Indie

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Výstavbu masivního mostního projektu v Indii zrealizuje L&T Construction. Jde o projekt, kterého výsledkem bude nejdelší mostní spojení v Indii nad řekou Brahmaputra. Spojení bude dlouhé 19,3 km a spojí Dhubri ve státě Assam s Phulbari ve státě Meghalaya. Tohle mostní spojení ušetří hodně času i PHM, protože jinak jsou tato města spojená silnicemi v délce 250 km nebo kombinací silnic a říční přepravy. Mostní spojení bude mít 4- jízdní pruhy a dokončí se v letech 2026/2027.

Nyní je v Indii nejdelším mostním spojením Bhupen Hazarika Bridge taky nad Brahmaputrou, v délce 9,2 km do provozu odevzdáno v posledních letech: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 81#p148081 .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Kolem města Warangal se otevřela 1. část okruhu v délce 30 km. Žije tady skoro 1 mil. obyvatel. Ve výstavbě byl od konce roku 2018. Není zřejmé, kdy se zahájí další stavební práce.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 29.1.2021 17:28:57, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Bangalore ring road: 65 km, 2,88 mld. USD. Nyní se ještě jen zajišťují pozemky. Tato fáze je hotová na 70%. Má se to stavět formou PPP. Je vlna podporující realizaci, ale taky vlna proti výstavbě. Jde o 10 mil. populaci města, které je hl. a nejv. ind. státu Karnataka, kde tvoří asi 1/6 obyvatel.

https://bangaloremirror.indiatimes.com/ ... 337168.cms
https://www.newindianexpress.com/cities ... 88893.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 8.2. se do provozu dostala 2. fáze projektu Chennai Outer Ring Road. Je v délce 30 km, v parametrech 6- pruhu. Žije tady kolem 7 mil. obyvatel.

Zdroj: https://timesofindia.indiatimes.com/cit ... 752564.cms
stav dle skyscrapercity
stav dle skyscrapercity
In.JPG (83.24 KiB) Zobrazeno 10320 x
1.Inner Ring road - 43KM - Completed
2.By-pass expressway - 32KM - Completed
3.Outer ring road - 63KM access controlled road - completed, with extension to ECR - 22KM (existing non access controlled road) Total 85KM completed
4.Super ring road or Peripheral ring road - 134KM - Construction to start shortly
5.State Capital Ring road - existing SH58 - 106KM from coast to state border, conceptualization
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Indické ministerstvo financí odhaduje, že ekonomika země poroste ve finančním roce 2021-2022 (duben až březen) o plných 11 procent. Jedna z největších ekonomik světa by tak potřebovala dva roky na to, aby se vrátila do stavu před vypuknutím koronavirové pandemie.

Počátkem února představila indická vláda nový rozpočet na finanční rok 2021-2022 ve výši téměř 500 miliard USD. Jeho význam je dán tím, že se jedná o první rozpočet nové dekády a také první rozpočet po šoku, který ekonomika utrpěla z důvodu pandemie koronaviru. Z tohoto pohledu je jeho primárním cílem vyvést ekonomiku z jejího největšího propadu za uplynulých několik desetiletí a také položit základy nové éry robustního růstu, který by měl hospodářství posunout k hranici pěti biliónů amerických dolarů v roce 2025. Indie je přesvědčena, že stav jejích veřejných financí a výše dluhu jsou natolik dobré a z dlouhodobého hlediska udržitelné, že si k naplnění těchto cílů může dovolit odstoupit od jinak závazného fiskálního cílení v intervalu 3,5 %, a proto pro nadcházející finanční rok naplánovala deficit rozpočtu ve výši 6,8 %.

Deficit je prezentován jako prorůstový a proreformní.

Rozpočet počítá s kapitálovými investicemi ve výši 75 miliard USD. Budou určené zejména na modernizaci a rozvoj dopravní, průmyslové, energetické, vodohospodářské, kanalizační a odpadové infrastruktury, do expanze zemědělství, zdravotnictví, školství a dalších klíčových sektorů ekonomiky. Rozvoj infrastruktury bude mít na starosti nově vytvořený úřad s názvem Finanční instituce pro rozvoj (Development Financial Institution – „DFI“) s alokací ve výši několika desítek miliard USD určenou na výstavbu systémů podzemních drah, budování sítí veřejné autobusové dopravy, modernizaci hlavních železničních uzlů a výstavbu nových přístavů. Vláda ve svých úvahách více spoléhá na nástroje partnerství veřejného a soukromého sektoru.

