Námořní a lodní doprava
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Námořní a lodní doprava
Byly uděleny smlouvy a dohody v hodnotě 13,6 milionu eur na realizaci 92 projektů přístavní infrastruktury a obnovy námořního majetku
Místopředseda vlády a ministr Butković udělil smlouvy a dohody v hodnotě 13,6 milionů eur na realizaci celkem 92 projektů přístavní infrastruktury a obnovy námořních aktiv jako záruku pokračování velkých investic do přístavní infrastruktury na celém Jadranu.
"Hovoříme o národních prostředcích, které jsou plánovány ve státním rozpočtu, v pozici ministerstva moře, dopravy a infrastruktury,“ uvedl před přidělením vicepremiér a ministr Butković a připomněl, že v roce 2016 prostředky na tento účel činily asi 25 milionů HRK, tedy 3,3 milionu eur, zatímco dnes jsou na úrovni přibližně 100 milionů kun nebo více než 13 milionů eur.
Místopředseda vlády a ministr uvedl, že tyto velké investice, které byly zahájeny, nazývá renesance na chorvatském pobřeží, protože se nikdy neinvestovalo do chorvatských přístavů jako v posledních letech.
https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/za-realiz ... eura/23865
Místopředseda vlády a ministr Butković udělil smlouvy a dohody v hodnotě 13,6 milionů eur na realizaci celkem 92 projektů přístavní infrastruktury a obnovy námořních aktiv jako záruku pokračování velkých investic do přístavní infrastruktury na celém Jadranu.
"Hovoříme o národních prostředcích, které jsou plánovány ve státním rozpočtu, v pozici ministerstva moře, dopravy a infrastruktury,“ uvedl před přidělením vicepremiér a ministr Butković a připomněl, že v roce 2016 prostředky na tento účel činily asi 25 milionů HRK, tedy 3,3 milionu eur, zatímco dnes jsou na úrovni přibližně 100 milionů kun nebo více než 13 milionů eur.
Místopředseda vlády a ministr uvedl, že tyto velké investice, které byly zahájeny, nazývá renesance na chorvatském pobřeží, protože se nikdy neinvestovalo do chorvatských přístavů jako v posledních letech.
https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/za-realiz ... eura/23865
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Námořní a lodní doprava
Začíná projekt rekonstrukce přístavu Ubli na ostrově Lastovo. Stalo se tak oficiálně dnešním dnem.
Projekt rekonstrukce přístavu v Ubli má hodnotu více než 7,8 milionu eur a je spolufinancován Evropskou unií a zahrnuje výstavbu nového přístaviště trajektů se 110 m dlouhým kotvištěm a nájezdem pro nakládku a vykládku vozidel, rozšíření přístaviště stávající přívozové nábřeží 54,48 m, úprava pozemků a provozních dopravních ploch, jakož i silniční propojení přístavu s okresní silnicí Ž6230 (která bude obecně využívána a otevřena všem uživatelům zdarma). Projekt umožní rozšíření a zvýšení kapacity v přístavu Ubla, zvýšení bezpečnosti a kvality služeb námořní dopravy, lepší spojení ostrova Lastovo s pevninou a dalšími ostrovy a také vytvoření lepších podmínek pro zvýšení kvalitu života ostrovanů.
Místopředseda vlády a ministr Butković také připomněl rozhodnutí vlády Chorvatské republiky z před dvou let, které umožnilo zřízení přímé vysokorychlostní trajektové linky spojující Lastovo s Dubrovníkem.
Investice, které dnes do přístavů máme, jsou přes 300 milionů eur, hlavně s pomocí evropských fondů.
https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/pocinje-p ... tovu/23959
Projekt rekonstrukce přístavu v Ubli má hodnotu více než 7,8 milionu eur a je spolufinancován Evropskou unií a zahrnuje výstavbu nového přístaviště trajektů se 110 m dlouhým kotvištěm a nájezdem pro nakládku a vykládku vozidel, rozšíření přístaviště stávající přívozové nábřeží 54,48 m, úprava pozemků a provozních dopravních ploch, jakož i silniční propojení přístavu s okresní silnicí Ž6230 (která bude obecně využívána a otevřena všem uživatelům zdarma). Projekt umožní rozšíření a zvýšení kapacity v přístavu Ubla, zvýšení bezpečnosti a kvality služeb námořní dopravy, lepší spojení ostrova Lastovo s pevninou a dalšími ostrovy a také vytvoření lepších podmínek pro zvýšení kvalitu života ostrovanů.
