Elektromobilita

Odpovědět
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Elektromobilita

Příspěvek od kot »

Jožko hezký komentář = koupě odpustků ! :lol: Snad jim u toho neupadnou volanty... / viz ušetřený 1 šroub u Tesly /
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Mike »

s odpustky máme jistou historickou zkušenost 8-)
takže tentokrát to nebude vozová hradba, ale spalovací hradba ;)
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Diaľničiar »

ještě k té UK a problémům do budoucna ohledně EV nabíjecí infrastruktury

Britský EVC zavede na národní úrovni přibližně 100 000 nabíjecích bodů EV.

Společnost EVC se sídlem ve Velké Británii zajistila kapitál ve výši až 165 milionů GBP, aby urychlila ambice společnosti EVC dodat až 100 000 nabíjecích bodů pro elektromobily po celé Velké Británii do roku 2027.
  • Prostřednictvím posílení cílové infrastruktury nabíjení EV se EVC snaží eliminovat obavy z dojezdu, které pociťují řidiči EV, kteří mají zájem najít spolehlivé nabíjecí body. Projekty sahají od jednotlivých nabíječek až po větší nabíjecí uzly pro elektromobily a budou využívat nabíjecí body s kapacitou mezi 22 kW a 300 kW.

    Hlavním zaměřením společnosti EVC je poskytování pohodlných, praktických a spolehlivých možností „cílového“ nabíjení pro rostoucí zákaznickou základnu. Společnost financuje a instaluje nabíjecí místa pro elektromobily na základě dlouhodobých smluvních nájemních smluv v „destinacích“. Patří mezi ně pohostinské, rekreační a maloobchodní prostory, pracoviště a vícebytové obytné jednotky. Zajištění pohodlného a praktického nabíjení elektromobilu v místě určení znamená, že zákazníci, zaměstnanci a obyvatelé již nebudou muset trávit čas na nabíjení na cestě.

    Financování expanze poskytla Denham Sustainable Infrastructure (DSI), pobočka globální investiční společnosti pro transformaci energetiky, Denham Capital.

    Plně financovaná řešení EVC mají za cíl splnit požadavky odvětví EV a poskytují inovativní a škálovatelnou infrastrukturu nabíjení spolu se softwarem pro správu nabíjení. To zahrnuje správu veškerých požadavků na plánování, provádění instalace a údržby každé nabíječky. Pronajímatelům, kteří chtějí investovat svůj vlastní kapitál, nabízí EVC řízenou službu, kdy EVC provede instalaci a provozuje nabíječku EV jménem pronajímatele.

    „Závazek společnosti Denham Sustainable Infrastructure – jeden z největších v sektoru infrastruktury pro nabíjení elektromobilů ve Spojeném království – obohatí naši schopnost poskytnout podnikům a zákazníkům v celé zemi sebevědomí, že přejdou a zapojí se do revoluce elektrických vozidel,“ řekl Nick Ballamy, CEO společnosti EVC: "Vidíme zadržovanou poptávku na našich trzích a tato investice nám umožní urychlit dodávky, abychom tyto potřeby splnili."
https://www.evcandi.com/news/uks-evc-ro ... nationally
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

Miku, nebude. Tentokrat to maji dobre podchycene. Fstejte se, nyc se fam nestane...

Uprimne uz delsi dobu jsem fatalistou. Proste do tech .... musime spadnout. Blby je, ze nekterym se nerozsviti ani potom.
MPMP
Příspěvky: 3279
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Elektromobilita

Příspěvek od MPMP »

2jozka: bohužel je to tak.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Mike »

2 jozka :
já tomu říkám "poučený optimista"
;)
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
160kmh
Příspěvky: 144
Registrován: 20.10.2022 20:26:52

Re: Elektromobilita

Příspěvek od 160kmh »

Diaľničiar píše: 14.2.2023 16:12:09 Důležité je si uvědomit, že co to bude značit? Že vy si snad v 2030-2035 koupíte ojetinu EV? Dnes má někdo Teslu, tak vy si jí koupíte? Možné to je. Ale již dnes to spěje k min. nákladům na servis, pořeší se baterie a není potřeba se toho zbavit. Všichni se toho jen tak zbavovat nebudou. Automobilky nebudou dávat takové akce, že výměna pro věrného zákazníka, to až když bude problém s odbytem a ten v tomto období nebude. Takže vy si koupíte buď nové nebo budete muset značně investovat. Ano, ojetinu + baterie. A budete tam, kde jste dnes - 15 roční průměr vozu, ale spoléhat na to, tak to bych nedělal.

