Elektromobilita

Odpovědět
Geo
Příspěvky: 800
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Geo »

Asi bych byl opatrnejsi v linkovani autofora. Ja uz ho vyradil ze sveho news streamu, protoze dlouhodobe chrli clanky s mizivou informacni hodnotou a spoustou nepresnosti.

Prvni clanek je v podstate sbirka anekdotickych dukazu od kamaradu. Jiste duvodem pro drivjejsi dodani auta by mohlo byt to co je v clanku, ale taky to muze byt to, ze jsou k dispozici jen nektere konfigurace. Uz jen proto, ze spousta tech aut se nedokoncenych vali ruzne po letistich a hrozi, ze pujdou rovnou do srotu.

Zaujal me ale predevsim ten treti. "Rusko je dnes země neomezených automobilových možností. Koupit už tam jde skoro vše, i další Škodu". No a pak se doctu, ze je to sedy dovoz. Ze misto 599k stoji 843k CZK. Uplne smesny je pak uvadet Oktavku za 2.6 mil. ruble, coz je cena z oficialnich stranek Skody v Rusku. Mozna by to pak taky chtelo alespon nejaky anekdoticky dukaz o tom, ze ta auta jsou skladem. Nebo, ze je skutecne umi taky dodat v nejake rozumne dobe. Pokud jste ke stejne veci kriticky v CR. Clanek je totiz v podstate jen zkomprimovana rada clanku https://www.gazeta.ru/auto/news/2022/11 ... 8033.shtml (je tam vzdy zpet odkaz na dalsi model, ktery se objevil v nabidce nejakeho dealerstvi). Treba bych vic premyslel o tom, proc si tech Skodovek koupily o 85% min. https://www.marklines.com/en/statistics ... a-by-month

Na autoforu jsou i clanky o problemech se ziskavanim nahradnich dilu. Opet kvuli sedemu dovozu, ale ty se uz do vasich linku o automobilovem raji nedostaly. Z nejakeho duvodu je mesicni pocet nove registrovanych aut
v raji tretinovy oproti lonskemu roku, ale to uz taky clanek nezminuje.
ZBmaster
Příspěvky: 85
Registrován: 24.12.2019 22:20:21

Re: Elektromobilita

Příspěvek od ZBmaster »

Limity CO2 se uplatnují takto:
Hmotnost vozidla cca 1300 kg - limit 95 g/km (měřeno v laboratoři dle WLTP)
Čím je vozidlo těžší tím se limit zvedá a naopak.
Vezmou se pak všechna vozidla za rok a udělá se průměr a výsledek je doma.
ELEKTRO a Hybrid se počítá jako 1,7 vozidla. VW pomáhají prodeje Eaut v severských zemích.
U výkonejch aut není problém to zohlednit do ceny...

Problém je z limitem homologačním, ten když překročíte auto nelze schválit. EU7 sice mírným zpřísněním limitům opět zdraží všechna vozidla o desítky tisíc a plno vozidel nebo motorizací zanikne.
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Anonym »

ZBmaster píše:Limity CO2 se uplatnují takto:
ELEKTRO a Hybrid se počítá jako 1,7 vozidla. VW pomáhají prodeje Eaut v severských zemích.
1,7 vozidla platilo v roce 2021.

2020 2x
2021 1,67x
2022 1,33x
2023 1x

Příklad, pokud chce Škodovka prodat Superba v konfiguraci 2,0 TSI 206 kW DSG 4x4, které má 185 g CO2 a váží 1700 kg, tak vozidlo neplní emisní limity o 80g CO2, výpočet: 185g - 95g - 3,3g*3 = 80g
80g je zhruba pokuta 190 tis Kč na vozidlo.
Aby Škodovka nemusela platit pokutu za emise, tak musí prodat elektromobily nebo hybridy.
V letošním roce to bylo 0,63 elektromobilu, protože stále platí zvýhodnění 1,33
V příštím roce to už bude 0,84 elektromobilu.
Jenže Škodovka tolik elektromobilů neprodává.