Místopředseda vlády a ministr Butković také připomněl rozhodnutí vlády Chorvatské republiky z před dvou let, které umožnilo zřízení přímé vysokorychlostní trajektové linky spojující Lastovo s Dubrovníkem.
Investice, které dnes do přístavů máme, jsou přes 300 milionů eur, hlavně s pomocí evropských fondů.
https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/pocinje-p ... tovu/23959
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Námořní a lodní doprava
Místopředseda vlády a ministr pro moře, dopravu a infrastrukturu Oleg Butković se zúčastní závěrečné konference projektu „Vylepšení přístavu Baška“, která se bude konat ve čtvrtek 11. května 2023 v Bašce na ostrově Krk ( Galerie Zvonimir , Kralja Zvonimir 114, Baška ), začátek v 11:00 hodin.
Projekt v hodnotě více než 5,4 milionu eur je spolufinancován Evropskou unií a zahrnuje rozšíření primárního vlnolamu Vela riva (fáze 1) a rozšíření sekundárního vlnolamu Mala riva (fáze 2). Projekt rozšíření přístavu Baška zajistí potřebnou ochranu vodních ploch v oblasti přístavu a umožní odpovídající kotvení a zabezpečení na přípojce pro liniové lodě. Budou také zajištěny předpoklady pro rozvoj linkové dopravy, která umožní lepší spojení obyvatel ostrova Rab s pevninou přes přístav Baška a zvýší úroveň služeb pro uživatele veřejných lodních linek.
https://mmpi.gov.hr/aktualno/najave/pot ... krku/23962
Projekt v hodnotě více než 5,4 milionu eur je spolufinancován Evropskou unií a zahrnuje rozšíření primárního vlnolamu Vela riva (fáze 1) a rozšíření sekundárního vlnolamu Mala riva (fáze 2). Projekt rozšíření přístavu Baška zajistí potřebnou ochranu vodních ploch v oblasti přístavu a umožní odpovídající kotvení a zabezpečení na přípojce pro liniové lodě. Budou také zajištěny předpoklady pro rozvoj linkové dopravy, která umožní lepší spojení obyvatel ostrova Rab s pevninou přes přístav Baška a zvýší úroveň služeb pro uživatele veřejných lodních linek.
https://mmpi.gov.hr/aktualno/najave/pot ... krku/23962
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Námořní a lodní doprava
Místopředseda vlády a ministr pro moře, dopravu a infrastrukturu Oleg Butković předal ve středu 7. června 2023 v Rijece Koncesní smlouvu na výstavbu přístavu pro námořní turistiku Porto Baroš společnosti ACI-GITONE d.o.o. a otevřela dveře budoucí ACI Marina Rijeka.
Slavnostním představením koncesní smlouvy byla oficiálně zahájena realizace projektu výstavby budoucího přístavu ACI Marina Rijeka v přístavu Porto Baroš, největší investice do námořní turistiky v historii Chorvatské republiky v hodnotě více než 50 milionů eur. Realizaci tohoto kapitálově strategického projektu bude provádět společnost ACI-GITONE, která získala koncesi na 30 let na námořní majetek o rozloze téměř 106 tisíc metrů čtverečních. Budoucí ACI Marina Rijeka s přibližně 230 kotvišti a množstvím zařízení zcela změní vizi města Rijeka i turistickou nabídku Kvarneru a Chorvatska a bude technologicky nejvyspělejší nejen v Středomoří, ale potenciálně ve světě.
„Ze všech projektů, které v současné době realizujeme v Rijece, od záhřebského pobřeží a silnice, kterou otevřeme letos v létě, D403, je projekt ACI marina v Porto Baroš stále třešničkou na dortu celého tohoto cyklu investic. ve městě,“ uvedl místopředseda vlády a ministr Butković a zdůraznil, že výstavbou nové ACI maríny Rijeka se tato centrální část města stane atraktivní a atraktivní a změní Rijeku správným směrem. „Projekt výstavby ACI Marina Rijeka mění vizi Rijeky, vrací Rijeku moři,“ řekl Butković a dodal, že tato marina je již dlouho avizovaná a prošla všemi procedurami. Zdůraznil také, že je nesmírně důležité, aby projekt měl podporu všech zainteresovaných stran důležitých pro realizaci samotného projektu – od města Rijeka, župy Primorje-Gorski Kotar a vlády Chorvatské republiky.
