I/38 obecně
Re: I/38 obecně
Byl aktualizován leták obchvatu Želetava – Horky. Na této stavbě mě ale fascinuje, že roky stála, protože nevycházela "ekonomicky" a buch, najednou se bude dělat v třípruhu a ještě se přidal i obchvat Horek.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/288 ... :51:59.975
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/288 ... :51:59.975
Re: I/38 obecně
Obchvat Horek byl i v původním záměru, akorát byl veden západně (přeložka byla zcela rovná). To ekonomické posuzování radši nekomentuju. Důležité ale je, že změna byla k lepšímu. Na přeložkách na I/38 je potřeba udržet jen MÚK a pak co nejvíce 3.pruhů. Což tady je splněno.
Re: I/38 obecně
Proč je stávající trasa ve směru na Znojmo za Želetavou odkloněná na Šašovice (dál na Horky přes odbočku), tomu nerozumím. Odbočka na druhý směr je zaslepená. Teda asi trochu rozumím motivaci snížení ceny. Ale přece by to šlo s trochou snahy řešit i jinak, ne?
Re: I/38 obecně
Otázka je, zda za 6 let / teoretické ZS / budou vůbec peníze na "méně" důležité akce.
Re: I/38 obecně
Tak toho jsem si nevšiml.Aram96 píše:Obchvat Horek byl i v původním záměru
Hlavní spojení Praha - Vídeň snad nebude nikdo považovat za méně důležitou. Když k tomuto úseku připočtu ještě plánované úseky Jihlava - Stonařov a obchvat Znojma až po hranice, tak to bude rychlejší cesta než jet přes Brno a dál po D52. Navíc pochybuji, že D52 po hranice bude dostavěna dřív.kot píše:Otázka je, zda za 6 let / teoretické ZS / budou vůbec peníze na "méně" důležité akce.
Re: I/38 obecně
Co je kde zaslepené ?bojler píše:Proč je stávající trasa ve směru na Znojmo za Želetavou odkloněná na Šašovice (dál na Horky přes odbočku), tomu nerozumím. Odbočka na druhý směr je zaslepená. Teda asi trochu rozumím motivaci snížení ceny. Ale přece by to šlo s trochou snahy řešit i jinak, ne?
Myslím, že to teď je řešené možná i naprosto ideálně. Že je hlavní po mostě na Šašovice a z ní vedlejší do Horek, to je snad úplně jedno, ne ?
Re: I/38 obecně
Od Šašovic se teď dá jet přes křížení s I/38 nahoru. Podle mapy bude tenhle směr zrušený. Tzn. bude se muset jezdit oklikou přes Želetavu. Ale zaplaťpámbu, že se má stavět aspoň toto.
Pokud by se v dohledné době udělal obchvat od Jihlavy za Stonařov, obchvat Želetavy a aspoň část Znojma, tak to pomůže velmi. Z dědin by pak významně brzdily snad jen na sebe nalepené Pavlice/Grešlové mýto.
Pokud by se v dohledné době udělal obchvat od Jihlavy za Stonařov, obchvat Želetavy a aspoň část Znojma, tak to pomůže velmi. Z dědin by pak významně brzdily snad jen na sebe nalepené Pavlice/Grešlové mýto.
Re: I/38 obecně
Jo takhle. To je naprosto v pořádku, že je zrušený. Na dálkové jedničce je toto napojení naprosto nadbytečné. MÚK cca každých 5 km je naprosto odpovídající. V tomto konkrétním případě to bude tedy méně, kvůli sjezdu do Horek, ale to je ještě pochopitelné.
Souhlasím, že prioritou by mělo být Jihlava-Stonařov a Znojmo. Tyhle by to chtělo mít postavené tak do 6 let.
Do roku 2030 by mohlo být reálné právě Želetavu+Horky a osobně bych přidal tuhle přeložku, která řeší hlavní závady na úseku MB-Znojmo.
V další dekádě postupně další úseky. Hlavně vše jen s MÚK, to je základ. A buď v nové stopě, kde nebudou traktory v 2-pruhu, nebo i s využitím současné trasy, pak ale rozhodně v 3-pruhu. Úsek MB-Znojmo jednoznačně v 3-pruhu ať tak nebo tak.
