Na krajnice
Jižní tangenta České Budějovice
Re: Jižní tangenta České Budějovice
No to právě je levnější, je rozdíl mezi mohutností a únosností, základů, opěr a konstrukce mostu pro železniční trať a pro cyklostezku. Nehledě na budoucí vlastnické vztahy a celou problematiku obvodu dráhy, výlukovou činnost apod.
Tak snad se nezapomnělo, kraj už to řeší. V posledním zápisu zastupitelstva na Včelné se objevilo toto:
Starostka představuje žádost Jihočeského kraje o projednání možnosti výstavby napojení
včelenské cyklostezky na Roudenskou cestu. Kraj předběžně zakreslil 3 varianty řešení. Obec
by však měla celou stavbu financovat a nejlevnější varianta předpokládá náklady 10 milionů
korun. Zastupitelé se shodují, že takovou investici nejsou v současné době ochotni financovat.
XY upozorňuje, že stavebně i finančně nejschůdnější varianta stavby se jen
minimálně nachází na katastru obce Včelná, většinově leží na katastru Českých Budějovic.
Obec by tedy mohla odpovědět, že je ochotna se podílet jen na úhradě adekvátní části nákladů
odpovídající části stavby nacházející se na katastrálním území Včelné a nejlépe ještě
ve spolupráci s obcí Roudné. S tímto návrhem odpovědi zastupitelé vesměs souhlasí.
Re: Jižní tangenta České Budějovice
Doufejme. Minimálně přejezd na Včelné se bude opravovat 3. 5. až 29. 5.
V rámci této stavby se propojí chodník přes trať do Boršova a také
k budově včelenského nádraží.
Termínově se to kryje s uzavřením III/00354 (do 9.5), ale začátek asi bude jen akce mimo silnici.
U přejezdu v Boršově se spekuluje o zrušení vlečky do sila Europasty, tak možná až s tímto.
Re: Jižní tangenta České Budějovice
Fakt je opravdu levnější (= i rychlejší) stavět dva mosty než jeden společný? Nevšiml jsem si, že by se někde stavěly zvlášť mosty pro silniční dopravu a hned vedle extra lávky pro pěší/cyklisty, vždy je "chodník" součástí. Proč by to mělo být u železnice jiné?
Jedině snad, že už jsou použité mosty std. "prefa" konstrukce, kt. už nemusel nikdo kreslit a vyvíjet.
Chápu, že drážní šiml je prevít, ale oddělovat to jen kvůli možným problémům ze spoluvlastnictví?
Je to škoda - všude, kde je žel. most, se pak naučí chodit lidi, tak proč tam rovnou oddělenou lávku nedat? Typický příklad je žel. most přes Vltavu v Boršově - i přes starý se chodilo bez lávek, nový má pohodlné lávky po obou stranách mimo nosnou konstrukci a kolejiště, ovšem průchozí jen "neoficiálně," protože chybí napojení - co by to stálo navíc? V ceně mostu téměř nic, jen to papírování... Sorry za OT.
Ty 3 varianty by mě zajímaly. Je jasné, že 10 mil. jen pro jednu obec je moc... Jak to asi dopadne.
Re: Jižní tangenta České Budějovice
Super, konečně chodník přes koleje, snad se ho dočkáme i v Boršově.
Jen mě vždycky pobaví ta závora pro chodce, která je stejná jako pro auta = obludný sloup, obludná závora s obludným závažím
Vůbec mi celé zabezpečení přejezdů přijde zastaralé, v době LED, to snad nakoupili na sklad na 20 let dopředu
Jinak samozřejmě opět díky za věcné info (ne jen dojmy, jako u mě...)
Re: Jižní tangenta České Budějovice
To jsou ty úspory z rozsahu
Tak to jsem nevěděl, že se to dá přejít. Musím vyzkoušet.
Re: Jižní tangenta České Budějovice
Postup prací na Včelenském výjezdu od začátku uzavírky do soboty 4.3 :
Re: Jižní tangenta České Budějovice
Pokračování
Re: Jižní tangenta České Budějovice
A ted mi nekdo objektivne reknete, na kolik dni je to prace. 13.2.-4.3.? Za mne 4dny? Max tyden. ;o)
Re: Jižní tangenta České Budějovice
To se uvidí. Předpokládám že jako obyvatel Včelné bych bažil po tom, aby se prostor kruhové křižovatky napojil na všechny směry, které jsou v součanosti těsně před dokončením, dotáhnuly úpravy okolního terénu a úklid, křižovatka s propojením na I/3 byla zprovozněna v předčasném provozu a veškeré práce byly přesunuty na navazující úsek vedoucí k MÚK Roudné / D3.