Kromě odprodeje státních podniků má dojít i k privatizaci a komerčnímu provozu státem vlastněné dopravní, energetické či logistické infrastruktury. Mezi hlavní pilíře této politiky patří spuštění systému mýtného pro některé úseky dálnic a silnic.

Zdroj: businessinfo.cz
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Indie za mld. USD tendruje nebo staví nové "expressways", již tedy ne jen dualizované silnice.

Pro představu utvářené sítě pak mapa, plán zprovoznění kolem 2030
červená barva = v provozu / ve výstavbě<br />žlutá barva = příprava, výkup pozemků
červená barva = v provozu / ve výstavbě
žlutá barva = příprava, výkup pozemků
12.JPG (66.5 KiB) Zobrazeno 9939 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Mumbai’s Coastal Road Project

z wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/Coastal_Road_(Mumbai)

*upgrade: již celkem 29 km silnic
*náklady na projekt: 1,75 mld. USD
*zhotovitel: seskupení firem Hindustan Construction Company a Hyundai Development Corporation
*práce se realizuje ve 2 fázích

Celý projekt čelí rozsáhlým komplikacím. Ještě v roce 2019 pro pozemky, v roce 2020 se výstavba přerušila pro pandemii. Jeden z nejnáročnějších aspektů je výstavba tunelové sekce.

Projekt zastřešuje Municipal Corporation of Greater Mumbai: https://mumbaicity.gov.in/public-utilit ... er-mumbai/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 1.4. se do provozu odevzdal poslední úsek na tahu Delhi - Meerut Expressway. Celý tah měří 60 km a 22 km přivaděč po Hapur. Nově v provozu jsou 2 úseky: obchvat Ghaziabad v délce 13 km a Dasna - Meerut v délce 32 km. V části má 14 jízdních pruhů.

Zdroj: https://www.timesnownews.com/business-e ... day/739577
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

reportáž

Kdybych nebyl předevčírem četl rozsáhlejší dokument o zajištění koridorů pro transport kyslíku a zařízení pro skladování a někdo by mi to řekl před rokem a půl, tak ho pošlu léčit se. :oops: Tak rozsáhlá logistická operace, které se věnuje i vláda na všech úrovních se tady nerealizovala opravdu hodně dlouho a dá se srovnat s výjimečnou přírodní katastrofou. Pomoc zasílá mnoho asijských zemí a brzo se přidají další kontinenty.

Souvislost: vymkla se zde pandemie COVID-19 (na 350 tis případů za den, poslední dny), nemocnice nemají dost kyslíku

SAE a Singapur sem vysílají mnoho letadel s kyslíkem. Organizuje si to indická armáda, ale taky armády SAE a Singapuru. Zesilnit tuto pomoc se chystá taky západ.

Továrny na produkci kyslíku v Indii sice zvedli produkci za uplynulý rok, ale nyní je období, kdy indické nemocnice zvedají poptávku po této komoditě o 400%. Celá řada zdravotnických center o 650% - tam nejsou rozvodny kyslíku pro postele, nýbrž "jen" sanitky a tam se "pouze" mění bomby. "Když jedna nemocnica potřebovala běžne 1500 bomb, tak dnes žádá 6500 a to nejen, že nelze vyrobit, ale taky se to nedá dopravovat klasickou metodou", odeznělo na zasedání centrální vlády s jednotlivými státy.

Aby to vůbec bylo možno realizovat pro tak lidnatou zemi na relativně malém území s ohromující zástavbou, tak se vypracovalo několik dokumentů na zajištění zásobování a je to poměrně snadné:

:arrow: z letišť transport ke kolejím, tam naložit na vlaky atd. (vznikl dokonce tzv. "Oxygen Express")
:arrow: z letišť transport ke kapacitním silnicím

V obou případech s doprovodem armády až po vždy "odbočku, vykládku", kde si to převezme místní policie. Pokud bude nutno, tak armáda zůstane z lokální posádky.

Nákladní vlaky s touto pomocí mají absolutní přednost bez ohledu na meškání ostatních vlaků.
U zkapacitněných silnic/dálnic se počítá s uzatvořením úseků vždy na 20 minut tak, aby transport plynule a bezpečně projel.

Desítky 02 továren sem vysílají některé technické velmoci, tedy zařízení, které zde budou tento plyn generovat. Vrchol této vlny se v Indii neočekává za kratší dobu, než 3 týdny. Takže ta opatření, které se realizují tady budou platit přinejmenším pár měsíců.

