Izrael

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

na předešlé straně jsem psal o velkém zákonu o národní infrastruktuře: viewtopic.php?p=271064#p271064

Velká část potřebných reforem ve snžení byrokracie se již uplatnila.

Doplním, že cílem tohoto zákona je usnadnit utrácení masivních dopravních výdajů, aby se opravdu povedlo za 2 dekády těch 150 mld. USD do dopravy nalít. A tedy, netýká se to jen dopravy.

Cílem tohoto zákona je zavést značnou řadu strukturálních reforem, které podpoří růst izraelské ekonomiky – urychlení infrastruktury a bytové výstavby, odlehčení regulace a byrokracie a zvýšení celkové konkurence v ekonomice.

Tedy doprava, energetika a bydlení. Zákon, který má za cíl prorazit komlikace v byrokracii, co se za dobu existence sbírají a komplikují implementaci plánovaných projektů do praxe.

Cílem je usnadnit realizaci tzv. gigantických projektů. To je právě třeba systém metra ve vícero městech, VRT, rychlé tramvaje, dualizace silnic, dobudování dálnic, sektory s bydlením (projekty které zahrnují 5-70 tisích bytových jednotek najednou a ano jsou takové), transformace a přestavba energetiky.

Jen díky inovativnímu přístupu lze sledovat i ty záběry, které tady pravidelně přináším. Pod inovacemi vnímejme i to, že 70% státní agendy lze vybavit přes internet a asi 110 tisíc lidí bylo za ex dekádu propuštěno - pracují pro soukromý sektor, zatímco stát transformuje většinu úřadů do podoby, že státní agentura zadává outsorcing pro naplnění cílů a jen procesy manažuje, ale přímo nevykonává. Agentury nejsou pod státní tabulkou, čímž se daří zaměstnat i ty, co by jináč zaujal prostor soukromého sektoru. Stát si může vybírat koho zaměstná. Daňové poplatníky to vyjde zajedno, ale výsledkem je jiná kvalita procesů.

Doprava (silnice, železnice, metro) ročně proinvestuje 10-12 mld. USD, již 3. rokem po sobě. Do té doby to bylo kolem 5-6.

Nechci se opakovat, ale kdo by to nechtěl hledat, tak je tady asi 1,1 tis. km dálnic a 2 tis km dualizovaných silnic. Cílem je, že všechny meziměstské tahy budou přinejmenším ve 4- pruhu. A dále je zde hodně MÚK, včetně velmi velkých, mnoha patrových s přestupnou možností na veřejnou dopravu. Tohle nejsou stavby pro dnešek, nýbrž pro Izrael 2040 a dál, ... v zemi neustále přibývá počet obyvatel.

Demografie vypadá tak, že se k 75. výročí státu narodilo za uplynulý rok 183 tis. dětí a 28% populace je mladší 14 let. Od 1948 tady žije 12x více obyvatel, přičemž se blíží stále více k 10 mil. hranici.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

Dále: tento příspěvek mapuje "realitu civilního a bezpečnostního života v mnoha souvislostech" - a garantuji, že některé informace budou pro mnohé z vás zcela nové :)

Z hlediska bezpečnosti a stavebnictví. Západní Břeh, který Izrael částečně i spravuje, tak tam je to spíš o teroru. Gaza je spíš o raketových útocích a teroru od hranic - ve smyslu: vypálím od hranic ruční zbraní na auto pár set metrů na nějaké ulici, silnici, nebo když jen armádní vozidlo. IDF usměrňuje bezpečnostní infrastrukturu.

Staví se masivní bariéry. Snahou je oddělit provoz od možných ter. útoků - hodit zápalnou láhev atp. Na to se v Záp. Břehu a nárazniku Jeruzalému staví velké zdi a ochranné střechy zahnuté opačně atp.

U hranic (s Libanonem, Egyptem, Jeruzalémem stamotným, Gazou) se staví bariéry jako takové. S Egyptem jsou vztahy lepší, ale na Sinaji je tamní teror muslimských bratrů. Tam vypomáhá Egyptu i Mossad. Bariéra tak má svoje opodstatnění i nadále. S Gazou se staví megabariéra, která nahrazuje 2m plot: viewtopic.php?p=248355#p248355 .

V 01/2023 došlo k útoku, kdy raketa (RPG) zasáhla civilní vozidlo u hranic s Gazou. Okamžitě se provedl výpočet jak je to možný? A aby se to neopakovalo, tak armáda IDF nařídila postavit bariéru na této izraelské ulici. Takhle to vypadalo po útoku i se zahajovacím ceremoniálem: https://www.timesofisrael.com/israel-to ... e-attacks/ . Někde staví ploty kvůli vysoké, jinde kvůli raketám od sousedů.

Uběhl půlrok a bariéra je v této lokalitě u konce realizace: https://i.imgur.com/wo64WLZ.jpg

Jde do patřičné výšky tak, aby ochránila i autobusy.
  • Ministerstvo obrany v úterý oznámilo, že výrazně pokročilo v operaci na instalaci obranných zdí na klíčových uzlových bodech v koridoru Gazy na ochranu před protitankovými střelami Hamasu.

    V prohlášení se uvádí, že stěny jsou navrženy tak, aby chránily otevřené oblasti, kterými obyvatelé koridoru Gazy procházejí i v nouzové situaci.
Tedy, takových míst je kolem hranic s Gazou vícero. Všechny budou pokryté novou zdí. Nejde o plot přímo u hranic, ale o místa vzdálená od hranic, které lze zasáhnout od hranic z vyvýšených kopečků.

Ministerstvo dopravy je pouze účastníkem v řízení. Ve skutečnosti se bude o zdi starat MO a Izraelské silniční společnosti.

Stěny nemusí nutně chránit oblasti před raketovou palbou přicházející shora, což je role, kterou má především Iron Dome a další prvky izraelské protiraketové obrany.

Ter. org. PIJ disponuje dnes raketama s dosahem 3 až 5,5 km, ty lepší mají dosah 5-75 km.

Do budoucnosti jsou tyto zdi již systémovým prvkem obranných pozicí IDF. Jináč řečeno, zdi budou sloužit u případné "velké války" jako obranné valy izraelského území a okrajových zón židovské ubranizace. Jako ochranný post pro IT jednotky s dronama atp. Bariéry jsou navíc částečně rozebíratelné a materiál má i jiné možné využití, co ovšem MO neupřesnilo.

_______________________________________________________________

Vládní kabinet schválil s Knessetem zvednutí obranných výdajů.

Mossad dostane o +37% více peněz proti roku 2022, tedy o +3,9 mld. NIS navíc. Jeho rozpočet tak prvně v historii přesáhne 10 mld. NIS.
- zdůvodňuje se to vyšší inflací, vyplácením agentů a oslabením šekelu a tedy zdražováním nákupŮ ze zahraničí z USA

Rozpočet IDF se zvedne o navrhovaných +13%.

Ministr financí: celý rozpočet na obranu vzroste ze 110,2 miliardy NIS v roce 2022 na 125,1 miliardy NIS v roce 2024. Značí to nárůst o 15 mld. NIS. Z toho skoro 100 jde na IDF a Mossad, ale stále zbylo 25 mld. NIS ... a ty jdou do policie, dalších služeb a speciálů. Celkem 6,5% HDP. To je částka, která směruje na bezpečnostní ministerstva a agentury. Prioritně do obrany a ochrany ... ale pár % jde i do silnic atd. Viz níže:

Čím více se sníží rozpočet na obranu, tím více peněz zbude na „civilní výdaje“. Ale letos, jak píše ministerstvo financí: "Ve světle dodatků k obrannému rozpočtu v letech 2023-2024 je možné, že sestupný trend obranného rozpočtu jako podílu na HDP bude omezen.

Položka IDF je mírně matoucí. Ve skutečnosti má ještě více peněz. V tomto roce 3,5 mld. NIS.

Armáda IDF má v roce 2023 definitivní rozpočet ve výši 86 mld. NIS, z čeho 13,7 mld. NIS je program USA pro Izrael, tedy mimorozpočtové příjmy. Ty jdou do protiraketové obrany a společných vývojových podniků. Dalších 6 mld. NIS je ostatní mezinárodní spolupráce; činnost IDF, výcviku atp. to jsou obrovské příjmy, protože to stát Izrael nedělá pro hezké oči. Bez tohoto je to v čisté výdajové stránce 66,5 mld. NIS nebo 18 mld. USD z rozpočtu státu, když se to sečte za celé IDF pak má armáda k dispozici 23 mld. USD. To odpovídá asi 4,5% HDP. (samotné HDP je v Izraeli asi 1,7x větší proti HDP ČR), takže jsou to opravdu obrovské prostředky.

Celý sektor bezpečnosti má jediný cíl: Izrael dlouhodobě udržuje veškerý technologický náskok v regionu s převahou ve všech směrech a k tomu účelu rozšířil především letecké a námořní síly. S tím, že udržuje v adekvátním stavu celý zbytek a rozvíjí nové segmenty: AI, drony atd.

Kromě Mossadu a IDF jsou tady další dvě tajné služby (včetně Shin Bet, pak ještě jedna vojenská kontrarozvědka) a policie. Ta má z hlediska finančních výdajů proti Mossadu a IDF zanedbatelný význam. K policii přináleží systém dobrovolníků.

Ostatní ministerstva jsou tzv. civilní sektory. Teprva kolem pandemie byl civilní život finančně větší, než bezpečnost. To se, zdá se, obráti v letošním roce.

