Indie

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Do provozu se dne 3.1. dostal 5,2 km dlouhý 4- pruhový flyover/nadjezd Baina ve Vasco da Gama ve státě Goa. Nachází se na silnici NH 17-B a jde od Varnapuri po křižovatku Sada. Je vlastně vystavěn nad okrajem pláží, Baina beach.

Vasco da Gama je město ve státě Goa, pojmenované po známém mořeplavci. Ve městě žije asi 100 tis. obyv. a je největším městem v indickém státě Goa, který leží na JZ pobřeží, přičemž tento stát je bohatým státem v Indii. Má totiž velmi vysoké HDP na obyvatele. Jeho rozloha je jen 4 tis. km2, žije zde asi 1,5 mil. obyv.

https://en.wikipedia.org/wiki/Goa

videa z přejezdu:

https://www.youtube.com/watch?v=UIaK0pq2xvw

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Indie formuje Expressway Masterplan, hotovo má být v 2022/2023.

Pradhan Mantri (PM) Gati Shakti expressway master plan (obeznámeno koncem 2021, kdy mj. Modi odstartoval nebo uvedl do provozu celou sérii infrastrukturních projektů včetně dálničních tahů a nyní další informace od ministra silnic)

https://www.thehindubusinessline.com/co ... 960953.ece
https://indianexpress.com/article/expla ... y-7454522/
https://housing.com/news/all-about-prad ... programme/

Uvidíme jak se vyformují tzv. "obranní silnice" anebo "ekonomické koridory", protože jednou to je 1/2 profil, jindy zkapacitněný charakter. Různé šířky jízdních pruhů, ne vždy MÚK atd.

Premiér Modi porozuměl tomu, že pokud se má ekonomika zesílit, tak se musí postavit jednak mnohem víc silnic, ale taky se musejí zkapacitnit a musí to být dostatečně široké s MÚK, ovšem tato výstavba je doposud živelná a nepostačující.

Indie vsadila na to, že teprva teď se profilují logistické parky a relevantní bydlení a zóny s průmyslem a teprva nyní, když ekonomika zesiluje, tak se dá vyprofilovat priorita pro celou Indii. To se před dekádama takhle určovat nedalo. Je dobře, že se s tím udělá další pořádek a že sa zadefinují priority a cíle. Ovšem nyní nejenže je na to prostor, ale musí se provést prioritizace, protože se nedá budovat všude všechno. Lze odhadovat, že strategické části plánu získají zrychlené postupy v přípravě.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info - nemapuju zdaleka všechny dálniční km ve výstavbě ani v přípravách, protože uplynulých pár let značí zahájení masivní výstavby jak dálniční, tak hlavní silniční sítě, o čem se pravidelně zmiňuji v širších obrysech

:arrow: V 01/2022 bylo v Indii na 2100 km "expressways" v provozu. Ve výstavbě je dalších bezmála 20 tis. km. Cílem je prozatím 40 tis. km síť dálnic. Dálnice nejsou "dualizované silnice", což byl 1. silniční megaprojekt, který zahrnoval i známe "4- úhelníky a podobně". Tyto silnice s úrovňvými křižovatkami již neplní svůj účel a i proto se Indie posunula dál, resp. premiér Módi stojí za tímto rozvojovým programem Indie. Část nových dálnic vzniká ze stávajících národních silnic. Ale staví se i "zelené projekty", ty se projektují na základní 12- pruh, se zhotovenou částí v 8- pruhu.

Celkový silniční program, který se odstartoval v roce 2018 pak počítá s investicemi ve výši 70 mld. USD a bezmála 84 000 km novými silnicemi a dálnicemi během 5 let. První etapa běží dnes s dokončením do začátku 2023 a rozsahem asi 35 tisíc km.

V roce 2016 tady bylo jen 300 km expressways. Prvním tahem byla Agra - Lucknow expressway v 6- pruhu, připravená pro 8- pruh.

:arrow: Nagpur - Mumbai Expressway, 700 km 6- pruhu ve výstavbě, několik balíků ve videích:

https://en.wikipedia.org/wiki/Mumbai%E2 ... Expressway





:arrow: Dne 16.2. byl proražen tunel Khapoli. Bude nejdelším 8-pruhovým tunelem v Indii. Jeho délka bude 8,92 km a šířka 23,5m.

