Košice, Šaca – Košické Oľšany (2. úsek ze 2 ve výstavbě)
Re: Košice, Šaca – Košické Oľšany (2. úsek ze 2 ve výstavbě)
ja to beriem a samozrejme nic nemen, vsade sa pise o R2, dokonca samotna NDS na facebooku pise o R2, ale bude to R4, ked sa to postavi.
Pri Kosickych Olsanoch ten maly kusok s D1 je teraz oznaceny ako R4, nie ako R2.
Peaze sa uz nerobia, jednoducho pojde R4 od Madarskej hranice po D1 a R2 sa ukonci pre Sebastovciach.
Pri Kosickych Olsanoch ten maly kusok s D1 je teraz oznaceny ako R4, nie ako R2.
Peaze sa uz nerobia, jednoducho pojde R4 od Madarskej hranice po D1 a R2 sa ukonci pre Sebastovciach.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Košice, Šaca – Košické Oľšany (2. úsek ze 2 ve výstavbě)
Já tomu rozumím. Jsem i rád, že jsi to uvedl, je to oživení pro ostatní, že se něco děje. Já vím, komu překážejí peáže jako takové. (komu překážel styl značení atd., resp. není to ani jedna osoba ani jeden okruh za těch 25 let a patřím tam i já ) A taky vím, že v pokroku je značit tyto úseky třeba ve smyslu R2/R4.
Mně nejde vůbec o FB, ale o fakta. Úsek se staví jako součást R2. Nejen smluvně, ale dokonce jsou i další státní instituce, třeba "Okresný úrad", který ledacos vedl ve smyslu stavebních objektů a jednoduše, všude je to jako R2. Psát, že to již není R2 je nesmysl. Nebude - ale ne že není. To je naopak zavádějící informace.
Značení je jedna věc, faktická je, že se pak samozřejmě nepočítají ty km dvakrát.
Tento úsek, který se nyní postaví, tak bude mj. součástí Via Carpatia na Slovensku. To je taky takový menší postřeh, že se tedy staví toho více. Ale co se nestaví jsou úseky od Prešova dál na Polsko a ani tak brzo stavět nebudou.
Já čekám na systémovou reformu přečíslení dálniční sítě. (taky krok, který se často realizoval v mnoha státech světa ale z důvodu větší výstavby). Ovšem ten záměr, který na stole již ležel a který značil totální rozparcelování číslování jsem musel i já sám pozastavit vplyvem, ale to je zase poměrně dávno. Pak přišel o něco lepší návrh, který je alespoň logický. Ale zase logika se občas znelíbií mnoha lidem v politice. Do praxe bude zaveden možná ještě horší model, ale jakmile se jakkoliv stane, tak provedu úpravy - informačního typu. Jestli ještě budu aktivně na tomto fóru psát.
V zásadě je jedno jak se co jmenuje. Stejně tak ta znalost o tom "kde je co" nemusí být pro všechny všeobecně v paměti. Kvalitní značení zajistí, že každý najde správné číslo i s cílem. O to jde, ne o to, jak je co značeno v některém dokumentu.
Ale jak jsem uvedl, ve stavební části dokud není hotovo resp. nebude provedená jiná změna, tak nemohu jináč.
do minulosti jsem zaznamenal i přečíslení silnic I. třídy a nebude problém zaznamenat i jiné změny
Mně nejde vůbec o FB, ale o fakta. Úsek se staví jako součást R2. Nejen smluvně, ale dokonce jsou i další státní instituce, třeba "Okresný úrad", který ledacos vedl ve smyslu stavebních objektů a jednoduše, všude je to jako R2. Psát, že to již není R2 je nesmysl. Nebude - ale ne že není. To je naopak zavádějící informace.
Značení je jedna věc, faktická je, že se pak samozřejmě nepočítají ty km dvakrát.
Tento úsek, který se nyní postaví, tak bude mj. součástí Via Carpatia na Slovensku. To je taky takový menší postřeh, že se tedy staví toho více. Ale co se nestaví jsou úseky od Prešova dál na Polsko a ani tak brzo stavět nebudou.
