PPP na D4 - výstavba

Praha – Příbram – Nová Hospoda (I/20)
Odpovědět
darwousek
Příspěvky: 929
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od darwousek »

Mě přijde že pro řsd je teď prioritní dělat dokumentace na D6,D7 a I/27 u Šlovic a Klatov.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Papuanec
Příspěvky: 518
Registrován: 19.10.2018 0:16:37
Bydliště: Střed světa, zkráceně Praha

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od Papuanec »

Tak nejde jen o videa, ono by stačilo, kdyby tam třeba aspoň jednou za čtvrt roku uspořádali nějakou menší tiskovku, kde shrnou postup výstavby. Podle mě by tam měli ze strany médií narváno. A pokud to VIA SALIS nezvládá, tak ať tam pošlou mluvčího ŘSD Rýdla. Ten televizi evidentně miluje, protože je tam každou chvíli :lol:
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od kot »

Ale jeho výstupy jsou všechno možné, jen ne kultivované...
Vitapb
Příspěvky: 152
Registrován: 11.11.2015 21:37:56

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od Vitapb »

Mě spíš přijde divný, že se tomu vůbec nevěnuje ŘSD. Stavba dálnice je politicky vděčný téma na kterym by si mohli "nahnat body". Přitom tady se staví takový dlouhý kus. Že by to bylo nějak zakázaný ve smlouvě s koncesionářem mi přijde jako pitomost, ale bůhví. Ve výsledku to stejně je stavba připravovaná a zadaná skrze ŘSD, tak by mi to přišlo celkem logický. Největší gól ve smyslu úrovně komunikace je tenhle příspěvek, upozorňující na uzavírku 29.-30.11., přičemž byl zveřejněný 6.12. :)

https://www.facebook.com/dalniceD4/post ... oTbVkbUzsl
darwousek
Příspěvky: 929
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od darwousek »

Kdyby si někdo náhodou nevšiml že to bylo uzavřené :lol: .
Holt se asi ničeho nedočkáme i když myslím že by lidi zajímalo jak se staví 32 souvislých km dálnice tak o to asi koncesionáři nemají zájem. Jak už jsem říkal na to jak okolo toho na začátku bylo halo, že je to pilotní PPP projekt tak zatím velké zklamání :cry: .
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od Diaľničiar »

celkový mediální útlm během této zimy je více než zjevný; udržení výhradně dopravních informací je totální minimum a povinnost

někdo se nestará ani o odkaz na TW
z české stránky vede neplatný odkaz ... https://www.viasalis.cz/ - https://twitter.com/salis_via?lang=cs
přitom z V. Conc. vede platný odkaz ... https://www.vinci-concessions.com/infra ... toroute-d4 - https://twitter.com/via_salis

Vitapb píše:Mě spíš přijde divný, že se tomu vůbec nevěnuje ŘSD.
Budu se opakovat, ale opravdu se musím ŘSD zastat - není to v jejich kompetenci se do toho vrtat. Myslím, že mají o čem psát a informovat včetně případných leteckých záběrů z ostatních staveb. Bylo by velmi divné, kdyby tomu tak právěže bylo a snad 1. případ vůbec. Zásadně se státní organizace do PPP projektů informačně nemíchají. Když by chtěl někdo, tak vyjma MDČR třeba SFDI by mohlo něco iniciovat.
Pokud spravují silnice jako celek, tak pouze pak z tohoto uhlu pohledu o tom mohou informovat. (do těchto kompetencí státu ČR delší dobu již nevidím, nezajímam se, tedy nemohu tvrdit jako fakt)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od martini »

Dnes jsme vyřešili otázku posledního věcného břemene na stavbě oněch 32 km, které bylo na kritické cestě, SO 501 na úseku Mirotice, rozšíření, přeložka VTL plynovodu, takže speciální díky za výbornou spolupráci ŘSD Plzeň a dopředu i EG.D, s nimiž jsme se také konstruktivně domluvili ve snaze přeložku dodělat ASAP.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
ToKro
Příspěvky: 36
Registrován: 10.11.2020 10:33:29

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od ToKro »

Ještě k diskuzi o dokumentaci stavby, (až) teď jsem narazil na to, že na webu ŘSD ve fotogalerii k D4 přibyly začátkem října galerie dokumentující postup prací v jednotlivých úsecích. Je to tedy teprve druhý update od zahájení stavby, nicméně asi to vypadá, že ŘSD nějaké nahodilé dokumentační snímky přidávat hodlá, i když je to PPP. Jen škoda, že na video asi rezignují.
darwousek
Příspěvky: 929
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od darwousek »

I tak se toho tam od Října stalo plno. Tak když už jen fotky tak alespoň jednou do měsíce.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
vondr
Příspěvky: 2907
Registrován: 7.11.2009 19:52:08
Bydliště: vodňany

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od vondr »

od 1.4. do 15.5. by měla být outavřena silnice 1/19 od křižovatky Lety k obci LEty. Bude se provádět první kruhový objezd
https://www.facebook.com/jihoceskatelev ... 9994172246
darwousek
Příspěvky: 929
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od darwousek »