Obrázek

Obrázek

:arrow: Trans Haryana Expressway, 220 km v 6- pruhu:

Obrázek

:arrow: Delhi Mumbai Expressway, 1350 km v 8- pruhu (možnost 12- pruhu); dokončení má být v 03/2023 (ve vlákně jsem před lety psal o desítkách tendrů)

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.9.2022 13:28:34, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Mipe
Příspěvky: 271
Registrován: 21.1.2015 19:53:34

Re: Indie

Příspěvek od Mipe »

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Tah Varanasi - Hanumana (NH-7) bude rozšířen na 4- pruh až 6- pruh kolem měst. A to v celkové délce 125 km.

Obrázek

https://timesofindia.indiatimes.com/cit ... 096766.cms

"komentovaná" projížďka po trase realizace:


Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

NESTALO SE (viz příspěvek níže): Dne 2.5. se do provozu odevzdá prvních 210 km budovaného rychlostního tahu Nagpur - Mumbai expressway mezi Nagpur a Shelubazar. Další zprovoznění má být 15.8. s délkou 310 km mezi Sheluzabar a Shirdi. Celý tah bude dlouhý 700 km v základním 6- pruhu.

https://timesofindia.indiatimes.com/cit ... 007707.cms

V Indii se nyní staví asi 20 tis. km dálniční sítě. Cílem je 40 tisíc km. V provozu bylo začátkem roku 2 tis. km. Rozvoj sítě rychlostních tahů s MÚK je současnou maximální prioritou centrální vlády, lokálních vlád s důrazem na zajištění hosp. růstu v regionech a v získání rychlého spojení mezi důležitými sídly regionů při zajištění bezpečnosti země.

Doposud se realizovala dualizační činnost, která již ale nepostačuje. Mj. se vyčerpal potenciál kapacity dosavadních hlavních silnic a stávající často úrovňová křížení vytváří nebezpečné situace. Vláda proto přistoupila k centralizovanému plánování pro základní zadání schémat a aktivně podporuje výstavbu dálniční sítě. :ok:

Tato masivní výstavba nyní stimuluje i hospodářský růst a vytváří stavební kapacity a potenciál pro lokální rozvoj (nejen silniční) infrastruktury.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 13.5.2022 19:04:21, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Výše uvedené zprovoznění 1. úseku v délce 210 km v rámci budovaného rychlostního tahu Nagpur - Mumbai expressway mezi Nagpur a Shelubazar se nestalo pro alarmující počet případů COVID-19 v daném státě. Více v článku tady: https://www.projectstoday.com/News/Samr ... ng-delayed .


Mnoho sekcí na budovaném rychlostním tahu NH-754K Amritsar Jamnagar expressway je před dokončením. Jde o 1260 km dálnici ve výstavbě, 4-6 pruh na SZ Indie. Asi 300 km prochází přitom pouští Barmer. Do 2 let se tady otevře rafinérie a až pak se tady očekává nějaký provoz. Je to ekonomický koridor, ne klasický "obranný s vysokým statusem kvality dopravy", takže se šetří na MÚK atd. O tahu: https://en.wikipedia.org/wiki/Amritsar% ... Expressway

fotky:
https://i.imgur.com/GFb79J9.png
https://i.imgur.com/ypYoqXE.png
https://i.imgur.com/uWoAkMr.png
https://i.imgur.com/4DpiQlH.png
https://i.imgur.com/NkGnR2T.png

a jedno video z budované dálnice Delhi - Mumbai expressway, která se taky má částečně letos otevřit do provozu:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Indie oprášila ve stávajícím dálničním boomu dávnější projekt vyvýšené dálnice, která nese jméno Chennai Port - Maduravoyal Elevated Expressway.

Náklady na tento 21 km dlouhý tah se odhadují na 754 mil. USD. Dálnice bude mít 2 patra a součástí projektu je i most Napier.

Na dálnici má vést 7 nájezdů a 6 sjezdů.

Přístav Chennai patří k hlavním důležitým mezinárodním dopravním spojením. Tento nový tah by zásadně usnadnil provoz pro lehčí vozidla. Jedno patro bude jen pro ně, druhé patro pro nákladní vozidla.

Oprášení projektu značí podepsání memoranda o porozumění https://www.thehindubusinessline.com/ne ... 419711.ece mezi duležitými státními institucemi. Projekt se odkládá od roku 2009.

