I/39
Re: I/39
TW RM:
SÚ Jihočeského kraje vydal stavební povolení na akci “I/39 Třebonín (MÚK D3) - Rájov”. Na stavbu dále ještě probíhá majetkoprávní příprava a zpracování zadávací dokumentace stavby. Zahájení realizace 3,2 km dlouhé přeložky sil. I. třídy předpokládáme v roce 2023.
SÚ Jihočeského kraje vydal stavební povolení na akci “I/39 Třebonín (MÚK D3) - Rájov”. Na stavbu dále ještě probíhá majetkoprávní příprava a zpracování zadávací dokumentace stavby. Zahájení realizace 3,2 km dlouhé přeložky sil. I. třídy předpokládáme v roce 2023.
Re: I/39
Co se vlastně stane s bývalou I/39 po dostavbě stavby Třebonín–Rájov ? Podle letáku to vypadá na silnici III. třídy .
Já bych se osobně přikláněl k variantě že by se z ní stalo pokračování II/155.
Já bych se osobně přikláněl k variantě že by se z ní stalo pokračování II/155.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: I/39
Tak to by mě taky zajímalo jaký číslo ten fous kolem Štilce k Třebonínu dostane. Za mě dost divnej úsek silnice, projížděl jsem tamtudy kolem dost smrťáků a pokračovalo to i kolem Kameňáku. Všechno sice až po Kosovo v relativně pěkných parametrech, ale moje sympatie tyhle úseky už nikdy mít nebudou.
Mně by na druhou stranu zajímalo proč nemá dávno obchvat město Český Krumlov, z kterého se i díky vřazení kruhových objezdů na silnici I.třídy v sezóně stane naprosto otřesné parkoviště. Poslední zmínky o obchvatu ČK jsem našel někdy v roce 2006, viz https://www.ckrumlov.cz/docs/cz/20060911115309.xml
Mně by na druhou stranu zajímalo proč nemá dávno obchvat město Český Krumlov, z kterého se i díky vřazení kruhových objezdů na silnici I.třídy v sezóně stane naprosto otřesné parkoviště. Poslední zmínky o obchvatu ČK jsem našel někdy v roce 2006, viz https://www.ckrumlov.cz/docs/cz/20060911115309.xml
Re: I/39
Aha a já si myslel že ČK obchvat je nemožný. Podle mě dopadl podobně jako obchvat Písku a to v ¨pohřebišti staveb.
Jinak mohu souhlasit ta část 39 mi přijde taková zvláštní. Ale zase mi je líto aby silnice v tak pěkných parametrech skončila jako silnice III. třidy.
Jinak mohu souhlasit ta část 39 mi přijde taková zvláštní. Ale zase mi je líto aby silnice v tak pěkných parametrech skončila jako silnice III. třidy.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: I/39
My o vlku... a krumlovští o obchvatu.
https://zdopravy.cz/c-krumlov-zacne-pri ... ce-142256/
https://zdopravy.cz/c-krumlov-zacne-pri ... ce-142256/
-
- Příspěvky: 361
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: I/39
Tak stále z toho může být II/639.darwousek píše:Jinak mohu souhlasit ta část 39 mi přijde taková zvláštní. Ale zase mi je líto aby silnice v tak pěkných parametrech skončila jako silnice III. třidy.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: I/39
Číslo II/639 už je obsazené: https://cs.wikipedia.org/wiki/Silnice_II/639NullDeVoid píše:Tak stále z toho může být II/639.darwousek píše:Jinak mohu souhlasit ta část 39 mi přijde taková zvláštní. Ale zase mi je líto aby silnice v tak pěkných parametrech skončila jako silnice III. třidy.
