VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
-
- Příspěvky: 958
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
Je to sypký, sesouvá se to a tak hrozí sesypávání nadloží, kdežto v pevném materiálu nebo skále vyrubaný profil víceméně drží sám o sobě.
Čím pevnější materiál, tím větší plochu výrubu můžete dobýt, a naopak. U nestabilních materiálů ještě musíte dělat injektáže, jak do čela, tak i do stran.
Dost se s tím potrápili stavebníci např u Blanky.
Čím pevnější materiál, tím větší plochu výrubu můžete dobýt, a naopak. U nestabilních materiálů ještě musíte dělat injektáže, jak do čela, tak i do stran.
Dost se s tím potrápili stavebníci např u Blanky.
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
Ohledně toho písku, laicky bych řekl, že písek nemá velkou únosnost, podobně jako jíl, takže se může hodně sypat (může se propadat strop ražby, který se musí často zajišťovat). Navíc dokud není štola, tak se neví, co přesně tam je.
Ohledně té ražby ve skále, ta skála je tam tuším jenom v menší polovině celé délky. Je to vidět na jednom z těch slidů. Otázka je ta ražba v písku.
Ohledně té ražby ve skále, ta skála je tam tuším jenom v menší polovině celé délky. Je to vidět na jednom z těch slidů. Otázka je ta ražba v písku.
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
Díky za odpovědi. Jo, se zajištěním v písku chápu, že bude problém se zajištěním apod. Nepochopil jsem, že to je tím důvodem té "problémové ražby v písku". Myslel jsem, že je v něm problém samotná ražba .. ta by měla být právě spíše pohodlnější.
Ano, určitě je složitější průzkumná štola, než pak ražba celého profilu, kdy už vědí, na co narazí.
Na druhou stranu by mě fakt zajímalo, co se dělalo doteďka několik let. Varianta je vybrána docela dlouho, ta průzkumná štola mohla už běžet.
Jinak po jejím dokončení mi ten harmonogram přijde docela ambiciózní. Je paráda vidět, že po dokončení průzkumu začne ihned projektování, které vede k povolení celé stavby a ne na dvakrát, jak jsme byli zvyklí. Tak to má vypadat.
Ano, určitě je složitější průzkumná štola, než pak ražba celého profilu, kdy už vědí, na co narazí.
Na druhou stranu by mě fakt zajímalo, co se dělalo doteďka několik let. Varianta je vybrána docela dlouho, ta průzkumná štola mohla už běžet.
Jinak po jejím dokončení mi ten harmonogram přijde docela ambiciózní. Je paráda vidět, že po dokončení průzkumu začne ihned projektování, které vede k povolení celé stavby a ne na dvakrát, jak jsme byli zvyklí. Tak to má vypadat.
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
S tím pozitivním hodnocením volby jednostupňové dokumentace bych byl zatím opatrný, ne vždycky je to totiž ta lepší cesta. Jednostupňový společný povolení má smysl tam, kde je dořešená trasa a kde se neočekávají protesty proti povolení stavby. V ostatních případech je efektivnější klasický dvoustupňový řešení, kdy se nejasnosti a protesty vychytají v jednodušší dokumentaci pro územní řízení, a podrobný projekt se zpracuje až je jasno.
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
Během té prezentace se k tomu někdo krátce vyjadřoval. Pochopil jsem to tak, že u takhle velké a komplikované stavby v zastavěném území se k tomu musí vyjadřovat desítky úřadů a institucí (městská část, různé úřady na úrovni Brna, kraj, ministerstva, hygiena, geologové, ... každý si řekne svoje). Při každé větší změně během plánování se musí všichni obeslat a všechno to zase vyhodnotit. Takže to prý rychleji nešlo.
Na druhou stranu, ten "koridor" byl definovaný v územním plánu už před dlouhými lety, ale sondy z povrchu se dělaly teprve před dvěma lety, pokud si vzpomínám. Jako selhání vidím to, že "nikdo nevěděl" o velké skládce zhruba v prostoru budoucí MÚK Líšeňská, takže se to řešilo teprve nedávno a všechno se tím zdrželo.
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
Souhlas. A tohle je přesně úsek, kde dává smysl právě ta spojená dokumentace. Minimum výkupů pozemků a odpor bude také, když už, tak proti těm dalším stavbám než proti samotnému obchvatu.Ondra K píše: ↑7.3.2023 18:56:08 S tím pozitivním hodnocením volby jednostupňové dokumentace bych byl zatím opatrný, ne vždycky je to totiž ta lepší cesta. Jednostupňový společný povolení má smysl tam, kde je dořešená trasa a kde se neočekávají protesty proti povolení stavby. V ostatních případech je efektivnější klasický dvoustupňový řešení, kdy se nejasnosti a protesty vychytají v jednodušší dokumentaci pro územní řízení, a podrobný projekt se zpracuje až je jasno.