Shin Bet nebo-li Shabak je veřejná bezpečnostní služba. Její poslání je mj. chránit hranice, hlavně vnitrostátní.
- v hierarchii je i několik speciálů a jednotek k misím
Národní kybernetická ochrana je novší prvek, vystavěný na tajné službě z IDF, dnes je součástí všech složek.

Když se podíváme na ten rozpočet a na to zapojení lidského kapitálu do služeb IDF, tak ještě je tu jeden faktor. Málokdo to ví, ale IDF má právo užívat až 30% půdy země pro výcvikové a testovací oblasti, 11 % země má stavební omezení z bezpečnostních důvodů, na dalších 4 % půdy se budují zařízení IDF; A na dalším 1% pozemku jsou objekty zabezpečovacího systému.

Tohle všechno má svůj systém silnic, další návaznost. Vlastní autobusy, stanice, ve městech proto roste tlak, že staré kasárny se stěhují. Dnes jsou obklopené zástavbou. Ekonomické důsledky údržby a využívání půdy systémem obrany bylo vyhodnocené jako neodrážející rozsah míry využití území pro bezpečnostní účely, ale jen pro nepředvidatelnost časového rozpětí mezi válkama. Jináč řečeno, stát nechce učinit změny jen proto, že "velká válka" tady již delší dobu nebyla. Jsou to převážně pouštní oblasti, ale i ty se zahušťují, i tam rostou města.

Mimochodem, Izrael proměnil a zvedl zemědělskou půdu z 1% na 10% během 3/4 století. I proto ty širší záběry, které poskytuji: zelené plochy. Ta soběstačnost v kombinaci odsolování je tady opravdu velká. To nemá s armádou nic, ale jde o to, že tady se nedívá primárně na jednu generaci, ale na celkové cíle a ten hlavní cíl je: posouvat se. :idea: (průběžně se vyhodnocuje i zda by to nemohlo být rychlejší v tempu, vždy má na všechno stejný názor každý, ale pak se zadá cíl pro vybraný okruh týmu a ten hledá negativa a teprva pak se postupuje vpřed. Tohle mj. vede k jednotě v pokroku a jakýchkoliv akcí, protože se toho účastní širší masa lidí a odborníků. Hledí se na každý negativní pohled. I proto se tady ale nesetkáte s nekončící kritikou všeho a všech. ;)

Pokud bych se zašel podívat do dalších sfér, pak samotný premiér disponuje vlastní službou.
Knesset má vlastní ochranu. I s úkrytem.

Izrael provozuje řadu elitních jednotek pro boj s terorismem a záchranu rukojmích, ani se nedá říct, že jsou členy výhradně policie nebo tajných služeb. Jejich kooperace je značná. U mnoha akcí se nasazují tzv. sdílené týmy.

Je faktem, že IDF stojí i u zesilnění vozovek. Lepších konstrukcí mostů. Pod mostem se dá ukrýt když je země pod raketovým útokem. Je přesně vypočteno, kde jsou kryty, kolik krytů má mít která budova. Kolik kde jakých bariér, check-pointů.

Může se zdát, že Izrael se často hádá - i o reformách. Není tady ústava, to je to co lze pozorovat poslední měsíce. Je snaha snížit pravomoce soudnictví. Ale jakmile čelí země bezpečnostní hrozbě - okamžitě nastává jednota v úrovni politiky až lidu.

_______________________________________________________________

Dnes došlo k teroristickému útoku v Tel Avivu. Palestinec vrazil autem a pak nožem dobodal lidi. (7 zraněných, 4 těžce) Na zkapacitněné silnici s cyklostezkou "vedle", jo, žádná sdílená silnce s cyklopruhem na vozovce pro vozidla. To neznamená, že všichni střílejí jeden po druhým. Faktem je, že zbraň má mnoho lidí z dob minulých zakoupenou - i střílí, ale vystřelit na člověka si žádá jinou odvahu. Teroristu zastřelil projíždějící motorkář - to je fakt. Nikoliv někdo z chodníku. Dalším faktem je, že ve stejné minutě se k tomu kroku odhodlalo dalších několik lidí ... nejbezpečnější pro turistu je vejít do obchodu, když se něco takové přihodí (nebo kamkoliv utéct, ale opravdu utéct - a dovést se uklidnit, když vás chtějí legitimovat (protože když někdo utíká a dostane se na další ulici a již mají všichni v zóně třeba varovnou SMS, tak podezřelý je každý kdo se chová jináč). Pravděpodobnost, že to zažijete blízká nule - ale z hlediska cestovního ruchu rozhodně jedna z nejvyšších na světě. Pravděpodobnost, že tady na ulici setkáte po zuby ozbrojenou stráž je tady normou zrovna jako v hotelových centrech Tunisu, Egyptě nebo v ulicích Francie u vyhrocených nálad atp. Ty památky, často i ulice hl. města jsou plné ozbrojených vojáků - ve službě, vycházce, přesunu. Odrazují, ale jsou symbolem bezpečí - když se i něco někde stane, lze totiž hermeticky uzavřít celé ulice.

Obrázek

Tady již půlroku přibližně platí mimořádné opatření: v případě teroristického útoku může ozbrojený civilista teroristu zastřelit. Obyvatelstvo bylo již ze začátku roku vyzváno k nošení zbraně všech, kdo mohou. Nelze to zneužívat a veřejná prostranství jsou navíc dobře sledována.

Zde jsou záběry z kamery: https://twitter.com/kann_news/status/16 ... -killed%2F (není vhodné pro slabší povahy)

Izrael je silně kontrastní země. Je tady hromada paradoxů, míchá se "moderna" s "historii". Ale hlavním prvkem, který tady každý ovládá je boj. umění a umění utíkat. Kdo může, tak zasáhne. Vždy je důležité se rychle zorientovat.

Nejčastějším cílem teroristů jsou:

* vojáci IDF (typizovaní nováčci na checkpointech u osad atd.)
* těhotné ženy
* cizinci ve smyslu zjevní turisti

Nejsou to rabíni. Nejsou to ani všeobecně vnímáno mladší muži v civilu.

Nejčastějším pachatelem je:

* mladší Palestinec do 30 let (protože jen ti mladší jsou snadno manipulovatelní a oni případnou smrt nevnímají tragicky + jejich rodiny dostanou peníze za odměnu jejich skutku a ten kluk když nemá perspektivu ...)

Ten dnešní stejně jako 30% od začátku roku neměl doposud žádný záznam.

Kdo je u vás nejrychleji v zastavaných oblastech, tak to jsou tzv. zdravotníci - střelci

Obrázek

Na motorce je nejlepší manévrovatelnost - v nekonečné kongesci.
Motorka unese základní prvky pro záchranu lidského života.

Záchranář je zároveň zdatným v zklikvidování ozbrojence. A již v minutách co tam jede - má informace co se tam děje přes helmu.

Teprva pak přijedou nebo najednou, další bezp. složky a až pak sanitka ve smyslu vozu.

Většina těchto "speciálů" má na sobě zapnutou kameru. Tudíž monitorují i bezprostřední vývoj po příjezdu. Protože to všechno pak Shin Bet důkladně vyhodnocuje. Umí se přidávat další prvky, zavedou se opatření. Není možný, aby tady na 500m nebyl nikdo kompetentní, protože je to nová čtvrť a ješte se komunita nedomluvila. Slabé místo - a ty se odstraňují.

Zásady boj. umění krav maga, co se tady učí od malinka a trénuje dál na školách a v armádě (protože imigranti ze zahraničí se to někde naučit musí) je utíkat. Když to nejde, pak se braňte jak dovedete a čím dovedete. Ovšem, jen základy ... neplatí pro turistu. Měl by jít z cesty ... předse jen neodhadnete kdo všechno je proti vám.

Navzdory tomuto všemu - sem jezdí čím dál více turistů. Většina řekne v dotaznících po pobytu, že se tady cítí velmi bezpečně. A to i většina těch co zažije nedaleký teror. Nejčastěji se těmto lidem zdá, že tady ví co dělat. V tom mají pravdu, to tady toži je nedílná součást života.

V 05/2023 sem přijelo 376 tisíc turistů. V 04/2023 to bylo 355 tisíc. Turistický ruch je relativně nově se rozvíjející sektor státu. 1 týden tady vyjde již od 1100€ v průměrném lepším hotelu se základním balíkem. Lepší organizovanost 2-3x.

Nejvíce se cestuje na sever - památky. Pak do: Tel Aviv, Jeruzalém a Mrtvé moře. Tedy geograficky de facto všude ...
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

ještě něco málo: Hlavní město Jeruzalém:

:arrow: vedle dálnice, mezi důležitými dualizovanými silnicemi a dálnicemi vznikají nové cyklostezky

radní říkají: Dnes je v Jeruzalémě asi 70 km cyklostezek a do konce roku dosáhneme 100 km zelené, pohodlné a dostupné městské sítě. Proč zelené? Protože mj. jdou vedle parků nebo vznikají parky tím, jak se do země kopou tunely, tak na povrchu se uvolňuje prostor a nanovo plánuje i zeleň. Bude se tak kombinovat jízda za prací nebo relaxem. Navíc se bude dát nasednout na bus atp., nespočet možností.

Obrázek

:arrow: symbolem je mj. most Hagana nebo Chordz: něco málo po česky https://cs.wikipedia.org/wiki/Strunov%C3%BD_most

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

Investice do dopravní infrastruktury a dopravních prostředků celonárodního významu (vlaky, busy) představují již necelá 2% HDP ročně

následuje zkrácené zhodnocení stavu, z Knessetu s objasňujícím textem

Jedná se o asi 11-12 mld. USD nebo dle kurzu 40-46 mld. NIS. Roční výdaje.

