimistický scénář, že se by se do roku 2020 zahájila výstavba 60 km na R2 vidím jako málo pravděpodobný variant, protože i když sa naleznou další zdroje, tak je tady stále chybějící 1 mld. € pro D1 a další stovky mil. € pro D3 a i další R-ky. Takže jediné co se dá považovat za optimizmus je stav příprav jednotlivých úseků. Rozhodně se nebude opakovat něco takové jako Pstruša - Kriváň, že by se to do roka vysoutěžilo a do dvou postavilo. Vláda je totiž krytá tím, že se na R2 budou úseky v tomto volebním období odevzdávat a tak stačí něco zahájit. A zda to bude něco o rozsahu 20 km anebo 40 km, tak to bude záležet na celkovém plánu rozvoje dálnic a rychlostních silnic a tedy i o tom, jestli i nadále bude R2 taková priorita jaká nyní beze sporu je v rámci přípravních prací.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R2 všeobecně
Vláda zasedala v Lučenci. Slíbila mj. i dostavbu R2 po Lučenec. A výslovně se premiér vyjádřil, že i když jsou zdroje ze státního rozpočtu limitované a EU fondy zakontrahované, tak pro R2 se použije tzv. investiční výnimka. Více zde: http://nasnovohrad.sme.sk/c/20198941/v- ... -foto.html .
Re: R2 všeobecně
No, pokud to není pouhé "plácnutí do vody", tak by do 4 let přibylo dalších skoro 30 km 4 proudové silnice. Klobouk dolů, pokud to Smer splní. A Lučenec je sakra chudý okres ! Celkem pravidelně jezdím do Rimavské Soboty. Rozdíl v provozovaných OA mezi např Košicemi a Filakovem je vyloženě propastný !
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R2 všeobecně
Tady je více co se týče města Prievidza a proč se dožaduje daných dokumentů: http://nasaprievidza.sme.sk/c/20257114/ ... ty-r2.html .
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R2 všeobecně
V provozu je obchvat Bánoviec nad Bebravou. Upravil jsem údaje, kolik km je v provozu a stav z výstavby do provozu atd. Formálně je to úsek Ruskovce - Pravotice. Je to první úsek v rámci regionu hornej Nitry. I to v 1/2 profilu. Další úseky se tady plánují a připravují, ale reálně ani netendrují a kdo ví kdy se to změní. Formální termíny některých jsou až na roce 2035. Doufat ale v to, že by mohla být celá R2 od napojení na D1 po napojení na R1 v tomto regionu hotová i na ten 1/2 profil třeba do roku 2025 je nereální, takže zásadné urychlení se očekávat opravdu nedá, i když ho samozřejmě všichni očekávají.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R2 všeobecně
Dnešním dnem se odevzdal do provozu další úsek na R2. Od Zvolena směrem na východ se tak nachází již 18 km souvislého 4-pruhu. Více zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 75#p147175 .
Nyní se žádný další úsek na R2 nestaví a letos se již ani nezačne. Když se započítají i 1/2 profily, tak v provozu je 17% délky z plánované R2.
Nyní se žádný další úsek na R2 nestaví a letos se již ani nezačne. Když se započítají i 1/2 profily, tak v provozu je 17% délky z plánované R2.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R2 všeobecně
NDS od stredy večera zasahovala na úseku rýchlostnej cesty R2, ktorá ostala po zosuve kameniva neprejazdná.
V stredu vo večerných hodinách došlo k zosuvu kamenného útvaru nad rýchlostnou cestou R2 na úseku od Zvolena po Budču, zhruba v km 233,000. Zosuv zablokoval premávku v oboch smeroch.
Stredisko správy a údržby rýchlostných ciest vo Zvolene v spolupráci s Krajským riaditeľstvom Prezídia Policajného zboru v Banskej Bystrici ihneď zabezpečilo obchádzkové trasy a pristúpilo k riešeniu situácie.
Okamžitý zásah
Pracovníci NDS ihneď, ako to bolo možné, pristúpili k odstráneniu popadaného kameniva z vozovky. Všetky kamene boli z komunikácie odstránené a zabezpečila sa oprava obrusnej vrstvy, ktorú padajúce kamenivo poškodilo. Odstránili sme aj stromový porast v okolí záchytných sietí.
Úsek je neprejazdný
Momentálne prebieha stabilizácia zosuvných blokov tak, aby nebola ohrozená bezpečnosť motoristov. Predpokladáme, že do konca víkendu, ak nenastanú komplikácie, budú tieto práce ukončené a následne úsek sprejazdnený.
Úsek je momentálne prejazdný v smere na Košice v dvoch jazdných pruhoch.