Tento aspekt bude možno nad uvažovat teprve po 2040. Že těch vozidel bude mnohem více. Ale někde bude demografická krivka, budou další aspekty celkové vytlačování vozidel jako takových z aglomerací a evropských měst a vůz bude na přítěž. A postupně půjdou vozidla EV dál do zemí rozvojového světa. Kde bude mít smysl ropa, kde budou jezdit vozy s nižšími emisemi, protože to tam všechno spěje, až se utlumí i tato činnost a bude nahrazována. Proto je to biznis, protože to vytváří prostor na dalších 30-40 let produkce. Ovšem EV se neplánuje vyrábět na 60 mil. v nejbližší době ročně. Přitom prodej spalováků stagnuje. My si můžeme namýšlet, že částečně uměle (cílené konflikty a antikampaně), ale tak nebo tak, je to daný vývoj.
Na co bych sázel čím dál méně a to se netýká jen EV vozů, ale že jejich životnost se začíná zkracovat s tím, kolik nových elektronických součástek se do dnešních aut montuje. Mechanické části toho vydrží už věru hodně a všechny druhy senzorů co ve výsledku brání i funkčnosti auta + nejasná SW podpora po více než 15 letech ? Nejsem mechanik, ale přijde mi to stále více komplikovanější.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

Pokud chcete vedet, jak dopadne banka, ktera nesleduje zisk, ale zarivou budoucnost, sledujte co se deje v USA. Tam taky dosly penize tech druhych.
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Elektromobilita

Příspěvek od kot »

Hezký koment Jožko !
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Diaľničiar »

Expertizní stanovisko na finanční krizi, to se hned tak nevidí. A patrně se ujme bez ohledu na geografické působení. Že? Jen, aby vám z toho nebylo pak špatně, protože je to trochu jináč, ale to je tady zbytečné psát, mě kdysi stačil bohatě popsán problém Černé Hory stejným expertem.
Mnohem důlěžitější je, co bude dál a kam se to ubírá ... tím teď nemyslím odstartovanou krizi financí a bank, ale všeobecně aspekt, který nabírá ...
Kdo trochu čte, tak sleduje výnosou křivku dluhopisových fondů v obyčejné EU - jsme u 6-8% na 3 roky. Což je jedna z mála investicí z hlediska umístění na trhu, kdy se výnos zná předem což na rozdíl od jiných investicí je výjimkou. Je to nyní mnohem více, než "garantované" formy vkladů (které se i v DE pohybují jen kolem 2%, resp. se podílí kolem 25% ze skutečné inflace napříč EU). To ale značí, kam se ubírají % za dluhy. A bude hůř - ECB úroky zvedá na rozdíl od FEDu a to značí, že po roce 2025 to teprva začne být zajímavé (dluhy bobtnají a % stoupají, tudíž i náklady na obsluhu dluhů - i proto ten apel na krocení deficitů hluboce pod 3% co možná nejdříve).
Tak pak to třeba připomenu, jak který stát věřil v zisky, když nejdříve upřednostnil udržení zbytečné spotřeby namísto efektivních investicí do budoucnosti. Nepředpokládám krachy států, ale rozhodně budou přinucené snížit dosavadní sociální rozměry a investice se 3x promyslí ...

Elektro cíle budou dosažené na 30% a tam na delší dobu zůstanou. Což vlastně naplní cíle. Všeobecně se totiž ježdění omezí a dostupnost vozidel jako takových rovněž. Stačí si všimnout snižování produkce. (a všeobecně dochází k propouštění lépe postavených lidí v IT sektoru, sektoru bank atd.) Takže s odstupem opravdu pár let to spěje sem. A žádný producent to již neobrátí naopak - protože by zmařil dosavadní investice, kterým věří. Pokud se spletl - pak zkrachuje. To je rovnice, která platí opravdu dlouhou dobu. Za mnohem větším počtem bankrotů posledních let jsou ale spekulace a neznalost trhu, než-li špatný výběr technologie, kterou podpořím. Nemluvě o tom, že ono to vydělá všechno 10-100x a krach nastává "až pak". A je za tím jisté pozadí, kterýmu je nutno alespoň trochu rozumět - novinka nahradí starou věc, na kterou si již nikdo ani nevzpomene ...
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Elektromobilita

Příspěvek od kot »

To nevypadá na "světlé zítřky" ale naopak na "temné vize" Dialničiari...
MPMP
Příspěvky: 3279
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Elektromobilita

Příspěvek od MPMP »

Z reakce Diaľničiara mám pocit, že ti, co podporují přechod na elektromobilitu a dosud nám tvrdili, jak je to skvělá technologie, jsou přesvědčeni, že je již rozhodnuto a není potřeba nadále lhát o tom, jak to bude skvělé a je třeba začít lidi připravovat na to, že bude zle. Úmyslně nepíšu "bude hůř", protože se domnívám, že skutečnost svými dopady překoná i ty nejčernějšéí vize z před 10 let. Je mi z toho opravdu smutno.
RedBaron
Příspěvky: 356
Registrován: 16.5.2019 22:39:50
Bydliště: Doubravice u ČB

Re: Elektromobilita

Příspěvek od RedBaron »

Ano, trochu nám plebsům elitáři naprogramovali že budeme mít nejlevnější automobil pro individuální přepravu dvakrát tak dražší než dosud a teď krčí rameny, že tak to má být a je to tak správně. Otázkou zda skutečná ekologie a energetická výhodnost je v pozorovaném vymření tunového hatchbacku s litrovým motorem a nastolení vlády megasedanů a SUV s váhou dvě tuny a více. V případě že už bude jezdit jen horních deset tisíc věřím tomu že ano, zbytek lidí do té Prahy z Budějc pojede na kole, tak jakýpak copak.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Mike »

právě, v tomto jsme pokrokoví
proto nám nebudou chybět dálnice...
před 20lety nám ujel s infrastrukturou vlak a teď se to bude hodit, protože začal couvat
jen škoda, že nás minou dotace na rekultivaci dálnice na řepkové pole ;)
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Diaľničiar »