Staré EIA, které se nyní mají prodlužovat nebo je o to zažádáno, jsou na přeložky komplet v nové stopě s tím, že vedlejší bude v celé délce použitelná. Což vidím jako super výchozí bod.
Souhlasím, že prioritou by mělo být Jihlava-Stonařov a Znojmo. Tyhle by to chtělo mít postavené tak do 6 let.
Do roku 2030 by mohlo být reálné právě Želetavu+Horky a osobně bych přidal tuhle přeložku, která řeší hlavní závady na úseku MB-Znojmo.
V další dekádě postupně další úseky. Hlavně vše jen s MÚK, to je základ. A buď v nové stopě, kde nebudou traktory v 2-pruhu, nebo i s využitím současné trasy, pak ale rozhodně v 3-pruhu. Úsek MB-Znojmo jednoznačně v 3-pruhu ať tak nebo tak.
Staré EIA, které se nyní mají prodlužovat nebo je o to zažádáno, jsou na přeložky komplet v nové stopě s tím, že vedlejší bude v celé délce použitelná. Což vidím jako super výchozí bod.
Re: I/38 obecně
Úplně zrušený nebudebojler píše:Od Šašovic se teď dá jet přes křížení s I/38 nahoru. Podle mapy bude tenhle směr zrušený.
- Přílohy
-
- 38.PNG (534.56 KiB) Zobrazeno 6737 x
Re: I/38 obecně
Jako tady jsem tu historii moc nechápal. Původně byla v plánu západní rovná přeložka v dvoupruhu, tuším ani ne za miliardu, která údajně ekonomicky nevycházela. Teď je tam klikatice v třípruhu za 1,5 mld. za 5 km, a najednou to vychází? Úplně se mi nezdá, trochu to tam znám, a že by zrovna v tomto případě ušetřili na zemních pracích? Zrovna ten východní obchvat Horek jde do svahu přilehlého kopce, dále jedna MÚK navíc, nějaké přeložky silnic a hlavně přes 10 let ztraceného času - ten bude na celé anabázi asi to nejdražší. Každopádně jsem rád, že aspoň u této stavby ŘSD na Vysočině nedošlo ke zprasení dálkového tahu nějakým kruháčem jako u Brodu nebo u Jitkova.
Ještě bych rád na Vysočině viděl obchvat Litohoře, kde je celkem dlouhý průtah, a sousedního Jakubova, kde se kvůli pár metrům brzdí na 50. Jako úplně závada to není, ale před a za jsou pěkné úseky a tyhle dvě obce to trochu hyzdí. Pak už by chyběla jen Dlouhá Brtnice a Hladov, ale tam je vyjma zpomalovacího semaforu celkem rychlý a rovný průjezd. Tohohle se asi hned tak nedožijeme, ale vzhledem k tempu jihlavského ŘSD bych aspoň zahájil projektovou přípravu. Jihomoravskou část nemám tolik najetou, ale tam se myslím alespoň dělá studie na celý tah, podobně jako na I/53. A pak hlavně řešit úsek Jihlava - Brod ve třípruhu, to je podle mě hodně opomíjený úsek, podobně jako mezi KH a D11, kde se těžce zaspalo a intenzity jsou astronomické.
Ještě bych rád na Vysočině viděl obchvat Litohoře, kde je celkem dlouhý průtah, a sousedního Jakubova, kde se kvůli pár metrům brzdí na 50. Jako úplně závada to není, ale před a za jsou pěkné úseky a tyhle dvě obce to trochu hyzdí. Pak už by chyběla jen Dlouhá Brtnice a Hladov, ale tam je vyjma zpomalovacího semaforu celkem rychlý a rovný průjezd. Tohohle se asi hned tak nedožijeme, ale vzhledem k tempu jihlavského ŘSD bych aspoň zahájil projektovou přípravu. Jihomoravskou část nemám tolik najetou, ale tam se myslím alespoň dělá studie na celý tah, podobně jako na I/53. A pak hlavně řešit úsek Jihlava - Brod ve třípruhu, to je podle mě hodně opomíjený úsek, podobně jako mezi KH a D11, kde se těžce zaspalo a intenzity jsou astronomické.
