I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)

[1. úsek] Polsko – Hrádek nad Nisou – Chrastava (I/13) – Liberec (I/14) – Turnov (I/10) – Jičín (I/16) – Hradec Králové (D11, I/11, I/37)
[2. úsek] Holice (I/36) – Zámrsk (I/17) – Svitavy (I/43) – Mohelnice (I/44)
[3. úsek] Hranice na Moravě (I/47) – Valašské Meziříčí (I/57) – Rožnov pod Radhoštěm (I/58) – (I/56) – Slovensko
Odpovědět
mts
Příspěvky: 595
Registrován: 1.4.2009 8:19:14

Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)

Příspěvek od mts »

Bylo by krasne mit to všechno ve ctyrpruhu, aspoň takovy jako je treba na I/13. Ale faktem je, ze vetsi zatez nese z Jicina I/16 do MB nez I/35 do Turnova. Takze ten tripruh je asi maximem mozneho…
michal
Příspěvky: 4595
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)

Příspěvek od michal »

Myslím, že maximem možného by mělo být 2+2 v trase I/16 od Jičína po Horní Bousov a zde vidlička a 2+2 na Mnichovo Hradiště s D10 po Ohrazenice v 3+3 a 2+2 k Mladé Boleslavi. A minimem 2+2 po Bousov a pak 1+1 kompletně mimoúrovňově ve stejných směrech... :twisted:
Aram96
Příspěvky: 7918
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)

Příspěvek od Aram96 »

Honey72 píše:Mezi Turnovem a Jičínem to zúžení přece vůbec není kvůli penězům ;) .
Ale do půlky stejně ten 4-pruh bude, o to jde. Něco jiného je to s parametry. Chápu, že někde kvůli ekologům bude třeba "více klikatá" silnice apod. Ale rozdíl v dopadu na přírodu mezi S 15,25 a S 21,5 při stejném trasování .. no to by mě zajímalo, v čem má 3-pruh menší dopad, kromě záboru o pár metrů méně. A o záboru to stejně nikdy vůbec není.

Ale kapacitně to stačit bude. Kdyby bylo dnes jasné, že to nebude kapacitně stačit, tak by "vrabec v hrsti" nebyl v žádném případě na místě. Stavět půlprofil kvůli úspoře, aby se to za 10 let dodělávalo a ve výsledku 3 krát dráž .. to umí jen ve Valmezu. :crazy: A historicky bylo dokázáno, že ty půlprofily byly v drtivé většině šlápnutí vedle. Takže tady to určitě neberme jako 1/2, ale jako konečné řešení. :) Jen prostě škoda, že se neprotlačil 4-pruh kvůli ucelenosti celé té celorepublikové dálnice.
Na druhou stranu, jsem rozhodně pro tento 3-pruh než pro 3-pruhy někde na okraji velkých měst, kde způsobí víc škody jak užitku. Tady je umístěn alespoň správně a na už slušně dlouhém kousku, a ne na blbých 5 km, kde taky moc smysl nedávají. :ok:
Mike
Příspěvky: 5003
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)

Příspěvek od Mike »

Anonym píše:... Třípruh je lepší než nic.
to nám u Benešova tvrdili taky :kladivo:
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Aram96
Příspěvky: 7918
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)

Příspěvek od Aram96 »

Dnešní I/3 s dnešním provozem je přesný příklad toho, kde 3-pruh být nemá, to bych moc neporovnával. /konec OT.
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)

Příspěvek od Honey72 »

Arame. Je to stejný případ jako u D49. Ekology a jiné maniaky dráždí dorůžova označení jako dálnice nebo rychlostní komunikace. Když to má být jen obousměrná silnice, najednou to vadí méně, či skoro nevadí. A je jim úplně jedno, že to zabere jen o pár metrů méně, že tam stejně budou protihlukovky, takřka totožné MÚK a možná i ploty a že při pohledu z nějaké vyhlídky uvidí pozorovatel tu samou čáru v krajině s náspy a estakádami. Prostě to není dálnice nebo čtyřproudovka.
Ono to mají podobně i v Německu, třeba u B50, která je prodloužením A60. Nemohli překousnout, že by údolí Mosely překonával dálniční most. Takže je tam most silniční, sice také čtyřpruhový, víceméně na chlup stejný jako by byl dálniční, možná o pár metrů užší :-)
https://www.google.cz/maps/@49.9651545,7.0148999,15z
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Aram96
Příspěvky: 7918
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)

Příspěvek od Aram96 »