Tato částka jde na zajištění národních rozvojových plánů: dálnice, zkapacitnění tahů, uzly, železniční investice, veřejná doprava.
Tento objem peněz je prozatím maximum - protože Izrael již není schopen utrácet ani 100% přiděleného rozpočtu.

Dle národní komise (která odpovídá za prvních 100 let existence státu, role této komise se pak prolínají napříč stát a jsou zastoupené všechny profese ve smyslu hierarchie; politici, vojáci, vědci atd.) se v období 2023 až 2040 musí investovat do dopravy asi 850 mld. NIS. Částka již klesla, proti původní ve výši bilionu. Tomu odpovídají i ty záběry z vlákna. :)

Na konci těchto investicí bude výkon ekonomiky očištěn o inflaci větší proti dnešku o 150 mld. NIS, tedy 3x toho co se tam ročně vkládá. Hlavně se ale zrychlí jízda v km/h, zkrátí kolony, celkový rozsah kongescí, sníží počet DN, zvýší dostupnost regionů, co právě způsobí růst investicí atd.

Gush Dan jako jedna ze 400 metropolitních oblastí světa je 16. nejhorší z hlediska rozsahu kongescí. :?
Opodstatněnost metra je proto silně odůvodněná. Metro tady mělo 20 let existovat ...

Využívání veřejné dopravy se musí zvednout z 10-20% na 40% z celkového podílu přepravy.
V roce 2040 se zvedne i rozsah populace, s tím vším se počítá. Žádá si to ale radikální vklady do dopravních sítí.

Investiční plán byl sestaven na období 20 let, aby bylo možné koordinovat doplňkové projekty v energetice, vodárenství a kanalizaci. Do toho všeho se totiž zasahuje. Masivní překládky sítí se již uskutečňují i s ohledem na další dopravní sítě v zadaných trasách. Posouvají se celá vedení, telekomunikace atd. To vše si vyžaduje značné nasazení sil a techniky. S ohledem na to první dekádu nebude vidět vždy poměr nových staveb ve vztahu k ceně, ale se to projeví až ve druhé polovině investičního plánu.

Orgány státu rokem 2022 žádají o národní zákon o infrastruktuře, aby se usnadnila byrokracie. O tom jsem psal o něco výše a zákon byl schválen v období politické krize, protože je to zájmem všech. Izrael tendruje stavby za ohromující peníze ...tempo je ale nepostačující ve vztahu k tomu, že se udrží i v dalších letech. Obava je pak i u zdrojů realizace - ve smyslu kapacit.

Izrael výrazně zaostává ve své dopravní infrastruktuře. :idea: V důsledku toho jsou cestovní doby velmi dlouhé ve srovnání s jinými světovými metropolemi podobnými velikosti metropole Tel Avivu, a to v době, kdy izraelská populace roste rychlostí 2 % ročně, s dvojnásobným počtem obyvatel za 20 let. To je na rozdíl od všech západních metropolí, kde je tempo růstu nižší.

Stoupá i výkon HDP. Masivně se staví nové bydlení. Doprava je tak stále jako kdyby za tím vším.

V letech 2002 až 2022 to bylo 1,1 % HDP na investicích do dopravy a realizace aktuálně schválených plánů to zvýší na 1,4 % HDP u roku 2022. Až se zapojením samospráv, investicí IDF, PPP nástrojů se to dotahuje na 1,8% HDP. Rozpočtované jsou 2%. I proto se upřímila pozornost na Západní Břeh: viewtopic.php?p=276324#p276324 - a část z tohoto profitu získají i Palestinci tam žijící. Prvně v historii se tam vůbec jdou investovat tak masivní prostředky na tolik projektů najednou. :ok: Rozpočet byl vyčleněn - ale na území Izraele i když jsou plány a soutěže, tak se reálně nestaví.

Těžiště je metro. Pak VRT a elektrifikace. Až nakonec dobudování dálnic a dualizace silnic. Ve výhledu budou všechny meziměstské silnice ve 4- pruhu. (dnes 3 tis. z 20 tis. km; před 20 lety to bylo sotva 1 tis. z 15 tis. a o to jde: Izrael mj. postavil mnoho nových mezim. silnic tak jak staví nové bydlení nových čtvrtí a společně s tím dualizuje stávající tahy)

Pokud budou schválené plány realizovány do cílového roku, včetně tří linek metra, pak celkové investice dosáhnou asi 600 miliard NIS, což povede k ročnímu nárůstu HDP o cca 58 miliard NIS (o 93 miliard NIS méně než navrhovaný plán). To je však podhodnocené, protože model nezohledňuje ekonomické výhody, jako je zvýšení volného času, změny úrovně znečištění ovzduší, nižší náklady na přepravu zboží, úspory energie a další. Proto výkon ekonomiky stoupne více, ale problematická je část o investicích. Schází zapracovat další plány a posunout je o dalších 20 let, Izrael dneškem končí v roce 2040.

To značí, že Izrael musí zahájit tzv. roční aktualizaci dopravního plánu - tak jak třeba v Norsku.

Již nyní ministerstvo dopravy prosazuje řadu strategických plánů pro cílový rok 2040 spolu s řadou projektů. Nezůstává se jen u Gush Dan, nýbrž se se dopravně dělá z Haify centrum severu společně s Haderou. Na jihu BeerSheva, Negev taky obživl, viz dualizace hlavní silnice v poušti a vznik nových sídel. Tyto programy ale zase nejsou naceněné.

Realizace: Většina stávajících projektů je zpožděna. :ko: Opravit to má již zmiňovaný zákon o národní infrastruktuře, který usnadní celý byrokratický proces a zrychlí jej. Co ale ještě schází, to je silnější tlak na energetické společnosti k urychlení překládek a zapájení do sítě již zmiňované projekty železnic a metra. Další komplikací ze silnic a nových uzlů je pomalá práce policie, která nemá na tyto investice dostatečné kapacity. Pracovní síly je ale již nedostatek i u stavebních firem. Stále více povolenek se vydává na pracovníky ze zahraničí.

Linky metra jsou v omeškání 13 až 20 let. Společně s tím řada uzlů. První VRT je rovněž v omeškání, i když již v provozu. Celá řada dualizací je v omeškání. Mnoho prací neplní harmonogramy, protože všechno se realizuje za plného provozu. Hodně činností se uskutečňuje jen v noci, co ale prodražuje výsledek, se kterým se původně nekalkulovalo. Největší specializované společnosti mají v objednávkách masivní nové stroje od jeřábů po jinou techniku, tady to ale stále naráží na selhání dodavatelských vztahů po pandemii. Pro tvrdé podmínky v tendrech se soutěží nemůže zůčastnit kdo chce - musí plnit bezpečnostní certifikáty, mít zkušenosti a specifické reference. Izraelské firmy jsou vytížené, takže nejsou ani do partnerství, protože každý projekt může přinášet tzv. černé puntíky - zhoršuje se pozice u dalšího tendru. A to žádná nechce riskovat jen, aby se stavělo.

Stát Izrael musí dokázat urychlit investice, především do odlehhlejších území na severu i jihu a provést realizaci metra v centrální poloze, protože je potřeba stavět za lepší ceny co lze jen na severu a jihu, ale bez dopravních sítí tam nikdo žít nepůjde.

I proto se role státu Izrael mění a musí změnit. Stát ostatně po rozpočtovaných kapitálových výdajích do bezpečnosti investuje druhý nejvyšší balík právě do dopravní infrastruktury. Pak až s podpůrnými nástroji přes banky následuje bydlení - které pokud by se zahrnulo do stavebnictví, tak by se ukázal sektor výstavby jako opravdu robustní - na tu velikost země.

Na margo faktu, že i samosprávy investují ... ostatně samosprávy mají velmi slušné příjmy, zákonem definované z výběru daní a dalších poplatků.

Jerusalem Transportation Master Plan

https://jet.gov.il/en/

*v angličtině přehledné informace, projekty

Obrázek

Aktuální vývoj v hospodářství:

Fitch Ratings hodnotila rozpočet 2023-2024 právě jako mimořádně masivní zaměřený na opatření ve vzdělávání a dopravní infrastruktuře. Obojí odpovídá skutečnostem: mladá populace, hodně dětí a masivní dopravní investice. Třeba OECD dlouhodobě kritizuje poměry v dopr. výkonech.

Co se zadlužení týče, tak v roce 2022 byl vytvořen mírný přebytek ve výši +0,6% HDP. Vláda se vrací do deficitů, ale mírnějších než roky předtím a díky růstu HDP se očekává, že míra zadlužení se bude snižovat min. v 3 nejbližších letech. Na konci roku 2022 byl vládní dluh 61,6%, na konci letošního roku má být 57,9% HDP. Schodek letos je projektován na 1,5% HDP, v dalších letech stoupne na 2,3 a 2,8%. Dluh bude ale stejně v poměru k HDP klesat.

Centrální banka informovala, že výše rezerv byla ke konci 05/2022 v úrovni těsně pod 200 mld. USD, což odpovídá 38% HDP.

Počet lidí bez práce byl na konci května asi 3,6%.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info

:arrow: V rámci projektu "Metropolitní síť - Rychle do města" vznikla v Hod Hašaron národní dálnice - je shrnuta pět km v obou směrech a většina z ní se nachází na silnici 402, v úseku mezi Magdiel a Edenim Junction. Pracuje se i na tahu 40. Dualizace, MÚK, vozovky ...