Re: I/38 obecně
Já to také absolutně nechápu, ale buďme rádi že to takhle je. Tento záměr je mnohem lepší. Je prostě násobně bezpečnější mít zatáčky s předjížděcími pruhy, než dlouhou rovinku ve 2-pruhu. Jak vypadá provoz na I/53 asi známe oba.
MÚK navíc tam není, byl tam pod Horkami most pro mimoúrovňové napojení směr MB i předtím.
Každopádně je tahle stavba pro mě dalším "ukazatelem", co si mám myslet o CK MD.
Právě ty úseky Stonařov-Želetava (řeší Brtnici, OK u Kasáren a spol.) a poté Želetava-MB (řeší Jakubov+Litohoř) bych viděl jako poslední na realizaci. Naplánované v EIA je to dobře, vše MÚK, ne nijak časté, a v nové trase komplet. Jen by to chtělo přidat 3.pruhy (od S 11,5 už to není takový rozdíl) a bude to luxus. A vznikne tak bezpečná komunikace, která bude plnit dálkovou funkci dalších 50-100 let minimálně.
Na úseku MB-Znojmo považuju 3-pruh už za nutnost. Je tam velmi cítit nárůst provozu vlivem příměstské dopravy do Znojma od MB + Jaroměřic/Rokytnou. A protože zde jezdí kamionů pomalu jak na jedničkách, které se mají přestavovat na dálnici, ten 3-pruh by zde nebyl žádný přehnaný luxus.
Mezi KH a D11 se zaspalo, ale aspoň se to tam chystá poměrně poctivě - 3-pruh a jen MÚK. Jsem spokojen. I když teda tam to možná chtělo do budoucna i 4-pruh k té dálnici, ale snad to mají propočítané dobře.
MÚK navíc tam není, byl tam pod Horkami most pro mimoúrovňové napojení směr MB i předtím.
Každopádně je tahle stavba pro mě dalším "ukazatelem", co si mám myslet o CK MD.
Právě ty úseky Stonařov-Želetava (řeší Brtnici, OK u Kasáren a spol.) a poté Želetava-MB (řeší Jakubov+Litohoř) bych viděl jako poslední na realizaci. Naplánované v EIA je to dobře, vše MÚK, ne nijak časté, a v nové trase komplet. Jen by to chtělo přidat 3.pruhy (od S 11,5 už to není takový rozdíl) a bude to luxus. A vznikne tak bezpečná komunikace, která bude plnit dálkovou funkci dalších 50-100 let minimálně.
Na úseku MB-Znojmo považuju 3-pruh už za nutnost. Je tam velmi cítit nárůst provozu vlivem příměstské dopravy do Znojma od MB + Jaroměřic/Rokytnou. A protože zde jezdí kamionů pomalu jak na jedničkách, které se mají přestavovat na dálnici, ten 3-pruh by zde nebyl žádný přehnaný luxus.
Mezi KH a D11 se zaspalo, ale aspoň se to tam chystá poměrně poctivě - 3-pruh a jen MÚK. Jsem spokojen. I když teda tam to možná chtělo do budoucna i 4-pruh k té dálnici, ale snad to mají propočítané dobře.
Re: I/38 obecně
Připravuje se i něco na obchvatu Lihotoře a Jakubova. Zatím jen studie jsou zpracovány, ale pomalu se to začíná hýbat kupředu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/38 obecně
Vždyť na ten úsek byla zpracována EIA a vydáno stanovisko. Já myslím, že se snaží o jeho prodloužení. Tady není co vymýšlet.
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/E ... 05?lang=cs
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/E ... 05?lang=cs
Re: I/38 obecně
I/38 Jakubov – Litohoř nově v přípravě na stránkách ŘSD. Ještě teda chybí leták, jsem zvědavej, jestli bude taky 2+1 jako u Želetavy.
Re: I/38 obecně
A jihomoravské ŘSD pořád nic.