Slavnostního předání koncesní smlouvy a prohlídky budoucího ACI Marina Rijeka se kromě místopředsedy vlády a ministra Butkoviće zúčastnila mimo jiné i místoprefektka Primorsko-Goranska Marina Medarić, starostka města Rijeka. Marko Filipović, ředitel Správy přístavu Rijeka Denis Vukorepa a kapitán Správy přístavu Rijeka Darko Glazer.
https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/potpredsj ... aros/23998
Slavnostním představením koncesní smlouvy byla oficiálně zahájena realizace projektu výstavby budoucího přístavu ACI Marina Rijeka v přístavu Porto Baroš, největší investice do námořní turistiky v historii Chorvatské republiky v hodnotě více než 50 milionů eur. Realizaci tohoto kapitálově strategického projektu bude provádět společnost ACI-GITONE, která získala koncesi na 30 let na námořní majetek o rozloze téměř 106 tisíc metrů čtverečních. Budoucí ACI Marina Rijeka s přibližně 230 kotvišti a množstvím zařízení zcela změní vizi města Rijeka i turistickou nabídku Kvarneru a Chorvatska a bude technologicky nejvyspělejší nejen v Středomoří, ale potenciálně ve světě.
„Ze všech projektů, které v současné době realizujeme v Rijece, od záhřebského pobřeží a silnice, kterou otevřeme letos v létě, D403, je projekt ACI marina v Porto Baroš stále třešničkou na dortu celého tohoto cyklu investic. ve městě,“ uvedl místopředseda vlády a ministr Butković a zdůraznil, že výstavbou nové ACI maríny Rijeka se tato centrální část města stane atraktivní a atraktivní a změní Rijeku správným směrem. „Projekt výstavby ACI Marina Rijeka mění vizi Rijeky, vrací Rijeku moři,“ řekl Butković a dodal, že tato marina je již dlouho avizovaná a prošla všemi procedurami. Zdůraznil také, že je nesmírně důležité, aby projekt měl podporu všech zainteresovaných stran důležitých pro realizaci samotného projektu – od města Rijeka, župy Primorje-Gorski Kotar a vlády Chorvatské republiky.
Slavnostního předání koncesní smlouvy a prohlídky budoucího ACI Marina Rijeka se kromě místopředsedy vlády a ministra Butkoviće zúčastnila mimo jiné i místoprefektka Primorsko-Goranska Marina Medarić, starostka města Rijeka. Marko Filipović, ředitel Správy přístavu Rijeka Denis Vukorepa a kapitán Správy přístavu Rijeka Darko Glazer.
https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/potpredsj ... aros/23998
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Námořní a lodní doprava
Bylo otevřeno trajektové molo Žigljen a oslavil se Den města Novalja (zkráceno)
V pondělí 12. června 2023 se místopředseda vlády a ministr pro moře, dopravu a infrastrukturu Oleg Butković zúčastnil slavnostního otevření trajektového mola Žigljen, zrekonstruovaného a rozšířeného v rámci projektu EU v hodnotě 9,74 milionu eur.
Projekt zahrnoval rozšiřovací práce, tedy rozšíření a rekonstrukci břehů 1, 2 a 3, přičemž zásah umožnil přistavení lodí za nepříznivých povětrnostních podmínek vybudováním náspů, které budou chránit břehy před větrem a vlnami. Aktivity projektu snížily nutnost manévrování do kotviště a zkrátily dobu vjezdových a odjezdových manévrů a byly splněny podmínky pro přenocování plavidel v přístavišti trajektů na břehu 3. Samotný projekt zajistil dostatečné vyvázání a jako bezpečnost trajektové linky Prizna-Žigljen.
Místopředseda vlády a ministr Butković v projevu ke shromáždění upozornil, že jde o důležitý infrastrukturní projekt, který byl spolu s přístavem Tkon v Zadarské župě jednou z prvních investic, které získaly evropské financování.
"Jsme země obrácená k moři, žijeme z moře a projekty jako tento jsou pro nás klíčové jak z hlediska bezpečnosti plavby, tak z hlediska cestovního ruchu, ekonomického růstu," pokračoval Butković s odkazem na některé z projektů v oblasti, jako jsou dnes dokončené přístavy Mišnjak a Stinica a přístav Žigljen. "Ještě musíme realizovat Priznu a to je něco, co musí přístavní správa Senj pomalu připravit," řekl Butković a zdůraznil, že finanční prostředky jsou a že na podzim bude vyhlášena nová výzva, čímž se otevře možnost financování takové projekty.