BMW Group investuje v Debrecínu více než 2 miliardy eur

Společnost BMW Group buduje ve svém závodě v Maďarsku montážní linku pro výrobu vysokonapěťových baterií pro vozidla NEUE KLASSE. Linka na výrobu baterií se bude nacházet na místě závodu na výrobu vozidel v Debrecínu, který se začal stavět přibližně před šesti měsíci. Společnost vytvoří více než 500 dalších pracovních míst a do konce roku 2025 investuje do výstavby a spuštění celého závodu více než dvě miliardy eur.

„V Debrecínu stavíme nejmodernější závod na světě. S naší iFACTORY vytváříme nové průmyslové standardy pro výrobu vozidel. Naše investice podtrhují náš systematický přístup k implementaci e-mobility,“ sdělil Milan Nedeljković, člen představenstva BMW AG zodpovědný za výrobu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Diaľničiar »

Mike píše: 21.3.2023 20:09:33 právě, v tomto jsme pokrokoví
proto nám nebudou chybět dálnice...
před 20lety nám ujel s infrastrukturou vlak a teď se to bude hodit, protože začal couvat
jen škoda, že nás minou dotace na rekultivaci dálnice na řepkové pole ;)
Řepka u EV?
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Diaľničiar »

kot píše: 21.3.2023 2:29:30 To nevypadá na "světlé zítřky" ale naopak na "temné vize" Dialničiari...
Rozdíl mezi stavem před 1990 a dneškem je vývoj velikosti "firem". Globalizace způsobila, že já dnes ovládnu koho chci a stejně tak ho zruším a vám dovezu co jen chcete. Klidně i od vás - konečný produkt bude u vás přebalen a označen jako vyrobený u vás, pouze složen z komponentů ze 4 jiných zemí. To je důležité si uvědomit, než napíšu druhou věc.

Tou druhou věcí je, jaký bude další vývoj. Čeho se všechny centrální banky obávají??? Že se inflace vymkne spod kontroly. Další zvedání úroků (původní cíl byl dosáhnout až 5% což je nereální za krátkou dobu - protože to položí zadlužený svět nárazově a je konec) musí zpomalit. Takže je nevyhnutní se vyrovnat s vyšším deficitem. To nás vede ke snížení spotřeby (tak nebo tak = inflace již dnes je, platy nestačí ... ale ve vztahu k rozpočtu buď se zvednou daně což sníží spotřebu a výběr bude stejný nebo se omezí výdaje - část se protaví do zpoplatnění služeb, část do snížených výdajů jako takových, to sníží spotřebu pomaleji). Státy budou muset uskutečňovat 10- roční plány výdajů, proto se tak začíná mluvit o důchodech, o tom co je a co není sociální pomoc atp.

Protože v opačném případě se inflace vymkne spod kontroly. (samotná inflace 3-5% byla žádaná, protože se urvala spotřeba po lockdownech a potížích s dopravou, to všichni víme a prohloubila se válkou na UA) Ale stane se to, že to "zabije" všechny kdo nepracují, všechny co pracují a mají jakékoliv úspory o ně prakticky přijdou. Státům se odepíše část dluhů - ale budou stát před sociálním výbuchem, protože lze pozorovat že již nyní nestačí valorizovat ani základní dávky. V tomto scénáři by nastal velký krach - protože centrální banky to rovněž nemají jak dál řešit. Formálně za všechno ručí, ale nad nimi již není nikdo. Proto, mj. i proto, se třeba Putin snažil před válkou snížit dluhy na minimum a doposud dělá co lze, aby se zadlužování prudce nezvedalo. Jiné země staví na "vlastní dluhy" - úvěrování rodinných konglomerátů jako v JAP. ČLR půjčila biliony - ale ona nezabere ty dálnice ve světě, ale ovládne jiná aktiva. Ovšem na U.S. dluhopisech padá na držku i ona stejně jak krachující banky - v USA, které mají peníze 10 let zpátky a nemají kam investovat. Důvodem krachů jsou cenné papíry U.S. dluhopisů a zvyšující se úroky. To jsou ohromující ztráty, které soukromá banka nevykryje - národní počká deset let až se trh uklidní, ale ČLR má dnes další problémy, které musí hasit. Tedy není to "jen" západ, který ty problémy má. Proti vysoké inflaci, která by nebyla pod kontrolou ale centrální banky bojují.

Temné vize snad ne. Resp. my už dnes nesvítíme, a to nevztahuju na energetické šoky na trhu, ale nsvítíme, protože takříkajíc není za co. Upadnout do temné vize proto nemůžeme, když už jsme tam. Všichni budou o něco chudší - jde jen o to o jak moc a jak rychle - někde je lepší to % zvednout v úvodu, když se to stejně stane. Může se stát, že někde si to 2-3 šokově prožijí a bude již lépe a jinde teprva stoupne inflace, protože stát najednou nebude mít z čeho ten standard vykrývat. Proto je ale i ta inflace v EU tak rozdílná a někde fungují ta opatření a jinde až tak ne. Francie a Maďarsko postupují téměř identicky, ale Maďarsko má násobky inflace.