Je dobře, že se něco děje. Pokud půjde jen o samotné obchvaty těch dvou obcí (což předpokládám), tak doufám, že součástí bude dostavba MÚK do Moravských Budějovic. A napojení na opačném konci stavby bude právě tak, jak je nyní do MB, čili připraveno na výhledové pokračování nové silnice vedle, ale nyní připojené stykovou křižovatkou. A 2 km dlouhé předjížděcí pruhy pro každý směr, jak píšeš, a bude to naprosto tipťop. Končit/měnit se mohou před a za mostem přes Jakubovský potok, aby most nemusel nést širší vozovku, vychází to i pěkně na prostředek úseku.
Je dobře, že se něco děje. Pokud půjde jen o samotné obchvaty těch dvou obcí (což předpokládám), tak doufám, že součástí bude dostavba MÚK do Moravských Budějovic. A napojení na opačném konci stavby bude právě tak, jak je nyní do MB, čili připraveno na výhledové pokračování nové silnice vedle, ale nyní připojené stykovou křižovatkou. A 2 km dlouhé předjížděcí pruhy pro každý směr, jak píšeš, a bude to naprosto tipťop. Končit/měnit se mohou před a za mostem přes Jakubovský potok, aby most nemusel nést širší vozovku, vychází to i pěkně na prostředek úseku.
Re: I/38 obecně
Má to mít 5,2 km, tak asi nějak takhle?:
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... 0gksfd0h2W
Jinak zahájení a ukončení píšou 2028-2030.
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... 0gksfd0h2W
Jinak zahájení a ukončení píšou 2028-2030.
Re: I/38 obecně
Ano, takhle nějak by to mělo vést.
Re: I/38 obecně
Možná je škoda, že nevyšla trasa kolem Třebíče.
Peníze za rekonstrukci II/405 by se využili lépe na přeložku silnice první třídy. Takto nemáme ani homogenní II/405 ani I/38. O H38 z usnesení vlády z roku 1963 vůbec nemluvě.
Peníze za rekonstrukci II/405 by se využili lépe na přeložku silnice první třídy. Takto nemáme ani homogenní II/405 ani I/38. O H38 z usnesení vlády z roku 1963 vůbec nemluvě.
- Přílohy
-
- i38vyhedavaciPresTrebic.jpg (271.97 KiB) Zobrazeno 5978 x
Re: I/38 obecně
Musím říct, že tohle mě také překvapilo, že se nevybrala trasa přes Třebíč. Z určitých hledisek dávala smysl. Asi zvítězila tehdejší vidina menších nákladů, protože se část současné I/38 využije, nebo nevím. Každopádně v současné době jsou v plánu stejně takřka obě trasy, jednu snad někdy bude stavět ŘSD a tu druhou si postupně modernizuje kraj Vysočina. Přecejen ale vybraná trasa bude určitě ekologičtější než si zbytečně zajíždět a u té Třebíčské by hrozil "nepřesun" dopravy MB-Jihlava. Takže buďme rádi.
Re: I/38 obecně
Ale 405 by mohla být homogenní relativně brzy - obchvaty Brtnice a Slavětic jsou již naprojektovány a je vykoupena většina pozemků. Pokud stát rozjede tendr na Dukovany, tak by měla být i přiznána dotace SFDI na tyto obchvaty. Škoda jen těch Okříšek, že se dlouho nikam nepohnuly. Bohužel dále na jih na 360 Kraj provedl rekonstrukci pouze v 7,5 a i obchvaty MB a Jaroměřic jsou plánovány v 7,5. Přitom 360 měla být 9,5 ale bylo potřeba rychle vyčerpat IROPy, tak se to opravilo ve stávajícím uspořádání. Na I/38 si ještě hodně dlouho počkáme ale pokud bude kolem roku 2030 aspoň Želetava-Horky a Jihlava-Stonařov (a Jakubov - Litohoř), tak asi přes Třebíč, byť po luxusní 405, nikdo moc nepojede.
Re: I/38 obecně
Dnešní pohled je jiný hlavně v existenci kraje Vysočina, který vznikl až po roce 2000. V polovině devadesátých let, kdy vznikala tato studie, by si na vznik kraje Vysočina hned tak někdo nevsadil. Přijde mi, že Třebíč se ani o tu variantu moc nesnažila. Jihlava to taky neřešila.