Po otevření zrekonstruovaného přístaviště Žigljen se místopředseda vlády a ministr Butković v rámci delegace předsedy vlády Chorvatské republiky zúčastnil formálního zasedání městské rady u příležitosti Dne města Novalja v Novalji. Na začátku svého projevu poblahopřál jedné z nejúspěšnějších místních jednotek v celém Chorvatsku za vše, co se za posledních 30 let udělalo v oblasti infrastruktury, ekonomiky, cestovního ruchu a v každém jiném smyslu pro rozvoj Novalje. .
"Toto je výsledek politiky, která měla vizi, která byla trvalá, která v těžkých dobách, protože si pamatujeme válku o vlast a vše, čím jsme prošli během těchto 30 let, učinila Novalju lepší, progresivnější a přijatelnější." Butković.
„Projekty začínají a končí úspěšně, a to je smyslem politiky a nás všech, kteří zastáváme určité funkce, snažit se maximálně využít všech příležitostí, které se nám nabízejí, které jsou na obzoru pro naše okolí, naše město, naši obec, ale i pro celou republiku Udělejme pro Chorvatsko co nejvíce z hlediska lepšího ekonomického rozvoje,“ uvedl místopředseda vlády s odkazem na četné výzvy, kterým čelí nejen Chorvatsko, ale i Evropa a celá země. svět - od koronaviru po válku na Ukrajině - a na kterou vláda Chorvatské republiky včas reaguje, reagovala přijímáním rozhodnutí a opatření na pomoc občanům a místní samosprávě v době krize.
https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/otvoreno- ... alje/24009
V pondělí 12. června 2023 se místopředseda vlády a ministr pro moře, dopravu a infrastrukturu Oleg Butković zúčastnil slavnostního otevření trajektového mola Žigljen, zrekonstruovaného a rozšířeného v rámci projektu EU v hodnotě 9,74 milionu eur.
Projekt zahrnoval rozšiřovací práce, tedy rozšíření a rekonstrukci břehů 1, 2 a 3, přičemž zásah umožnil přistavení lodí za nepříznivých povětrnostních podmínek vybudováním náspů, které budou chránit břehy před větrem a vlnami. Aktivity projektu snížily nutnost manévrování do kotviště a zkrátily dobu vjezdových a odjezdových manévrů a byly splněny podmínky pro přenocování plavidel v přístavišti trajektů na břehu 3. Samotný projekt zajistil dostatečné vyvázání a jako bezpečnost trajektové linky Prizna-Žigljen.
Místopředseda vlády a ministr Butković v projevu ke shromáždění upozornil, že jde o důležitý infrastrukturní projekt, který byl spolu s přístavem Tkon v Zadarské župě jednou z prvních investic, které získaly evropské financování.
"Jsme země obrácená k moři, žijeme z moře a projekty jako tento jsou pro nás klíčové jak z hlediska bezpečnosti plavby, tak z hlediska cestovního ruchu, ekonomického růstu," pokračoval Butković s odkazem na některé z projektů v oblasti, jako jsou dnes dokončené přístavy Mišnjak a Stinica a přístav Žigljen. "Ještě musíme realizovat Priznu a to je něco, co musí přístavní správa Senj pomalu připravit," řekl Butković a zdůraznil, že finanční prostředky jsou a že na podzim bude vyhlášena nová výzva, čímž se otevře možnost financování takové projekty.
Po otevření zrekonstruovaného přístaviště Žigljen se místopředseda vlády a ministr Butković v rámci delegace předsedy vlády Chorvatské republiky zúčastnil formálního zasedání městské rady u příležitosti Dne města Novalja v Novalji. Na začátku svého projevu poblahopřál jedné z nejúspěšnějších místních jednotek v celém Chorvatsku za vše, co se za posledních 30 let udělalo v oblasti infrastruktury, ekonomiky, cestovního ruchu a v každém jiném smyslu pro rozvoj Novalje. .
"Toto je výsledek politiky, která měla vizi, která byla trvalá, která v těžkých dobách, protože si pamatujeme válku o vlast a vše, čím jsme prošli během těchto 30 let, učinila Novalju lepší, progresivnější a přijatelnější." Butković.
