Město Zvolen chce prosadit severní variant, který nechce Sliač pro ohrožení lázní a minerálních vod. Zvolen zahajuje petiční akci: http://naszvolen.sme.sk/c/20277539/zvol ... z4KmmUN2HG . Na odkazu je mapa 3 dalších variantů, ze kterých se městu ani jeden nelíbí.
Dopadne to samozřejmě tak, že Zvolen se nedočká rychlostní silnice ještě více jak dekádu. NDS nezvykne ( ) ustupovat samosprávním požadavkům, ale prostě a jednoduše oddálí realizaci.
Dobrá zpráva, že se přestalo licitovat odkud a kudy. Teď co nejdříve zabojovat s přípravou všech podkladů a mohou se začít shánět peníze. Zvolen je na jižní trase BA - KE nepříjemný špunt...
Abych tak řekl, vzhledem ke prioritám vlády, finančním možnostem a nové variantě trasování, kde teprve to půjde od EIA a dalších studií po další dokumentace bych neviděl, že by se to před rokem 2025 mělo vůbec začít tendrovat. Ale ano, trasa je základ všeho dalšího. Ale od trasy +10 let na všechno a i to bude záležet od peněz v NDS. R2 navíc není vnímána jako trasa BA a KE, ale vnitrostátní průtah západ - východ, který obejde D1/R1 respektivě dokáže využít prostoru na R1/R7 (která ale nestojí), takže se směrují peníze spíše na 1/2 profily (z fin. důvodů) medzi Trenčín a Prievidzu a na plné profily od Zvolena po Košice a tady v tomto prostoru budeme rádi, pokud se do roku 2020 vyhlásí tendry na úseky kolem Lučenca, na tunel Soroška a na úsek při Košicích. Zvolen tam rozhodně patřit nebude. Pesimisticky bych řekl, že před rokem 2030 to stát nebude. Ten špunt zas až takový není na rozdíl od dalších úseků, takže bude čekat až bude ještě větší, ostatně to je na Slovensku běžná věc, tady hoří problém na desítkách lokalit po celé zemi. Tady reálně chybí 70-90 obchvatů, na které za 1) nejsou peníze a za 2) na mnoha ani nejsou studie realizovatelnosti atd.
Je ale dobře, že Zvolen s trasováním a variantou nedělá takové problémy jako v jiných částech země, protože jak říkám, NDS resp. stát nevyjednává co se týče dálničních záměrů v rámci trasování. Nanejvýš se pak nestaví a problematická lokalita se jednoduše obejde, až obyvatelstvo pocítí co to značí, že se nestaví nic, ale se staví "před i za". Nedají se všude budovat tunely a nedají se všude budovat nekonečné mosty a viadukty jak si to mnoho lidí představuje. Jsem se zas rozepsal pomimo.
problém trasování vyhrocuje spory mezi městami; ruší se i společné záměry
Ta trasa ještě stále není definitivní. Právě pro trasování Sliačem se všechno zrušilo a posoudilo znovu. Na výběr jsou další možnosti, ale v lidské řeči přeloženo co nikde nenajdete jsou to drahé varianty, které si prostě stát nemůže dovolit a nebo je proti zas město Zvolen.
*problémem je ale to, že pokud ke shodě nedojde, tak Sliač může zase výstavbu zablokovat a oddálit ... je zjevné, že Zvolen a Sliač se nedomluví nebo jen velmi těžko ...
výstavba je tedy oddálená dalšími průzkumy, které až budou k dispozici tak se může dokončit příprava na základě buď nové trasy nebo původní trasy ... jinak řečeno se proces výstavby při podmínkách na Slovensku oddálí na horizont +dekády
Tak a nakonec je nová trasa pro obchvat Zvolena v patové situaci. Nikdo jí vlastně nechce a NDS se vrací do bodu 0 ... http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=220&t=6599 . A již to není jen spor Zvolena a Sliača, ale i obce Kováčová, která je zcela zásadně proti MÚK blízko u obce, kdy rozloha dopravního uzlu je jak 1/3 obce.
Kedy bude známa trasa obchvatu Zvolena na rýchlostnej ceste R2?
Zvolen, Kováčová aj Sliač spolu bojujú o trasovanie. Ani jedna zo samospráv nechce rýchlostnú cestu na svojom katastrálnom území. Rýchlostná cesta R2 bude o niekoľko rokov postavená medzi Zvolenom a Lučencom. Zvolen obchvat bude potrebovať.