Indie

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Indie schválila pro NHAI, federální silniční úřad (je pod min. silniční dopravy a dálnic) bude mít dluhový limit pro rozpočet 2017/2018 celkem 8,97 mld. USD. Rok 2016 se zapsal pod slabší rozběhnití nových kontraktů (2300 km) oproti roku 2015 (2600 km) a v dalším období se očekává realizace min. dalších 2600 km. New Development Bank poskytne 350 mil. USD na údržbu a opravy 1500 km federálních silnic. Stále tyto investice nedosahují hodnot pro zásadnější zlepšení celkového stavu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

V Indii se staví mj. i obrovský silničně-železniční most Bogibeel Bridge :arrow:



z wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/Bogibeel_Bridge



technické data a reálná fakta:

*jedná se o most nad řekou Brahmaputra
*jeho základní délka je 4,94 km
*náklady na výstavbu dosáhnou částku 746,8 mil. USD
- jsou to celkové náklady včetně vybudování téměř 30 km přístupových silnic
- a i včetně vybudování navazujících tratí
*do provozu se odevzdá v 03/2018
*vrchní patro je určeno pro provoz automobilů, spodní patro pro vlaky
*pro realizaci se svolila svařovaná ocelová konstrukce
*speciálně se pak řešilo umístnění mostu do daného místa vzhledem k faktu, když se řeka zásadně zvedá, kdy dochází k erozi půdy, což by mohlo poškodit samotné uchycení stavby na obou koncích
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Indie plánuje postavit zcela nový rychlostní silniční tah na trase Delhi - Jaipur. Nyní tyto města spojuje NH48 (kdysi NH8), která jde od hlavního města západně-jižním směrem v celkové délce 2.800 km (tyto města z toho tvoří asi 240 km), ZDE je to na mapě. Jaipur jak vidíte je vlastně nejbližší velké město od hlavního města. Je to ale ale zase největší a hlavní město indického státu Rajasthan. V Jaipur žije asi 3 mil. populace, v Rajasthanu pak kolem 70 mil.

Nová trasa Delhi - Jaipar má mít délku 195 km, čímž se i zkrátí oproti NH48 o 40 km. Nový tah má mít 2x3 jízdní pruhy a bude plně zpoplatněný. Nyní se již řeší pozemky, které projekt zřejmě značně prodraží. Na výstavbu se počítají náklady min. 997 mil. USD. Celá trasa prochází přes pozemky 423 vesnic v 7 oblastech.

Nyní provozované vícepruhové spojení Delhi - Jaipur je součástí výstavby tzv. zlatého 4-úhelníku. Před dostavbou tady dlouho postačovala (v kolonách) 1+1 silnice. Poté se přibudovali další jízdní pruhy. Jenomže za pár let je tady tak velký boom výstavby průmyslového rozvoje a developérských projektů, že tato část je již zcela na hraně svých kapacit a zpomaluje to i další rozvoj, kterému Indie ale bránit nechce a proto silniční úřad NHAI přistupuje k další výstavbě specificky jen mezi těmito městy. Za 6 let a to jen tak mimochodem zde je nárůst cen nemovitostí o 10-násobek.

NHAI uveřejnil statistiky: 65% tovaru a 80% lidí jde po silniční síti. Síť národních silnic a dálnic, co je asi 101.000 km přitom tvoří jen asi 1,7% z celé silniční sítě, ale na celkové přepravě se podílí 40%. Za posledních 5 let se v Indii zvětšuje vozový park o 10,16% ročně.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Japonsko bude přes agenturu JICA financovat v nákladech 2,7 mld. USD 22 km linku Mumbai Trans Harbour :arrow:

*též pod názvem Sewri-Nhava Sheva Trans Harbour Link bude nejdelším silničním indickým mostem, který spojí přístav a jižní satelity města v rámci Navi Mumbai
*projekt obnáší celkem 22 km dlouhou trasu s 6/8-pruhy a mostem ponad moře v délce 16,5 km
*projekt bude stimolovat ekonomický koridor mezi Mumbai a průmyslovou zónou Pune, navíc se zlepší dosah na mezinárodní letiště
*práce se zahájí letos a ukončí se v roce 2021, JICA poskytuje 30-roční úvěr; Japan International Cooperation Agency
*tendrování se má ukončit tento měsíc, do tendru se přihlásilo 7 velkých společností: China Railway Major Bridge Engineering Group (člen China Railway Group) což je 2. největší stavební společnost světa a další společnosti z Japonska a Jižní Korey

Projekt se musel několikrát odkládat pro problémy se zárukama za úvěr.