Pokud se zastaví produkce EV - tak se především zastaví produkce všech vozidel. :idea: To je v rámci dostupnosti vozů taky možný negativní vývoj. Automobilky ani za 2022 nemají tržby jako v 2019 a již nejsou na vině čipy. Výhled do 2023 není růžový, sektor propouští trvale po 2020 bez ohledu na výkaz zisků nebo budoucnosti. Jen se o tom možná tak moc nemluví.

Ať se to zdá nebo ne, tak produkce "všeho" se zpomaluje. Využívání IT služeb se zpomaluje. Nezaměstnanost nestoupá proto, že se nepropouští, ale proto, že světu stále chybí pracovní síla. Lépe se distribuuje. A i když jsou vyšší valorizace - je i vyšší inflace. Valorizace nestačí, inflace prozatím udržuje biznis model firem, že můžou vyrábět se ziskem. I tímto se ale rozevírají nůžky ... jen si to dnes skoro nikdo neumí uvědomit.

O ničem jiném to ale není. Jen o tom, že když si uvědomíte jak je to dnes, tak si řekněte, co nejhorší může být do 2 let a přizpůsobujte tomu život, investice, spotřebu. Kdo ihned vyměnil nábytek a spotřebiče, tak dokázal utratit úspory za stejné ceny a bude je mít rychleji zpátky, než když by měl to vybavení obstarat nyní. A ještě ušetřil na energiích, opravách a zajistil si nějaký komfort. To stejné byla možná fixace úroků. Všichni ostatní si nyní musí uvědomit, že upínat se na čisté spoření je špatně. Stejně za 30 let státu je reální inflace kolem 50% (a více), ale není to ihned jako u měnové reformy. To je rozdíl. S investováním, kde jste schopni pokrývat inflaci máte stejnou hodnotu i po 30 letech. Kdežto s běžným spořením máte tu inflaci v úrovni 40%, tedy 10% se vrátilo za tu dobu. My totiž máme dlouhé dekády levné peníze - protože je nastaveno, že státy masivně utrácí: EU na sociální blahobyt, Amerika na války a šíření korporací, ČLR na spotřebu ve světě díky čemu vyrostla, ale za vším hledej velké dluhy. Ty dluhy se musí snížit - ale nejde to tištěním peněz jenom tak. Ale ve finančním světě není nikdy jen tak něco za nic. ;)

A teď ten paradox. Ten peníz, který vlastně nemá hodnotu sám o sobě, u krize jednoduše se stanoví jiná hodnota a je konec vs. člověk, ta naivní bytost, která si myslí, že se zmůže na to, že překoná ten finanční svět, že si vybere tu hotovost (protože samozřejmě jí není fyzicky dost - ale zase, firmy jí ani vybírat nepotřebují) - stejně nemá pod kontrolou co si za ní koupí a v jisté chvíli nemusí zpátky získat původní hodnotu takže je jedno kde leží, ale paradoxem situace je, že to co chce kontrolovat se změní na destabilizaci. Ti zajištění, ty tzv. elity jak čtu výše to slovo - mají sice majetek vyjádřen v penězích, ale peníze jsou možná 2% jejich majetku. ;)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Mike »

Diaľničiar píše: 26.3.2023 14:23:11 Řepka u EV?
ve finále je jedno, co se spálí, aby z toho bylo neemisní palivo....
ale víš sám, jak jsem to myslel 8-)
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Diaľničiar »

Vím, ale praxe je jiná. EU většinu toho co přilévá do paliv tak dováží odjinud, třeba z afrického státu Keňa. Alespoň po minulé roky, ale ano, já tomu porozuměl.

Pro zajímavost. První svojeho druhu - 1. čistě elektrické vozítko na zbavení ledu letadel, od největšího provozovatele letišť na světě

https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/news ... 032023.htm
  • V roce 2022 získalo letiště Clermont-Ferrand Auvergne, spravované společností VINCI Airports (VINCI Concessions), první plně elektrický odmrazovač na světě.

    Má dostatečně výkonnou baterii, aby provedla 8 až 12 odmrazovacích operací na jedno nabití, v závislosti na stavu letadla. Tato inovace umožňuje zkrátit dobu potřebnou pro odmrazovací operace díky optimalizované době ohřevu při současném omezení použití odmrazovacích přípravků.
Informace vyšla nyní, protože se celou zimu de facto testovala praxe.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Lenny »

Dojezd elektromobilu pro službu u záchranky nestačí, ukázal testovací provoz
Dobře se s ním jezdí, ale vůz se spalovacím motorem zatím stále plně nenahradí. Tak by se daly ve zkratce shrnout závěry testu elektromobilu, který tři měsíce používala v provozu Zdravotnická záchranná služba Olomouckého kraje.
Zdroj: https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/ele ... zpravy_stk

Zásadním problémem se ale ukázala být nedostatečná kapacita baterie a z toho plynoucí dojezd. A to i přesto, že vůz vyrážel do služby vždy po úplném nabití, kvůli kterému přitom nemohl být k dispozici nepřetržitě.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Anonym »