Pokud vše půjde tak jak má, tak má být hotov do 3 let. Nevím jestli to bude již se stavebními prácemi nebo ve smyslu jejich zahájení. Obojí by ale byl úspěch vzhledem k rozsahu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Vzhledem k masivnímu boomu výstavby dálniční sítě se objevil další projekt a sice ačkoliv menší, tak o to důležitější.

Město Kalkata dostane 6,6 km vyvýšenou dálnici, která bude součástí Kona Expressway. Manažérem projektu je National Highways Authority of India. Bude se jednat o 6- pruh, který spojí NH-6 a Vidyasagar Setu.

Tendr se má brzo objevit a stát vybere do konce letošního roku. Na výstavbu bude čas 36 měsíců.

Kalkata (Kolkata) leží ve Východním Bengálsku, na východním pobřeží Indie, blízko hranic s Bangladéšem. Ve městě žije asi tolik lidí co na Slovensku, ale v celé aglomeraci asi tolik co v ČR a SR dohromady.

Jenomže součástí tohoto projektu je i přeložka 4- pruhové silnice na úrovni země, takže vznikne 10- pruhový koridor nad úrovní země. :jidlo:

To v praxi značí, že NHAI zajistí bezproblémový vjezd vozidel přímo do srdce města, kde budou mít na výběr kudy dál a nezůstanou v kolonách již před touto zónou. To je totiž důvodem obrovských kolon ... pro toto město je to již 2. velký most během pár let. :idea:

Dálniční koridor umožní spojení s velkým jižním železničním terminálem.

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Bundelkhand expressway se má do provozu odevzdat v 07/2022.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Expressways

Na této straně na mezinárodním fóru SSC je prezentováno mnoho rychlostních silnic v provozu / v přípravách

https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... 84/page-84

Není v mých časových možnostech se tomu nad udaný rámec v tématu již dál věnovat. Indie realizuje program rychlostních silnic ve 2 základních rovinách: ekonomické koridory a obranné koridory. Obojí má v sobě smysl pro dálniční boom výstavby, ale jde o to, že obranný koridor je více na hranicích, má parametry pro vzlet stíhacích letounů atp. nebo i propojí velká města. Ekonomické koridory taky spájí velká centra, ale pak jsou to i okruhy kolem nich, dálnice k letištím nebo přístavům. Staví se na 20 tisíc km a prozatím se plánuje síť v rozsahu 40 tisíc km. Několikrát jsem o tom již psal.

Srozumitelně to je vysvětleno i na často aktualizované nové podstránce wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/Expressways_of_India

Tímto programem se komplikuje evidence hlavních národních silnic. Silniční program je včetně jejich výstavby.

Celkem je v Indii 140 000 km hlavních celonárodních silnic včetně dálnic (expressways). Ty, jak se lze dočíst jsou v rovině několik tisíc km. Tento rozsah silnic a dálnic se neustále zvětšuje, ale stejně tvoří jen asi 2% celé indické silniční sítě. Přenáší ovšem 40% provozu. I proto se některé nové expressways formují z původních tras hlavních silnic. Nové expressways jsou nadimenzovány pro kapacity Indie: relativně malé území pro ten rozsah obyvatelstva, s vědomím stoupající motorizace a zástavby kolem.

Informace o mýtě: https://tis.nhai.gov.in/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

psáno v 06/2022:
Diaľničiar píše:Bundelkhand expressway se má do provozu odevzdat v 07/2022.

Obrázek
Stalo se realitou, že se dne 16.7. do provozu odevzdalo 296 km Bundelkhand Expressway ve státě Uttar Pradesh. Parametry jsou 4- pruh s rezervou na 6- pruh a spojuje Etawah a Chitrakoot. Stavební tempo: 28 měsíců.