Mumbai Metropolitan Region Development Authority :arrow:

https://mmrda.maharashtra.gov.in/
Přílohy
MTHL-1.jpg
MTHL-1.jpg (168.49 KiB) Zobrazeno 28599 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 29.11.2020 14:29:19, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Nedávno některými médii proběhla informace o odevzdaném dálničním tunelu do provozu, ale v médiích bylo plno polopravd ...

https://spravy.pravda.sk/svet/clanok/42 ... cny-tunel/
http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-svet/ ... tunel.html

špatný překlad, nesprávné informace ještě ze zadání projektu

*nejedná se o dálniční tunel, ale o tunel v rámci národní sítě silnic
*tunel nemá délku 10 ani 11 km, ale 9,2 km
*náklady na tunel nejsou 360 mil. €, nýbrž 550 mil. USD; původní náklady plánované na úrovni 370 mil. USD; namísto 25 mld. rupií stála výstavba 37 mld. rupií

Je to nejdelší tunel v Indii, není nejvýše položen, o tom píšu o stranu dříve. Prodražen byl pro stavební problémy. Třeba LafargeHolcim zde již od roku 2010 transportoval postupně 300.000t vysoko kvalitního betonu. Nedostupný terén, špatné logistické podmínky, neodhadnuta geologie atd. způsobují prodražování těchto tunelových staveb v Indii. Je to moderní tunel, ale moderní ve smyslu v EU běžně konstruovaných nových tunelů.

Celý úsek s napojením má 10,89 km (nikoliv ale samotný tunel) a zkracuje cestování ze 41 km a hlavně ze 41 km strastiplného cestování plného zákrut atd. Původně měl být v provozu již v 07/2016. Kromě 9,2 km dlouhého tunelu jsou zde k oboum portálům vedené mosty: 50m a 40m.

Jedná se o Patnitop Tunnel, který je začleněn na tahu Jammu - Sri Nagar National Highway. To je budovaný ambiciózní nový tah.
1-tunnel.jpg
1-tunnel.jpg (148.54 KiB) Zobrazeno 28550 x
Zajímavostí je, že sub-dodávku stavby tunelu zde má i firma D2 Consult Prague. Naleznete v seznamu referencí: http://www.3-g.cz/en/projects .

V nákladech a projektu je zahrnuta i roura s 5m průměrem jakožto úniková roura. Hlavní má průměr 13,3m.

Na trase se staví i další tunel, který již bude mít 2 tubusy. Jeho délka je přitom 8,45 km a je mezi Banihal a Qazigund. Do provozu se má dostat v roce 2018.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

V Indii se odevzdal do provozu 9,15 km dlouhý silniční most ve státě Assam ponad řeku Lohit (přítok Brahmaputry). Nese název Bhupen Hazarika Bridge. Více informací: https://en.wikipedia.org/wiki/Dhola%E2% ... iya_Bridge .

Obrázek

Zdroj: http://www.bbc.com/news/world-asia-india-40042438
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 29.11.2020 14:30:33, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Indie po páté tendruje výstavbu tunelu Zojila :arrow:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (25.24 KiB) Zobrazeno 28229 x
Více technických údajů, ale starší datum: http://www.greaterkashmir.com/news/busi ... 06471.html . (+mapa, nákres)

Stávající silnice přes pohoří Zojilla je ve velmi obtížném terénu, zahryzlá do skal se strmými svahy. V zimě často pro nadílky sněhu nesjízdná. Zde video z její údržby:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

V Indii roste politický a odborný tlak na výstavbu kvalitní dálniční sítě. Ukazuje se na počet obyvatelstva, pomalejší nárůst životní úrovně a vývoj v okolních státech zejména pak Číny. Modiho vláda prosazuje investice do dopravní infrastruktury, ale není vůle soukromého sektoru pro obrovské investice najednou a vláda samotná neumí nalézt další zdroje. Soukromému kapitálu překáží slabší kupyschopnost a nejistá návratnost, nacož vláda momentálně nechce dávat delší koncese, ale sama vláda by se neúměrně zadlužila. A jsme v kruhu.