Diaľničiar píše: 26.3.2023 14:46:46 .
Zase tak pesimisticky bych to neviděl. Stát nyní před krachem není, možností je zvednout daně, ty už jsou ale extrémně vysoké, druhou možností je propustit část úředníků, ale do toho se politikům nechce. Ještě má stát možnost znárodnit penzijní fondy podobně jako v Maďarsku. K tomu jistě dojde v budoucnu dojde a oddálí to státní krach.
Za 30 let státu není inflace 50%, ale mnohem vyšší. Každých 15 let se platy zhruba zdvojnásobí, poslední rok je tempo ještě rychlejší. Pokud si odložíte peníze na 30 let, tak budete rád, pokud si za ně koupíte čtvrtinu zboží co nyní. Lidi rádi ukládájí peníze do penzijních fondů, protože vidí státní podporu, ve výsledku je ale takové spoření nevýhodné proti jiným investicím. (Výhodné je až posledních 5 let před důchodem)
Inflace vzniká, když vznikají nové peníze. Posledních 10 let centrální banky pumpují do ekonomiky peníze a inflace se projevila pořádně až nyní. Byla umocněná greendealem a konfliktem na Ukrajině, kdy si Evropa zakázala dovážet levné energie. Ty se naštěstí nyní zastabilizovaly na zhruba 2,5x násobku cen, které byly dříve, což už není tak hrozné a dá se s tím žít. Pokles cen energií byl dán šetřením, kdy některé firmy odešly z EU, některé přerušily nebo ukončily činnost a obyčejnými lidmi, kteří také šetřili. Samozřejmě to mělo za následek, že například skleníky na papriky a okurky zůstaly prázdné, takže jejich cena je v současnosti vysoká a propisuje se i do inflace. Inflaci se nyní daří centrálním bankám srážet pomocí vysokých úroků. Peníze totiž vznikají z půjček. Když jdete do banky a půjčíte si hypotéku 10 milionů, tak těch 10 milionů se nikomu nevezme z účtu, ale 10 milionů se vytvoří z ničeho. Když jsou vysoké úroky, tak se méně půjčuje, takže i klesá inflace. Nemožnost půjčit si způsobuje celkové zpomalení ekonomiky a tím se i snižuje inflace. Jakmile centrální banky uvidí snižující se inflaci, tak centrální banky znovu začnou snižovat úroky a ekonomika se znovu zrychlí. Prostě normální hospodářský cyklus. Cenová hladina ale už zůstane vysoká, levné ceny se již nikdy nevrátí.
Co se týče EV, tak němci si plánují do roku 2045 navýšit instalovaný výkon FVE z 65GW na 400GW až 445GW. U větru z 65GW na 160GW až 180GW. Už nyní mají občas z OZE přebytky. Energie bude dost i bez jaderek, jen je otázka jak se to všechno zaplatí, ale pomocí vysokých cen energií a dotací se to nějak zařídí.
Energie bude dost i pro EV. Nyní jsou nějaké snahy i po roce 2035 prodávat auta se spalovacími motory a syntetickým palivem. Podle mne to soudruhy za pár let opustí a zůstanou u elektromobilů.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Diaľničiar »

Anonym: to ale není pesimistický pohled. Ten by vypadal jináč. ;) Jeho zakončením bude 30-35% nezaměstnanost a větší rozsah války, aby se tzv. "vyjasnila pozice, kdo se nají". To by byl pesimistický pohled, protože to by znamenalo ukončení civilního života a podřízení se ve všem jiné logice. To si myslím, že se opravdu nestane. I proto, že se kumulují aktivity, které společně drví zadaný cíl.
Co se inflace týče, tak ten dlouhodobý průměr moderní doby je opravdu kolem 2% za rok. Takže o moc vyšší není. Ale hlavně to byla jistá ilustrace faktu, že pouze a jen investice v tomto dlouhodobém průměru udržují hodnotu, a nic jiného - v té zvolené jistotě/strategii to není. A taky "jen" udržují, což je ostatně ale to hlavní jádro a pointa biznisu kolem peněz, stručně řečeno.
Ostatně, co se pesimizmu týče, vaše výklady na ruské energie a plyn pár let zpátky a situace dnes, tak to by znamenalo, že vzhledem na to že se nic z toho nedělá, že dnes je holá katastrofa. A to já říkám, to ještě není. Jak lze pozorovat, tak není. Nesmysly, které byla snaha šířit napříč EU u lidí dnes ztrácejí smysl.
Ve výsledku samozřejmě bude inflace kolem 100% za velmi krátkou dobu, ale to neznačí pokles životní úrovně stejnou měrou. A pak ceny reálně klesnou.
Problém by mohl nastat ve vlně bankrotů, čeho důsledkem budou prázdné regály. Britové to zažívaj pár let, nedostatek řidičů a dnes Brexit. Rusko to zažívá taky, mít peníze a mít prázdné obchody a tady jsou prozatím plnší, ale EU není ostrov a ty pohyby se uskutečňují.
Svým způsobem je to nevyhnutní - já to tady již jednou psal. Snížit rozmach a rozmar, prakticky ve všem. A to se dobrovolně nikdy neuděje. Ono se nakonec skoro nic nestalo; civilisti odcházají z UA, válka je tady jako na zavolanou. Zda ideologicky někdo věří že je Rusko v ohrožení nebo ne, zda tomu tam někdo věří je jiná věc. To je to riziko, že se situace vymkne mimo nějaký záměr, o kterém se šlo dočíst s logickým vyvoděním a závěrem před léty. To se stát může, ale rozhodně se neděje žádná deglobalizace, právě naopak. Ještě menší okruh ale gigantů ovládne zbytek a ti giganti působí celoplošně. Deglobalizace se tak promítne do života lidí, ale zase z velké části dobrovolně - kdo chce dnes všechno nové z mladší generace? A nejde o peníze, protože to je volba jak žít. Ačkoliv je zcela rozdílná proti generaci 50+, která to nechápe a vidí v tom ohrožení budoucnosti.
Protože peníze a systém peněz a tohle všechno to se neřídí z "boží vůle", že ano ... to jsou poměrně dobře sofistikovaná opatření. A my jsme dnes ideálně tam, kde jsme, že všechno je v maximu - nyní to stačí udržet. Rok, dva, tři. Pak si zvykneme na něco jiné a na co kdo bude mít. (když už ty peníze - ideální nástroj kontroly všeho).
p.s. vy to vztahujete více na samostatnou ČR; i ty platy. to se nebudu přít, ale tam jsem já nemířil ... ty věci jsou mnohem širšího charakteru. I ty pointy.