Více ke čtení: https://www.hindustantimes.com/india-ne ... 70317.html

další informace, fotky, mapa, videa: https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -179484890
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 1.8. se do provozu dostal rychlostní tah Trans-Haryana Expressway nebo taky Ambala - Narnaul Expressway. Měří 227 km. Je v parametrech 6- pruhu. Prochází státem Haryana. Čísluje se jako NH 152D.

https://infra.economictimes.indiatimes. ... redirect=1
https://news2news.in/state/haryana/nh-1 ... s-highway/

fotky:
https://pbs.twimg.com/media/FZZNL3FaQAA ... name=large
https://pbs.twimg.com/media/FZZNL4kaAAA ... name=large
https://pbs.twimg.com/media/FZZNL6XaQAA ... name=large

Obrázek
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.8.2022 18:49:36, celkem upraveno 1 x.
Důvod: doplněn obsah o fotky
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Indie již brzo předstihne v rozsahu populace Čínu. (krize demografie v Číně byla mj. hlavním proslovem prezidenta na sjezdu: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 13#p261913 ) A chtěla by rovněž převzít "růst v ekonomice". Jednoduše se Indie chce stát novým motorem pro ekonomiku světa. Nabízí mnohem levnější pracovní sílu, zároveň ve spojení s dostatkem té kvalifikované. Staví a to masivním způsobem novou dopravní infrastrukturu (viz nové expressways) a to jako nadřazenou síť dosavadním dualizovaným silnicím. Nepreferuje silnou sociální politiku; viz Covid, viz realitu existence v náboženství atd.

Otázkou však nyní je, zda se Indie díky své velikosti a potenciálu stane globální investiční mekkou.

Z hlediska investicí je již Indie před Čínou. Ta byla dlouhou dobu na 1. místě, ale hospodářské problémy Číny, zpomalení ekonomiky, dluhy v developingu atd. zvyšují rizika pro dosavadní investice a logicky odklání nové investice. Indie má již mnohem vyšší výnosy, než Čína, dokonce vyšší, než USA. Dluhopisy na 30 let, tedy dlouhodobý výnos ukazuje zájem o Indii. Samotný indický akciový trh překonává čínský.

Dá se to vysvětlit snadno díky závěrům z konference (NZ, USA, CDN, JAP): „V Číně je všechno kvůli vládě; v Indii je vše navzdory vládě“.

Zatímco Čína v průběhu desetiletí poskytovala dostatečnou podporu průmyslovému rozvoji, včetně zřizování dopravní a distribuční infrastruktury světové úrovně a nabízení materiálních dotací, v Indii tomu tak nebylo. Ve skutečnosti byly náklady na kapitál v Indii mnohem vyšší než v Číně, zatímco konkurence mezi průmyslovými subjekty byla menší. Na druhou stranu to vedlo k "přežití nejschopnějších" na indickém akciovém trhu, přičemž mnoho společností generujících udržitelně vyšší návratnost vlastního kapitálu se stalo "vítězi". Tyto vysoké úrovně kapitálových výnosů do značné míry vedly k silné výkonnosti indického trhu v průběhu času a otevírají se tím velké možnosti.

Existuje pět důvodů, proč by se Indie mohla stát po Číně novým globálním motorem růstu.

1. Investiční prostředí Indie se rychle mění; investoři na tomto velkém trhu mohou v nadcházejících letech očekávat například celou řadu internetových, mediálních a e-commerce podniků. Kromě toho je toto odvětví v současnosti pouze 1 procentem indexu MSCI pro Indii a očekává se, že bude silně růst – v Číně je tento podíl již 18 procent.

2. Vynikající demografie: Jen indická městská populace se v příštích 15 letech zvýší o 125 milionů lidí. Zároveň se očekává, že kupní síla indických domácností se v období 2020 - 2030 zvýší asi 2,5krát. S trendem klesajících výpůjčních nákladů a uvolňováním stále větší části příjmů pro masovou spotřebu bude demografie jistě silně stimulovat růst.

3. Ve Spojených státech a v EU společnosti stále častěji hledají partnery v Indii, aby zajistily vyšší efektivitu dodavatelských řetězců, takže Indie prochází obdobím exportní exploze. Globální trend digitalizace se zároveň stává setrvačníkem strukturálních změn v Indii jako globálním outsourcingovém centru.

4. Globální geopolitické napětí zvyšuje význam velikosti a postavení Indie. Politické konflikty mezi USA a Čínou mají pozitivní vliv na politické a ekonomické postavení Indie. Indie má velmi dobré vztahy s řadou zemí v celém světě a vymezuje se vůči minimu a na rozdíl od Číny umí zaujmout i kritické pohledy nebo projevy díků.

