Maledivy
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Maledivy
Počet obyvatel: cca. 400.000
Hlavní město: Malé (cca. 1/4 populace a to na rozlohe 6 km2)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 11.11.2020 22:01:38, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Maledivy
Ministerstvo plánování, bydlení a infrastruktury
https://planning.gov.mv/dv
Ministerstvo dopravy
https://www.transport.gov.mv/
https://planning.gov.mv/dv
Ministerstvo dopravy
https://www.transport.gov.mv/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 10.12.2022 17:44:14, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Maledivy
Hospodářství:
*HDP je na úrovni kolem 3,5 mld. USD (2x více během 10 let)
*nezaměstnanost je na úrovni kolem 3%
*vládní dluh je na úrovni 20% HDP (v roce 2008 pak 47%)
Je zde cca. 90 km silnic, všechny jsou zpevněné, přičemž 2/3 jsou v hlavním městě.
Hlavní stavbou posledních let je zde: 1,4 km dlouhý Male - Hulhule Bridge. Most mezi Malé a letištěm pro Malé (na ostrově Hulhula). V souvislosti s tím se ale buduje i kolem letiště a upravují se objekty i v napojení na most v Malé. Celé spojení bude dlouhé 4 km.
Právě poslední 3 roky jsou citelné z hlediska výdajů do veřejné infrastruktury a až z 1/3 závisí právě na půjčkách. Investice do dopravní infrastruktury mají zvýšit schopnost navýšit podíl cestovního ruchu, který je zároveň hlavním odvětvím pro celé hospodářství.
Významně tady finančně působí jak Čína tak i Saudská Arábie. Oba státy tady zanechávájí formou darů a grantů řádově stovky mil. USD. Celková strategie rozvoje Malediv je složitá vzhledem k faktu, že 80% souše leží jenom 1 metr nad hladinou okolitého oceánu.
*HDP je na úrovni kolem 3,5 mld. USD (2x více během 10 let)
*nezaměstnanost je na úrovni kolem 3%
*vládní dluh je na úrovni 20% HDP (v roce 2008 pak 47%)
Je zde cca. 90 km silnic, všechny jsou zpevněné, přičemž 2/3 jsou v hlavním městě.
Hlavní stavbou posledních let je zde: 1,4 km dlouhý Male - Hulhule Bridge. Most mezi Malé a letištěm pro Malé (na ostrově Hulhula). V souvislosti s tím se ale buduje i kolem letiště a upravují se objekty i v napojení na most v Malé. Celé spojení bude dlouhé 4 km.
Právě poslední 3 roky jsou citelné z hlediska výdajů do veřejné infrastruktury a až z 1/3 závisí právě na půjčkách. Investice do dopravní infrastruktury mají zvýšit schopnost navýšit podíl cestovního ruchu, který je zároveň hlavním odvětvím pro celé hospodářství.
Významně tady finančně působí jak Čína tak i Saudská Arábie. Oba státy tady zanechávájí formou darů a grantů řádově stovky mil. USD. Celková strategie rozvoje Malediv je složitá vzhledem k faktu, že 80% souše leží jenom 1 metr nad hladinou okolitého oceánu.
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Maledivy
Male - Hulhule Bridge
Nikdy bych si nebyl pomyslel, že sem ještě já stačím někdy tento malební stát přidat. Stát uprostřed oceánu.
více informací pár let do minulosti:
http://maldivesindependent.com/business ... hed-121081
vizualizace:
z výstavby:
Nikdy bych si nebyl pomyslel, že sem ještě já stačím někdy tento malební stát přidat. Stát uprostřed oceánu.
více informací pár let do minulosti:
http://maldivesindependent.com/business ... hed-121081
vizualizace:
z výstavby:
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 3.12.2022 12:58:45, celkem upraveno 3 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Maledivy
Male - Hulhule Bridge byl v 11/2017 dokončen ze 67% a to dle hlavního zhotovitele, čínské společnosti CCCC Second Harbour Engineering Company.