To ale není vše, vláda zveřejnila, že všech 22 hlavních silničních projektů v celkové délce 1.239 km v nákladech 2,84 mld. USD má zásadní omeškání. Smlouvy jsou podepsané od 07/2016 do 10/2016, ale práce se teprve mají rozběhnout. Problémy jsou na stráně úřadu; chybějí posouzení na ŽP nebo se dolaďuje výkup pozemků nebo jejich zajištění; vykupuje se i po dostavbě.

To znamená, že problémy v rámci stávající hlavní silniční sítě se nikterak v brzké době nezlepší.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Indie (Indian Bridge Management System) zveřejnila výsledky průzkumu stavu mostů a tunelů na síti státních národních silnic:

*23 mostů a tunelů na této základní síti je starých nad 100 let, z čeho 17 si vyžaduje zásadní modernizaci
*dalších 123 mostů je v takovém stavu, že se musí co nejdříve přistoupit k jejich opravám, jinak se budou muset uzavřít
*a dalších 6.000 těchto objektů je ve stavu: špatná kondice

Je to pouhá analýza stavu, tedy písmeno A. Kdy kdo řekne písmeno B a tedy jak a kdy a za co to opravit se mlčí. Ovšem je to nejdůležtější z hlediska zadání výchozího stavu. Silniční úřady odhadují, že budou peníze na to nejhorší. Vláda pak pouze specifikovala, že se bude muset podrobněji rozčlenit ten stav posouzení 6.000 objektů a provést seznam priority pro opravy.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Indie oznámila, že hodlá zesílit radikálním způsobem investice do výstavby národních státních silnic a dálnic pro období 2017/2018 oproti minulosti. Budovat se bude na 15.000 km této páteřní silniční sítě. V letech 2016/2017 se postavilo 8.231 km nových silnic a dálnic s nejvyšším významem. Z letošních záměrů se již postavilo 2.269 km. Indie mj. staví i mnoho nových dlouhých tunelů přes různá pohoří a staví se i velké nové mosty ponad obrovské řeky. Indická vláda chce zahájit i novou masivní výstavbu skutečných dálnic což souvisí s průmyslovou revolucí v zemi.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

V Indii se nadále zhoršuje vývoj bezpečnosti na silnicích a ministerstvo pro silnice dokonce mluví o nebezpečnosti silniční sítě. :arrow:

*za poslední 3 roky činí nárůst dopravních nehod o 4%
*ročně se stává na silnicích 400.000 dopravních nehod, při kterých zemře 150.000 lidí

Na vině je vícero faktorů: nevyhovující silniční síť jak její kvalita tak dostupnost nadřazené kapacitní sítě dálnic, ale i prudce stoupající motorizace (+22% za +3 roky) a za tím je zas stoupající stav populace. Kromě těchto faktorů je to ale i špatný technický stav vozidel a slabé dodržování elementárních bezpečnostních předpisů.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Do provozu se dostal Kota Chambal Bridge (Hanging Bridge). S jeho výstavbou se začalo v roce 2008. Je dlouhý 1,5 km. Výstavba se protáhla z původních 40 měsíců, když se v roce 2009 zhroutila část pilířů a zemřelo přitom mj. cca. 50 dělníků.





Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Mumbai - Nagpur expressway project :arrow:
  • The tender process for the Mumbai-Nagpur expressway project in India has received strong interest from bidders so far. The Maharashtra State Road Development Corporation (MSRDC) is at present reviewing 33 bids for the project. Indian firms account for the majority of the bids but international companies also number amongst the bidders, with several joint ventures having entered the tender process. The Mumbai-Nagpur Super Communication Expressway project will be handled under the engineering, procurement and construction (EPC) model and has a projected value of up to US$7.09 billion.
Maharashtra State Road Development Corporation: https://msrdc.org/1307/Home
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 29.11.2020 14:31:43, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Vícekrát v tématu zmiňuji stavby v rámci hlavního města, hlavně Western a Eastern Peripheral Expressway. K tomu východnímu nyní napíšu více, ta Indie si to zaslouží. :arrow:

Delhi Eastern Peripheral Expressway nebo EPE. Je to jeden z největších v současnosti realizovaných dálničních projektů v Indii vůbec a tedy již z názvu je zřejmé, že se týká hlavního města. Jedná se o megalomanský dálniční projekt, který protíná 3 severoindické státy resp. teritoria: jde o projekt východní rychlostní silnice v délce 135 km v parametrech 6-pruhu kolem hlavního města přes Delhi, Hayana a Uttar Pradesh. Hotovo mělo být ke konci roku 2018, poté se to upravilo na léto 2017, aby se vrátilo do roku 2018 na březen, tedy 03/2018 má být hotovo. Začátek výstavby je přitom teprve v 05/2016. Náklady v propočtu 1,171 mld. USD a investorem je National Highways Authority of India (NHAI). Nová tepna bude po celkovém dokončení zásadním přínosem do řešení dopravy v celé oblasti, ale to je pochopitelné. Na stavbě je v současnosti veliký počet stavebních mechanizmů a veškerého stavebního zázemí. V Delhi je registrovaných 8,85 mil. vozidel, přičemž do města jezdí dalších mnoho desítek tisíc. K tomu obsáhlá populace a růst na všechny strany, takže EPE pomůže redukovat zápchy.
Snímka0.PNG
Snímka0.PNG (298.61 KiB) Zobrazeno 26783 x
100_2760.JPG
100_2760.JPG (129.22 KiB) Zobrazeno 26783 x
Jedná se zároveň o 1. smart expressway a je součástí programu premiéra Narendry, který nese jméno Make in India. Samotná výstavba je pod silným dohledem, třeba i soudů a úřadu vlády, aby byl tak dohled nad dodržováním ekologických norem. MPR bude 120 km/h, budou zde k dispozici aplikace k počasí, což je důležité, protože Dilí trpí na prachové bouře a výběr mýta bude elektronický, takže uživatel zaplatí za ujetou vzdálenost a ne za celou trasu 135 km.

30m široká expressway má v každém jízdním směru 3 jízdní pruhy a jde o Kundli v Haryana na National Highway 1 (NH1). Prochází indickou historickou řekou Yamuna a traverzně State Highway-57, NH58, a NH24 nedaleko Dasna v Haryana, v rámci NH91 nedaleko Beel Akbarpur. Zkrátí cestování přes Taj Expressway, což je v současnosti prezentováno jako spojení Dilí a Agra v Uttar Pradesh, pokračuje znovu řekou Yamuna a končí na NH2 v Palwal, Haryana. Stavba Western Peripheral Way je kompletní (ve vlákně je část zmíněná jako odevzdaná do provozu) a tak vznikne Ring Road Delhi. Tento mamutí projekt staví 5 hlavních indických společností: Sadbhav Engineering, Jaiprakash Associates, Ashoka Buildcon, Oriental Structural Engineers a Gayatri Projects.
8.jpg
8.jpg (152.91 KiB) Zobrazeno 26783 x
Členění firem pro jednotlivé sekce a délky úseků vynechávám stejně jako normy pro hroubku jednotlivých vrstev, ale celkem se tady nanormovalo 1200mm jednotlivých vrstev po vozovku. Z hlediska objektů jsou na trase 4 velké mosty, 45 menších mostů, 5 tzv. flyover-ů, 9 MÚK, 8 železničních mostů, 76 podjezdů pro vozidla, 151 podchodů pro chodce a 109 objektů pro odvodnění. Z hlediska materiálů se tady použilo pro zakládání mostů a následnou výstavbu celého tahu 88,4 mil. t vysoce kvalitní oceli, 44,2 mil. t kameniva, 17,8 mil. t průmyslně upraveného písku. Dále bylo přesunuto na 45 mil. m3 zeminy. Zhotovitelé používají různé metody konstrukcí, ale ani tomu se nejdu doširoka věnovat. Ve skratce ale zhrnu, že impozantní byla výstavba pilířů pro jednotlivé mosty a MÚK. Jednak musejí zvládnout nosnost rušných železnic, jednak podloží bylo nutné zpevnit a tak některé hlavní jdou do hloubky 23m a vzhledem k celkovým rozměrům se sem musela dopravit i speciální jeřábová technika.
100_2876.JPG
100_2876.JPG (135.3 KiB) Zobrazeno 26783 x
Na celém projektě pracovalo mnoho poradců a konzultantů. Hlavně pak pro samotné hlavní objekty. Stanovoval se i postup výstavby pomocných zařízení a dopravní procesy pro dopravu jednotlivých prvků pro výstavbu. Na celé výstavbě se třeba používalo 1.339 sklápěcích nákladních vozidel, co si vyžadovalo i zapojení mnoha sub-dodavatelů. Obří jeřáby zde byli v počtu 30 ks. Do procesů se zapojila i těžká stavební technika v počtu 368 ks vícero druhů. Celkově pak hlavně značky Tata Hitachi, L&T Komatsu, Volvo, Kobelco, Caterpillar, LeeBoy a Sany. A to ještě nepočítám pokládací stroje Wirtgen SP 1600, válce Hamm 311, Vögele Super 1800-3 paver atd., celkem tedy kolem 2.000 ks stavební a dopravní techniky vyjma osobní vozidla. Právě díky vysokému podílu vysoce kvalitní techniky se ale daří toto veledílo rychlo budovat a ve výborné kvalitě na rozdíl od běžných rychlostních tahů. Stavební společnosti, aby projekt zvládali dle termínů tak obstarali i mnoho ks techniky hlavně na pokládku vozovky.
DJI_0062.JPG
DJI_0062.JPG (133.22 KiB) Zobrazeno 26783 x
Eastern Peripheral Expressway bude po dokončení jedním z čistě indických veledíl. NHAI a nový systém manažování výstavby navíc odměňuje zhotovitele, když zvládají termíny rychleji. Pro 10/2017 je cíl plnění na úrovni 68% a společnosti jej předbíhají. Drony NHAI monitorují stavbu každý měsíc.