Pokud si vezmeme nejlevnější Fabii, tak ta má emise 115g CO2 a hmotnost 1150 kg. Vozidlo má emise nad normu 26,6g, výpočet: 115 - 95 +3,3*2 = 26,6g
26,6g je zhruba pokuta 63 tis Kč na vozidlo.
V letošním roce to bylo 0,21 elektromobilu, protože stále platí zvýhodnění 1,33
V příštím roce to už bude 0,28 elektromobilu.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Mike »

a to je důvod koce Fabie Combi, která na tom byla ještě hůře a navíc ( ještě jako na potvoru ) se více prodávala...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
MPMP
Příspěvky: 3278
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Elektromobilita

Příspěvek od MPMP »

A nejsmutnější na tom je, že jsem přesvědčený, že nárůst ceny (u té Fabie) o 70 tis. by byl pro mnoho zákazníků přijatelnější než jezdit na kole. :(
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Diaľničiar »

Energie jsou nejdražší v EU. Státy mají peníze jak "vydotovat" ceny pro konečného uživatele a konečně se to tedy i děje. Někdo to nazývá stropem, někdo dotací. Ale realita je, že to je konečně normalizace stavu do západního světa v cenách, daních, přerozdělení do nákladů.

Samozřejmě, ruka v ruce, se bude muset EU (každý jináč) popasovat s tím, že "co jsem vzal tam dnes částečně necham" - ale bude to scházet jinde. Tak to musím reformovat a ukončit tady ten princip "nekonečné solidarity nastavované seshora", protože ta taky nikde jinde není v tomto rozsahu, začínajíc zdravotnictvím končíc sociálníma aspektama.

Tím lze ukončit zcela debaty, které nemají konce, co se týče "cen" a "firem". (firmy jako takové, výkon ekonomiky by bylo lepší to nazvat - je problémem i v Asii i v Americe, to není "jen" záležitost EU pro drahé energie. Bylo by na čase se tomu tak dívat na kořen věci, že to snižování výkonu ekonomik pro problémy firem je mnohem širší, než že je v EU).

_________________________________

Hned vedle energetické infrastruktury a její zařízení je dopravní infrastruktura a doprava. Zase EU: ohromující zdanění všeho, ale ani 1/2 toho nejde zpátky. Na rozdíl od Ameriky a Asie, kde to zdanění nedosahuje těchto rozměrů a zpátky jde přímo ze zákona mnohem víc. Je jen několik výjimek v rámci EU, ale týkají se jen některých "úprav" třeba ve zdanění paliv.

Tak to jednoduše je. Energie a doprava, 2 investiční pilíře pro státy, aby byl efekt pro státy v ekonomice a zároveň pro obyvatele na spotřebě! EU a její členové si tady z toho dekády dělají výnosy pro všechny nadlimitně vůči světovým průměrům, zatěžují spotřebu na maximum pro uživatele, čímž jsou i výsledné produkty drahé (to nutilo firmy odejít jinam a do EU zpátky dovážet i ten obyčejný paralen atd.) a v době první krize to pocítí EU nejvíce ze všech.

Nyní to bude o něco těžší, protože pro výši dluhů a snaze udržet ty sociální výdobytky, se ty reformy nedají snadno udělat. Relativně je ta inflace spásou. Mělo by to předznamenat ukončení tištění peněz za nic a jasně oddělit služby pro všechny zdarma (v režimě běžných daní) a služby nadstandard (poplatky).

Pak tady nebude důvod k "pláči", který nemá žádné opodstatnění.
MPMP píše:A nejsmutnější na tom je, že jsem přesvědčený, že nárůst ceny (u té Fabie) o 70 tis. by byl pro mnoho zákazníků přijatelnější než jezdit na kole. :(
Tady si dovolím malé off topic. Zrovna jsem seděl ex měsíc ve Fabii. Tedy já si objednal vůz, protože můj je pro srážku se zvěří na tom špatně. Pronajmutí vozu, původně jiné značky, která byla obsazená a přivezl "novou" Fabii. Já vlastně čekal tu původní, takže to nové potěšilo již vzhledem. Výkonem, pohodlím. Vyjma menší batožinový prostor, ale ty 2 kufry, 1 pro notebook, se tam dají pohodlně. :) Kdysi jsem to zatracoval, ale nová verze je povedená. Týden posloužila velmi dobře, i na dálnicích seděla celkem dobře proti masivnější verzi jiné značky.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 3.12.2022 18:25:57, celkem upraveno 1 x.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Anonym »