něco další k tématu:

Ford bude v továrně v Tennessee vyrábět půl milionu elektrických nákladních vozů ročně

V závodě BlueOval City americké společnosti Ford v Tennessee se bude vyrábět až 500 000 elektrických nákladních vozidel ročně, včetně různých verzí nové generace elektrického pickupu Ford řady F.

Továrna zahájí výrobu na podzim roku 2025, čímž připraví půdu pro expanzi společnosti Ford na trh s elektromobily. Společnost Ford Motor hodlá v závodě BlueOval City, který se v současnosti staví v Tennessee, vyrábět až 500 000 elektrických nákladních vozidel ročně.

V závodě se budou vyrábět různé verze nové generace elektrického pickupu řady F, známého jako Projekt T3. Generální ředitel společnosti Ford Jim Farley oznámil, že výroba bude zahájena na podzim roku 2025. Komplex BlueOval City je součástí plánu společnosti Ford vyrábět do roku 2026 celosvětově dva miliony elektromobilů.

Součástí komplexu BlueOval City bude závod na výrobu baterií s kapacitou přes 40 gigawatthodin článků, což by stačilo na napájení až 500 000 elektromobilů ročně.

Nový elektrický pickup bude nástupcem modelu F150 Lightning, který se v současnosti vyrábí v Michiganu, a bude vycházet ze standardních pickupů řady F se spalovacím motorem. Závod Ford BlueOval City má celkovou montážní plochu o 30 % menší než běžný montážní závod, a přesto dokáže vyrobit více vozidel. Současné automobilové závody jsou navrženy tak, aby ročně smontovaly 250 až 300 tisíc vozidel.

Komplex BlueOval City v hodnotě 5,6 miliardy dolarů Ford staví společně s jihokorejským partnerem SK On.

https://www.businessinfo.cz/clanky/ford ... ozu-rocne/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Diaľničiar »

Anonym píše: 30.3.2023 19:45:38Cenová hladina ale už zůstane vysoká, levné ceny se již nikdy nevrátí.
Levné ceny. Já pochopil jak to myslíte, ale ani v tomto zcela nesouhlasim. Nebo je to slabo vyjádřené a možností výkladů je vícero.

Všeobecně, nyní zaostává růst mezd za inflací asi 10% proti 2019, ne samotná ČR a ne samozřejmě každý člověk. Někde je to 25%, někde je to 6%. Neberme v potaz 2020, kdy mnoho komodit zlevnilo protože se necestovalo atd a masoprůmysl neměl jak zásobovat hotely atd. To byl extrém, stejným byl 2022.

Důležitější, než tohle numero je zatížení výdajové stránky běžného člověka. Že nezbývá více než 10% "na cokoliv" a tudíž přibližování se této částce způsobuje neduhy: šetření, tedy neblahé dopady na příjmy z další spotřeby. Turistika: že tam nepojede pár set tisíc lidí k tomu moři nebude až tak překážet; zdraží se stejně ty pobyty a furt budou miliony, co tam pojedou a i tam se to vykryje - nevykryje jako i jinde. Nastane tam větší ráj, nebude tam tak plno.

Ceny nemůžou jít zpátky. To by byla deflace, ještě horší scénář, než inflace. To tady skoro bylo :!: Taky uměle, ale bylo. A právě tehdy se masivně tisklo - na podporu ekonomik. FED i ECB. Ne všechny země, ta vaše tehdy upadla do recese, takže zase ten příklad, že jeden stát je jaksi jinde ale nehraje roli. Ubral se opačním směrem ... stejně co to komu dnes pomohlo? V tomto pohledu dnešního vývoje ale že nic.