Mohli by to ještě využít na opravu I/19 do Let.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
martink
Příspěvky: 147
Registrován: 10.12.2019 1:22:29

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od martink »

Historický milník stavby, u Mirotic namalovali nové žluté čáry :lol:
vondr
Příspěvky: 2907
Registrován: 7.11.2009 19:52:08
Bydliště: vodňany

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od vondr »

Dostavbě dálnice D4 začíná stavební sezóna, řidiče čeká řada omezení
https://www.pribram.cz/clanek/dostavbe- ... .sznhp.box
vondr
Příspěvky: 2907
Registrován: 7.11.2009 19:52:08
Bydliště: vodňany

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od vondr »

na webových stránkách viasalis se objevilo několik málo nových fotek a byla aktualizována stránka o uzavírkách
darwousek
Příspěvky: 929
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od darwousek »

Nejvíc mě děsí ten Milín.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
valvos
Příspěvky: 15
Registrován: 16.8.2022 7:15:49

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od valvos »

souhlas, zvlášť jestli tam ještě funguje a bude fungovat ten semafor na zpomalování
darwousek píše: 3.3.2023 11:59:25 Nejvíc mě děsí ten Milín.
vondr
Příspěvky: 2907
Registrován: 7.11.2009 19:52:08
Bydliště: vodňany

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od vondr »

VIdeo ze včerejšího průjezdu
darwousek
Příspěvky: 929
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od darwousek »

Už to vypadá moc pěkně. Jen by mě zajímalo proč v Mapy.cz není to esíčko u Letské křižovatky.
Jinak jsem taky včera projížděl a docela mĕ znepokojil stav směrových značek, některé jsou úplně zaprášené. A kdybych jel bez navigace a neznal bych to tam tak bych asi vůbec netušil kam odbočit.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od Majkii »

darwousek píše: 5.3.2023 11:16:45Už to vypadá moc pěkně. Jen by mě zajímalo proč v Mapy.cz není to esíčko u Letské křižovatky
Protože jim to asi nikdo nenahlásil... Přitom je to tak snadné, žes to mohl klidně udělat sám. ;)
wazer.cz
Pište česky, prosím!
darwousek
Příspěvky: 929
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od darwousek »

Už jsem to nahlašoval. Už 14 dní však nic.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od Diaľničiar »

Partner VINCI, fondy Meridiam (podíl 50/50) prezentoval, že tento pilotní dopravně-dálniční projekt PPP má maximální prioritu, protože se ním otevřou další projekty PPP. Na tuto fázi bude Meridiam připraven. Meridiam podpoří jakýkoliv dobře připravený projekt, který naplní Vizi společnosti obsáhnutou v 18 bodech. I proto není Meridiam zdaleka všude, kde by se to často čekalo. (vybírá si)
Meridiam, který vlastní hrstka asi 350 lidí s majitelem, dnes manažuje 100+ projektů po celém světě prostřednictvím zajištění kapitálu a ryze exkluzivní spolupráce s bankovníma domama, kterou rokem 2023 povýšil na formu B Corp., velmi ojedinělá záležitost.
Jeho původní aktiva vzrostli 4x za necelé 2 dekády z 5 na 20 mld. USD.
Za dobu existence po 2005, společnost dala na těchto projektech práci pro skoro 200 tisíc lidí, resp. tu prací mají dodnes.
Aktuální investice jsou v úrovni 75 mld. USD ...

Tandem VINCI - Meridiam lze nalézt i jinde; Slovensko, Keňa atd. V posledních letech dominuje výslovně dálniční síť. Meridiam charakterizuje vysoce výkonní dopravní infrastrukturu jako energeticky přínosní, která právě pomáhá snižovat emise a zlepšovat požadované cíle v ŽP. Stačí se na to dívat skutečným pohledem a faktama, bez zkřeslení neexistujících virtuálních dat, která jsou založená na tom, že polovina planety nebude nic dělat. Ve skutečnosti je potřebné odstraňovat rozsah dekongescí, usnadnit obchod, snížit spotřebu PHM, zlepšit bezpečnost provozu, snížit tak dopravní přetížení a negativní jevy s tím spjaté. Dále se zvedá růst HDP, vznikají pracovní místa a stát má více peněz a v konečném důsledku silnější regionální rozvoj. To tak ve zkratce 18 bodové priority.

VINCI optimalizuje procesy v rámci realizace díla, více než kdy jindy (na všech svých stavbách, nejen na D4). Pozice skupiny je v ČR silná, což dává více pozitiv než negativ v tomto úkolu.