Obrázek

Obrázek

Obrázek

:arrow: Ašdod North Interchange, Ašdod je město v Izraeli v Jižním distriktu. Je tady přístav, kterým projde 60% zboží. Město je asi 30 km na jih od Tel Avivu a žije tady asi 230 tis. obyvatel. (ještě v 1995 to bylo bezmála 130 tisíc)

Trojúhelník Paleshat je oblast, do které přijíždějí vlaky ze stanice Ašdod na jihu, z přístavu Ašdod, stanice Yavne východ a stanice Yavne západ. V srdci "trojúhelníku" (dlouho to nebyl vlakový trojúhelník) leží stanice nenávisti Paleshat. To co zde vidíte jsou většinou vlaky pro fanoušky žánru. A stejně tak se upgradovala silniční síť v lokalitě. Vznikají tak nové lionivé trasy jak pro dálnici tak pro železnici s komplexním systémem mobility do budoucnosti v souladu s územním rozvojem.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

:arrow: Tel Avivská lehká železnice bude od začátku přeplněná
https://en.globes.co.il/en/article-ligh ... 1001452467

V úseku metra Red Line se očekává, že vlaky přepraví 700 cestujících namísto původně plánovaných 440.

:arrow: Stále žádné datum spuštění pro lehkou železnici v Tel Avivu
https://en.globes.co.il/en/article-stil ... 1001452463

Možnost, že červená linka zahájí provoz v červenci, ustupuje, pravděpodobněji se jeví srpen.

:arrow: Pracovníkům veřejného sektoru v Izraeli se do konce roku 2027 zvýší mzdy o 11 %.
https://en.globes.co.il/en/article-hist ... 1001452548

Histadrut (Všeobecná federace práce v Izraeli) a ministerstvo financí dnes podepsaly rámcovou dohodu o mzdách veřejného sektoru do konce roku 2027. Jde o obzvlášť rozsáhlou dohodu, jejíž principy byly dohodnuty před několika měsíci. Dohoda zahrnuje jednorázový grant ve výši 6 000 NIS v březnovém platu při přípravě na Pesach, platbu 400 NIS v červenci, která bude vyplacena v srpnu, a dalších 100 NIS v říjnu 2024 – to se bude počítat jako 5% navýšení platu. Každý prosinec pak zaměstnanci veřejného sektoru dostanou 2% navýšení platů, které do konce roku 2027 dosáhne celkově 11%.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 11.7.23 se pro provoz otevřel obchvat na El Arov. Otevření cesty předcházely předběžné práce, které se realizovaly tři noci, ve kterých se postupně otevíraly dopravní okruhy (křižovatky) Karmi Tzur a Beit Umer. O finišujících pracích jsem psal v tomto příspěvku: viewtopic.php?p=275383#p275383 , kde jsou další záběry.

Projekt El Arab bypass na cestě 60 je náročný projekt, který se realizuje v obtížných podmínkách.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

pokračuje odlehčování silniční dopravy:

:arrow: Light rail Red Line opening a political fest
https://en.globes.co.il/en/article-ligh ... 1001453747

:arrow: Cabinet approves fast link trans-Israel railway
https://en.globes.co.il/en/article-cabi ... 1001453660

Plán zahrnuje vysokorychlostní vlaky s rychlostí až 250 kilometrů za hodinu na nových tratích do Ejlatu a Kirjat Šmony.

:arrow: Ředitelství železnic schválilo i nákup vlaků a vagonů za celkem 1,7 mld. €. Mj. od Alstomu.
  • Ministryně dopravy, Miri Regev: „Toto je bezprecedentní přesun zásob izraelského vlaku, který vede ministerstvo dopravy, který zahrnuje stovky vyspělých soustav, které umožní zvýšit počet výjezdů ze 70 milionů v roce 2019 na 105 milionů v roce 2025 a 300 milionů v roce 2040. Tyto pomohou Izraeli trénovat na novou éru a nové linky, které se otevřou v příštích letech. Jedná se o nárůst kapacity cestujících o desítky procent, což sníží přeplnění během špičky a zlepší servis vozidel. Izrael se přesouvá do veřejné dopravy, založené na pokročilých systémech hromadné dopravy lehkých a těžkých vlaků, a výsledky pocítíme v příštích letech. "
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

tak snad: Tel Aviv light rail to launch next week :jidlo:
  • Ahead of the start of operations on August 18, "Globes" provides the basic information about the Red Line from fares, frequencies and routes, to speed and cellular reception.
The line extends over 24 kilometers from Petah Tikva to Ramat Gan, Bnei Brak, and Tel Aviv to Bat Yam, and 34 stations. The line is expected to carry 234,000 passengers daily. 12 kilometers of the line from Schenker Station in Petah Tikva near the Geha Interchange to Elifelet in Tel Aviv near the railway park, will be underground.

This has been Israel's most expensive infrastructure project to date. Building the line has cost more than NIS 18.7 billion well above the estimated NIS 10.7 billion when construction was approved in 2010 and the NIS 16.7 billion when construction finally began.

https://en.globes.co.il/en/article-tel- ... 1001454436
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Dnes politická špička otevřela do provozu červenou linku metra ve městě Tel Aviv.

Základní fakta jsou o příspěvek výše, podrobněji k dohledání v tématu.
První plán byl schválen před 21 lety.
takhle ta síť metra bude jednou vypadat (2040)
takhle ta síť metra bude jednou vypadat (2040)
0a.JPG (85 KiB) Zobrazeno 695 x
Green Line a Purple Line: jejichž otevření je odloženo z let 2025 na 2028 a 2027.

Jak se červená linka otevírá, poučili jste se?
https://en.globes.co.il/en/article-a-th ... 1001455522

:arrow: Izraelská ekonomika ve druhém čtvrtletí meziročně vzrostla o 3 %, ale údaje o spotřebě ukazují, že si Izraelci utahují opasky.

Vezmeme-li v úvahu růst izraelské populace, ekonomika roste zhruba o 1 % ročně. HDP na obyvatele rostlo ve druhém čtvrtletí meziročním tempem 1,1 %, stejně jako soukromá spotřeba.

Například USA zaznamenaly čtvrtletní růst o 0,6 %. V Británii byl růst 0,2 %; Německo nezaznamenalo vůbec žádný růst; zatímco rakouská ekonomika klesla o 0,4 %. Tabulku vede Litva s prudkým čtvrtletním skokem HDP o 2,8 %.

:arrow: Izraelský fiskální deficit překročí vládní cíl, který zní na 1,1% HDP.

Vládní příjmy od začátku roku 2023 klesly o 4,1 %, zatímco vládní výdaje vzrostly o 6,8 %, uvádí ministerstvo financí.
Fiskální deficit Izraele se na konci července 2023 prohloubil na 1 % HDP a za posledních 12 měsíců činil 18,3 miliardy NIS, uvádí generální divize účetního ministerstva financí. Izraelský fiskální deficit vzrostl o téměř 3 miliardy NIS od konce června 2023, kdy to bylo 15,4 miliardy NIS.

:arrow: noční záběry na Gush Dan (název pro širokou oblast Tel Avivu):

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministerstvo dopravy: Izraelské dopravní zácpy se ještě zhorší

Ještě více frustrující než zpoždění způsobená zácpami na silnicích bude jeho nepředvídatelnost.

Oficiální dokument ministerstva dopravy s názvem "Dopravní zácpy přicházejí!" varuje před zhoršováním přeplněnosti izraelských silnic a poškozením spolehlivosti veřejné dopravy od příštího měsíce, kdy se děti vracejí do školy.

„Se začátkem školního roku, a zejména po židovských svátcích, zesílí dopravní zácpy na všech silnicích v Izraeli,“ uvádí v dokumentu Národní úřad pro veřejnou dopravu ministerstva dopravy a dodává, „ještě horší je nedostatek pravidelnosti v zácpě se zvýší."

Waze: Izraelský provoz je hustší než před Covidem

"Dopravní zácpa představuje pro účastníky silničního provozu dva vážné problémy," uvádí zpráva. "Prvním problémem je samozřejmě ztráta času na silnici spolu se znečištěním ovzduší a poškozováním kvality života. Druhý problém je vážnější - nedostatečná pravidelnost v zácpě. Pravidelné půlhodinové zpoždění na trase je to nepříjemné, ale aspoň se to dá vykompenzovat a vyrazit dřív. Když jsou zácpy nepravidelné, je situace mnohem těžší.“

Situace je tak vážná, že ministerstvo dopravy varuje před „masivními zácpami, které se budou objevovat každých pár dní a způsobí hodinová i více zpoždění, a to jak u veřejné dopravy, tak u soukromých vozidel,“ dodává: „Toto je nejvíce frustrující situace, takový, který nás nechává bez jakékoli rozumné schopnosti plánovat."

Statistiky přesnosti veřejné dopravy ukazují, že v období září až listopad loňského roku klesla spolehlivost autobusů pod minimální hranici stanovenou Národním dopravním podnikem. Ministerstvo dopravy očekává, že se tento jev letos bude opakovat a úroveň služeb zůstane pod minimem až do konce roku 2023.