Pokud nebude dostatek tovarů - což hrozí - tak peníze jako takové budou mít jen částečné využití. Na běžnou spotřebu typu placení energií atd. Duálně budete mít jiný mechanismus, kterým si zakoupíte, co si bude možno zakoupit v propočtu na osobu, věk. To jen pro představu jak se aplikuje 21. století do praxe. Ono to funguje, USA na tom stojí lístkama potravin řadu let. Šeky, které živí hromady firem ale i krků. EU se tomu snaží bránit Fondem Odolnosti - půjčkama ale na investice. Udržet ekonomiku v meziobdobí fondů (do a po 2021). Chybí projekty. Ale snaha je. Je to konkrétní element.

Než fakt, že cenová hladina zůstane vysoká je důležitější říct, že namísto jen roku 2022 pak že i roku 2023 lze říct, že ještě i rok 2024 bude patřit k cenově vyšším, než bude růst mezd. Ceny se sníží, ale když cena bydlení vzrostla za pár let o 100%, tak když se sníží o 20%, tak bude furt vysoce nad průměrem všeho. Vidíme kde je dnes palivo - ale to je i uměle generována cena, firmy nechtějí riskovat extra zdanění, tak osekávají marži. Ale tankuje se jako předtím. Navzdory inflace, která zvedá všechno v těžebno - prodejním řetezci včetně suroviny. (v EU), to jen tak mimochodem

Pandemie vyhnala lidi z mnoha podniků a aktivit. Hlavně jim ubrala jakési společenské cítění. Takže alkohol se prodává za ceny, za které se nikdy neprodával, ale likérky mají větší zisky. Nemají je majitelé barů. To je další příklad ale tímto rokem je u konce - bude se zdražovat produkce alkoholu nad 10%, protože ceny a mzdy rostou i tam. A to se musí promítnout.

Takhle bych to mohl ilustrovat do rána, ale značí to, že fáze II je o tom, že další vrstva lidí dostane víc + další inflace všeobecního charakteru na tovary a zboží v energiích = musí ten vyšší než požadovaný cíl růstu inflace pokračovat i dalším obdobím.

Automotive segment začne snižovat stavy. Mzda půjde nahorů, i to auto půjde nahorů, ale vyrobí se jich menší množství. Na to je navázán další biznis. A takhle se dá pokračovat. Když já před léty psal, že se vyrobí menší počet EV a bude to stačit - málokdo chápal. My tam spějeme k tomuto bodu. :idea:

Co dnes brání zdražení notebooků o 100% ? Vůbec nic. Stačí vyvolat vlnu, že nebudou, protože něco. A to se stane dalším rokem, protože IT firmy propouštějí, že je nezájem o leccos. Tudíž tohle bude další důsledek. A z takové informace máte paniku - a co bude se vykoupí 6x rychleji. A tím stoupne cena. Tím se vykryje nárůst investicí do čipů - a pokryje to investice IT firem a pročistí se trh. Odstraní tzv. zbytečná malá konkurence, která to neustojí.

Dříve nebo později (2026 a dál) budou zásahy ve školství, zdravotnictví, policii. Bude se platit za ty služby. To jsou služby a začne se za ně mnohem více platit. Nebo nebude ale ty služby jednoduše nebudou ... bude úroveň školství jako v USA: nebude učitel který by učil za ten plat. Tady je zase výjimka v ČR - fixuje se plat na průměr. To je dobře. Kdo tomu rozumí, musí to školství garantovat ... horší to bude se studentama z čeho utáhnou studia po SŠ dál ...

Ale to je opravdu daleko. Ale to není pesimistický scénář, nýbrž nevyhnutnost. Každý kdo to nezvládne tak je to jen o tom, že dřív na to dojede. A teprva bude buď to vyvrhelem nebo otrokem na pár dekád. Vázat 90% výdajů, 7% mít v investicích a 3% jakože státní politika. Z toho není cesta zpátky.

Elektrické energie bude dostatek. S tím lze souhlasit. ;) To jak to bude fungovat s nabíjením nejen EV je pak jen o regulacích a nastavené systému. Tak jak se vším, ale to přijde do reálu po 2030. Mezitím přijde dalších 500 problémů a každý se bude "řešit".

Levné ceny - mírné zlevňování - se ale vrací již dnes. ;) Jak klesla cena plynu, tak klesla cena AdBlue, cena kotouče papíru atd. ;) Mírně, ale ve výsledku je to 8-30% u těchto komodit, kde se to promitá ihned. ALE FAKTEM JE, že jsou 1,5x až 4x drahší, než tomu bylo před válkou na Ukrajině. Jen nejsou drahší 5x a více. Jenomže faktem je i to, že růst mezd rostl rychleji, než inflace před rokem 2019 včetně, protože se ekonomika zahřála - všeho všude nedostatek personálu ve výrobě a dopravě. A ten ještě stále přetrvává ... cílem je, že zmizne. :x Náborové příspěvky 50 až 100 tisíc Kč a hromada benefitů. Tímto to začalo: snížení finačních výhod jen za to že přijdete pracovat. Nabídka se snižuje sama. Ale vždy jde i o to kde a proč - dnes je to i dopad migrace z UA, ale bude to i promítnutí snížení produkce a prodeje. ;) Najednou si ten brigádník tu práci jen tak nenalezne a v dalším portfoliu firem nebude potřeba trvalých smluv ale sezónních lidí a kvartálně je měnit.

