D35 Opatovec - Staré Město
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D35 Janov - Opatovec
Vše co je pod zemí patří státu. Samozřejmě pár metrů máte k dispozici pro základy domu nebo sklípek Pozemky nad tunelem se nevykupují, což je dobře vidět i na katastrálních mapách, kudy tunely vedou. I v některých případech, kde se jedná o hloubený tunel, může pozemek zůstat majiteli, ale je tam zřejmě břemeno, aby tam pak nechtěl stavět mrakodrap. Ano, podkopat tunel pod Vámi mohou, ale samozřejmě byste o tom měl vědět
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D35 Janov - Opatovec
Drobna oprava. Vsechno ne, jen vyhrazene nerosty. Strucne receno, pokud mate pod sebou napriklad uhli, je statni, pokud sterkopisek, je vas.
Re: D35 Janov - Opatovec
Děkuji za vysvětlení.
Re: D35 Opatovec - Staré Město
RM na Tw k aktuálnímu stavu výkupů: Opatovec - S.M. začíná - zatím 5 smluv z 213. https://twitter.com/MatlRadek/status/15 ... 3777215490
Re: D35 Opatovec - Staré Město
ŘSD pokročilo s přípravou posledního úseku D35 v Čechách, cena vystoupala za tři roky na dvojnásobek
https://zdopravy.cz/rsd-pokrocilo-s-pri ... ne-109674/
...tendr má proběhnout v příštím roce, stavba má začít v prvním čtvrtletí 2024....Odhadovaná cena výrazně roste: ještě v roce 2019 ŘSD uvádělo 8 miliard korun, teď 15,85 miliardy korun...
https://zdopravy.cz/rsd-pokrocilo-s-pri ... ne-109674/
...tendr má proběhnout v příštím roce, stavba má začít v prvním čtvrtletí 2024....Odhadovaná cena výrazně roste: ještě v roce 2019 ŘSD uvádělo 8 miliard korun, teď 15,85 miliardy korun...
Re: D35 Opatovec - Staré Město
No, možná by při stávající situaci ve stavebnictví stálo za to předělat podstatnou část úseku od Opatovce po Mohelnici na střídavé 2+1. Protože cena za ty dva dlouhé tunely bude větší pálka než Zemanova D47. A to se obávám, že i když je D35 priorita, tak to bude asi těžko průchozí. Navíc je předem jasné, že dva dlouhé tunely budou výrazně dražší než se plánuje prostě už jen z podstaty projektu, natož při současných výhledech... Myslím, že jako zadní vrátka pro případ pokračujícího nepříznivého vývoje to nikdo odsuzovat nebude. Zvlášť pokud by se s tím začalo, dokud není D35 u Opatovce. Na druhou stranu jestli se bude opravdu dělat tunel do Berouna, důvod nerealizovat minimálně úsek po Staré Město se bude hledat jen stěží. Ale samozřejmě železnice je "zelená", to může hrát svou roli...
Re: D35 Opatovec - Staré Město
za mě jednoznačně 2 tubusy 2x2 pruhy prostě žádné omezení, D35 má odlehčit D1 a při provozu na I/35 je jakékoliv snížení kapacity naprosto mimo mísu ... takže tohle je podle mě jednoznačně adept na PPP (byť se mnou asi málokdo bude souhlasit)
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: D35 Opatovec - Staré Město
Ohledně těch cen je potřeba vzít v úvahu, že zvyšující se inflace zvyšuje příjmy státního rozpočtu jako celku (vyšší výběr DPH) a navíc "ředí" (snižuje) státní dluh. Novináři by si mohli dát trochu víc práce a to zvyšování přepočítat z čísel v papírech na čísla víc odpovídající aktuálnímu stavu ekonomiky.
A šetřit na D35 nemá smysl, je to jedna z nejdůležitějších dálnic.
A šetřit na D35 nemá smysl, je to jedna z nejdůležitějších dálnic.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D35 Opatovec - Staré Město
Střídavý trojpruh je už dávno za zenitem a doprava severní trasou stoupá a stoupne každým zprovozněným úsekem D35. Stavět tunel v polovičním profilu se nikdy nevyplatí. Oboustranný provoz, navíc v dlouhém tunelu je dnes spíš proti všem bezpečnostním parametrům a umím si představit, že podle našich požadavků policie by se tudy jezdilo jen 60. Navíc stačí jedna havárka nebo údržba a máme provoz na dlouhé objížďce.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D35 Opatovec - Staré Město
Zcela určitě a bez diskuse CELÁ D35 ve čtyřpruhu !
Re: D35 Opatovec - Staré Město
Tak tohle je IMHO naprostý nesmysl. Raději to začít stavět o 2 roky pozdějc než nějaké 2+1 na celostátní dálnici. Nebo PPP. To snad nemyslíš vážně ? Stavět něco, co je nedostatečné již v době zprovoznění je snad největší zločin, který lze při stavbě infrastruktury udělat. A že se takové případy bohužel občas objeví a většinou jsi jeden z těch hlavních kritiků.michal píše:No, možná by při stávající situaci ve stavebnictví stálo za to předělat podstatnou část úseku od Opatovce po Mohelnici na střídavé 2+1. Protože cena za ty dva dlouhé tunely bude větší pálka než Zemanova D47. A to se obávám, že i když je D35 priorita, tak to bude asi těžko průchozí. Navíc je předem jasné, že dva dlouhé tunely budou výrazně dražší než se plánuje prostě už jen z podstaty projektu, natož při současných výhledech... Myslím, že jako zadní vrátka pro případ pokračujícího nepříznivého vývoje to nikdo odsuzovat nebude. Zvlášť pokud by se s tím začalo, dokud není D35 u Opatovce. Na druhou stranu jestli se bude opravdu dělat tunel do Berouna, důvod nerealizovat minimálně úsek po Staré Město se bude hledat jen stěží. Ale samozřejmě železnice je "zelená", to může hrát svou roli...
Tunel do Berouna je časově úplně ale úplně jinde. A navíc je to stavba, která bude trvat extrémně dlouho, takže financování se mnohem více roztáhne. Ten se bude "hádat" s jinými stavbami, třeba D3, D49 či VRT.
Re: D35 Opatovec - Staré Město
No podle mě PPP na oba tunely je v současné situaci nesmysl, protože ta vata, kterou si bude chtít koncesionář vydobýt, bude podle mě astronomická. Vždyť u D4, kde bylo vše nachystané a je to v podstatě na rovině, šlo o nějaké 4 mld? Kolik by to teda bylo u těchto dvou tunelů a při současné situaci? D35 je priorita, podle mě je ale aktuální otázkou, jestli je prioritou za každou cenu? Jinak jsem samozřejmě nemyslel dělat 2+1 či nějaké poloviční profily v trase novostavby, pouze mnohé úseky I/35 připravit pro 2+1, dokud není D35 u Opatovce. Třeba rovinka před Moravskou Třebovou si o to říká.
Re: D35 Opatovec - Staré Město
To jsem se nevyjádřil přesně, pardon. 2+1 na I/35, prorože úsek Opatovec - Mohelnice na D35 bude fakt raketa a dovedu si představit, že i priorita bude mít své meze...
Re: D35 Opatovec - Staré Město
Aha, tak to jsi tu nedopatřením způsobil docela poprask, my jsme mysleli, že jsi chtěl měnit kategorii D35.
No jinak ale stejně nesouhlasím. Ty úseky D35 jsou docela na dohled realizace, takže pokud nebudou peníze, stačí počkat třeba 2 roky a stavět se začne. Sypat peníze do úpravy I/35 je za mě naprosto k ničemu. Notabene v situaci, kdy bylo odmítáno nasypat pár peněz třeba do I/43, a to byla D43 tak 20 let vzdálená. Dtto I/3.
Naštěstí se to po letech přehodnotilo a něco se na těch silnicích dělá a dělat bude, ale jejich nahrazující dálnice jsou proti D35 výrazně časově vzdáleny.
Za mě prostě raději 20 km D35 než 40 km na D6, D7 či D55. I ty úseky na D3 k hranicím s Rakouskem bych upozadil spíše než D35.
No jinak ale stejně nesouhlasím. Ty úseky D35 jsou docela na dohled realizace, takže pokud nebudou peníze, stačí počkat třeba 2 roky a stavět se začne. Sypat peníze do úpravy I/35 je za mě naprosto k ničemu. Notabene v situaci, kdy bylo odmítáno nasypat pár peněz třeba do I/43, a to byla D43 tak 20 let vzdálená. Dtto I/3.
Naštěstí se to po letech přehodnotilo a něco se na těch silnicích dělá a dělat bude, ale jejich nahrazující dálnice jsou proti D35 výrazně časově vzdáleny.
Za mě prostě raději 20 km D35 než 40 km na D6, D7 či D55. I ty úseky na D3 k hranicím s Rakouskem bych upozadil spíše než D35.
Re: D35 Opatovec - Staré Město
Ne, samozřejmě že ne! Jen mám pocit, že ty dva dlouhé tunely mohou být opravdovou černou dírou na peníze. Samozřejmě je zahájení ještě minimálně dva roky daleko, možná víc. A do té doby bude vše jinak... Ale když za dva tři roky někdo řekne, že se do těch černých děr peníze sypat nejdou, bude už na nějaké dílčí úpravy na I/35 trochu pozdě, tou dobou už by měly být úseky mezi Ostrovem a Opatovcem minimálně zahájeny...
Re: D35 Opatovec - Staré Město
Arame, celý problém je v tom, že se staví co je ( více ) připraveno a ne tolik co je opravdu potřeba...
Re: D35 Opatovec - Staré Město
Ta doba ale právě pomíjí nebo do pár let pomine, Kote. Priority jsou jasné, 1109, 511, a D35 “Jičín-Opatovec”. Další na řadě zbytek D35 a 6-pruh u Brna. Pak až cokoli jiného.
Re: D35 Opatovec - Staré Město
Za mě určitě souhlas Arame .
Re: D35 Opatovec - Staré Město
použití PPP při způsobu financování výstavby v ČR je ekonomický nesmysl
je přeci úplně jedno, jestli stát ty peníze "půjčí" od koncesionáře nebo od další generace
dokonce si myslím, že od té další generace - je to s ohledem na inflaci - výhodnější než od koncesionáře
chápu to nadšení "to zkusit", ale je to podle mě cesta k dalším "Rátům a Metrostavům"
je přeci úplně jedno, jestli stát ty peníze "půjčí" od koncesionáře nebo od další generace
dokonce si myslím, že od té další generace - je to s ohledem na inflaci - výhodnější než od koncesionáře
chápu to nadšení "to zkusit", ale je to podle mě cesta k dalším "Rátům a Metrostavům"
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: D35 Opatovec - Staré Město
Dřív jsem byl téhož názoru, ale teď mě teda PPP smysl naopak dává. Prostě je lepší platit dalších 20 let po 2 miliardách ročně, než teď po 3 roky 10 mld ročně. Vzhledem k už tak vysokým schodkům státního rozpočtu (a byly by o 10 mld vyšší jen kvůli 2 stavbám D35) a následným horším a horším ratingům na finančních trzích je PPP pro stát myslím si výhodnější. Byť se to samozřejmě ve výsledku přeplatí, to je logické. Ale je to možná pořád výhodnější řešení. Otázka je, o kolik by se to přeplatilo, protože za této situace si asi koncesionář řekne opravdu o hodně, protože panuje velká nejistota.
Samozřejmě, nejvíce by se mi to také líbilo bez PPP a především s co nejdřívějším zahájením tohoto úseku, protože úsek k Mohelnici by to slušně zdržoval.
Samozřejmě, nejvíce by se mi to také líbilo bez PPP a především s co nejdřívějším zahájením tohoto úseku, protože úsek k Mohelnici by to slušně zdržoval.
Re: D35 Opatovec - Staré Město
Jen si představte, že by koncesionář zaměstnal Tomáše 1975, aby věděl, do čeho půjde a jaká budou rizika No máte snad někdo zdejší pocit, že by to na základě jeho archivních zpráv nepřepálil fakt o miliardy, aby se při ražbě skoro čtyřkilometrového tunelu nedostal finančně do ouzkých? Tady to máme skoro 5,5 kilometru v tunelu ve 2+2. Blanka byla za nějakých 40 miliard, začalo se 2007 a skončilo 2015. Blanka II má mít 8,5 kilometrů a mluví se o 100 miliardách (ne že bych si myslel, že to někdy postaví... , navíc to samozřejmě je trochu náročnější stavění než díra v zemi někde v kopcích). Ale za stávající situace by to byla opravdu raketa, která by rostla opravdu ze dne na den. A rozložit tu raketu v čase znamená ve výsledku ještě větší raketu. A co teprve pokud se to riziko má přenést na někoho, kdo na tom chce vydělat balík, a zároveň má mít nějakou vatu na případná rizika? Tím neříkám, že jsem proti, že by se D35 neměla stavět, protože bude drahá. Ale jsme v situaci, ve které jsme nikdy nebyli a nějaké úvahy a postupy z minula nejde uplatnit. A tudíž si dovedu představit, že se z toho stane opět politická věc co se stavět bude a co nebude. A dovedu si představit, že někdo jiný za kormidlem řekne, že je D35 drahá a že se raději postaví něco jiného, i když to je priorita. Klidně třeba kvůli dřívějšímu stříhání pásky... No a protože mi takový scénář zas tak nerealistický nepřijde, tak bych na té I/35 docela uvítal nějakou prevenci pro případ, že k tomu opravdu dojde. Konec konců, i kdyby se za dva tři roky začalo stavět, tak se ještě pár let stavět bude. Takže nějaké úpravy pro zvýšení kapacity/bezpečnosti by se na I/35 mezi Svitavami a Mohelnicí určitě hodily, protože jsou potřeba už teď. A co teprve za pár let, až bude dálnice opravdu až u Opatovce a D1 kolem Brna bude volat široko daleko "tudy neee!"
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D35 Opatovec - Staré Město
Srovnávat cenu městského tunelu s tunelem podobných parametrů, ale ve volném terénu moc dobře nelze. Blanka první byla drahá (když pominu průšvihy) už z principu, že částka zahrnuje i výstavbu na povrchu, kromě komunikací, křižovatek, tramvajových tratí mimo jiné i několik parků, demolic a hlavně nesmírné množství přeložek, výstavbu za provozu a výluky.
Nevíme, v jaké situaci bude ekonomika v době, až se úsek s tunelem začne stavět. Ale když se na to podíváš Michale pohledem na D3, tak úsek silnice 3 přes Českou Sibiř také nikdo neupravuje a nechává hustý provoz osudu i když to bude horší a horší.
Chápu, kam míříš, ale silnice 35 ze Svitav do Mohelnice už asi lépe upravit nepůjde. Hlavně by se do zmařené investice nejen nikdo nehrnul, ale aby ty přípravy a realizace potom nezabraly více času než tunel
Ale pár změn bych na této silnici opravdu provedl hned. Na konci stoupání bych udělal všude průběžným výhradně pravý pruh. A přestavěl kruhák v Moravské Třebové.
Nevíme, v jaké situaci bude ekonomika v době, až se úsek s tunelem začne stavět. Ale když se na to podíváš Michale pohledem na D3, tak úsek silnice 3 přes Českou Sibiř také nikdo neupravuje a nechává hustý provoz osudu i když to bude horší a horší.
Chápu, kam míříš, ale silnice 35 ze Svitav do Mohelnice už asi lépe upravit nepůjde. Hlavně by se do zmařené investice nejen nikdo nehrnul, ale aby ty přípravy a realizace potom nezabraly více času než tunel
Ale pár změn bych na této silnici opravdu provedl hned. Na konci stoupání bych udělal všude průběžným výhradně pravý pruh. A přestavěl kruhák v Moravské Třebové.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D35 Opatovec - Staré Město
Napadá mě jedna replika ze Spygame: kdy začal Noe stavět archu, před deštěm, nebo když začalo pršet?