SAE jsou velice solidární s Indii; několik důležitých objektů bylo nasvíceno pro jejich alespoň psychologickou pomoc.
Sajwani.JPG
Sajwani.JPG (75.54 KiB) Zobrazeno 9300 x
Sajwani2.JPG
Sajwani2.JPG (53.04 KiB) Zobrazeno 9300 x
Saudská Arábie poslala do Indie loď s 80 metrickými tonami kyslíku.

Kromě samotného plynu chybí kontejnery na jeho přepravu, takže vícero nádrží a taky vozidel se sem tím letectvem přepravuje taky.

Ovšem, i když se zajistí dostatek kyslíku, nebude tady dost postelí ... na tohle upozorňují samotné nemocnice z mnoha států Indie.

Co se vakcinace týče, tak něco kolem 110 mil. lidí má za sebou 1. dávku. Cíl 1/4 mld. je plánován na 07/2021. Vakcinace jde pomalu:

*nedostatek vakcin
*neúplná zdravotnická databáze
*chybějící přehledy nakažených (neočkuje se)
*špatná distribuce

Indická vláda si od toho neslibuje zázraky. Vnímá, že tak jak byl akutní nedostatek masek ze začátku vypuknutí této krize v poměru k velikosti čínského souseda, tak jednoduše nemůže svět zajistit dostatek čehokoliv pro Indii. Věří však, že se předejde zcela nejhoršímu. Některé státy Latinské Ameriky mezičasem informovali, že nemohou Indii pomoct; posílajú svůj kyslík a nádrže do Brazílie.

Federální indická vláda dále přesměrovala produkci železáren pro tuto produkci. Výrobní kapacita 02 v Indii se = spotřebě a ta se 2,5x. Problém nemocnic, kde je nedostatek kyslíku je problém logistický. :arrow: Proto musela do toho zasáhnout vláda a úřady, protože se tím pozměnila priorita v dopravě, mobilitě (zaměstnanci daných podniků mají taky přednost). Do Dillí se nyní dopravuje kyslík z 1000 km vzdálených továren na východě země, proto taky všechny lokality, kde je tento nepoměr mnoho nemocnic a málo produkčních kapacit se musí řešit zahraniční pomocí a co nejrychlejší distribuce.

Navzdory všem snahám, i nadále mnoho nemocnic hlásí ukazatele tohoto plynu na hodnotě blížící se 0. Jedno ze zdravotnických center financovaných z EU řeklo velvyslanci, že doposud stačil 1 tanker na 4 dny. Nyní to nestačí ani na půl dne. Nemocnice s 200 lůžkama se celá změnila na červenou zónu, nafoukla o 10% a na to nestačí ani dvorek jako technické zázemí připojení cisteren.

To poslední je další nedostatek; mnoho výbuchů/problémů s tlakem v mnoha nemocnicích. Nejen v Indii, ale tady je ten problém nejvypuklejší.

Dálnice, zkapacitněné silnice zajišťují díky opatřením, které se při transportu realizují zkrácení doby přepravy proti normálu, který by byl platil o 22%. Vzhledem k faktu, že na konci tohoho jsou lidské životy, tak je to opravdu hodně. Obzvláště, když každý spoléhá právě na nemocnice jako na poslední záchranu a již jen dostat se tam je v těchto dnech umění pro jejich přetížení. Bez kyslíku tam ti doktoři nemají co dál pro záchranu dělat.

Rozhodně poslední 2 dny jsou mnohem efektivnější v této distribuci, než týden předtím.
Ostatní bude ale záležet na vývoji epidemie v zemi a v přizpůsobení se místní produkci a absorpci nemocnic tuto produkci společně s dodávkama ze zahraniční patřičně využívat.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Indický program zajištění kyslíku navzdory snahám vnitřní logistiky a zásobování z mnoha států světa nestačí. Indická populace je tak velká a nový koronavir se tak rychle rozšiřuje, že to jednoduše nestačí, stojí ve vyhlášení zasažených států pro premiéra Modiho k situaci k 6.5.2021. I co se týče pracovní činnosti, tak i mnoho staveb v zemi je přerušeno pro výpadky pracovníků, které již nelze nahrazovat pro sesypání se struktur fungování náborů pro lokální městské uzávěry. :shock: Navíc jsou limitujícím faktorem pravidla omezující mezistátní mobilitu.

Dle vyhlášení je situace velmi špatná až kritická v mnoha ohledech:

Testování: za včera již více než 410 000 potvrzených případů, ale realitou je, že chybí testovací centra a i na ně jsou rozsáhlé poradovníky. WHO, Británie, Německo a USA jsou přesvědčeni o 5x až 10x násobku skutečné nákazy za den. To odpovídá již i restrikcím se z Indie dostat do mnoha států.

