D35 Litomyšl - Janov
D35 Litomyšl - Janov
Tak již leták na samostatný úsek:
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/5609 ... 837642.pdf
Na stavbu je vydáno stanovisko EIA , zpracována studie proveditelnosti a hodnocení
ekonomické efektivnosti stavby (pro celý tah Opatovice–Mohelnice), která byla dne 16. 5. 2014 Centrální komisí MD schválena. Byl zpracován záměr projektu, který byl předložen v 06/2014 ke schválení na MD a dne 4. 9. 2014 byl Centrální komisí MD schválen. Je proveden předběžný geotechnický průzkum.
Výběrové řízení na zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí a inženýrskou činnost
pro získání rozhodnutí o umístění stavby bylo dokončeno.
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/5609 ... 837642.pdf
Na stavbu je vydáno stanovisko EIA , zpracována studie proveditelnosti a hodnocení
ekonomické efektivnosti stavby (pro celý tah Opatovice–Mohelnice), která byla dne 16. 5. 2014 Centrální komisí MD schválena. Byl zpracován záměr projektu, který byl předložen v 06/2014 ke schválení na MD a dne 4. 9. 2014 byl Centrální komisí MD schválen. Je proveden předběžný geotechnický průzkum.
Výběrové řízení na zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí a inženýrskou činnost
pro získání rozhodnutí o umístění stavby bylo dokončeno.
Re: R35 Litomyšl - Janov
Tak v letáku nelhali:
Výběrové řízení na zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí a inženýrskou činnost pro získání rozhodnutí o umístění stavby bylo dokončeno.
http://www.vestnikverejnychzakazek.cz/c ... lay/603478
Výherce: Ateliér projektování inženýrských staveb, s.r.o. - vedoucí společník "Společnost pro projektové práce R35 Litomyšl - Janov"
Tak teď rychle územní rozhodnutí, ať se skutečně může v roce 2019 začít.
Výběrové řízení na zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí a inženýrskou činnost pro získání rozhodnutí o umístění stavby bylo dokončeno.
http://www.vestnikverejnychzakazek.cz/c ... lay/603478
Výherce: Ateliér projektování inženýrských staveb, s.r.o. - vedoucí společník "Společnost pro projektové práce R35 Litomyšl - Janov"
Tak teď rychle územní rozhodnutí, ať se skutečně může v roce 2019 začít.
Re: D35 Litomyšl - Janov
Komplikace u Litomyšle.
http://pardubice.idnes.cz/strakov-chce- ... zpravy_jah
http://pardubice.idnes.cz/strakov-chce- ... zpravy_jah
Re: D35 Litomyšl - Janov
ano o tom bylo v Událostech v regionech viz.
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... al-od-obce
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... al-od-obce
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
-
- Příspěvky: 710
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: D35 Litomyšl - Janov
Ten zpravodajskej šot...
Starosta má zcela jistě patřičné vzdělání a ví co a jak.
Hlavně, že je ze Strakova , ale zcela jistě neví, který významný odborník na mostní konstrukce se narodil ve Svitavách... mj. přednášel i na VŠ
Typickej českej člověk , všechno zná , všechno ví....
Tak s takovejma fakt nevyhrajem.
Pravdu má jednoznačně ŘSD
Starosta má zcela jistě patřičné vzdělání a ví co a jak.
Hlavně, že je ze Strakova , ale zcela jistě neví, který významný odborník na mostní konstrukce se narodil ve Svitavách... mj. přednášel i na VŠ
Typickej českej člověk , všechno zná , všechno ví....
Tak s takovejma fakt nevyhrajem.
Pravdu má jednoznačně ŘSD
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: D35 Litomyšl - Janov
O této NIMBY aktivitě víte? Je to velmi neveselé čtení, často plné zjevně nesmyslných argumentů. V podstatě se dá říct, že stačí přečíst sekci "Námitky k současnému vedení D 35" a budete mít jasno V sekci "Ke stažení" jsou (pro mě jako laika) zajímavé koordinační výkresy, otázkou je, jak jsou aktuální.
Web zde: http://dalnicelitomysl.wz.cz/
Web zde: http://dalnicelitomysl.wz.cz/
Re: D35 Litomyšl - Janov
Je to aktuální DÚR. Dívám se, že zmizela MÚK Litomyšl-západ s přeložkou silnice II/360.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: D35 Litomyšl - Janov
Nemyslíš náhodou Litomyšl-sever?
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D35 Litomyšl - Janov
1.-6. EIA
7.-10. nepodložené výmysly, taková klasika, EIA se dělat bude, protože tam bude ČSPH
11.-13. EIA
Jinak určitě je lepší stávající dopravní řešení, průjezd Litomyšlí
S těmito křiklouny se můžeme vrátit zpátky do jeskyní, protože se už nic nepostaví.
7.-10. nepodložené výmysly, taková klasika, EIA se dělat bude, protože tam bude ČSPH
11.-13. EIA
Jinak určitě je lepší stávající dopravní řešení, průjezd Litomyšlí
S těmito křiklouny se můžeme vrátit zpátky do jeskyní, protože se už nic nepostaví.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D35 Litomyšl - Janov
Mě se vždycky líbí, jak všichni požadují vypracování více variant. Když je jasné, že jinudy to lepší nebude, není třeba dělat zbytečně další varianty (kromě subvariant). A co s těmi variantami ? Že si pak vyberou tu nejlepší jako báby na trhu ? Vždyť se jim nelíbí dálnice ani v zářezu ani na náspu a když by kopírovala terén jak chtějí, zase prý nesmí být vidět z okolí . A co mě dostalo - bod 10, že umístění odpočívky bude mít vliv na kriminalitu v okolí. To jako, že si tu zloděj odstaví auto a půjde do Litomyšle krást ? Anebo zde budou mít stanoviště lapkové, kteří budou přepadávat místní vracející se z litomyšlského trhu ? Stavět dálnici úplně bez hluku, smradu, zabrání půdy prostě nejde, ale pro občany Litomyšle to bude vždy stokrát lepší varianta než současný průtah městem.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 196
- Registrován: 14.3.2009 18:46:48
Re: D35 Litomyšl - Janov
100 let stejná písnička. Víte proč hlavní železniční dráha vede přes Choceň na Ústí podél Orlice? Protože Litomyšl a Vysoké Mýto projektanty dráhy vyhodili, že jim tam ta "smradlavá mašina" nebude jezdit. A tak se holt dráha kroutí dodnes podél Orlice.
Re: D35 Litomyšl - Janov
Aha, on to je sever. Prostě ta první už není.vodouch2000 píše:Nemyslíš náhodou Litomyšl-sever?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D35 Litomyšl - Janov
Blbost je dědičná ... Co by Ústí nebo Třebová dala za to, kdyby ta dálnice vedla kolem nich, jak původně měla.Jakub Šponar píše:100 let stejná písnička. Víte proč hlavní železniční dráha vede přes Choceň na Ústí podél Orlice? Protože Litomyšl a Vysoké Mýto projektanty dráhy vyhodili, že jim tam ta "smradlavá mašina" nebude jezdit. A tak se holt dráha kroutí dodnes podél Orlice.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D35 Litomyšl - Janov
K Ústí a České by se spíše hodilo, jak D35 původně neměla a R35 původně měla.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D35 Litomyšl - Janov
Řekl bych, že tohle je jen legenda. Jednak vést železnici údolím řek bylo tehdy zcela běžné. Úsek Litomyšl Třebová by nebyl nejjednodušší. A hlavně se ta trasa stavěla ještě před rokem 1848, takže s pozemky nebyl problém.Jakub Šponar píše:100 let stejná písnička. Víte proč hlavní železniční dráha vede přes Choceň na Ústí podél Orlice? Protože Litomyšl a Vysoké Mýto projektanty dráhy vyhodili, že jim tam ta "smradlavá mašina" nebude jezdit. A tak se holt dráha kroutí dodnes podél Orlice.
Re: D35 Litomyšl - Janov
Ano, skutečnou odpovědí jsou ztracená stoupání. V časech, kdy lokomotivy stále ještě vypadaly spíš jako věci z hračkářství...
Království a půl princezny za 511.
Re: D35 Litomyšl - Janov
Osobně si myslím, že Litomyšl dělá chybu v tom, že místo toho, aby z dálnice vytěžila řešení svých dopravních problémů (II/360, II/358 s těžkými NA přímo u zámku Unesco), vydala se přesně opačnou cestou. Vypuštění přeložky II/360 u Kornic a konstelace křižovatek múk Řídký a múk Janov poženou veškerou dopravu směr Česká Třebová a Ústí nad Orlicí nadále přes město. S hotovou dálnicí navíc dopravní zatížení jistě stoupne, protože část dopravy I/11 a I/14 převezme právě dálnice D35. V lepším případě se bude z té přeložky II/360 realizovat alespoň múk a část přeložky, na kterou navážou stavby D36 a D38. Ale moc nevěřím ani v to...
- Přílohy
-
- 123456.jpg (134.07 KiB) Zobrazeno 39479 x
Re: D35 Litomyšl - Janov
navim jak tady, ale obecne je znamo, ze kdyz se v 19 stol stavela zeleznice, tak se obce a podnikatele spise predhaneli, aby trat vedla prave kolem nich.Jakub Šponar píše:100 let stejná písnička. Víte proč hlavní železniční dráha vede přes Choceň na Ústí podél Orlice? Protože Litomyšl a Vysoké Mýto projektanty dráhy vyhodili, že jim tam ta "smradlavá mašina" nebude jezdit. A tak se holt dráha kroutí dodnes podél Orlice.
(srovnej s dnesni snahou o rychly X-G internet vsude, pritom za 150 let muzeme zjistit, ze narust autismu a adhd muze prave souviset s wifi smogem atp).
Re: D35 Litomyšl - Janov
No to právě moc obecně známo není. Naopak ze strany mnoha obcí i pozemkových vlastníků byl vůči stavbě spíš odpor. V důsledku toho vede dodnes trať často mimo obce a zástavky jsou někde v loukách. Ve svých důsledcích to vedlo i k postupnému úpadku některých obcí, které se železnici ubránily...
Re: D35 Litomyšl - Janov
Ale prý je to pravda. Podobně i Chrudim.
https://www.cd.cz/old/TCD2005/5_32tune.htm
http://www.e-vsudybyl.cz/clanky/pardubi ... -3772.html
https://www.cd.cz/old/TCD2005/5_32tune.htm
http://www.e-vsudybyl.cz/clanky/pardubi ... -3772.html
Re: D35 Litomyšl - Janov
Ale není. Železnice se stavěla primárně pro nákladní dopravu a většinou ty první realizoval soukromý kapitál. Proto se stavěla nejkratší trať na Ostravsko od Vídně. Z Olomouce byla odbočka na Prahu, protože tam byl nejschůdnější terén. Doprava lidí byla druhotná, navíc lidem nevadilo, že je zastávka v poli, neboť to zrychlení vlaku oproti jiným způsobům cestování bylo obrovské. Ona se v podstatě všechny nádraží stavěla v polích, těch v městech bylo pár, mě teď napadá jen dnešní Masaryčka.
Re: D35 Litomyšl - Janov
Sorry Soso a Václave... ale prostě odmítáte přijmout fakta. To že například Chrudim byla před sto lety větší než Pardubice je fakt. To že Chrudimští zastupitelé odmítli z důvodu strachu ze smradu vedení železnice Chrudimí a nechali dráhu přesměrovat do Pardubic je fakt. To že konečným důsledkem byla likvidace důležitosti Chrudimi a vzestup Pardubic je fakt. Podobných příkladů jsou mraky, tedy i Vysoké Mýto a Litomyšl. Stejně jako dneska u dálnic, i dříve byli lidé, kteří na úkor budoucnosti upřednostnili pohodlnější a příjemnější současnost.
Samozřejmě je těžké občas odhadnout který dnešní ústupek bude a který nebude přínosný, ale obecně u prověřených prvků jako je železnice nebo dálnice se to dnes dá říct téměř s jistotou...
Samozřejmě je těžké občas odhadnout který dnešní ústupek bude a který nebude přínosný, ale obecně u prověřených prvků jako je železnice nebo dálnice se to dnes dá říct téměř s jistotou...
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D35 Litomyšl - Janov
Pokračujte v tomto prosím jinde, toto už je mimo téma.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: D35 Litomyšl - Janov
MÚK Litomyšl-západ byla vyřazena na základě požadavku obcí a rozhodnutí investora. Na jejím místě je plánována odpočívka Kornice.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)