Jenže jak můžeme vidět na jiných stavbách, hledisko co nejmenšího obtěžování občana stavbou není prioritou prakticky nikdy. Nikdo si nepřichvátnul z prioritním zprovozněním staveb komplikujících dopravu na Rudolfovské ve Vrátě, Dobrovodské pod Dobrou Vodou, Ledenické na Pohůrce, okružním přemostění Novohradské a II/156. Namísto toho uvedená místa nabízí každodenní beznadějné divadlo nesmyslně dlouho trvajících dopravních omezení, všudypřítomného blátíčka a výtluků po náklaďácích a staveb postupujících týdny a měsíce buď šnečím nebo vůbec žádným tempem.
Jenže jak můžeme vidět na jiných stavbách, hledisko co nejmenšího obtěžování občana stavbou není prioritou prakticky nikdy. Nikdo si nepřichvátnul z prioritním zprovozněním staveb komplikujících dopravu na Rudolfovské ve Vrátě, Dobrovodské pod Dobrou Vodou, Ledenické na Pohůrce, okružním přemostění Novohradské a II/156. Namísto toho uvedená místa nabízí každodenní beznadějné divadlo nesmyslně dlouho trvajících dopravních omezení, všudypřítomného blátíčka a výtluků po náklaďácích a staveb postupujících týdny a měsíce buď šnečím nebo vůbec žádným tempem.
Re: Jižní tangenta České Budějovice
TO RedBaron: spatne jsem to naspal. Nemyslel jsem kolik jeste, ale to co je na fotkach. Zda muze nekdo od fochu rici, kolik dni intenzivni prace je mezi prvni a posledni fotkou. Nazenu tam co mohu, aby se to tam nepomlatilo, ale proste delam od zacatku smeny do konce. Je to 3tydny rozdil. Za mne je to tak na tyden. Max. Oni to otevrou tyden pred koncem planovane uzavirky s tim, ze se jim to podarilo dokoncit v predstihu. ;o) Proc proboha nekdo dela napojeni na MUK Roudne fakt nechapu. Ta odbocka z kruhaku je hotova. tj. jde to napojit i za plneho provozu po kruhaku. Dalnice hned tak nebude.
Re: Jižní tangenta České Budějovice
Stav k pátku večer
Výjezd na Včelnou Propustek pro cyklostezku Výjezd na dálnici
Výjezd na Včelnou Propustek pro cyklostezku Výjezd na dálnici
Re: Jižní tangenta České Budějovice
Výjezd na Rožnov
Cyklostezka od Budějovic k mostům
Re: Jižní tangenta České Budějovice
To MarekL: moc dekuji za super fotky. Pri pohledu na vyjezd MUK Roudne se mi otevira nuz v kapse. ;o) Tam je od uzavirky udelano tolik prace, ale uplne k nicemu. Kdyby se sila pracujici na tomto presunula na vyjezd na Vcelnou, tak uz jezdime. Po otevreni kruhaku at se na vyjedu na Roudne hrabou treba dva mesice. Jestli dobre vidim, tak na te stezce mezi mostama porad dost materialu chybi.
Re: Jižní tangenta České Budějovice
Přesně, harmonogramy dokončování jednotlivých dílčích staveb a úseků zřetelně ignorují dopravní priority stávajícího provozu.
Re: Jižní tangenta České Budějovice
Tam je asi problém s tím, že na každý druh činnosti bude jiná parta, jiný subdodavatel. Nejdřív kanalizace na Včelenském, ti se pak přesunuli na dálniční. Teď rygoly na Včelenském, ti předtím byli na tangentě směrem k trati, pak půjdou na dálniční.
Na mostech cyklostezky do pátku dělali šaluňk na opěrách, dnes se tam již betonuje. Až odšalují, tak izolace a pak to asi dovrství, chybí cca půl metru.
Na mostech cyklostezky do pátku dělali šaluňk na opěrách, dnes se tam již betonuje. Až odšalují, tak izolace a pak to asi dovrství, chybí cca půl metru.
Re: Jižní tangenta České Budějovice
Dnes na včelenském výjezdu pokračování s rygolem. Na rožnovském další zhutněná podkladní vrstva. Na dálničním výjezdu začali s rygolem po obou stranách. Zahájeny znovu práce na roudenském výjezdu (Roudenská cesta), zatím odtěžování zeminy.
Odhalen původní vodovodní řad (ocel DN100? s izolací) z vodojemu nad Včelnou do města, který byl nahrazen přeložkou již na počátku stavby.
Cyklostezka na rožnovské straně už úplně zahrazena.Re: Jižní tangenta České Budějovice
Mezi včelenským a dálničním výjezdem zahájena stavba protihlukové zdi v celé délce.