To jsou ty potroublé ústupky často jen kvůli bídné legislativě, protože ví, že přes odpor by to protlačili těžko. Ale že je to celé nesmysl (nebo jak donedávna 1/2 profil na D55) to už se neřeší. :crazy:
Na D49 je to trochu jiná situace, tam má být skutečně obyč silnice, akorát s 3-pruhem. Ale třeba 12 m šířka. Kdežto tady přes 15 a směrově dělená .. to už do toho 4-pruhu moc nechybělo.
Nemám nic proti té kategorii, jen bych ji radši viděl jinde a ne na 20 km uprostřed 300 km 4-pruhu. :D
Tomáš Němec
Příspěvky: 397
Registrován: 19.10.2009 9:21:32

Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)

Příspěvek od Tomáš Němec »

Arame, skoro to vypadá, že byste i tady na I/35 byl radši za směrově nedělený třípruh 12,5m :D
Buďme hlavně rádi, že to směrové dělení tam bude, protože to je ten hlavní přispěvek k bezpečnosti. Když s tím třípruhem tady v Českém ráji přišli, čekal jsem, že to fyzické oddělení tam nebude, aby mohla přebíhat zvěř atd. Takže je to nakonec pro mě ještě milé překvapení, že aspoň tak.
Ale jinak bych samozřejmě taky preferoval ucelený 300 km čtyřpruh, o tom žádná...
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)

Příspěvek od Honey72 »

Nějak to přežijeme. A vlády se mění, jednou se to dostaví kompletně. Buďme fakt rádi, že něco, protože za chvíli dopadneme jako Rakousko, kde se brzy nepostaví ani metr, i když to tam potřebují jako sůl.
Třeba na takové B148 a B141, kde si tenkrát odhlasovali, že tudy žádnou dálnici nechtějí a zůstal tam dodnes ten dálniční výčnělek :-) Nedávno Němci dokončili A94 až k rakouské hranici, tak by mne zajímalo, kolik se na tuto kratší trasu přelilo dopravy z německé A8 a rakouské A1 :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Aram96
Příspěvky: 7918
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)

Příspěvek od Aram96 »

Tomáš Němec píše:Arame, skoro to vypadá, že byste i tady na I/35 byl radši za směrově nedělený třípruh 12,5m :D
Buďme hlavně rádi, že to směrové dělení tam bude, protože to je ten hlavní přispěvek k bezpečnosti. Když s tím třípruhem tady v Českém ráji přišli, čekal jsem, že to fyzické oddělení tam nebude, aby mohla přebíhat zvěř atd. Takže je to nakonec pro mě ještě milé překvapení, že aspoň tak.
Ale jinak bych samozřejmě taky preferoval ucelený 300 km čtyřpruh, o tom žádná...
Ne, to samozřejmě ne. Jen si klepu na čelo, jakýpakto je rozdíl v dopadu na přírodu mezi tímto "velkým" 3-pruhem a plným 4-pruhem. Podobně tak dopad na finanční náročnost. Když jde jen o cca 20 km :D Ale přesně jak píšeš, to co bude zde je co se týče bezpečnosti a plynulosti opravdu dostatečné. A hlavně tento 3-pruh snad bude všude značen jako SMV, čili v "dálniční barvičce".

U nás se moc nehledí na ucelenost sítě a jednotlivých silnic. Je to vidět i z toho, že v jedné části republiky umisťují 3-pruh správně a jinde úplně na hlavu. Pořád v tom nemají jasno, řekl bych, že hlavně na MD a na vydané kategorizaci silnic. Světlá výjimka je nedávné rozhodnutí o I/73 a její kategorii, tam :ok: . Ale že k tomu vedlo teda neskutečné politické martyrium. Je smutné, že tak nebylo rozhodnuto na základě faktů už dávno a samotnými úředníky. Konečně ti politici k něčemu byli. :)
_jan91
Příspěvky: 974
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)

Příspěvek od _jan91 »

