I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Hradec Králové (D11, I/31) – Vamberk (I/14) – (I/43) – Šumperk (I/44) – Bruntál (I/45) – Opava (I/46, I/56, I/57) – Ostrava (D1, I/58, I/56, I/59) – Havířov – Český Těšín (I/48)
Odpovědět
Brzda
Příspěvky: 216
Registrován: 21.1.2015 19:43:20

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Příspěvek od Brzda »

My vám tu 110 nedovolíme! :)
hovi
Příspěvky: 1182
Registrován: 19.11.2010 10:41:31
Bydliště: Liberec

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Příspěvek od hovi »

paja píše: 23.5.2023 17:40:41 A jako proč, vždyť jsou jen 50 let staré ... to moc nevydržely ... :D
V Liberci teď kompletně přestavují mosty na průtahu městem - taky výstavba 70. léta...
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Příspěvek od Honey72 »

50 je asi pro běžný a dopravou hodně zatížený most poměrně dost. I most s nejvyššími pilíři na světě v Millau má draze vykoupenou životnost 120 let jen proto, že ho nebude jednoduché opravit. Potomkům jeho rekonstrukci nezávidím :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
paja
Příspěvky: 870
Registrován: 3.8.2009 9:43:41

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Příspěvek od paja »

Berme v potaz, jaká byla hustota provozu po Rudné na konci 60. a zač. 70. let a jaká je nyní? Se vůbec divím, že ten most vydržel 50 let. Škoda jen, že v rámci výstavby MÚK Rudná/D1 jej nedělali nový.

No a na novém mostě snad již bude delší připojovák z dálnice.
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Příspěvek od rumpeak »

paja píše: 23.5.2023 17:40:41 A jako proč, vždyť jsou jen 50 let staré ... to moc nevydržely ... :D
Nejsou 50 let staré. Když se stavěla D1, tak se s tím vellkým kruháčem celá Rudná o pár metrů posouvala a stavěly se úplně nové mosty.

Ať si to opravují, ale v žádném případě ne dříve než bude hotový celý Secerní spoj.
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Příspěvek od rumpeak »

paja píše: 24.5.2023 11:53:09 Berme v potaz, jaká byla hustota provozu po Rudné na konci 60. a zač. 70. let a jaká je nyní? Se vůbec divím, že ten most vydržel 50 let. Škoda jen, že v rámci výstavby MÚK Rudná/D1 jej nedělali nový.

No a na novém mostě snad již bude delší připojovák z dálnice.
SAkra lidi, Vy máte tak krátkou paměŤ? VždyŤ ty mosty dělaly úplně nové, dokonce o pár metrů posunuté. Na Mapy.cz., když si přilížíte letecké mapy, tak je tam vpravo nahoře roletka a dá se rozkliknout mapa 2001 - 2003

https://mapy.cz/letecka?x=18.2041072&y=49.8107940&z=18
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Příspěvek od rumpeak »

rumpeak píše: 31.8.2023 16:50:10
paja píše: 24.5.2023 11:53:09 Berme v potaz, jaká byla hustota provozu po Rudné na konci 60. a zač. 70. let a jaká je nyní? Se vůbec divím, že ten most vydržel 50 let. Škoda jen, že v rámci výstavby MÚK Rudná/D1 jej nedělali nový.

No a na novém mostě snad již bude delší připojovák z dálnice.
SAkra lidi, Vy máte tak krátkou paměŤ? VždyŤ ty mosty dělaly úplně nové, dokonce o pár metrů posunuté. Na Mapy.cz., když si přilížíte letecké mapy, tak je tam vpravo nahoře roletka a dá se rozkliknout mapa 2001 - 2003

https://mapy.cz/letecka?x=18.2041072&y=49.8107940&z=18
Beru zpět, Vy jste měli na mysli starou Polaneckou. Ona totiž tzv. "Prodloužená Polanecká" se dnes jmenuje MAnesmanova, takže jsem myslel, že myslíte ty nové mosty přes dálnici a "Manesmanovu" :)
Country
Příspěvky: 506
Registrován: 14.3.2009 21:29:32
Bydliště: Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Příspěvek od Country »