To se děje a to ještě není rozhodně nic pesimistického. Je to standardní scénář, který známe z učebnic a který se cyklicky obnovuje. Co my neznáme, to je, že máme jiný mix ekonomických parametrů a vývoje ve světě, což tím pádem nelze dobře odhadnout vývoj ... že krachují banky to taky není novinkou ve světě. Je to taky normální situace. A když máme čím dál větší firmy - skupiny - banky, tak i ten dopad jejich krachů bude citelný nebo jejich problémů :idea: Zítra vyhlásí nekterá stavební skupina, že má problémy - za týden ohlásí bankrot. Zasáhne do 60 států světa - několik tisíc projektů, promítne se to do bank - úvěry, do zaměstnanosti - subdodavatelů, to dokáže vyvolat další vlny problémů :idea: A najednou nějaká banka a další větší firma řekne, že potřebují pomoct, protože toto nikdo nečekal a lavina pokračuje dál - a teď skostnatělé státy, než se odhodlají zadat ty zakázky dál - krach dodavatelů materiálů a nezaplacené faktury klidně v objemu HDP menší evropské země na Balkáně. Pár samovražd čelního vedení. ... tomuhle se snaží západ zabránit. Pochopitelně, protože je to západ, který drží - ty mega skupiny ve všem nejvíce ze světa. Ale je to stejný západ, kterým tyto vlny krachů běžně unikají. Já teď nepsal o žádné konkrétní firmě i když vícero středně velkých firem má problémy ... tady bude i ten reál: buď zvedneme platy a propustíme polovinu lidí nebo je nezvedneme o tolik o kolik chcete, ale nepropustíme letos nikoho. I tohle se již děje v segmentu ... maže to lidem "volné peníze" - úspory na něco atd. ale zajišťuje práci a příjem na udržení všeho ostatního :) a hlavní priorita je, aby si to každý uvědomil. Státy jako takové se budou snažit o to, aby obyvatelstvo pracovalo - prací se odvádí daně a tvoří hodnoty. Jen z toho lze uživit všechny ostatní a těm pracujícím poskytnout rovněž služby.

Proto je tohle jen začátek. A proto to ještě jen bude horší, ale je to očekávatelná situace. ;) Která se tak jak v minulosti stabilizuje, může se zlepšit během dekády. Půl dekády. Pesimistické by bylo, když bych uvedl, že se stane něco mnohem dramatičtější ve vývoji. Něco o čem jsem jen četl, ale nikdy naštěstí nezažil a neprožil. Chudobu a bídu ja prožil, vyrostl jsem v ní. ;) Stejně jako miliardy jiných, dá se s tím žít.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Anonym »

Diaľničiar píše: 30.3.2023 20:53:34 .
Problém inflace udávané ČNB je, že je navázaná na spotřební koš, který není ideální. Příklad: Do spotřebního koše dají televizi, jejíž cena další rok klesne o 5% a za další rok o 10%, pak ji vyřadí ze spotřebního koše, protože už se nevyrábí a zařadí zase nějakou drahou. Televize tak snižuje inflaci udávanou ČNB, nicméně cena televize, kterou si kupuje normální člověk, tak stojí zhruba stejně, jen se technologicky vylepšuje.
Inflace byla loni 20%, letos očekávám dalších 10%, příští rok může být klidně i jen 5%, půjčování peněz se omezilo. Za pár let se vše může vrátit do normálních kolejí, jen z důvodu dražších energií si toho budeme moci koupit méně než dříve.
V Británii jsem byl minulý týden, navštívil jsem asi 10 obchodů a všude byly plné regály včetně zeleniny, která byla zhruba za stejnou cenu jako u nás. Média umí udělat senzaci, že v pár obchodech chvilku nebylo zboží.
Co se týče IT firem, tak typicky na projektu se stále vyvíjí nové fíčury. Nyní se tento vývoj nových fíčur omezuje a přebyteční pracovníci jsou propuštěni. V minulé krizi bylo v IT propouštění ještě větší.
Úroveň školství už je problematická nyní. Ve třídě jsou ukrajinci, kteří nerozumějí, inkluzivní, kteří jsou pomalejší a vyrušují. Snaha je co nejvíce srazit úroveň školství, do budoucna to bude jen horší, hlavní úlohou učitelů bude hlídání a ne učení. Podobně jako je tomu v některých školách v USA. Jedinou možností je dát dítě na soukromou školu.
Co se týče nových aut, tak aby firmy splnili emisní normy, tak se bude omezovat prodej spalováků. Nakonec se ty elektromobily lidem vnutí pomocí dotací a emisních pokut jak za nová auta, tak za palivo. Vidět je to na Norsku, kdy čtyři z pěti nových aut prodaných loni v Norsku byly elektromobily.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Mike »

dotace ne elektro skončí
cesta bude ve vyšším zdanění spalováků - těch historických a nedostatkem + zdražením na d úroveň EV u EU 7
pak samozřejmě lokální omezení jako vjezdy do center atp.
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Odpovědět

Zpět na „Vozidla - technika“