R6
Re: R6
Je v plánu odstranit toto kolizní místo na R6 na MÚK Beluša s D1? Nájezd přes stopku není zrovna příjemný. https://mapy.cz/s/2tM6M
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R6
NDS zaktualizuje trvalé dopravné značenie na rýchlostnej ceste pri Púchove
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=220&t=6586
+ na výše zmíněné od Lennyho:
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=220&t=6586
+ na výše zmíněné od Lennyho:
- „Zjazdová vetva z diaľnice D1 na rýchlostnú cestu R6 od Žiliny v smere do Púchova a výjazdová vetva z R6 na D1 v smere na Bratislavu sa zmenia z dvojpruhovej na jednopruhovú vetvu, čím sa zabezpečí bezpečnejší prejazd vozidiel danými miestami a zjednoduší sa výkon údržby,“ dodala NDS.
Re: R6
Ale z toho nevyplývá, že by změna neodstranila značku Stop, dej přednost v jízdě, pouze větve budou jednopruhové. Pomohlo by, kdyby větev R6(D1) - I/61 uzavřely, tím by tam mohl vzniknout připojovací pruh.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R6
Dostavba R6 Púchov - Strelenka je plánován až na roky 2027-2030 a to zatím pouze ve 2-pruhu:
http://www.dnoviny.cz/infrastruktura/sl ... -deset-let
http://www.dnoviny.cz/infrastruktura/sl ... -deset-let
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R6
Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem několik informací a odstranil 1 příspěvek s neaktuálním odkazem a zbytečností pro dnešní dobu.
Nová vláda (složení z dnešních stran) se na novou výstavbu dívá i přes hodnotu peněz a skutečné priority pro další výstavbu, kdy jednoduše řečeno se v nejbližší dekádě nemůže postavit více než 1/5 plánovaných staveb, a proto se k tomu musí i jinak přistupovat, než slibovat výstavbu všude.
Z tohoto pohledu se stanovila jistým způsobem priorita další výstavby, ale s tím, že se přihlédne i na stav připravenosti zadat cokoliv do výstavby. R6 v takovém stavu samozřejmě není. R6 má ale jinou přednost a sice, že je součástí TEN-T CORE, což značí jistý závazek vůči EU ohledně dobudování do roku 2030.
NDS člení dostavbu R6 na 2 úseky, které jsou uvedené v úvodním příspěvku.
Náklady na výstavbu chybějících úseků jsou dle odhadu ve výši 403 mil. €. Připravuje se přitom 1/2 profil, protože vytíženost silniční trasy je v pásmu 30-50%, což se ekonomickým analytikům pozdává do kategorie 1/2 profilu.
Vzhledem k připravenosti obou úseků se nedá počítat s rozestavěním před rokem 2026. I pak bude určující politická priorita.
Faktem ale je, že tato vláda definovala R6 mezi priority pro výstavbu; jen není NDS schopna R6 zařadit do procesu tendrování pro slabou přípravu. Měla by ale umět dalším obdobím posunout fázi příprav k tomuto cíli.
Nová vláda (složení z dnešních stran) se na novou výstavbu dívá i přes hodnotu peněz a skutečné priority pro další výstavbu, kdy jednoduše řečeno se v nejbližší dekádě nemůže postavit více než 1/5 plánovaných staveb, a proto se k tomu musí i jinak přistupovat, než slibovat výstavbu všude.
Z tohoto pohledu se stanovila jistým způsobem priorita další výstavby, ale s tím, že se přihlédne i na stav připravenosti zadat cokoliv do výstavby. R6 v takovém stavu samozřejmě není. R6 má ale jinou přednost a sice, že je součástí TEN-T CORE, což značí jistý závazek vůči EU ohledně dobudování do roku 2030.
NDS člení dostavbu R6 na 2 úseky, které jsou uvedené v úvodním příspěvku.
Náklady na výstavbu chybějících úseků jsou dle odhadu ve výši 403 mil. €. Připravuje se přitom 1/2 profil, protože vytíženost silniční trasy je v pásmu 30-50%, což se ekonomickým analytikům pozdává do kategorie 1/2 profilu.
