Plzeň západní okruh

darwousek
Příspěvky: 929
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: Plzeň západní okruh

Příspěvek od darwousek »

To už vypadá pěkně. Doufám že fakt vyjde toho 20.2.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Plzeň západní okruh

Příspěvek od Aram96 »

Stavba jako taková je parádní a hlavně obdivuhodná, že se do toho pustil kraj. Jestli ta kategorie stačí na to, aby tam při vytvořené uličce, kde budou kamiony jak vpravo, tak vlevo, projeli i hasiči, tak je vše v pořádku. Já o tom tedy dost pochybuju. A ta situace klidně může nastat. Pokud to na tuhle situaci nestačí, tak je to naprosto špatně zvolená kategorie.
Tohle jsou věci, které mají řešit bezpečnostní normy a ne že nemůžeme kvůli bezpečnosti mít odpočívku vedle MÚK a podobné naše špeky.
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: Plzeň západní okruh

Příspěvek od Jirka L »

Mimo přídatné pruhy se nemůžou vejít ani náhodou. Ani osobák.
vimmer213
Příspěvky: 19
Registrován: 24.5.2020 22:31:13
Bydliště: mezi D6 - D7

Re: Plzeň západní okruh

Příspěvek od vimmer213 »

Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Plzeň západní okruh

Příspěvek od Honey72 »

No, co bych vytknul je značení. Když už mají na návěstech MOST, měla by tam být i přerušovaná 27. Přece jen, tento okruh budou využívat i řidiči přijíždějící od Klatov a potřebují vidět návaznost. A Karlovy Vary se tam také mohly vejít celé.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Plzeň západní okruh

Příspěvek od mapman »

A to bys tu 27 jako někam dal a někam zase ne? Protože na té okružce s I/20 je na značení několikrát porušená zásada maximálního počtu informačních údajů už teď, natož po přidání dalšího čísla, takže ne všude se vůbec vejde. A stejně i ty Vary? To ti přijde lepší střídat výraz se zkratkou a bez ní, podle toho, na kterou značku se vejde na kterou ne? Mě teda osobně přijde vhodnější uvést raději méně údajů, ale za to přehledně a jednotně. Navíc v případě té okružky s I/20 se VLKP museli už tak zmenšovat kvůli ochrannému pásmu heliportu :crazy:
darwousek
Příspěvky: 929
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: Plzeň západní okruh

Příspěvek od darwousek »

Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Plzeň západní okruh

Příspěvek od Honey72 »

Té předimenzovanosti jsem si všiml. No ty Vary bych nechal celé aspoň u odbočení :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Martin_L
Příspěvky: 381
Registrován: 21.2.2010 19:39:20

Re: Plzeň západní okruh

Příspěvek od Martin_L »

Tenhle důsledek nešťastného rozhodnutí z doby před zhruba dvaceti lety, tedy že stát bude stavět průtah Plzní jako silnici I. třídy a město s krajem postaví okruh jako silnici II. třídy, se bohužel bude projevovat na přehlednosti orientačního značení i nadále. Koncepce značení předpokládá, že budou všechny dálkové tranzitní cíle naváděny na okruh, bez ohledu na to, že tím na chvíli i opustí svoji silnici. Jako třeba na této tabuli, kde je Centrum jediným cílem ve směru I/27, zatímco její Klatovy jsou směrovány na okruh.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Plzeň západní okruh

Příspěvek od mapman »

Článek k otevření západního okruhu:
https://zdopravy.cz/ridicum-a-cestujici ... vy-145743/
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: Plzeň západní okruh

Příspěvek od Majkii »

A sejčkové se dočkali nehody hned druhý den provozu...
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Martin_L
Příspěvky: 381
Registrován: 21.2.2010 19:39:20

Re: Plzeň západní okruh

Příspěvek od Martin_L »

Při 20 tisících aut denně tam zákonitě k nehodám docházet musí. Ale tahle nehoda zjevně nemá mnoho společného s technickým provedením stavby. Její příčinou je kombinace bezohledně předjíždějícího pitomce a chronického nešvaru, kterým je nedostatečný odstup od auta před sebou.
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: Plzeň západní okruh