Šíření viru: od 1.5. do 6.5. se regiony Jižní Indie stávají co se podílu týče 33% nakažeností na populaci, doposud to bylo 28% a tak je zřejmé, že Jižní Indie bude další epicentrum nákazy. Indie najednou nemůže udržet v chodu dostatek zásob do prakticky celé Indie se vším všudy, to jednoduše nebude možné. Vir se šíří rychleji a rychleji se z něj člení další variace; varování UK, Atlanty a WHO a tlak na centrální vládu, aby zavedla větší omezení mobility. Vnitřní politická scéna vyzvala ke stejnému kroku. Premiér Modi zakázal doktorům vyjádřovat se pro média a organizace mimo indické státy, aby prý potlačil strach u obyvatelstva. Mrtvých to nevrátí, prohlásil jiný člen kabinetu.

Zdravotnické kapacity: 90% nemocnic v postižených lokalitách má vytíženost postelí a kyslíku nad 99%, jsou nemocnice, kde je jen 1 volná postel. Mnoho doktorů je zaočkováno a onemocnělo znovu a docela vážně. Mnoho mladších pomocných pracovníků v nemocnicích i když se dobře necítí, tak dokud nemají + test, tak musejí být v práci. Akutní nedostatek roušek, rukavic, o respirátorech se tady sní. Jakž takž jsou štíty.

Vakcinace: Indie je největší producent vakcin na světě. Má vlastní vakciny. A má další z dovozu. Část své produkce ale doposud vláda vyvážela, což je důvod nízké zaočkovanosti. Mezičasem stoupla na asi 160 mil lidí. Doporučená hranice od WHO je 10 mil. za den. Spodní hranice 5 mil. byla chvíli naplněná, ale nyní je realita kolem 2-3 mil. za den a takovým tempem se bude Indie očkovat ještě 1 rok.

Vývoj: Indické ministerstvo zdravotnictví vydalo v podstatě usměrnění, že epidemie se nyní přemístňuje z velkých měst do menších regionů, do vesnic. Do oblastí, kde není často žádná nemocnice, možná jen 1 doktor na 10 vesnic. Ve vesnicích žije 70% obyvatelstva. Dle modelů mnoha států epidemie v Indii bude mít kastastrofální důsledky a pokud se situaci nepovede brzo zvrátit, tak i pro svět, protože tyto mutace snižují účinnost již zavedených vakcin, i když výrobci se snaží je aktualizovat stejně jako u chřipky. Ta se ale objevuje ve vlnách a jsou období, kdy není, na rozdíl od nového koronaviru, který je neustále a který vznikl jen nedávno. Důvodem rychlého šíření v Indii je dle odborníků v Indii dána Indii samotnou:

*nízký hygienický standard
*vysoká rozmanitost genetického fondu lidí
*hustota zalidnění a celkový rozsah populace
*způsob cestování pro absenci jiných alternativ, dáno ekonomikou a dalšími faktory
*nízká úroveň zdravotnictví
*slabé povědomí obyvatelstva o elemetárním základu držení si sociálního odestupu, což ale často nelze realizovat

700 mil. Indů žije na báze denní mzdy. Nemůže de facto nepracovat. A práce je často v podmínkách mnoho lidí na jednom místě. To stejné se týká jídla: čeká se v dlouhých řadách nebo pak i konzumuje mnoho lidí na jednom místě. Byla otázka času, kdy se virus rozšíří i zde.

Ve stávající chvíli je zde formálně 1/4 milionu mrtvých na 22 mil. případů dohromady s počtem těch aktivních asi 3,6 mil.

Federální vláda přikázala vytínat parky a uvolnit parkoviště ve městech. Na volných plochách se spalují těla ... a dřevo slouží jako palivo, kterého teď není najednou dost. Vlády států nevylučují spalování i na jiných zpevněných plochách jako jsou letiště a rychlostní silnice. Spalovny ve smyslu "dovozu" a pak "rozvozu" zpátky, čímž se i tento proces zrychlí.

Administrativa: často neexistují statistiky úmrtí a důvodu úmrtí, existují směrnice jak přistoupit k mrtvému, ale do covidové se dostanou jen potvrzení na test. Armáda se mobilizuje a v regionech se mění všechny prostory budov, jaké lze využít včetně stanových táborů s rozkládáním provizorních postelí pro nemocné.