Nejde jen o peníze za emisní pokuty za auta, ale také celá automobilka nechce být tou, která emisní cíle neplní. Vzhledem k tomu, že u emisních pokut je důležitá hmotnost vozu, takže se v podstatě stejná pokuta platí za fabii i za superba. Automobilka může prodat jen omezený počet spalovacích aut, protože neprodá tolik elektromobilů a hybridů. Pro automobilku je tak nejvýhodnější nyní prodat dražší auta s nepříliš výkonnými motory, takže levná i hodně výkonná auta postupně z nabídky zmizí.
Jinak tady si například analytici povídají o energetice, plynu, konkurenceschopnosti, ... od 40 minuty.
https://youtu.be/g89srmdVHWk?t=2403
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Elektromobilita

Příspěvek od kot »

Je to tedy hooodně na palici...
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Diaľničiar »

jak je jim "špatně"

Od července do září 2022 dosáhlo 16 analyzovaných automobilek celkově rekordních tržeb stejně jako rekordních zisků z probíhajících operací pro 3. kvartál. Pokud jde o provozní zisk, světovou jedničkou byl Mercedes-Benz se ziskem přibližně 5,2 miliardy eur před Volkswagenem se 4,3 miliardy eury a BMW s 3,7 miliardy eury. Největší světová automobilka Toyota naopak zaznamenala pokles zisku o 25 %. Opět roste i čínský trh, který měl v nedávné době problémy.

To, že si bude moct dovolit vůz zakoupit menší podíl lidí, než tomu bylo před pandemii je jedno protože se snížila produkční schopnost pro různé faktory. Většina renomovaných značek problém s odbytem nemá.

Extra segment EV:

V první polovině roku 2022 se celosvětově prodalo přibližně 4,3 milionu nových bateriově poháněných EV (BEV) a plug-in hybridních elektrických vozidel (PHEV). Prodeje BEV meziročně vzrostly o 75% a PHEV o 37%.

Pro celý rok se odhadoval prodej v úrovni 10,6 mil.

https://www.ev-volumes.com/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Diaľničiar »

VW podepsal sérií smluv a kontraktů, aby tak docílil získat podíl v kanadských dolech a kanadských důlních operacích. Dle Thomase Schmalla je to lepší cesta, než někde ve světě otevírat vlastní doly. Kanada jako člen G7, NATO je bezpečnou demokratickou zemí, která navíc oplývá všemi nerostnými surovinami potřebnými pro výrobu baterií. Základní memorandum bylo přitom podepsané jen v srpnu tohoto roku. Zintenzivněná spolupráce je mezi německou vládou a Kanadou. Kanada se v posledních letech výrazně podílí na podpoře projektů vývoje čistých energií ať už skrze investice do projektů vývoje ekosystému pro výrobu baterií v Kanadě, či např. investice do projektů na podporu využití palivového vodíku jako zdroje energie. Cílem je dosažení ekologických závazků Kanady o snížení emisí uhlíku. Nyní není nakloněná výrazně zvedat těžbu LNG po tom, co jí v posledních letech snižuje, jen kvůli záchraně EU, ale nepatrné zvednutí se již uskutečnilo. Důraz je ale kladen na nerostní suroviny, které mají napomoct snížit emise uhlíku.

Kanada se snaží zúročit přechod na elektrická vozidla a staví se jako zdroj surovin a my toho využijeme, řekl Schmall. Další lídr, GŘ VW pak na zmíněné konferenci uvedl, že VW postaví v Kanadě závod na výrobu baterií. Bude to již několikátá fabrika na baterie, která je tady ohlášená nebo se staví. (investice za 5 až 10 mld. dolarů)

Stellantis NV souhlasila s vybudováním továrny na baterie ve Windsoru , Ont., zatímco Umicore plánuje výrobu bateriových materiálů v Kingstonu, Ont. BASF SE plánuje výrobu bateriových materiálů v Bécancour, Que, stejně jako General Motors Co., ve spolupráci s jihokorejskou POSCO Chemical.

V Kanadě tak nastal zásadní obrat co se automotive sektoru týče. Dlouhé roky se tam snižovala produkce v obhajobě, že Kanada je drahá a je potřeba snižovat náklady. :lol:

Handelsblatt daily, Financial Post
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

No, kdyz se tlaci a dotuji co to da, tak se to nekde projevit musi.