Já čekám na systémovou reformu přečíslení dálniční sítě. (taky krok, který se často realizoval v mnoha státech světa ale z důvodu větší výstavby). Ovšem ten záměr, který na stole již ležel a který značil totální rozparcelování číslování jsem musel i já sám pozastavit vplyvem, ale to je zase poměrně dávno. Pak přišel o něco lepší návrh, který je alespoň logický. Ale zase logika se občas znelíbií mnoha lidem v politice. Do praxe bude zaveden možná ještě horší model, ale jakmile se jakkoliv stane, tak provedu úpravy - informačního typu. Jestli ještě budu aktivně na tomto fóru psát.
V zásadě je jedno jak se co jmenuje. Stejně tak ta znalost o tom "kde je co" nemusí být pro všechny všeobecně v paměti. Kvalitní značení zajistí, že každý najde správné číslo i s cílem. O to jde, ne o to, jak je co značeno v některém dokumentu.
Ale jak jsem uvedl, ve stavební části dokud není hotovo resp. nebude provedená jiná změna, tak nemohu jináč.
do minulosti jsem zaznamenal i přečíslení silnic I. třídy a nebude problém zaznamenat i jiné změny
Re: Košice, Šaca – Košické Oľšany (2. úsek ze 2 ve výstavbě)
Dakujem za vysvetlenie.
Vies mi nieco viac napisat o precislovani dialnic? Jedneho casu putovalo internetom precislovanie siete a ja som to nahodil tu na fore v teme nova koncepcia cestnej siete.
Vies mi nieco viac napisat o precislovani dialnic? Jedneho casu putovalo internetom precislovanie siete a ja som to nahodil tu na fore v teme nova koncepcia cestnej siete.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Košice, Šaca – Košické Oľšany (2. úsek ze 2 ve výstavbě)
Jsme již silně OT, ale budiš: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 70#p113970 (tohle máš na mysli patrně ty). Tady si někdo představuje změnu jináč: https://www.slov-lex.sk/legislativne-pr ... -3-4012232 . Obojí bylo "odloženo" pro zájmovou lobby. Protože jak vidět, tak ani jedno není v praxi realizováno. Mění se font značení, ale ne samotné číslování.
Byť ty důvody, které jsou předložené tam ve druhém odkazu za působení pána, který na to má vědomost a působí dnes na BSK (snad ještě) jsou sice správná, ale to nedává ani nadále (protože tohle není jeho první pokus o tuto změnu) evidentně ten výsledek, který by směroval k akceptaci.
Třeba již v roce 2007 "začínající" dopravní expert psal, že SK systém je nevyhovující, ačkoliv z dnešního pohledu a vědomostí víme, že kritika byla ne zcela vedoucí k tomu cílu přečíslit i dálnice: https://www.sme.sk/c/3502605/nedomyslen ... ciest.html .
SSC je orgán, který usměrňuje a řídí procesy: https://www.ssc.sk/files/documents/rozv ... _navrh.pdf , nakonec na ten jsou i odkazy. Nestačí působit ani na MDV nebo jinde, pokud kdo chce změny v tomto rozsahu, tak musí zajít do jiných technických kapacit a oslovit část politické scény.
Mezičasem se alespoň upravil fakt rychlostní silnice (vlastně není, ale písmeno je) - což by mělo konečně vést k další úpravě.