Ale věřím tomu, že na odpor se zde na VMO vzedme jedině od nějakých ekoteroristů ala stoka apod. Jinak ne.
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
Informace o přesné poloze staveniště průzkumné štoly (v domově důchodců na Vinohradech se mají na co těšit), ražené profily a další.
https://www.facebook.com/plusprovinohra ... 5443834848
Snad se začátkem příštího roku skutečně začne, příprava se táhne roky...
https://www.facebook.com/plusprovinohra ... 5443834848
Snad se začátkem příštího roku skutečně začne, příprava se táhne roky...
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
Plánují se MUK Líšeňská a MUK Rokytova v podobě jako jsou v letáku ŘSD a nebo dle situace z TS v odkazu z Facebooku výše? https://www.facebook.com/photo?fbid=352 ... 5443834848
Zásadní odlišnost v té TS u MUK Rokytova je možnost výjezdu z tunelu do nové stykové křižovatky s Rokytovou. U MUK Líšeňská jde jen o bezkolizní vratnou rampu od Spalovny v letáku, resp. přes stykovou křižovatku dle TS.
Zásadní odlišnost v té TS u MUK Rokytova je možnost výjezdu z tunelu do nové stykové křižovatky s Rokytovou. U MUK Líšeňská jde jen o bezkolizní vratnou rampu od Spalovny v letáku, resp. přes stykovou křižovatku dle TS.
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
V letáku to je postaru. Tu líšeňskou nějak komentovali že to chtěli zmenšit a museli se vyhnout omv.
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
Přitom ještě před lety bylo řečeno, že rampa VMO jih>Rokytova je neekonomická a realizovat se nebude. Za mě pokud bude, tak to bude o dost lepší, protože jinak by od VMO z jihu byla hodně slušná "díra", kdy nepůjde vyjet. Protože další křižovatka je rovněž jednosměrná a pak je až MÚK Tomkovo náměstí. Pokud by se tato rampa realizovala, tak za mě krok správným směrem.
MÚK Líšeňská má především zhoršené parametry rampy Vinohrady>VMO jih, ale to snad nebude zase až takový problém. Pokud bude alespoň na rychlost 50 km/h i v té zatáčce, tak za mě vpohodě. Nejde o nějaké velké a důležité křížení. A zmizela ta vratná rampa pro popeláře. To si myslím, že se taky přežije.
MÚK Líšeňská má především zhoršené parametry rampy Vinohrady>VMO jih, ale to snad nebude zase až takový problém. Pokud bude alespoň na rychlost 50 km/h i v té zatáčce, tak za mě vpohodě. Nejde o nějaké velké a důležité křížení. A zmizela ta vratná rampa pro popeláře. To si myslím, že se taky přežije.
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
Vizualizace a výkresy staveniště průzkumné štoly
https://www.facebook.com/plusprovinohra ... 7013433691
https://www.facebook.com/plusprovinohra ... 7013433691
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... :27:38.859
Nový leták.
"Je dokončen projekt podrobného geotechnic-
kého průzkumu, v tomto případě průzkumné štoly. Předpoklad zahájení výběrového řízení na zhotovitele průzkumné štoly je do konce roku 2023"
Trochu se obávám, že plánovaný lednový start realizace úplně nedopadne.
Nový leták.
"Je dokončen projekt podrobného geotechnic-
kého průzkumu, v tomto případě průzkumné štoly. Předpoklad zahájení výběrového řízení na zhotovitele průzkumné štoly je do konce roku 2023"
Trochu se obávám, že plánovaný lednový start realizace úplně nedopadne.
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
Tak vzhledem k tomu, že hlavní stavba má začít za víc jak 4 roky, tak je asi celkem jedno, jestli strat průzkumné štoly bude v lednu nebo třeba až v červenci.
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
Na předchozí stránce je vysvětlení, proč ražba průzkumné štoly vezme řádově 1000 dní (3 roky). Po jejím dokončení hlavní stavba také nezačne hned.
Takže to vůbec jedno není, přesně naopak. Pokud to nabere např. půl roku už nyní, tak o toho půl roku se posune i hlavní stavba.
Takže to vůbec jedno není, přesně naopak. Pokud to nabere např. půl roku už nyní, tak o toho půl roku se posune i hlavní stavba.
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
A proto je důležité postavit úsek mezi Bělohorskou a Černovickou co nejdřív a udělat nezbytná stavebně technická opatření na Žarošické a Jedovnické (bezkolizní vedení hlavního směru).
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
Ano na tento úsek je datum zahájení v roce 2027 a konec 2030, tedy 3 roky před plánovaným dokončením tunelu.goldfinger píše: ↑29.11.2023 15:37:42 A proto je důležité postavit úsek mezi Bělohorskou a Černovickou co nejdřív a udělat nezbytná stavebně technická opatření na Žarošické a Jedovnické (bezkolizní vedení hlavního směru).