Ministryně dopravy Miri Regevová prosazuje změnu, která umožní soukromým vozidlům přepravujícím více než jednu osobu jezdit po pruzích městské hromadné dopravy. Odborné zdroje říkají, že taková iniciativa ještě zhorší úroveň dochvilnosti veřejné dopravy.

https://en.globes.co.il/en/article-tran ... 1001455761

Tato situace potrvá do roku 2029, kdy se otevřou další linky metra, rychlé tramvaje, VRT, express pruhy a dokončí nejdůležitější dualizace s obchvatama a s navazujícími MÚK. Investice, které běží, ale 1/2 se stále připravuje. Urychlit do realizace je již může schválená legislativa k národní infrastruktuře, která odstraní většinu byrokracie. Plus se musí zredukovat tempo růstu soukromých vozidel pro další populaci, což bez linek metra jednoduše není možno uskutečnit. Teprva poté se v další dekádě bude dát pocítit změna a ta se udrží další dekádu bez ohledu na růst obyvatelstva, který je tady rovněž velmi silný, ale se kterým již dopravní plány počítají.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: sledovaný projekt v tématu: obchvat Afula (žije tady 60 tis. obyvatel, délka 6,5 km)

Byl dokončena 1. etapa obchvatu Afula. De facto obchvat stojí. Musí se dokončit MÚK a několik úprav v dalším napojení.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

tady vznikne MÚK:
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

pro připomenutí stav z r. 2021:

Obrázek


:arrow: Krátká aktualizace z hlavního města: V Jeruzalémě věří v parkovací místa "Hanna a Sa" jako prostředek ke zlepšení řízení dopravy ve městě a zvýšení využívání veřejné dopravy. Jeruzalém v této věci není sám: Projekt metropolitních dálnic Gush Dan dostane minimálně pět obrovských parkovišť, která budou postavena před Tel Avivem. Tento týden se konalo částečné otevření Haninan Nahal Tzofima. Velké parkoviště má přibližně 1000 parkovacích míst a nachází se u světelného nádraží.

detail: https://i.imgur.com/hzy2vNz.jpg (popis funkčnosti)

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

Regev zvažuje přeměnu pruhů pro autobusy na pruhy pro spolujízdu
https://en.globes.co.il/en/article-rege ... 1001456632

Vláda plánuje v září ponechat ceny benzinu beze změny, přestože ceny ropy zůstávají vysoké a šekel v srpnu oslabil o 3,5 %. Vláda prohloubí o 0,1% HDP deficit.
https://en.globes.co.il/en/article-govt ... 1001456372
  • Od vytvoření nové vlády v prosinci 2022 se maximální maloobchodní cena litru vládou regulovaného bezolovnatého 95 oktanového benzínu na samoobslužných pumpách prakticky nezměnila a vzrostla o 0,01 NIS na 6,86 NIS.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

Jeruzalém: Na Asher Viner Street (což je samo o sobě městský 4- pruh) vzniká v centru upgrade a sice, tunelová sekce a úrovňová sekce. Ta úrovňová je širší a veřejná, ta tunelová bude zplatněná a rychlejší. Práce finišují:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

dřívější záběry:

Obrázek

Obrázek

širší okolí:

Obrázek

vizualizace:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info

:arrow: výše uvedené je v provozu: Jeruzalém, uzel Rehovotu přes Hebron/Asher Wiener:

Obrázek

:arrow: Investor Transisrael (začínal projektem Highway 6 – The Cross-Israel Highway a dnes již navazuje P+R a zajištění veřejné dopravy tak, že hlavní tahy zajišťují původní cíle) dokončil další z obřích P+R parkovišť, které se nachází na dálnici 1 u vstupu do metropolitní oblast Gush Dan. Inaugurace proběhla 11.9. Jedná se o zásadní modernizaci parkoviště, které tady bylo, ale bylo kapacitně někde jinde. Haniv Hamahir je parkovištěm, ze kterého se lze rychle dostat do centra Gush Dan (soustava měst s Tel Avivem), zdarma kyvadlovou dopravou. Komplex se dnes jmenuje Hanna a Sa.

Tohle parkoviště nabízí 3800 parkovacích míst. Doposud tady byl prostor pro 2000 parkovacích míst. Zlepšilo se propojení s terminálama, vychytalo se mnoho much, jak se říká. Dále zde vzniklo 80 nabíjecích míst pro EV včetně dvou ultra rychlých. Zázemí tady pak mají i autobusy.

pro ukázku:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

:arrow: Mnoha izraelským městům se nedaří prosadit autobusové pruhy
https://en.globes.co.il/en/article-many ... 1001457534

Tel Aviv naopak vydal v roce 2022 jízdenky v celkové výši 127 milionů NIS vozidlům využívajícím autobusové pruhy.

:arrow: Plán na připojení EU k Indii přes Izrael, Jordánsko, Saúdskou Arábii a SAE vyvolává mnoho otázek.
https://en.globes.co.il/en/article-will ... 1001457513
  • Myšlenka blízkovýchodního železničního spojení je opět na stole. Americký prezident Joe Biden na summitu G20 v Dillí prohlásil, že bude podporován obrovský dopravní projekt spojující Indii s EU přes SAE, Saúdskou Arábii, Jordánsko a Izrael.

    Podrobný plán má být zveřejněn do 60 dnů. Trasa začne v přístavu Pireus v Řecku a předpokládá se, že odtud povede po moři do Haify. Železnice povede z Haify do Jordánska a odtud do Saúdské Arábie a Spojených arabských emirátů a skončí v přístavu Jebel Ali, kde bude zboží naloženo na lodě mířící do Bombaje. Podél hlavní trasy budou odbočky do dalších zemí regionu, jako je Bahrajn a Omán.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Populace Izraele vzrostla za poslední rok o 2 %, neboli o 194 000, na 9,795 milionu, uvádí Ústřední statistický úřad. Při současném tempu růstu dosáhne počet obyvatel v příštím roce 10 milionů, v roce 2048 překročí 15 milionů a v roce 2065 překročí 20 milionů. Upravuji tímto úvodní příspěvek, kde nahrazuji údaj 9,73 mil. obyv. na 9,8 mil. obyv.
  • 7,181 milionu (73 %) občanů Izraele jsou Židé, 2,065 milionu (21 %) Arabů a 549 000 (6 %) dalších včetně rusky mluvících přistěhovalců, kteří nejsou Židé.

    V roce 5783 (2022) zemřelo 48 000 Izraelců, zatímco za poslední rok se v Izraeli narodilo 172 000 dětí a do země dorazilo 70 000 přistěhovalců.
:arrow: Dálnice 38 se formuje mezi křižovatkou Givat Sharet/Yeshai a křižovatkou Zaraa. Při realizaci se mj. staví i MÚK Givat Sharet. Tato výměna zruší dvojitý uzel. Při realizaci projektu jsou přítomny dvě významné inženýrské komponenty a sice mosty. Prvním z nich je samozřejmě výměnný most a druhým široký most, který spojí dvě části Tel Beit Shemesh a pod ním přejede doprava po silnici.

V těchto dnech projekt dosahuje milník na mostech.

Oficiální očekávání dokončení projektu je v září 2025, ale výkon nyní naznačuje vyšší pravděpodobnost posunutí harmonogramu. Dobré slovo v této věci přichází i k vykonávajícímu zhotoviteli.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

Státní investor Transisrael před 4d informoval, že vybral 4 dodavatelů pro rozšíření 60 km tahu č. 6 v rámci MÚK Ein Tut. Tady tento uzel byl vícekrát modernizovaný, v jednom směru již je jako 8-pruh v délce asi 6 km. Nyní se učinilo tohle zásadní rozhodnutí. Samozřejmě, jedná se o 60 km pro každý směr jízdy.

Výstavba má proběhnout v letech 2024 až 2028 a bude znamenat vysoký přínos pro 270 tisíc cestujících za den.

tady byla zmínka o přípravách jedné části: viewtopic.php?p=229847#p229847
další zmínky uvedeného: viewtopic.php?p=266869#p266869 , viewtopic.php?p=241922#p241922

vizualizace:



Úseky, které se rozšíří a budou na sebe navazovat jsou v provozu postupně od roku 2000 a kapacitně již nyní některé nepostačují, resp. v roce 2040 nebudou postačovat vůbec.

https://www.transisrael.co.il/Project?projectID=63
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info: z dění ze země (ekonomika, doprava, obrana) + silniční reportáž tah č. 38

:arrow: Z DĚNÍ ZE ZEMĚ

Takže, populace státu je prakticky 9,8 mil. obyvatel. Viz 2 příspěvky zpátky. (cílové projekce zní na 24-27 mil.)

Nezaměstnanost v Izraeli klesá na nové minimum. To číslo je 3,1% v srpnu. Trh je prakticky ve stavu plné zaměstnanosti. A to navzdory faktu, že již přichází na trh stále silnější "mladší ročníky". Poptávka po pracovní síle je enormní; https://en.globes.co.il/en/article-unem ... 1001458188 .

Růst HDP zpomalil, inflace stoupla nad očekávání, ale i po očištění růstu obyvatelstva se výkon ekonomiky zvedl. To vše jsou nyní prakticky "zázraky" ve skupině zemí OECD. (inflace je zde 4,1%)

Izraelská linka metra M2 schválena, rozpočet uvolněn; https://en.globes.co.il/en/article-isra ... 1001458104 . Trať se stala třetí schválenou Národní komisí pro infrastrukturu a ministryně dopravy Miri Regevová odstranila její nesouhlas a uvolnila 2,4 miliardy NIS na plánování. Politická linie vždy odsouhlasí národní rozvojové programy.

Linka M2 bude dlouhá 26 kilometrů a bude procházet devíti místními úřady s 22 stanicemi z průmyslové zóny Segula Petah Tikva na východě přes Givat Shmuel a přes Bnei Brak, Givatayim a Central Tel Aviv do Holonu poblíž nemocnice Wolfson.

Po převodu finančních prostředků začala Regev podepisovat potřebné příkazy k vyvlastnění poblíž schválených stanic metra a po téměř ročním zmrazení činnosti začal fungovat výbor pro umístění osoby do čela Úřadu metra, i když není jasné, kolik z uchazečů má o práci stále zájem.