„Projekty začínají a končí úspěšně, a to je smyslem politiky a nás všech, kteří zastáváme určité funkce, snažit se maximálně využít všech příležitostí, které se nám nabízejí, které jsou na obzoru pro naše okolí, naše město, naši obec, ale i pro celou republiku Udělejme pro Chorvatsko co nejvíce z hlediska lepšího ekonomického rozvoje,“ uvedl místopředseda vlády s odkazem na četné výzvy, kterým čelí nejen Chorvatsko, ale i Evropa a celá země. svět - od koronaviru po válku na Ukrajině - a na kterou vláda Chorvatské republiky včas reaguje, reagovala přijímáním rozhodnutí a opatření na pomoc občanům a místní samosprávě v době krize.
https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/otvoreno- ... alje/24009
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Námořní a lodní doprava
Pula získá 32 mil. € na přístavní infrastrukturu:
Místopředseda vlády a ministr pro moře, dopravu a infrastrukturu Oleg Butković byl v pondělí 10. července 2023 v Pule, kde se zúčastnil pracovního jednání v Komunálním paláci v Pule na téma sanace vlnolamu v Pule a rekonstrukce Rivy. Setkání se kromě místopředsedy vlády a ministra Butkoviće zúčastnil starosta města Pula Filip Zoričić, prefekt Istrijské župy Boris Miletić, člen správní rady ACI d.d. Josip Ostrogović, ředitel správy přístavu v Pule Dalibor Brnos a Anton Kliman, poslanec chorvatského parlamentu.
„Dnes jsme měli velmi krátkou, ale operativní schůzku na téma dvou velmi důležitých projektů zde ve městě Pula, tedy na Istrii. Jedná se o sanaci, rekonstrukci a rozšíření vlnolamu Pula a rekonstrukci stávajícího nábřeží,“ uvedl místopředseda vlády a ministr pro moře, dopravu a infrastrukturu a zdůraznil, že jde o dva velmi velké a významné projekty, které spadají pod tzv. jurisdikci okresního přístavního úřadu, tedy města Pula. Dále upozornil na to, že finanční hodnota projektů je velká a že bez pomoci ministerstva, vlády a evropských fondů by se projekty jen těžko realizovaly.
"Pokud jde o první projekt rekonstrukce, sanace a rozšíření vlnolamu Pula, který byl proveden v období Rakouska-Uherska, hodnota tohoto projektu se pohybuje někde kolem 20 milionů eur," uvedl místopředseda vlády a ministr Butković. ve kterých se ministerstvo a Chorvatská republika nacházejí nedávno zahájily velký investiční cyklus v oblasti rekonstrukce a výstavby nábřeží a vlnolamů na celém chorvatském pobřeží. Dodal také, že každý den se buď otevírají nová díla, nebo se dokončují stávající projekty, a že tento projekt, jak se věci nyní mají, najde své místo v nové finanční perspektivě, která by měla být otevřena na podzim, během které Správa přístavu by měl přijít až do stavebního povolení, získat veškerou dokumentaci a reagovat na výzvu ministerstva. „Nyní je na správě přístavu, aby co nejdříve získal stavební povolení. Projekt je skutečně ve vážné fázi, stavební povolení by měli dostat velmi brzy,“ uzavřel Butković s odkazem na projekt rekonstrukce pulského nábřeží – projekt v gesci města Puly a částečně ACI.
"K tomu projektu bylo podepsáno memorandum, tedy dohoda o porozumění, kde město Pula a společnost ACI společně vytvoří koncepční řešení, na kterém se již pracuje," pokračoval Butković s tím, že jde o projekt v hodnotě zhruba 12 milionů eur, které budou částečně financovány z evropských fondů, přičemž část podle memoranda převezme ACI.
„Máme dva velmi velké projekty tady v Pule na Istrii, když mluvíme o přístavní infrastruktuře. Jeden velmi vážný, který by měl mít už letos grantovou smlouvu, a druhý, kdy se mluví o rekonstrukci nábřeží, bude trvat několik měsíců, než se na ni připraví,“ uzavřel Butković a zdůraznil, že ministerstvo a vláda plně podpořili realizaci obou projektů.
Istrijský prefekt Miletić ohodnotil oba projekty jako mimořádně cenné pro Pulu a istrijský kraj a dodal, že projekt na obnovu, rekonstrukci a rozšíření vlnolamu v Pule byl zpracován v roce 2004 a stavební povolení na opravu vlnolamu bylo získáno v roce 2008. . "Vždy jsme vládě trvali na tom, že tento strategický projekt by měl být proveden zejména kvůli bezpečnosti města Pula," zdůraznil Miletić a poukázal na to, že neexistují žádné evropské fondy, ke kterým máme nyní právo přístupu.