Která to nakonec bude, se nechme překvapit. Já v tomto ohledu již aktivní nejsem, byl jsem vícekrát nakloněn vícero modelům a návrhům, ale nikdy k tomu nebyla politická vůle: jednou byl pohled na to co by to stálo (dnes se ale značky mění ve velkém a nikomu to nevadí) a jindy na některé ty názvy. Někdo (takový ten lokálpatriotický pohled) se cítil pomalu až dotčen. Řekněme, že Slovensko do těch let nedospělo k tomu vnímání, že co je na tom, že něco je jižní dálnice, když ale oni se na jihu být necítí atd. Někteřím ve státní instituci překáží, že se to neodvíjí dle hlavních silnic. Tak nebo tak, na D2 se nešahá dle žádného modelu. Tam zas překáželo, že si to někdo dovolil začínat na hranicích s H a ne s Českem. A to je nutno všechno vnímat, protože tady můžete mít i delší a rozumný návrh, který lzemi upravit, ale ne: stačí, že se najdou 2-3 věci a celé to jde do outu. Přitom jak říkám, na tom nesejde - záleží na tom co ten řidič čte, ne co kde leží v dokumentu. Za to, že dnes je těch dálnic jen několik, stejně jsou kritická místa, kde řidič do poslední chvíle neví kudy má vlastně dál jet. Spíš pak tohle je k zamyšlení, než ty hloupé argumenty kolem všeho.
Nemyslím, že bych ale nyní napsal pro tebe Rio něco nové.
až jednou zanikne ten odkaz slov-lex, je to i zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 46#p129446 , tak to jen na margo toho, jak jde čas z 2016 -> 2020 a dál ... a nic
Byť ty důvody, které jsou předložené tam ve druhém odkazu za působení pána, který na to má vědomost a působí dnes na BSK (snad ještě) jsou sice správná, ale to nedává ani nadále (protože tohle není jeho první pokus o tuto změnu) evidentně ten výsledek, který by směroval k akceptaci.
Třeba již v roce 2007 "začínající" dopravní expert psal, že SK systém je nevyhovující, ačkoliv z dnešního pohledu a vědomostí víme, že kritika byla ne zcela vedoucí k tomu cílu přečíslit i dálnice: https://www.sme.sk/c/3502605/nedomyslen ... ciest.html .
SSC je orgán, který usměrňuje a řídí procesy: https://www.ssc.sk/files/documents/rozv ... _navrh.pdf , nakonec na ten jsou i odkazy. Nestačí působit ani na MDV nebo jinde, pokud kdo chce změny v tomto rozsahu, tak musí zajít do jiných technických kapacit a oslovit část politické scény.
Mezičasem se alespoň upravil fakt rychlostní silnice (vlastně není, ale písmeno je) - což by mělo konečně vést k další úpravě.
Která to nakonec bude, se nechme překvapit. Já v tomto ohledu již aktivní nejsem, byl jsem vícekrát nakloněn vícero modelům a návrhům, ale nikdy k tomu nebyla politická vůle: jednou byl pohled na to co by to stálo (dnes se ale značky mění ve velkém a nikomu to nevadí) a jindy na některé ty názvy. Někdo (takový ten lokálpatriotický pohled) se cítil pomalu až dotčen. Řekněme, že Slovensko do těch let nedospělo k tomu vnímání, že co je na tom, že něco je jižní dálnice, když ale oni se na jihu být necítí atd. Někteřím ve státní instituci překáží, že se to neodvíjí dle hlavních silnic. Tak nebo tak, na D2 se nešahá dle žádného modelu. Tam zas překáželo, že si to někdo dovolil začínat na hranicích s H a ne s Českem. A to je nutno všechno vnímat, protože tady můžete mít i delší a rozumný návrh, který lzemi upravit, ale ne: stačí, že se najdou 2-3 věci a celé to jde do outu. Přitom jak říkám, na tom nesejde - záleží na tom co ten řidič čte, ne co kde leží v dokumentu. Za to, že dnes je těch dálnic jen několik, stejně jsou kritická místa, kde řidič do poslední chvíle neví kudy má vlastně dál jet. Spíš pak tohle je k zamyšlení, než ty hloupé argumenty kolem všeho.
Nemyslím, že bych ale nyní napsal pro tebe Rio něco nové.
až jednou zanikne ten odkaz slov-lex, je to i zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 46#p129446 , tak to jen na margo toho, jak jde čas z 2016 -> 2020 a dál ... a nic
Re: Košice, Šaca – Košické Oľšany (2. úsek ze 2 ve výstavbě)
Pánové, omlouvám se, ale nové značení bude pro ubohé české řidiče dobrý zmatek ! Čím pozdější změna, tím lépe...