Struktura financování výstavby mostu: celkové náklady na něj jsou 210 mil. USD
*dar pro Maldivy činí 126 mil. USD
*úvěr z Číny pak dalších 72 mil. USD
*místní vláda poskytla na projekt 12 mil. USD
Dle ministra bydlení a infrastruktury mají být všechny betonářské a ocelárenské práce hotové v období 07/2018, což bude důležitý milník ve výstavbě.
Čínská EX-IM banka poskytla i úvěr ve výši 373 mil. USD na upgrade letiště Ibrahim Nasir International Airport.
Struktura financování výstavby mostu: celkové náklady na něj jsou 210 mil. USD
*dar pro Maldivy činí 126 mil. USD
*úvěr z Číny pak dalších 72 mil. USD
*místní vláda poskytla na projekt 12 mil. USD
Dle ministra bydlení a infrastruktury mají být všechny betonářské a ocelárenské práce hotové v období 07/2018, což bude důležitý milník ve výstavbě.
Čínská EX-IM banka poskytla i úvěr ve výši 373 mil. USD na upgrade letiště Ibrahim Nasir International Airport.
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Maledivy
Cestování v této zemi je náročné. Většinou se musejí využívat služby člunů/trajektů. Ostatně i ten ostrov s hlavním městem je zajímavý: budova na budově a letiště je na sousedním ostrově, takže ta 4 km silnice s mostem ve 4-pruzích (extra pro motocykly je ten 2.), která to celé spojí bude obrovským pokrokem.
Jsou zde ale vybudovaná silniční propojení v rámci jednotlivých atolů/ostrůvků.
Po Malé jsou důležitá města třeba Addu City a zde se nachází i Addu Link Road, což je 16 km spojnice mezi Hithadhoo, Maradhoo, Maradhoo-feydhoo, Feydhoo a Gan. Na tom posledním se nachází mezinárodní letiště, Gan International Airport.
Jen nedávno dobudovaný a zároveň nejdelší je tah Laamu Atoll Link Road a to za vydatné pomoci Číny. Nový tah má rovněž 4-pruhy, přičemž ty 2 jsou pro menší motorizované jednotky. Takto budované hlavní tahy jsou tady unikátem. Tah má délku 17 km a je na jihu atolu Laamu. Čína z velké části tento tah vybudovala formou daru. Výstavba se dojednala na přelomu let 2014/2015.
Jsou zde ale vybudovaná silniční propojení v rámci jednotlivých atolů/ostrůvků.
Po Malé jsou důležitá města třeba Addu City a zde se nachází i Addu Link Road, což je 16 km spojnice mezi Hithadhoo, Maradhoo, Maradhoo-feydhoo, Feydhoo a Gan. Na tom posledním se nachází mezinárodní letiště, Gan International Airport.
Jen nedávno dobudovaný a zároveň nejdelší je tah Laamu Atoll Link Road a to za vydatné pomoci Číny. Nový tah má rovněž 4-pruhy, přičemž ty 2 jsou pro menší motorizované jednotky. Takto budované hlavní tahy jsou tady unikátem. Tah má délku 17 km a je na jihu atolu Laamu. Čína z velké části tento tah vybudovala formou daru. Výstavba se dojednala na přelomu let 2014/2015.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 11.11.2020 21:41:46, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Re: Maledivy
Ten nový most vypadá docela skvěle! Jen u jeho zakončení u letiště by to asi chtělo kruhový objezd (třeba jen nebyl ve vizualizaci), protože zde bude docela velký provoz ve všech směrech - na ostrově Hulhule je hned za letištěm přístav/letiště hydroplánů (mezi letišti je docela čilý provoz) a druhá část hlavního města, postavená na uměle navýšeném ostrově (pro případ stoupající hladiny moře). Kolem roku 2010 jsem viděl i studii linky metra (snad s japonskou pomocí) s dvěma stanicemi ve městě na Hulhule, dále u hydroplánů, na letišti, třemi stanicemi na Malé a konečnou na dalším ostrůvku z druhé strany (jméno si nepamatuji, ale jezdí se tam rekreovat obyvatelé Malé). Sice odpadne docela romantické ježdění trajekty mezi letištěm a Malé, ale místní automobilistické komunitě se zněkolikanásobí možnosti (ostrov Malé se 100 tisíci obyvatel je velký cca 2x2 km).