Tak už ať je rok 2018 a já napíšu informaci o odevzdání do provozu. 8-)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 29.11.2020 14:32:10, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

India’s ambitious road development programme :arrow:
10.PNG
10.PNG (14.96 KiB) Zobrazeno 26327 x
Myanmar-India road link upgrade planned :arrow:
11.PNG
11.PNG (16.84 KiB) Zobrazeno 26327 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: Indie

Příspěvek od KarelLer »

V listopadu 2017 jsem jel taxíkem po 3+3pruhové dálnici Dillí - Agra. Oproti ostatním silnicím to byl luxus, ale těžko se to mohlo srovnávat s tím, na co jsme zvyklí z Evropy.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 30.3. se odevzdal do provozu 10,3 km dlouhý v celé délce vyvýšený tah Hindon Road, který spojuje Ghaziabad s Delhi. Stojí na 228 pilířích a zredukoval cestovní čas z 1h na 18 minut.

Zdroj + 10 faktů v článku k tomuto projektu: http://www.financialexpress.com/infrast ... t/1116146/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Ve státě Uttar Pradesh se za 552,7 mil. USD plánuje rozšířit na 2x3 jízdní pruhy celkem bezmála 100 km obchvatu Hapur v rámci silnice NH-24. Kontrakt obstarává celostátní silniční úřad NHAI a bude mít formu PPP. Tento obchvat je delší a jedná se o úsek od 50. km po 147,8. km. Stávající parametry 2x2 již dopravně nepostačují.

Indie mezičasem letos odevzdává do provozu mnoho desítek a stovek nových km 4-pruhů v rámci ale dualizovaných silnic. O tom nepíšu pro nedostatek času pro tento prostor.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 27.5. se do provozu dostala stavba Eastern Peripheral Expressway dlouhá 135 km. Jedná se o východní obchvat Delhi, přičemž navazuje na západní a tím se dokončil.

Tady o tom píšu detailněji: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 39#p154639 . :idea:

Celá stavba respektivě obchvat odlehčí Delhi od nákladní dopravy, čímž se uleví ostatním silnicím a zrychlí se tak celkově provoz jako takový.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Indický ambiciózní plán silničního rozvoje pokračuje. Vláda zadala kontrakty na 6320 km silnic a rychlostních silnic za celkem 20,95 mld. USD. Je to 1. fáze programu, který je v objemu 84.000 km za celkem 109,1 mld. USD. Vláda se zaměřuje na regiony, kde se prozatím silnice nestaví. Já to sem více méně nedávám z časových důvodů a i proto, že se jedná spíše o dualizaci silnic než dálniční síť, ale je faktem, že se buduje již i ta. Každý dělá co může a na co má, Indie postavila tisíce km dualizovaných silnic nebo opravdu jen zdvojených silnic, ale nyní to upgraduje a zlepšuje. Číselně se to pak dá dohledat na příslušných odkazech. I. fáze obsahovala i 2000 km regionálních silnic podél hranic a 2000 km silnic spojujících přístavy a logistická centra.