Re: Košice, Šaca – Košické Oľšany (2. úsek ze 2 ve výstavbě)
Diaľničiar, palec hore za tvoje objasnenie, uz som si myslel, ze bude zase nieco nove
kot, neboj sa, zatial sa nic nemeni
Na zaver tejto odbocky (OT).
Ja by som to spravil na cca 10 dianic (D1-4 a R1-7 by som zmenil na D-ecka), tie privadzace by som ako D neoznacoval, spravil by som ich ako cesty 1. triedy a nasledne vsetky cesty 1. triedy by som ponovom preznacil, aby D-ecko kopirovala rovnaka 1.tr
kot, neboj sa, zatial sa nic nemeni
Na zaver tejto odbocky (OT).
Ja by som to spravil na cca 10 dianic (D1-4 a R1-7 by som zmenil na D-ecka), tie privadzace by som ako D neoznacoval, spravil by som ich ako cesty 1. triedy a nasledne vsetky cesty 1. triedy by som ponovom preznacil, aby D-ecko kopirovala rovnaka 1.tr
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Košice, Šaca – Košické Oľšany (2. úsek ze 2 ve výstavbě)
Již max. přes zprávy to DZ.
Stavba časti úseku R2 pri Košiciach môže byť prvou, pri ktorej sa využije digitálny stavebný denník
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/vy ... ny-dennik/
ještě dodám: Dialničiari podpísali zmluvu so zhotoviteľom R2 Košice, Šaca - Košické Oľšany, Rada ÚVO zmenila prvostupňové rozhodnutie úradu
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/di ... kt-zelenu/
*dodejme ale, že se tak stalo po silném tlaku min. dopravy, parlamentu, samospráv, stavební lobby z EU atd.
Může se stavět. Jsem zvědav, jestli bude dodržená vyslední cena dnes vysoutěžená. Neřeším teď nárokovatelnost o položky, ale celkově jsem zvědav jak se odrazí ten fakt začátku soutěže, dnešních časů 9% inflace a další 3 roky výstavby do konečné ceny.
Stavba časti úseku R2 pri Košiciach môže byť prvou, pri ktorej sa využije digitálny stavebný denník
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/vy ... ny-dennik/
ještě dodám: Dialničiari podpísali zmluvu so zhotoviteľom R2 Košice, Šaca - Košické Oľšany, Rada ÚVO zmenila prvostupňové rozhodnutie úradu
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/di ... kt-zelenu/
*dodejme ale, že se tak stalo po silném tlaku min. dopravy, parlamentu, samospráv, stavební lobby z EU atd.
Může se stavět. Jsem zvědav, jestli bude dodržená vyslední cena dnes vysoutěžená. Neřeším teď nárokovatelnost o položky, ale celkově jsem zvědav jak se odrazí ten fakt začátku soutěže, dnešních časů 9% inflace a další 3 roky výstavby do konečné ceny.