"Tyto dva projekty jsou nejen infrastrukturně důležité, ale také ekologicky a z bezpečnostního hlediska důležité. Nábřeží je ve špatném stavu, stejně jako vlnolam," řekl starosta Puly Zoričić s tím, že Pula je městem, které žije moře, ale i na náměstí, a že s tímto projektem bude Pula žít i na moři.
https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/odrzan-ra ... puli/24062
Místopředseda vlády a ministr pro moře, dopravu a infrastrukturu Oleg Butković byl v pondělí 10. července 2023 v Pule, kde se zúčastnil pracovního jednání v Komunálním paláci v Pule na téma sanace vlnolamu v Pule a rekonstrukce Rivy. Setkání se kromě místopředsedy vlády a ministra Butkoviće zúčastnil starosta města Pula Filip Zoričić, prefekt Istrijské župy Boris Miletić, člen správní rady ACI d.d. Josip Ostrogović, ředitel správy přístavu v Pule Dalibor Brnos a Anton Kliman, poslanec chorvatského parlamentu.
„Dnes jsme měli velmi krátkou, ale operativní schůzku na téma dvou velmi důležitých projektů zde ve městě Pula, tedy na Istrii. Jedná se o sanaci, rekonstrukci a rozšíření vlnolamu Pula a rekonstrukci stávajícího nábřeží,“ uvedl místopředseda vlády a ministr pro moře, dopravu a infrastrukturu a zdůraznil, že jde o dva velmi velké a významné projekty, které spadají pod tzv. jurisdikci okresního přístavního úřadu, tedy města Pula. Dále upozornil na to, že finanční hodnota projektů je velká a že bez pomoci ministerstva, vlády a evropských fondů by se projekty jen těžko realizovaly.
"Pokud jde o první projekt rekonstrukce, sanace a rozšíření vlnolamu Pula, který byl proveden v období Rakouska-Uherska, hodnota tohoto projektu se pohybuje někde kolem 20 milionů eur," uvedl místopředseda vlády a ministr Butković. ve kterých se ministerstvo a Chorvatská republika nacházejí nedávno zahájily velký investiční cyklus v oblasti rekonstrukce a výstavby nábřeží a vlnolamů na celém chorvatském pobřeží. Dodal také, že každý den se buď otevírají nová díla, nebo se dokončují stávající projekty, a že tento projekt, jak se věci nyní mají, najde své místo v nové finanční perspektivě, která by měla být otevřena na podzim, během které Správa přístavu by měl přijít až do stavebního povolení, získat veškerou dokumentaci a reagovat na výzvu ministerstva. „Nyní je na správě přístavu, aby co nejdříve získal stavební povolení. Projekt je skutečně ve vážné fázi, stavební povolení by měli dostat velmi brzy,“ uzavřel Butković s odkazem na projekt rekonstrukce pulského nábřeží – projekt v gesci města Puly a částečně ACI.
"K tomu projektu bylo podepsáno memorandum, tedy dohoda o porozumění, kde město Pula a společnost ACI společně vytvoří koncepční řešení, na kterém se již pracuje," pokračoval Butković s tím, že jde o projekt v hodnotě zhruba 12 milionů eur, které budou částečně financovány z evropských fondů, přičemž část podle memoranda převezme ACI.
„Máme dva velmi velké projekty tady v Pule na Istrii, když mluvíme o přístavní infrastruktuře. Jeden velmi vážný, který by měl mít už letos grantovou smlouvu, a druhý, kdy se mluví o rekonstrukci nábřeží, bude trvat několik měsíců, než se na ni připraví,“ uzavřel Butković a zdůraznil, že ministerstvo a vláda plně podpořili realizaci obou projektů.
Istrijský prefekt Miletić ohodnotil oba projekty jako mimořádně cenné pro Pulu a istrijský kraj a dodal, že projekt na obnovu, rekonstrukci a rozšíření vlnolamu v Pule byl zpracován v roce 2004 a stavební povolení na opravu vlnolamu bylo získáno v roce 2008. . "Vždy jsme vládě trvali na tom, že tento strategický projekt by měl být proveden zejména kvůli bezpečnosti města Pula," zdůraznil Miletić a poukázal na to, že neexistují žádné evropské fondy, ke kterým máme nyní právo přístupu.