Příspěvek od Trupman »

Martin_L píše: 21.2.2023 11:33:00 Při 20 tisících aut denně tam zákonitě k nehodám docházet musí. Ale tahle nehoda zjevně nemá mnoho společného s technickým provedením stavby. Její příčinou je kombinace bezohledně předjíždějícího pitomce a chronického nešvaru, kterým je nedostatečný odstup od auta před sebou.
Jak píšeš, k nehodám tam "docházet musí".... a právě od toho máme nějaké parametry dopravních staveb, dopravní inženýry, měla by být přizpůsobena dopravní úprava atd., aby byla maximálně dodržena "blbuvzdornost" a nehodám se dalo předejít.
V tomto případě měla být na estakádě plná, nejlépe dvojitá, čára. Nedokážu si představit že s tímto rozhledem (omezený PHS) a s takovou hustotou provozu bude někdy v daném místě situace pro skutečně bezpečné předjetí.
Dvojitá čára by ty nejhorší točvolanty alespoň vizuálně udržela ve svém pruhu. Takto se tam majitelé vyjetých turbodýzlů budou snažit o předjíždění denně a obden bude docházet k nehodám.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
RedBaron
Příspěvky: 356
Registrován: 16.5.2019 22:39:50
Bydliště: Doubravice u ČB

Re: Plzeň západní okruh

Příspěvek od RedBaron »

Dogmat hodně, oblibou dvojitých plných to začíná a nenávistí k turbodieselům to končí. Jenže zakopanej pes je v tom, že už po pár měsících ježdění bez ohledu na čáru musím umět odhadnout kam mám dohled a jak mi to jede a když ne, tak prostě nepředjíždím páč jsem jitrnice a přijedu o sedm a půl vteřiny pozdějc.
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: Plzeň západní okruh

Příspěvek od Trupman »

RedBaron píše: 21.2.2023 12:36:01 Dogmat hodně, oblibou dvojitých plných to začíná a nenávistí k turbodieselům to končí. Jenže zakopanej pes je v tom, že už po pár měsících ježdění bez ohledu na čáru musím umět odhadnout kam mám dohled a jak mi to jede a když ne, tak prostě nepředjíždím páč jsem jitrnice a přijedu o sedm a půl vteřiny pozdějc.
Idealismus ("musím být přece rozumný řidič!") ještě nikdy žádný život nezachránil. Můžeme rovnou navrhnout se vrátit k době před dopravním značením. Základní pravidla přeci máme bez značek - jet bezpečně, na rozhled, přednost zprava, předjíždění zleva,...
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
RedBaron
Příspěvky: 356
Registrován: 16.5.2019 22:39:50
Bydliště: Doubravice u ČB

Re: Plzeň západní okruh

Příspěvek od RedBaron »

Pak opačným protipólem je nikam nejezdit a zůstat doma. Protože i přes všechny překážky, čáry a nařízení stále budou ti, kdo si rozemelou držku na tom nejméně pochopitelném místě. Myslím že při otevření je tohle nutné zlo, hrany se obrousí a bude se tam jezdit průměrně blbě jako všude jinde. Podívejte po otevření obchvatu Chýnova s podobnou denní kapacitou vozidel, tam taky zpočátku některým jedincům nešlo pochopit základní rozdíl mezi hlavní a vedlejší silnicí, ačkoliv by to měly být základní značky. A už se to vytřídilo.
_jan91
Příspěvky: 973
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: Plzeň západní okruh

Příspěvek od _jan91 »

Já už jsem se hodně rozvášnil v topicu k nehodám u Chýnova, tak to nebudu přehánět, a tady je to hlavně nehoda, o které by se ani nepsalo, kdyby se nestala na nově otevřeném úseku silnice. Prostě jeden jouda neodhadl předjíždění a druhý jouda se lepil na prdel. Spíš nechápu, jak se druhý jouda dostal na střechu po nárazu do auta před ním.