Indie ale taky nevyužívá úplně všechnu pomoc, která je jí nabízena, od Číny nebo Pákistánu. Jak moc i nadále hraje roli politika ...


Vzdělaní (bohatší) Indové a zahraniční pracovníci, z mnoha sfér včetně projektování a výstavby se nyní drží co nejvíce "doma". S rodinou nebo okruhem místních tak, že jdou maximálně ven nakoupit. Neustálý provoz sanitek umocňuje atmosféru hrůzy, která se děje. Mrtví jsou často v ulicích přímo uprostřed dění a kolem rodiny, které je oplakávají a samozřejmě nějaká ochrana je tak 30%. Mnoho svědectví ... Je nutno si uvědomit, že tato vlna v Indii teprva začala a kroky vlád jsou hodně pozadu s tím, že mnoho opatření na sražení celonárodní mobility jednoduše do platnosti nevstoupilo, protože to žádá opozice a proč jí vyhovět. Ve městě Bangalore se za 2 týdny zvedla míra pozitivity z testovaných z 13% na 39%. Město, kde žije s okolím 12 mil. lidí má 600 postelí s intenzivní starostlivostí a jen 20 je již volných. Ventilátorů je 50, volný byl 1. Představitelé soukromých nemocnic říkají, že již není ani kyslík ani postele, ani personál. Takže pacienti chodí z jedné nemocnice do druhé a hledají cokoliv volné. Kdo může a nemá auto, tak taxíkem anebo jakkoliv jinak.

Zdravotní starostlivost: jen asi 30% hradí stát, zbytek si platí obyvatel. Takže doktora tady vyhledají až to opravdu je nutní. Tomu odpovídá celý systém. Benefitem ve firmách je tak často i lepší zdravotnictví v těch soukromých klinikách. Faktem je, že 1/2 Indů nemá a nemůže si dovolit ležet, dokud jim síly stačí. Umírají tady i 20- a 30-tnící. Mladí lidí, zanechávají za sebou ženy a děti. Muži, kteří se právě nakazí v továrnách, stavbách a jako první z rodin.

Tak snad se nedožiju záběrů, jak opravdu pálí těla ještě i na dálnicích protože, tam bude na to "prostor". Na dálnicích je nakonec "všechno", protože se tam odehrávají snad veškeré činnosti, které člověk může dělat, včetně protestů atp. Tak ale tohle by byl vrchol všeho, ale to je jen můj názor. Realita jedno z rodin ... hledat 1 den a 1 noc volnou postel ve 20 nemocnicích, z níchž ve 12 slyší, že nepřijímají pacienty s covidem a zbytek je plný, ale že se jim ozvou, až se tak stalo a po vyplnění papírů člen rodiny zemřel. Rodina disponovala oxymetrem, ale ani to nepomohlo. U 1. vlny zemřelo málo lidí a v drvivé většině starší, nyní je to celé jináč.

Je vysoce pravděpodobní, že Indie se stane nejvíce zasaženým státem světa, pokud se nestane zázrak v podobě razantního zaražení cestování v zemi a jiného přístupu ve všech podtržených bodech; závěry zdravotnických center světa. Z čeho bude patrně plynout i přelití problémů mimo Indie, pokud se tak již nestalo, jenom to kvůli setrvačnosti odhalení zjistíme za další kvartál. Díky imunizaci a očkování se ale může šíření zredukovat na úroveň, která bude jinde zvladatelná. Analytici dále varují, že po Indii, která byla doposud jako kdyby "čistým štítem" může mít problém další prostor, který ho stále prakticky až tak nemá a sice africké státy.

Indii aktuálně nejvíce pomáhají se vším vybavením: USA, Rusko, Francie, Německo, UK, Austrálie, Irsko, Izrael, Belgie, Rumunsko, Lucembursko, Singapur, SAE, Portugalsko, Švédsko, Nový Zéland, Kuvajt a Mauricius. Pomoc nabízejí i Pákistán a Čína, ale bez větší odezvy. Dosavadní pomoc je již v mld. USD.

Indický premiér Modi nechce jakýkoliv lockdown. I nadále trvá na tom, že ani státy ani federální vláda by lockdown neměli zavést, protože to poškozuje ekonomiku a Indie si to nemůže dovolit. :arrow: Vrcholem jeho arogance byl požadavek v parlamentu (dnešní informace) na 1,8 mld. USD pro pokračování modernizace parlamentu a vládní čtvrtě. Jde o projekt Central Vista. Premiér bude mít letos 71 let.