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Maledivy
Most Male - Hulhule dostal jméno Sinamalé a je v provozu od 30.8.2018.
https://www.facebook.com/gaadhookollufaalan/
budování pevniny nedaleko Malé; je větší než město samotné:
https://www.facebook.com/gaadhookollufaalan/
budování pevniny nedaleko Malé; je větší než město samotné:
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Maledivy
V hlavním městě Malé dne 5.12. spadl rekordní úhrn srážek s pokračováním do 6.12. a to celkem 149mm. Hladina vody stoupla v ulicích o 50 cm a to zcela paralyzovalo život ve městě. Nasazená byla armáda, hasiči a policie se snahou ochránit před vodou domovy a základní infrastrukturu. Urychleně se obyvatelstvo snažilo nabrat stavební materiál u přístavů připravený na zcela jiné účely a za pomoci všech nákladních vozidel se přesouval v pytlích do ulic. Armáda vypomáhá i s čištěním domovů, protože efekt těchto prací nezabránil přílivové vlně do budov a tak již jen dodatečně zabrání vniknutí vody po její odčerpání a než zcela z ulic opadne ... tento stát je jeden z nejvíce ohrožených pro další existenci. Proto se neustále investuje do zpevňování pobřeží, budují se přečerpávací stanice, odčerpávácí systémy a vylepšuje se dopravní infrastruktura pro lepší logistiku.
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Maledivy
Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací.
Populace za dekádu vzrostla o 10%. Údaje se dost liší, ale formální údaje za stát se pohybují v tomto rozsahu. Neformálně má stát 0,5 mil. obyvatel, ale jde o to, že podstatná část tady nežije. To je více méně jedno.
Jak jsem při vzniku tématu deklaroval, že se tady nachází něco víc, než "jen" silnice a prakticky i ukázal, kam až zachází naše lidstvo a schopnosti postavit kdekoliv co by pár desítek let zpátky nikdo nemyslel, že by šlo, tak to myslím naplnilo cíl.
Samozřejmě, stávající situace tohoto státu není 2x lichotivá. Jednak stát žije z cestovního ruchu a ten je v útlumu pro pandemii COVID-19. Jednak si půjčil velké peníze a stejně velké "dostal" darem na velké infrastrukturní projekty za politické a jiné závazky a jednak na malé ploše žije dost lidí v ohrožení zvedající se hladiny oceánu, co tady zrovna nevytváří optimální podmínky pro delší budoucnost. S tím zápasí vícero zemí i v Oceánii a my můžeme pozorovat opatření, která se tady všude realizují. Pokud ale ta hladina bude stoupat, tak kdo není opravdu výše alespoň o 3m nad hladinou tak se bude muset vystěhovat. Do té doby lze nasadit pumpy, zpomalit erozi a realizovat ochranné zdi silnic. Ostatně, takové Miami a jeho "downtown" zápasí s vodou v ulicích při každé větší bouři, parkoviště v podzemí jsou nepoužitelná (stoupající spodní voda atd.), taky jsou v mrakodrapech již "pumpy". Tahle problematika se dotýká i velkých území a metropol zase na V a JV Asie, ale velmi často se právě budují kombinace silnice-přehrada, silnice-zeď jako bariéra před oceánem.
Kdo by čekal, že vše co tady již stojí v silnicích a třeba i letišti a již nic nové tady nebude, tak by se mýlil. A to proto, že: Indie poskytla Maldivám 500 mil. USD na mostní projekt, to je zpráva z léta letošního roku. Tento megaprojekt spojí 4 ostrovy.
Název projektu: Greater Malé Connectivity Project (GMCP pokud budete hledat)
Financování: 400 mil. USD úvěr a 100 mil. USD dar (přátelské vztahy mezi Indii a Maldivami)
Délka projektu: 6,7 km
Trasa mostního spojení: Malé s přístavem Gulhifalhu a industriální zónou Thilafushi
Tento most přinese Maldivám další ekonomickou prosperitu, protože propojí ekonomické subjekty. Mimo toho se zahajuje lodní linka mezi Indii a Maldivami.