Další fotky: https://naszvolen.sme.sk/g/65513/kamene ... o=p2610295
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 6.7.2021 17:13:49, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R2 všeobecně
Výše popsaný sesuv u Zvolena odstavil jeden jízdní pás na několik týdnů. NDS situaci řeší a úsek i terén nad ním vylepšuje. Jezdí se v 1/2 profilu v obou směrech.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=6000
Další popis prací z NDS: https://www.ndsas.sk/press/spravy/sanuj ... e-uzavreta
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=6000
Další popis prací z NDS: https://www.ndsas.sk/press/spravy/sanuj ... e-uzavreta
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 6.7.2021 17:14:04, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by narušilo smysl debaty
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by narušilo smysl debaty
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R2 všeobecně
vide z místa sesuvu:
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R2 všeobecně
Tolik (mimovl. org.) požadovaný projekt Hodnota za peníze vyhodnotil jižní úseky R2 jako úseky, které se neoplatí postavit.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=6010
R2 mezi Zvolenom a Detvou
Ministerstvo dopravy je závislé na rozhodnutích min. financí, protože klesá podíl EU fondů. I po roce 2020 sice EU fondy zůstanou, ale v mnohem menší míře. V řeči financí to značí úpravu poměrů 85:15 a tedy v situaci, kdy má Slovensko vynaložit více peněz o tom rozhodne ministerstvo financí.
Ministerstvo dopravy teď argumentuje, že zrovna část trasy jižní R2 se přehodnocuje a hledají se tam změny, takže se plánované náklady snižují, to se týká tohoto: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 92#p148792 .
I tak ale MF říká, že stačí stávající silnici rozšířit. MF nedoporučuje ani výstavbu úseku s tunelem Soroška.
Bez odemčení dluhové brzdy tak bude o důvod více, proč tady nic nestavat. A peníze se upřednostní jinde. Zcela jistě na "kompletizaci" budovaných D1/D3 a na pokračování obchvatu Bratislavy v rámci D4. Kde nepostačí státní zdroje a nové fondy EU, tam bude PPP. Slovensko unese ještě 1-2 větší projekty nebo 1 větší a 2 menší. Ale jižní úseky R2 tam nespadají.
Hodnota za peníze totiž není nic jiné než Kde něco nestavět. Neurčuje kde a proč (cokoliv) budovat, ale proč to nebudovat. Nehledí přitom na sociální, hospodářský ani dopravní aspekt a už vůbec ne na legislativní. Protože navrhla i nestavět obchvaty Prešova a doporučovala natrasovat nové trasy. Nehledě na potřebu skompletizovat D1 a nehledě na to, že přípravní práce nové trasy trvají dekádu. Nestavět = neutrácet.
Tak či tak, tyto 2 posuzované úseky na R2:
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=204&t=4825
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=204&t=5638
jsou v nákladech cca. 0,7 mld. € a na to prostě tak či tak dneska peníze nejsou, ale posuzovat zda se vyplatí vůči výsledné hodnotě je dle mého názoru hodně scestné
Klidně se dá překlasifikovat postup prací, ale tady se vynaložilo hodně peněz do příprav a dá se téměř ihned stavět (2018) a jakákoliv změna značí odsun o 5-6 let příprav pokud by tedy stačila jen jakási dualizace trasy. A teprve by tam nebyla paralelní komunikace. Normální by bylo postavit již tyto 2 úseky ve formě R2 a spíš pak dualizovat další úseky.
Tady se plně ukazuje holá realita státní mašinérie zemičky, která má pár mil. obyvatel. Tady je ministerstvo financí, které posuzuje i dopravní projekty. Dopravní projekty v dálnicích obstarává NDS, která se má sloučit s SSC. SSC má obstarávat 1-čky, ale sama nemá dost peněz ani na opravy. Přitom polovina tranzitu a dopravy jde po nich. A někde mezi NDS/SSC a MF je Ministerstvo dopravy. To už nemluvím o ztrátě smysluplnosti seznamu veřejně-přospěsných prací, kde jsou projekty za celkem řádově desítky miliard €.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=6010
R2 mezi Zvolenom a Detvou
Ministerstvo dopravy je závislé na rozhodnutích min. financí, protože klesá podíl EU fondů. I po roce 2020 sice EU fondy zůstanou, ale v mnohem menší míře. V řeči financí to značí úpravu poměrů 85:15 a tedy v situaci, kdy má Slovensko vynaložit více peněz o tom rozhodne ministerstvo financí.
Ministerstvo dopravy teď argumentuje, že zrovna část trasy jižní R2 se přehodnocuje a hledají se tam změny, takže se plánované náklady snižují, to se týká tohoto: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 92#p148792 .
I tak ale MF říká, že stačí stávající silnici rozšířit. MF nedoporučuje ani výstavbu úseku s tunelem Soroška.
Bez odemčení dluhové brzdy tak bude o důvod více, proč tady nic nestavat. A peníze se upřednostní jinde. Zcela jistě na "kompletizaci" budovaných D1/D3 a na pokračování obchvatu Bratislavy v rámci D4. Kde nepostačí státní zdroje a nové fondy EU, tam bude PPP. Slovensko unese ještě 1-2 větší projekty nebo 1 větší a 2 menší. Ale jižní úseky R2 tam nespadají.