Jo, ja zapomnel, ono se tomu dnes rika trh... JRD hadra...
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Diaľničiar »

Ne trh, ale systém financování. Ono se dotuje ledacos, na to jaksi směruje každý státní rozpočet. Takže takhle bych to tady neprezentoval. Ano dotuje, ale proč taky ne? Proč ne? Zrovna jako dotace na jiné věci, které ale taky člověk nemusí nikdy využít. Tak pak je zrušme všechny a ať rozhodne skutečně trh, který uvádíte a daně/sazby/poplatky v systému nebo zrušíme i to a zavedeme 100% platby za všechno? I důchodci ať si celý život spoří a odkládají peníze a nemusí být žádná státem placená valorizace. Protože, proč by měla být? Takhle se dopracujeme někam pár set let zpátky. :lol: :shock: I když tedy člověk vydělá majland, pokud nebude mít štěstí na výhru v loterii, tak při horší nemoci jednoduše zemře, protože nebude mít miliony na léčbu. A takhle se dá pokračovat. Ale to by byl skutečný trh: hodnota člověka, kterou tady sto let "odstraňujeme" a nahrazujeme za "práva" následováno právě těma dotacema, aby se ušlo více pro všechny.

Mám i jednu pozitivnější zprávu pro fanouška EV, než tuto filosofii. Začínají se spájet producenti aut a energetické společnosti. VW a ENEL spolu zakládají podnik, kterého cílem bude postavit 3000 nabíjecích míst. Itálie si polepší o rychlonabíječky v tomto rozsahu. Samozřejmě nebude to jenom Itálie; https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... -spolocny/ , ale pochopitelně se začíná na větších trzích. Možná je to i někde v češtině. :)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Mike »

Diaľničiar píše:.... Tak pak je zrušme všechny a ať rozhodne skutečně trh, ...
v Evropě, už bohužel, nereálné
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Diaľničiar »

Turecko představilo nové elektroauto, chystá také další továrny na baterie

Turecko, jeden z největších evropských výrobců automobilů, přitahuje pozornost svými investicemi do elektromobility.

6.12.2022

Byla spuštěna sériová výroba prvního tureckého elektro SUV pod značkou Togg, chystá se několik nových továren na lithium-iontové baterie. Výrobní linka automobilky Togg se nachází ve městě Gemlik v regionu Bursa a byla slavnostně uvedena do provozu v letos v říjnu.

Na karoserii spolupracovala společnost TOGG s italskou designérskou firmou Pininfarina. Turecká vláda oznámila, že vozidla Togg budou osvobozena od části daní, kterými jsou v Turecku standardně zatíženy konvenční automobily. K prodeji by nové elektro SUV mělo být připraveno již v prosinci tohoto roku. Jeho cena však zatím není jasná. SUV Togg bude následováno sedanem, který by měl vyjet z výroby ke konci roku 2023.

Pro samotný projekt elektromobilů Togg, což je konsorcium firem Anadolu Group, BMC, Kök Group, Turkcell, Zorlu Holding a TOBB Enterprise Group, bylo klíčové vyřešit spolehlivého dodavatele baterií. Prezident Tayyip Erdoğan má velký zájem na kompletně lokální výrobě elektromobilu a i díky tomu se vláda rozhodla zapojit do projektu také státní firmu ASPİLSAN, která je zaměřena na vývoj a výrobu baterií, a zároveň je i členem Asociace pro vyzbrojování tureckých ozbrojených sil (TSKGV). Na základě tohoto zadání zahájila společnost ASPİLSAN spolupráci s čínskou firmou Farasis a buduje novou továrnu na baterie.

Gigafactory s Jihokorejci

V Turecku je však i několik dalších firem, které se výrobou akumulátorů zabývají. Jedná se například o Yiğit Akü, která v současné době vyrábí baterie LFP (lithium-železo fosfát), a na jaře tohoto roku začala s výstavbou výrobní linky také firma Kontrolmatik.

K aktivitám v tomto sektoru se připojil také Koç Holding, který je jedním z největších holdingů v Turecku s širokým portfoliem aktivit. Koç Holding na jaře letošního roku oznámil, že postaví vůbec největší továrnu na lithium-iontové baterie na území Turecka. Partnerem skupiny Koç, je jihokorejská SK On, jeden z předních světových výrobců baterií a dodavatel pro Ford Motor Company.

Výroba má začít v roce 2025 a měla by vyrobit baterie o celkové roční kapacitě 30–45 GWh. Společnost SK On vyrábí prizmatické baterie s katodami NMC (nikl-mangan-kobalt) a je 5. největším světovým výrobcem lithium-iontových baterií. S přílivem dalších investic v tomto segmentu se v Turecku očekává celková výrobní kapacita dosahující až 220 GWh ročně.