Bezpečnostní novinka: Ministerstvo obrany a Izraelské obranné síly v úterý po pěti letech vývoje odhalily nový hlavní bojový tank armády, Merkava Barak. První modely toho, co ministerstvo nazývalo „bitevními tanky 5. generace Merkava“, byly dodány 52. ​​obrněnému praporu 401. brigády; https://i.imgur.com/SL5G9rY.jpg .
  • Tank Barak byl vyvinut společně Ředitelstvím obrněných vozidel ministerstva obrany a pozemními silami a obrněným sborem IDF a zahrnuje systémy vyvinuté několika izraelskými obrannými firmami, mimo jiné Elbit Systems, Rafael a dceřinou společností Elta Israel Aerospace Industries.

    Co tento tank nabízí? Pokročilé senzory pro detekci cílů a zpravodajské informace mohou být sdíleny mezi tankem a dalšími složkami armády, což bude "skutečná revoluce na bojišti", high-tech helma IronVision pro velitele: Velitel tanku by byl vybaven helmou vyvinutou společností Elbit – podobnou přilbě pilota stíhacího letounu – která mu poskytuje úplný výhled na okolí a zobrazuje relevantní informace o probíhajících bojích. Elbit řekl, že helma, nazvaná IronVision, „vytváří obraz, který umožňuje posádce ‚vidět skrz‘ pancíř vozidla“ a pomůže vojákům „překonat přirozená omezení viditelnosti a zároveň zlepšit efektivitu a bezpečnost mise“. „Systém umožní 360stupňové skenování pohybem hlavy a lokalizací cílů v reálném čase s pomocí schopností umělé inteligence,“ uvedlo ministerstvo.

    Elbit vyvinul vylepšená mířidla a také pokročilejší noční vidění pro tanky Barak ve srovnání s předchozími modely Merkava. Obranná firma také poskytla nové uživatelské rozhraní založené na dotykové obrazovce pro tank, které zobrazuje relevantní informace pro každého jednotlivého člena posádky. Tyto systémy umožňují vojákům bojovat, když je tank zcela uzavřený, bez otevřených poklopů, na rozdíl od předchozích modelů Merkava, kde by velitel tanku byl buď zranitelný střelbou odstřelovačů, nebo by hůře viděl své okolí.

    Součástí tanků Barak je také pokročilý systém protiraketové obrany Windbreaker vyvinutý společností Rafael, který je v současnosti nasazen na starších modelech tanku Merkava a obrněných transportérech Namer.

    Ministerstvo uvedlo, že palebná síla tanků Barak byla rovněž „významně vylepšena“, čímž se zvýšila „smrtonosnost“ armády. Systém řízení palby, vyvinutý společností Elbit, umožňuje „přesné útoky při nečinnosti a pohybu“ ve dne i v noci se zlepšeným dostřelem, tvrdí obranná firma.

    Pokud jde o mobilitu, Merkava V je poháněna vznětovým motorem V-12 o výkonu 1 500 k spojeným s automatickou převodovkou Renk s 5 rychlostními stupni vpřed a 2 vzad. Může jet maximální silniční rychlostí 64 km s maximálním cestovním dosahem 500 km.
V roce 2015 ministerstvo obrany a armáda zahájily výzkum vývoje nového tanku pro obrněný sbor, přičemž vývoj začal v roce 2018. V roce 2020 byly provedeny počáteční testy a v posledních měsících byly IDF dodány první tanky. Ministr obrany Yoav Gallant řekl, že je „symbolické“, že tank byl oznámen, když si Izrael připomněl 50 let od Jomkipurské války v roce 1973 „a hrdinských bitev, které vedli vojáci obrněného sboru při obraně naší země“.

Merkava byla od 80. let hlavním bojovým tankem IDF. Obrněný sbor v posledních letech nahradil většinu svých modelů Merkava Mark 3 modernějším Markem 4, představeným v roce 2003. Barak se podle ministerstva nakonec stane hlavním bitevním tankem obrněného sboru. - Jde tedy o Merkava Mark 5

:arrow: SILNICE č. 38 (psal jsem o pokračující výstavbě, o 2 příspěvky zpátky)

Učiním silniční reportáž, tak jak jsem to činil u popisu celé série dálnic a městských dálnic, což začíná jako silniční reportáže jedna za druhou zde: viewtopic.php?p=254118#p254118 . :jidlo: (kde mezi 27 a 50 nic není, protože charakterem není stále 38 za dálnici)
1d.JPG
1d.JPG (19.77 KiB) Zobrazeno 1436 x
Silnice č. 38 regionální podélná silnice v nížině Yehuda a slouží jako jedna z hlavních podélných silnic v nížinné oblasti.

Dálnice jsou suverénně všechny s modrou dopravní značkou (státní silnice jsou červené, regionální jsou zelené, ale často jsou červené i zelené zkapacitněné s MÚK).
38.JPG
38.JPG (28.42 KiB) Zobrazeno 1436 x
Silnice je dlouhá 27 km.

Trasa Route 38, z kibucu Beit Govrin do Shaar HaGai, prochází starověkou římskou silnicí, která spojovala Jeruzalém přes Beit Govrin do Aškelonu . Spojovala se s jednou z podélných cest, které křižovaly Zemi Izrael ze severu na jih - ze severu od Tel Megiddo na jih od Be'er Sheva. Mezi "Hela Junction" a "Shrigi Junction" na kopci - před skleníky Moshav Givat Yeshayahu, západně od silnice, je koncentrace mlýnských kamenů z římské silnice: Beit Govrin (Eliotropolis) - Jeruzalém (Ilia Capitolina). Na místě byly provedeny vykopávky a byly nalezeny dvě úrovně staré silnice. Další skupina římských mlýnských kamenů byla nalezena v Tel Godad - dva kilometry severně od Beit Govrin. :idea:

Silnice existovala již v dobách britského mandátu a na začátku roku 1944 byla popisována jako „důmyslná silnice“. V roce 1960 byla část silnice mezi Eshtaul a Shaar HaGai modernizována a některé zatáčky byly narovnány. Modernizovaná silnice byla dokončena v květnu 1961.

V roce 2013 začala National Roads Company v Izraeli přestavovat severní část silnice na 4- jízdní pruhy v úseku mezi mimoúrovňovou křižovatkou Shaar HaGai a Beit Shemesh. V první fázi byla vylepšena křivka u Eshtaulu a později byly vybudovány mimoúrovňové křižovatky na křižovatce Shimshon, průmyslové oblasti Har-Tov a dálnice Zion. V areálu Zionské železnice byl zřízen ekologický přechod pro průchod zvířat po obou stranách komunikace. Během rozšiřovacích prací proběhl záchranný výzkum Památkovým úřadem. Trasa silnice mimo jiné odhalila nejstarší stavbu v Judské nížině z počátku trvalého osídlení lidmi, období neolitu (osmé tisíciletí před naším letopočtem), stejně jako pozůstatky z každého z prehistorických období Země Izrael. V srpnu 2017 byl slavnostně otevřen úsek mezi Shaar HaGai a Beit Shemesh[5].

V roce 2017 začala společnost National Roads Company v Izraeli přestavovat jižní část silnice na 4- jízdní pruhy v úseku mezi Bejt Šemeš a Bejt Govrin. V oblasti Tel Beit Shemesh byla snížena šířka silnice, aby nedošlo k poškození archeologických nálezů, které zde byly odkryty. Dále po silnici, na křižovatce Route 38 a Virginia Boulevard v Ramat Beit Shemesh, byl proveden další záchranný výkop, při kterém byla objevena vzácná deska, která zřejmě byla použita k založení ohně asi před 9 000 lety.

V roce 2019 Izrael zahájil výstavbu mimoúrovňových křižovatek na křižovatce Ramat Beit Shemesh a Ramat Beit Shemesh 4.

V roce 2023 probíhají práce na vybudování přestupního uzlu Givat Sharet , který nahradí křižovatku Yishai. O tom jsem práve psal v tom o něco výše uvedeném příspěvku. :idea:

MÚK Ramat Beit Shemesh, 05/2022:
789.JPG
789.JPG (200.97 KiB) Zobrazeno 1436 x
Ekologický most přes dálnici 38 mezi dálnicí Sion a Eshtaul:
780.JPG
780.JPG (273.62 KiB) Zobrazeno 1436 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

ve výstavbě: Silnice 437, úsek mezi Hizma a průmysl. zónou Benjamin Gate u French Hill, linie v Gile. Již brzo bude k dispozici sekce po Shazar Boulevard.

jen připomenu silniční reportáž k tahu 431: viewtopic.php?p=257175#p257175 (Silnice 431 je zároveň hlavní dálnice 431 Izraele.)

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

JTrain vyhrál výběrové řízení na stavbu jeruzalémské lehké železnice Blue Line :arrow:
  • The consortium of Dan, Denya Cebus and Spanish company COMSA will build and operate the line between Gilo and Ramot.
https://en.globes.co.il/en/article-jtra ... 1001458583

Projekt jeruzalémské lehké železnice Blue Line bude zahrnovat stavbu a položení tratí pro tři tratě, které se táhnou přes 31 kilometrů z Gilo a Talpiot v jižním Jeruzalémě do Ramat Eškol a Ramot na severu města. Linka bude zahrnovat dvoukilometrovou podzemní část z Jaffa Road v centru města pod Geula a Mea Shearim do Sanhedria. Na trati bude 53 stanic včetně tří stanic metra. Součástí projektu je také nové depo pro lehkou železnici v Malkah pro 66 nových lehkých vlaků vyrobených polskou společností PESA. JTrain odhaduje, že výstavba projektu bude stát 9 miliard NIS. Podle oznámení zahájí Blue Line provoz postupně v letech 2028 až 2030, ačkoli zdroje z oboru se domnívají, že se jedná o příliš ambiciózní cílové datum.