Re: Jižní tangenta České Budějovice
Ad. PHS: říkal jsem si, že by mohli využít haldy odvážené zeminy na pěkný val osázený keři, ale zase vyhrála betonová zeď...
K napojení Roudenské cesty na cyklostezku: jsme zvědav, jaká bramboračka z toho bude. Včelná 10M nedá. Přejezd na provizorce tam ještě je, ten by se mohl využít. Tak schválně, jestli se to domluví, než ho odtěží při výluce se stavbou cyklopřejezdu - ten už má závory (zapomněl jsem, kdy ta výluka bude).
Jinak jsem si to včera k večeru projel (na kole) od D3 až na kruháč, 2x dokola a pak s auty na Rožnov
K napojení Roudenské cesty na cyklostezku: jsme zvědav, jaká bramboračka z toho bude. Včelná 10M nedá. Přejezd na provizorce tam ještě je, ten by se mohl využít. Tak schválně, jestli se to domluví, než ho odtěží při výluce se stavbou cyklopřejezdu - ten už má závory (zapomněl jsem, kdy ta výluka bude).
Jinak jsem si to včera k večeru projel (na kole) od D3 až na kruháč, 2x dokola a pak s auty na Rožnov
Re: Jižní tangenta České Budějovice
Přesně. Vozí se tam stovky, možná tisíce kubíků sem a tam.
Výluka začíná zítra asi okolo osmé. Přejezd má jít pryč, pokud se tedy něco nezměnilo. Což nevypadá, protože je to okolo něj už odtěžené.
Re: Jižní tangenta České Budějovice
Kontrola včera (16.3.) 17:20: přejezd na provizorce rozebraný ještě není - rozuměno asfalt tam pořád je i přes 2 dny výluky...
Na cyklopřejezdu jsem se podívat nebyl.
Výjezd na Včelnou: přibyly podkladní štěrkovrstvy, uválcováno, tam by se mohlo od dubna v pohodě jezdit - cyklo má být hotová taky v dubnu, tak proč nepustit auta na celý kruháč... Tipuju, že to nedopadne, ale jak by to bylo třeba, ukázala sobotní nehoda na E55 nad Boršovem...
Na cyklopřejezdu jsem se podívat nebyl.
Výjezd na Včelnou: přibyly podkladní štěrkovrstvy, uválcováno, tam by se mohlo od dubna v pohodě jezdit - cyklo má být hotová taky v dubnu, tak proč nepustit auta na celý kruháč... Tipuju, že to nedopadne, ale jak by to bylo třeba, ukázala sobotní nehoda na E55 nad Boršovem...
Re: Jižní tangenta České Budějovice
Výjezdy na Včelnou a Rožnov se budou asfaltovat pravděpodobně ve středu, jestli i něco dalšího nevím. Na kruháči a výjezdech jsou už nainstalované značky (objezd, přednosti, hmotností omezení na Boršov 3,5 t, na Roudné 2 t). Opěry mostů cyklostezky už jsou odbedněné, zaizolované, zaváží se. Provizorní cyklostezka už je odvezená.
Re: Jižní tangenta České Budějovice
Mail z OÚ Boršov: 3.-29.5. uzávěra přejezdu u nádraží Včelná (prý totální...).
MHD (č.7) bude končit na točně Včelná = otevřená OK na Včelnou, Boršov (=Honskodlovka) do 3,5t a tangenta na E55 prý jen pro BUS.
Extra MHD linka Nám. Bratří Čapků <=> Boršov pod dobu opravy přejezdu.
Zvláštní ta tangenta jen pro BUS, když tam teď 2 měs. budou jezdit všichni...
MHD (č.7) bude končit na točně Včelná = otevřená OK na Včelnou, Boršov (=Honskodlovka) do 3,5t a tangenta na E55 prý jen pro BUS.
Extra MHD linka Nám. Bratří Čapků <=> Boršov pod dobu opravy přejezdu.
Zvláštní ta tangenta jen pro BUS, když tam teď 2 měs. budou jezdit všichni...
Re: Jižní tangenta České Budějovice
Dnes zahájeno asfaltování na včelenském výjezdu. Okolo mostů na cyklostezce finalizují zásypy. Na dálničním výjezdu se od včerejška naváží a hutní štěrkodrti, hotovo je zatím asi 300 metrů v dvoutřetinovém profilu. Pokračuje odtěžování na roudenském výjezdu. Navážení ornice ze stavby skladů skončilo, buldozer rozhrnující ornici byl včera odvezen. Provizorní cyklostezka je už v místě křížení s tangentou definitivně neprůchodná. V místě již rygoly a upravený svah zářezu. U včelenského výjezdu výstavba protihlukovky - vrtání základů.