Indie doposud půjčila Maldivám již 800 mil. USD. V kritické chvíli, když nebyla na Maldivách voda z odsolovacího zařízení, tak sem vyslala zásoby ve flaškách. Mezi oboma zeměma jsou vysoce přátelské vztahy, stejná kultura a zvyklosti a taky žije dost Maldivanů v Indii a asi 25 tisíc Indů na Maldivách.
Takže je dost možné, že bude tady co sledovat v rámci výstavby, jak se tady tento projekt vyvíjí. Na to, že to je ohlášené v dobách pandemie to bude patrně reálné a pracuje se na uskutečnění projektu.
Nemám co bych tady víc doplnil.
Populace za dekádu vzrostla o 10%. Údaje se dost liší, ale formální údaje za stát se pohybují v tomto rozsahu. Neformálně má stát 0,5 mil. obyvatel, ale jde o to, že podstatná část tady nežije. To je více méně jedno.
Jak jsem při vzniku tématu deklaroval, že se tady nachází něco víc, než "jen" silnice a prakticky i ukázal, kam až zachází naše lidstvo a schopnosti postavit kdekoliv co by pár desítek let zpátky nikdo nemyslel, že by šlo, tak to myslím naplnilo cíl.
Samozřejmě, stávající situace tohoto státu není 2x lichotivá. Jednak stát žije z cestovního ruchu a ten je v útlumu pro pandemii COVID-19. Jednak si půjčil velké peníze a stejně velké "dostal" darem na velké infrastrukturní projekty za politické a jiné závazky a jednak na malé ploše žije dost lidí v ohrožení zvedající se hladiny oceánu, co tady zrovna nevytváří optimální podmínky pro delší budoucnost. S tím zápasí vícero zemí i v Oceánii a my můžeme pozorovat opatření, která se tady všude realizují. Pokud ale ta hladina bude stoupat, tak kdo není opravdu výše alespoň o 3m nad hladinou tak se bude muset vystěhovat. Do té doby lze nasadit pumpy, zpomalit erozi a realizovat ochranné zdi silnic. Ostatně, takové Miami a jeho "downtown" zápasí s vodou v ulicích při každé větší bouři, parkoviště v podzemí jsou nepoužitelná (stoupající spodní voda atd.), taky jsou v mrakodrapech již "pumpy". Tahle problematika se dotýká i velkých území a metropol zase na V a JV Asie, ale velmi často se právě budují kombinace silnice-přehrada, silnice-zeď jako bariéra před oceánem.
Kdo by čekal, že vše co tady již stojí v silnicích a třeba i letišti a již nic nové tady nebude, tak by se mýlil. A to proto, že: Indie poskytla Maldivám 500 mil. USD na mostní projekt, to je zpráva z léta letošního roku. Tento megaprojekt spojí 4 ostrovy.
Název projektu: Greater Malé Connectivity Project (GMCP pokud budete hledat)
Financování: 400 mil. USD úvěr a 100 mil. USD dar (přátelské vztahy mezi Indii a Maldivami)
Délka projektu: 6,7 km
Trasa mostního spojení: Malé s přístavem Gulhifalhu a industriální zónou Thilafushi
Tento most přinese Maldivám další ekonomickou prosperitu, protože propojí ekonomické subjekty. Mimo toho se zahajuje lodní linka mezi Indii a Maldivami.
Indie doposud půjčila Maldivám již 800 mil. USD. V kritické chvíli, když nebyla na Maldivách voda z odsolovacího zařízení, tak sem vyslala zásoby ve flaškách. Mezi oboma zeměma jsou vysoce přátelské vztahy, stejná kultura a zvyklosti a taky žije dost Maldivanů v Indii a asi 25 tisíc Indů na Maldivách.
Takže je dost možné, že bude tady co sledovat v rámci výstavby, jak se tady tento projekt vyvíjí. Na to, že to je ohlášené v dobách pandemie to bude patrně reálné a pracuje se na uskutečnění projektu.
Nemám co bych tady víc doplnil.