Mně to trochu i přijde, že v ČR se po zavedení třípruhových kategorií do normy aplikuje přístup: malé intenzity = dvoupruh, velké intenzity = čtyřpruh no a když je to něco mezi tak třípruh, protože to je matematicky mezistupeň mezi dvoupruhem a čtyřpruhem. To je ale za mě špatně a tenhle přístup nemůže fungovat. Třípruh by měl být pro stejné intenzity jako dvoupruh, ale tam, kde je souvislý dlouhý tranzitní tah s vysokým podílem TNV nebo horšími výškovými poměry - viz např. S3 v Rakousku. Aby byla doprava plynulá a dosáhlo se vyšší kapacity a propustnosti pro jindy postačující dvoupruh - říká se tomu úroveň kvality dopravy. Ale tady se to většinou bohužel cpe tam, kde čtyřpruh nechtějí nebo je drahý. Světlou výjimkou je v nové kategorizaci snad jen možná někdy I/50 a pominu I/3, kde se jen zalevno využilo stávající předimenzované šířky vozovky a kde má dojít k nahrazení dálnicí. Třeba mi přijde nesmysl, aby se to dávalo na I/26 nebo I/56 v blízkosti velkých aglomerací, kde se dřív dávaly na přivaděče automaticky čtyřpruhy. A ta I/35 je stejný případ jako I/73, jenomže tam naštěstí zvítězil zdravý rozum, že na těch pár metrech šířky se už moc neušetří. Tady to ale komplikuje CHKO a ta EIA. To už mi přijde logičtější dát tu 15,25 na I/49 a zde udělat jen půlprofil v 13,5. Osobně proti půlprofilům nejsem a nechápu tu zdejší averzi vůči nim. Každopádně, povedla se zvrátit D6, D55 a I/73. D11 se bohužel nepovedla a u D49 a i zde se s tím ještě asi něco dělat dá, tak uvidíme. Je to nesmysl a 110ka kvůli hluku může být i na 21,5 kategorii a pak bych raději udělal dražší kompenzační opatření vůči přírodě než tady tohle - to je opravdu přístup, jak na té D55.
Mike
Příspěvky: 5003
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)

Příspěvek od Mike »

měli 3pruh normovat jako S22/130
pak by to vyhovovalo všem, včetně levoproudařů 8-)
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Paul1
Příspěvky: 350
Registrován: 4.1.2021 16:16:05

Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)

Příspěvek od Paul1 »

Ten třípruh bude za mě bohatě stačit. Vždyť to není žádný významný tah, intenzity někde jen 7 tis. aut. Navíc v Německu je navazující B178 taky částečně jen ve třípruhu.
kot
Příspěvky: 10543
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)

Příspěvek od kot »

Zpočátku bude stačit určitě. Ale za 15 - 20 let ?
evilcleaner
Příspěvky: 1074
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)

Příspěvek od evilcleaner »

intenzity jsou zkreslené tím, že spousta řidičů jezdí např. přes prahu po dálnici než se kodrcat po vesnicích na I/35. věřím, že zdravý rozum zvítězí a bude zde souvislý čtyřpruh.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
kot
Příspěvky: 10543
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)

Příspěvek od kot »

V ČR bych na zdravý rozum moc nespoléhal...
darwousek
Příspěvky: 944
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)

Příspěvek od darwousek »

Zdravý rozum jsme už jsme viděli na Vestecké spojce .Myslím že na rozum opravdu nelze spoléhat.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10801
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)

Příspěvek od Lenny »

evilcleaner píše:intenzity jsou zkreslené tím, že spousta řidičů jezdí např. přes prahu po dálnici než se kodrcat po vesnicích na I/35. věřím, že zdravý rozum zvítězí a bude zde souvislý čtyřpruh.
S přibývajícími úseky D35 se bude dle mě situace měnit. Kdysi jsem dělal stavbu v Jablonci, jezdil jsem tam po I/35. Druhá skupina jezdila zásadně přes Prahu, ikdyž to byl kilometrově delší.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Aram96
Příspěvky: 7918
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)

Příspěvek od Aram96 »

Ten 3-pruh tady pobere klidně i více než dvojnásobek dnešního provozu, ale v tu chvíli to už určitě nebude kategorie ideální, spíše dostačující. Myslím, že po dokončení D35 a této stavby tady ale intenzity hodně narostou, takže argumentovat nějakými 7 tisíci je velmi krátkozraké. Ten provoz tady teď není, protože je jinde, protože nestojí ta hlavní infrastruktura.
Na rozdíl ale od I/73 tady i 3-pruh přebere současnou I/35. To u 73 neplatilo, proto tam byl 4-pruh mnohem mnohem potřebnější.

Ale jinak naprosto podepisuju příspěvek _jan91. Až na světlé výjimky (napadá mě I/16 Mělník-D10, I/20 od Písku, I/26 ale chybí mi tam souvislost) se v ČR 3-pruh buď nepoužívá, nebo se plánuje na naprosto nesmyslných úsecích/silnicích (např. I/56 před D1, I/38 Kolín-D11, severní tangenta HK, ...).
To už dává větší smysl opravdu na té D49. Tam bude 3-pruh "úzký", který by se dal počítat jako poloviční profil, takže za mě budiž, i když si myslím, že síť TEN-T by mohla být celá ve 4-pruhu, že by to ČR nezruinovalo. Ale realita návaznosti na SK mluví rovněž pro 3-pruh. Ale to jsme už OT.