Článek na IDNES:
Každý přejezd je jako výstřel. Obec u Ostravy roky sužují rány z mostní spáry

https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/vre ... pravy_pjen
paja
Příspěvky: 870
Registrován: 3.8.2009 9:43:41

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Příspěvek od paja »

A co tam píšou zajímavého? Prémium nemám.
Country
Příspěvky: 506
Registrován: 14.3.2009 21:29:32
Bydliště: Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Příspěvek od Country »

Článek:

Každý přejezd je jako výstřel. Obec u Ostravy roky sužují rány z mostní spáry

Již čtyři roky lidé ve Vřesině u Ostravy poukazují na nevšední dopravní potíž – obtěžuje je hluk, který způsobují auta při přejezdu dilatační spáry spojující most nad řekou Porubkou s estakádou Prodloužená Rudná. „Hlučnější spojení mostu s cestou jsem nikde neslyšel,“ říká starosta Vřesiny Petr Řeháček.
„Při vjezdu na most auta rozvibrují jeho konstrukci a spára vydá zvuk podobný výstřelu,“ popsal starosta Řeháček. Vřesinští proto volají po změně, Ředitelství silnic a dálnic je ale přesvědčeno, že použité mostní závěry jsou v pořádku.

„Nedá se tu bydlet. Přirovnal bych to k situaci, kdy si někdo do paneláku přitáhne bicí. První rány do bubnu a snad ani první týden sousedi tragicky brát nebudou. Když to ale bude trvat rok, nebo jako v našem případě roky čtyři, myslím, že by to s bubeníkem dobře nedopadlo,“ popsal Miroslav Dvorník, který bydlí v domě vzdáleném asi 300 metrů od Prodloužené Rudné. „Dálnice sama je také hlučná, ale jinak. Je to šum v pozadí, který je stále v konstantní intenzitě, takže je možné si na něj zvyknout. Na jednotlivé rány při jízdě přes most se zvyknout nedá.“

Ředitelství silnic a dálnic ale tvrdí, že se situací nemá moc co udělat. „Při stavbě jsme použili mostní závěry dle příslušné projektové dokumentace, které jsou pro tento typ mostu vhodné,“ sdělil mluvčí ředitelství Miroslav Mazal. „Momentálně neexistuje technické hledisko, podle něhož by se dala hlučnost závěrů objektivně vyhodnotit.“

Legislativa podobný druh hluku neřeší

Obec se přesto o měření hluku pokusila. „Zadali jsme měření třem nezávislým firmám a poněkud nás překvapilo, že naše legislativa nezná pojem impulzivního nebo rázového hluku z mostních závěr. Mohli jsme tedy firmám jen zadat měření úrovně hluku v časových úsecích. Okamžitou hlučnost, kdy auta při vjezdu na most doslova rozvibrují konstrukci a spára vydá zvuk podobný výstřelu, legislativa neřeší,“ uvedl starosta Řeháček.

„Za měření jsme zaplatili 85 tisíc korun a dozvěděli jsme se, že průměrná denní hlučnost dálnice u nás limity nepřekračuje. Jsme pár desetin jednotek hluku pod limitem. Spára sama z pohledu legislativy hlučná není,“ podotkl.

Výsledky měření předloží starosta v nejbližších dnech radě obce a společně budou ve Vřesině zvažovat, co dál. „Od Ředitelství silnic a dálnic máme informaci, že životnost mostních závěrů je tak osm let. Skoro čtyři roky už máme za sebou. Takže pokud nic jiného, máme teď několik let, kdy můžeme udělat vše pro to, aby u nás silničáři za čtyři roky nahradili dnešní hlučné závěry jinými, kvalitnějšími,“ doplnil starosta Vřesiny.

Lidé žijící poblíž spáry na šťastné řešení moc nevěří. „Za čtyři roky si silničáři vymyslí, že ještě není výměna potřeba, nebo tu zase dají něco, co bude hlučnější, když vědí, že na ně není kvůli legislativě žádný metr. Už jsem se rozhodl. Jakmile půjdu do důchodu, nechám dům dětem a odstěhuji se někam, kde bude klid,“ uzavřel Dvorník.
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Příspěvek od Majkii »

Video z provozu:
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Odpovědět

Zpět na „I/11“