Baterie jako high-tech export

Společnost Koç Holding již dříve oznámila investici ve výši 2 miliard eur do výroby elektrických vozidel automobilkou Ford Otosan, jednou ze společností holdingu. Nová produkce baterií tak zajistí mimo jiné i stálé dodávky pro model Ford Transit, který se již v elektro verzi v Turecku vyrábí.

Turecké lithium-iontové baterie zaujmou v blízké budoucnosti své místo mezi high-tech produkty, které Turecko vyváží, především díky narůstajícím investicím do výrobních zařízení. Tyto „joint-venture“ projekty v dynamicky se rozvíjejícím sektoru elektromobility, které se v poslední době významně etablují na tureckém trhu, mohou být velkou příležitostí také pro české investory a výrobce.

https://www.businessinfo.cz/clanky/ture ... a-baterie/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
160kmh
Příspěvky: 144
Registrován: 20.10.2022 20:26:52

Re: Elektromobilita

Příspěvek od 160kmh »

Systémy bez průběžného důchodu jednoduše funguje na bázi soukromého pojištění a spoření a stejně tak s lékařskou péčí, kde celosvětové pojištění není zas tak velká položka.
U nás to má tradici, tak si málokdo přectaví, jak by to fungovalo, bez státních důchodů a státem garantovaé lékařské péče, ale v jiných státech to jde, kde USA byly dřív pěkným vzorem.
Tedy se to ukázalo a jako velmi efektivní a společnost rychleji bohatne.
Nicméně v EU je to nepředstavitelné a v honbě za nízkými čísly CO2 se dohodli na dalším zpřísnění CO2 povolenek, které se budou nově platit i za dopravu.
Provedení asi ještě není kompletní, ale prodražením konvenční dopravy je to další podpora k elektromobilitě.
https://oenergetice.cz/energeticka-legi ... ovolenkami
ZBmaster
Příspěvky: 85
Registrován: 24.12.2019 22:20:21

Re: Elektromobilita

Příspěvek od ZBmaster »

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Diaľničiar »

pro zajímavost

Ze začátku se vedla debata o absenci e- větších strojů. Vyskytl se posledně jeřáb. Pokračuje to dál. A samozřejmě to tím nebude končit. e- nákladní vozidla jsou již dostupnější. V kombinacích hybridů, často i pro záložní zdroje.

:arrow: Kleemann’s electric-drive impact crusher
  • Kleemann uvádí na trh svůj mobilní nárazový drtič MOBIREX MR 130(i) PRO. Nejnovější člen řady PRO značky Wirtgen Group, extrémně výkonné zařízení se používá jako primární a sekundární drtič přírodního kamene a recyklace a splňuje vysoké ekologické standardy. Lokální bezemisní provoz je prý možný díky dieselelektrickému pohonu modelu E-DRIVE s možností externího napájení.
Obrázek

https://www.worldhighways.com/products/ ... ct-crusher

:arrow: Keestrack I4e crusher gets a redesign
  • Jedním z klíčových produktů, které Keestrack představuje, je zcela přepracovaný pásový mobilní oboustranný nárazový drtič Keestrack I4e s pokročilým diesel-elektrickým pohonem.
Obrázek

https://www.worldhighways.com/products/ ... s-redesign
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Tomas Eybl
Příspěvky: 201
Registrován: 30.8.2016 21:30:15

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Tomas Eybl »

Kanada poroučí větru dešti: každé páté prodané auto musí být elektrické - a to povinně.

https://motorguru.cz/nejnovejsi-zpravy/ ... nielsimek/
RedBaron
Příspěvky: 356
Registrován: 16.5.2019 22:39:50
Bydliště: Doubravice u ČB

Re: Elektromobilita

Příspěvek od RedBaron »

Tak na tenhle fanatismus dojedou všichni, protože tolik lithia na zemi nemáme. Jediný co zatím dovedli, je zdražit, Golf dneska stojí v průměrné výbavě a motoru 800 tisíc namísto 400, malá auta jako logické řešení do města se automobilkám nevyplatí vyrábět vůbec a zavírají jednu takovou továrnu za druhou. Silnice tedy mají být plné dvouapůltunových mastodontů, u nichž zřejmě ještě nikomu nedošlo, že ekvivalentem 70litrové nádrže je tuna a půl baterií, že k tomu potřebují obrovské gumové válce rozměrů 255/R20 aby taky trochu zatáčely a brzdily a když musím namísto tunového skrčka rozjíždět něco takového, tak kde je nakonec ta ekologie? Myslím, že si tu někdo hraje na sociální experiment, který dojde tak daleko že hrstka vyvolených zůstane v autech a všichni plebs pod čarou na kole. No a nebo jim to nakonec půjdou vybít z hlavy. Nu což, uvidíme...
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Diaľničiar »