Vzhledem k připravenosti obou úseků se nedá počítat s rozestavěním před rokem 2026. I pak bude určující politická priorita.
Faktem ale je, že tato vláda definovala R6 mezi priority pro výstavbu; jen není NDS schopna R6 zařadit do procesu tendrování pro slabou přípravu. Měla by ale umět dalším obdobím posunout fázi příprav k tomuto cíli.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R6
doplnění chybějících informací
EIA Rýchlostná cesta R6 štátna hranica SR/ČR - Púchov
https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... -cr-puchov
*aktualizace informací i 2019/2020 (stará EIA z r. 2009 ztratila platnost)
Jen dodám, že v provozu je 1/2 profil od D1 po město Púchov / závod Continental - Matador v délce asi 8 km. Tedy asi 1/4 R6. Zbytek R6 se připravuje, ale nezahájí do realizace před rokem 2027.
EIA Rýchlostná cesta R6 štátna hranica SR/ČR - Púchov
https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... -cr-puchov
*aktualizace informací i 2019/2020 (stará EIA z r. 2009 ztratila platnost)
Jen dodám, že v provozu je 1/2 profil od D1 po město Púchov / závod Continental - Matador v délce asi 8 km. Tedy asi 1/4 R6. Zbytek R6 se připravuje, ale nezahájí do realizace před rokem 2027.
Re: R6
Nevím kdy vy slováci plánujete mít hotovou R6 každopádně my v česku budeme mít podle řsd hotovo v roce 2032 . Pak vznikne spojení české D1 se slovenskou D1 ještě přiložím leták https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/447 ... :07:15.673
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R6
Myslím si, že se to bude koordinovat, že snad nepostavíte vaší D49 do polí.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R6
Na rozdíl od ČR nemá Slovensko takové letáčky k dispozici. Takže to je jako věštit z koule.
Re: R6
Co jsem tak našel tak po 2030 takže by se mohlo stát že spíš vy Slováci budete stavět dálnici do pole ale ta informace byla na wikipedii
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: R6
My v Česku jsme nevyspitatelní občas dokončíme stavbu o rok dříve a občas se staví o 10 let později než by se mělo
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R6
Zde je R6 již jako novší priorita, slide 5
https://www.mindop.sk/uploads/PRIORITY_FINAL.pdf
NDS vzala zpátky návrh z r. 2019 , proces nové EIA se v 12/2021 tedy zastavil, zde je rozhodnutí: https://www.enviroportal.sk/eia/dokumen ... 634a4bbc84
https://www.mindop.sk/uploads/PRIORITY_FINAL.pdf
NDS vzala zpátky návrh z r. 2019 , proces nové EIA se v 12/2021 tedy zastavil, zde je rozhodnutí: https://www.enviroportal.sk/eia/dokumen ... 634a4bbc84
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R6
Rýchlostná cesta R6 z Púchova smerom na Česko tak skoro nebude, podľa Doležala majú prioritu iné projekty
14. 02. 2022
SITA
Rýchlostná cesta R6 z Púchova k hraniciam s Českom sa tak skoro stavať nebude. A to napriek tomu, že oba plánované úseky na tejto trase sú podľa priorít v príprave a výstavbe cestnej infraštruktúry v druhej desiatke a majú byť súčasťou medzinárodnej európskej siete.
„Úsek je relatívne vysoko v zozname priorít v cestnej infraštruktúre vďaka tomu, že je na medzinárodnom TEN-T koridore smerom na Česko, ale analýza nákladov a prínosov vychádza katastrofálne,“ povedal minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (nom. Sme rodina).
Prioritu majú iné projekty
Upozornil, že R6 sa podľa metodiky Útvaru hodnoty za peniaze v horizonte desiatich rokov určite stavať nebude, pretože sú iné prioritné projekty.
„Napriek tomu, že je to TEN-T koridor, je to tak vysoko nákladný úsek, s tak nízkymi benefitmi, že ho predbehli iné dôležitejšie úseky,“ uviedol Doležal na sociálnej sieti.