Hodnota za peníze totiž není nic jiné než Kde něco nestavět. Neurčuje kde a proč (cokoliv) budovat, ale proč to nebudovat. Nehledí přitom na sociální, hospodářský ani dopravní aspekt a už vůbec ne na legislativní. Protože navrhla i nestavět obchvaty Prešova a doporučovala natrasovat nové trasy. Nehledě na potřebu skompletizovat D1 a nehledě na to, že přípravní práce nové trasy trvají dekádu. Nestavět = neutrácet.
Tak či tak, tyto 2 posuzované úseky na R2:
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=204&t=4825
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=204&t=5638
jsou v nákladech cca. 0,7 mld. € a na to prostě tak či tak dneska peníze nejsou, ale posuzovat zda se vyplatí vůči výsledné hodnotě je dle mého názoru hodně scestné
Klidně se dá překlasifikovat postup prací, ale tady se vynaložilo hodně peněz do příprav a dá se téměř ihned stavět (2018) a jakákoliv změna značí odsun o 5-6 let příprav pokud by tedy stačila jen jakási dualizace trasy. A teprve by tam nebyla paralelní komunikace. Normální by bylo postavit již tyto 2 úseky ve formě R2 a spíš pak dualizovat další úseky.
Tady se plně ukazuje holá realita státní mašinérie zemičky, která má pár mil. obyvatel. Tady je ministerstvo financí, které posuzuje i dopravní projekty. Dopravní projekty v dálnicích obstarává NDS, která se má sloučit s SSC. SSC má obstarávat 1-čky, ale sama nemá dost peněz ani na opravy. Přitom polovina tranzitu a dopravy jde po nich. A někde mezi NDS/SSC a MF je Ministerstvo dopravy. To už nemluvím o ztrátě smysluplnosti seznamu veřejně-přospěsných prací, kde jsou projekty za celkem řádově desítky miliard €.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R2 všeobecně
ohledně o 2 příspěvky výše popsaného sesuvu musí NDS přistoupit k úplné uzavírce daného úseku
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=6036
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=6036
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R2 všeobecně
Fotogalerie k pracím na R2 Zvolen - Budča: https://www.facebook.com/pg/pomoc.na.di ... 8175637187
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R2 všeobecně
Na margo příspěvku z 12.7. o vyhodnocení rentabilnosti R2 jsou aktuální informace:
útvar Hodnota za peníze nechce zastavit celou výstavbu R2: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 88#p149688 což ale není až tak důležité vládní koalice hodlá pokračovat v přípravě i výstavbě úseků na R2, co vyplynulo ze zasedání představitelů všech 3 předsedů koaličních stran ... není ovšem zřejmé z čeho se další výstavba zaplatí ...
útvar Hodnota za peníze nechce zastavit celou výstavbu R2: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 88#p149688 což ale není až tak důležité vládní koalice hodlá pokračovat v přípravě i výstavbě úseků na R2, co vyplynulo ze zasedání představitelů všech 3 předsedů koaličních stran ... není ovšem zřejmé z čeho se další výstavba zaplatí ...
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R2 všeobecně
R2 Budča - Zvolen: NDS vybrala firmu, která bude úsek se sesouvajícím se svahem sanovat. K pracím článek zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=6049 . Úsek je již v 1/2 profilu v provozu: https://www.ndsas.sk/press/spravy/aktua ... -prejazdnu . Práce na té dotčené polovině potrvají 5 měsíců.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 6.7.2021 17:15:33, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by narušilo smysl debaty
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by narušilo smysl debaty
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R2 všeobecně
není nad letecké záběry pro lepší představivost:
Re: R2 všeobecně
Kamenů, které mohou ještě hupnout dolů, je tam bohužel dost a dost... Koná se nějaký geologický průzkum kopce ? Díky
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R2 všeobecně
NDS vypracuje nový dopravní model R2 Zvolen - Košice
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=6067
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=6067
Re: R2 všeobecně
D2 ve fóru "odsunuta" níže k ostatním tématům, R2 v sekci mezi Dálnicemi. Náhodná chyba, nebo význam?
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R2 všeobecně
To tak tady není. To by jste mohl napsat i k Silnicím I. třídy. Tudíž z toho plyne, že se to tady nerozděluje na sekci dálnic a mimo dálnic.
Vlastní fórum mají z dálnic jen D1 a D3 vzhledem k přehlednosti výstavby. D2 stojí. Co k ní více psát v samostatném vlákně? Dále rozčleňovat hotový tah, který je cizím v tomto prostoru je zbytečné. A z R-ek se nejvíc rozvíjí R2, proto má pro přehlednost vlastní fórum. Více k vývoji mezinárodní části fóra (a tudíž i k postupnému rozčlenění SK části) naleznete v tématu k mezinárodním sekcím v rámci sekce O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz.
Vlastní fórum mají z dálnic jen D1 a D3 vzhledem k přehlednosti výstavby. D2 stojí. Co k ní více psát v samostatném vlákně? Dále rozčleňovat hotový tah, který je cizím v tomto prostoru je zbytečné. A z R-ek se nejvíc rozvíjí R2, proto má pro přehlednost vlastní fórum. Více k vývoji mezinárodní části fóra (a tudíž i k postupnému rozčlenění SK části) naleznete v tématu k mezinárodním sekcím v rámci sekce O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz.