Slovensko všeobecně
-
- Autor
- Příspěvky: 99
- Registrován: 25.2.2009 22:14:27
- Kontaktovat uživatele:
Slovensko všeobecně
Počet obyvatel: cca. 5,46 mil.
Hlavní město: Bratislava (cca. 0,44 mil., s okolím cca. 0,57 mil. obyv.)
Další města: Košice (cca. 0,24 mil. obyv., s okolím cca. 0,37 mil. obyv.), Prešov (cca. 0,88 mil. obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 9.10.2021 20:35:07, celkem upraveno 13 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
-
- Příspěvky: 339
- Registrován: 11.3.2009 16:09:01
Re: Slovensko
Slovenska vlada dnes odsouhlasila podpis smlouvy s vitezem 2.baliku PPP pro rychlostni silnici R1 (cca 50 km). Vitezem je konzorcium Vinci + ABN Amro Highway.
Vice napr. http://spravy.pravda.sk/vlada-dala-zele ... nomika_p01
Vice napr. http://spravy.pravda.sk/vlada-dala-zele ... nomika_p01
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Slovensko
Ministerstvo dopravy a výstavby
http://www.mindop.sk/
Národná diaľničná spoločnosť, a.s.
http://www.ndsas.sk/
Slovenská správa ciest
http://www.ssc.sk/sk/Aktualne.ssc
Portál informačného systému modelu cestnej siete
https://ismcs.cdb.sk/portal/
Sjízdnost dálnic a silnic v zemi
http://www.zjazdnost.sk/map/view.html
Dálniční nálepky a mýto
https://eznamka.sk/sk/
https://www.emyto.sk/sk/
Národný systém dopravných informácií
https://odoprave.info
Amatérské infoweby a fóra k dálnicím
https://www.dialnice.info/index.php
http://dialnice.szm.com
https://www.historiadialnic.sk//
http://www.mindop.sk/
Národná diaľničná spoločnosť, a.s.
http://www.ndsas.sk/
Slovenská správa ciest
http://www.ssc.sk/sk/Aktualne.ssc
Portál informačného systému modelu cestnej siete
https://ismcs.cdb.sk/portal/
Sjízdnost dálnic a silnic v zemi
http://www.zjazdnost.sk/map/view.html
Dálniční nálepky a mýto
https://eznamka.sk/sk/
https://www.emyto.sk/sk/
Národný systém dopravných informácií
https://odoprave.info
Amatérské infoweby a fóra k dálnicím
https://www.dialnice.info/index.php
http://dialnice.szm.com
https://www.historiadialnic.sk//
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 9.10.2021 13:34:01, celkem upraveno 9 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Re: Slovensko
Součástí stavby II. úseku dálnice D1 Sverepec-Považská Bystrica-Vrtižer (v km 4,900 až km 9,595) jsou i dvě dálniční estakády (3.080m). Jedna z nich (1444m) vede podél Hričovského kanálu a Váhu. Nosná konstrukce je řešena jako dvoutrám (vždy 2x svařovaný I-profil + horní spřažená mostovková deska).
Několik fotografií ze stavby: http://en.structurae.de/structures/data ... D=s0041046
Několik fotografií ze stavby: http://en.structurae.de/structures/data ... D=s0041046
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 28.7.2021 12:15:30, celkem upraveno 6 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- Příspěvky: 339
- Registrován: 11.3.2009 16:09:01
Re: Slovensko
Doplnim link na oficialni stranky stavby Sverepec - Povazska Bystrica - Vrtizer
http://www.sverepec-vrtizer.sk/
http://www.sverepec-vrtizer.sk/
Re: Slovensko
Nevím no mě tak trochu zarazilo, že ta estakáda od Vrtižela vede v podstatě po rovině její výška je pár metrů, nebylo by jednodužší udělat násyp?
Re: Slovensko
Údajně je to zátopové území,tak asi proto[color=#FF4040]Rallyman píše:Nevím no mě tak trochu zarazilo, že ta estakáda od Vrtižela vede v podstatě po rovině její výška je pár metrů, nebylo by jednodužší udělat násyp?[/color]
-
- Příspěvky: 339
- Registrován: 11.3.2009 16:09:01
Re: Slovensko
Ne udajne, ale urcite je to zatopove tedy inundacni uzemi Vahu..ten je vlastne hned podel dalnice...sice vede ve zregulovanem korytu, ktere ma po kazde strane valy (naspy), ale stat se muze.. na kolikaletou vodu to je planovane nevim.
Re: Slovensko
Mě by zajímalo. Jaké useky D1 jsou momentálně ve stavbě, případně termín otevření, a které se letos budou na 100% zahajovat??
(Zajímá mě pouze D1.)
(Zajímá mě pouze D1.)
-
- Příspěvky: 339
- Registrován: 11.3.2009 16:09:01
Re: Slovensko
Otevreni letos na D1:
Mengusovce - Janovce I. usek (obchvat Svitu, spojeni dvou kusu dalnice, obsahujici tunel Borik) - otevreni cca zari az listopad
Mengusovce - Janovce III. usek - otevreni druheho pulprofilu, prvni otevreny od prosince 2008
Svinia - Presov-zapad - otevreni cca listopad (snad, puvodne melo byt 11/2008)
Zahajeni letos na D1:
Jablonov - Studenec - Beharovce - (usek pred tunelem Branisko), staveno pres statni rozpocet. St-Be se slavnostne zacina dnes 2.4.
v pripade spusteni 1. baliku PPP se na D1 zacne stavet:
Turany-Hubova
Hubova-Ivachnova
Janovce-Jablonov
Fricovce-Svinia
...zacinaji a ukoncuji se jeste dalsi stavby, ale ty me nezajimaji, protoze na nich nebudu jezdit vice treba na http://www.ndsas.sk
Mengusovce - Janovce I. usek (obchvat Svitu, spojeni dvou kusu dalnice, obsahujici tunel Borik) - otevreni cca zari az listopad
Mengusovce - Janovce III. usek - otevreni druheho pulprofilu, prvni otevreny od prosince 2008
Svinia - Presov-zapad - otevreni cca listopad (snad, puvodne melo byt 11/2008)
Zahajeni letos na D1:
Jablonov - Studenec - Beharovce - (usek pred tunelem Branisko), staveno pres statni rozpocet. St-Be se slavnostne zacina dnes 2.4.
v pripade spusteni 1. baliku PPP se na D1 zacne stavet:
Turany-Hubova
Hubova-Ivachnova
Janovce-Jablonov
Fricovce-Svinia
...zacinaji a ukoncuji se jeste dalsi stavby, ale ty me nezajimaji, protoze na nich nebudu jezdit vice treba na http://www.ndsas.sk
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Slovensko
množstvo ortofotomáp, najviac aktuálnych fotiek z výstavby a diskusné fórum k tomu nájdete na http://www.dialnice.info
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Slovensko
Doplním Ondra.Rallyman píše:Mě by zajímalo. Jaké useky D1 jsou momentálně ve stavbě, případně termín otevření, a které se letos budou na 100% zahajovat??
(Zajímá mě pouze D1.)
Oficiálne sa rozširuje 40 km diaľnice D1 Bratislava-Senec-Trnava z 2+2 na 3+3 pruhy. Je to aktivita, ktorá rozšíri krajnice, vymenia sa plechové stredové zvodidlá za betónové a premaľujú sa jazdné pruhy. V r. 2012 sa potom začne prestavba na 4+4, kde príde aj k zásahom ako búracie práce na mostoch a nadjazdoch.
V 1. a 3. balíku PPP sú úseky od Žiliny po Prešov, s výnimkou 2. tunelovej rúry 5km tunela Branisko a obchvatu mesta Prešov. Oba balíky by sa mali ukončiť do konca tohto roku, pričom stavebné aktivity by sa min. na 1. balíku mali začať v druhej polovici r. 2009.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Aktuální informace z výstavby/přestavby
Na Slovensku se aktuálně staví/přestavuje/modernizuje cca. 56 km dálnic (mimo 3 km všechno na D1), dále pak 70 km rychlostních silnic (na plný profil, vše na R1) a pak na poloviční profil přes 16 km na ostatních rychlostních silnicích.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Slovensko
Zprovoznění první soukromé dálnice R1 (Nitra – Banská Bystrica)Diaľničiar píše:Slovenský minister dopravy, pôšt a telekomunikácii Ľubomír Vážny podpísal dnes s "Chief Operating Officer of Vinci Concession", Mr. Selwanom zmluvu na výstavbu 4 úsekov rýchlostnej cesty R1, v celkovej dĺžke cca. 52 km v stavebných nákladoch 930 mil. €. Koncesia formou PPP bude trvať 30 rokov, konzorcium Vinci Concession a AA Highway zaplatí celkovo na výstavbe, údržbe, prevádzkach, opravách a generálnej oprave sumu cca. 1,5 mld. €, za čo štát postupne zaplatí spolu 3,47 mld. €.
Koncesná zmluva (celý text): http://www.rokovania.sk/appl/material.n ... enDocument .
Nitra – Selenec 31.6.2011
Selenec – Beladice 31.7.2011
Beladice – Tekovské Nemce 31.5.2011
Banská Bystrica – severní obchvat 31.5.2012
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 28.7.2021 12:14:52, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by narušilo smysl debaty
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by narušilo smysl debaty
Re: Slovensko
Zdravim. V létě se chystám po delší době navštívit Slovensko, tak bych měl pár dotazů:
1) Jaké jsou rychlostní limity, tj. dálnice, rychlostní silnice, mimo obec a v obci.
2) Existují nějaké obdobné stránky jako www.dopravniinfo.cz , kde lze nalézt aktuální uzavírky?
3) Jak to vypadá na úseku Bratislava-Trnava, už se začalo s přestavbou?
Za odpovědi díky.
1) Jaké jsou rychlostní limity, tj. dálnice, rychlostní silnice, mimo obec a v obci.
2) Existují nějaké obdobné stránky jako www.dopravniinfo.cz , kde lze nalézt aktuální uzavírky?
3) Jak to vypadá na úseku Bratislava-Trnava, už se začalo s přestavbou?
Za odpovědi díky.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Slovensko
1. A) Dálnice, pokud není jinak upraveno, tak 130 km/h.
1. B) Rychlostní silnice pokud jsou na 2+2 a není jinak upraveno, tak 130 km/h.
1. C) Silnice mimo obec 90 km/h, v obci 50 km/h.
2. A) Slovenská správa ciest: http://www.zjazdnost.sk/map/view.html
2. B) Stellacentrum: http://www.stellacentrum.sk/obmedzenia.php , http://www.stellacentrum.sk/hranice.php
3. S přestavbou už se začalo. Bude trvat 1 rok.
1. B) Rychlostní silnice pokud jsou na 2+2 a není jinak upraveno, tak 130 km/h.
1. C) Silnice mimo obec 90 km/h, v obci 50 km/h.
2. A) Slovenská správa ciest: http://www.zjazdnost.sk/map/view.html
2. B) Stellacentrum: http://www.stellacentrum.sk/obmedzenia.php , http://www.stellacentrum.sk/hranice.php
3. S přestavbou už se začalo. Bude trvat 1 rok.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 26.5.2016 17:53:23, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Re: Slovensko
Ad 3) Budou nějaký fotky? Moc se těšíme!
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Slovensko všeobecně
Dne 20.5. se začela stavět dálniční křižovatka D2xD4 - Stupava, jih. Investorem je Národní dálniční společnost a realizátorem je sdružení firem Strabag, a.s. a Doprastav, a.s. Náklady na stavbu jsou 20,4 mil. €, celková délka stavby je 3200m, 100% nákladů platí státní rozpočet a stavba se má ukončit za 24 měsíců. Tato stavba se po dostavbě stane součástí bratislavského dálničního obchvatu, t.j. D4. K úseku přibudne taky 6 mostů v délce 279m a budou zde 3 křižovatky.
Re: Slovensko všeobecně
Dále za Senec až k R1 bude už klasické 3+3 nebo také 4+4 (ev. s doprovodnou komunikací?)?
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Příspěvky: 339
- Registrován: 11.3.2009 16:09:01
Re: Slovensko
Nove upravene terminy oteviraniOndra O.K. píše:Otevreni letos na D1:
Mengusovce - Janovce I. usek (obchvat Svitu, spojeni dvou kusu dalnice, obsahujici tunel Borik) - otevreni cca zari az listopad
Mengusovce - Janovce III. usek - otevreni druheho pulprofilu, prvni otevreny od prosince 2008
Svinia - Presov-zapad - otevreni cca listopad (snad, puvodne melo byt 11/2008)
Mengusovce - Janovce I.usek - otevreni posunuto najisto na listopad
Mengusovce - Janovce III. usek - stale planovano zari
Svinia - Presov-zapad - oznameno otevreni 27.11.
Re: Slovensko
Podle toho obrázku to vypadá, že finální stav má být jenom 3+3 nebo teda 4+4? Ale to potom už jsou dnes okolo D1 dvě doprovodné komunikace? Proč potom to megalomanské řešení 2+4+4+2?Diaľničiar píše:Výslední stav v r. 2010:
Tedy v r. 2014 zde bude 2+4+4+2, taky se připravuje do výstavby nová silnice I. třídy Bratislava-Senec na 2+2 pruhy a generální rekonstrukce cesty Senec-Sereď.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Slovensko všeobecně
Obrázek je 2+(3+3)+2, ovšem prostor pro 2+(4+4)+2 zde je a při 3+3 nebudou ty boční silnice postavěny - ty se zatím nestaví a nemyslí se nimi současné silnice.
Re: Slovensko všeobecně
Pořát tady řešíme scházejících 50 mld. a zastavení 300 staveb, jak je to na SK?
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Slovensko všeobecně
Na Slovensku je to pořád stejný. Bída, katastrofa, ohrožení.
Když budou alespoň 2 balíky PPP plně ve výstavbě, tak to bude dobrý stav, protože se proinvestují obrovské finance do nové výstavby. Kdyby byl i 3. balík (s tunelem Višňové), tak by to bylo na léta 2009-2013 úplně perfektní, protože do výstavby by se dostali nejpotrebnější úseky a taky nejdrahší (kromě tunela Karpaty na D4). Na 1. i 2. balíku PPP jsou zádrhely, ani Vinci ani Bouyguas nechtějí dát své finance na Slovensko a je umění teď získat 100% pouze z bank. Na 3. balík je pouze jeden zájemce Hochtief (ani slovenské firmy ani Skanska ani Vinci nemají zájem). Tolik PPP.
Evrofondy se teď rozběhnou na dálnici D3. Co se týče ostatních rychlostních silnic, tam jde pouze o 1/2 profily a je zde slabá příprava.
Co se týče státních peňez, ty stačí na dofinancování úseků s evrofondama, pak taky na přestavbu D1 na 3+3 a na modernizaci D2.
Při PPP se bavíme o stavební sumě na tenhle rok asi 1,1 mld. €, kdyby vyšlo na 100%. Při evrofondech to bude cca. 230 mil. € a státní rozpočet počítá na výstavbu asi 200 mil. €, tedy spolu 1,53 mld. €, co by byla rekordní suma, ale to se nesplní. Budeme rádi, když to bude 60%, i když to byla historicky nejvyšší suma.
Slovensko nyní realizuje drahý úsek (přes Považskou Bystricu), kde cena je 33 mil. € na 1 km a těch km je 10 a tempo je "vražední". Tato stavba odčerpává nejvíc státních peněz (i úvěr pro NDS), naštěstí již je tu schválená refundace z evrofondů.
Slovensko staví minimum toho, co potřebuje, takže stavby se zastavovat nebudou. Naopak - za poslední půl rok se přidávají modernizace železničních koridorů (BA-ZA-PL a BA-ZL-KE).
Když budou alespoň 2 balíky PPP plně ve výstavbě, tak to bude dobrý stav, protože se proinvestují obrovské finance do nové výstavby. Kdyby byl i 3. balík (s tunelem Višňové), tak by to bylo na léta 2009-2013 úplně perfektní, protože do výstavby by se dostali nejpotrebnější úseky a taky nejdrahší (kromě tunela Karpaty na D4). Na 1. i 2. balíku PPP jsou zádrhely, ani Vinci ani Bouyguas nechtějí dát své finance na Slovensko a je umění teď získat 100% pouze z bank. Na 3. balík je pouze jeden zájemce Hochtief (ani slovenské firmy ani Skanska ani Vinci nemají zájem). Tolik PPP.
Evrofondy se teď rozběhnou na dálnici D3. Co se týče ostatních rychlostních silnic, tam jde pouze o 1/2 profily a je zde slabá příprava.
Co se týče státních peňez, ty stačí na dofinancování úseků s evrofondama, pak taky na přestavbu D1 na 3+3 a na modernizaci D2.
Při PPP se bavíme o stavební sumě na tenhle rok asi 1,1 mld. €, kdyby vyšlo na 100%. Při evrofondech to bude cca. 230 mil. € a státní rozpočet počítá na výstavbu asi 200 mil. €, tedy spolu 1,53 mld. €, co by byla rekordní suma, ale to se nesplní. Budeme rádi, když to bude 60%, i když to byla historicky nejvyšší suma.
Slovensko nyní realizuje drahý úsek (přes Považskou Bystricu), kde cena je 33 mil. € na 1 km a těch km je 10 a tempo je "vražední". Tato stavba odčerpává nejvíc státních peněz (i úvěr pro NDS), naštěstí již je tu schválená refundace z evrofondů.
Slovensko staví minimum toho, co potřebuje, takže stavby se zastavovat nebudou. Naopak - za poslední půl rok se přidávají modernizace železničních koridorů (BA-ZA-PL a BA-ZL-KE).