"Tyto dva projekty jsou nejen infrastrukturně důležité, ale také ekologicky a z bezpečnostního hlediska důležité. Nábřeží je ve špatném stavu, stejně jako vlnolam," řekl starosta Puly Zoričić s tím, že Pula je městem, které žije moře, ale i na náměstí, a že s tímto projektem bude Pula žít i na moři.
https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/odrzan-ra ... puli/24062
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Námořní a lodní doprava
projekty, o kterých jsem psal, mají i své letecké záběry z realizace:
záběry na práce upgradu přístavu ve městě Omiš (tam se pracuje od ex roku): v letních měsících se práce omezují
tady jsou záběry na zmiňovaný projekt přístavu Korčula a i Polačište:
záběry na práce upgradu přístavu ve městě Omiš (tam se pracuje od ex roku): v letních měsících se práce omezují
tady jsou záběry na zmiňovaný projekt přístavu Korčula a i Polačište:
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Námořní a lodní doprava
Místopředseda vlády a ministr pro moře, dopravu a infrastrukturu Oleg Butković byl ve středu 27. září 2023 v Šibeniku, kde se zúčastnil konference projektu „Prodloužení mola Vrulje jako součást námořního terminálu pro cestující v přístavu ze Šibeniku (III. fáze projektu)". a poté navštívil staveniště projektu.
"Je to velký projekt pro přístavní správu a město Šibenik, protože námořní terminál pro cestující bude znamenat obrat v námořní dopravě a službách pro cestující," pokračoval Butković a vysvětlil, že budova terminálu sjednotí všechny přístavní a další služby nezbytné pro fungování námořní dopravy, jako je přístavní kapitán, celní, policejní a schengenská kontrola, a zároveň zlepší integraci chorvatských ostrovů i celkový vzhled přístavní oblasti Šibenik.
Celková hodnota projektu přístavby mola, spolufinancovaného Evropskou unií, činí 8 210 384,52 eur a projekt splňuje požadavky na zkvalitnění služeb osobní dopravy v průběhu celého roku, což příznivě ovlivní dostupnost zaměstnání, vzdělání, zdravotnictví péče a dalších veřejných služeb pro ostrovní komunity, jakož i zlepšení integrace chorvatských ostrovů do širší dopravní sítě.
"Chorvatsko je přímořská země a můžeme být hrdí na to, že na chorvatském pobřeží probíhá renesance a že nikdy neinvestovalo do přístavní infrastruktury, do nábřeží a vlnolamů, jak se investuje dnes," zdůraznil místopředseda vlády. Ministr a ministr Butković během prohlídky staveniště projektu a dodal, že máme mnoho evropských a národních projektů na obnovu přístavu a nábřeží a prostřednictvím budoucích finančních výhledů, obálek, národního plánu obnovy, jakož i neustálý růst prostředků ze státního rozpočtu, pokračujeme v investicích do přístavní infrastruktury.
Co zajišťuje lepší dopravní spojení na ostrovech? Jednoznačně silnice vedoucí k přístavům na samotných ostrovech. Vláda proto cíleně podporuje i regionální silniční správy za tímto účelem.
Po Šibeniku zůstal místopředseda vlády a ministr Butković v Solinu, kde se zúčastnil úvodní konference a prezentace tří projektů Správy silnic župy Split, jejichž cílem je vybudování komunikací pro přístup k přístavům a zvýšení kvality dopravní spojení na ostrovech, které je spolufinancováno z evropských fondů prostřednictvím Ministerstva moře, dopravy a infrastruktury. Prezentované projekty ŽUC Split se týkají rekonstrukce okresních silnic ve městě Trogir a na ostrově Brač a také výstavby silničního okruhu na ostrově Šolta. "Všechny tyto projekty jsou většinou financovány z Fondu soudržnosti, tedy z národního programu přístavních investic", řekl Butković s tím, že spolufinancováním výstavby těchto místních komunikací je cílem zajistit rychlejší a snadnější přístup do přístavů a zároveň zvýšit kvalitu dopravního spojení na ostrovech a pobřeží. Místopředseda vlády a ministr Butković připomněl dokončený projekt spojení Pučišće v celkové hodnotě 8 milionů eur a poukázal na to, že se dvěma novými projekty v hodnotě 4,5 milionu eur dosahujeme celkem 12,5 milionů eur investovaných správou okresních silnic. "Kromě těchto investic je třeba poznamenat, že je to jen zlomek toho, co se v současnosti investuje ve Splitsko-dalmatské župě, protože celkové investice do silniční infrastruktury v celém kraji dosáhly 167 milionů eur," zdůraznil Butković, s poukazem na to, že hlavním předpokladem pojistného spojení na ostrovech je dobré a kvalitní spojení s přístavem,
https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/potpredsj ... uc-a/24164
"Je to velký projekt pro přístavní správu a město Šibenik, protože námořní terminál pro cestující bude znamenat obrat v námořní dopravě a službách pro cestující," pokračoval Butković a vysvětlil, že budova terminálu sjednotí všechny přístavní a další služby nezbytné pro fungování námořní dopravy, jako je přístavní kapitán, celní, policejní a schengenská kontrola, a zároveň zlepší integraci chorvatských ostrovů i celkový vzhled přístavní oblasti Šibenik.