Auta z Kanady nevymizí. To dost dobře nejde. Jen se stanou cenově dostupnější ty, které jsou preferovány. A to přesně dle dosavadních dávnějších podpor "spalováků", což jsou masivní programy za mnoho mld. USD/CAD na podporu zakoupení vozu. O tom se EU ani nesní. Toť vše.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Diaľničiar »

Celkově se v roce 2022 prodalo 10,5 mil. EV. (+55% proti roku 2021)
Většina z toho v Číně. Sama Čína ale chce upřednostňovat i export.
Blok EU zpomalil, meziročně o +15%. Rozhodně dáno především nejistotou ohledně války a co bude s dostupností energií.
Značí to ale, že celosvětově je každé 6. prodané vozidlo již EV. :idea:

EU nebo Kanada nebo USA co se tady nejvíce omýlí ... ale jsou i další. Tak jen ať to nezapadne.
In 2022, 79.3 percent of all new cars sold in Norway were 100 percent battery-electric powered vehicles. – Eight out of ten people choosing fully electric instead of combustion engines is a considerable step towards Norway reaching its climate goal of 100 percent BEV sales in 2025.
To dokazuje nade vší pochybnost, že cenově dostupné BEV jsou pro majitele nových aut volbou číslo jedna, říká Christina Bu, generální tajemník norské asociace EV.

Norsko se již dávno etablovalo jako globální lídr v revoluci elektromobilů.

Inovativní skandinávská země s pouhými pěti miliony obyvatel již více než deset let boří mýty o elektromobilech a vytváří nové prodejní rekordy elektromobilů na baterie (BEV).

Rok 2022 nebyl překvapivě žádnou výjimkou a tržní podíl elektromobilů vzrostl z 64,5 procenta v roce 2021 na 79,3 procenta v roce 2022.

https://elbil.no/norway-celebrates-anot ... -vehicles/

_______________
27,058 electric vehicles (EVs) were sold in Israel in 2022 representing 10% of all new cars, according to the latest data about new car deliveries in Israel -similar to the percentage of new cars that are EVs in Western Europe. This is more than double the 3.8% of new cars that were EVs in 2021.
https://en.globes.co.il/en/article-10-o ... 1001434022

Více než 40 % nových vozů prodaných v Izraeli v prosinci tvořily elektromobily.
Trh z 25% ovládá Geely z Číny.
Pokud se k této směsi přidají hybridní vozy, pak každé třetí auto prodané v Izraeli v roce 2022 bylo buď EV, plug-in nebo hybrid.

_______________

Jak si stojí Čína, která v roce 2022 zápasila s nedostatkem energií pro sucho + snížené dotace :?:
According to the China Association of Automobile Manufacturers (CAAM), 26.86 million vehicles were sold in 2022, with 6.89 million units being EVs. Sales of EVs almost doubled, surging by 93.4 percent year over year, thanks to cheap electricity and favorable government policy in China.
Ano, segment EV se rokem 2022 skoro o 2x zvedl proti roku 2021 navzdory těm negativním faktům. Elektřina byla prý nakonec levná a objemově postačovala.

https://www.chinadaily.com.cn/a/202301/ ... aa0ab.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Majkii »

Diaľničiar píše:Značí to ale, že celosvětově je každé 6. prodané vozidlo již EV. :idea:
Já jsem teda zaznamenal, že každé desáté.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

Nebude to tim, ze se do EV pocitaji i hybridy? Ono to pak lepe vypada a dokud nedojdou prachy tech druhych, tak to vypada, ze to i funguje.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Diaľničiar »

Lze statistiky ohýbat. Rozhodně to ale již není 0,5% a podobná slůvka. :D Nebo, že to se nikdy neujme. :D
Produkční kapacita nabíhá, co se vyrobí, to se prodá a lidi si bez problému kupujou a dobíjí.
Dle mojeho názoru je mimochodem hybrid nejhorší z výběru. Ale to rozvádět nechci.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Vozidla - technika“