Fotogalerie, jak to tady vypadá ... https://edition.cnn.com/2021/04/26/indi ... index.html

Nebudu se tomu již věnovat, je to spíš pro zajímavost včetně možných řešení se zapojením zkapacitněných silnic od kyslíku po jiné možnosti. Nanejvýš se pověnuju dopadům ve stavebnictví a dopravě, pokud bude k čemu se vyjádřit.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Loan financing Indian road development
zdroj: portál WH
zdroj: portál WH
20.JPG (75.62 KiB) Zobrazeno 8262 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Předměstí Bombay (Mumbai) bylo v uplynulých dnech vystavěno extrémním přívalovým srážkám, v podstatě obdoba Německa. Ačkoliv tady v Indii jsou na tyto jevy zvyklí aneb se snaží přizpůsobit, tak tentokrát 20 lidí zemřelo a hromada vozidel s lidma, ale i domácností se najednou ocitlo pod vodou. Noční vydatné nepřetržité a mimořádně extrémní srážky mají takový vývoj, že to předčilo indické varovní systémy. Najednou spadlo přes 250mm vody a navíc v pátek, což muselo značit velké komplikace. Do oblastí se najednou nahrnula 3,6m vysoká vlna ... v tomto případě tento objem vody spadl ne na 24h ale za 12h.

Srážky v uplynulé dekádě v této oblasti:
2020 - 191 mm
2019 - 375 mm
2018 - 184 mm
2017 - 163 mm
2016 - 115 mm
2015 - 61 mm
2014 - 207 mm
2013 - 215 mm
2012 - 76 mm
2011 - 192 mm

Rekord drží rok 2005: 944 mm (27.7.)

Procesu úpadku infrastruktury čelí Indie stejně jak mnoho dalších států. Staví se nové rychlostní tahy, ale největší města se pro zhoršující klimatické podmínky ocitají se svojí stávající infrastrukturou již část roku v situaci, kdy se tato nedá používat a selhávají všechny služby: meteo předpovědi, varovní systémy a následně i záchranné složky. Lidé tak bojují prakticky sami v dané chvíli o holý život. Záchranou jsou pak nejčastěji výše položené estakády a nadzemní dopravní infrastruktura jako celek, ale ani to není vždy pravidlem.

Ostatně i pro tento aspekt se buduje program, kterého cílem je postavit novou páteřní infrastrukturu ve velkých městech Indie. Spojit jí s přístavama, letišti atd.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

V 03/2022 se má zahájit výstavba spojnice Thane - Borivali. Bude si to vyžadovat 11,8 km dlouhý tunel pod národním parkem Sanjay Gandhi. Tento tunel bude nejdelším ve státě Maharastra a asi 6. nejdelším v Indii. Cestování se tak zkrátí ze 60 na 15 minut. Náklady dosáhnou asi 1,5 mld. USD.

https://www.dailypioneer.com/2021/india ... -2022.html
In15.JPG
In15.JPG (78.39 KiB) Zobrazeno 7985 x
Financování NHAI: https://www.business-standard.com/artic ... 014_1.html (dluhy, výdaje)

NHAI's debt
FY 2014/15 - Rs 241 billion (~$3.5 billion)
FY 2020/21 - Rs 2.49 trillion (~$35 billion)
FY 2021/22 - Rs 3.17 trillion (~$42 billion)

NHAI's capital expenditure
FY 2014/15 - Rs 378 billion (~$5 billion)
FY 2020/21 - Rs 1.71 trillion (~$22 billion)
FY 2021/22 - Rs 2.25 trillion (~$30 billion)
FY 2022/23 (proposed based on pipeline) ~Rs 3 trillion ($40 billion)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Premiér Indie, N. Modi informoval záměr odevzdat do provozu 340 km dlouhý rychlostní tah Purvanchal Expressway ve státě Uttar Pradesh. Dálnice v 6- pruhu je celá ve výstavbě a byla již z 95% stavebně hotová, což dává předpoklad brzkého ovedení do provozu.

video z projížďky: https://video.twimg.com/ext_tw_video/14 ... mp4?tag=12 , lze vidět značení, parametry

Základní kámen se položil v 12/2016.

Indie pokládá tento tah za "defence corridor" tak jak celou řadu dalších dálničních tahů a silničních tunelů. Ta snaha prezentovat výstavbu dálnic a silnic jako "rychlostní variantu k obraně území" je fascinující. Mnoho dálnic se již otevíralo za průletu stíhacích letounů a prohlídek raket s tankama.

Ať tak nebo tak, tak v srpnu by tady mohla být další velká sláva.