Re: I/39
A nebude to dejme tomu v téhle trase https://mapy.cz/s/cofabefesu spíše průtah ? nedokážu si představit jak by se lidé bouřili když by se mělo demolovat nejméně 20 obytných baráků. To už by byla lepší tahle o dost nákladnější varianta https://mapy.cz/s/nahavanodu .RedBaron píše:My o vlku... a krumlovští o obchvatu.
https://zdopravy.cz/c-krumlov-zacne-pri ... ce-142256/
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/39
Klasický úplný obchvat by zřejmě neměl velký smysl. Žádný dálkový tranzit městem neprojíždí a donedávna to byla pouhá dvojka silnice. Jedna část dopravy (návštěvníci) by stejně sjížděli do města a ta další část co Krumlovem projíždí jsou turisté na Lipno, kteří se v Krumlově rozdělují. Nutno též počítat, že díky dálnici budou návštěvníci nově přijíždět i od Kaplice. V územním plánu ani žádný obchvat není, město v něm spíš počítá s různými tunelovými spojkami pod centrem města a zatunelování některých částí současných silnic. Aspoň se to tak v ÚP tváří
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/39
No, já bych s tou cestou na Lipno přes Kaplici byl opatrný, to se vyplatí pro Vyšší Brod a maximálně Lipno nad Vltavou, ale už pro Frymburk, Černou, Horní Planou nebo Novou Pec je to zajížďka a zdržení čtvrt hodiny a víc. Současný průtah I/39 městem ČK je bezesporu velká dopravní závada a zdržení a obchvat by Krumlovu slušel.
Re: I/39
Sorry, ale pokud znáte terén, tak je ten druhý návrh naprosto mimo. Ten první se shoduje s někdejším plánem, že obchvat by mohl ležet pod tratí, ale to už je vzhledem k tomu, že se nevybudoval tunel pod železniční stanicí, když se před několika lety její kolejiště zcela přepracovávalo, asi passé.darwousek píše:A nebude to dejme tomu v téhle trase https://mapy.cz/s/cofabefesu spíše průtah ? nedokážu si představit jak by se lidé bouřili když by se mělo demolovat nejméně 20 obytných baráků. To už by byla lepší tahle o dost nákladnější varianta https://mapy.cz/s/nahavanodu .RedBaron píše:My o vlku... a krumlovští o obchvatu.
https://zdopravy.cz/c-krumlov-zacne-pri ... ce-142256/
Dokážu si představit takovouhle trasu: https://mapy.cz/s/bezamenago , ale nejsem si jist, jak silný je tranzit, aby byl obchvat trvale využit. Určitě by jej využívali řidiči ze severních předměstí na cesty směr Kájov a Budějovice nebo z těchto směrů, když by uvnitř města byly kolony.
Naposledy upravil(a) prof2 dne 5.2.2023 11:57:58, celkem upraveno 1 x.
Re: I/39
Může se to pochopit jako prodloužení II/105 po peáži s I/20 a II/603, anebo prostě najít jiné volné číslo. To je podle mě zcela marginální problém.NIGKDO píše:Číslo II/639 už je obsazené: https://cs.wikipedia.org/wiki/Silnice_II/639NullDeVoid píše:Tak stále z toho může být II/639.darwousek píše:Jinak mohu souhlasit ta část 39 mi přijde taková zvláštní. Ale zase mi je líto aby silnice v tak pěkných parametrech skončila jako silnice III. třidy.
Re: I/39
Bingo, takto by to mohlo a mělo vypadat. V podstatě by silnice vedla po bývalé panelové cestě pro tanky, která tam stále je. S výstavbou nového sídliště v areálu kasáren tam začne jezdit stovky aut denně. Navíc do budoucna by taková silnice měla vliv na rozvoj bydlení v Kájově, Chvalšinách a dalších obcích.prof2 píše:Sorry, ale pokud znáte terén, tak je ten druhý návrh naprosto mimo. Ten první se shoduje s někdejším plánem, že obchvat by mohl ležet pod tratí, ale to už je vzhledem k tomu, že se nevybudoval tunel pod železniční stanicí, když se před několika lety její kolejiště zcela přepracovávalo, asi passé.darwousek píše:A nebude to dejme tomu v téhle trase https://mapy.cz/s/cofabefesu spíše průtah ? nedokážu si představit jak by se lidé bouřili když by se mělo demolovat nejméně 20 obytných baráků. To už by byla lepší tahle o dost nákladnější varianta https://mapy.cz/s/nahavanodu .RedBaron píše:My o vlku... a krumlovští o obchvatu.