5. V období od roku 2017 do dnešního dne zahájila indická vláda řadu ambiciózních reformních projektů – změny daňových pravidel pro zboží a služby, snížení firemních daní, privatizace průmyslu, investiční iniciativy, trvání na digitalizaci, „Make in India“ ' program, státní investiční plán do infrastruktury ve výši 1500 mld. USD během příštích pěti let…


:arrow: První fáze projektu Mumbai Coastal Road je z 65 % dokončena a podle plánu má být otevřena v listopadu 2023.

https://i.imgur.com/Wnd9GlS.jpeg
https://i.imgur.com/OBFbi5i.jpg
https://i.imgur.com/GlKbunL.jpg

:arrow: Delhi Mumbai Expressway DELHI PART



:arrow: Most ve výstavbě se zřítil v Keonjhar, 3 zraněni

https://ommcomnews.com/odisha-news/unde ... -3-injured

Obrázek

:arrow: Zopakuji: V 01/2022 bylo v Indii na 2100 km "expressways" v provozu. Ve výstavbě je dalších bezmála 20 tis. km. Cílem je prozatím 40 tis. km síť dálnic. K 07/2022 bylo v Indii v provozu na 2600 km expressways. Ta výstavba je z hlediska států, tak i centrální vlády. Manažment řízení je dobrý, parametry hlavních tahů rovněž (základní hlavní tahy ve zcela nových liniích jsou 12- pruhy). Vedlejším produktem je upgrade dosavadních tahů, tam je to již o jiném. Ve výsledku ale Indie formuje masivním způsobem pozemní infrastrukturu s tím, že v největších městech zesilňuje dopravní logistické koridory: linky mezi přístavem a pracovní sílou, s letištěm v doplnění o kvalitní MHD, metro.

stav expressways network z 03/2021:

červená barva = v provozu / ve výstavbě
žlutá barva = příprava, výkup pozemků

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info

:arrow: V indickém státě Bihár probíhají dva nové projekty výstavby dálnic. Oba projekty budou stát více než 214 milionů USD a budou postaveny úseky trasy NH-922 se dvěma jízdními pruhy v každém směru jízdy.

44 km dlouhý úsek dálnice NH-922 spojí Koliwar s Bhojpurem, zatímco úsek dálnice NH-922 v délce 48 km spojí Bhojpur a Buxar. Přes řeku Sone poblíž Rohtas bude také postaven 1,5 km dlouhý most.

:arrow: Západní Bengálsko: Čtyři dálnice na zelené louce v potrubí ke zlepšení efektivity logistiky východní Indie

1. Dálnice Kharagpur - Burdwan - Moregram

230 km dlouhá dálnice na zelené louce začíná z NH-16 poblíž Kharagpur a končí v Morgramu (NH-34 & NH-60 Junction) ve státě Západní Bengálsko. Čtyřproudá rychlostní silnice bude postavena do pěti balíčků s odhadovanými náklady 12 000 milionů Rs. Nabídky na projekt silnice budou podány do prosince 2022.

Obrázek

2. Dálnice Gorakhpur - Siliguri

519 km dlouhá dálnice na zelené louce vede z Gorakhpuru v Uttarpradéši do Siliguri v Západním Bengálsku přes Bihár. Přibližně 84 km této čtyřproudé rychlostní silnice by před vjezdem do Biháru procházelo okresy Gorakhpur, Deoria a Kushinagar v Uttar Pradesh. Než dosáhne Siliguri, projde přes Západní Champaran, Východní Champaran, Sitamarhi, Madhubani, Supaul, Araria a Kishanganj.

Obrázek

Indický národní dálniční úřad (NHAI) dokončil "pozemky" pro rychlostní silnici a v příštím roce bude zadána zakázka na dílo. Rychlostní silnice, jakmile bude uvedena do provozu, poskytne přímé spojení pro směřující dopravu ze severovýchodního regionu do severní Indie včetně hlavního města Paňdžábu a Harijány.

3. Dálnice Varanasi - Kolkata

610 km dlouhá rychlostní silnice na zelené louce byla naplánována v rámci fáze 2 Bharatmala Pariyojna (BMP), aby zajistila vysokorychlostní připojení do severních a východních oblastí země.

Počínaje křižovatkou NH-19 a Varanasi Ring Road prochází dálnice s kontrolovaným přístupem přes Bihar a Jharkhand, než končí na NH-16 poblíž Uluberia v okrese Howrah v Západním Bengálsku.