Terminál 3 letiště Ben Gurion nastaven na rozšíření :arrow:

https://en.globes.co.il/en/article-ben- ... 1001458485

V roce 2024 budou v rámci projektu expanze zvětšeny komerční prostory a přizpůsobeny požadavkům cestujících s důrazem na kontrolu cen. V roce 2022 cestující utratili 2,4 miliardy NIS v obchodech, restauracích a kavárnách na Terminálu 1 a Terminálu 3 letiště Ben Gurion. Nárůst osobní dopravy je také charakterizován změnou složení cestujících. Například více dětí a více cestujících létá více než jednou za rok. Tyto změny ovlivňují i ​​komerční poptávku na letišti. V roce 2024 bude zahájen projekt rozšíření Terminálu 3, v jehož rámci dojde k rozšíření komerčních prostor a rozšíření provozní infrastruktury s cílem přizpůsobit rozsah činnosti terminálu budoucí kapacitě cestujících. Dnes je již mnoho stížností na přeplněnost letiště.

Podle izraelské správy letišť se však počet cestujících výrazně zvýšil a do konce roku 2023 by měl dosáhnout 25 milionů, což je historické maximum.

V roce 2022 činily příjmy všech podniků obsluhujících cestující na letišti (nejen maloobchodu) 5 miliard NIS s průměrnými tržbami 9 500 NIS za minutu. Roční výnosy kaváren a prodejen jídla a pití činily 350 milionů NIS a 2 miliardy NIS za maloobchodní prodejny.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

tady na tomto příkladu rozepíšu detailněji fungování země (mnohokrát opsané v tématu)

Rada národního plánování a výstavby schválila projekt Ministerstva dopravy a Cross-Israel Highway (Transisrael) na modernizaci Eyal Interchange, která je součástí strategické S-J tepny - silnice č. 6. Modernizace uzlu sníží dopravní zatížení, zlepší bezpečnost účastníků silničního provozu a nastane tak i výrazné zlepšení plynulosti dopravy a kvality života pro všechny obyvatele oblasti včetně Kochav Iair, Tsur Yigal, Tira, Taiba a Kfar Saba.

POLOHA

Tento uzel spojuje silnici 6 se silnicí 551. Modernizace značí:

* rozšíření silnice 551 a rozšíření mostu přes silnici 6 o doplnění pruhů veřejné dopravy a cyklistických pruhů
* zajištění dopravní sekvence s NTZ přicházejícími ze severu (Cesta 444)
* přidání levého odbočovacího pruhu ze silnice 551 východ po cestu 6 jih
* postavení sjezdu ze silnice 6 jih po silnici 551 západ
* rozšíření křižovatky Eyal o další, tzv. ochranné pásmo
* modernizaci výjezdové rampy ze silnice 6 jih na silnici 551 východ
* doplnění cyklostezek jako součást sítě regionálních cyklistických stezek

Projekt se nyní byrokraticky posune na základě zákonu o důležité infrastruktuře a s prácemi se má začít již v roce 2024.

vizualizace:
.
Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

Íránem podporovaná teroristická skupina Hizballáh tvrdí, že je v kontaktu s Hamasem (teroristy podporovanými Íránem, kteří vládnou Gaze ) a že cílem jejich vražedného útoku proti izraelským civilistům je zabránit míru mezi Izraelem a arabskými státy.

"Jsme ve válce," řekl Netanjahu poté, co Hamás zahájil zničující překvapivý útok

Premiér slibuje vynutit si od teroristické skupiny „bezprecedentní cenu“; opoziční strany vyjadřují naprostou podporu vládě, armádě; záložníci vyzvali, aby se dostavili do služby.
  • Premiér Benjamin Netanjahu pronesl prohlášení 7. října 2023 v Tel Avivu v Izraeli.

    Premiér Benjamin Netanjahu řekl, že Izrael „je ve válce“ poté, co Hamas v sobotu zahájil zničující překvapivý útok na zemi, a slíbil, že si od teroristické skupiny vyžádá „bezprecedentní cenu“.

    "Občané Izraele, jsme ve válce." Žádná operace, žádné kolo [bojů,] ve válce! Hamas dnes ráno zahájil vražedný překvapivý útok proti státu Izrael a jeho občanům,“ uvedl Netanjahu ve svém natočeném prohlášení v hebrejštině.

    „Jsme v tom od časných ranních hodin. Svolal jsem šéfy obranného establishmentu. Dal jsem pokyny k vyčištění [postižených] městských oblastí od teroristů, kteří do nich pronikli,“ řekl Netanjahu. "To se děje právě teď."

    „Současně iniciuji rozsáhlou mobilizaci záloh k boji v rozsahu a intenzitě, kterou nepřítel dosud nezažil. Nepřítel zaplatí bezprecedentní cenu,“ řekl Netanjahu.

    „Vyzývám veřejnost, aby přísně dodržovala směrnice armády, velitelství Domácího Frontu. Jsme ve válce a vyhrajeme,“ řekl Netanjahu.

    Prohlášení, které bylo podle všeho natočeno v ústředí Izraelských obranných sil v Tel Avivu, bylo zveřejněno kolem 11:00, několik hodin po bojích, které propukly poté, co Hamás vypálil tisíce raket na Izrael a ozbrojenci překročili hranici s Pásmem Gazy a napadli několik izraelských měst.
  • Šéf Yesh Atid Yair Lapid, šéf Národní jednoty Benny Gantz, šéf Jisrael Beitenu Avigdor Lieberman a šéf Labouristické strany Merav Michaeli řekli: „V dnech, jako jsou tyto, není v Izraeli žádná opozice ani koalice.

    „Jsme jednotní tváří v tvář terorismu“ a potřebě udeřit „silnou a odhodlanou pěstí“, stojí v prohlášení a vyzývají k odplatě Hamasu a všem teroristickým organizacím, které s ním spolupracují.
  • K solidaritě vyzval i prezident Isaac Herzog.

    „Stát Izrael se nachází v těžké chvíli. Přeji IDF, jejich velitelům a bojovníkům a všem bezpečnostním a záchranným silám hodně síly,“ napsal Herzog na síti X.

    „Přál bych si povzbudit a posílit všechny v Izraeli, kteří jsou pod útokem. Vyzývám všechny, aby se řídili pokyny velitelství domácí fronty a prokázali vzájemnou solidaritu a klid. Společně zvítězíme nad těmi, kteří nám chtějí ublížit."
Prozatím bylo na Izrael odpáleno od rána 8 raket každou minutu, tudíž asi 3000. Mrtvých v Izraeli je několik desítek, zraněno několik stovek. Jsou hlášené škody na infrastruktuře.

Izrael mobilizuje největší rozsah sil a techniky od vpádu do Gazy z roku 2014, přičemž IDF vyhlásila celý prostor státu za území ve válce.

Palestinský styčný šéf IDF: „Hamas otevřel brány pekla v pásmu Gazy“ - Izrael již začal bombardovat Gazu.

Válečníci Hamasu přeskakují zeď a řada teoristů na území Izraele útočí na obyvatelstvo. Bezpečnostní složky státu budou postupovat velmi tvrdě, resp. obyvatelstvo se smí bránit - dle platných nařízení u válečného stavu, z výcviku v armádě a dle výzbroje doma.

Já se zdržím průběžného informování, tématu se budu věnovat spíše výhradně po třeba 12h blocích a mapovat budu výhradně infrastrukturní záležitosti. Ostatní situaci lze sledovat ve všech médiích světa.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

Premiér Netanyahu o půlnoci promluvil v sobotu po druhé, resp. po 16h od začátku vpádu Hamasu se prvně vyjádřil k odvětě.

předtím konstatoval, že země byla napadená, je ve válce, že lidé se mají držet pokynů IDF, omezit informování na soc. sítích a oznámil mobilizaci záloh

Netanyahu slibuje nemilosrdnou válku za den 7.10.2023.
  • Izraelské obranné síly budou okamžitě jednat, aby zničily schopnosti Hamásu, řekl Netanjahu v televizním projevu, protože teroristé byli stále ukryti s rukojmími na nejméně třech místech v Izraeli. Nemilosrdně je ochromíme a pomstíme tento černý den, který přivedli na Izrael a jeho občany.

    Obyvatelé Gazy, okamžitě vypadněte." Budeme všude a ze všech sil, dodal, když se tisíce záložních vojáků vydaly na vojenské základny k široce očekávané protiofenzívě. Tisíce pokračují v této mobilizaci, tisíce se formují ve všech sborech naší země.

    Doposud zemřelo minimálně 250 občanů Izraele, na 1600 bylo zraněno a je v nemocnicích. Teroristé zřejmě zajali desítky rukojmích. Tisíce raket z Gazy zasáhly jih a oblasti až po Tel Aviv a Jeruzalém při bezprecedentním útoku, který Izrael zcela zaskočil, když slavil židovský svátek Simchat Tóra.

    Toto je nepřítel, který vraždí děti a matky v jejich domovech, v jejich postelích. Nepřítel, který unáší staré lidi, děti, mládež. Vrazi, kteří masakrují a vraždí naše občany, naše děti, které se jen chtěly o prázdninách bavit, řekl Netanjahu. "To, co se dnes stalo, se v Izraeli ještě nikdy nestalo, a já zajistím, aby se to už neopakovalo.