Stavba je to pěkná, ale ta 7,5ka tam není dobrá volba. Už na fotkách a videích to bylo to první, co mě praštilo přes oči. Jestli tady má být 10 000+ aut, tak je to podcenění ze strany investora, projektanta SÚSky jako budoucího správce i dopravní policie. Vždyť i podle normy by na tyhle intenzity měla být standardem 9,5ka. Ta 7,5ka se hodí tak na obchvaty na Vysočinu nebo do Jižních Čech pro nízké intenzity do těch 5 tisíc s minimem kamionů, a ne sem. Hlavně ta 1,2 km estakáda, kde není ani centimetr zpevněné krajnice. Co případní cyklisti? Budou takoví sebevrazi co tam vjedou na kole. Co sypače? Kam se sněhem? Co nějaký periferní rozhled na silnici přes kamion, za kterým třeba pojedu? Co nějaký pocit pohody při dlouhém průjezdu mezi PHS a svodidly, kde neuhnu ani o centimetr? Něco jiného je to ve volné trase nebo na mostě. Nebo byl takový tlak na cenu, že rozšíření o 2 m už poslalo stavbu nákladově úplně jinam?
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Plzeň západní okruh

Příspěvek od kot »

Jak Red Baron, tak jan mají pravdu.
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: Plzeň západní okruh

Příspěvek od Trupman »

RedBaron píše: 21.2.2023 15:01:55 Protože i přes všechny překážky, čáry a nařízení stále budou ti, kdo si rozemelou držku na tom nejméně pochopitelném místě. Myslím že při otevření je tohle nutné zlo.
Já jako darwinista v podstatě nemám důvod být nespokojen. Někde to síto v dopravní džungli být musí. Vývojové úzké hrdlo.
Když ho nemáme ani u zkoušek na ŘP, ani v následné kontrole na silnicích, tak holt bude na přetížených dvojkách. Sice poněkud morbidní a z hlediska vývojového stádia společnosti a úcty k lidskému životu někde na pomezí východní Evropy a blízkého východu, ale efektivní.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
RedBaron
Příspěvky: 356
Registrován: 16.5.2019 22:39:50
Bydliště: Doubravice u ČB

Re: Plzeň západní okruh

Příspěvek od RedBaron »

Souhlas, je to kruté, ale účinné. Ti co bourali u Chýnova, už to podruhé jistě neudělají, ostatní se buď poučili z jejich chyb nebo je ještě udělají taky, ale kvůli tomu význam trojúhelníkové značky na hlavní měnit nebudeme :-)
darwousek
Příspěvky: 929
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: Plzeň západní okruh

Příspěvek od darwousek »

Nechci být za někoho komu se okruh nelíbí. Ale za mě měla tahle stavba prostě být 4-pruh už od začátku. Teď je tam sice výhledově ale na 20 tis. Aut denně patří čtyřpruh. To i na budované D4,D6,D7 je míň a stavi se tam dálnice :crazy:
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
martas
Příspěvky: 2466
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: Plzeň západní okruh

Příspěvek od martas »

Teď v regionech ČT bylo info o tom, že se na estakádě namaluje plná čára. Změna bude cca za měsíc.
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Plzeň západní okruh

Příspěvek od ElWapp »

A cyklisty uz nepredjedete.
kollma
Příspěvky: 218
Registrován: 27.12.2013 17:32:57

Re: Plzeň západní okruh

Příspěvek od kollma »

Cyklisty lze normálně předjíždět na plné čáře. Akorát jich po okruhu moc nepojede, protože zrovna v téhle oblasti jsou všude vhodnější cesty bez provozu.
darwousek
Příspěvky: 929
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: Plzeň západní okruh

Příspěvek od darwousek »

Zrovna na okruhu bych čekal že bude zakaz cyklistů. Nebo když už tak oddělená cyklostezka někde vedle.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Odpovědět

Zpět na „Plzeňský kraj“