https://zdopravy.cz/c-krumlov-zacne-pri ... ce-142256/
Dokážu si představit takovouhle trasu: https://mapy.cz/s/bezamenago , ale nejsem si jist, jak silný je tranzit, aby byl obchvat trvale využit. Určitě by jej využívali řidiči ze severních předměstí na cesty směr Kájov a Budějovice nebo z těchto směrů, když by uvnitř města byly kolony.
Re: I/39
Výkupy pozemků pro obchvat Horní plané se od loňského stavu nezměnily.
Re: I/39
Stav pozemků pro Třebonín - Rájov:
plné rozlišení:
stav k 12.3.2023
stav k 6.3.2022
stav k 28.2.2021
stav k 22.3.2020
stav k 10.3.2019
náhled:
plné rozlišení:
stav k 12.3.2023
stav k 6.3.2022
stav k 28.2.2021
stav k 22.3.2020
stav k 10.3.2019
náhled:
Re: I/39
Tak alespoň tady je vidět že se na I/39 taky myslí. Ještě obchvat Volar,Horní Plané,Příšečné,Lenory a budu spokojen. Krumlov se prezit dá.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: I/39
Vždyť ten Krumlov je doslova dopravní pakárna a největší zdržení. Je obrovský rozdíl tohle vcelku krátký město objet prakticky stálou devadesátkou za tři minuty nebo se motat skrz město výslednou průměrnou dvacítkou čtvrt hodiny a zažít a vidět věci co nechceš. Další a ne malý benefit je pro místní, kteří to město projet opravdu potřebují. Když jim ta doprava na Lipno a Rožmberk jednou ubyde, tak jim to tam v městě pak už bude jezdit jako po másle Když na trochu přitlačíš, z Budějc v Černý budeš za 25 minut. Což sice není 14 jako když jsme to létávali s ultralehkým letadlem, ale je to proti dnešnímu stavu fakt krásný čas hodný jedenadvácátého století.
Z Horní Plané tu mám kolegu a podle všeho co říkal, tak v Horní Plané ten obchvat jako nějaký benefit z místních nikdo nevnímá, je to tak že je spíš kraj do toho tlačí Na téhle straně Lipna jsou ke změnám skeptičtí z principu, protože ten stavební cirkus, který je u hráze přehrady, je na ně prostě moc.
Z Horní Plané tu mám kolegu a podle všeho co říkal, tak v Horní Plané ten obchvat jako nějaký benefit z místních nikdo nevnímá, je to tak že je spíš kraj do toho tlačí Na téhle straně Lipna jsou ke změnám skeptičtí z principu, protože ten stavební cirkus, který je u hráze přehrady, je na ně prostě moc.
Re: I/39
Když už státní správa k 1.1.1998 povyšovala silnici II/159 a úseky II/163 a II/141 na I/39 na silnici první třídy, tak se taky měla postarat, aby byla průjezdná, ne aby na ní byl hlavně v letní sezóně špunt, který "se dá přežít". To už rovnou tu silnici na Strážný mohla směrovat přes Prachatice nebo Vimperk.
Mám ale za to, že v tom byl silný lobbystický tlak krumlovských politiků, kterým šlo jen o to, přitáhnout do města co nejvíc turistů, aby na nich mohli rýžovat, a ostatní věci je vůbec nezajímají.
Re: I/39
https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/z ... zpravy_khr
Další článek o obchvatu Krumlova. Může mi někdo říct kde by byli benefity jižní trasy ? Kromě toho že by tam byli nejméně 3 tunely a 1 vysoký most tak žádné nevidím .
Další článek o obchvatu Krumlova. Může mi někdo říct kde by byli benefity jižní trasy ? Kromě toho že by tam byli nejméně 3 tunely a 1 vysoký most tak žádné nevidím .
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.