Celková hodnota projektu přístavby mola, spolufinancovaného Evropskou unií, činí 8 210 384,52 eur a projekt splňuje požadavky na zkvalitnění služeb osobní dopravy v průběhu celého roku, což příznivě ovlivní dostupnost zaměstnání, vzdělání, zdravotnictví péče a dalších veřejných služeb pro ostrovní komunity, jakož i zlepšení integrace chorvatských ostrovů do širší dopravní sítě.
"Chorvatsko je přímořská země a můžeme být hrdí na to, že na chorvatském pobřeží probíhá renesance a že nikdy neinvestovalo do přístavní infrastruktury, do nábřeží a vlnolamů, jak se investuje dnes," zdůraznil místopředseda vlády. Ministr a ministr Butković během prohlídky staveniště projektu a dodal, že máme mnoho evropských a národních projektů na obnovu přístavu a nábřeží a prostřednictvím budoucích finančních výhledů, obálek, národního plánu obnovy, jakož i neustálý růst prostředků ze státního rozpočtu, pokračujeme v investicích do přístavní infrastruktury.
Co zajišťuje lepší dopravní spojení na ostrovech? Jednoznačně silnice vedoucí k přístavům na samotných ostrovech. Vláda proto cíleně podporuje i regionální silniční správy za tímto účelem.
Po Šibeniku zůstal místopředseda vlády a ministr Butković v Solinu, kde se zúčastnil úvodní konference a prezentace tří projektů Správy silnic župy Split, jejichž cílem je vybudování komunikací pro přístup k přístavům a zvýšení kvality dopravní spojení na ostrovech, které je spolufinancováno z evropských fondů prostřednictvím Ministerstva moře, dopravy a infrastruktury. Prezentované projekty ŽUC Split se týkají rekonstrukce okresních silnic ve městě Trogir a na ostrově Brač a také výstavby silničního okruhu na ostrově Šolta. "Všechny tyto projekty jsou většinou financovány z Fondu soudržnosti, tedy z národního programu přístavních investic", řekl Butković s tím, že spolufinancováním výstavby těchto místních komunikací je cílem zajistit rychlejší a snadnější přístup do přístavů a zároveň zvýšit kvalitu dopravního spojení na ostrovech a pobřeží. Místopředseda vlády a ministr Butković připomněl dokončený projekt spojení Pučišće v celkové hodnotě 8 milionů eur a poukázal na to, že se dvěma novými projekty v hodnotě 4,5 milionu eur dosahujeme celkem 12,5 milionů eur investovaných správou okresních silnic. "Kromě těchto investic je třeba poznamenat, že je to jen zlomek toho, co se v současnosti investuje ve Splitsko-dalmatské župě, protože celkové investice do silniční infrastruktury v celém kraji dosáhly 167 milionů eur," zdůraznil Butković, s poukazem na to, že hlavním předpokladem pojistného spojení na ostrovech je dobré a kvalitní spojení s přístavem,
https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/potpredsj ... uc-a/24164
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Námořní a lodní doprava
Podpředseda vlády a ministr pro moře, dopravu a infr. Oleg Butković navštívil 12.1. Vela Luku na ostrově Korčula, kde se konalo slavnostní otevření nového námořního terminálu pro cestující v hodnotě 14,8 mil. €. Cílem projektu bylo odlehčit přetížení dosavadní lokality a zrychlit poskytování služeb.
* upgrade 515m pobřežní trasy
* 3 nová trajektová spojení
* jsou zde 4 kotviště: 150m, 2x 70m a 40m
* na 18 685 m2 je 350 míst pro vozidla na čekání, 3 bus zastávky, 4 pro taxi a 20 parkovacích míst
Jadrolinija na jednu z tras navíc nasadí novou loď.
. .
https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/u-veloj-l ... inal/24371
* upgrade 515m pobřežní trasy
* 3 nová trajektová spojení
* jsou zde 4 kotviště: 150m, 2x 70m a 40m
* na 18 685 m2 je 350 míst pro vozidla na čekání, 3 bus zastávky, 4 pro taxi a 20 parkovacích míst
Jadrolinija na jednu z tras navíc nasadí novou loď.
. .
https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/u-veloj-l ... inal/24371