V Indii se nyní staví stovky, pokud ne tisíce km řádných "expressways", již ne dualizovaných silnic. Plán je výše v tématu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Indický stát Uttar Pradesh je částečně pod vodou. Nebudu to zbytečně rozepisovat. Staví se síť rychlostních tahů a hle ačkoliv nestojí, tak lze vnímat, co rozhodně v budoucnu pod vodou nebude.

https://floodlist.com/asia/india-floods ... ugust-2021
UT.JPG
UT.JPG (98.72 KiB) Zobrazeno 7605 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Byl proražen nejdelší tunel na tahu Mumbai - Nagpur Expressway. Tunel je 7,78 km dlouhý a má samozřejmě 2 tunelové roury.

https://www.thestatesman.com/india/long ... 92769.html

poloha na mapě: https://www.openstreetmap.org/?mlat=19. ... 35/73.5602
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

V 02/2020 jsem se zmínil o realizaci dálničního tahu Lucknow - Ghazipur expressway v délce 343 km. Tato stavba je prakticky dokončená. Oficiálně se tak má stát v 10/2021.

https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -175059033

V roce 2025 se do provozu odevzdá tam v tom příspěvku Ganga Expressway.

V mnoha indických státech se staví hromada nových dálničních tahů. Kdysi dualizované zkapacitněné silnice již nepostačují rozvoji Indie. Desítky dálnic v hezkých délkách. Samozřejmě, že tady nebude 160 tisíc km dálnic jako je letos v Číně, ale ta dálniční síť se opravdu buduje. A to v rámci "zelené louky".

Nezbává mi prostor se tady tomu více věnovat. Když budu psát někdy nějaké shrnutí, tak vzhledem k "originalitě založené tématu" ho budu upřednostňovat v rámci Asie.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Indie zrealizuje 1. elektrickou dálnici v zemi

Silniční infrastruktura mezi Delhi a Jaipur se přestaví do plnohodnotního dálničního tahu, ale dále se postaví kompletní zázemí od trolejí pro nákladní vozidla po bus pruhy pro autobusovou přepravu. Autobusy taky mají být elektrické. To je prozatím jedna informace, která souvisí s následující.

Další informace je, že se již nyní staví nová dálnice mezi Delhi a Mumbai (jsou zde záběry z částí tahu). Základem je, že to bude 8- pruh, v každém směru jízdy budou 4 jízdní pruhy. Tah spojí Delhi s Gujarat, stejně tak s Madhya Pradesh, Haryana, Rajasthan a Haryana. Náklady na tento megaprojekt činí asi 13,2 mld. USD. Hotovo má být v 03/2023. Lze konstatovat, že nasazení je zde enormní. Zásadně se zredukují cestovní časy na tahu a tím i v rámci regionálního provozu.

Dále se připravuje do realizace nové spojení mezi letištěm Noida a přístavem Jawaharlal Nehru.

A dále taky federální silniční úřad NHAI odklepl zakázku za 143 mil. USD pro firmu Dilip Buildcon na výstavbu úseku rychlostního tahu mezi Bangarupalem a Gudipala na širším tahu Bangalore - Chennai. Bude tady 4- pruhová rychlostní silnice.

Indie má ve výstavbě tisíce km "expressways" v rámci jednotlivých států, ale taky federativního úřadu. K tomu celou hromadu silničních tunelů, vyvýšených tahů v mnoha metropolích.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministr národní dopravy by rád viděl na dálničních komunikacích (expressways) namísto dnešních 120 km/h až 140 km/h :arrow:

https://www.hindustantimes.com/india-ne ... 9-amp.html

Změnu bude iniciovat v parlamentě.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Před asi 2 týdnama se inaugurovala skoro 50 km dlouhá "dálnice". Gujarat State Road Development Corporation’s (GSRDC) odevzdal do provozu 48 km tah mezi Tarapur a Vasad.



korporátní video od zhotovitele:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Byl proražen 1. tunel na budovaném tahu Mumbai - Pune expressway. Tunel bude mít 8,9 km. Staví jej Navayuga Engineering corporation od roku 2018 v nákladech asi 0,8 mld. USD.

https://images.hindustantimes.com/rf/im ... c83475.jpg

https://pbs.twimg.com/media/FCrAfdJVIAc ... ame=medium
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

páteřní projekty města Mumbai

Mumbai Trans Harbour: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 94#p145494
*má se dokončit v 09/2022, tedy o asi 1 rok později

