Silnice II. a III. třídy

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

psáno v 03/2022:
Diaľničiar píše:Tatry jsou cílem mnoha občanů ČR

Silnice II. třídy II/537 anebo i Cesta slobody se začne od května rekonstruovat. Jde o silnici, která spájí Prešovský kraj (Vysoké Tatry) se Žilinským krajem. Silnice napojuje obce na silnice I/18 a I/66. Začne se s 2 úsekama (+7 mostů), na které má PO kraj 15 mil. €:

*Podbanské - Pavúčia Dolina, 7,6 km
*Tatranské Matliare - Tatranská Kotlina, 6,1 km

Celkem je v plánu modernizovat 42 km tahu a vyjít to má na 41 mil. €. Realizace proběhne v 6 etapách a dotkne se i 26 mostů.

https://sk.wikipedia.org/wiki/Cesta_II. ... Slovensko)

https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/ce ... standardy/
https://poprad.dnes24.sk/zupa-planuje-v ... ony-408274
Tady je 6 min. vizualizace dalších prací:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaná stavba v tématu

Po fázích rekonstruovaný starý most ve městě Hlohovec nad řekou Váh (jediný tady), který musel být uzavřen pro provoz a jeho otevření se odkládalo, tak se konečně do provozu v nějaké formě odevzdal. Práce budou pokračovat.

otevření: https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... re-dopravu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: V roce 2023 má Bratislavský samosprávný kraj (BSK) v investičním plánu obnovy komunikací zahrnuto 23 úseků silnic v celkové délce přibližně 55 kilometrů. Celková hodnota investice, která počítá i s opravou šesti mostů, má dosáhnout 23 milionů eur.

https://zahori.sk/70772/bsk-planuje-obn ... -v-zavode/

BSK spravuje celkem asi 560 km silnic, z toho 220 km silnic II. a 340 km silnic III. třídy. V jednom roce tak zaměří pozornost na 1/10 sítě, což je již opravdu luxusní stav. Celkově poslední roky mohu vyjádřit, že manažment řízení dopravního rozvoje a zacházení s veř. prostředky je v tomto kraji na maximální úrovni. :P

O tom, že kraj de facto zahrnuje silnice, které jsou vytížené v úrovni dálnic/silnic I. třídy by to byla jiná debata, takže ty investice jsou více než potřebné, ale taky se provádí na mnohem lepší úrovni - více vrstev a opatření proti degradaci vozovky kvůli zatížení nebo počasí, tedy vydrží delší dobu v dobrém stavu.


:arrow: Košický samosprávný kraj (KSK): Most u obce Sirník je zprůjezdněn, podle kraje šlo o technicky a finančně nejnáročnější rekonstrukci.

https://sita.sk/nasadoprava/most-pri-ob ... nstrukciu/

To stojí rozhodně za zmínku. Smluvní cena díla bez dodatků představuje více než 4,1 milionu eur s DPH vypovídá o složitosti celého provedení. Dalo by se za to obnovit 30 km vozovek. Tím jen dokladuji, jak je nezbytné pamatovat na mosty a ne čekat, až si vyžádají takové náklady na rekonstrukci. (celoslovenský problém)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Bratislavský samosprávní kraj

Můj názor: Pokud se povede udržet roční investice kolem 20 mil. € (nastavení částky umožňuje provádět investice kontinuálně a již nějakou dobu běží), tak jsem přesvědčen o tom, že koncem 2027 budou mít všechny silnice II. a III. třídy povrchy ve vyhovujícím nebo dobrém stavu a jakýkoliv havarijní stav se povede vyřešit do roku. Stejně tak se povede udržet v provozuschopném stavu mosty. A to nehledě na to, že mnoho úseků má zátěž, jaká je jináč na úrovni státních silnic I. třídy. Co se týče nové výstavby, tak jsem přesvědčen o tom, že se povede zrealizovat další dílčí úseky kolem Modry a Pezinku.

Cesta druhé třídy II/501 v okrese Malacky, která spojuje obce Pernek a Rohožník, prošla revitalizací. Stavební práce probíhaly od října 2022 a jejich účelem bylo odstranit rozsáhlá poškození povrchu vozovky.

Obrázek

Oprava se realizovala na úsecích Pernek - Kuchyňa a Kuchyňa - Rohožník technologií recyklace za studena. Dílo v hodnotě 3,6 milionu EUR bez DPH zrealizovala společnost EUROVIA SK.

https://www.vinci-construction.cz/blog/ ... a-rohoznik
  • Celková délka rekonstruovaných úseků je téměř 10 km. Na obou úsecích byla použita recyklace za studena, což je unikátní nízkoodpadní technologie, která je přátelská k životnímu prostředí. Eliminuje a omezuje jeho zátěž hlukem, prachem či emisemi a přináší také energetickou úsporu. Zároveň umožňuje opětovné využití stavebních materiálů již zabudovaných v konstrukci vozovky a omezuje plýtvání zdroji přírodních surovin.