Dostavbu tady na 4-pruh z 3-pruhu S 15,25 vidím jako naprosto nereálnou. To se nechá dokud to nebude dennodenně kolabovat. A to dost možná nenastane nikdy.
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)

Příspěvek od Trupman »

kot píše:Zpočátku bude stačit určitě. Ale za 15 - 20 let ?
Za 15 až 20 let se stane co...? Kde je ten skrytý potenciál tahu Jičín-Turnov, že předvídáte náplnění dálničních intenzit (aspoň 15 tis.)? :-)
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Paul1
Příspěvky: 350
Registrován: 4.1.2021 16:16:05

Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)

Příspěvek od Paul1 »

Mám stejný dotaz jako Trupman. Kam ta doprava tak masivně naroste? Ta silnice končí v Liberci. A dál na německou A4 se pojede i za 20 let po třípruhu nebo i dvoupruhu, tak odpadá i argument ucelenosti této trasy.
Anonym
Příspěvky: 821
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)

Příspěvek od Anonym »

Paul1 píše:Ten třípruh bude za mě bohatě stačit. Vždyť to není žádný významný tah, intenzity někde jen 7 tis. aut. Navíc v Německu je navazující B178 taky částečně jen ve třípruhu.
Intenzity někde jen 7 tisíc, ale ve většině trasy 9 nebo i přes 10 tisíc, což jsou větší intenzity než na plánované D6 nebo D11 u hranic. Nicméně část intenzit zůstane na staré silnici.
Za mne určitě už nic neměnit, jinak se nepostaví nic a pokud kapacita nebude za nějakých 15-20 let stačit, tak lze udělat novou EIA a kapacitu rozšířit.
Ales
Příspěvky: 75
Registrován: 23.1.2013 20:40:49

Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)

Příspěvek od Ales »

Lenny píše:
evilcleaner píše:intenzity jsou zkreslené tím, že spousta řidičů jezdí např. přes prahu po dálnici než se kodrcat po vesnicích na I/35. věřím, že zdravý rozum zvítězí a bude zde souvislý čtyřpruh.
S přibývajícími úseky D35 se bude dle mě situace měnit. Kdysi jsem dělal stavbu v Jablonci, jezdil jsem tam po I/35. Druhá skupina jezdila zásadně přes Prahu, ikdyž to byl kilometrově delší.
Já když jezdím Brno-Liberec/Jablonec, tak dnes po D1/D10. A i když bude celá D35 od Svitav až po Turnov, stejně by to znamenalo "přežít" Brno-Svitavy. A v jakém stavu bude I/43 nebo I/73 v roce dokončení D35 do Turnova, to těžko říct...
Aram96
Příspěvky: 7918
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)

Příspěvek od Aram96 »

Paul1 píše:Mám stejný dotaz jako Trupman. Kam ta doprava tak masivně naroste? Ta silnice končí v Liberci. A dál na německou A4 se pojede i za 20 let po třípruhu nebo i dvoupruhu, tak odpadá i argument ucelenosti této trasy.
Z velké části Moravy se dnes do Liberce jezdí po D1 a D10. Ale že by to narostlo do intenzit, které ten 3-pruh nepobere. To si fakt nemyslím.
Pak dokončením celé D35 a D49 vznikne i druhé tranzitní spojení přes celou republiku (řekněme Slovensko-Německo) jako alternativa k I/50 a D1 a D8. Ale že by to způsobilo nějaký velký nárůst dopravy, to těžko. Ale už se na ten moment těším, ta síť při tomto pohledu bude vypadat mnohem lépe. Je krásně vidět, jak to tam chybí. :D

Ales: jsem zvědav .. teoreticky by se části S73 mohly realizovat tak nějak zaráz právě s tímto posledním úsekem D35 (tedy správně "S35").
Paul1
Příspěvky: 350
Registrován: 4.1.2021 16:16:05

Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)

Příspěvek od Paul1 »

Aram96: To si právě taky myslím a proto jsem psal, že třípruh bude i do budoucna na tom kousku stačit. BTW, Poláci na tom svém malém úseku něco plánují nebo se tam bude jezdit pořád přes kruháče?
Odpovědět

Zpět na „I/35“