A z těch rychlostních silnic třeba stát Uttar Pradesh již má technické poradenství pro realizaci 2 rychlostních tahů a to 150 km Prayag Link Expresway a 88,5 km Gorakhpur Link Expressway. Obidvě budou v parametrech 4-pruhů s možným rozšířením do budoucnosti.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Indie zahájila koncem minulého měsíce výstavbu 701 km dlouhé dálnice Mumbai Nagpur Expressway ve státě Maharashtra. Výstavbu zpomalil výkup pozemků v rozsahu skoro 21 tisíc hektarů, z čeho slabá polovina byla pro trasu dálnice a větší polovina pro průmyslové parky, IT parky, univerzity a další podobné projekty. Náklady na výstavbu jsou ve výši 6,2 mld. USD. Po dokončení se cestovní čas zkrátí ze 14-16 hodin na dané trase na 7-8 hodin. Plánovaná návrhová rychlost je navrhovaná pro rovný terén na 150 km/h, pro horský terén 100 km/h.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Indie začala ve velkém rozsahu postupně naplňovat plány nové výstavby rychlostních silnic. Již nejde o rozšířené silnice, ale o silnice dálničního, vyššího typu. Tady je důležitá mapa v rámci státu Uttar Pradesh s dálniční sítí, která má být v provozu v roce 2025:
DeBuXLDUQAAiLWQ (1).jpg
DeBuXLDUQAAiLWQ (1).jpg (121.34 KiB) Zobrazeno 21151 x
Ti znalejší teď lépe chápou, že Agra - Lucknow, která je v provozu, že je ten centrální tah, i když ty názvy možná moc nenapovídají.

Teď ty novinky:

V tomto měsící se zahájila výstavba Lucknow - Azamgarh - Ballia expressway v délce 341 km ve státě Uttar Pradesh. Tah má být hotový v roce 2020, ale zřejmě bude až v roce 2021, protože se výstavba mírně oddálila. Náklady na výstavbu jsou 3,2 mld. USD. Cestovní čas se zkrátí ze 6h na 3,5h.

Dále se do výstavby přibližuje i 293 km dlouhý tah Bundelkhand Expressway. Další miliardový projekt v dolarech, který je zpomalen pro výkup pozemků, ale napomáhá tomu již vláda státu Uttar Pradesh.

V Indii se kromě výstavby těchto dálnic budují nové logistické a průmyslové zóny, univerzity a nemocnice jakožto důležitá centra pro tzv. novou Indii.

Ještě dodám, že v provozu je i Yamuna Expressway a to ještě před Agra - Lucknow. Dá se dohledat ve fóru. Bohužel i když je v provozu, tak v Indii je neustále ve zprávách, že je na ní stále více nehod, protože je silně přetížená. Přitom nahradila původně extrémně přetíženou paralelní silniční trasu, ale v Indii je to již tak.

Ve státě Uttar Pradesh žije kolem 1/5 populace Indie. Hlavní město je v Lucknow a tedy toto je plynule napojení na hlavní město Indie. Stát se podílé na celkovém HDP asi 1/10. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 19.11. se odevzdal do provozu 84 km úsek Western Peripheral Expressway kolem hlavního města. Jde o Kundli - Manesar - Palwal Expressway. Tím se dokončil celý okruh kolem hlavního města. Dá se to dohledat v rámci celého tématu. Celý okruh má nyní 271 km. :idea:

Zdroj: https://economictimes.indiatimes.com/ne ... 695374.cms

Mumbai Coastal Road, 30 km, zahájila se jeho výstavba:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Startuje výstavba Delhi - Mumbai Expressway :kladivo:

*jde do částečné výstavby na 1 úseku v délce 80 km

https://www.financialexpress.com/infras ... s/1398004/
https://auto.ndtv.com/news/delhi-mumbai ... ri-1906403

Stávající hlavní trasa v rámci zlatého 4-úhelníku je přetížená a nebezpečná. Hlavní silniční trasa má nyní délku 1450 km. Nový rychlostní tah bude mít délku 1250 km. Půjde napříč vícero indických států. Náklady na výstavbu jsou předběžně na úrovni 14,5 mld. USD.

Parametry budou převážně v 8-pruhu s rezervou na 12-pruh na vícero úsecích. Cestovní čas se zkrátí o 1/4 na 18 hodin.

Výstavbu oddaluje již jen vyřešení pozemků, což je celkový problém Indie a okolních zemí.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Asie“