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Slovensko všeobecně
V tomto roku má byť na začatých úsekoch vybudovaných 11,9 kilometra diaľnic a rýchlostných ciest mimo projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP) za 68,051 mil. eur. Do prevádzky má byť zároveň odovzdaných 30,25 kilometra diaľničných a rýchlostných komunikácií s preinvestovanými prostriedkami za 174,567 mil. eur. Informuje o tom vládny splnomocnenec pre diaľnice a rýchlostné komunikácie a generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a.s. Igor Choma v správe o postupe prípravy, výtavby a financovania nadradenej dopravnej infraštruktúry.
V terajšom roku začala výstavba úsekov D1 Jablonov - Studenec, Studenec - Beharovce, križovatky D2 Stupava, juh a naplánovaný je aj začiatok výstavby R4 Košice - Milhosť po hranicu s Maďarskom. Začiatkom apríla začali aj prípravné práce na všetkých štyroch úsekoch R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami, vrátane severného obchvatu Banskej Bystrice. Tie by mali byť postavené v rámci druhé balíka PPP projektov v prípade získania finančných prostriedkov zo súkromných zdrojov. V máji začali aj práce zamerané na dočasné rozšírenie D1 Bratislava - Trnava na šesť pruhov s predpokladaným ukončením v máji 2010 a nákladmi 35 mil. eur. Do užívania majú byť v tomto roku odovzdané prvý úsek a dobudovaný tretí úsek na štvorpruh na D1 Mengusovce - Jánovce, ako aj stredisko správy a údržby diaľnic Mengusovce. Plánované je aj sprevádzkovanie D1 Svinia - Prešov, západ, preložka R4 Svidník a pred plánovaným termínom aj prvá etapa R1 Žarnovica - Šášovské Podhradie.
NDS má v roku 2009 k dispozícii zdroje zo štátneho rozpočtu a európskych fondov, vrátane presunu kapitálových výdavkov z predchádzajúcich rokov, celkom vo výške 883,755 mil. eur. Vlastné zdroje NDS predstavujú navyše sumu 68,726 mil. eur. Na prípravu, mimo stavieb zaradených do PPP projektov, je v tomto roku potrebných 69,307 mil. eur. Podľa uznesenia vlády z decembra 2008 majú byť dodržané zmluvné ceny vlani začatých stavieb tak, aby dodatky k zmluve nepresahovali 10 % zo zmluvnej ceny. Záverečné vyhodnotenie tohto opatrenia má byť k 31. októbru 2010.
Zdroj: www.dialnice.info
V terajšom roku začala výstavba úsekov D1 Jablonov - Studenec, Studenec - Beharovce, križovatky D2 Stupava, juh a naplánovaný je aj začiatok výstavby R4 Košice - Milhosť po hranicu s Maďarskom. Začiatkom apríla začali aj prípravné práce na všetkých štyroch úsekoch R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami, vrátane severného obchvatu Banskej Bystrice. Tie by mali byť postavené v rámci druhé balíka PPP projektov v prípade získania finančných prostriedkov zo súkromných zdrojov. V máji začali aj práce zamerané na dočasné rozšírenie D1 Bratislava - Trnava na šesť pruhov s predpokladaným ukončením v máji 2010 a nákladmi 35 mil. eur. Do užívania majú byť v tomto roku odovzdané prvý úsek a dobudovaný tretí úsek na štvorpruh na D1 Mengusovce - Jánovce, ako aj stredisko správy a údržby diaľnic Mengusovce. Plánované je aj sprevádzkovanie D1 Svinia - Prešov, západ, preložka R4 Svidník a pred plánovaným termínom aj prvá etapa R1 Žarnovica - Šášovské Podhradie.
NDS má v roku 2009 k dispozícii zdroje zo štátneho rozpočtu a európskych fondov, vrátane presunu kapitálových výdavkov z predchádzajúcich rokov, celkom vo výške 883,755 mil. eur. Vlastné zdroje NDS predstavujú navyše sumu 68,726 mil. eur. Na prípravu, mimo stavieb zaradených do PPP projektov, je v tomto roku potrebných 69,307 mil. eur. Podľa uznesenia vlády z decembra 2008 majú byť dodržané zmluvné ceny vlani začatých stavieb tak, aby dodatky k zmluve nepresahovali 10 % zo zmluvnej ceny. Záverečné vyhodnotenie tohto opatrenia má byť k 31. októbru 2010.
Zdroj: www.dialnice.info