R3 (SK) všeobecně

Vše o výstavbě, provozu a údržbě této slovenské rychlostní silnice.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: R3 (SK) všeobecně

Příspěvek od kot »

Že by to bylo v SR jako v ČR ? Stále nové a nové studie a čekání na ně v podstatě brzdí vlastní realizaci...
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: R3 (SK) všeobecně

Příspěvek od ML90 »

Diaľničiar píše: 1.6.2023 20:57:12 :arrow: Výstavbu R3 na Oravě podle NDS nestopli. Výstavbu R3 na Oravě podle NDS nestopli. Výstavba úseku rychlostní silnice R3 mezi Tvrdošínem a Nižnou podle dálničářů není zastavena a nadále pokračuje.

Mluvčí Národní dálniční společnosti (NDS) Eva Žgravčáková to uvedla v reakci na šířící se informace, že dodavatel prací uvažuje o zastavení výstavby. Předsedkyně Žilinského samosprávného kraje (ZSK) Erika Jurinová se chce setkat s ministrem dopravy Pavlem Lančaričem. Avizovala, že ho bude žádat o vysvětlení situace, aby se tak „vyvrátily fámy“.

V regionu však podle Jurinové začaly kolovat informace, že stavba nenapředuje dostatečně rychle a uvažuje se o zastavení výstavby. Důvodem má být to, že dodavatel se údajně nedohodl s dálničáři ​​na zvýšení částky díla v souvislosti s inflací a dodatečnými pracemi. „To jsou informace, které nedělají dobře v regionu. Chci se proto ministra ptát, jak to v realitě vypadá. Slyšeli jsme, že existují i ​​jiné problémy, které souvisejí s technologií výstavby. Věříme, že nám ministr pozitivně vysvětlí situaci a ujistí nás, že se dostavba uskuteční,“ řekla Jurinová.

https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... -na-orave/

To, co nedělá regionu jménem Orava dobře, tak to je nekompetentní vedení SSC a NDS, které neumí včasně řešit problémy s výstavbou R3, protože jsou podhodnocené přípravní práce včetně geologie a neodpovídající investice do mostů, co způsobuje značné problémy. Rozhodně to není to, že se uvede pravda a sice, že se úsek nestaví dle harmonogramu. Že na tuto nemocnou argumentaci naskočil nový ministr je důkaz jeho naivity. Ono by se tam totižto stačilo zajet podívat a uvědomit si, že není možné ani za půlroku, aby se tam jezdilo po nové R3. To totiž není instalace mobilních sítí. :crazy:
Dovolím si tady zareagovat na tento poslední příspěvek z vlákna k úseku Tvrdošín-Nižná. Do budoucna bude určitě potřeba sledovat, jak se posouvá příprava a výstavba R3, protože se tu začíná schylovat k podobnému problému jako u R4 na sever od Prešova, kde už Poláci rozjíždějí stavbu rychlostní silnice až na hranici. Už je totiž rozhodnuto o tom, že v úseku Rabka-Zdrój-Chyżne (SK) se bude stavět čtyřpruh (nepůjde o rychlostní silnici, ale bude označený jako DK), který se odpojí od rychlostní silnice S7 z Krakova. Určitě to bude jedna z tras, kterou budu dál podrobněji sledovat. Zatím je to v úvodních fázích přípravy, ale vzhledem k tomu, jak pokračuje výstavba na Slovensku to může být brzy docela problém.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: R3 (SK) všeobecně

Příspěvek od kot »

Zpropadení Poláci ! Nám to zavaří u Králíků a na Slovensku / zatím / jen u D3. Takže jim tiše záviďme...
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: R3 (SK) všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Dobrá. Tak na rovinu tvrdě. :D