Dalším jsem se explicitně nevěnoval, řekl jsem si, že jich bude časem více, ale proč nepřidat další zajímavý projekt a sice:

již v provozu ... Bandra - Worli Sea Link (již více než dekádu v provozu)
https://en.wikipedia.org/wiki/Bandra%E2 ... i_Sea_Link

Nezmiňuji ten projekt v provozu jenom tak, protože na něj navazuje další stavba ve výstavbě a sice:

New Coastal Road ... https://en.wikipedia.org/wiki/Coastal_Road_(Mumbai) aneb i Mumbai Coastal Road :arrow:

*cena projektu je po novém 1,8 mld. USD (byla 1,6 mld. USD)
*jde o vcelku až 29 km dlouhý tah s 8- jízdními pruhy
*projektováno pro intenzity 130 tis. vozidel za 24h
*ze 2h na 40 minut se zkrátí doba cestování mezi jihem města a západními předměstímy
*1. fáze měří 10 km a jde nadjezdem nad Princess Street po konec Worli právě na tahu Bandra-Worli Sea Link, dokončena má být v 11/2023
*2. fáze je na jižním konci projektu, měří 2,7 km a vyjde na 306 mil. USD (již u nového nacenění 1,8 mld. USD na projekt)

Celý projekt v sobě zahrnuje podmořský tunel, mosty a nové silnice. Samozřejmostí je nová MÚK v napojení na Bandra-Worli Sea Link, což bude částečně MÚK ve vodní hladině.

Cílem tohoto projektu není jen zrychlit cestování v rámci metropole, ale taky se zredukuje hluk, sníží znečištění ovzduší a vytvoří se nové oddechové zelené zóny. A taky nové relaxační zóny u vodní plochy.

https://timesofindia.indiatimes.com/cit ... 473603.cms

https://www.youtube.com/watch?v=5qBNG8fY4AQ

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

psáno v 07/2021:
Diaľničiar píše:Premiér Indie, N. Modi informoval záměr odevzdat do provozu 340 km dlouhý rychlostní tah Purvanchal Expressway ve státě Uttar Pradesh. Dálnice v 6- pruhu je celá ve výstavbě a byla již z 95% stavebně hotová, což dává předpoklad brzkého ovedení do provozu.

video z projížďky: https://video.twimg.com/ext_tw_video/14 ... mp4?tag=12 , lze vidět značení, parametry

Základní kámen se položil v 12/2016.

Indie pokládá tento tah za "defence corridor" tak jak celou řadu dalších dálničních tahů a silničních tunelů. Ta snaha prezentovat výstavbu dálnic a silnic jako "rychlostní variantu k obraně území" je fascinující. Mnoho dálnic se již otevíralo za průletu stíhacích letounů a prohlídek raket s tankama.

Ať tak nebo tak, tak v srpnu by tady mohla být další velká sláva.

V Indii se nyní staví stovky, pokud ne tisíce km řádných "expressways", již ne dualizovaných silnic. Plán je výše v tématu.

Dne 16.11 se do provozu dostala celá dálnice Purvanchal Expressway v délce 341 km. Nachází se ve státě Uttar Pradesh mezi Lucknow a Ghazipur. Inauguroval jí premiér N. Modi. Jde o 6- pruh.

https://indianexpress.com/article/india ... w-7624873/
https://twitter.com/i/web/status/1460259110843080705



za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Na JZ straně Indie leží u oceánu asi 1 mil. město Kochi. Je ve státě Kerala.

Právě zde dojde k rozšíření NH 66 na 6- pruh. A to mezi Kodungalloor na severu města a Edappally.

Projekt byl naceněn na skoro 470 mil. USD.

Zkapacitnění předmětného úseku zásadně sníží rozsah kongescí v osi na přístav. Ve městě se přitom nenachází jen velký přístav, ale taky vzácné památky.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

V Indii se zahájila realizace 600 km projektu Ganga Expressway. Náklady na něj jsou 4,85 mld. USD. Až se dokončí, tak spojí Meerut a Prayagraj. V každém směru jízdy budou 3 jízdní pruhy. V Shahjahanpur se počítá s jinou konfigurací, která umožní přistávat armádnímu letectví v případě ohrožení státu. Do konce roku 2025 má být hotovo. Po dokončení se stane nejdelším dálničním tahem v zemi realizovaném modelem PPP. Pro stát Uttar Pradesh to bude znamentat zesílení ekonomického rozvoje.

https://indianexpress.com/article/citie ... 8-7663325/
https://www.constructionworld.in/transp ... oved/24782

Výstavbu odstartoval premiér Modi:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Asie“