Obrázek

V současné době trvá nejméně 12 až 13 hodin překonat 644 km mezi Váránasím a Kalkatou přes NH-2 (Zlatá čtyřúhelníková cesta). Rychlostní silnice Varanasi-Kolkata, která pojede souběžně s NH-2, zkrátí dobu jízdy na 7-8 hodin. Stavba této rychlostní silnice by měla být zahájena v lednu 2023, protože zakázka bude přidělena do příštího měsíce.

4. Dálnice Raxaul - Haldia

700 km dlouhá dálnice na zelené louce začíná v Raxaulu na indicko-nepálské hranici v Biháru a končí poblíž přístavu Haldia v Západním Bengálsku. Cestou přes Jharkhand bude dálnice protínat okresy Asansol, Durgapur a West Midnapore v Západním Bengálsku a bude napojena na Kalkatu.

Obrázek

Projekt za 35 000 milionů rupií bude procházet dálnicemi Kharagpur-Burdwan-Moregram a Varanasi-Kolkata poblíž vesnice Ramjivanpur v okrese West Midnapore, čímž zajistí bezproblémovou výměnu napříč všemi třemi rychlostními komunikacemi. Čtyři rychlostní silnice na zelené louce, jakmile budou připraveny, usnadní přímé i nepřímé zaměstnání milionům lidí a změní fyzickou tvář Západního Bengálska. Tyto rychlostní komunikace odemknou potenciál státu a nastartují průmyslový rozvoj státu.

https://swarajyamag.com/infrastructure/ ... east-india

:arrow: Projekt dálnice Bengaluru – Vijayawada (NH-544G) o délce 518 km je navrhovaná dálnice se 4 až 6 jízdními pruhy s částečně kontrolovaným přístupem s trasou v Karnátace a Ándhrapradéši.

Tento mix projektu modernizace brownfield (36%) a zelené louky (64%) bude postaven v rámci Bharatmala Pariyojana (BMP) fáze 2.

Projekt bude procházet kolem města Kadapa a je také známý jako BKV Expressway.

https://swarajyamag.com/news-brief/nhai ... 9200-crore
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Po uvedení asi 2,5 tis. km nových dálnic, které se začnou stavět a i to nejsou všechny ještě nějaká ta cestovatelská zajímavost:

Maravanthe je vesnice a pláž poblíž Kundapura, Karnataka, Indie. Outlook travel to považuje za jednu z nejkrásnějších pláží Karnataky.

NH-66 (dříve NH-17) vede vedle pláže a řeka Suparnika teče na druhé straně silnice a vytváří velkolepou scenérii, která je považována za jedinou svého druhu v Indii.



Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 11.12. premiér Módi inauguroval 520 km dlouhý úsek Shirdi - Nagpur na budovaném tahu Mumbai - Nagpur Expressway. Zbytek tahu se má odevzdat do provozu v 06/2023. Tah je ve státě Maharashtra.

video záběry:



https://www.livemint.com/news/india/pm- ... 10698.html
https://timesofindia.indiatimes.com/ind ... 145304.cms

V rámci fóra jsem uvedl, že došlo k odkladům se zprovozněním na 2 úsecích (210 km a 310 km) kvůli Covidu a dalším problémům, ale stihlo se to letos: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 76#p254576 .

Fotky:
https://twitter.com/i/web/status/1601966386632237057
https://twitter.com/i/web/status/1601965520634662913
https://twitter.com/i/web/status/1601947729256935425

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

mostní megaprojekt v Indii

Mostní přechod Dhubri - Phulbari bude dlouhý 19 km, z toho nad vodou 12,6 km. Nad řekou Brahmaputra spojí státy Assam a Meghalaya.

projekt a vizualizace: https://www.lntecc.com/dhubri-phulbari- ... struction/

záběry na výrobu mostních dílců: https://twitter.com/i/web/status/1605380728438788101
a další: https://twitter.com/i/web/status/1601364535478452224

Tento megaprojekt zkrátí vzdálenost mezi oběma státy o 250 km a zlepší konektivitu se zbytkem země. 19 km dlouhý most povede podél National Highway 127-B. Na obou stranách budou MÚK.

Dnešní trasa tudíž přibližně existuje, ale jen za použití trajektů, viz ZDE
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Do roku 2024 se naše silniční infrastruktura vyrovná standardu USA, říká Nitin Gadkari (ministr: silniční dopravy a silnic v Indii)

Chce také snížit logistické náklady z dnešních 16% na 9%. Více v článku:

https://www.aninews.in/news/national/ge ... 217043836/
https://www.timesnownews.com/business-e ... astructure.