Je vlastně zvláštní, že do dvou bývalých okresních měst Pelhřimova a Třebíče nevede z krajského města silnice I. třídy. Takže po vzniku kraje tekly peníze z EU fondů právě do II/410, ale po 20 letech je to opravdu jenom moderní silnice druhé třídy (okolo takové Přiseky se zlepšilo stoupání/klesání z 12% na 6% "hurá"). Ten obchvat Brtnice mne překvapil, že se vážně připravuje (asi jak princ M. zasekl ty Okříšky) tak je potřeba něco stavět. Koukal jsem, že to bude taky dobrá horská dráha 4,5% do udolí a 6% na kopec. Všechny ty jmenované stavby na I/38 mají termíny v lepším případě 2030.
Na volbě modernizace I/38 tak vyhrály vlastně jenom Moravské Budějovice. Teď jim bude kraj stavět ještě jihovýchodní obchvat.
Já si myslím, že je hlavně škoda, že se nepostavilo těch prvních cca 15km na JJV od Jihlavy společně místo plánování I/38 a rekonstrukce II/410. On ten úsek Jihlava - Stonařov v úbočí toho údolí nebude nejlevnější.
Popravdě když potřebuji do Třebíče tak ve směru od Prahy od D1 nejedu ani po II/410. Vždycky to jednou za rok za dva zkusím a přejde mne to.
Je vlastně zvláštní, že do dvou bývalých okresních měst Pelhřimova a Třebíče nevede z krajského města silnice I. třídy. Takže po vzniku kraje tekly peníze z EU fondů právě do II/410, ale po 20 letech je to opravdu jenom moderní silnice druhé třídy (okolo takové Přiseky se zlepšilo stoupání/klesání z 12% na 6% "hurá"). Ten obchvat Brtnice mne překvapil, že se vážně připravuje (asi jak princ M. zasekl ty Okříšky) tak je potřeba něco stavět. Koukal jsem, že to bude taky dobrá horská dráha 4,5% do udolí a 6% na kopec. Všechny ty jmenované stavby na I/38 mají termíny v lepším případě 2030.
Na volbě modernizace I/38 tak vyhrály vlastně jenom Moravské Budějovice. Teď jim bude kraj stavět ještě jihovýchodní obchvat.
Já si myslím, že je hlavně škoda, že se nepostavilo těch prvních cca 15km na JJV od Jihlavy společně místo plánování I/38 a rekonstrukce II/410. On ten úsek Jihlava - Stonařov v úbočí toho údolí nebude nejlevnější.
Popravdě když potřebuji do Třebíče tak ve směru od Prahy od D1 nejedu ani po II/410. Vždycky to jednou za rok za dva zkusím a přejde mne to.
Re: I/38 obecně
Obchvat Okříšek se má taky dělat (až k I/23), stejně jako obchvat Zašovic (obchvat Slavětic také, ale ten je až na II/152). Samozřejmě je to kvůli dostavbě Dukovan a SFDI už přispívá i na přípravu._jan91 píše:Ale 405 by mohla být homogenní relativně brzy - obchvaty Brtnice a Slavětic jsou již naprojektovány a je vykoupena většina pozemků. Pokud stát rozjede tendr na Dukovany, tak by měla být i přiznána dotace SFDI na tyto obchvaty. Škoda jen těch Okříšek, že se dlouho nikam nepohnuly. ...
Re: I/38 obecně
Mezi Jihlavou a Pelhřimovem to bývala I/19, ale v 90. letech byla převedena na II/602. Spojení do Třebíče bylo mizerné vždy a i po kolejích je to pomalé.dvs píše:Je vlastně zvláštní, že do dvou bývalých okresních měst Pelhřimova a Třebíče nevede z krajského města silnice I. třídy.
Re: I/38 obecně
I/38 Pávov, křižovatka s D1
Ten, kdo tohle vymyslel, by zasloužil nakopat...
https://kraje.rsd.cz/vysocina/i-38-pavo ... atka-s-d1/
Ten, kdo tohle vymyslel, by zasloužil nakopat...
https://kraje.rsd.cz/vysocina/i-38-pavo ... atka-s-d1/
Re: I/38 obecně
Tohle zde bylo už hodněkrát kritizováno. Zcela oprávněně. Tím nechci říct, že tvoje kritika je nadbytečná.