Re: Košice, Šaca – Košické Oľšany (2. úsek ze 2 ve výstavbě)
Jen ať se konečně staví ! Inflace a případné navýšení se bude řešit později. Stejný problém bude na všech nových a dokonce rozestavěných stavbách jak v SR tak v ČR.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Košice, Šaca – Košické Oľšany (2. úsek ze 2 ve výstavbě)
na margo výše uvedené debaty ještě ... tady je detailnější mapa, které lépe objasňuje, proč se má stát II. úsek tohoto projektu součástí primárně R4, je to lepší mapa, ačkoliv prakticky stejná jako je v úvodním příspěvku, ten prozatím ponechávám tak jak je, ale taky je lépe vidět, že ten I. úsek má tady smysl ... ještě doplním, aby se to nemuselo hledat, že důvodem rozdělení na 2 úseky tady nebyl finanční aspekt, nýbrž (údajný) stav připravenosti, který umožnil zrychlit zahájení výstavby (která ale byla pro legislativní důvody, nebo spíš spory mezi ÚVO a NDS stejně oddálená)
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Košice, Šaca – Košické Oľšany (2. úsek ze 2 ve výstavbě)
Pozastavenie eurofondov nemá ohroziť obchvat Košíc, výstavba má trvať tri roky
https://www.aktuality.sk/clanok/XgfGOZo ... -tri-roky/
EU stopla peníze z programu pro dopravu: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=232&t=7409
https://www.aktuality.sk/clanok/XgfGOZo ... -tri-roky/
EU stopla peníze z programu pro dopravu: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=232&t=7409
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Košice, Šaca – Košické Oľšany (2. úsek ze 2 ve výstavbě)
Expert kritizuje budoucí košický obchvat R2/R4
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=232&t=7414
Pán se rozhodně nemílí v tom ohledu, že lokálnímu provozu tato stavba zásadně přímo nepomůže. Až na to, že to skoro žádný obchvat tohoto druhu. Nepřímo pak pomůže zásadně, protože odlehčuje o tranzit. Ale v článku jsou zase "hezky" vypsané/sepsané problémy kolem tendru, časových průtahů atd. Ovšem oponovat, že by se za 5 let stalo něco ve smyslu, že se Košice šíleným tempem rozvíjí a tak je všechno co se postaví špatně, je taky přinejmenším zvláštní. Aneb hodno P.R. jedné kanceláře. To by totiž nebylo ve výstavbě nikdy nic.
Obdobná kritika zaznívala u výstavby R1 kolem města Nitra. A dalších měst a obcí ... a bude zaznívat vždy.
No a pán primátor je zas příliš velký optimista. Tvrdit, že se do 3 let dokdy se postaví II. úsek má již stavět I. úsek je docela odvážné tvrzení. To by se totiž muselo v roce 2023 naplno rozjet tendrování, aby se povedlo včas podepsat a doopravdy i rozestavět. Ale kéž by tomu tak bylo. Proto se to fázuje, že nebylo možno včas zahájit tendr na celý rozsah. A vzhledem na finační situaci to má další aspekt.
Nejlepší by ale při kritice pak bylo dodat co tam zcela chybí a to je nejen I. úsek, který se nestaví v rámci tohoto celku, ale další navazující část po Moldavu nad Bodvou, ale ta sotva kdy bude v nějakém období do 2030 ... I když to vyjádření k trasování tam je.
Bohužel, na přepracování projektů již není čas. Ve vztahu k fondům a tedy i posledním velkým fondům. Může se překreslovat později.
Na tomto odkazu je sice uzamčený článek, ale několik vizualizovaných MÚK na trase: https://kosice.korzar.sme.sk/g/202996/j ... tml&list=1 a taky samotná trasa, které jsou k dispozici.
Stav průběhu: 17.3. podepsaná smlouva, staveniště odevzdané zhotoviteli 21.3., probíhá přípravný proces (výruby), příprava pro pyrotechnický průzkum, archeologické práce v určených lokalitách.
Ze 3 MÚK na trase se 2 dobudují, 1 postaví.
Detailnější rozepisování nemá pro tohle forum většího smyslu, proto v tom nebudu pokračovat.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=232&t=7414
Pán se rozhodně nemílí v tom ohledu, že lokálnímu provozu tato stavba zásadně přímo nepomůže. Až na to, že to skoro žádný obchvat tohoto druhu. Nepřímo pak pomůže zásadně, protože odlehčuje o tranzit. Ale v článku jsou zase "hezky" vypsané/sepsané problémy kolem tendru, časových průtahů atd. Ovšem oponovat, že by se za 5 let stalo něco ve smyslu, že se Košice šíleným tempem rozvíjí a tak je všechno co se postaví špatně, je taky přinejmenším zvláštní. Aneb hodno P.R. jedné kanceláře. To by totiž nebylo ve výstavbě nikdy nic.
Obdobná kritika zaznívala u výstavby R1 kolem města Nitra. A dalších měst a obcí ... a bude zaznívat vždy.