Zajistit to chce díky masivní výstavbě silniční sítě, expresních silnic, silnic a tunelů. V rámci metropol se staví nové spojnice mezi dopravníma uzlama a průmysl. zónama. Tuto výstavbu prosazuje delší dobu jak federální vláda, tak jednotlivé státy.

Nemyslím si, že lze dosáhnout v Indii za tak krátkou dobu "US průměr" nebo "celosvětovou špičku", ale lze dosáhnout značný posun proti ještě i minulé dekádě vzhledem na opravdu masivní výstavbu a ucelené postupy v přípravách, normách (to především) a pozemcích.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
kalanis
Příspěvky: 379
Registrován: 14.3.2009 17:05:07

Re: Indie

Příspěvek od kalanis »

Diaľničiar píše:mostní megaprojekt v Indii...
V podstatě jde o to obejít Bangladéš na druhé straně od hlavní části země a zlepšit napojení státu Méghálaj na zbytek. Proto ty trajekty.
Source názvů a umístění
oakenfold píše:D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko... v Indií není zima, takže žádná přestávka přes zimní měsíce, jako u nás, navíc je to placka ...
Fajn, co třeba tady východně od Bombaje? To sice není Himáláj, ale kroutí se fest.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Dne 25.1. se do provozu odevzdal obchvat Manday na National Highway 275. Toto je část Bengaluru - Mysuru Expressway. Obchvat je dlouhý přibližně 10 kilometrů a má po obou stranách šest průjezdných pruhů a dvouproudé obslužné komunikace. Dálnice Bengaluru - Mysuru je kombinací on-line upgradů a obchvatů na zelené louce. Celá rychlostní silnice o délce 118 kilometrů má být brzy slavnostně otevřena.

https://starofmysore.com/mysuru-bengalu ... r-traffic/

lokalita na mapě: https://www.openstreetmap.org/?mlat=12. ... 51/76.8851

(stalo se) :arrow: Asi 180 km úsek dálnice Dillí - Mumbai bude slavnostně otevřen 12. února mezi Sohna (jižní vstup do Dillí) a Dausa (poblíž Jaipuru). Základní kámen rychlostní silnice byl položen v březnu 2019. Projekt zahrnuje i dalších asi 65 km silnic včetne těch širších. Hlavní trasa je 180 km.

https://www.livemint.com/news/india/del ... 97227.html
https://indianexpress.com/article/citie ... 4245/lite/
https://news.abplive.com/news/india/pm- ... rs-1578941
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 13.2.2023 19:39:44, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: K začátku 02/2023 je v Indii v provozu již asi 3600 km dálniční sítě typu expressways. Ještě v 01/2022 to bylo 2100 km. Indie má v plánu postavit prozatím 40 tis. km dlouhou síť expressways.

:arrow: Výše uvedená 180 km dlouhá dálnice je uvedená do provozu. Aktualizoval jsem obsah. Je to 1. úsek na megaprojektu za asi 13 mld. USD s délkou asi 1400 km.

Obrázek

:arrow: Silniční úřad NHAI postaví 88 km 6- pruh Agra - Gwalior Expressway.

https://www.timesnownews.com/delhi/delh ... e-97621275
  • Očekává se, že rychlostní silnice bude dokončena a otevřena kolem roku 2027. Očekává se, že zkrátí cestovní dobu mezi Agrou a Gwaliorem na pouhou hodinu ze současné 2–3 hodinové cesty a zkrátí cestovní dobu Dillí-Gwalior na pouhé 4 hodiny ze současné 7+.
:arrow: Bengaluru – Mysuru Expressway na tahu NH-275 je blízko dokončení. Délka tohoto tahu bude 117 km v parametrech 2+6+2

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Ačkoliv je to článek z 05/2022, tak díky němu nemusím tolik psát. Stačí si ho přečíst a lze porozumět politice premiéra Módiho, který mj. stojí za masivní výstavbou "expressways".

Indie vyhlíží zlatou éru.
https://www.exportmag.cz/mezinarodni-ob ... -populaci/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

90 % prací bylo dokončeno na 640 km dlouhém úseku jináč 1260 km budované dálnice Amritsar - Jamnagar.

https://en.wikipedia.org/wiki/Amritsar% ... Expressway

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Asie“