    Defenzivní politika proti Gaze a Hamasu selhala. Byl jsem to já, kdo musel uskutečnit vpád do Gazy v roce 2014 a budu to já, kdo tento krok budu muset zopakovat. My jsme jeden národ. Můžeme mít sto názorů na vedení země, protože jsme demokratická země, ale jsme jeden národ, který je v každé krizi jednotný.

    Netanjahu mlátil pěstmi a vrážel svá slova vzteku a přísahal, že Izrael tuto válku vyhraje, ale varoval před vysokou cenou a naznačil pravděpodobnou pozemní invazi.

    Tato válka bude nějakou dobu trvat. Bude to těžké. Čekají nás těžké dny, řekl.

    Lidé se snaží uhasit hořící auta po raketových útocích, snaží se utéct před terorismem. Stačilo. Tohle již dál trpět nebudeme.

    Premiér obvinil Hamás ze zahájení kruté a zlé války a řekl, že americký prezident Joe Biden a další světoví vůdci, se kterými mluvil, slíbili Izraeli svobodu jednání, aby mohl v této bitvě pokračovat. Ten, kdo teror začal, ten taky sklidí reakci s plným odhodláním síly.

    Zdůraznil, že celý jeho kabinet je složený především ze zastánců tvrdé linie, kteří dlouho prosazovali širší akci proti Gaze, stál za rozhodnutím tvrdě zasáhnout. A jak lze vidět, tak celá pravicová opozice a taky středové strany mají jasno. Izraelské strany mají jasno. Kdo má jiný názor, kdo bude konat proti zájmům země ať na politické úrovni nebo v ulicích naší země, tak si rovněž ponese následky. Nebudu tohle již dál trpět. Nebudu tolerovat názory Abbáse, že Holocaust neexistoval a nebudu dál přihlížet na aroganci, se kterou s námi jednají. Známe finanční kanály a podporu Hamasu a od dnešního dne zahajujeme odvětu.

    Jakékoli místo, kde se Hamas rozmístí, tak v tomto zlém městě, všechna místa, kde se Hamas skrývá a působí - proměníme to v ruinu.

    Ve městě Sderot se tito "parchanti" ukryjí do policejní stanice. Kde je ta jejich síla a odhodlání? (policejní stanice byla buldozérem srovnána se zemí se zálohama všude kolem). Všechna naše města jsou naše města a budou naše města i další období. Co ale nebude, to je Hamas.
Ministr obrany:

Plány na vrátit Gazu o 50 let zpět, obnovil ministr obrany Yoav Gallant. Ty plány existují, dodal.

Izrael pomstí každého, komu se ublíží, varoval Gallant teroristickou skupinu, jako vlas na hlavě. Izrael v minulosti reagoval velmi důrazně na zajetí vojáků a civilistů. Izrael nezměnil přístup. Kdo seje zlo, ten ho taky bude sklízet.

Vysoce postavený generál IDF:

Hamas otevřel brány pekla v pásmu Gazy, Hamas učinil rozhodnutí a Hamas ponese odpovědnost a zaplatí cenu.

A. Ostrovsky, International Human Rights Lawyer:

Doposud se bral vždy ohled na civilní obyvatelstvo ze strany Izraele vůči Gaze a Hamasu. Válka se vedla jen okrajově proti lídrům Hamasu. A co dělají oni? Děti unesené se zbraní v ruce. Starší odvlekli na invalidním vozíku. Mladé dívky, nahé a znásilněné. Nevinní lidé chladnokrevně povražděni. Hamás je podlidský. Je to havěť, jsou to monstra. Každý z nich musí být vymýcen z povrchu zemského!

____________________________________

Masivní povolání IDF - pokračuje i v těchto pozdních nočních hodinách. Izrael slibuje odvětu jakou Hamas nezažil. Ten naopak vzývá k hromadnímu úderu na Izrael "ze všech stran a všude na světě". (Německo, Francie, USA, ... posilují policejní kontrolu nad památkama a zónama, kde jsou Židé; krajní pravice má střety s muslimama v některých zemích)

Navzdory zapojení veškerých systémů proti dopadům raket, zejména u kritické infrastruktury ale také v rámci měst došlo k zásahu dálnice na jihu země. Exploze způsobila tlakovou vlnu, která na místě zabíjela. IDF rokuje o možnosti demontáži části protihlukových zdí v Tel Avivu v rámci metra a železnic a tyto nosníky transportovat jižněji na ochranu měst - na zesílení krytů. Je to "okamžitě použitelný materiál". Lokalita tah č. 34: https://www.google.com/maps/place/Gevim ... ?entry=ttu
.
33XK3W7-highres-1.jpg
33XK3W7-highres-1.jpg (144.64 KiB) Zobrazeno 1250 x
.
Armáda přesouvá ohromující množství techniky a personálu. Vrtulníky nabírají od rána tisíce lidí a přesouvají ...

Izrael otevřel podzemní nemocnice, resp. Izrael se od 7.10. mění ve stát připravený na válečný konflikt na svém vlastním území s dopadem v regionu.

IDF informovala, že zasáhla letecky naváděnými systémy teroristy a sklady zbraní na území Gazy. Videodokumentaci poskytne později.

Izraelská policie - bere plný stav. V praxi to značí "domácí hlídky a patroly; 200 tisíc občanů". Pokud přijde ke vzpouře na Záp. Břehu, Izrael slibuje zapojení veškerých zdrojů, které tady existují. Do služby se maximalizuje Shin Bet - tajná služba a komanda chránící hranice, tudíž i linii se Záp. Břehem. Speciální jednotky budou chránit "hradby".

Izrael varuje, že použije relevantní munici a zbraňové systémy, které členové bezp. sborů vnitřních služeb běžně nenosí. (účinnější vybavení) Policisté nosí ode dneška polovojenské vybavení. Do služby jsou povolány rozsáhlé lidské síly - v rámci strážních služeb. Do areálů průmyslových parků, na ochranu diplomatických zón, úřadů atd. Během odvětní akce bude země zajištěná jak jen to půjde. I nadále se "skenují" tváře těch co překračují ráno hranice a hledají se a porovnávají s těmi co se vrátí zpátky resp. jsou zneškodnění. Není vyloučeno, že tito pachatelé jsou stále v Izraeli.

Izrael několikrát vyzval Gazany, ať ujdou pryč od míst s teoristy v Gaze - nebo ať s nimi ukončí existenci tam. Jiná cesta již není. Neexistuje, není a nebude.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

Jeruzalémský západní vstupní tunel se otevírá

730 metrový tunel Shazar se táhne od Bridge of Chords ke křižovatce ulic Agrippas a Ben Zvi.

Obrázek

Tunel nahrazuje bývalou nadzemní komunikaci, která byla uzavřena před více než čtyřmi lety.

Pokračuje výstavba pětipodlažního podzemního parkoviště pro 1300 vozidel pod tunelem, jehož dokončení je naplánováno na rok 2025. Parkoviště bude sloužit nové obchodní čtvrti a je blízko hlavního autobusového nádraží, nádraží a linek lehké železnice.

Projekt zahrnující tunel a parkoviště stojí ministerstvo dopravy a jeruzalémský magistrát 1,3 miliardy NIS.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

Na dálnici č. 6 (páteřní severo - jižní dálnice) - tady je reportáž k ní: viewtopic.php?p=254918#p254918 došlo teď v noci k nehodě, při které z jednoho z nákladních vozidel sjel tank. V rámci probíhající masivní mobilizace napříč celý stát je to 1. velmi vážná nehoda - jsou tam 2 mrtví a několik zraněných:
https://video.twimg.com/ext_tw_video/17 ... mp4?tag=12

to jsou transporty, které nemají konce: https://twitter.com/i/status/1711057389372244470 , https://twitter.com/theblogsroom/status ... 3016140000

Obrázek

EXTRA k transportu techniky v tomto malém území jsem psal zde: viewtopic.php?p=225433#p225433 , je to umění tato práce. Trénuje se to - najetí, upnutí a manévrování po ulicích a dálnicích. Orientace z bojového vozidla je velmi slabá, takže se musí vynajít jak najíždět a jak taky s těma trailerama jezdit. Ale bohužel, občas to nevyjde ... nebo něco se utrhne. Tanky a další technika jsou standardně řetězema upnuté, ale vše má své pnutí ...

Dnešním dnem se technika ale přesouvala i mimo trailery. Pásy po asfaltu, obrubnících, chodnících ... na nákladních vozidlech se převáží vzhledem k limitům jen "těžší a tedy novější technika" a na větší vzdálenosti. Viz několik výše uvedených příspěvků.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

20. výročí: Most Mousera

Impozantní most, který prochází přes potok Mushara, nedaleko města Safed. Vede po něm tah č. 89.

POLOHA

Obrázek

Oblast Horní Galileje je známá svou velkolepou scenérií, ale vysoké hory velmi ztěžují přístup do této oblasti. V tom období to byla výzva a sice 1997 - 2003. V nákladech 80 mil. NIS to zadala National Roads and Infrastructure Company Ltd.

Most Mushara je 420 metrů dlouhý, 14 metrů široký a tyčí se do výšky 80 metrů na čtyřech betonových pilířích. Podpěrné sloupy, jejichž rozpětí je 99 metrů, nesou stavbu mezi dvěma skalnatými útesy. V té době byl tento most nejvyšší v Izraeli. Výhled z mostu je úchvatný panoramatický: výhled na kanál Nahal Moushara a oblast Galilee táhnoucí se do dálky.

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Asie“