No a pán primátor je zas příliš velký optimista. Tvrdit, že se do 3 let dokdy se postaví II. úsek má již stavět I. úsek je docela odvážné tvrzení. To by se totiž muselo v roce 2023 naplno rozjet tendrování, aby se povedlo včas podepsat a doopravdy i rozestavět. Ale kéž by tomu tak bylo. Proto se to fázuje, že nebylo možno včas zahájit tendr na celý rozsah. A vzhledem na finační situaci to má další aspekt.
Nejlepší by ale při kritice pak bylo dodat co tam zcela chybí a to je nejen I. úsek, který se nestaví v rámci tohoto celku, ale další navazující část po Moldavu nad Bodvou, ale ta sotva kdy bude v nějakém období do 2030 ... I když to vyjádření k trasování tam je.
Bohužel, na přepracování projektů již není čas. Ve vztahu k fondům a tedy i posledním velkým fondům. Může se překreslovat později.
Na tomto odkazu je sice uzamčený článek, ale několik vizualizovaných MÚK na trase: https://kosice.korzar.sme.sk/g/202996/j ... tml&list=1 a taky samotná trasa, které jsou k dispozici.
Stav průběhu: 17.3. podepsaná smlouva, staveniště odevzdané zhotoviteli 21.3., probíhá přípravný proces (výruby), příprava pro pyrotechnický průzkum, archeologické práce v určených lokalitách.
Ze 3 MÚK na trase se 2 dobudují, 1 postaví.
Detailnější rozepisování nemá pro tohle forum většího smyslu, proto v tom nebudu pokračovat.
Re: Košice, Šaca – Košické Oľšany (2. úsek ze 2 ve výstavbě)
Dialničiari, po přečtení článku v linku Media 2022 Svět a tvém obsáhlém komentáři v tomto vlákně dovozuji, že pán "kritik" kritizuje co to jde / v něčem dle tebe pravdu má / a nejraději by nestavěl NIC, pokud to nebude dokonalost sama. Ale lepší je NĚCO než NIC. Dnešnímu tranzitu sever x jih to však pomůže / dle mého / hodně...
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Košice, Šaca – Košické Oľšany (2. úsek ze 2 ve výstavbě)
Výstavba R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany sa začne už čoskoro, diaľničiari už vytýčili obvod staveniska
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/vy ... taveniska/
VEĽKÝ MÍĽNIK PRE VÝCHODNÉ SLOVENSKO. SPÚŠŤAME STAVBU OBCHVATU KOŠÍC
https://ndsas.sk/press/press-narodna-di ... vatu-kosic
web: https://www.kosicenaokolo.sk/
základní kámen se slavnostně poklepe 25.4., příprava pro výstavbu již běží
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/vy ... taveniska/
VEĽKÝ MÍĽNIK PRE VÝCHODNÉ SLOVENSKO. SPÚŠŤAME STAVBU OBCHVATU KOŠÍC
https://ndsas.sk/press/press-narodna-di ... vatu-kosic
web: https://www.kosicenaokolo.sk/
základní kámen se slavnostně poklepe 25.4., příprava pro výstavbu již běží
Re: Košice, Šaca – Košické Oľšany (2. úsek ze 2 ve výstavbě)
Kdysi dopravně zanedbaný Prešov a Košice budou "za chvíli" dopravními hvězdami.
Re: Košice, Šaca – Košické Oľšany (2. úsek ze 2 ve výstavbě)
popravde, ten bordel (v doprave) tam bude stale, ale ty ako tranzit to iba obides.
Re: Košice, Šaca – Košické Oľšany (2. úsek ze 2 ve výstavbě)
A nebudu ten "bordel" ještě zvyšovat Rio. Takže velké plus pro obě strany...
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Košice, Šaca – Košické Oľšany (2. úsek ze 2 ve výstavbě)
Stalo se, dnes se poklepal základní kámen pro 2. úsek. Slavnostní události se výjimečně zůčastnila i prezidentka SR.
web projektu: https://www.kosicenaokolo.sk/
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=232&t=7425
https://ndsas.sk/press/press-narodna-di ... -roku-2025
web projektu: https://www.kosicenaokolo.sk/
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=232&t=7425
https://ndsas.sk/press/press-narodna-di ... -roku-2025
Re: Košice, Šaca – Košické Oľšany (2. úsek ze 2 ve výstavbě)
Pro Košice skvělá zpráva ! Za mě super, bez ohledu na komentáře nějakých expertů o zbytečnosti stavby pro město...