Výstavba diaľnic a rýchlostných ciest sa podľa Doležala urýchli o mesiace alebo aj o rok, pomôžu zmeny v zákone
Ako príklad spomenul plánovanú výstavbu úsekov diaľnice D3 na Kysuciach, D1 Turany – Hubová, či R4 na východe krajiny a rekonštrukciu ciest prvej triedy.
Úseky so zápornou spoločenskou prioritou
Odhadované investičné náklady R6 v dĺžke 22,5 kilometra a v polovičnom profile sú predbežne vyše 400 mil. eur, pričom trasa je len v počiatočnom štádiu prípravy. Súčasťou tejto rýchlostnej cesty majú byť úseky hranica SR a ČR – Mestečko (11,3 km) s predpokladanými nákladmi 221,5 mil. eur a Mestečko – Púchov (11,2 km) s nákladmi 181 mil. eur.
Diaľničiari vyhodnocujú ponuky na rozšírenie D1 pri Bratislave, musia si dávať obrovský pozor
Prvý z týchto úsekov je v zozname investičných priorít na 14. a druhý na 17. mieste, oba sú podpriemerné projekty, pretože majú zápornú spoločenskú prioritu.
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/ry ... -projekty/
14. 02. 2022
SITA
Rýchlostná cesta R6 z Púchova k hraniciam s Českom sa tak skoro stavať nebude. A to napriek tomu, že oba plánované úseky na tejto trase sú podľa priorít v príprave a výstavbe cestnej infraštruktúry v druhej desiatke a majú byť súčasťou medzinárodnej európskej siete.
„Úsek je relatívne vysoko v zozname priorít v cestnej infraštruktúre vďaka tomu, že je na medzinárodnom TEN-T koridore smerom na Česko, ale analýza nákladov a prínosov vychádza katastrofálne,“ povedal minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (nom. Sme rodina).
Prioritu majú iné projekty
Upozornil, že R6 sa podľa metodiky Útvaru hodnoty za peniaze v horizonte desiatich rokov určite stavať nebude, pretože sú iné prioritné projekty.
„Napriek tomu, že je to TEN-T koridor, je to tak vysoko nákladný úsek, s tak nízkymi benefitmi, že ho predbehli iné dôležitejšie úseky,“ uviedol Doležal na sociálnej sieti.
Výstavba diaľnic a rýchlostných ciest sa podľa Doležala urýchli o mesiace alebo aj o rok, pomôžu zmeny v zákone
Ako príklad spomenul plánovanú výstavbu úsekov diaľnice D3 na Kysuciach, D1 Turany – Hubová, či R4 na východe krajiny a rekonštrukciu ciest prvej triedy.
Úseky so zápornou spoločenskou prioritou
Odhadované investičné náklady R6 v dĺžke 22,5 kilometra a v polovičnom profile sú predbežne vyše 400 mil. eur, pričom trasa je len v počiatočnom štádiu prípravy. Súčasťou tejto rýchlostnej cesty majú byť úseky hranica SR a ČR – Mestečko (11,3 km) s predpokladanými nákladmi 221,5 mil. eur a Mestečko – Púchov (11,2 km) s nákladmi 181 mil. eur.
Diaľničiari vyhodnocujú ponuky na rozšírenie D1 pri Bratislave, musia si dávať obrovský pozor
Prvý z týchto úsekov je v zozname investičných priorít na 14. a druhý na 17. mieste, oba sú podpriemerné projekty, pretože majú zápornú spoločenskú prioritu.
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/ry ... -projekty/
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: R6
R6 bude mít význam až tehdy, jak bude vyřešená D49 na našem území (jak bude v realizaci i příhraniční úsek kolem Lidče). A to skutečně dříve než za 10 let nebude - i u nás jsou důležitější stavby k realizaci - hlavně D0, D3, D11 a D35...
Re: R6
Za 5 let s tím zamíchají dostavěné úseky D35, D55 (Ol-Pr), D1 (Pr) a D49, ale to nebude mít žádný nasávací význam pro R6, spíše se stane atraktivní trasa přes ValMez do Bytče díky D48 a S35. Sám jsem na to zvědav, protože především rozšiřování D1 u Brna hodně řidičů jedoucích Z<->V naučí používat severní trasu a místo na I/50 je to navede na I/35 nebo S11