R3 nebyla a není prioritní dálniční os Slovenska. Bylo dáno, že pro klid státu (tak jak na mnoha dalších územích státu) se bude non-stop stavět max. 1 (jeden!) úsek a i ten v 1/2 profilu. To značí, že všechny na trase se formují jako 1/2 profil. Pak si Orava vymohla, že se bude stavět 1 výhradně na Orave a jinde ať se staví další. Je pravda, že region Turiec si vymohl 1 úsek taky. Pak malinko vyhrálo město Martin, ale tady to je součást dálnice D1, že se postavil i kousek lepší R3 k městu. (obdoba je situace D1 u Košíc, kdy se postavil kousek R2; protože pro D1 se udělá maximum všeho co lze dříve nebo o něco později; to je a byla jasná domluva stavební lobby a vlády, která zařídila vznik státu, takže tím lze konstatovat, že vývoj, který neustále píšu a hodnotím ... se plní. Ačkoliv se to změnilo v něco jiné, než byl cíl.)

Faktem je, že dosavadní úseky v provozu mají problémy. Mostní úseky "procházejí" renesancí. Nechci se rozepisovat, ale HŠ je v potížích, ne zase se nic neodstaví, ale ideální to není. V kvalitě D1/R1 to není. Orava čelí svahovým pohybům v těch zářezech. Jednoduše tady se šetří nejen na parametrech, ale i výsledkem.

NYNÍ máme rok 2023. Je tady válka na Ukrajině. Již u D3 byl problém, že EU nechce financovat dva tahy vedle sebe. Tím prvním je D3. Dobrá, D3 se musí nanovo připravovat, ale to se děje. Pokud se i D3 nepostaví do 2030, tak R3 není připravená. Je tady studie o R1/R3 co z toho se má postavit, dodnes nebyla řádně prezentována. Připravuje se obchvat Krupiny dole na jihu. Obchvatu se domáhá město Šahy na jihu, ale smůla. Je tady nová priorita a tou je R4 - Via Baltica, na Polsko.

Polsko tedy možná jednou uvidí D3 a R4 v tom významu, že to bude souvisle (ale částečně taky v 1/2 profilu) napojené na zbytek dálniční sítě SR. Kdežto u R3 tento stav nehrozí minimálně do 2040. Tomu odpovídá stav příprav (který je sám o sobě na dekádu a nejsou peníze ani na tu) a taky položená mina na trase ve městě DK, kde si staví hlavu jako kdysi v Považskej Bystrici. Za každou cenu tunelové varianty. A to stát odmítá.

Může Polsko postavit i 6 nových silnic a dálnic na Slovensko, tak realita je právě taková. A bohužel, ale stav dosavadních státních silničních přechodů je tristní ... ví se to. A nezmění se to tak skoro. Ostuda Slovenska, tady tento výsledek.

Vím, že běží menší regionální silniční projekty. Ano, ty běží. Ale ty miliardové nikoliv.

Pokud se nezmění legislativa, tedy nebude umožněno přímo zadávat kontrakty a nebude vyřešeno financování, tak ani nečekejte do 2025, že se na těch D3/R4 zakopne do země. Bez ohledu na vývoj v Polsku.

Co se R3 týče, tak dnes budovaný úsek Tvrdošín - Nižná se odevzdá do provozu snad do podzimu 2024. Může se na přelomu jara a léta, pokud se obnoví řádná výstavba a domluví finance. Slovensko čekají volby ... nové vedení všude zasedne. To je realita a ne ty sny, které tady hromada lidí má. Na R4 se posune snad 2. úsek obchvatu Prešova a do 2025 ještě možná 1 další úsek, i bez PPP. S možností PPP to bude na R4 po roce 2026, možná až 2027 a v 2030 se může otevírat. A do 2055 splácet. Bez PPP nečekejte R4 do 2030 ...

A ano, je to tak. Slovensko jednoduše nemá souvislé dálniční napojení ani v 1/2 profilu s členským státem EU, se svým největším sousedem a ještě pěknou řádku let mít nebude. R3 je na konci tohoto seznamu mezistátních dálničních propojení.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „R3 (SK)“