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
4 roky čekání, kdyby se začalo 2025, dalo by se to skousnout.
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
Víme jak se posouvají termíny, takže pokud opravdu začnou 2027 tak otevírám šampus.
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
Na to, že někdy od roku 2019 je EIA na celé východní VMO, tak se s tím pěkně se*ou. U tunelu to člověk ještě pochopí, že to potrvá, ale jak tu správně píšete, snad se alespoň rychle zahájí navazující stavba, která musí vzniknout jako první.
/OT: Jsou 4 roky od stanoviska a furt není UR, ani hotová dokumentace. Nevím teď, jestli to u tohoto úseku stojí také na ÚP, ale myslím, že to se týká až toho posledního jižního. Snad se alespoň do roku 2030 stihne ta propojka s MÚK, když už ne tunel. /konecOT. Ještě pár takových půlročních posunů a bude jisté, že se tunel do roku 2030 ani nestihne zahájit.
Hlavně ať jdou někam s těmi termíny, mají říct rovnou: až to bude, tak to bude a do té doby co je vám po tem. Harmonogramy mají k ničemu, nevychází jim ani to, co mají naplánované pár měsíců dopředu, natož několik let. A to jim do toho zatím nezačal nikdo házet pořádně vidle .. to bude teprve sranda, až se zapojí stoka.
/OT: Jsou 4 roky od stanoviska a furt není UR, ani hotová dokumentace. Nevím teď, jestli to u tohoto úseku stojí také na ÚP, ale myslím, že to se týká až toho posledního jižního. Snad se alespoň do roku 2030 stihne ta propojka s MÚK, když už ne tunel. /konecOT. Ještě pár takových půlročních posunů a bude jisté, že se tunel do roku 2030 ani nestihne zahájit.
Hlavně ať jdou někam s těmi termíny, mají říct rovnou: až to bude, tak to bude a do té doby co je vám po tem. Harmonogramy mají k ničemu, nevychází jim ani to, co mají naplánované pár měsíců dopředu, natož několik let. A to jim do toho zatím nezačal nikdo házet pořádně vidle .. to bude teprve sranda, až se zapojí stoka.
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
Kdesi se diskutovalo o tom, že projektování DÚR MÚK Ostravská zdržela SŽ, která na poslední chvíli přišla s nějakými dalšími požadavky.
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
To by ani nepřekvapilo - vím o situace, kdy povolování cyklostezky pod mostem v majetku SŽ vypadalo tak, že jedno oddělení říkalo dál od pilířů a druhé říkalo, my plánujeme nový most a ten bude mít pilíře ve vaší trase takže tady ne... a touto logikou nešlo najít místo kudy vést cyklostezku pod mostem kde byla existující souš široká cca 4m. Naštěstí tam byla stará polňačka s děravým asfaltem a tak se nová trasa dělala po most a pak od mostu a pod mostem se provedla jen REKO asfaltu. Kdyby ta polňačka byla hliněná dopadlo by to tak, že párk km po nové cyklostezce - pak hlína pod mostem a zase par km po nové cyklostezce a to kvůli pár korunám co SŽ by ušetřilo kdyby o 10 let později (dřív ten nový most stavět ani neuvažují - nemají ani projektanta) museli kousek cyklostezky přeložit o pár metrů vedle......
-
- Příspěvky: 130
- Registrován: 27.2.2023 5:45:32
- Bydliště: Stochov
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
https://zdopravy.cz/rsd-chysta-novy-tun ... lu-187582/
ŘSD chystá nový tunel v Brně, začalo hledat firmu na průzkumnou štolu
ŘSD chystá nový tunel v Brně, začalo hledat firmu na průzkumnou štolu
Re: VMO Tunel Vinohrady a MÚK Líšeňská
Ted o tom vysel clanek i v brnenskem deniku
Brněnský VMO Vinohrady: jen průzkumná štola bude stát přes 700 milionů korun
https://brnensky.denik.cz/zpravy_region ... ci-20.html
EDIT:
Na tomto obrazku je hezky videt novy zpusob sjezdu ve smeru od Jedovnicke dole pod tunelem,
puvodne byl v planu sjezd do ulice Kulkova, nyni ale nove do ulice Rokytova
https://g.denik.cz/50/d2/tunel-vinohrad ... -roku2.jpg
Brněnský VMO Vinohrady: jen průzkumná štola bude stát přes 700 milionů korun
https://brnensky.denik.cz/zpravy_region ... ci-20.html
EDIT:
Na tomto obrazku je hezky videt novy zpusob sjezdu ve smeru od Jedovnicke dole pod tunelem,
puvodne byl v planu sjezd do ulice Kulkova, nyni ale nove do ulice Rokytova
https://g.denik.cz/50/d2/tunel-vinohrad ... -roku2.jpg
Zedňa