Pouze za předpokladu extrémního vývoje by se hledala jiná dohoda ... tento scénář nenastal. Psát o něm nemá nyní smysl.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
darwousek
Příspěvky: 929
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od darwousek »

No jestli bude dokumentace stejně chabá i u dalších PPP projektů tak to bude pěkná polízanice.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od michal »

Z hlediska prezentace je to fiasko. I ty mapové podklady na Via salis, to je jak kdybych to dělal já... :roll: Snad bude kvalita odvedené práce vyšší než úroveň její prezentace. Od takového gigantu, který realizuje první PPP projekt v ČR, navíc hned v takovém rozsahu, bylo oprávněné očekávat podstatně víc...
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od Diaľničiar »

Z pohledu fanouška dálnic je to bezpochyby přesně tak. To nejsou jen mapové podklady, ale na 3 webech jsou různé odkazy na projekt, které ani nesdílejí stejné informace, nebo dokonce mají špatně zadaný odkaz, o tom jsem tady nedávno zrovna psal. To je ostuda.
Z pohledu běžného občana státu je důležité, jestli se staví, jestli se projekt dle smlouvy dokončí včas a jak bude v uživání dostupnost. S tím souvisí kvalita projektu, kterou stát získá v polovině života po rekonstrukci.
Z pohledu giganta u finančních služeb se tam ještě hodně plýtvá a bylo by co osekat co se zbytečných výdajů týká.
Z pohledu giganta stavební části a později provozní části, tak právě proto je ještě stále gigant, že dělá co umí, ale hlavně dělá. Aby mu to rozpočtě vůbec vyšlo.
Osobně jsem názoru, že propagace stoupne na významu, až bude opravdu co z té trasy udělat, aby to i stavebně působilo. :) Ale určitě to nebude jak jsem tady četl, že každý týden atp. To jsou naivní představy. Jednou kvartálně resp. 3x do roka by bylo postačující optimum - je to průměr u takových projektů, ne víc.
V globálním měřítku je rozdíl, když máte udělat 600 přeletů dronem, vyhodnotit a uveřejnit každý měsíc nebo každý kvartál nebo každý půlrok. Tolik těch důležitách projektů je. A my se bavíme o globálních financích, kde ČR je 1 projekt velkého významu. S tím jsou spjaté celkové dluhy, nejistota a tržby. A on je rozdíl vynakládat na něco na co smluvně nemusíte jen proto, aby bylo vidět, že se dělá - nebo že se to umí. To, že se to umí, to se ví i bez toho. To jsou zbytečné miliony - asi 2 miliony eur které se takhle šetří, co se kdysi bez problémů vynakládalo. Šetří se na strojích, více kanceláří se pronajímá a ušetřené peníze se energeticky investují, aby se dál systémově snižovala nákladová položka. A děje se to prakticky u všech gigantů - protože na všechny tlačí ten vývoj nákladů a ty projekty mají své rozpočty, svůj život jasně definován a ty banky a fondy tlačí na to, aby se to v první řadě dokončilo za domluvené objemy. Tak stoupá rozsah "subek" i na důležitých stavbách ... protože není zájem nabírat lidi nebo nejsou nebo sice jsou ale jdou na služební cestu do jiné země atd. To se doposud dělalo na menších stavbách, dnes to je běžná praxe i na velikých zakázkách za stovky mil. eur. Subdodavatel je levnější cesta, než vlastní zázemí ... a ono to pak ale není hezké na tom videu, když tam nemáte to svoje logo všude možně jak by jste chtěl - musel by se za každým udělat předěl a bylo by to rušivé proč to není souvislé. A těch důvodů je celá hromada. V trase se nachází prostor, který má být vynechán z natáčení, kterému se musí firma vyhnout. Student s dronem když se nevyhne - může mu dodatečně YT smazat video, když to nepořeší někdo jináč. Ale firma má limity.

Nepochybně ale platí ta 1. věta. Ne ale pro stát. Ten zajímá, aby se to dokončilo a všechny ostatní ať se po tom jezdí. Stát nebo li MD může učinit kontroly u výstavby. I tam se to zjevně rozchází s vnitřním manuálem skupiny - ale je na státě, aby konal když ty přestupky vidí. :) Vozovka se dá vyčistit i za 2x za den, né že ne. A on je pak levnější ten koridor aneb mycí vana atp. To je ale již jiná debata ... a byla by dopadla až po čáry, které není vidět. (na tom se ovšem mohu jen pousmát; se choďte někdy projet do opravdu hustýho provozu na trasách v D/F, a budete vidět čáry v rozpadu ale hlavně se do těch pruhů nevejdete ani když co uděláte, protože opticky jsou to cm které ale prostorově schází již jen tím jak se kde tu o cm posune ta mini zábrana podél toho ... to je hold daň za novou výstavbu. (a to je kdekoliv, včetně budov ve městě)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 9.3.2023 17:37:50, celkem upraveno 1 x.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
darwousek
Příspěvky: 929
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: PPP na D4 - výstavba

Příspěvek od darwousek »

Bohužel jsem velký fanoušek dálnic a D4 obzvlášť takže mě tohle mrzí. A myslím že i běžný občan by se velmi rád podíval jak vypadá stavba. Neřekl bych bych kdyby to byla běžná dálniční stvba. Ale když už je to ten pilotní PPP.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Odpovědět

Zpět na „D4“