Re: Košice, Šaca – Košické Oľšany (2. úsek ze 2 ve výstavbě)
I Zuzana klepala .... Jinak taky blahoželám
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Košice, Šaca – Košické Oľšany (2. úsek ze 2 ve výstavbě)
Stovky ks nevybuchlé munice, i to přinesl dosavadní pyrotechnický průzkum pod 2. úsekem
info, foto: https://www.kosicenaokolo.sk/pyrotechni ... iciu-a7-62
info, foto: https://www.kosicenaokolo.sk/pyrotechni ... iciu-a7-62
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Košice, Šaca – Košické Oľšany (2. úsek ze 2 ve výstavbě)
Ako prebieha výstavba obchvatu Košíc? Pozrite si, čo hovoria odborníci z NDS
https://auto.pravda.sk/doprava/clanok/6 ... ici-z-nds/
*info, videa
https://auto.pravda.sk/doprava/clanok/6 ... ici-z-nds/
*info, videa
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Košice, Šaca – Košické Oľšany (2. úsek ze 2 ve výstavbě)
vizualizace 2. úseku, který se jde stavět:
Re: Košice, Šaca – Košické Oľšany (2. úsek ze 2 ve výstavbě)
Zajímavě řešená odpočívka Valalíky pro oba směry. Proč to takhle nejde i v Česku ?
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Košice, Šaca – Košické Oľšany (2. úsek ze 2 ve výstavbě)
pondelok, 25. júl 2022
VÝSTAVBA KOŠICKEJ R2 GRADUJE - REALIZUJEME PREKLÁDKY, PRIPRAVUJEME SA NA ZROD MOSTOV
Pri výstavbe košického obchvatu nezaháľame. Na stavbe R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany, II. úsek prebiehajú práce na prekládkach inžinierskych sietí. Takisto realizujeme sanačné opatrenia na podloží. Ešte v lete sa plánujeme pustiť do realizácie skúšobných pilót, čo je jedným z prvých krokov k vzniku mostných objektov. Tých má byť na tomto úseku 13 s celkovou dĺžkou vyše 1,4 km. Na stavbe je čulý stavebný ruch - denne sa tu nachádza zhruba stovka pracovníkov. Vo výsledku košická R2 prepojí diaľnicu D1 s rýchlostnou cestou R4. Zároveň bude úsek súčasťou medzinárodného koridoru Via Carpatia.
Čo sú skúšobné mostné pilóty?
Skúšobné pilóty využívame na overenie výpočtových predpokladov v projektovej dokumentácii. Odskúšame na nich únosnosť pilóty a podľa nameraných hodnôt projektant potvrdí realizáciu všetkých pilót už naostro, alebo upraví ich rozmery tak, aby v konečnom dôsledku dokázali splniť požadované únosnosti.
Chronológia
Výstavba vyše 14-kilometrovej košickej R2 začala v marci. Odvtedy sledujeme veľký progres. V júni sme informovali o ukončení pyrotechnického výskumu a príchode bagrov na stavenisko. Spevňovali sa vjazdy na stavenisko a sťahuje sa ornica. Okrem toho sme si na túto stavbu zavolali aj archeológov, prieskum ešte trvá.
R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany v číslach:
14,2 km
13 mostov
3 križovatky
7,2 km protihlukových stien
52 preložiek inžinierskych sietí
2,5 miliónov m3 odkopanej a navezenej zeminy
2 milióny ton odťaženého kameňa
Viac informácií o pokrokoch v rámci výstavby obchvatu metropoly východného Slovenska nájdete na webovej stránke kosicenaokolo.sk
https://ndsas.sk/press/press-narodna-di ... rod-mostov
Re: Košice, Šaca – Košické Oľšany (2. úsek ze 2 ve výstavbě)
Pro Košice skvělý progres ! Doprava bude v regionu bude mít hlavu a patu.