    Cílem stavebních prací bylo odstranit rozsáhlé poškození povrchu vozovky, především poruch krytu a podkladních vrstev a také jeho příčných i podélných deformací. Účastníci silničního provozu tak budou moci cestu využívat další roky ve vysokém komfortu a jistě ocení, že budou jezdit po nové, kvalitní a bezpečné vozovce.
Základní informace:

Název stavby: Revitalizace silnic II. a III. třídy ve zprávě SC BSK technologií recyklace za studena - okres Malacky
Investor: Bratislavský samosprávný kraj
Zhotovitel: EUROVIA SK
Období výstavby: 10/2022-04/2023

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Na Spiši obnovují mosty postavené v 50. až 80. letech minulého století, řidiči musí počítat se zdržením. Rekonstrukcí pěti mostů na Spiši pokračuje rozsáhlá obnova silnice druhé třídy II/547. Investice představuje více než 1,7 milionu eur, Košický samosprávný kraj práce financuje z Integrovaného regionálního operačního programu.

https://sita.sk/nasadoprava/na-spisi-ob ... -storocia/

:arrow: Obnova mostu při Tatranské Kotlině přichází v hodině dvanácté, řidiče čeká 17-kilometrová objížďka

https://sita.sk/nasadoprava/obnova-most ... obchadzka/

Začínají stavební práce na mostě přes řeku Bílá za Tatranskou Kotlinou ve Vysokých Tatrách. Od pondělí 29. května budou platit v daném úseku dopravní omezení v podobě úplné uzávěry cesty. Informovala o tom agenturu SITA Lea Lehotská z oddělení komunikace Prešovského samosprávného kraje . Most na cestě třetí třídy III/3077 je totiž v havarijním stavu.

Obyvatelé a návštěvníci této části Tater se musí připravit na zmíněná dopravní omezení. Současný starosta Lendaku Miroslav Koščák na sociální síti informoval, že 17-kilometrová objížďka povede přes Výbornou, Slovenskou Ves a Spišskou Belou. Chodník pro pěší ze staré do nové Kotliny bude podle jeho slov přístupný tak, jako dosud.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Oprava mostu přes řeku Váh na silnici II/513 v Hlohovci

https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... v-hlohovci

* jak vždy odbornější článek doplněný o fotky
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný projekt v tématu:

Tady je aktuální stav z výstavby tohoto projektu, jeden z největších v rámci krajských silnic na Slovensku a každý, kdo cestuje do Tater, tak by si měl být této rekonstrukce vědomý:



na "sousedním" SK fóru je hromada fotek z konce 05/2022: https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 58#p255658 (a v dalších příspěvcích, i s popisem situace a to ještě nebyla hlavní sezona)
Diaľničiar píše: 19.12.2022 22:05:09 psáno v 03/2022:
Diaľničiar píše:Tatry jsou cílem mnoha občanů ČR

Silnice II. třídy II/537 anebo i Cesta slobody se začne od května rekonstruovat. Jde o silnici, která spájí Prešovský kraj (Vysoké Tatry) se Žilinským krajem. Silnice napojuje obce na silnice I/18 a I/66. Začne se s 2 úsekama (+7 mostů), na které má PO kraj 15 mil. €:

*Podbanské - Pavúčia Dolina, 7,6 km
*Tatranské Matliare - Tatranská Kotlina, 6,1 km

Celkem je v plánu modernizovat 42 km tahu a vyjít to má na 41 mil. €. Realizace proběhne v 6 etapách a dotkne se i 26 mostů.

https://sk.wikipedia.org/wiki/Cesta_II. ... Slovensko)

https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/ce ... standardy/
https://poprad.dnes24.sk/zupa-planuje-v ... ony-408274
Tady je 6 min. vizualizace dalších prací:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
RedBaron
Příspěvky: 356
Registrován: 16.5.2019 22:39:50
Bydliště: Doubravice u ČB

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od RedBaron »

Hernajz, to jsme měli jet příští rok, já tam jedu dnes ve dvě ráno :-)
darwousek
Příspěvky: 930
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od darwousek »

Mě spíš překvapuje že Slováci dělají vizualizace i na II. třídy. V ČR se tohle vidí jen na nějákých vybraných II. a občas na nějákou tu I.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Sedm krajů na Slovensku dostalo zelenou k podání žádosti o státní dotaci na modernizaci, rekonstrukci a výstavbu silnic II. a III. třídy včetně mostů. Přibližně 21 milionů EUR bylo vyčleněno na rekonstrukci silnic a 10 milionů EUR bude přiděleno na rekonstrukci mostů. Bratislavský kraj není ve výzvě zahrnut.

Na modernizaci silnic II. a III. třídy je nyní vyčleněno až 170 milionů EUR, přičemž přibližně 165 milionů EUR je vyčleněno na rozvoj dopravních spojení v méně rozvinutých regionech.

Ve skutečnosti se jedná o menší balík, než v ex programovacím období.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný projekt v tématu

Most přes Váh v Hlohovci po rekonstrukci slavnostně předali do užívání, osvětluje ho 299 LED světel

https://sita.sk/nasadoprava/most-cez-va ... d-svetiel/

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

tématické záběry na infrastrukturu z EU fondů; i na okolí, takže je hezky vidět širší oblast a návaznosti: oblast Tater má tady extra důraz v tomto fóru vzhledem k návštěvnosti z ČR

8 km, 6 mil. €, již jsem o tom psal, tohle je jen pro doplnění s lepšími záběry

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný projekt v tématu

Tatry: Cesta Slobody, II/537, fyzické plnění je 80%, finanční prostavěnost je 55% (projekt modernizace 42 km ze 62 km v nákladech 41 mil. €)

Tempo prací je rychlejší, než uvádí harmonogram.

Více informací: https://sita.sk/nasadoprava/rekonstrukc ... ekov-foto/

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Mezi městem Šahy a hranicí Nitranského kraje zkompletovali rekonstrukci šestikilometrového úseku silnice :arrow:

https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... seku-cesty
  • V okrese Levice byla ukončena a předána přestavba více než 6 km dlouhého úseku cesty druhé třídy II/527. Ten začíná ve městě Šahy a pokračuje až po hranici Nitranského a Banskobystrického kraje.
Cesta II/527 Šahy - hranice kraje:

Investor: Nitranský samosprávný kraj
Hodnota: 951 297 eur
Zhotovitel: EUROVIA SK
Období výstavby: 03/2023 – 8/2023

Obrázek
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 15.9.2023 18:10:11, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace obsahu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Slovensko“