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Maledivy
Výše uvedený 6,7 km dlouhý projekt Greater Malé Connectivity Project nabírá reálné kontury:
https://indianexpress.com/article/india ... t-7471603/
https://www.firstpost.com/india/greater ... 15681.html
Jedná se o největší infrastrukturní projekt v historii tohoto státu. Předtím to byl 1,4 km mostní spojení Male - Hulhule Bridge, který jsem zde opsal.
Tento projekt to několikanásobně překonává:
https://indianexpress.com/article/india ... t-7471603/
https://www.firstpost.com/india/greater ... 15681.html
Jedná se o největší infrastrukturní projekt v historii tohoto státu. Předtím to byl 1,4 km mostní spojení Male - Hulhule Bridge, který jsem zde opsal.
Tento projekt to několikanásobně překonává:
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Maledivy
sledovaný projekt v tématu: Greater Male Connectivity Project: 500 mil. USD za 6,7 km
Modi a prezident Malediv prakticky nastartují práci na projektu většího Male propojení na Maledivách
Indický premiér Narendra Modi a maledivský prezident Ibrahim Mohamed Solih zahájili největší infrastrukturní iniciativu v ostrovní zemi.
08/2022
https://www.outlookindia.com/national/m ... ews-213714
https://www.wionews.com/india-news/grou ... sit-502007
Schéma se skládá ze tří navigačních mostů o 140 m hlavním rozpětí přes hluboký kanál mezi každým ostrovem, 1,41 km mořského viaduktu v hluboké vodě, 2,32 km dlouhého námořního viaduktu v mělké vodě nebo na souši a 2,96 km silnic. Zlepší spojení mezi čtyřmi ostrovy, které tvoří zhruba polovinu obyvatel maledivského národa.
V důsledku toho bude doprava a obchodní činnost na těchto ostrovech dynamičtější.
Indie - Maledivy - Číny:
Zatímco 1,4 km dlouhý most Sinamale, postavený s čínskou pomocí a dokončený v roce 2018, spojuje Male s Hulhumale, projekt GMCP bude větší. Indické financování Malediv v srpnu 2020 bylo také vítáno a kontrastovalo s předchozími drahými komerčními půjčkami Číny Maledivámi, které byly popsány jako "diplomacie v dluhové pasti".
V důsledku toho Čína účelově půjčuje nadměrné úvěry jinému národu, aby od dlužné země získala ekonomické nebo politické ústupky. V prosinci 2018 oznámila Indie úvěrovou linku ve výši 800 milionů USD pro Maledivy.
Modi a prezident Malediv prakticky nastartují práci na projektu většího Male propojení na Maledivách
Indický premiér Narendra Modi a maledivský prezident Ibrahim Mohamed Solih zahájili největší infrastrukturní iniciativu v ostrovní zemi.
08/2022
https://www.outlookindia.com/national/m ... ews-213714
https://www.wionews.com/india-news/grou ... sit-502007
Schéma se skládá ze tří navigačních mostů o 140 m hlavním rozpětí přes hluboký kanál mezi každým ostrovem, 1,41 km mořského viaduktu v hluboké vodě, 2,32 km dlouhého námořního viaduktu v mělké vodě nebo na souši a 2,96 km silnic. Zlepší spojení mezi čtyřmi ostrovy, které tvoří zhruba polovinu obyvatel maledivského národa.
V důsledku toho bude doprava a obchodní činnost na těchto ostrovech dynamičtější.
Indie - Maledivy - Číny:
Zatímco 1,4 km dlouhý most Sinamale, postavený s čínskou pomocí a dokončený v roce 2018, spojuje Male s Hulhumale, projekt GMCP bude větší. Indické financování Malediv v srpnu 2020 bylo také vítáno a kontrastovalo s předchozími drahými komerčními půjčkami Číny Maledivámi, které byly popsány jako "diplomacie v dluhové pasti".
V důsledku toho Čína účelově půjčuje nadměrné úvěry jinému národu, aby od dlužné země získala ekonomické nebo politické ústupky. V prosinci 2018 oznámila Indie úvěrovou linku ve výši 800 milionů USD pro Maledivy.